BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Straf Ajax , gezicht KNVB gered en lachende Gertjan en AZ hun gelijk: weglopen heeft zin

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Dit topic is een vervolg op het topic:  AJAX-AZ helemaal overspelen
padar
 padar - woensdag 28 december 2011 - 10:48   quote  deeplink  
Zie net teletekst dat de KNVB de wedstrijd Ajax - AZ opnieuw wil laten overspelen zonder publiek.
Daarbij eist men een voorwaardelijke straf van 1 wedstrijd zonder publiek en een boete van € 10.000,--.
Heeft die Coach van AZ met zijn spraakgebrek en fantastische uitstraling? naar de pers zijn zin, hij kon de wedstrijd niet winnen, dus dan maar op deze manier , overspelen.
Bij de amateurs worden beide clubs gestraft als zoiets voorvalt, ook de speler die een activiteitje met het publiek had, en AZ loopt weg terwijl er geen bedreiging was, nee de Domme heer Gertjan wordt naderhand ingefluisterd dat het niet slim was, dus Az gooit het dan op veiligheid spelers (Schande dat KNVB hierin meegaat en hun eigen opgestelde regels niet toepast????)
KNVB (wat een farce instelling) die nadat iedereen zelfs een MP (minister-president van een club waarbij de rijken alleen maar rijker worden) zijn woordje heeft gezegd een keeper vrijspreekt, als men het op straat doet wordt men voor buitensporig geweld veroordeeld.
Hoera, het recht heeft gezegenvierd maar de werkelijke supporters en de benadeelde club zijn weer de dupe van een falend KNVB beleid. Er was geen gevaar voor de uitspelende club en de scheidsrechter handelde volgens de geldende regels, wie is nu de verliezer?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 december 2011 door padar --
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - woensdag 28 december 2011 - 11:02   quote  deeplink  
Deze kan wel dicht lijkt me.
busje440
 busje440 - woensdag 28 december 2011 - 11:26   quote  deeplink  
Ajax met een groots gebaar moeten zeggen: we trekken ons terug
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - woensdag 28 december 2011 - 11:27   quote  deeplink  
Jup helemaal gelijk. Hier moet je geen deel van willen uitmaken.
Ajx
 Ajx - woensdag 28 december 2011 - 11:44   quote  deeplink  
Vind de straf ook te zwaar, Ajax heeft het net dicht gemaakt voor de invaliden en dan komt er een eikel met een stadionverbod zo het veld op lopen.... Ajax kan er verder niet super veel aan doen lijkt me... Maar ik vind dat ze gewoon verder hadden moeten spelen in de 37ste minuut en met Esteban, eventueel in lege ArenA
ktotheb
 ktotheb - woensdag 28 december 2011 - 12:56   quote  deeplink  
Ik snap wel dat Ajax gedeeltelijk verantwoordelijk gehouden wordt voor het incident, want iemand met een stadionverbod hoort er niet te kunnen zijn. Maar nu de volledige schuld bij Ajax gelegd wordt zegt de KNVB dus dat je ongestraft je team van het veld kan halen en dat je dan achteraf nog als winnaar uit de bus komt ook. De scheidsrechter is verantwoordelijk voor de veiligheid tijdens de wedstrijd en de scheidsrechter zei duidelijk dat hij niet vond dat de veiligheid in gevaar was. De boete voor Ajax is prima, maar AZ had ook gestraft moeten worden. Dit kan grote gevolgen hebben. Misschien hadden wij tegen Madrid ook gewoon van het veld moeten stappen na de 2 onterecht afgekeurde goals.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 28 december 2011 - 13:06   quote  deeplink  
Ajax moet zich NU terug trekken uit de KNVB beker.....En Ajax moet de volgende keer ook gewoon van het veld stappen.....kunnen we niemand inhuren???...laat ze de moord stikken die klerelijers van de KNVB....
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 28 december 2011 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 11:44 schreef Ajx het volgende:
Vind de straf ook te zwaar, Ajax heeft het net dicht gemaakt voor de invaliden en dan komt er een eikel met een stadionverbod zo het veld op lopen.... Ajax kan er verder niet super veel aan doen lijkt me... Maar ik vind dat ze gewoon verder hadden moeten spelen in de 37ste minuut en met Esteban, eventueel in lege ArenA
Door Ajax zelf is aangegeven dat de controle aan de Noordzijde minder goed is?!?! Is Ajax daardoor dus niet schuldig dat iemand met een SV binnenkomt?

