|
|
Snorder
|
|
|
Na in 3 dagen tijd dan maar 2x AZ afstraffen ? Zou wel even lekker zijn. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Tja, mijn gevoel schreeuwt dat dit onrechtvaardig is, dat de prestatie van Ajax nu onrecht wordt aangedaan. Rationeel snap ik de beslissing maar vind ik wel dat Verbeek er nu wel heel makkelijk vanaf komt.
Er wordt nu wel precedent geschapen in de eredivisie. Als clubs zich niet veilig voelen mogen ze dus het veld verlaten en dan neemt de KNVB je gewoon in bescherming. Nou ja, dan winnen we toch gewoon nog een keer van AZ. Ook goed. |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
Zit hier even de reacties te lezen maar vraag me wel af hoe de reacties zouden zijn geweest als het Vermeer betrof?
Ik denk dat Ajax er goed vanaf komt. De boete kan verhaald worden op die Wesley en de seizoenskaarthouder. Geen uitsluiting in beker of competitie. |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 11:16 schreef rich Arnhem het volgende:Zit hier even de reacties te lezen maar vraag me wel af hoe de reacties zouden zijn geweest als het Vermeer betrof? Ik denk dat Ajax er goed vanaf komt. De boete kan verhaald worden op die Wesley en de seizoenskaarthouder. Geen uitsluiting in beker of competitie. Vermeer keept geen eens in de KNVB Beker ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2011 door Ajax Is The Best -- |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote: En Frank de Boer zou nooit zo laf zijn om weg te lopen! VERBEEK=LOSER |
|
|
|
|
Henny
|
|
|
quote: Echt een intelligente reactie. |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote: vind ik ook man! ;-) |
|
|
|
|
Henny
|
|
|
quote: Gewoon selectieve verontwaardiging. Als het andersom zou zijn gebeurd zou je heel anders reageren. Je mag de hemel op je blote knieën danken dat "held" Wesley bij een "knvb wedstrijd" het veld op kwam en niet bij een door de uefa georganiseerde wedstrijd. Dan had je blij mogen zijn met 2 jaar uitsluiting. |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 11:26 schreef Henny het volgende:[..] Gewoon selectieve verontwaardiging. Als het andersom zou zijn gebeurd zou je heel anders reageren. Je mag de hemel op je blote knieën danken dat "held" Wesley bij een "knvb wedstrijd" het veld op kwam en niet bij een door de uefa georganiseerde wedstrijd. Dan had je blij mogen zijn met 2 jaar uitsluiting. Ja ja ja ALS ALS....als m'n tante een pik had gehad was het m'n oom geweest!! Dat is niet zo. Het gaat niet zozeer om de straf voor Ajax maar AZ loopt tegen de regels in op aangeven van een coach (die die bevoegdheid niet heeft) van het veld en daar worden ze niet voor gestraft en dat is wel vreemd!! |
|
|
|
|
Maximus
|
|
|
Misschien wat meer op je mede-fans letten ipv met de beschuldigende vinger naar een ander wijzen?? Als ik knvb was liet ik de wedstrijd overspelen in 2x... 1x in arena en 1x in kaaspakhuis.. zonder publiek... |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
quote: heb je het niet gevolgt ofzo frank de boer zij dat hij zelf niet wist wat hij gedaan zou hebben |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
quote: Snap ik. Maar dit soort dingen kunnen toch ook gebeuren in een andere competitie. Maar goed zal het anders zeggen. Wat als het Cillesen betrof? |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 11:45 schreef rich Arnhem het volgende:[..] Snap ik. Maar dit soort dingen kunnen toch ook gebeuren in een andere competitie. Maar goed zal het anders zeggen. Wat als het Cillesen betrof? iig niet wat hier aan de hand is ;) |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
quote: Dat is inderdaad wel een hele goede reactie. Geeft duidelijk aan dat selectieve verontwaardiging jou niet vreemd is.
