|
|
het wonder van ..
|
|
|
De rode kaart die AZ-doelman Esteban woensdagavond tegen Ajax kreeg nadat hij een supporter schopte die hem had aangevallen, is door de KNVB geseponeerd.
meer nieuws volgt. (nu.nl) |
|
|
|
|
het wonder van ..
|
|
|
vraag me af hoe dat gaat mocht de wedstrijd uitgespeeld worden!? gaat Esteban weer keepen dan, alsof de kaart nooit gegeven is? of telt het toch voor die wedstrijd? lijkt eerlijk gezegd er op dat de wedstrijd NIET uitgespeeld gaat worden. blijven er nog 3 mogelijkheden over: a) stand blijft zoals ie is, kan me dat niet indenken b) wordt compleet overgespeeld, Esteban speelgerechtigd, kan me dat ook niet voorstellen c) een van beide, of beide worden uit het bekertoernooi gehaald |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
|
|
|
het wonder van ..
|
|
|
quote: denk jij dan az? als het er maar 1 is, dan toch eerder ajax |
|
|
|
|
busje440
|
|
|
jij weet meer dan de KNVB sorry hoor |
|
|
|
|
de kromme2
|
|
|
ik denk dat ze beiden worden uitgesloten en Ajax zeker. Ajax mag blij zijn als dat alleen voor dit seizoen is. |
|
|
|
|
Ajaxfan675
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 17:09 schreef de kromme2 het volgende:ik denk dat ze beiden worden uitgesloten en Ajax zeker. Ajax mag blij zijn als dat alleen voor dit seizoen is. FF serieus nu, wat kan ajax hier aan doen? Die invaliden willen toch ook graag een pot voetbal kijken of niet dan? Je hebt altijd van dit soort mensen tussen het publiek zitten die zich zogenaamd "fans" noemen, hier valt niet tegen op te treden. |
|
|
|
|
de kromme2
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 17:13 schreef Ajaxfan675 het volgende:[..] FF serieus nu, wat kan ajax hier aan doen? Die invaliden willen toch ook graag een pot voetbal kijken of niet dan? Je hebt altijd van dit soort mensen tussen het publiek zitten die zich zogenaamd "fans" noemen, hier valt niet tegen op te treden. dat ben ik wel met je eens, maar ook bij het staafincident was Ajax gigantisch de lul. Ik geloof 2 seizoenen Europese uitsluiting. En dat deze mongool ook al een stadionverbod had en toch wordt binnengelaten helpt de case van Ajax niet bepaald.
Ik denk echt dat het er slecht uit ziet voor jullie. Dit gunt zelfs een ras-Feyenoorder jullie niet. Wat een teringzooi de laatste tijd.... |
|
|
|
|
het wonder van ..
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 17:13 schreef Ajaxfan675 het volgende:[..] FF serieus nu, wat kan ajax hier aan doen? Die invaliden willen toch ook graag een pot voetbal kijken of niet dan? Je hebt altijd van dit soort mensen tussen het publiek zitten die zich zogenaamd "fans" noemen, hier valt niet tegen op te treden. niet alles op de invalide plaatsen/platform schuiven.. er zijn best andere manieren om deze minder valide mensen ook van de wedstrijd te kunnen laten genieten. het is niet goed doordacht om dit op een platform over de gracht te doen, eerlijk is eerlijk.