Nu spelen ze in ieder geval ook in een lege arena en heeft Ajax als enige straf geen voorsprong meer. Vind dit erg licht gestraft als je kijkt naar andere incidenten waar direct uitsluiting op stond en waar de desbetreffende club ook niets aan kon doen!
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 28 december 2011 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 13:06 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ajax moet zich NU terug trekken uit de KNVB beker.....En Ajax moet de volgende keer ook gewoon van het veld stappen.....kunnen we niemand inhuren???...laat ze de moord stikken die klerelijers van de KNVB....
Het "bedrijf" Ajax heeft de inkomsten opgenomen in hun begroting dus zal het niet snel gebeuren dat ze die inkomsten zomaar opgeven. Daarbij loop je dan het risico dat je de eerste jaren niet meer mee mag doen aan de beker competitie. Als ik dan de KNVB zou zijn zou ik de club ook uitsluiten van competitie voetbal.
nora
 nora - woensdag 28 december 2011 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 13:07 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

Door Ajax zelf is aangegeven dat de controle aan de Noordzijde minder goed is?!?! Is Ajax daardoor dus niet schuldig dat iemand met een SV binnenkomt?

Nu spelen ze in ieder geval ook in een lege arena en heeft Ajax als enige straf geen voorsprong meer. Vind dit erg licht gestraft als je kijkt naar andere incidenten waar direct uitsluiting op stond en waar de desbetreffende club ook niets aan kon doen!
Je bent niet van deze wereld als je denkt dat je echt dit kan voorkomen het gebeurd over de hele wereld.en nu wordt degene die zomaar zijn spelers van het veld haalt terwijl de scheidsrechter aangaf dat de veiligheid niet in gevaar was beloond,ik zeg AJAX stap uit de beker en stel een daad.
Deze voetbalbond kan zich niet alles permiteren.
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 28 december 2011 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 13:20 schreef nora het volgende:

[..]

Je bent niet van deze wereld als je denkt dat je echt dit kan voorkomen het gebeurd over de hele wereld.en nu wordt degene die zomaar zijn spelers van het veld haalt terwijl de scheidsrechter aangaf dat de veiligheid niet in gevaar was beloond,ik zeg AJAX stap uit de beker en stel een daad.
Even serieus is een scheidsrechter almachtig? Die man legt een wedstrijd al stil als je zingt over zijn moeder?!?! Kun je die dan de zware taak opleggen te beslissen over de veiligheid van de 22 veldspelers en de rest? Als ik het gevoel heb dat een situatie escaleert maak ik ook dat ik wegkom. Onreglementair of niet eventuele sancties vecht je aan in de rechtbank.
Maximus
 Maximus - woensdag 28 december 2011 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 13:20 schreef nora het volgende:

[..]

Jij kent duidelijk de feiten niet... Ik wou dat mijn club in het recente verleden een daad had gesteld door een finale (over 2 wedstrijden) niet te spelen. #pieppiephoi
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 28 december 2011 - 13:33   quote  deeplink  
Mooi man, is er maar 1 goede tegenstraf te bedenken. En dat is die kaaslijers in 4 dagen tijd 2 keer hard op hun falie te geven! Laat ze lekker de moord stikken daar in kaasstad! 75% van hun supporters zijn weggelopen Ajax-supporters! Kutclub uit een kutstad met kutsupporters en kutklappertjes en een kuttrainer die zo kut is dat een kut er zich nog voor schaamt.
Maximus
 Maximus - woensdag 28 december 2011 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 13:33 schreef amsterdammer113 het volgende:
Mooi man, is er maar 1 goede tegenstraf te bedenken. En dat is die kaaslijers in 4 dagen tijd 2 keer hard op hun falie te geven! Laat ze lekker de moord stikken daar in kaasstad! 75% van hun supporters zijn weggelopen Ajax-supporters! Kutclub uit een kutstad met kutsupporters en kutklappertjes en een kuttrainer die zo kut is dat een kut er zich nog voor schaamt.
die KUTknvb ook he? Wat worden jullie benadeelt zeg! Niet normaal meer dit!
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 28 december 2011 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 13:28 schreef Maximus het volgende:

[..]

