BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Meest overschatte en meest onder schatte ajaxied van 2011

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
ajaxfan lol
 ajaxfan lol - maandag 02 januari 2012 - 11:45   quote  deeplink  
wie vinden jullie dat de meest overschatte ajacied is en wie de meest onderschatte geef ook archumenten waar

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 januari 2012 door ajaxfan lol --
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 02 januari 2012 - 11:50   quote  deeplink  
Onderschat: Johan Cruijff !

Laat die man zijn werk doen!

Overschat: Enoh

Doet zijn best, maar kan gewoon niet voetballen. En dat is, zeker op zijn positie (verdedigende middenvelder) gek genoeg enorm van belang. Hij heeft een voetbalinzicht van een ...... , waar hij regelmatig een prijs voor betaalt (gele kaarten). Mede door zijn beperkte inzicht houd hij de bal te lang vast waardoor de tegenstander met gemak kan her groeperen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 januari 2012 door Booya4Afca --
smitje75
 smitje75 - maandag 02 januari 2012 - 11:59   quote  deeplink  
onderschat:ericson die is en word nog veel beter dan iedereen denkt.
overschat:blind,mogen nu toch wel duidenlijk zijn dat hij niet goed genoeg voor ajax is.
Brandje
 Brandje - maandag 02 januari 2012 - 12:05   quote  deeplink  
ajaxfan? dan hoor je te weten dat het ajacied is!
Brandje
 Brandje - maandag 02 januari 2012 - 12:05   quote  deeplink  
ajaxfan? dan hoor je te weten dat het ajacied is!
Eide
 Eide - maandag 02 januari 2012 - 12:13   quote  deeplink  
1. Het is Ajacied.

2.
Onderschat: Theo Janssen.
Veel bekritiseerd maar in een diendende rol voor het elftal en als natuurlijke leider in mijn beleving best belangrijk voor de ploeg.

Overschat: Blind
Heeft gewoon niet het niveau voor een topploeg in Nederland. Moet naar een leuke middenmoter aar hij waarschijnlijk een prima loopbaan zal hebben in de eredivisie. Komt gewoon tekort voor al het Europeese werk.
sebas79
 sebas79 - maandag 02 januari 2012 - 12:15   quote  deeplink  
Onderschat : Sneijder (kan makkelijk spelen op de ipv Enoh) Overschat : De jong, Anita
nora
 nora - maandag 02 januari 2012 - 12:59   quote  deeplink  
Overschat de Jong middelmaat qua handelingsnelheid en techniek.
Overschat de Meer prima reflexen, maar inzicht te kort en te klein.
Overschat Anita te traag en kan niks met links
Overschat Blind techn/redelijk maar ook snelheid te kort,misschien nog op het middenveld een rol voor hem .
Onderschat Enoh is een belangrijke breker tussen die jongetjes,alleen moet de Boer hem leren sneller de bal inteleveren zonder allerlei rare draaien.
Onderschat Bully is een doelpuntemaker ondanks zijn logge uiterlijk,als je hem de kans geeft maakt hij er diet seizoen zeker 20.
Grasmaaier
 Grasmaaier - maandag 02 januari 2012 - 13:24   quote  deeplink  
Onderschat: Verhoeven & Blind .. die gozers zijn allebij zo verschrikkelijk goed. Het komt er alleen nog niet helemaal uit.

Overschat: Sightorsson, Vertonghen, Boerrigter etc.
Zijn leuke voetballers hoor, maar komen tekort voor Ajax 1
lereeeen
 lereeeen - maandag 02 januari 2012 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 januari 2012 - 13:24 schreef Grasmaaier het volgende:
Onderschat: Verhoeven & Blind .. die gozers zijn allebij zo verschrikkelijk goed. Het komt er alleen nog niet helemaal uit.

Jij kraamt onzin uit ! Verthongen , boerrigter en sigi tekort voor ajax!
En verhoeven en blind onderschat? Was je dronken toen je dit schreef
Grasmaaier
 Grasmaaier - maandag 02 januari 2012 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 januari 2012 - 13:54 schreef lereeeen het volgende:

[..]

Jij kraamt onzin uit ! Verthongen , boerrigter en sigi tekort voor ajax!
En verhoeven en blind onderschat? Was je dronken toen je dit schreef
nee , wil alleen aangeven dat dit gewoon een achterlijk topic is..