het is toch wel Ajax zijn zaak dat deze gast aanwezig kon zijn. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
terrecht dat esteban vrij is! zou jammer zijn als ze beide uit het toernooi geknikkert worden! laat ze de wedstrijd dan maar uitspelen zonder publiek, heb je in elk geval iemand die terrecht in de kwart finale staat
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 december 2011 door Loetje -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Volgens mij is er maar een recht en dat is gewoon bij 1-0 stand de wedstrijd uit laten spelen,er moet echt gekeken worden of Ajax in gebreke is gebleven of het stadion veilig is,nou als je objectief bent is het stadion echt veilig,maar als dit soort dingen wil uitsluiten dan zal je een 3 meter hoog hek neer moeten zetten,iedereen begrijpt dat pikt geen een supporter,dus blijven er altijd zwakke plekjes in een stadion zitten en dat zal zo blijven,dus dan ga je kijken komt dat meer voor bij Ajax ? nee op dat staaf incident nooit(van 100 jaar geleden)dus is het beslist oneerlijk als Ajax gestraft wordt en dat zal volgens mij alleen een boete worden.Dus ik denk verder spelen op een 1-0 stand. Mocht de KNVB toch besluiten om Ajax als verliezer neer te zetten dan zou ik als Ajax zijnde een voorbeeld stellen en niet meer mee doen met de KNVB beker. Evt een holigan inhuren en in het AZ stadion over het hek te laten klimmen dan staan we gelijk he Verbeekie
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 december 2011 door nora -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 17:25 schreef het wonder van .. het volgende:[..] niet alles op de invalide plaatsen/platform schuiven.. er zijn best andere manieren om deze minder valide mensen ook van de wedstrijd te kunnen laten genieten. het is niet goed doordacht om dit op een platform over de gracht te doen, eerlijk is eerlijk. het is toch wel Ajax zijn zaak dat deze gast aanwezig kon zijn. Onzin. Met jou redenatie zou elke club een obstakel moeten hebben om mafkezen tegen te houden. Denk aub even terug aan de Graafschap. Tuurlijk is Ajax verantwoordelijk, het gebeurt in ons huis, maar dit soort redenaties raken kant nog wal. Dat invalide platform ligt er al een decennium, en nu kan dat plots niet, gaat toch varen. Het is maar 1 mafkees hoor.
Ontopic, ik kan er mee leven dat de KNVB clementie toont. Ik hoop alleen ook dat de KNVB nu clementie toont aan zowel Ajax als AZ inzake deze wedstrijd. Wat mij betreft uitspelen vanaf het moment of overspelen.
En dan zien we de boete wel komen, ik weet wel wie die gaat betalen, en dat is een zekere 19 jarige uit Almere. |
|
|
|
|
Debiewl
|
|
|
Ik denk beide eruit gegooid worden, veiligheid van de ArenA was wel slecht op dat moment maar Verbeek mag z'n ploeg er niet eens vanaf halen.
Maar wat gaat er nu gebeuren die rode kaart moest gegeven worden dus misschien komt de FIFA ook nog ff meedoen in het potje ouwelullen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 december 2011 door Debiewl -- |
|
|
|
|
Tituaan,
|
|
|
Wie zijn hier weer de dupe? De spelers, en de echte supporters en die zijn er heel veel, het lijkt mij goed om niemand te straffen, want in feite heeft aan zulk incident niemand schuld. Dit is nauwelijks te voorkomen. De kieper van AZ verdient alle lof. Hij had die aanvaller veel harder aan kunnen pakken. Ik had dat zeker wel gedaan als ze mij een doodschop willen geven. Alleen de beveiliging moet beter. Geen punten aftrek, geen verwijdering uit het bekertoernooi, geen verdere straffen, hooguit een geldboete voor ajax vanwege de mindere beveiliging. Oproep aan de KNVB ga geen mensen straffen,die er niets aan kunnen doen.O ja nog iets, de beveiligers van ajax moeten zicht baar zijn, net zoals overal met gekleurde hesjes, de kieper had n.l. ook schrik van de suppoosten, dat moet toch niet kunnen. FC Eindhoven supporter.(geniet van het voetbal |
|
|
|
|
Debiewl
|
|
|