Jij kent duidelijk de feiten niet... Ik wou dat mijn club in het recente verleden een daad had gesteld door een finale (over 2 wedstrijden) niet te spelen. #pieppiephoi
Hier ben ik maar niet over begonnen in verband met mijn eerder in een ander topic aangehaalde "sentimenten". Maar nu is de beslissing in het nadeel van Ajax en schreeuwt ieder moord en brand. Vraag me nog steeds af of de reactie net zo zou den zijn geweest als Cillesen (in de beker) of Vermeer bij een uitwedstrijd zo zou zijn aangevallen.
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 28 december 2011 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 13:33 schreef amsterdammer113 het volgende:
Heb je last van frustraties? weggelopen Ajax supporters?? Waarom hebben ze dat gedaan dan?
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 28 december 2011 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 13:38 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

Heb je last van frustraties? weggelopen Ajax supporters?? Waarom hebben ze dat gedaan dan?
Frustraties whahahaha. Volgens mij hebben jullie kakkies last van frustraties gezien jullie reacties over het wel of niet uit de beker flikkeren van Ajax. Whahahaha in jullie ogen is de KNVB voor Ajax, dus wie heeft er nu frustraties?

En je zult toch echt moeten vragen aan dat kaaspubliek waarom ze zijn weggelopen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2011 door amsterdammer113 --
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 28 december 2011 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 13:40 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Frustraties whahahaha. Volgens mij hebben jullie kakkies last van frustraties gezien jullie reacties over het wel of niet uit de beker flikkeren van Ajax. Whahahaha in jullie ogen is de KNVB voor Ajax, dus wie heeft er nu frustraties?

En je zult toch echt moeten vragen aan dat kaaspubliek waarom ze zijn weggelopen.
Waarom komen jullie nou altijd direct met de verdediging dat iemand supporter is van een andere club maar ga je de discussie niet aan.

Ik heb geen last van frustraties hoor. Vond alleen de gekozen topic titel toepasselijk. Alles en iedereen is volgens jullie tegen Ajax alleen de rest van Nederland denkt daar heel anders over.

Kom met feiten beargumenteer en laat het een leuke discusie zijn. Hoef jij echt niet voor naar mijn sentimenten te kijken.

Voor wat betreft de bedoelde frustraties in mijn vorige post had ik het over het veel vuldig gebruik van het woord kut. Ik kan me die frustratie voorstellen als je al een poos geen sex hebt gehad. Had dus niets met jouw "sentiment" te maken.

edit: geef mij even aan waar ik heb gezegd dat ze Ajax uit het bekertoernooi moeten gooien?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2011 door rich Arnhem --
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 28 december 2011 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 13:44 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Ga dan lekker terug naar je eigen kansloze clubforum om daar je ongenoegen te uiten Calimero! Maar daden bij die kakkerlakken! Whahahahahaha Die gasten waren allang blij dat ze 2 extra wedstrijden tegen Ajax mochten spelen!
Mag ik vragen hoe oud jij bent?
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 28 december 2011 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 13:46 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe oud jij bent?
Vragen mag, maar antwoord krijgen niet!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 28 december 2011 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 13:45 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

Waarom komen jullie nou altijd direct met de verdediging dat iemand supporter is van een andere club maar ga je de discussie niet aan.

Ik heb geen last van frustraties hoor. Vond alleen de gekozen topic titel toepasselijk. Alles en iedereen is volgens jullie tegen Ajax alleen de rest van Nederland denkt daar heel anders over.

