BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vereniging Ajax benoemt bestuursraad

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - vrijdag 23 december 2011 - 00:33
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Vereniging Ajax benoemt bestuursraad (Officiële Ajax Clubsite)

baco74
 baco74 - vrijdag 23 december 2011 - 00:39   quote  deeplink  
In de algemene ledenvergadering (ALV) van de vereniging AFC Ajax van 22 december 2011 is de bestuursraad benoemd. Leden van de bestuursraad zijn: Hennie Henrichs (voorzitter), Tonnie Bruins Slot, Jan Buskermolen, Dick Schoenaker en Cees Vervoorn.
Hiermee is tevens de structuur van de vereniging gewijzigd. Door besluitvorming in de ALV en in de laatste vergadering van de ledenraad, werd besloten tot statutenwijziging. De wijziging houdt onder meer in dat de ledenraad is opgehouden te bestaan en de ledenraad en het bestuur (oude stijl) zijn samengevoegd tot een nieuw orgaan: de bestuursraad.
baco74
 baco74 - vrijdag 23 december 2011 - 00:40   quote  deeplink  
Mooi,Blocks valt dus af en zullen dus nog twee leden gekozen moeten worden.
Ik hoop iig op Van Duivenbode.
ijsfijn
 ijsfijn - vrijdag 23 december 2011 - 00:52   quote  deeplink  
als ik het dus goed begrijp.

3 voor van gaal + 2 van Cruyff ?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 23 december 2011 - 07:21   quote  deeplink  
Volgens mij zijn Hennie Henrichs (voorzitter), Jan Buskermolen, en Cees Vervoorn geen voorstander van het plan 'Cruijff'. Ik ben er vooralsnog niet gerust op dat het nu goed komt...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 december 2011 door Ronald 1960 --
Stanley
 Stanley - vrijdag 23 december 2011 - 08:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 december 2011 - 07:21 schreef Ronald 1960 het volgende:
Volgens mij zijn Hennie Henrichs (voorzitter), Jan Buskermolen, en Cees Vervoorn geen voorstander van het plan 'Cruijff'. Ik ben er vooralsnog niet gerust op dat het nu goed komt...
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Hoe kan het nou dat het merendeel van de ledenraad wil dat de RVC opstapt, maar vervolgens wel de mensen in het bestuur kiezen die dezelfde RVC steunen???

Het klopt van geen kanten!

Of wij worden niet correct geïnformeerd... Of het tumor is zo groot dat wij als supporters echt eens drastische maatregelen moeten gaan nemen!!! Want anders kan je geen tumor bestrijden!!!

Ik hoop maar dat de benoemde heren niet zo anti-Cruijff zijn als de eerdere berichten suggereren.

Overigens denk ik dat de keuze op de oude garde zowieso een verkeerde is, want laten we eerlijk zijn. Welk gezond denkend persoon, die er niet slechts voor zichzelf zit zou in deze ongezonde tijd in een commissie bij Ajax willen blijven zitten???

Dat zijn slechts die gasten die er uitsluitend voor zichzelf ziten.
Booya4Afca
 Booya4Afca - vrijdag 23 december 2011 - 10:25   quote  deeplink  
Het hele gebeuren van gisteren stinkt aan alle kanten. Zelfs Rogier van Boxtel (zou onpartijdig moeten zijn gezien hij de stemmen telt) is voor geen meter te vertrouwen.

Naast het feit dat men kon stemmen op het bestuursraad, kreeg men ook de gelegenheid om aan te geven of hij/zij Cruijff wilde behouden als Adviseur. Het bleek al snel dat 9/10 leden Cruijff wilde behouden.

Wat doet van Boxtel na het tellen van de stemmen?? Zegt doodleuk; "Er is geen steun voor het behouden van Cruijff als Adviseur."

Gelukkig begon iedereen gelijk te morren waardoor hij geforceerd werd de stemmen opnieuw te tellen, anders had het helemaal slecht afgelopen.

Natuurlijk kan iedereen een foutje maken, maar dit maakt de overige benoemingen een stuk minder geloofwaardig.
Booya4Afca
 Booya4Afca - vrijdag 23 december 2011 - 10:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 december 2011 - 08:48 schreef Stanley het volgende:

[..]

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Hoe kan het nou dat het merendeel van de ledenraad wil dat de RVC opstapt, maar vervolgens wel de mensen in het bestuur kiezen die dezelfde RVC steunen???

Het klopt van geen kanten!

Of wij worden niet correct geïnformeerd... Of het tumor is zo groot dat wij als supporters echt eens drastische maatregelen moeten gaan nemen!!! Want anders kan je geen tumor bestrijden!!!

Ik hoop maar dat de benoemde heren niet zo anti-Cruijff zijn als de eerdere berichten suggereren.