Esteban moet nog oppassen voor aangifte tegen hem dat hij die supporter aanviel |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Ik heb wel begrip voor het feit dat ze de rode kaart seponeren, maar eigenlijk is het natuurlijk wel vreemd. Het is toch heel duidelijk dat hij een liggende gast twee keer hard schopt, volgens de regels is dat rood. Ik bedoel, in een wedstrijd mag een scheidsrechter wel in de geest van een wedstrijd fluiten enzo, maar de het beoordelen van een rode kaart door de tuchtcommissie moet toch gewoon de regels handhaven? Ik weet nog steeds niet goed wat uiteindelijk de gevolgen zullen zijn van deze hele situatie, maar ik had wel verwacht dat dat rood zou blijven staan eigenlijk. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Is het niet zo dat met het seponeren van deze rode kaart de KNVB eigenlijk aangeeft dat hij deze kaart niet had mogen geven ondanks dat het volgens de regels was en het dus eigenlijk komt door de scheids en Az dat er gister niet is verder gespeeld?? |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Met andere woorden, als Nijhuis de regels niet had nageleefd dan hadden we de pot gewoon af kunnen maken. Was die idioot opgepakt en waren er na de wedstrijd geen ongeregeldheden uitgebroken.. Ik had mijn fluit ingeleverd.. Ik ben namelijk van mening dat die rode kaart meer dan TERECHT was.. Wordt Nijhuis mooi even in zijn hemd gezet door de mannetjes uit Zeist! Zou AZ ook beloond worden door zomaar van het veld te lopen? Dat zal wel.. Ajax komt dus als verliezer uit de bus! Owja, het meermalen schoppen van een idioot die al op de grond ligt mag dus blijkbaar van de KNVB.. Zelfs in de bokswereld mag dat niet! Al met al een vrijbrief voor de keren dat het weer gebeurd.. En begrijp mij niet verkeerd, ik hoop van ganser harte dat het NOOIT meer gebeurd..
En wanneer een speler, al dan niet express, een andere speler (na)trapt dan is de aanklager druk met het bepalen van een schorsing.. Maar in dit geval laten we Esteban maar gaan!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 december 2011 door BRW -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 18:08 schreef BRW het volgende:Met andere woorden, als Nijhuis de regels niet had nageleefd dan hadden we de pot gewoon af kunnen maken. Was die idioot opgepakt en waren er na de wedstrijd geen ongeregeldheden uitgebroken.. Ik had mijn fluit ingeleverd.. Ik ben namelijk van mening dat die rode kaart meer dan TERECHT was.. Wordt Nijhuis mooi even in zijn hemd gezet door de mannetjes uit Zeist! Zou AZ ook beloond worden door zomaar van het veld te lopen? Dat zal wel.. Ajax komt dus als verliezer uit de bus! Owja, het meermalen schoppen van een idioot die al op de grond ligt mag dus blijkbaar van de KNVB.. Zelfs in de bokswereld mag dat niet! Al met al een vrijbrief voor de keren dat het weer gebeurd.. En begrijp mij niet verkeerd, ik hoop van ganser harte dat het NOOIT meer gebeurd.. En wanneer een speler, al dan niet express, een andere speler (na)trapt dan is de aanklager druk met het bepalen van een schorsing.. Maar in dit geval laten we Esteban maar gaan! Prima verwoord niks aan toe tevoegen !! |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 18:08 schreef BRW het volgende:Met andere woorden, als Nijhuis de regels niet had nageleefd dan hadden we de pot gewoon af kunnen maken. Was die idioot opgepakt en waren er na de wedstrijd geen ongeregeldheden uitgebroken.. Ik had mijn fluit ingeleverd.. Ik ben namelijk van mening dat die rode kaart meer dan TERECHT was.. Wordt Nijhuis mooi even in zijn hemd gezet door de mannetjes uit Zeist! Zou AZ ook beloond worden door zomaar van het veld te lopen? Dat zal wel.. Ajax komt dus als verliezer uit de bus! Owja, het meermalen schoppen van een idioot die al op de grond ligt mag dus blijkbaar van de KNVB.. Zelfs in de bokswereld mag dat niet! Al met al een vrijbrief voor de keren dat het weer gebeurd.. En begrijp mij niet verkeerd, ik hoop van ganser harte dat het NOOIT meer gebeurd.. En wanneer een speler, al dan niet express, een andere speler (na)trapt dan is de aanklager druk met het bepalen van een schorsing.. Maar in dit geval laten we Esteban maar gaan! Ik heb wel iets meer begrip voor de situatie. Je kan dit niet vergelijken met een bokswedstrijd, omdat dat een gereguleerde sport is. Doordat een gek het veld op loopt kom je in een situatie terecht waarin je nooit kan weten wat zo iemand gaat doen. Met veel adrenaline kan ik me voorstellen dat je reageert. Het schoppen was wel erg overdreven, maar feit blijft wel dat Esteban in eerste instantie het slachtoffer is. Maar het seponeren van de rode kaart is idd wel beledigend naar Nijhuis en ook gewoon technisch incorrect. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
|
|
|
D.B.