Ik stel een gewone vraag, dan zou een gewoon antwoord toch mogelijk moeten zijn? |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
De geld boete is misschien terecht, het seponeren van de rode kaart van Esteban ook, maar als je het laat overspelen doe het dan in een vol stadion. Nu benadeel je Ajax dubbel door én de voorsprong af te nemen én geen publiek meer toe te laten. Alles bij elkaar opgeteld vind ik het wel een hele zware straf voor zowel Ajax als de supporters.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2011 door RoodWit81 -- |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 11:50 schreef RoodWit81 het volgende:De geld boete is misschien terecht, het seponeren van de rode kaart van Esteban ook, maar als je het laat overspelen doe het dan in een vol stadion. Nu benadeel je Ajax dubbel door én de voorsprong af te nemen én geen publiek meer toe te laten. Alles bij elkaar opgeteld vind ik het wel een hele zware straf voor zowel Ajax als de supporters. De recette is gewoon al voor de eerste wedstrijd ontvangen (ze hoeven tenslotte niet terug te betalen). De boete wordt verhaald op die Wesley en de seizoenskaarthouder die zijn kaart heeft gekocht. Het afnemen van de voorsprong zou dus de enige sanctie zijn voor het niet garanderen van de "veiligheid" van de kaasboeren.
edit: De supporters komen er eigenlijk het slechtst vanaf.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2011 door rich Arnhem -- |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 11:50 schreef RoodWit81 het volgende:De geld boete is misschien terecht, het seponeren van de rode kaart van Esteban ook, maar als je het laat overspelen doe het dan in een vol stadion. Nu benadeel je Ajax dubbel door én de voorsprong af te nemen én geen publiek meer toe te laten. Alles bij elkaar opgeteld vind ik het wel een hele zware straf voor zowel Ajax als de supporters. dubbel
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2011 door rich Arnhem -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 11:50 schreef RoodWit81 het volgende:De geld boete is misschien terecht, het seponeren van de rode kaart van Esteban ook, maar als je het laat overspelen doe het dan in een vol stadion. Nu benadeel je Ajax dubbel door én de voorsprong af te nemen én geen publiek meer toe te laten. Alles bij elkaar opgeteld vind ik het wel een hele zware straf voor zowel Ajax als de supporters. Hier ben ik het mee eens.. |
|
|
|
|
ijsfijn
|
|
|
geen probleem met het overspelen van de wedstrijd. ik begrijp ook heel de commotie niet om deze wedstrijd. we hebben wel belangrijkere problemen aan ons hoofd en dat is het bestuurders crisis topic.
wedstrijden zoals Ajax vs Az komen nog wel honderde keren. je gaat bijna denken dat ten have en company dit hele scenario heeft opgezet om zodoende de fans af te leiden. je huurt een fan in. laat em als een leipo rond het veld rennen en iedereen vergeet wat werkelijk belangrijk is.
in politiek doen ze dit ook vaak. en ajax zoals dat nu is is dat ook met de mensen in het bestuur. een politieke club. inplaats van een voetbalclub. en hopelijk komt daar weer snel verandering in.
want winnen en verliezen intreseert me op dit moment geen bal. de Toekomst van Ajax staat op het spel en dat is vele male belangrijker dan die wedstrijdje tussen Ajax en AZ. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 11:16 schreef rich Arnhem het volgende:Zit hier even de reacties te lezen maar vraag me wel af hoe de reacties zouden zijn geweest als het Vermeer betrof? Ik denk dat Ajax er goed vanaf komt. De boete kan verhaald worden op die Wesley en de seizoenskaarthouder. Geen uitsluiting in beker of competitie. ... dit is de allerslechtse uitspraak voor Ajax die de KNVB in deze kon nemen, en dat terwijl, spelregel technisch de scheidsrechter gelijk had, en AZ zich onregelemantair terug trok... en dan komt Ajax er licht van af? He, wat? Ik geloof dat jij het niet heemaal snapt of wel?