Overigens denk ik dat de keuze op de oude garde zowieso een verkeerde is, want laten we eerlijk zijn. Welk gezond denkend persoon, die er niet slechts voor zichzelf zit zou in deze ongezonde tijd in een commissie bij Ajax willen blijven zitten???

Dat zijn slechts die gasten die er uitsluitend voor zichzelf ziten.
Dat is natuurlijk heel simpel. Voor de huidige RvC 10 andere. Cruijff is echter een uitzondering, maar die zijn ze liever kwijt dan rijk.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 23 december 2011 - 10:43   quote  deeplink  
Er was ook geen pers aanwezig, geen perscoferentie, alleen een persbericht. Ik kan me niet voorstellen dat de meeste leden geen Molenaar en geen van Duivenbode in de bestuursraad willen hebben, om er maar vast 2 te noemen.

Op deze manier gaat ONS AJAX ***echt naar de klote*** en blijft het bij deze ***

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 december 2011 door Ronald 1960 --
Senja
 Senja - vrijdag 23 december 2011 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 december 2011 - 10:25 schreef Booya4Afca het volgende:
Het hele gebeuren van gisteren stinkt aan alle kanten. Zelfs Rogier van Boxtel (zou onpartijdig moeten zijn gezien hij de stemmen telt) is voor geen meter te vertrouwen.

Naast het feit dat men kon stemmen op het bestuursraad, kreeg men ook de gelegenheid om aan te geven of hij/zij Cruijff wilde behouden als Adviseur. Het bleek al snel dat 9/10 leden Cruijff wilde behouden.

Wat doet van Boxtel na het tellen van de stemmen?? Zegt doodleuk; "Er is geen steun voor het behouden van Cruijff als Adviseur."

Gelukkig begon iedereen gelijk te morren waardoor hij geforceerd werd de stemmen opnieuw te tellen, anders had het helemaal slecht afgelopen.

Natuurlijk kan iedereen een foutje maken, maar dit maakt de overige benoemingen een stuk minder geloofwaardig.
Huh als waar is wat jij zegt dan klopt het van geen kanten. Ik geloof never nooit in deze stemming want dat kan namelijk niet. Als er na een hertelling ineens uitkomt dat Cruyff wel voor de club behouden moet blijven dan weet je al hoe laat het is. Van Boxtel is een hele corrupte man anders ben je geen bestuursvoorzitter van en verzekeringsmaatschappij.

Hoe kan die Henny H. nu weer gekozen zijn die man behoort tot de as van het kwaad en heeft binnen Ajax al zoveel schade berokkend ik vind dit een hele vreemde situatie.
Booya4Afca
 Booya4Afca - vrijdag 23 december 2011 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 december 2011 - 12:55 schreef Senja het volgende:

[..]

Huh als waar is wat jij zegt dan klopt het van geen kanten. Ik geloof never nooit in deze stemming want dat kan namelijk niet. Als er na een hertelling ineens uitkomt dat Cruyff wel voor de club behouden moet blijven dan weet je al hoe laat het is. Van Boxtel is een hele corrupte man anders ben je geen bestuursvoorzitter van en verzekeringsmaatschappij.

Hoe kan die Henny H. nu weer gekozen zijn die man behoort tot de as van het kwaad en heeft binnen Ajax al zoveel schade berokkend ik vind dit een hele vreemde situatie.
Geloof het of niet, het is toch echt gebeurd.
Senja
 Senja - vrijdag 23 december 2011 - 13:18   quote  deeplink  
Dat is echt schokkend nieuws en geloof ook helemaal niks van die stemming. Lijkt Rusland wel. Nu hebben we een bestuursraad die zichzelf mag benoemen ik geloof werkelijk mijn oren niet.
Booya4Afca
 Booya4Afca - vrijdag 23 december 2011 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 december 2011 - 13:18 schreef Senja het volgende:
Dat is echt schokkend nieuws en geloof ook helemaal niks van die stemming. Lijkt Rusland wel. Nu hebben we een bestuursraad die zichzelf mag benoemen ik geloof werkelijk mijn oren niet.
Ze hebben over het volgende gestemd gisteren:

- Leden bestuursraad
- RvC behouden of wegstemmen (incl Cruijff)
- Behouden we Cruijff als adviseur?

1.

De leden van het bestuursraad zijn bekend. Zij zullen een nieuwe RvC moeten voorleggen, op het moment dat de RvC gedwongen/vrijwillig opstapt.

Gevaar : Kamp anti-Cruijff heeft op dit moment de meerderheid. De kans op een RvC die niets van Cruijff heeft is dus aanwezig. Gezien het feit dat Cruijff slechts een adviserende rol zal bekleden en niets officieels is geen garantie dat er daadwerkelijk naar hem geluisterd wordt.