|
|
|
quote: De regels in Nederland zijn nog wel zo gestoord ook dat het mogelijk is.. |
|
|
|
|
D.B.
|
|
|
Zoals de grote Johan vaak zegt: "Das natuurlijk logisch.." |
|
|
|
|
zweef
|
|
|
het seponeren van deze rode kaart is geen belediging naar dhr nijhuis. waarom niet, omdat hij gister al heeft aangegeven de rode kaart te hebben gegeven na overleg betreffende de regels. hij wou hem niet geven maar kon niet anders. de knvb zegt nu eigenlijk dat ze zien dat ze de regels moeten aanpassen. 2 esteban schopte naar de hooligan omdat die wel lag, maar zijn verzet was nog niet gebroken. de hooligan probeerde liggend ook nog steeds te trappen, waardoor esteban zijn aktie volgens advocaten valt onder zelfverdediging.
wat volgens mij de 2 moeilijkste stukken zijn is a valt ajax te verwijten dat deze hooligan op het veld kwam? de knvb / uefa / fifa wil geen meters hoge hekken meer in stadions (was bij psv een eis dat er lage hekken kwamen om uefacupfinale te krijgen) de andere is dat verbeek direct na de rode kaart zijn spelers zegt dat ze naar binnen moeten. als het om de veiligheid ging had ie dat al veel eerder gedaan, niet direct naar de rode kaart van esteban. hierdoor zou je kunnen stellen dat az de wedstrijd heeft gestaakt zonder overleg met scheids. natuurlijk heeft iemand heethoofd verbeek snel ingefluisterd dat ze moesten zeggen dat het om de veiligheid ging.
om af te sluiten. ik vind als psv suporter dat iedereen de dupe is van deze aktie van een hooligan. ajax az en alle andere mensen die deze wedstrijd wilden kijken. ik hoop van ganser harte dat deze wedstrijd met het publiek die er nu waren (op de ene mongool na dan) uitgespeeld wordt vanaf het moment dat de hooligan op het veld kwam. dus geen rode kaart voor estaban en wel bij de stand zoals die toen was. |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 18:23 schreef ktotheb het volgende:[..] Ik heb wel iets meer begrip voor de situatie. Je kan dit niet vergelijken met een bokswedstrijd, omdat dat een gereguleerde sport is. Doordat een gek het veld op loopt kom je in een situatie terecht waarin je nooit kan weten wat zo iemand gaat doen. Met veel adrenaline kan ik me voorstellen dat je reageert. Het schoppen was wel erg overdreven, maar feit blijft wel dat Esteban in eerste instantie het slachtoffer is. Maar het seponeren van de rode kaart is idd wel beledigend naar Nijhuis en ook gewoon technisch incorrect. Ik betrek de bokswereld erbij omdat wanneer daar een bokser op de grond ligt je hem niet meer aan mag vallen. Badr Hari was daar een ster in! In dit geval lag die halve gare mafkees ook al op de grond maar Esteban trapte nog 2/3 x op hem in! Ik wil alleen maar zeggen dat wanneer Esteban die man van zich af had geweerd en daarna weg was gelopen wanneer hij op de grond lag dan had Nijhuis geen rood getrokken.. Hij heeft in deze gewoon de fout gemaakt door door te schoppen op die achterlijke imbeciel! Ik had graag gezien dat die malloot helemaal het veld niet was opgekomen maar helaas... Spelers hebben nou eenmaal een voorbeeld functie en ik kan mij voorstellen dat het in deze situatie lastig is maar je ligt onder een vergrootglas..