Kom met feiten beargumenteer en laat het een leuke discusie zijn. Hoef jij echt niet voor naar mijn sentimenten te kijken.

Voor wat betreft de bedoelde frustraties in mijn vorige post had ik het over het veel vuldig gebruik van het woord kut. Ik kan me die frustratie voorstellen als je al een poos geen sex hebt gehad. Had dus niets met jouw "sentiment" te maken.

edit: geef mij even aan waar ik heb gezegd dat ze Ajax uit het bekertoernooi moeten gooien?
Zeg ik dan persoonlijk dat jij dat heb geroepen. Zeg enkel dat gezien jullie reacties op jullie eigen clubforum jullie elke straf die Ajax krijgt in twijfel trekken. En of ik kut zeg of welk ander woord dan ook bepaal ik zelf en zit totaal geen frustratie in, daar ik alles met een lach plaats!

Ach en dat eenieder tegen Ajax is of mocht zijn, interesseert me geen ene biet!
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 28 december 2011 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 13:48 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Vragen mag, maar antwoord krijgen niet!
Geeft al aan dat je niet in staat bent om naar een probleem te kijken zonder je Ajax bril af te zetten en lekker Calimero gedrag te vertonen. Ik vind jou daarom best zielig. Had graag gezien dat er een discussie op gang kwam met mensen die met feiten komen. Ik wil best mijn ongelijk toegeven maar op dit moment heb ik gelijk want.... wie zwijgt stemt in.
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 28 december 2011 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 13:51 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Zeg ik dan persoonlijk dat jij dat heb geroepen. Zeg enkel dat gezien jullie reacties op jullie eigen clubforum jullie elke straf die Ajax krijgt in twijfel trekken. En of ik kut zeg of welk ander woord dan ook bepaal ik zelf en zit totaal geen frustratie in, daar ik alles met een lach plaats!

Ach en dat eenieder tegen Ajax is of mocht zijn, interesseert me geen ene biet!
Zoals ze bij ons in de familie zeggen (komen uit Amsterdam) Jullie is Jodenvolk. Als jij alles met een lach neerzet en je geen frustraties hebt waarom kom je dan met zo'n gefrustreerde reactie? Als ik jouw reactie lees ben je niet ouder dan 15.
Patrick255
 Patrick255 - woensdag 28 december 2011 - 13:57   quote  deeplink  
Waar is precies de schorsing voor Verbeek? Kon de KNVB al slecht serieus nemen maar dit slaat echt alles. Bovendien vind ik de straf van Ajax aan de lage kant. Lijkt wel een soort goedmakertje voor het overspelen.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 28 december 2011 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 13:52 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

Geeft al aan dat je niet in staat bent om naar een probleem te kijken zonder je Ajax bril af te zetten en lekker Calimero gedrag te vertonen. Ik vind jou daarom best zielig. Had graag gezien dat er een discussie op gang kwam met mensen die met feiten komen. Ik wil best mijn ongelijk toegeven maar op dit moment heb ik gelijk want.... wie zwijgt stemt in.
Whahaha wat jij van mij vind interesseert me dus werkelijk waar geen ene kloot. Denk jij nu werkelijk dat ik ga luisteren naar wat een kakkerlak van mij vindt? Whahahaha
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 28 december 2011 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 13:54 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

Zoals ze bij ons in de familie zeggen (komen uit Amsterdam) Jullie is Jodenvolk. Als jij alles met een lach neerzet en je geen frustraties hebt waarom kom je dan met zo'n gefrustreerde reactie? Als ik jouw reactie lees ben je niet ouder dan 15.
Nee klopt man, ben 13! Inderdaad man, helemaal gelijk! En zoals ik eerder al eens heb gezegd bepaal ik zelf wat ik voor reactie plaats. Maar ja dat kan jij natuurlijk niet weten, want jij komt hier nooit op het forum.
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 28 december 2011 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 13:57 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Whahaha wat jij van mij vind interesseert me dus werkelijk waar geen ene kloot. Denk jij nu werkelijk dat ik ga luisteren naar wat een kakkerlak van mij vindt? Whahahaha
Ach ja een kneus is een kneus. Jammer
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 28 december 2011 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 14:00 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

