BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kassa van Persie?

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
peer 2
 peer 2 - dinsdag 27 december 2011 - 16:45   quote  deeplink  
Van Persie zeer gewild Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Wat hebben FC Barcelona, Real Madrid en Manchester City met elkaar gemeen? Alle drie de clubs zouden Arsenal-spits Robin van Persie hoog op hun verlanglijstje hebben staan. In januari gaat de transfermarkt weer open en dan is het de vraag of de Nederlander kiest voor een contractverlening bij zijn werkgever in Londen of kiest voor een nieuw avontuur, zo niet in een ander land.

Volgens Engelse media heeft FC Barcelona-coach Pep Guardiola zich herhaaldelijk laten ontvallen dat hij een bod zal doen op Van Persie zodra de transfermarkt open is. Hij ziet in de aanvaller de ideale vervanger voor de geblesseerde David Villa. Of het dan om een directe overgang gaat, is onduidelijk. Volgens de media zou een zomertransfer meer in de lijn der verwachting liggen.

De oud-Feyenoorder is momenteel aan zijn achtste seizoen bezig bij Arsenal, maar heeft niet meer dan een FA Cup in zijn prijzenkast staan.

Van Persie liet onlangs zijn bewondering optekenen voor de Catalaanse club door te zeggen dat hij nog steeds van "het mooie voetbal houdt en dat dat altijd zo zal blijven". "Het is te romantisch om te denken dat je alleen kan winnen met mooi spel. Barcelona is echter de uitzondering. Om eerlijk te zijn, zijn zij en Arsenal de enige ploegen die ik vaak op televisie kijk."

De Daily Star maakt melding van Manchester City-coach Mancini die eveneens zijn zinnen heeft gezet op Van Persie.
peer 2
 peer 2 - dinsdag 27 december 2011 - 16:53   quote  deeplink  
Nog meer dollartekens?!; Ivory Coast forward Kalou, whose deal expires at the end of the season, is wanted by both Lokomotiv Moscow and billionaire-backed Anzhi, who would be willing to double his current wages to £120,000-a-week.
gekzat
 gekzat - dinsdag 27 december 2011 - 17:56   quote  deeplink  
weet iemand hoeveel feyenoord er mee opschiet als van persie verkocht word?
craven
 craven - dinsdag 27 december 2011 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 17:56 schreef gekzat het volgende:
weet iemand hoeveel feyenoord er mee opschiet als van persie verkocht word?
i.i.g. niks bij een move naar man city
gekzat
 gekzat - dinsdag 27 december 2011 - 18:16   quote  deeplink  
en als hij vertrekt naar barca wel? is dit niet 5 %???? en waarom niet naar city? omdat hij dan in engeland blijft?
craven
 craven - dinsdag 27 december 2011 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 18:16 schreef gekzat het volgende:
en als hij vertrekt naar barca wel? is dit niet 5 %???? en waarom niet naar city? omdat hij dan in engeland blijft?
zo wie zo niet bij binnenlandse transfers
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - dinsdag 27 december 2011 - 18:46   quote  deeplink  
Hij mag na Barca komen jaaa!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 27 december 2011 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 18:27 schreef craven het volgende:

[..]

zo wie zo niet bij binnenlandse transfers
Laat hem dan maar naar barcelona vertrekken, kassa....
rich Arnhem
 rich Arnhem - dinsdag 27 december 2011 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 18:48 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Laat hem dan maar naar barcelona vertrekken, kassa....
Ieder miljoen is 50.000 EUR voor Feyenoord (bij 5%). Kan aardig oplopen.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 27 december 2011 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 19:12 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

Ieder miljoen is 50.000 EUR voor Feyenoord (bij 5%). Kan aardig oplopen.
En kunnen wij goed gebruiken, lijkt me overigens voor Robin een mooie club.
rich Arnhem
 rich Arnhem - dinsdag 27 december 2011 - 19:17   quote  deeplink  
Schijnt dat hij (volgens VI) ook in de belangstelling staat van Real Madrid. Ik denk dat Arsenal gewoon de handen snel dicht moet knijpen en hem laten gaan.
moa
 moa - dinsdag 27 december 2011 - 19:35   quote  deeplink  
Feyenoord heeft bij een internationale transfer alleen recht op een deel van de transfersom, circa 0.25% tot 0.5% per opleidingsjaar.

Feyenoord heeft v Persie aangetrokken toen hij 13 jaar was, Feyenoord verkocht van Persie toen hij 21 jaar was, dat betekend dat Feyenoord over alleen die jaren een opleidingsvergoeding krijgt.