Deze reactie heeft overigens niets met de straf inhoudelijk te maken, maar met jou reactie die, op z'n zachrts gezegd, nogal is ingegeven door sentiment en niet door feiten, kennis of... nou ja, je snapt deze wel denk ik.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2011 door Eide -- |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 12:38 schreef Eide het volgende:[..] ... dit is de allerslechtse uitspraak voor Ajax die de KNVB in deze kon nemen, en dat terwijl, spelregel technisch de scheidsrechter gelijk had, en AZ zich onregelemantair terug trok... en dan komt Ajax er licht van af? He, wat? Ik geloof dat jij het niet heemaal snapt of wel? Deze reactie heeft overigens niets met de straf inhoudelijk te maken, maar met jou reactie die, op z'n zachrts gezegd, nogal is ingegeven door sentiment en niet door feiten, kennis of... nou ja, je snapt deze wel denk ik. Ik snap het heel goed en mijn zogenaamde "sentiment" heeft daar niets mee te maken. Een scheidsrechter geeft een rode kaart voor ernstig gemeen spel..... is gebeurt ECHTER heeft het ernstig gemene spel geen betrekking op een official danwel speler van de betreffende clubs of het scheidsrechterskwartet. Als deze kaart dus niet geseponeerd zou worden wordt Ajax ernstig bevoordeeld. Gewoon in het vervolg even een supporter op een man van de tegenstander afsturen en je maakt het jezelf een stuk makkelijker want die jongen gaat met rood van het veld (even voor de duidelijkheid en met betrekking tot mijn, door jou aangehaalde, sentiment ik zeg niet dat dit in deze wedstrijd is gebeurt). Dat is toch gewoon de grootst mogelijke onzin.
De enige die gestraft worden zijn de supporters omdat die nu niet bij de nieuwe wedstrijd aanwezig kunnen zijn en voor een volledige wedstrijd hebben betaald en maar 37 minuten hebben gekregen.
Onreglementair is het inderdaad volgens de regels van de KNVB echter wanneer er sprake is (lees: er gevoelens leven) dat de veiligheid van personen in het geding is en niemand kan aantonen dat dit gevoel volledig (woord volledig is erg belangrijk in deze) onterecht is zal een sanctie die eventueel wordt opgelegd ten aller tijde worden teniet gedaan middels een uitspraak van de rechtbank.
Ik vind trouwens jouw verwijzing naar mijn "sentimenten" erg onbeholpen. Ik voer hier een normaal gesprek, met wel onderbouwde reacties zonder hierin iemand onheus te bejegenen. Jammer dat je dat niet inziet. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nonsens. Jij stelt dat Ajax er licht af komt, terwijl de KNVB reglementair de zwaarst mogelijke straf voor Ajax op legt, daarbij vergrijpen van AZ volledig ter zijde schuift. Jij neemt de woorden onbeholpen in de mond, dat verwijs ik toch weer naar jou uitspraak over "er licht af komen". Feitelijk gezien een onjuiste uitspraak en dus niet anders te bezien dan ingegeven door sentiment. Is een beoordeling mijnerzijds, maar zeer redelijk lijkt me gezien de feiten zoals die zijn.
Dat Ajax gestraft wordt is terecht, echter, de KNVB meet met 2 maten, en wekt hierbij de schijn dat dit met name bedoelt is om het gezicht te redden. Ik had veel liever een zwaadere straf gezien waarbij ook AZ gestraft was voor hun gedrag. Dat was namelijk een statement geweest. Dit is weer een halfbakken flut beslissing van de KNVB puur om het eigen gezicht te redden.
