BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Triest om te lezen...

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 24 december 2011 - 05:50   quote  deeplink  
Oud-speler Feyenoord: "Mijn leven is kapot door de financiële problemen"

Christian Gyan werkt zich elke dag rot in de haven van Rotterdam. Gyan won tien jaar geleden samen met Feyenoord de toenmalige UEFA Cup. De Ghanees was een held in het stadion van de Rotterdamse grootmacht, De Kuip, maar leeft in het heden met een schaarse maandsalaris.

Volgens de verdediger is het maar een baan wat hij doet. "Waarom zou dit geen werk voor mij zijn? Niemand is te groot voor de haven. Waarom zou ik dat wel zijn? Omdat ik profvoetballer was? Wat is dat dan, profvoetballer zijn? Dat is ook maar gewoon een baan."

Gyan geeft toe dat hij fouten heeft gemaakt met zijn geld. "Ik ben slachtoffer van mijn eigen goedheid", vervolgt de 23-voudig international. "Mijn leven is kapot door de financiële problemen. Ik heb fouten met mijn geld gemaakt. Als mijn salaris binnenkomt, dan gaat het geld direct alle kanten op. Afbetalen, incassobureaus. Het is elke keer afwachten wat er over blijft voor op tafel. Dat doet pijn."

http://www.soccernews.nl/news/141530/Oud-speler_Feyenoord:_Mijn_leven_is_kapot_door_de_financi%EBle_problemen
FR-Han
 FR-Han - zaterdag 24 december 2011 - 07:57   quote  deeplink  
sneu. gyan///held!!
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 24 december 2011 - 07:59   quote  deeplink  
Yup. Nou moet ie werken voor zijn schulden .. rot hoor.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 24 december 2011 - 08:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 07:59 schreef Stylzz het volgende:
Yup. Nou moet ie werken voor zijn schulden .. rot hoor.
Dat niet, en dat geeft hij ook zelf aan...
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 24 december 2011 - 08:59   quote  deeplink  
Inderdaad triest om te lezen, GYAN///HELD
Els
 Els - zaterdag 24 december 2011 - 09:08   quote  deeplink  
Ik las het gisteren ook en vind het inderdaad heel sneu. Enerzijds omdat die jongens toch een aardig kapitaaltje verdienen en wel voor veel geld begeleiding krijgen, maar die geweldige managers ze toch nooit leren hoe ze hun geld verstandig wegzetten en er verstandig mee om kunnen gaan. Anderzijds omdat goede mensen toch altijd weer haaien in hun omgeving blijken te hebben.
FR-Elmo
 FR-Elmo - zaterdag 24 december 2011 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 05:50 schreef hotjumper het volgende:
Oud-speler Feyenoord: "Mijn leven is kapot door de financiële problemen"

Christian Gyan werkt zich elke dag rot in de haven van Rotterdam. Gyan won tien jaar geleden samen met Feyenoord de toenmalige UEFA Cup. De Ghanees was een held in het stadion van de Rotterdamse grootmacht, De Kuip, maar leeft in het heden met een schaarse maandsalaris.

Volgens de verdediger is het maar een baan wat hij doet. "Waarom zou dit geen werk voor mij zijn? Niemand is te groot voor de haven. Waarom zou ik dat wel zijn? Omdat ik profvoetballer was? Wat is dat dan, profvoetballer zijn? Dat is ook maar gewoon een baan."

Gyan geeft toe dat hij fouten heeft gemaakt met zijn geld. "Ik ben slachtoffer van mijn eigen goedheid", vervolgt de 23-voudig international. "Mijn leven is kapot door de financiële problemen. Ik heb fouten met mijn geld gemaakt. Als mijn salaris binnenkomt, dan gaat het geld direct alle kanten op. Afbetalen, incassobureaus. Het is elke keer afwachten wat er over blijft voor op tafel. Dat doet pijn."

http://www.soccernews.nl/news/141530/Oud-speler_Feyenoord:_Mijn_leven_is_kapot_door_de_financi%EBle_problemen
bijzonder triest. Goeie vent.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 24 december 2011 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 09:19 schreef FR-Roel het volgende:

[..]