Een sommetje leert mij dat die vergoeding in dit geval 3,75% bedraagt. Feyenoord zal dus over elk miljoen circa 37.500 euro krijgen.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 27 december 2011 - 19:46   quote  deeplink  
Pff het word steeds minder...
moa
 moa - dinsdag 27 december 2011 - 19:46   quote  deeplink  
Gezien de transferwaarde van Van Persie op een slordige 30 miljoen euro wordt geschat kan dat behoorlijk in de papieren gaan lopen voor Feyenoord,
moa
 moa - dinsdag 27 december 2011 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 19:46 schreef RenatoBos het volgende:
Pff het word steeds minder...
Toch meer dan een miljoen als het mee zit.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 27 december 2011 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 19:46 schreef moa het volgende:

[..]

Toch meer dan een miljoen als het mee zit.
Is lekker, maar dan moet het wel meezitten. Wat zou hij nog kunnen opleveren denk jij?
moa
 moa - dinsdag 27 december 2011 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 19:47 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Is lekker, maar dan moet het wel meezitten. Wat zou hij nog kunnen opleveren denk jij?
Ik denk dat v Persie zomaar een mega klapper kan gaan worden, 40 miljoen zou me niet verbazen, Arsenal is natuurlijk een grote club die zijn spelers alleen hoeft te laten gaan voor de hoofdprijs. Op dit moment draait heel Arsenal op van Persie, Fabregas leverde 34 miljoen euro op toen hij van Arsenal naar Barca ging, V Persie is nog belangrijker dan Fabregas was, en is bovendien een makkelijk scorende spits.

Ik denk circa 40 miljoen.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 27 december 2011 - 20:15   quote  deeplink  
Kaching, zo'n slordige 1tot 1,5 miljoen dus. Robin///held
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 27 december 2011 - 21:02   quote  deeplink  
weer blij met een troostprijs..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 27 december 2011 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 21:02 schreef Leon FR1908 het volgende:
weer blij met een troostprijs..
Wie het kleine niet eert.........
Het is in ieder geval meegenomen
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 27 december 2011 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 21:04 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Wie het kleine niet eert.........
Het is in ieder geval meegenomen
dat doen we toch al jaren Renato....oke we blijven het eren.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 27 december 2011 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 21:08 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

dat doen we toch al jaren Renato....oke we blijven het eren.
Dan zullen we ooit daar weer staan waar we horen te staan. Zij aan zij op de Coolsingel.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 27 december 2011 - 21:30   quote  deeplink  
tot ooit Renato :)
Frannie
 Frannie - dinsdag 27 december 2011 - 21:32   quote  deeplink  
Haha (n)ooit.
sevillana
 sevillana - dinsdag 27 december 2011 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 21:32 schreef Frannie het volgende:
Haha (n)ooit.
ook al voorgesteld?
Frannie
 Frannie - dinsdag 27 december 2011 - 21:36   quote  deeplink  
Jup! Maar zeg straks wel weer vaarwel. ;)
sevillana
 sevillana - dinsdag 27 december 2011 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 21:36 schreef Frannie het volgende:
Jup! Maar zeg straks wel weer vaarwel. ;)
hoeft ook weer niet persé hoor
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 27 december 2011 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 21:36 schreef Frannie het volgende:
Jup! Maar zeg straks wel weer vaarwel. ;)
Hè.. jammer zeg.
Frannie
 Frannie - dinsdag 27 december 2011 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 22:06 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Hè.. jammer zeg.
Haha I know ;) Jij weet vast wel hoe je een account verwijderd? xD
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 27 december 2011 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 21:30 schreef Leon FR1908 het volgende:
tot ooit Renato :)
Sneller als jij denkt Leon, onthou dit maar. Je zult me gelijk geven.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 27 december 2011 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 22:08 schreef Frannie het volgende:

[..]

Haha I know ;) Jij weet vast wel hoe je een account verwijderd? xD
Ja. Boudewijn contacten.
Of gewoon er niet meer mee aanmelden?
Frannie
 Frannie - dinsdag 27 december 2011 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 22:09 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ja. Boudewijn contacten.
Of gewoon er niet meer mee aanmelden?
En hoe doe ik dat? Ik ben nog steeds vers. ;)
Frannie
 Frannie - dinsdag 27 december 2011 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 22:12 schreef Frannie het volgende:

[..]