Ach ja een kneus is een kneus. Jammer
Inderdaad man, helemaal gelijk jong. Liever een kneus dan een smerige kakkerlak!!
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 28 december 2011 - 14:09   quote  deeplink  
Maar we gaan zo een beetje off topic dus hou ik nu maar even op over jouw jood zijn en mijn Feyenoord supporter zijn. Gaan we het nu weer hebben over de opgelegde sanctie.

geldboete is een sanctie maar wordt verhaald op jullie collega supporter en zijn vriend die zijn kaart heeft gekocht dus geen probleem voor ajax.

wedstrijd wordt overgespeeld. Is alleen een nadeel (een groot nadeel ook al is het niet mijn club) voor de supporters

De enige sanctie die dus direct een negatief effect heeft op ajax is het doelpunt dat niet blijft staan.

Mag ik dan zeggen dat het niet zo overdreven zwaar gestraft is?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 28 december 2011 - 14:12   quote  deeplink  
Bert van Oostveen voorzitter van de KNVB komt die toevallig niet uit Alkmaar???
Vreemd ze hebben hem al van Wikipedia gehaald....Hij zal wel van Eindhoven; Rotterdam; Alkmaar of Enschede komen....Aan zijn kop te zien uit Enschede....
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 28 december 2011 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 14:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Bert van Oostveen voorzitter van de KNVB komt die toevallig niet uit Alkmaar???
Vreemd ze hebben hem al van Wikipedia gehaald....Hij zal wel van Eindhoven; Rotterdam; Alkmaar of Enschede komen....Aan zijn kop te zien uit Enschede....
Hij komt uit Amstelveen..... en waar ligt dat ook alweer in de buurt?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 28 december 2011 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 14:13 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

Hij komt uit Amstelveen..... en waar ligt dat ook alweer in de buurt?
Ik ken jou kom jij niet uit Arnhem ??
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 28 december 2011 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 14:17 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik ken jou kom jij niet uit Arnhem ??
officieel niet nee.
moa
 moa - woensdag 28 december 2011 - 14:26   quote  deeplink  
Vind het ook ERG MILD gestraft, in vergelijkbare situaties in binnen en buitenland volgt er meestal uitsluiting voor het verdere toernooi. Ajax verliest dan wel zijn 1-0 voorsprong, maar komt er daar echt HEEL makkelijk mee af, gezien de onveilige situatie waarvoor Ajax verantwoordelijk is verder geen enkele consequentie heeft.
Patrick255
 Patrick255 - woensdag 28 december 2011 - 14:28   quote  deeplink  
Het is zelfs heel erg zwak bestraft, vind ik als Ajax supporter.

Het is ook erg frappant dat er in de uitspraak over de actie van Verbeek niet gesproken wordt. Samen met het overspelen van de wedstrijd genoeg reden voor de KNVB om Ajax licht te straffen blijkbaar. Iedereen tevreden.....toch?

Duidelijk is dat de KNVB naar de pijpen danst van de grotere Nederlandse clubs en liever iedereen te vriend houdt in plaats van een duidelijk standpunt te kiezen ten koste van een of beide clubs.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2011 door Patrick255 --
Eide
 Eide - woensdag 28 december 2011 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 14:28 schreef Patrick255 het volgende:
Het is zelfs heel erg zwak bestraft, vind ik als Ajax supporter.

Het is ook erg frappant dat er in de uitspraak over de actie van Verbeek niet gesproken wordt. Samen met het overspelen van de wedstrijd genoeg reden voor de KNVB om Ajax licht te straffen blijkbaar. Iedereen tevreden.....toch?