Edit: Als je een redelijk gesprek wil voeren, moet je niet met een waarde oordeel komen over een uitspraak die niet gebaseerd is op feiten. Daarmee creëer je vanzelf de illusie dat je schijn argumenten voert. En daarop reken ik je dan inderdaad af. Zie dit als een kans om alsnog een zinvolle inhoudelijke discussie te voeren.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2011 door Eide -- |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 14:21 schreef Eide het volgende:Nonsens. Jij stelt dat Ajax er licht af komt, terwijl de KNVB relementair de zwaarst mogelijke straf voor Ajax op legt, daarbij vergrijpen van AZ volledig ter zijde schuift. Jij neemt de woorden onbeholpen in de mond, dat verwijs ik toch weer naar jou uitspraak over "er licht af komen". Feitelijk gezien een onjuiste uitspraak en dus niet anders te bezien dan ingegeven door sentiment. Is een beoordeling mijnerzijds, maar zeer redelijk lijkt me gezien de feiten zoals die zijn. Dat Ajax gestraft wordt is terecht, echter, de KNVB meet met 2 maten, en wekt hierbbij de schijn dat dit met name bedoelt is om het gezicht te redden. Ik had veel liever een zwaadere straf gezien waarbij ook AZ gestraft was voor hun gedrag. Dat was namelijk een statement geweest. Dit is weer een halfbakken flutbeslissing van de KNVB puur om het eigen gezicht te redden. Dus zou beide clubs uitsluiten van de bekercompetitie voor jou eerder voor de hand liggen dan deze gekozen sanctie? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 14:22 schreef rich Arnhem het volgende:[..] Dus zou beide clubs uitsluiten van de bekercompetitie voor jou eerder voor de hand liggen dan deze gekozen sanctie? Niet noodzakelijk. De sanctie zelf wil ik me ook niet over uitlaten. Waar ik met name moeite mee heb is dat de KNVB de eigen regels negeert en daarmee precedent schept. De conclusie hier is namelijk dat je als club je gewoon mag terug trekken uit een wedstrijd als je achteraf verklaard je onveilig te voelen (in een aannemelijke situatie natuurlijk).
Dus als bij de volgende Feyenoord Ajax er weer munten op het veld worden gegooid en Vermeer zich onveilig voelt mag de Boer Ajax van het veld halen en moet de KNVB zich, gezien dit precedent, Feyenoord straffen...
Zie je waar ik op doel en waarom ik dit dus een flut beslissing vindt? |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 14:26 schreef Eide het volgende:[..] Niet noodzakelijk. De sanctie zelf wil ik me ook niet over uitlaten. Waar ik met name moeite mee heb is dat de KNVB de eigen regels negeert en daarmee precedent schept. De conclusie hier is namelijk dat je als club je gewoon mag terug trekken uit een wedstrijd als je achteraf verklaard je onveilig te voelen (in een aannemelijke situatie natuurlijk). Dus als bij de volgende Feyenoord Ajax er weer munten op het veld worden gegooid en Vermeer zich onveilig voelt mag de Boer Ajax van het veld halen en moet de KNVB zich, gezien dit precedent, Feyenoord straffen... Zie je waar ik op doel en waarom ik dit dus een flut beslissing vindt? Snap ik. Maar feit is dat een club verantwoordelijk blijft voor de veiligheid van zijn/haar bezoekers. Als jij je onveilig voelt laat je je toch ook niet dwingen om te blijven? Daarmee wil ik niet zeggen dat hier geen straf op zou moeten staan, maar in deze zijn er wel verzachtende omstandigheden. We hebben het over een supporter op het veld en niet over muntjes of bekertjes. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 14:49 schreef rich Arnhem het volgende:[..] Snap ik. Maar feit is dat een club verantwoordelijk blijft voor de veiligheid van zijn/haar bezoekers. Als jij je onveilig voelt laat je je toch ook niet dwingen om te blijven? Daarmee wil ik niet zeggen dat hier geen straf op zou moeten staan, maar in deze zijn er wel verzachtende omstandigheden. We hebben het over een supporter op het veld en niet over muntjes of bekertjes. Ik heb Esteban niet zien bloeden, ik heb vaak zat bloedende spelers gezien door die muntjes. Men staart zich blind op die ene dwaas. Je zegt zelf al dat het gaat om de bedreigende situatie, is de oorzaak van die situatie daarin doorslag gevend? Ik denk het niet. Feit is dat er precedent wordt geschapen door het niet naleven van de eigen regels en en daaropvolgend niet doortastend handelen door de KNVB.
Een probleem is niet opgelost als daarmee een groter probleem wordt gecreëerd. En dat gebeurt nu wel vrees ik. |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
Met een beetje pech heb je straks één keer in de twee weken een EL weekend omdat het niet mogelijk is een uitwedstrijd van je club te bezoeken.