2.

Ze hebben het advies van de vereniging overgenomen. Ook zij hebben de RvC gevraagd om op te stappen. Echter om een andere reden. Namelijk niet met Cruijff in hun achterhoofd, maar enkel met het idee om schoonschip te maken.

3.

De gebeurtenissen rondom de stemming over het eventuele aanblijven Cruijff als adviseur zijn dubieus. Op het moment dat dit is voorgevallen, gaf men gelijk aan dat er geen 2e stemronde zal komen, omdat dat volgens de statuten niet mogelijk zou zijn.

Als je de gang van zaken netjes op een tijdje zet, kom je al snel tot de conclusie dat er in alle lagen van de vereniging/bv mensen zitten die de club kapot maken.

Dus ook Rogier van Boxtel.
Senja
 Senja - vrijdag 23 december 2011 - 14:14   quote  deeplink  
Van Boxtel is e grootste hypocriet die er rond loopt Ik begrijp ook helemaal niet wat die man daar doet. Het erge is dat er helemaal niks van in de pers is genoteerd en dat bevreemd mij. Ik kan bijna niet geloven dat de mensen in grote meerderheid stemmen voor Cruyff en vervolgens Hennie H. en Kees V. in de bestuursraad stemmen. Dat is namelijk totaal niet in overeenstemming met de gedachte stromen.

Het lijkt me dan ook onwaarschijnlijk dat deze stemming op een eerlijke manier is gegaan. hoe kan je kiezen voor Cruyff en vervolgens een Anti Cruyff bestuursraad stemmen dat kan ik niet bevatten. Als ik heel eerlijk ben is dit een zaak voor aandelen waakhond want als hier een verkeerd spel is gepleegd is dat fraude en benadeel je de aandeelhouders. Ik zou een onderzoek eisen als ik belanghebbende was.

In mijn ogen stinkt dit zaakje weer eens aan alle kanten. en heeft de groep Coronel en kompanen hun stoeltjes aardig veilig gesteld.

Hennie H. in de bestuursraad dat verzin je toch niet...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 23 december 2011 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 december 2011 - 14:14 schreef Senja het volgende:
Van Boxtel is e grootste hypocriet die er rond loopt Ik begrijp ook helemaal niet wat die man daar doet. Het erge is dat er helemaal niks van in de pers is genoteerd en dat bevreemd mij. Ik kan bijna niet geloven dat de mensen in grote meerderheid stemmen voor Cruyff en vervolgens Hennie H. en Kees V. in de bestuursraad stemmen. Dat is namelijk totaal niet in overeenstemming met de gedachte stromen.

Het lijkt me dan ook onwaarschijnlijk dat deze stemming op een eerlijke manier is gegaan. hoe kan je kiezen voor Cruyff en vervolgens een Anti Cruyff bestuursraad stemmen dat kan ik niet bevatten. Als ik heel eerlijk ben is dit een zaak voor aandelen waakhond want als hier een verkeerd spel is gepleegd is dat fraude en benadeel je de aandeelhouders. Ik zou een onderzoek eisen als ik belanghebbende was.

In mijn ogen stinkt dit zaakje weer eens aan alle kanten. en heeft de groep Coronel en kompanen hun stoeltjes aardig veilig gesteld.

Hennie H. in de bestuursraad dat verzin je toch niet...
Ik had dit al gezegd;

Er was ook geen pers aanwezig, geen perscoferentie, alleen een persbericht. Ik kan me niet voorstellen dat de meeste leden geen Molenaar en geen van Duivenbode in de bestuursraad willen hebben, om er maar vast 2 te noemen.

Op deze manier gaat ONS AJAX ***echt naar de klote*** en blijft het bij deze ***

inderdaad Senja, HIER KLOPT GEEN KLOTE VAN! strutureel ongedierte blijft grotendeels de touwtjes in hun klouwen houden!!!
Herman1983
 Herman1983 - vrijdag 23 december 2011 - 18:36   quote  deeplink  
Kan me bijna niet voorstellen dat die van Boxtel zo opzichtig probeert te frauderen. Tegelijk kan ik me alleen ook niet voorstellen dat zo'n Henrichs na zijn uitspraken over Cruijff uit 2008 doodleuk als voorzitter wordt verkozen...
Hoe kan dit als het merendeel van de leden zo duidelijk pro Cruiff is?
Die Henrichs zegt overigens voor de camera dat hij van Ajax weer een eenheid wil maken. Hij zal inmiddels toch ook snappen dat dat niet gaat lukken zolang ze Cruiff, Bergkamp en Jonk niet de ruimte geven?
Waarom zou je trouwens Blocks wel wegstemmen en Henrichs niet als ze zo duidelijk dezelfde visie uitdragen?
Werd die van Boxtel op wat voor manier dan ook gecontroleerd?
remco k
 remco k - vrijdag 23 december 2011 - 19:11   quote  deeplink  
Ajax naar de klote geholpen, 2 van de 3 zijn maar pro Cruijff..
Herman1983
 Herman1983 - vrijdag 23 december 2011 - 20:42   quote  deeplink  
Ik zou trouwens wel eens van mensen als Molenaar, v. Duivenbode, Bergkamp, Jonk en Roy willen horen hoe zij deze avond ervaren hebben en aankijken tegen de nieuwe bestuursraad. Jammer dat het vlak voor kerst is, dat doet de nieuwsgaring geen goed.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 23 december 2011 - 20:50   quote  deeplink  
Ook op diverse topics vind ik het angstig stil over de hele kwestie.