Duidelijk is dat de KNVB naar de pijpen danst van de grotere Nederlandse clubs en liever iedereen te vriend houdt in plaats van een duidelijk standpunt te kiezen ten koste van een of beide clubs.
Helemaal mee eens Patrick, en exact mijn gevoel in deze. Het is gewoon een flut beslissing van de KNVB.
remco k
 remco k - woensdag 28 december 2011 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 14:09 schreef rich Arnhem het volgende:
Maar we gaan zo een beetje off topic dus hou ik nu maar even op over jouw jood zijn en mijn Feyenoord supporter zijn. Gaan we het nu weer hebben over de opgelegde sanctie.

geldboete is een sanctie maar wordt verhaald op jullie collega supporter en zijn vriend die zijn kaart heeft gekocht dus geen probleem voor ajax.

wedstrijd wordt overgespeeld. Is alleen een nadeel (een groot nadeel ook al is het niet mijn club) voor de supporters

De enige sanctie die dus direct een negatief effect heeft op ajax is het doelpunt dat niet blijft staan.

Mag ik dan zeggen dat het niet zo overdreven zwaar gestraft is?
De wedstrijd volledig overspelen zonder publiek is toch echt een hele fikse straf richting Ajax. We stonden met 1-0 voor en speelden verder prima, met het publiek erachter hadden we die wedstrijd makkelijker tot een goed einde gebracht als dat het nu het geval gaat zijn.

Overigens is er ook al aangegeven dat er nog gekeken gaat worden naar de straffen voor beide clubs, Ajax voor het niet kunnen waarborgen van de veiligheid en AZ voor het weglopen van het veld. Over dat laatste hoor ik je trouwens niet.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 28 december 2011 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 14:34 schreef remco k het volgende:

[..]

De wedstrijd volledig overspelen zonder publiek is toch echt een hele fikse straf richting Ajax. We stonden met 1-0 voor en speelden verder prima, met het publiek erachter hadden we die wedstrijd makkelijker tot een goed einde gebracht als dat het nu het geval gaat zijn.
Eens!!
moa
 moa - woensdag 28 december 2011 - 14:41   quote  deeplink  
quote:

[..]

Overigens is er ook al aangegeven dat er nog gekeken gaat worden naar de straffen voor beide clubs, Ajax voor het niet kunnen waarborgen van de veiligheid en AZ voor het weglopen van het veld. Over dat laatste hoor ik je trouwens niet.
Ik ben wel met je eens dat het een beetje "EN EN" is, maar het alternatief zou echt heel zwaar zijn voor AZ, terwijl AZ hier toch echt het slachtoffer is van een situattie waarin Ajax verantwoordelijk is voor de veiligheid van de spelers.

Zou je de wedstrijd continueren vanaf 37e minuut met een stand van 1-0, dan is er binnen de regels geen mogelijkheid om de rode kaart van Esteban ongedaan te maken, en ik denk dat we het toch wel allemaal eens zijn over het feit dat Esteban hier het grootste slachtoffer is.
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 28 december 2011 - 14:43   quote  deeplink  
quote:

[..]

De opbrengst voor deze bekerwedstrijd heeft Ajax al binnen gehaald in die eerste wedstrijd. Die hoeven ze niet terug te betalen. Dus zie ik dat niet als straf. Het zou eerder een beloning zijn als ze voor die wedstrijd ook nog kaarten mochten verkopen. Het nadeel ligt vooral bij de supporters en eventueel het team omdat er niet gefloten en gezongen zal worden.

Ik heb hierover gezegd dat het conform de regels van de KNVB onreglementair is maar dat als een groep zichzelf niet veilig voelt (terecht of onterecht doet even niet ter zake omdat niemand dat kan aantonen) is er niemand die ze kan dwingen in die crisis situatie te blijven.
Eide
 Eide - woensdag 28 december 2011 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 14:41 schreef moa het volgende:

[..]

Ik ben wel met je eens dat het een beetje "EN EN" is, maar het alternatief zou echt heel zwaar zijn voor AZ, terwijl AZ hier toch echt het slachtoffer is van een situattie waarin Ajax verantwoordelijk is voor de veiligheid van de spelers.

