|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Ajax-talent Boere naar AA Gent |
|
|
|
Sander111
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Boere speelde tussen 1999 en 2007 ook al voor AA Gent. Blijkbaar ziet men hem bij AJAX nog niet als selectiespeler en krijgt hij die kans bij Gent wel! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De Boer vind hem blijkbaar niet goed genoeg en probeert door te selecteren, enkel maar een goede zaak, dit gebeurde eerder veel te weinig bij Ajax en hierdoor stroomde Jong Ajax vaak vol met spelers die het toch niet zouden gaan redden. |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Ik deel die mening met je Remco. De media probeert het weer heel kwalijk te brengen, AJAX laat SPITS gaan. Als Tom Boere op het niveau was geweest wat de Boer verlangt dan had hij er wel een paar keer bij gezeten. Dat is niet het geval dus denk ik dat dit geen verkeerde beslissing is.. Daarbij de Boer en andere mensen uit de technische staf zien deze jongens iedere dag dus ik denk dat dit een weloverwogen besluit is geweest.
En nog even ter aanvulling, Ajax wordt vaak aangevallen op het feit dat ze spelers laten gaan zoals Elia, Narsingh enzovoorts maar er moeten keuzes gemaakt worden in de jeugd. Als deze jongens er zelf met de pet naar gooien of niet goed genoeg zijn dan is het zo. Dan heeft Ajax het goed gedaan, die jongens getriggerd en hun ogen geopend. Daardoor krijgen ze een impuls om wel alles er uit te halen en te spelen waar zij nu spelen. Maar over alle jeugdspelers die Ajax moesten verlaten en er echt nooit (meer) wat van hebben kunnen maken, daar hoor je niks over. En geloof mij dat zijn er VEEL meer! En Tom Boere kan zomaar over een aantal jaar ineens bij een grotere club opduiken maar dat zijn de "risico's". Maar helaas heeft Ajax geen glazen bol! Het leven is keuzes maken, dat weet iedereen..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 december 2011 door BRW -- |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
Ik had al een beetje het vermoeden toen ze aankondigde dat ze Klaassen wilde omvormen van middenvelder naar spits. Toch vind ik het wel jammer. Boere deed het erg goed in Jong Ajax. Liep 1 op 1 las ik. Het begint er toch op te lijken dat ze meer naar een Barca systeem willen met veredelde middenvelders op de flanken en in de spits. Completere voetballers in plaats van pure (vleugel)spitsen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Vind het best jammer, de keren dat hem hem persoonlijk bij Jong Ajax gezien heb vond ik hem een prima speler! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 29 december 2011 - 17:01 schreef Luis_suarez_19 het volgende:Vind het best jammer, de keren dat hem hem persoonlijk bij Jong Ajax gezien heb vond ik hem een prima speler! Topscorer van de competitie, een beetje als Huntelaar. Geen sierelijke jongen, maar knalt ze wel makkelijk binnen. Jammer. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 29 december 2011 - 08:34 schreef Ronald 1960 het volgende:Boere speelde tussen 1999 en 2007 ook al voor AA Gent. Blijkbaar ziet men hem bij AJAX nog niet als selectiespeler en krijgt hij die kans bij Gent wel! + dat hij echt uit het zuiden van Nederland komt.... Alhoewel hij in Breda is geboren komt hij oorspronkelijk uit Zeeuw Vlaanderen .....en dat ligt toch wel heel dicht tegen Belgie aan....jammer dat we hem geen enkele x in aktie hebben gezien in Ajax1...maar goed ik hoop voor hem dat hij alsnog een mooie toekomst tegemoet gaat bij onze zuiderburen...wie weet zien we hem in Oranje over een aantal jaren...zeg nooit nooit....Boerrigter is een goed voorbeeld... |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op donderdag 29 december 2011 - 11:03 schreef remco k het volgende:De Boer vind hem blijkbaar niet goed genoeg en probeert door te selecteren, enkel maar een goede zaak, dit gebeurde eerder veel te weinig bij Ajax en hierdoor stroomde Jong Ajax vaak vol met spelers die het toch niet zouden gaan redden. Boere mocht al een paar keer meetrainen en Bergkamp was veel met hem bezig, daarnaast was hij erg goed bezig in Jong Ajax, dus snap zijn keuze eigenlijk niet!! Erg jammer.... |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
quote: Ik word hier zo moe van he. Wat wil jij dan. Dat ze elke jeugdspeler tot hun 30ste bij Ajax houden om te kijken of het wat wordt? Niet elke jeugdspeler kan bij het eerste komen vriend. En dan is het beter om gewoon verder te kijken. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Eens. Juist het doorselecteren is ontzettend belangrijk wil je het niveau van de vereniging op een hoger niveau brengen.