Zwijggeld.....???
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 23 december 2011 - 20:59   quote  deeplink  
Onderstaand bericht geplukt van de site van de AFCA Supportersclub;

Bestuursraad besluit om lijn Cruijff te volgen

vrijdag, 23 december 2011 12:32 De nieuw gekozen bestuursraad van Ajax neemt het advies van de ledenraad over om alle leden van de Raad van Commissarissen weg te sturen, inclusief Johan Cruijff. De nieuw gekozen raad ziet meer in een adviesfunctie voor Johan Cruijff bij de club. Dat werd donderdagavond duidelijk tijdens de ledenvergadering van Ajax.

Op die vergadering konden de leden stemmen over een nieuwe bestuursraad, die de ledenraad en het bestuur als organen van de club moet vervangen; dat gebeurde. Van de zes voorgedragen bestuursraadsleden werd alleen Hein Blocks weggestemd.

De nieuwe bestuursraad kiest duidelijk voor de lijn Cruijff. Dat werd duidelijk na de reacties van betrokkenen bij de slagboom van de ArenA, al was Cruijff-aanhanger Bryan Roy nog gematigd tevreden. "Het valt nog maar te bezien, want er moeten nog twee bestuursraadleden bij. Wel is er een besluit genomen dat de lijn-Cruijff wordt gevolgd."

Roy gaf aan dat er inderdaad gesproken is over een adviserende rol voor Cruijff, maar dat dat nog niet besloten is. "Misschien is het een goeie dag. De club staat in brand. Laat dit een stap in de goede richting zijn", aldus Roy.

Het nieuw verkozen bestuursraadslid Dick Schoenaker zegt dat de vereniging toe is aan rust. "We moeten er nog twee bij hebben in de bestuursraad. Maar er moet rust komen rond de club, dat is hard nodig. Het is tijd om weer leuke dingen te doen", aldus de oud-aanvoerder van Ajax.

"Het is goed dat er weer herkenbare namen en gezichten in de vereniging zijn", vervolgt Schoenaker. Op de vraag of dat niet de visie van Cruijff zegt Schoenaker dat hij al een tijdje met Cruijff meeloopt: "Dan neem je wel eens een keer wat over."

Een andere gekozen bestuursraad, Tonny Bruins Slot, bevestigd dat is besloten om de voetbalvisie van Cruijff te volgen. "We dachten er met z'n zessen doorheen te komen. Dat is niet gebeurd. Er zijn nog twee open plekken."

Bruins Slot zegt dat het een goeie dag voor Ajax is: "Ik voelde een bepaalde warmte. We gaan met volle kracht samen vooruit."

Bron: RTV NH
Herman1983
 Herman1983 - vrijdag 23 december 2011 - 21:08   quote  deeplink  
Als ik het goed lees hebben Schoenaker en Bruins Slot in elk geval vertrouwen in hun mede bestuursleden, hopelijk terecht. Kan de scepsis van Roy goed volgen...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 23 december 2011 - 21:12   quote  deeplink  
nog 2 man nodig; 1 van de supporters en een jurist..... Molenaar???
Senja
 Senja - zaterdag 24 december 2011 - 02:57   quote  deeplink  
Ik geloof mijn oren niet. de verhouding is nu 3 tegen 2 en de bestuursraad moet de twee andere gaan zoeken en kiezen. hahahaha Ben ik nu zo dom of jullie nu zo slim.

Zeggen voor de lijn Cruyff te kiezen is wat anders dan die lijn te volgen.