bijzonder triest. Goeie vent.
Juist, een pracht vent. Kwam gelijk de herrinering bij me op hoe hij toegezongen werd als hij nog maar warm ging lopen voor een invalbeurt.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 24 december 2011 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 08:20 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Dat niet, en dat geeft hij ook zelf aan...
Wat dan wel?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 24 december 2011 - 09:37   quote  deeplink  
Gyan///held!!!
edwinbak
 edwinbak - zaterdag 24 december 2011 - 09:46   quote  deeplink  
Ik hoop dat het meest waardevolle wat hij nu nog bezit niet kwijtraakt, de herrineringen aan 2002
rich Arnhem
 rich Arnhem - zaterdag 24 december 2011 - 10:31   quote  deeplink  
"Wie goed doet, goed ontmoet" wordt hierdoor spontaan een stuk ongeloofwaardiger. Lijkt me verschrikkelijk om op die manier in de ellende te komen.
van geil
 van geil - zaterdag 24 december 2011 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 09:08 schreef Els het volgende:
Ik las het gisteren ook en vind het inderdaad heel sneu. Enerzijds omdat die jongens toch een aardig kapitaaltje verdienen en wel voor veel geld begeleiding krijgen, maar die geweldige managers ze toch nooit leren hoe ze hun geld verstandig wegzetten en er verstandig mee om kunnen gaan. Anderzijds omdat goede mensen toch altijd weer haaien in hun omgeving blijken te hebben.
+1
RedDevil1990
 RedDevil1990 - zaterdag 24 december 2011 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 09:37 schreef Leon FR1908 het volgende:
Gyan///held!!!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 24 december 2011 - 13:40   quote  deeplink  
Inderdaad jammer voor Gyan. Maar dit tekent wel voor zijn mentaliteit:

----------------
Volgens de verdediger is het maar een baan wat hij doet. "Waarom zou dit geen werk voor mij zijn? Niemand is te groot voor de haven. Waarom zou ik dat wel zijn? Omdat ik profvoetballer was? Wat is dat dan, profvoetballer zijn? Dat is ook maar gewoon een baan."
------------