T is toch overduidelijk dat Blind overschat is..
lereeeen
 lereeeen - maandag 02 januari 2012 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 januari 2012 - 14:21 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

oke sorry voor mijn opmerking dan , ik dacht dat je het echt bedoelde.
Rogier
 Rogier - maandag 02 januari 2012 - 14:57   quote  deeplink  
Overschat...De Jong. Maar als ik eerlijk ben is het hele team overschat. Wel ben ik zeer gecharmeerd van Boerrigter en Sightorsson. Vooral Sigi vond ik erg indrukwekkend bijv tegen PSV uit. Die gozer kan echt ballen en is zeer sterk. Eriksen gaat het het verst schoppen van dit elftal.
lereeeen
 lereeeen - maandag 02 januari 2012 - 15:48   quote  deeplink  
ik vind vd rhijn,ligeon en koppers goeie spelers. Gaan achter elke bal aan . Daar liggen de krachten jeugdspelers die een hart voor ajax hebben en die willen voetballen en niet voetballen voor het geld!
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 02 januari 2012 - 15:50   quote  deeplink  
Gek genoeg is het juist de Jong die Eriksen laat accelereren.
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 02 januari 2012 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 januari 2012 - 15:48 schreef lereeeen het volgende:
ik vind vd rhijn,ligeon en koppers goeie spelers. Gaan achter elke bal aan . Daar liggen de krachten jeugdspelers die een hart voor ajax hebben en die willen voetballen en niet voetballen voor het geld!
Elke voetballer speelt voor het geld.
Loetje
 Loetje - maandag 02 januari 2012 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 januari 2012 - 14:21 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

ze zeggen hier niet voor niets lul-on-line:P
daar krijg je deze topics van:P
nora
 nora - maandag 02 januari 2012 - 16:45   quote  deeplink  
quote:

Ha ha ik vind hem wel goed !!!!
nora
 nora - maandag 02 januari 2012 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 januari 2012 - 15:50 schreef Booya4Afca het volgende:
Nou dit is inderdaad van de gekke ha ha
remco k
 remco k - maandag 02 januari 2012 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 januari 2012 - 15:50 schreef Booya4Afca het volgende:
Echt volledig oneens, kan me niet eens heugen dat die twee samen meer dan 10 geslaagde combinaties hebben gemaakt..
remco k
 remco k - maandag 02 januari 2012 - 17:38   quote  deeplink  
Overschatte speler: Theo Janssen. Helemaal niks waargemaakt van wat hij zou moeten zijn
Onderschatte speler: Erikssen. Als 19 jarige veel te vaak bekritiseerd en er wordt te vaak te veel verwacht van deze 19 jarige jongen.
Ajx
 Ajx - maandag 02 januari 2012 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 januari 2012 - 12:59 schreef nora het volgende:
Overschat de Jong middelmaat qua handelingsnelheid en techniek.
Overschat de Meer prima reflexen, maar inzicht te kort en te klein.
Overschat Anita te traag en kan niks met links
Overschat Blind techn/redelijk maar ook snelheid te kort,misschien nog op het middenveld een rol voor hem .
Onderschat Enoh is een belangrijke breker tussen die jongetjes,alleen moet de Boer hem leren sneller de bal inteleveren zonder allerlei rare draaien.
Onderschat Bully is een doelpuntemaker ondanks zijn logge uiterlijk,als je hem de kans geeft maakt hij er diet seizoen zeker 20.
Bijna helemaal mee eens, De Jong kan wel zeker handig zijn, al is het niet op het niveau van veel positiespel op het middenveld, maar toch. Vermeer (de meer??) 100%eens , maar Anita moet op het middenveld spelen, net als vorig jaar. Blind is een mafkees die niet kan voetballen, kan je beter zijn vader neerzetten. Enoh is daarentegen een prima breker voor topwedstrijden (tegen United bv. op Rooney en Psv op Strootman ofzo), maar met de bal is hij van niveau'tje 5de klas hoor!
Ajx
 Ajx - maandag 02 januari 2012 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Overschat: Verhoeven & Blind .. die gozers zijn allebij zo verschrikkelijk goed. Het komt er alleen nog niet helemaal uit.