In mijn ogen een gevalletje glas, plas, was.
Herman1983
 Herman1983 - zaterdag 24 december 2011 - 10:28   quote  deeplink  
Lees nu weer een bericht dat Henrichs de lijn Cruijff wil volgen en zegt daarin heel stellig te zijn.
Of het uit zijn hart komt, of dat hij het zegt omdat hij dan een mooi baantje heeft, maakt me niet zoveel uit, als het ook maar echt gebeurt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 december 2011 door Herman1983 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 24 december 2011 - 11:48   quote  deeplink  
Geen paniek als we Voorzitter Henrichs moeten geloven....deze staat volledig achter plan Johan Cruyff!
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=20203
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 24 december 2011 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 11:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Geen paniek als we Voorzitter Henrichs moeten geloven....deze staat volledig achter plan Johan Cruyff!
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=20203
Dat was eigelijk met de vier leden van de RvC ook het geval.ZEIDEN ze..... De rest is geschiedenis en het is nog niet afgelopen
alibabba
 alibabba - zaterdag 24 december 2011 - 15:53   quote  deeplink  
Henrichs wil van Ajax weer één club maken.....hij word al niet gepruimd door de supporters.....missie MISLUKT!!!!
alibabba
 alibabba - zaterdag 24 december 2011 - 16:14   quote  deeplink  
Ik vertrouw het zaakje voor geen meter....het is toch uiterst dubieus dat hetgeen de supporters willen, gewoon overboord word gegooid...dat is al een zeer slechte voorbode...Roy is GEMATIGD tevreden...dat zijn dingen waardoor het niet optimaal fris is en dat zul je gaan zien in de resultaten van Ajax...

Dat er een motie word aangenomen om v.Gaal en Cruijff toch weer om de tafel te krijgen is weer een mes in de rug van Johan. Cruijff heeft al meermalen aangegeven dat het niet meer goedkomt tussen hem en Louis. Ik heb het gevoel dat de weg Cruijff niet 100% gevolgd gaat worden en dan krijg je weer een wirwar in de organisatie. Ik zal de aankomende maanden goed gaan volgen...
Herman1983
 Herman1983 - zaterdag 24 december 2011 - 16:27   quote  deeplink  
Is er een motie aangenomen om van Gaal en Cruiff om de tafel te krijgen? Heb ik nog nergens gelezen...
alibabba
 alibabba - zaterdag 24 december 2011 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 16:27 schreef Herman1983 het volgende:
Is er een motie aangenomen om van Gaal en Cruiff om de tafel te krijgen? Heb ik nog nergens gelezen...
Dit is een stuk waar ik het heb gelezen; De vergadering sprak massaal de wens uit Cruijff te behouden als adviseur na het wegsturen als lid van de Raad van Commissarissen. In het stadion werd ook een motie aangenomen, waarin de wens werd uitgesproken dat Cruijff en beoogd algemeen directeur Louis van Gaal met elkaar om tafel zouden gaan.
alibabba
 alibabba - zaterdag 24 december 2011 - 16:34   quote  deeplink  
De lijn Cruijff word gevolgd zeggen ze dan, maar dat zei RAT ten HaTe ook. Dat v.Duivenbode niet in deze mensen van de bestuursraad wilde zitten, is ook al een teken aan de wand. Het is zaak dat iedereen weet waar ie aan toe is en dat er een duidelijk statement komt; CRUIJFF IS DE BAAS EN BEPAALT ALLES, maar dat is er nu niet. Conclusie is dan dat er weer haperingen zijn, waardoor alles in zijn geheel word geremd en waardoor we weer achter de feiten gaan lopen.
Senja
 Senja - zondag 25 december 2011 - 02:37   quote  deeplink  
Hennie H. Gaat never en nooit de lijn Cruyff volgen. Hij heeft in een voorgaande periode met ontslag gedreigd als Cruyff zich ermee ging bemoeien. Het gaat om het strategische punt waar die Henny H. nu op zit. Die man heeft altijd voor rottigheid gezorgd.
Bestuur nu 3tegen Cruyff en 2 voor Cruyff. Door deze bestuursraad moeten de andere twee leden worden benoemd. Wat denken jullie nu zelf. Die bestuursraad is geheel en alleen opgericht om het lek te dichten zodat de Club Coronel en kompanen de controle weer hebben.

Wie anders denkt mag het anders zeggen. Ik blijf erbij dat het van geen kant klopt.
alibabba
 alibabba - zondag 25 december 2011 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 december 2011 - 02:37 schreef Senja het volgende:
Hennie H. Gaat never en nooit de lijn Cruyff volgen. Hij heeft in een voorgaande periode met ontslag gedreigd als Cruyff zich ermee ging bemoeien. Het gaat om het strategische punt waar die Henny H. nu op zit. Die man heeft altijd voor rottigheid gezorgd.
Bestuur nu 3tegen Cruyff en 2 voor Cruyff. Door deze bestuursraad moeten de andere twee leden worden benoemd. Wat denken jullie nu zelf. Die bestuursraad is geheel en alleen opgericht om het lek te dichten zodat de Club Coronel en kompanen de controle weer hebben.