Dat zou echt schadelijk zijn. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 11:16 schreef rich Arnhem het volgende:Zit hier even de reacties te lezen maar vraag me wel af hoe de reacties zouden zijn geweest als het Vermeer betrof? Ik denk dat Ajax er goed vanaf komt. De boete kan verhaald worden op die Wesley en de seizoenskaarthouder. Geen uitsluiting in beker of competitie. Vermeer schopt een az'er met 1 schop dood!
En aangezien de EERSTE schop uit zelfverdediging is, niks aan het handje voor ons!
Flikker op prutlip! |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 16:13 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:[..] Vermeer schopt een az'er met 1 schop dood! En aangezien de EERSTE schop uit zelfverdediging is, niks aan het handje voor ons! Flikker op prutlip! Er is sprake van zelfverdediging op het moment dat je uit nood reageert op een ontstane situatie. Hierop is geen aantal schoppen vast te pinnen. Je kan te ver gaan maar dan is er sprake van noodweer exces en wordt de zaak voor de rechter behandeld net bij de KNVB.
Schop je iemand dus met één trap dood (hoe je Vermeer dan ook wil verheerlijken) is dat sowieso een directe reden om de wedstrijd te staken en zal Vermeer nooit meer op een voetbalveld staan.
BTW: heb geen prut op mijn lip ben vanmorgen nog geschoren. Ga een discussie niet uit de weg met argumenten als prutlip als de reacties niet precies overeenkomen met jouw mening. Daar is het namelijk een forum voor.
Heb hier geen enkele reactie geplaatst waaruit enige provocatie blijkt maar de kutkakkerlak en de prutlip zijn wel al voorbij gekomen. Grow up and get real! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 11:16 schreef rich Arnhem het volgende:Zit hier even de reacties te lezen maar vraag me wel af hoe de reacties zouden zijn geweest als het Vermeer betrof? Ik denk dat Ajax er goed vanaf komt. De boete kan verhaald worden op die Wesley en de seizoenskaarthouder. Geen uitsluiting in beker of competitie. Je bent gewoon niet goed man,de beslissing is eenzijdig AZ heeft tegen de regels gehanteerd en komt er het beter vanaf voor dat ze de wedstrijd tegen Ajax begonnen moesten ze opboksen tegen een heel stadion en al snel een geblesseerde Berends en daarna een rode kaart voor die keeper omdat hij die halvezool bleef schoppen op de grond en 1-0 achter en nu Geen Ajax supporters en de keeper en Berens weer terug en 0-0 en dat vind jij terecht ?? dan ben je inderdaad niet goed bij je hoofd. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Nee Verbeek is slim en de KNVB is stom en LAF. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 11:26 schreef Henny het volgende:[..] Gewoon selectieve verontwaardiging. Als het andersom zou zijn gebeurd zou je heel anders reageren. Je mag de hemel op je blote knieën danken dat "held" Wesley bij een "knvb wedstrijd" het veld op kwam en niet bij een door de uefa georganiseerde wedstrijd. Dan had je blij mogen zijn met 2 jaar uitsluiting. Dus we moeten nog blij zijn ook ?? ga het is een keer eerlijk bekijken kijk naar aktie van v.Beek dat kan heel veel gevolgen hebben. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 11:45 schreef rich Arnhem het volgende:[..] Snap ik. Maar dit soort dingen kunnen toch ook gebeuren in een andere competitie. Maar goed zal het anders zeggen. Wat als het Cillesen betrof? Schorsing Gillisen en gewoon uitgespeeld, |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 11:50 schreef rich Arnhem het volgende:[..] Dat is inderdaad wel een hele goede reactie. Geeft duidelijk aan dat selectieve verontwaardiging jou niet vreemd is. Ik stel een gewone vraag, dan zou een gewoon antwoord toch mogelijk moeten zijn? Neutraal blijven anders gewoon op je eigen site blijven,of was de Arena onveilig toen die malloot werd afgevoerd ? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 11:55 schreef rich Arnhem het volgende:[..] De recette is gewoon al voor de eerste wedstrijd ontvangen (ze hoeven tenslotte niet terug te betalen). De boete wordt verhaald op die Wesley en de seizoenskaarthouder die zijn kaart heeft gekocht. Het afnemen van de voorsprong zou dus de enige sanctie zijn voor het niet garanderen van de "veiligheid" van de kaasboeren. edit: De supporters komen er eigenlijk het slechtst vanaf. En de straf voor AZ om het veld af te gaan ???ik hoor daar niks over o nee dat is AZ en geen Ajax dus die zijn goed en wij zijn slecht he Arnhemmmmm |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Klopt belachelijke straf.Ik zou uit de beker stappen maar dat ben ik. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 11:58 schreef ijsfijn het volgende:geen probleem met het overspelen van de wedstrijd. ik begrijp ook heel de commotie niet om deze wedstrijd. we hebben wel belangrijkere problemen aan ons hoofd en dat is het bestuurders crisis topic. wedstrijden zoals Ajax vs Az komen nog wel honderde keren. je gaat bijna denken dat ten have en company dit hele scenario heeft opgezet om zodoende de fans af te leiden. je huurt een fan in. laat em als een leipo rond het veld rennen en iedereen vergeet wat werkelijk belangrijk is. in politiek doen ze dit ook vaak. en ajax zoals dat nu is is dat ook met de mensen in het bestuur. een politieke club. inplaats van een voetbalclub. en hopelijk komt daar weer snel verandering in. ======================================================================================== Dat mag je zeggen maar af en toe is over voetbal praten is voor mij belangrijker als alleen maar dat gezeik over Havermout en zijn toetjes. want winnen en verliezen intreseert me op dit moment geen bal. de Toekomst van Ajax staat op het spel en dat is vele male belangrijker dan die wedstrijdje tussen Ajax en AZ.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2011 door nora -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 13:24 schreef rich Arnhem het volgende:[..] Ik snap het heel goed en mijn zogenaamde "sentiment" heeft daar niets mee te maken. Een scheidsrechter geeft een rode kaart voor ernstig gemeen spel..... is gebeurt ECHTER heeft het ernstig gemene spel geen betrekking op een official danwel speler van de betreffende clubs of het scheidsrechterskwartet. Als deze kaart dus niet geseponeerd zou worden wordt Ajax ernstig bevoordeeld. Gewoon in het vervolg even een supporter op een man van de tegenstander afsturen en je maakt het jezelf een stuk makkelijker want die jongen gaat met rood van het veld (even voor de duidelijkheid en met betrekking tot mijn, door jou aangehaalde, sentiment ik zeg niet dat dit in deze wedstrijd is gebeurt). Dat is toch gewoon de grootst mogelijke onzin. ===================================================================== Je hebt hele verhalen over de straf van Ajax enz maar kom dan is met je feiten over het onterecht van het veld stappen van AZ dummie,dat wordt namelijk helemaal niet bestraft en AZ staat er nu beter voor als VOOR de eerste wedstrijd daar hoor ik je niet over jammer. De enige die gestraft worden zijn de supporters omdat die nu niet bij de nieuwe wedstrijd aanwezig kunnen zijn en voor een volledige wedstrijd hebben betaald en maar 37 minuten hebben gekregen. Onreglementair is het inderdaad volgens de regels van de KNVB echter wanneer er sprake is (lees: er gevoelens leven) dat de veiligheid van personen in het geding is en niemand kan aantonen dat dit gevoel volledig (woord volledig is erg belangrijk in deze) onterecht is zal een sanctie die eventueel wordt opgelegd ten aller tijde worden teniet gedaan middels een uitspraak van de rechtbank. Ik vind trouwens jouw verwijzing naar mijn "sentimenten" erg onbeholpen. Ik voer hier een normaal gesprek, met wel onderbouwde reacties zonder hierin iemand onheus te bejegenen. Jammer dat je dat niet inziet. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 14:22 schreef rich Arnhem het volgende:[..] Dus zou beide clubs uitsluiten van de bekercompetitie voor jou eerder voor de hand liggen dan deze gekozen sanctie? Klopt dan is namelijk ook AZ gestraft en niet alleen Ajax als je dat tenminste wil begrijpen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2011 door nora -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 14:26 schreef Eide het volgende:[..] Niet noodzakelijk. De sanctie zelf wil ik me ook niet over uitlaten. Waar ik met name moeite mee heb is dat de KNVB de eigen regels negeert en daarmee precedent schept. De conclusie hier is namelijk dat je als club je gewoon mag terug trekken uit een wedstrijd als je achteraf verklaard je onveilig te voelen (in een aannemelijke situatie natuurlijk). Dus als bij de volgende Feyenoord Ajax er weer munten op het veld worden gegooid en Vermeer zich onveilig voelt mag de Boer Ajax van het veld halen en moet de KNVB zich, gezien dit precedent, Feyenoord straffen... Zie je waar ik op doel en waarom ik dit dus een flut beslissing vindt? =================================================================================== =================================================================================== ==================================================================================== Klopt Eide maar er wordt weer gewoon eenzijdig tegen Ajax geschreven en deze meneer helemaal eenzijdig.
