|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
'Competitieduel AZ - Ajax op losse schroeven' (AjaxF-side.nl)
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
In wat voor wereld leeft meneer Bruinoogje? En wat voor belang heeft deze man erbij om de discussie op deze manier te escaleren? Ik ga er nu in ieder geval vanuit dat in het AZ stadion (of misschien zelfs al wel bij de poort in Alkmaar) IEDEREEN gefouilleerd wordt. Of is de reactie van meneer Bruinoogje dan dat 'zulke dingen in Alkmaar niet gebeuren'?
Uiteraard is het niet goed te praten wat er in de Arena is gebeurd, maar het is een illusie om te denken dat je alles kunt voorkomen. Het is in ieder stadion mogelijk om met een wapen binnen te komen. Zeker zolang de voetbalwet nog niet in werking is. Dus ik vind de reactie van meneer Bruinoogje behoorlijk onnodig, opzwepend, voorbarig en bovenal naief/dom. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Het is helemaal niet mogelijk om met een wapen de ArenA binnen te komen..
In de poortjes waar je als supporter doorheen moet zit ook een metaal detector... Daarnaast is het ook niet gek dat men op de eretribune niet gefouilleerd worden. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Overigens is de hele verklaring van die Burgemeester dubieus.
De sfeer was helemaal niet vijandelijk. Buiten de hoofdingang was er inderdaad een Corteo, met bijbehorende fakkels en dergelijke. Maar binnen het stadion was er totaal niets aan de hand.
Wat men maar niet wilt snappen is het feit dat dit een actie is van een INDIVIDU. En totaal geen verband heeft met de ArenA, Beveiliging Ajax, Ajax zelf.
Ik mag hopen dat KNVB zich niet laat lijden door emoties, en goed de rapporten zal doornemen.
Maar dit is alsnog geen rede om een competitieduel, die ook nog eens in Alkmaar wordt gespeeld moet worden verboden. Tenzij de kaasboeren 'wraak' willen nemen, maar de Ajax supporter is zich van geen kwaad bewust. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Ongelooflijk achterlijke reactie van een mafkees die denkt dat hij zich moet gaan mengen in de discussie die nu gaande is. Deze man moet er gewoon voor zorgen dat de veiligheid rondom de wedstrijd az - Ajax goed is en niet uitspraken gaan doen die uiteindelijk tot escalatie kunnen leiden!! En dit moet een burgemeester voorstellen??? |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
om te huilen dit.. wat denkt die burgemeester nou wel niet? Hij moet zich bemoeien met andere zaken dat 1 malloot die het veld oprent.. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Om even net zo dom conclusies te trekken als deze achterlijke burgemeester der kazen: "Wat doet een burgemeester met een Kalashnikov?". |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Alles wat met AZ te maken heeft overdrijft dit zo enorm. Waarom zou nu ineens AZ-Ajax niet gespeeld kunnen worden? Er is helemaal geen sprake van een vijandige sfeer tussen de supportersgroepen volgens mij. Bij de Arena was het onrustig ivm Cruijff e.d. en die ene gek die het veld op rende had ook niks met AZ te maken. Waarom nu ineens onrust gaan zaaien? Ik vind echt al die reacties vanuit het AZ kamp zwaar overdreven. Het is echt niet de eerste keer dat er iemand een veld op komt lopen tijdens een wedstrijd. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er zo'n enorme heisa van werd gemaakt. Ik kan me nog herinneren dat er bij de Graafschap een supporter de grensrechter omver kegelde en zo zijn er oneindig veel voorbeelden. Volgens mij smullen de media en de andere clubs ervan dat er steeds maar weer dingen mis gaan bij Ajax, daarom wordt dit ook enorm uit zn verband gerukt. Er is 1 complete gek het veld op gerend, verder was er niks aan de hand. De gek heeft zijn excuses gemaakt, de keeper gaf aan deze wel te zullen accepteren. Het was een incident, laat het rusten |
|
|
|