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 december 2011 door BRW -- |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 18:01 schreef remco k het volgende:Is het niet zo dat met het seponeren van deze rode kaart de KNVB eigenlijk aangeeft dat hij deze kaart niet had mogen geven ondanks dat het volgens de regels was en het dus eigenlijk komt door de scheids en Az dat er gister niet is verder gespeeld?? Nee, door die gast die het veld op kwam en Verbeek |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Wat mij betreft de simpelste straf: Wedstrijd helemaal overspelen in Alkmaar |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Rode kaart geseponeerd, dus wedstrijd uitspelen in de ArenA. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Ik had na de kwijtschelding van de rode kaart het gevoel dat de wedstrijd zou worden uitgespeeld bij de stand van 1-0 en voor het geval met die achterlijke gek! Maar lees net dat als de wedstrijd wordt uitgespeeld AZ verder moet met 10 man, dus die optie kan ook niet meer! Dus zal de wedstrijd in deze volgens mij gewoon opnieuw worden gespeeld. |
|
|
|
|
Senja
|
|
|
Dat een een debiel het veld op gaat dar kan je in feite niks tegen doen en kan altijd gebeuren. Als club ben je wel ziek van dit soort acties.
Hoe je nu verder moet das de grote vraag. In mijn opinie is het wel een regel dat je niet terug mag schoppen maar geld dat ook voor doorgedraaide idioten. Is het niet zo dat je moet fluiten in de geest van de wedstrijd. Die keeper werd aangevallen van achter en heeft in een reactie gereageerd. Daar had die scheids over na moeten denken. Jezelf verdedigen tegen het onbekende is iets anders als een speler die je neersabelt in mijn ogen.
Toch blijft het de vraag hoe je die wedstrijd onder deze omstandigheden moet voortzetten. Ik denk in zijn geheel overspelen met 11 tegen 11 In mijn ogen kan dat niet anders want dan zou de rede kaart blijven tellen en dat zou ik oneerlijk vinden. Ik ben een Ajax fan maar wil wel dat Ajax op een eerlijke en betrouwbare manier wint. Het zou in mijn ogen van de zotte zijn als een mafkees het verdere verloop van de wedstrijd zo kan beinvloeden. Op deze manier krijg je weer een eerlijke wedstrijd.
Eerlijk is eerlijk Ajax kan gewoon weer opnieuw beginnen en dat heeft deze mafkees dan vrolijk op zijn naam staan. en heeft die er ook geen voordeel van. |
|
|
|
|
schorpioen
|
|
|
Gewoon met 0-0 opnieuw spelen, dan is de niet toegekende penalty aan AZ ook verrekend. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Gewoon uitspelen bij 1-0. Die 'mafkees' maakte geen deel uit van de wedstrijd, de kaart is geseponeerd. 'mafkees' weg, kaart weg. Gewoon 11 tegen 11. Als dit geen optie is voor de KNVB, dan zou ik als AJAX-leiding uit sprotief oogpunt zeggen; dan maar 10 tegen 10! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Lijkt mij ook de beste optie....gewoon 11 tegen 11 met Estaban op het doel en 1-0 voorsprong |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Dat was ook mijn optie, maar is volgens mij geen optie voor de KNVB. Dus dan maar helemaal opnieuw beginnen! |
|
|
|