Wie anders denkt mag het anders zeggen. Ik blijf erbij dat het van geen kant klopt.
Dat gevoel wat jij nu hebt Senja, hebben heel veel Ajacieden. Dat gevoel word overgebracht naar alles en iedereen en dus ook op de spelers die prestaties moeten leveren. Het is bij voorbaat dus al kansloos met die Hennie H. Het intense Ajax-gevoel, wat nodig is, ontbreekt nu. Juist dat gevoel heeft Ajax nodig om Ajax weer daar te krijgen waar het hoort.

De supporters worden compleet genegeerd en dat is nog het ergste van alles. Er werden pamfletten uitgedeeld om de 3 ( Henrichs, Vervoorn, Buskermolen ) niet te kiezen, maar ze zitten nu gewoon in de bestuursraad, die notabene straks alles voor het zeggen hebben. Het benadrukt maar weer eens hoe ZIEK Ajax is. De Ajax-leden bevattten ook al het Ajax-virus, anders waren die 3 nooit gekozen. Het kan niet anders dan dat er buiten Ajax via Ajax enorm veel geld word verdiend en dat er binnen Ajax mensen zitten die daar een enorm belang bij hebben.

Dat er een interim-bestuur was met Been jr, v.Boxtel en Ligthart is ook uiterst dubieus te noemen, want ik neem ze alledrie absoluut niet serieus. Uiterst vreemd is ook deze berichtgeving; Enkele leden wilden een tweede stemmingsronde, waarin nieuwe kandidaten konden worden voorgedragen. Dit scheen statutair echter niet mogelijk te zijn, waardoor deze ronde uitbleef.

TREK ZELF JE CONCLUSIES MAAR....
alibabba
 alibabba - zondag 25 december 2011 - 12:03   quote  deeplink  
Ook Frank de Boer snakt naar rust binnen en rond Ajax. Wie eigenlijk niet?

Daarom overheerst er vooralsnog een wrang gevoel bij al die opgeluchte leden, nu de visie van Johan Cruijff tijdens de algemene vergadering zo massaal is omarmd. Omdat zo naar de achtergrond wordt verdrongen dat er ook een motie is aangenomen, waarin de wens wordt uitgesproken om Louis van Gaal en Nummer 14 toch met elkaar aan tafel te krijgen.

Ingegeven door het signaal dat Cruijff enkele weken geleden gaf, dat hij open stond voor een gesprek met de andere succescoach van Ajax. Alleen werd die intentie binnen 24 uur de grond ingeboord, toen de aan Van Gaal gelieerde interim-directeuren Martin Sturkenboom en Danny Blind meteen de uitvoerders van de Cruijff-visie, Wim Jonk en Dennis Bergkamp, met gele kaarten en al voor de voeten gingen lopen. Dit herhaalde Cruijff afgelopen maandag nog eens duidelijk in zijn column.

Desondanks ontvingen deze week alle Ajax-leden de motie, waarin omschreven werd dat Cruijff en Van Gaal toch met elkaar geconfronteerd moesten worden. Als reactie daarop liet Cruijff in een donderdagavond aan de leden voorgelezen brief weten, dat de benoemingen van Van Gaal, Sturkenboom en Blind absoluut ingetrokken moesten worden.

Dit betrof de brief, die uiteindelijk het applaus van 260 leden opleverde. Vervolgens namen 254 van die 260 leden de motie aan, waarin niet nadrukkelijk afstand van Van Gaal werd genomen, maar juist getracht werd een brug tussen hem en Cruijff te slaan.

Navraag bij veel aanwezigen leert, dat niemand eigenlijk twijfelt aan de goede bedoelingen van de motie. Het is meer een signaal dat Ajacieden voortaan in het openbaar netjes met elkaar omgaan, is één van de reacties. Een ander zegt: Zie het als een vorm van idealisme.

Daar hebben Wim Jonk en Dennis Bergkamp wat aan, als ze straks verder worden weggepest. Daarom is de motie ook verdacht. Omdat het ruimte laat om de visie van Cruijff te steunen én tegelijk Van Gaal binnen te halen, waardoor ook Sturkenboom en Blind aan kunnen blijven. Deze optie kan daarom een totaal andere dimensie krijgen, als de raad van commissarissen op 9 februari in hoger beroep door de rechter in het gelijk wordt gesteld. En dus ook de benoemingen van Van Gaal, Sturkenboom en Blind weer rechtsgeldig zijn.

Dan wordt de motie ineens een troef in handen van dit trio én de rvc. En gaat het gekrakeel in 2012 gewoon verder. Terwijl al die leden op donderdag 22 december toch echt naar rust binnen Ajax snakten......