Onderschat: Sightorsson, Vertonghen, Boerrigter etc.
Klopt dit beter??
larsje
 larsje - maandag 02 januari 2012 - 21:55   quote  deeplink  
onderschat: Bulykin

Overschat: Ebecilio vermeer
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 02 januari 2012 - 23:30   quote  deeplink  
Onderschat in 2011: Bulykin, Serero, Janssen, Tom Boere, Enoh, De Zeeuw....

Overschat in 2011: Ebecilio,De Jong, Vermeer, Daley Blind, Sulejmani, Anita....
AFCAMylife
 AFCAMylife - dinsdag 03 januari 2012 - 00:38   quote  deeplink  
Overschat: Enoh!!!
Onderschat: JANSSEN!!

Janssen heeft idd nog niet gebracht wat hij zou moeten brengen maar hij is toch wel heel ideaal met ze korte combinatie en zen lange passes!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 januari 2012 door AFCAMylife --
Ajax_fan
 Ajax_fan - dinsdag 03 januari 2012 - 04:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 januari 2012 - 14:36 schreef lereeeen het volgende:

[..]

oke sorry voor mijn opmerking dan , ik dacht dat je het echt bedoelde.
Oh kom op zeg. Je dacht dat ie het echt bedoelde??? Dan heb je zelf gedronken zeker. Iedereen kan toch zien dat dat niet echt bedoeld was......sorry hoor.
Brandje
 Brandje - dinsdag 03 januari 2012 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 januari 2012 - 17:38 schreef remco k het volgende:
Overschatte speler: Theo Janssen. Helemaal niks waargemaakt van wat hij zou moeten zijn
Onderschatte speler: Erikssen. Als 19 jarige veel te vaak bekritiseerd en er wordt te vaak te veel verwacht van deze 19 jarige jongen.
Laat ik voorop stellen dat in een enorme fan van Eriksen ben!!!Niemand onderschat Eriksen maar hij moet nu ECHT in de gaten gaan krijgen dat hij meer moet gaan brengen. Hij heeft minimaal 5x per wedstrijd totaal onnodig balverlies en dat mag een speler met zijn kwaliteiten niet gebeuren. Verder speelt hij in mijn veel te slap. Hij moet gaan kappen met die slappe zeikballen die van zijn voet afrollen en "gewoon" strak met de binnenkant gaan spelen.

Verder lees ik wisselende reactie op Enoh. Enoh is idd een beperkte voetballer maar zolang we spelen met een middenveld Eriksen en Janssen erbij hebben we hem nodig want hij is de enige die de boel afjaagt en pakt dan wel eens een kaart. Maar hij is wel degelijk van waarde in DIT ajax
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 03 januari 2012 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 januari 2012 - 17:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Echt volledig oneens, kan me niet eens heugen dat die twee samen meer dan 10 geslaagde combinaties hebben gemaakt..
Heerenveen uit, Twente thuis (vorig seizoen) ?

De beste wedstrijden van de kant van Eriksen (in mijn ogen). En hoewel de Jong door velen wordt gezien als het zwarte schaap van de selectie, was hij in die tijd ontzettend belangrijk voor het team.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 januari 2012 door Booya4Afca --
Brandje
 Brandje - dinsdag 03 januari 2012 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 januari 2012 - 09:04 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

;)
Toen stond Siem in de spits en volgens mij ging het erom wanneer ze samen op het middenveld spelen
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 03 januari 2012 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 januari 2012 - 09:20 schreef Brandje het volgende:

[..]

Toen stond Siem in de spits en volgens mij ging het erom wanneer ze samen op het middenveld spelen
Aaahhh ok.

Dan moet ik Remco gelijk geven. de Jong op het middenveld is drama met hoofdletter D.
Brandje
 Brandje - dinsdag 03 januari 2012 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 januari 2012 - 09:27 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Aaahhh ok.

Dan moet ik Remco gelijk geven. de Jong op het middenveld is drama met hoofdletter D.
Ik zou de Jong best eens controlerend willen zien. Hij heeft namelijk wel het (loop)vermogen om van zestien tot zestien te komen.
rich Arnhem
 rich Arnhem - dinsdag 03 januari 2012 - 09:42   quote  deeplink  
Overschat: Blind (Je kan zien dat een kruiwagen hebben geen kwaad kan)

Onderschat: Janssen.
Eide
 Eide - dinsdag 03 januari 2012 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 januari 2012 - 09:27 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Aaahhh ok.