Daarnaast is het voor Boere zelf natuurlijk ook de beste oplossing om zich elders te ontwikkelen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 30 december 2011 - 14:23 schreef Ajax_fan het volgende:[..] Ik word hier zo moe van he. Wat wil jij dan. Dat ze elke jeugdspeler tot hun 30ste bij Ajax houden om te kijken of het wat wordt? Niet elke jeugdspeler kan bij het eerste komen vriend. En dan is het beter om gewoon verder te kijken. Maar soms neemt Ajax wel erg snel afscheid hoor. Kijk voor de grap even naar Real Madrid. Die hebben een talent uit de eigen opleiding als 2e keeper. De man is 24.
Niet elke jongen is met zijn 17e al superver. Kijk maar naar Boerrichter. Weggestuurd en met zijn 24e weg terug bij Ajax.... |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2012 - 10:30 schreef Eide het volgende:[..] Maar soms neemt Ajax wel erg snel afscheid hoor. Kijk voor de grap even naar Real Madrid. Die hebben een talent uit de eigen opleiding als 2e keeper. De man is 24. Niet elke jongen is met zijn 17e al superver. Kijk maar naar Boerrichter. Weggestuurd en met zijn 24e weg terug bij Ajax.... Dus hij heeft zich elders weten te ontwikkelen, so what?
Als we alle spelers een contract aanbieden omdat er een kans bestaat dat hij ooit doorbreekt in Ajax 1, dan lopen we binnen 2-3 jaar weer met 75 contractspelers rond. |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
Padt vond ik wel zonde! boere vind ik opzich nog wel meevallen! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2012 - 10:33 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Dus hij heeft zich elders weten te ontwikkelen, so what? Als we alle spelers een contract aanbieden omdat er een kans bestaat dat hij ooit doorbreekt in Ajax 1, dan lopen we binnen 2-3 jaar weer met 75 contractspelers rond. Dat is het punt niet. het punt is dat er toch ook mannen worden weggestuurd die uiteindelijk prima zijn. Elia misschien? Boere is toevallig wel topscorer in de jeugd competitie, dus hij kan wel iets.
En dus jammer dat hij vertrekt. |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2012 - 14:54 schreef Eide het volgende:[..] Dat is het punt niet. het punt is dat er toch ook mannen worden weggestuurd die uiteindelijk prima zijn. Elia misschien? Boere is toevallig wel topscorer in de jeugd competitie, dus hij kan wel iets. En dus jammer dat hij vertrekt. Mitea dolde ook iedereen in de A competitie! maar die kon toch ook geen potten breken! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2012 - 10:30 schreef Eide het volgende:[..] Maar soms neemt Ajax wel erg snel afscheid hoor. Kijk voor de grap even naar Real Madrid. Die hebben een talent uit de eigen opleiding als 2e keeper. De man is 24. Niet elke jongen is met zijn 17e al superver. Kijk maar naar Boerrichter. Weggestuurd en met zijn 24e weg terug bij Ajax.... Hoe oud was Vermeer toen hij nog tweede keeper achter Steek was?? NIet veel verschil dus.. Zo her en der gaat er natuurlijk wel eens wat mis, maar als je achteraf is een koe in de kont kijken.. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2012 - 14:54 schreef Eide het volgende:[..] Dat is het punt niet. het punt is dat er toch ook mannen worden weggestuurd die uiteindelijk prima zijn. Elia misschien? Boere is toevallig wel topscorer in de jeugd competitie, dus hij kan wel iets. En dus jammer dat hij vertrekt. Inderdaad, en Ajax wilde hem echt nier kwijt heh, en hij kon echt wel wat. Een aantal mensen op dit forum wilden hem eigenlijk in de plaats van Klaassen zien in de spits!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ach, misschien is het ook wel omdat ik graag weer een door Ajax opgeleide spits wil zien slagen, en ik hou gewoon van het type dat elke bal in de 16 op doel vlamt. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote: Dat is nu net het 'probleem'. Het is niet de technische staf die de keuze heeft gemaakt om niet met elkaar verder te gaan. Maar Boere zelf. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2012 - 10:30 schreef Eide het volgende:[..] Maar soms neemt Ajax wel erg snel afscheid hoor. Kijk voor de grap even naar Real Madrid. Die hebben een talent uit de eigen opleiding als 2e keeper. De man is 24. Niet elke jongen is met zijn 17e al superver. Kijk maar naar Boerrichter. Weggestuurd en met zijn 24e weg terug bij Ajax.... En dat komt weer om dat onze opleiding verrot is. Een Boerrigter zou tien jaar geleden al zijn doorgebroken en zou niet eerst weg hoeven te gaan. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2012 - 14:54 schreef Eide het volgende:[..] Dat is het punt niet. het punt is dat er toch ook mannen worden weggestuurd die uiteindelijk prima zijn. Elia misschien? Boere is toevallig wel topscorer in de jeugd competitie, dus hij kan wel iets. En dus jammer dat hij vertrekt. Elia werd inderdaad weggestuurd. Maar wie zegt dat hij zich ook zo zou hebben kunnen ontwikkelen op de Toekomst? Waar de concurrentie (zeker in die tijd) moordend is, en de kans kleiner is dat een lastige en vaak koppige Elia de voorkeur krijgt boven een ander talent?
Ja, het is jammer dat Boere vertrekt. Maar dat kan je de technische staf noch de club kwalijk nemen. Boere heeft zelf besloten om zijn geluk elders te beproeven. Helaas, want hij had binnen no-time ook zijn debuut gemaakt in Ajax 1, dat weet ik zeker.
Overigens, dat hij topscorer is in de jeugdcompetitie zegt en boeit me niet zoveel. Het is belangrijker hoe hij zich gedraagd in het veld.
Is hij 9/10 keer aanspeelbaar? Hoe is hij aan de bal? Balvast? Kaats? Hoe is zijn inzicht?
Ik heb redelijk wat wedstrijden gezien, en zover ik Boere goed heb kunnen inschatten lijkt hij mij een type Huntelaar.
Maar goed, hij is naar Gent. Jammer, maar het zij zo. We moeten nu enkel nog iets langer wachten tot er weer een spits uit de jeugd doorbreekt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Maher moest concurreren met Klaassen en nog een aantal jongens en kwam destijds gewoon te kort.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Volgens Maher werd hij te klein bevonden...was dat met Messie ook al niet het geval... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Sander111
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Cruyff: Ajax moet weer een topclub worden vanuit de jeugd....maar ja als de mentaliteit van tegenwoordig te wensen over laat moet je aardig wat neer gaan tellen wil je ze behouden voor de club...is er eigenlijk nog wel clubliefde????? Ik denk van niet.... Toch moeten we de lijn van Cruyff volgen want anders spelen we straks helemaal geen rol van betekenis meer..... |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Jack, Alleen de mentaliteit is denk ik iets te kort door de bocht. Tom Broere is door Frank geen enkele keer bij het eerste team geselecteerd en wij hebben toch bijna het hele seizoen een spitsprobleem. Wij kopen wel Cillessen als een jonge keeper en Padt gaat weg!!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 11:10 schreef Ztjes het volgende:Jack, Alleen de mentaliteit is denk ik iets te kort door de bocht. Tom Broere is door Frank geen enkele keer bij het eerste team geselecteerd en wij hebben toch bijna het hele seizoen een spitsprobleem. Wij kopen wel Cillessen als een jonge keeper en Padt gaat weg!!!! Er is wel iets meer aan de hand ja Ztjes....er gebeuren vreemde dingen bij onze club...hoe komt het toch dat ze zo gemakkelijk vertrekken ? |
|
|
|