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 december 2011 door alibabba --
Herman1983
 Herman1983 - zondag 25 december 2011 - 12:29   quote  deeplink  
Ik ben geneigd, en misschien is dat wel heel naief, iets positiever te denken. Een uit zijn verband gerukte opmerking van Henrichs maakt hem niet meteen anti Cruijff, bovendien kunnen mensen van gedachten veranderen.
De motie die aangenomen werd over een gesprek tussen Cruijff en Van Gaal, waarover veel betrokkenen zelf zeggen dat het nogal idealistisch is, wil nog niet zeggen dat men ook wil dat Van Gaal ook invloed houd als hij er niet met Cruijff uit komt.
Het blijft allemaal verdacht dat zie ik ook wel, maar dat wil nog niet zeggen dat het per definitie niet goed komt. Er zijn toch heel veel mensen op deze vergadering geweest die echt oprecht achter Cruijff staan.
Het enige waar ik echt moeite mee heb, dat niemand echt ook maar de moeite neemt de supporters het gevoel te geven dat ze gehoord en serieus genomen worden.
Ik kan me voorstellen dat de flyers van de supporters weldegelijk meegenomen zijn (blocks is bijvoorbeeld niet gekozen), maar dat de anderen de zaal wel overtuigd hebben van hun goede bedoelingen. Vervolgens heb ik deze mensen alleen nog niet zien proberen hun oprechte bedoelingen ook op de supporters over te brengen, waar toch de meeste scepsis over hun benoeming zit.
nora
 nora - zondag 25 december 2011 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 16:34 schreef alibabba het volgende:
De lijn Cruijff word gevolgd zeggen ze dan, maar dat zei RAT ten HaTe ook. Dat v.Duivenbode niet in deze mensen van de bestuursraad wilde zitten, is ook al een teken aan de wand. Het is zaak dat iedereen weet waar ie aan toe is en dat er een duidelijk statement komt; CRUIJFF IS DE BAAS EN BEPAALT ALLES, maar dat is er nu niet. Conclusie is dan dat er weer haperingen zijn, waardoor alles in zijn geheel word geremd en waardoor we weer achter de feiten gaan lopen.
Dat komt waarschijnlijk ook omdat van Duivenbode een zelfstandig man is en misschien moeite heeft om alles precies te doen wat Cruijff zegt.Ik heb wel eens een paar intervieuws gezien van v.Duivenbode en dat is echt een mannetje die zijn eigen mening heeft en niet snel dingen doet die een ander van hem verwacht,dus als Cruijff pion nbiet geschikt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 december 2011 door nora --
Herman1983
 Herman1983 - zondag 25 december 2011 - 15:26   quote  deeplink  
Volgens mij hoeft Cruijff echt geen mensen die het in alles met hem eens zijn en maar dom doen wat hij zegt. Hij heeft graag zelf denkende mensen om zich heen, maar wel mensen die alleen daarover meepraten waar ze verstand van hebben. Ling stond ook niet bekend als iemand die direct alles met Cruijff op een lijn zat, maar wel iemand die verstand heeft van zaken en een positieve kijk op voetbal en ontwikkeling van talenten heeft.
nora
 nora - zondag 25 december 2011 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 december 2011 - 15:26 schreef Herman1983 het volgende:
Volgens mij hoeft Cruijff echt geen mensen die het in alles met hem eens zijn en maar dom doen wat hij zegt. Hij heeft graag zelf denkende mensen om zich heen, maar wel mensen die alleen daarover meepraten waar ze verstand van hebben. Ling stond ook niet bekend als iemand die direct alles met Cruijff op een lijn zat, maar wel iemand die verstand heeft van zaken en een positieve kijk op voetbal en ontwikkeling van talenten heeft.
Ik hoop het maar als je niet eens bent met Cruijff dan is het wel moeilijk werken met hem denk ik.
alibabba
 alibabba - zondag 25 december 2011 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 december 2011 - 16:05 schreef nora het volgende:

[..]

Ik hoop het maar als je niet eens bent met Cruijff dan is het wel moeilijk werken met hem denk ik.
Dan moet je het interview met Cruijff in VI maar eens lezen Nora. Hij zegt daarin; "Ik krijg vaak het verwijt dat ik alleen maar jaknikkers om me heen verzamel. Onzin, dat is juist het domste wat je kunt doen." En; "Je moet nooit doen wat ik zeg, je moet luisteren naar wat ik zeg en dan beslissen."
nora
 nora - zondag 25 december 2011 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 december 2011 - 16:31 schreef alibabba het volgende:

[..]