Zou je de wedstrijd continueren vanaf 37e minuut met een stand van 1-0, dan is er binnen de regels geen mogelijkheid om de rode kaart van Esteban ongedaan te maken, en ik denk dat we het toch wel allemaal eens zijn over het feit dat Esteban hier het grootste slachtoffer is.
Neemt niet weg dat AZ onreglementair van het veld stapt en niet bestraft wordt, hetgeen precedent oplevert.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 28 december 2011 - 14:48   quote  deeplink  
Voortaan gewoon het veld afstappen als je het niet eens bent met de beslissing van een scheidsrechter, want AZ pretendeert dan wel dat het vanwege de veiligheid van het veld is gestapt maar elk persoon weet dat dit niet de waarheid is. Helemaal gezien de reacties van Verbeek gedurende de wedstrijd.
moa
 moa - woensdag 28 december 2011 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 14:44 schreef Eide het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat AZ onreglementair van het veld stapt en niet bestraft wordt, hetgeen precedent oplevert.
Ajax is natuurlijk wel debet aan de onveilige situatie, vervolgens smeert een falende arbiter nog wat extra zout in de wonden door de situatie volledig verkeerd in te schatten waardoor de hele situatie escaleert.

Ik was ook van het veld gestapt, ook bij een 1-0 voorsprong.
remco k
 remco k - woensdag 28 december 2011 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 14:41 schreef moa het volgende:

[..]

Het klinkt misschien heel apart hoor, maar of de regels nu wel of niet terecht zijn, ik ben ten alle tijde voor het naleven van deze regels. Ja Esteban is het slachtoffer, maar volgens de wet veranderd dat toch echt zodra hij zelf begint te schoppen nadat hij hem heeft afgeweerd en moet hij dus gewoon volgens de wet bestraft worden aangezien dat dus mishandeling is. Als die rode kaart volgens de regels is gegeven, hoe in de hell kun je die rode kaart daarna weer seponeren, de KNVB geeft daar dus gewoon aan dat de regels niet kloppen of dat ze het niet eens zijn met deze regel.
Verbeek loopt met zijn ploeg van het veld NADAT Esteban een rode kaart kreeg, AZ MOET hiervoor gestraft worden aangezien Verbeek niet tot een instantie behoort die dit besluit mag nemen, en dus voor eigen rechter speelt.

In mijn optiek is er maar 1 ding mogelijk, namelijk: Ajax uitsluiten van de beker wegens het niet kunnen garanderen van de veiligheid, AZ uit de beker wegens het onreglementair van het veld aflopen, Esteban aanklagen voor mishandeling.
moa
 moa - woensdag 28 december 2011 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 14:48 schreef amsterdammer113 het volgende:
Voortaan gewoon het veld afstappen als je het niet eens bent met de beslissing van een scheidsrechter, want AZ pretendeert dan wel dat het vanwege de veiligheid van het veld is gestapt maar elk persoon weet dat dit niet de waarheid is. Helemaal gezien de reacties van Verbeek gedurende de wedstrijd.
Wat had je dan willen doen? Die idioot van een Wesly belonen door 11 tegen 10 vanaf minuut 37 door te spelen? Dan geef je helemaal een verkeerd signaal af naar de toeschouwers.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 28 december 2011 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 14:49 schreef moa het volgende:

[..]

Wat had je dan willen doen? Die idioot van een Wesly belonen door 11 tegen 10 vanaf minuut 37 door te spelen? Dan geef je helemaal een verkeerd signaal af naar de toeschouwers.
Kijk en daar ligt dus het probleem van de regels. Nu de KNVB toch al bezig is hadden ze net zo goed verder kunnen gaan bij een 1-0 voorsprong vanaf het moment voorafgaand aan het gebeuren met die sukkel! Maar dan ineens hebben ze het over regels!!

En dus wordt weglopen ineens beloond???

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2011 door amsterdammer113 --
remco k
 remco k - woensdag 28 december 2011 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 14:43 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

De opbrengst voor deze bekerwedstrijd heeft Ajax al binnen gehaald in die eerste wedstrijd. Die hoeven ze niet terug te betalen. Dus zie ik dat niet als straf. Het zou eerder een beloning zijn als ze voor die wedstrijd ook nog kaarten mochten verkopen. Het nadeel ligt vooral bij de supporters en eventueel het team omdat er niet gefloten en gezongen zal worden.