En hoe doe ik dat? Ik ben nog steeds vers. ;)
Grapje, zie het al ;)
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 27 december 2011 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 december 2011 - 22:12 schreef Frannie het volgende:

[..]

Grapje, zie het al ;)
Maar waarom zou je?
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 10 februari 2012 - 08:39   quote  deeplink  
Even in dit topic. Onderstaand verhaal laat eigenlijk zien dat van Persie nooit een echte Feyenoord geweest is en het waarschijnlijk ook niet zal worden.
Als je als speler van Excelsior, twijfelt over Feyenoord of Sparta, zegt dat genoeg.

Enige wat van Persie ooit nog voor Feyenoord kan betekenen is misschien een reuze transfer, waardoor we kunnen cashen, maar dat zal wel niet.

____________
http://www.feyenoordtime.nl/news2.php?readmore=16351

Robin van Persie mag zichzelf op dit moment één van de beste spelers van de wereld noemen. De spits van Arsenal is met 22 doelpunten topscorer van de Premier League en heeft sinds dit seizoen van trainer Arsène Wenger bovendien de aanvoerdersband gekregen. Het voormalig talent van Excelsior en Feyenoord lanceerde onlangs zijn officiële website, waar hij vertelt over zijn jongere jaren als voetballer. 'Ik heb nooit spijt gehad van mijn beslissing om naar Feyenoord te gaan.'

'Toen ik 12 jaar was, stond ik voor mijn eerste voetbal dilemma,' vertelt Van Persie. 'Ik had net een geweldig jaar achter de rug bij Excelsior onder trainer Renee Hessel. Het was een geweldig team, we hadden zoveel plezier en wonnen de regionale competitie. Toen had ik een keuze te maken: of naar Sparta, waar veel van mijn vrienden speelden; of naar Feyenoord. Excelsior probeerde mij ervan te overtuigen om naar Feyenoord te gaan, omdat de clubs een samenwerkingsverband hebben.'

Het werd dan ook Rotterdam-Zuid. 'Vanaf de eerste minuut dat ik heb besloten om naar Feyenoord te gaan, heb ik er nooit spijt van gehad. Het hele team was erg close met elkaar en we werden allemaal goede vrienden. Ik was aanvoerder dat jaar en we werden kampioen,' zegt de Rotterdammer. 'Het jaar erna had ik niet zo'n goed seizoen, maar in de B'tjes vond ik het plezier weer terug.'

Een stap hogerop was dan ook een logisch vervolg voor Van Persie. 'Vervolgens ging ik naar het O/18 team. Hier speelde ik niet veel, maar vlak voor de winterstop kreeg mijn concurrent persoonlijke probleem waardoor hij niet kon spelen. Ik greep mijn kans met beide handen aan. Uiteindelijk speelde ik iedere wedstrijd en scoorde ik meer dan twintig doelpunten.'

'Daarna schoof ik door naar de beloften van Feyenoord. Ik speelde een half seizoen in het tweede elftal totdat Bert van Marwijk mij een kans gaf bij de A-selectie. Ik trainde slechts één week mee voordat hij me in de basis zette tegen Vitesse. Dit was mijn officiële debuut in mijn profcarrière. Drie maanden later stond ik als basisspeler met de UEFA Cup in mijn handen. Het was een geweldig moment, waarvan ik vroeger als kind alleen maar van kon dromen.'

Na het winnen van de UEFA Cup, wat nog steeds de grootste prijs op zijn erelijst is, kende de geboren Kralinger een mindere periode. 'Ik speelde niet goed en dat bleef nog een paar maanden zo, totdat ik mijn vrouw Bouchra ontmoette in de herfst van 2002. Dit was mijn keerpunt. Ik was verliefd en voelde mij de gelukkigste man van de wereld,' vervolgt de international, die inmiddels twee kinderen (Shaqueel en Dina Layla) met zijn vrouw heeft.

'In december gingen we op trainingskamp met Feyenoord naar Las Palmas. Daar speelden we een klein toernooi, waar ik gelukkig op mijn favoriete positie mocht spelen: net achter de spits. Ik excelleerde in deze wedstrijden en werd speler van het toernooi. Vanaf dat moment bleef ik goed spelen tot aan het einde van het seizoen. In de tweede seizoenshelft waren mijn beste wedstrijden tegen AGOVV, waarin ik vijf keer scoorde. Drie dagen later speelden we tegen Ajax en scoorde ik. Dit waren mijn beste maanden bij Feyenoord als ik erop terugkijk.'

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kassa van Persie?









0.0075509