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 16:39 schreef rich Arnhem het volgende:[..] Er is sprake van zelfverdediging op het moment dat je uit nood reageert op een ontstane situatie. Hierop is geen aantal schoppen vast te pinnen. Je kan te ver gaan maar dan is er sprake van noodweer exces en wordt de zaak voor de rechter behandeld net bij de KNVB. Schop je iemand dus met één trap dood (hoe je Vermeer dan ook wil verheerlijken) is dat sowieso een directe reden om de wedstrijd te staken en zal Vermeer nooit meer op een voetbalveld staan. BTW: heb geen prut op mijn lip ben vanmorgen nog geschoren. Ga een discussie niet uit de weg met argumenten als prutlip als de reacties niet precies overeenkomen met jouw mening. Daar is het namelijk een forum voor. Zoals al 30 keer aangegeven zijn je argumenten zeer eenzijdig tegen Ajax en dat maakt je irritant. Heb hier geen enkele reactie geplaatst waaruit enige provocatie blijkt maar de kutkakkerlak en de prutlip zijn wel al voorbij gekomen. Grow up and get real! ========================================================================================== ========================================================================================== Straf AZ ????????????????????????????????????????????
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 17:20 schreef nora het volgende:[..] ========================================================================================== ========================================================================================== Straf AZ ???????????????????????????????????????????? Knap hoor quoten. Heb me in dit topic inderdaad nog niet uitgelaten over de straf voor AZ. Sorry daarvoor maar heb dit in een ander forum al lang en breed uitgelegd.
Prima dat jullie als supporters denken dat het beter zou zijn als beide clubs gewoon uit de beker gehaald zouden worden. Ik ben van mening dat deze (halfwasse) sanctie de best mogelijke keuze is geweest die de KNVB kon maken. De verontwaardiging bij de supportersgroepen zal namelijk niet van de lucht zijn geweest als (even omdat ik op dit forum zit) ajax en AZ daadwerkelijk uit de beker zou zijn gehaald.
Op dat moment zou die Van Wilsen misschien wel gelynched worden. |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 17:20 schreef nora het volgende:[..] ========================================================================================== ========================================================================================== Straf AZ ???????????????????????????????????????????? Is nog steeds geen provocatie |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
quote: zoals ik ook heb aangegeven begrijp ik het wel. Maar jij hebt waarschijnlijk moeite met het feit dat mijn mening niet de jouwe is. |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
quote: Ook hier is geen provocatie. Zoals in meerdere posts aangegeven moet AZ ook worden gestraft. Maar veel mogelijkheden heeft de KNVB niet meer. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 18:16 schreef rich Arnhem het volgende:[..] Ook hier is geen provocatie. Zoals in meerdere posts aangegeven moet AZ ook worden gestraft. Maar veel mogelijkheden heeft de KNVB niet meer. Dan stel ik je ook maar de vraag dan. En hoe zal AZ gestraft moeten worden, nu is er een extreem groot voordeel voor AZ en hebben ze geen enkel nadeel. |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 18:30 schreef remco k het volgende:[..] Dan stel ik je ook maar de vraag dan. En hoe zal AZ gestraft moeten worden, nu is er een extreem groot voordeel voor AZ en hebben ze geen enkel nadeel. Gezien het feit dat de KNVB al heeft aangegeven niet over te gaan tot uitsluiting van één van beide teams zal de enige sanctie waarschijnlijk zijn dat er een boete wordt opgelegd. En dan ook aan beide clubs.