Ik heb hierover gezegd dat het conform de regels van de KNVB onreglementair is maar dat als een groep zichzelf niet veilig voelt (terecht of onterecht doet even niet ter zake omdat niemand dat kan aantonen) is er niemand die ze kan dwingen in die crisis situatie te blijven.
Ik had het helemaal niet over het geld dat wel/niet zal binnenkomen, maar inderdaad over het thuisvoordeel dat je als ploeg hebt met de supporters. In het geval van Ajax is dat een extreem groot nadeel. Daarbij opgeteld het nadeel dat je nu een goal minder hebt vindt ik het een heel groot nadeel voor Ajax en een heel groot voordeel voor AZ.

En Verbeek is niet omwille van de veiligheid naar binnen gegaan, maar om die rode kaart, dat kan iedere binde kip zien, er zit bijna 3 minuten tussen het voorval en de daaropvolgende rode kaart, en Verbeek springt toch echt pas uit zijn vel als de kaart wordt gegeven waarna hij naar binnen gaat.
remco k
 remco k - woensdag 28 december 2011 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 14:48 schreef amsterdammer113 het volgende:
Inderdaad, ben benieuwd wat er gebeurt als Ajax van het veld was gestapt na de twee afgekeurde goals tegen Madrid..
remco k
 remco k - woensdag 28 december 2011 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 14:51 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Kijk en daar ligt dus het probleem van de regels. Nu de KNVB toch al bezig is hadden ze net zo goed verder kunnen gaan bij een 1-0 voorsprong vanaf het moment voorafgaand aan het gebeuren met die sukkel! Maar dan ineens hebben ze het over regels!!

En dus wordt weglopen ineens beloond???
Hier sluit ik mij bij aan.
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 28 december 2011 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 december 2011 - 14:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Het klinkt misschien heel apart hoor, maar of de regels nu wel of niet terecht zijn, ik ben ten alle tijde voor het naleven van deze regels. Ja Esteban is het slachtoffer, maar volgens de wet veranderd dat toch echt zodra hij zelf begint te schoppen nadat hij hem heeft afgeweerd en moet hij dus gewoon volgens de wet bestraft worden aangezien dat dus mishandeling is. Als die rode kaart volgens de regels is gegeven, hoe in de hell kun je die rode kaart daarna weer seponeren, de KNVB geeft daar dus gewoon aan dat de regels niet kloppen of dat ze het niet eens zijn met deze regel.
Verbeek loopt met zijn ploeg van het veld NADAT Esteban een rode kaart kreeg, AZ MOET hiervoor gestraft worden aangezien Verbeek niet tot een instantie behoort die dit besluit mag nemen, en dus voor eigen rechter speelt.

In mijn optiek is er maar 1 ding mogelijk, namelijk: Ajax uitsluiten van de beker wegens het niet kunnen garanderen van de veiligheid, AZ uit de beker wegens het onreglementair van het veld aflopen, Esteban aanklagen voor mishandeling.
Probleem van de rode kaart zit hem in het feit dat de geschopte persoon totaal geen deel had in de wedstrijd. Voor wat betreft strafrechtelijke vervolging zal Wesley zelf aangifte moeten doen (heeft al aangegeven dat niet te doen). KNVB kan deze aanklacht zelf niet doen. Kijk maar naar Rachid Bouaouzan die is strafrechtelijk vervolgt doordat Niels Kokmeijer zelf een aanklacht heeft ingediend.

Verbeek heeft gehandeld (alleen conform ik heb gehoord) naar zijn beste weten. Je kunt natuurlijk op zo'n moment niet gaan vergaderen en kijken of het wel of niet veilig is voor je wegloopt.

Wat mij betreft mogen beide clubs de handen dicht knijpen met deze oplossing en dan zien we vde verdere gevolgen wel weer op VI geplaatst worden. Denk alleen niet dat het een uitsluiting gaat worden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Straf Ajax , gezicht KNVB gered en lachende Gertjan en AZ hun gelijk: weglopen heeft zin

0.0101721