Hup Gyan.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 24 december 2011 - 14:17   quote  deeplink  
Volgens mij zijn er vele Gyans in de wereld.
Mijn situatie was in 1980 net zo,en de mensen die een beetje mij hebben gevolgd ,hebben gelezen waarom ik gekozen heb om Frankrijk
te dienen.
en na al die tijd (ik heb nu een zeer goed verdienende baan) is de tijd dat ik dankbaar was voor elke maaltijd wel de mooiste tijd.Mooie kerstgedachte denk ik zo.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 december 2011 door piet de paler --
Henny
 Henny - zaterdag 24 december 2011 - 14:47   quote  deeplink  
De bijbel, ik ben er niet mee opgegroeid, lees er niet in en leef er waarschijnlijk ook niet naar. Wel heb ik 3 jaar op een christelijke middelbare school met verplichte godsdienstles gezeten en daar hoor je toch wel eens iets over de bijbel. Dit lijkt echt wel zo'n bijbelverhaal in een moderne uitvoering. De meest trouwe volger die heel veel mee leek te hebben in het leven - en zijn liefde voor de Almachtige in het openbaar nadrukkelijk betuigde - komt ineens allemaal problemen tegen onderweg. Gyan is wel de allerlaatste waarvan ik dit had verwacht. Bizar. Gyan/HELD ook namens mij en heel veel sterkte.
Dubble O ms
 Dubble O ms - zaterdag 24 december 2011 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 14:47 schreef Henny het volgende:
De bijbel, ik ben er niet mee opgegroeid, lees er niet in en leef er waarschijnlijk ook niet naar. Wel heb ik 3 jaar op een christelijke middelbare school met verplichte godsdienstles gezeten en daar hoor je toch wel eens iets over de bijbel. Dit lijkt echt wel zo'n bijbelverhaal in een moderne uitvoering. De meest trouwe volger die heel veel mee leek te hebben in het leven - en zijn liefde voor de Almachtige in het openbaar nadrukkelijk betuigde - komt ineens allemaal problemen tegen onderweg. Gyan is wel de allerlaatste waarvan ik dit had verwacht. Bizar. Gyan/HELD ook namens mij en heel veel sterkte.
Die bijbelse mensen hebben hem wellicht uitgekleed? Hij had ook nog een kind waarmee het niet goed ging, dat zal ook wel wat hebben gekost. Hij vervuld zijn taken altijd met plichtsbetrachting. Ik hoop dat hij hulp krijgt uit de hoek waarvan hij het kan verwachten. Gyan///Held.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 december 2011 door Dubble O ms --
FR-Elmo
 FR-Elmo - zaterdag 24 december 2011 - 15:49   quote  deeplink  
Heb zojuist het hele verhaal gelezen. Mooi verhaal in die zin dat hij zo positief blijft maar wat een ellende. Goed dat vanuit Feyenoord ondersteuning wordt geboden om hem te helpen.
En zelfs in al die ellende nog zeggen dat hij wou dat hij wat geld had om zijn gezin eten te geven en om dan ook nog wat geld aan mensen te kunnen geven die het slechter hebben....
Zou hem best wat geld willen geven, is geen loze kreet maar dat meen ik.
Gyan010
 Gyan010 - zaterdag 24 december 2011 - 16:14   quote  deeplink  
Thanks voor de steun heren. Degene die willen doneren kunnen me p.m voor mn rekeningnummert.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 24 december 2011 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 09:30 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Wat dan wel?
Dat iemand die altijd voor iederéén klaar stond nu zelf in de shit zit.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 24 december 2011 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 16:59 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Dat iemand die altijd voor iederéén klaar stond nu zelf in de shit zit.
Het is dat wat je vooral blijft hangen bij Gyan's verhaal. Onrechtvaardig.
FR-Han
 FR-Han - zaterdag 24 december 2011 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 17:41 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Het is dat wat je vooral blijft hangen bij Gyan's verhaal. Onrechtvaardig.
vage tekst. neem aan een typefout?
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 24 december 2011 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 16:59 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Dat iemand die altijd voor iederéén klaar stond nu zelf in de shit zit.
Ja. Wat naïviteit allemaal kan brengen.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 24 december 2011 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 18:18 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ja. Wat naïviteit allemaal kan brengen.
Tsja jammer....
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 24 december 2011 - 18:44   quote  deeplink  
De wereld is rot.
Helaas kwam Gyan er zo achter.
Quiroz
 Quiroz - zaterdag 24 december 2011 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 18:44 schreef Stylzz het volgende:
De wereld is rot.
Helaas kwam Gyan er zo achter.
Je doet er wel heel cynisch en luchtig over, maar hij is gewoon kapot gegaan aan zijn eigen goedheid, door alles wat ie deed voor het Christelijke geloof en de mensen die hij onderdak bood, dat maakt hem een held, duizend maal meer nog als zijn voetbalcarriëre. Door goedheid kapot gaan is misschien nog wel erger als door de manier zoals Uli van Gobbel er mee omgesprongen is, Gyan lijkt me echt een geweldige man, en Feyenoord zou alles moeten doen om hem te steunen.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 24 december 2011 - 19:07   quote  deeplink  
Ja. Ellende is overal.
Rot voor m dat wel
FR-Elmo
 FR-Elmo - zaterdag 24 december 2011 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 19:00 schreef Quiroz het volgende:

[..]

Je doet er wel heel cynisch en luchtig over, maar hij is gewoon kapot gegaan aan zijn eigen goedheid, door alles wat ie deed voor het Christelijke geloof en de mensen die hij onderdak bood, dat maakt hem een held, duizend maal meer nog als zijn voetbalcarriëre. Door goedheid kapot gaan is misschien nog wel erger als door de manier zoals Uli van Gobbel er mee omgesprongen is, Gyan lijkt me echt een geweldige man, en Feyenoord zou alles moeten doen om hem te steunen.
Feyenoord steunt hem ook, daarnaast zat v Gobbel ook diep in de shit...... op die manier blijf je natuurlijk wel aan de gang. Vind het juist goed wat Feyenoord nu doet.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 24 december 2011 - 19:30   quote  deeplink  
+100
sevillana
 sevillana - zaterdag 24 december 2011 - 20:23   quote  deeplink  
had ook iets beters voor hem gewenst . .
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 24 december 2011 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 17:49 schreef FR-Han het volgende:

[..]

vage tekst. neem aan een typefout?
Zo dan: dat het juist Gyan zo overkomt maakt het zo onrechtvaardig.
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - zondag 25 december 2011 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 december 2011 - 19:07 schreef Stylzz het volgende:
Ja. Ellende is overal.
Rot voor m dat wel
Ben het er mee eens, is sneu voor hem, maar hij is niet de enigste, en er zijn mensen die zo weinig verdienen, die werken hun hele leven om te kunnen overleven. Het is idd sneu, maar dat is het dan ook vind ik, al gun ik Gyan het allerbeste, hij heeft genpeg verdient om er van te kunnen kleven lijkt me.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5114
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Triest om te lezen...









0.0062909