Mocht de KNVB deze uitspraak niet hebben gedaan ben ik het met je eens dat beide teams uit de bekercompetitie hadden moeten worden gehaald. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 18:09 schreef rich Arnhem het volgende:[..] Knap hoor quoten. Heb me in dit topic inderdaad nog niet uitgelaten over de straf voor AZ. Sorry daarvoor maar heb dit in een ander forum al lang en breed uitgelegd. Prima dat jullie als supporters denken dat het beter zou zijn als beide clubs gewoon uit de beker gehaald zouden worden. Ik ben van mening dat deze (halfwasse) sanctie de best mogelijke keuze is geweest die de KNVB kon maken. De verontwaardiging bij de supportersgroepen zal namelijk niet van de lucht zijn geweest als (even omdat ik op dit forum zit) ajax en AZ daadwerkelijk uit de beker zou zijn gehaald. Op dat moment zou die Van Wilsen misschien wel gelynched worden. Ik denk niet dat uit de beker halen noodzakelijk was was, maar wel dat iets richting AZ ook moet gebueren, als is het maar om het gebaar. Dat beurt nu niet. De rest hebben wij al uitgebreid over gesproken. |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 19:44 schreef Eide het volgende:[..] Ik denk niet dat uit de beker halen noodzakelijk was was, maar wel dat iets richting AZ ook moet gebueren, als is het maar om het gebaar. Dat beurt nu niet. De rest hebben wij al uitgebreid over gesproken. Maar er loopt toch nog een onderzoek naar sancties mbt de beide clubs binnen de KNVB? |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Nee hoor, lees deze pagina van de Telegraaf maar eens, daar staat onderaan:
De aanklager ziet af van verdere vervolging van AZ. |
Verbeek heeft gegokt (en gewonnen), AZ dreigde met een boycot wanneer ze het evt. restant met 10 man moesten spelen (wetende dat uitspelen 11 tegen 11 niet kon).
Dat de rode kaart overdreven was ok en regels kan je aanpassen, maar op het moment dat Esteban de overtreding pleegde gold die regel en de regels moet hij als prof weten. Dat de overtreding op iemand gemaakt werd die niets met de wedstrijd te maken heeft (jouw genoemde externe factor) doet er niet toe. Spelregel 12 sectie C van de KNVB luidt:
Een speler die een overtreding begaat, zowel binnen als buiten het speelveld, die moet worden bestraft met een waarschuwing of een veldverwijdering, wordt bestraft naar de aard van de overtreding. Dit geldt voor overtredingen begaan ten opzichte van een tegenstander, een medespeler, de scheidsrechter, een assistentscheidsrechter [b]of enig ander persoon[/b]. |
Zoals je ziet geldt deze regel voor alle overtredingen (incl.niet op het veld toegestane personen), zonder dat men rekening houdt met enig voorval maar puur naar de aard van de overtreding. Tuurlijk mogen ze zulke regels mbt dit soort gevallen aanpassen van mij, maar niet met terugwerkende kracht, enkel toekomstige gevallen.
Ajax heeft een straf gekregen die ook zwaarder had kunnen uitpakken dat geef ik toe, maar dat de KNVB niets doet aan het gedrag van Verbeek die als het ware gewoon de leiding van de scheidsrechter overnam vind ik belachelijk. Dit onder het motto dat de veiligheid van zijn spelers in het geding was..... Misschien heeft hij gelijk, maar waar ligt volgens de KNVB de grens van veilig naar onveilig. Wanneer wordt bepaald wanneer de veiligheid van spelers in het geding is ??? JUIST.....wanneer de scheidsrechter dat zegt....en niet meneer Verbeek.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2011 door baco74 -- |
|
|
|