Dan moet je het interview met Cruijff in VI maar eens lezen Nora. Hij zegt daarin; "Ik krijg vaak het verwijt dat ik alleen maar jaknikkers om me heen verzamel. Onzin, dat is juist het domste wat je kunt doen." En; "Je moet nooit doen wat ik zeg, je moet luisteren naar wat ik zeg en dan beslissen."
Oke ik hoop het van mij mag hij Ajax helemaal reorganiseren ik vind het alleen vreemd dat mensen als Molenaar en van Duijvenbode geen functie/krijgen bij Ajax,dat vind ik vreemd.
alibabba
 alibabba - zondag 25 december 2011 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 december 2011 - 17:06 schreef nora het volgende:

[..]

Oke ik hoop het van mij mag hij Ajax helemaal reorganiseren ik vind het alleen vreemd dat mensen als Molenaar en van Duijvenbode geen functie/krijgen bij Ajax,dat vind ik vreemd.
Het is zeker vreemd dat er niet 100% pro-Cruijff mensen komen idd. Molenaar had al eerder aangegeven alleen werk te maken met hulp aan de fluwelen revolutie en niet in een functie te willen. V.Duivenbode is idd heel vreemd. Met hem is 1 gesprek gevoerd en hem werd doodleuk verteld dat ie te oud was. Cruijff ziet hem heel graag in een functie bij Ajax. Nu stoppen ze, om de Ajax-fans enigszins op een ander spoor te laten denken, Schoenaker en Bruins-Slot in de bestuursraad, maar zij zullen niet veel te zeggen krijgen ben ik bang.

Ik heb echt het gevoel dat men niet echt de Cruijff-kant op wil en dat ze gewoon doorgaan met hetzelfde wanbeleid van de laatste pakweg 12 jaar. Puur omdat niet Ajax op de 1e plaats komt, maar dat er buiten Ajax via Ajax enorm veel geld verdiend word, waar veel mensen binnen Ajax belang bij hebben. Anders kan ik deze hele circus absoluut niet verklaren...
alibabba
 alibabba - zondag 25 december 2011 - 17:28   quote  deeplink  
Ook Been jr. vind ik maar een dubieuze rol voeren. Aan hem hebben de supportersverenigingen een duidelijk statement gegeven om het juiste te doen en duidelijk het beleid van Cruijff te volgen. Maar dan lees je dit bericht;

Hein Blocks werd als enige van de zes kandidaten weggestemd. Been jr: Hij heeft het niet gehaald, nee. Het is SPIJTIG dat de kwaliteiten van Blocks ( anti-Cruijff ), op financieel gebied, niet in de bestuursraad zitten.

DIE BEEN Jr.is een SCHIJNHEIL 1e klas!!!!
W. Verhoek. (hehehe)
 W. Verhoek. (hehehe) - zondag 25 december 2011 - 18:51   quote  deeplink  
Peter R. de Vries lijkt me een goeie voor die 6e zetel. Echt iemand met een Ajax-hart.
Herman1983
 Herman1983 - maandag 26 december 2011 - 10:48   quote  deeplink  
Alsjeblieft geen Peter R. De Vries.....
Over anti Cruijff gesproken...
baco74
 baco74 - maandag 26 december 2011 - 10:55   quote  deeplink  
Peter Anti-Vries is ook anti Ajax, de lul.
Moet hem niet, mag hem niet en kan zijn kop niet uitstaan.
Heeft alleen maar een mening over Ajax te verkondigen waneer Cruijff slecht in het nieuws is,
dan is hij het er altijd roerend mee eens.
In het andere geval hoor je hem niet of baggataliseerd hij het.
W. Verhoek. (hehehe)
 W. Verhoek. (hehehe) - maandag 26 december 2011 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 december 2011 - 10:55 schreef baco74 het volgende:
Peter Anti-Vries is ook anti Ajax, de lul.
Moet hem niet, mag hem niet en kan zijn kop niet uitstaan.
Heeft alleen maar een mening over Ajax te verkondigen waneer Cruijff slecht in het nieuws is,
dan is hij het er altijd roerend mee eens.
In het andere geval hoor je hem niet of baggataliseerd hij het.
Goeie vent, die de Vries. Was in het verleden al eens bijna directeur geweest.

Peter R. de Vries wilde directeur Ajax worden
http://vorige.nrc.nl/sport/article1972127.ece/Peter_R._de_Vries_wilde_directeur_Ajax_worden

Hij zou een hele goede opvolger van Ten Have zijn als voorzitter van de Raad van Commissarissen. Dit soort vakmensen heeft Ajax nodig als het wil terugkeren naar de Europese top.
Herman1983
 Herman1983 - maandag 26 december 2011 - 11:26   quote  deeplink  
Ergens begint bij mij het vermoeden te rijzen dat je dit niet serieus meent...;-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vereniging Ajax benoemt bestuursraad

0.0067589