Heb je Siem wel eens live op dat middenveld gezien? Hij loopt zonder bal namelijk heel erg goed en haalt een tegenstander vrij makkelijk uit de wedstrijd. Met bal vind ik heb trouwens ook niet slecht hoor. Hij speelt wat geknepen waardoor de back en de buiten speler ruimte hebben. Hij loopt mij alleen te veel met de bal als hij op het middenveld speelt.
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 03 januari 2012 - 10:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 januari 2012 - 10:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Heb je Siem wel eens live op dat middenveld gezien? Hij loopt zonder bal namelijk heel erg goed en haalt een tegenstander vrij makkelijk uit de wedstrijd. Met bal vind ik heb trouwens ook niet slecht hoor. Hij speelt wat geknepen waardoor de back en de buiten speler ruimte hebben. Hij loopt mij alleen te veel met de bal als hij op het middenveld speelt.
Ik ben nu zo'n 15 jaar een trotse bezitter van een seizoenkaart. En hoewel ik het deels met je eens ben mist hij (in mijn ogen) te veel kwaliteiten voor op het middenveld.

En dan met name spelinzicht als hij de bal heeft. de Jong is een meester in positie kiezen en ruimtes induiken zonder bal, maar op het moment dat hij de bal heeft ziet hij diezelfde openingen niet.

Dat is precies wat Enoh ook heeft. Waardoor zowel de Jong als Enoh beginnen te lopen met de bal, omdat ze het simpelweg niet zien.

Als je toch besluit de Jong op het middenveld te zetten, heeft hij een aanspeelpunt nodig. Een type Pantelic bijvoorbeeld. Een spits die zich terug laat zakken, zowel in de kaats als balvast goed is. Waar de Jong vervolgens weer over heen kan gaan.

Die 'luxe' heeft hij met Sightorson in de spits een stuk minder. Hoewel Sightorson zich ook terug laat zakken, is hij veel minder een kaatser.

Het is in zijn geval ontzettend jammer dat

a) hij op meerdere posities uit de voeten kan.
b) er in de loop de jaren ontzettend veel is veranderd binnen de selectie, en spelopvattingen.
Henny
 Henny - dinsdag 03 januari 2012 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 januari 2012 - 09:20 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kortom: De Jong wordt verkeerd gebruikt. Eriksen als keeper zal waarschijnlijk ook geen succes zijn. Wanneer je van een jongen van 19 zo veel verwacht als je bij Eriksen doet en daar even over nadenkt dan weet je pas hij goed hij is. Die smerige Ferguson wil hem niet voor niets graag vastleggen. Met afstand de beste speler. Jan V. is de meest overschatte speler, vindt zich "De Patron", maar is veel te flegmatiek.
remco k
 remco k - dinsdag 03 januari 2012 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 januari 2012 - 00:38 schreef AFCAMylife het volgende:
Overschat: Enoh!!!
Onderschat: JANSSEN!!

Janssen heeft idd nog niet gebracht wat hij zou moeten brengen maar hij is toch wel heel ideaal met ze korte combinatie en zen lange passes!
Hij is juist heel matig in de korte combinatie en in de kleine ruimte.
remco k
 remco k - dinsdag 03 januari 2012 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 januari 2012 - 08:54 schreef Brandje het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat in een enorme fan van Eriksen ben!!!Niemand onderschat Eriksen maar hij moet nu ECHT in de gaten gaan krijgen dat hij meer moet gaan brengen. Hij heeft minimaal 5x per wedstrijd totaal onnodig balverlies en dat mag een speler met zijn kwaliteiten niet gebeuren. Verder speelt hij in mijn veel te slap. Hij moet gaan kappen met die slappe zeikballen die van zijn voet afrollen en "gewoon" strak met de binnenkant gaan spelen.

Meest waardevolle speler van Ajax, en dat voor zijn positie, ik ben het dan ook volledig oneens met wat je zegt. Doordat spelers vroeger vertrekken naar het buitenland wordt er ineens VEEEEEEEEEEEEEl meer verwacht van 19 jarige spelers en dat slaat nergens op.
remco k
 remco k - dinsdag 03 januari 2012 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 januari 2012 - 09:04 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

De beste wedstrijden van de kant van Eriksen (in mijn ogen). En hoewel de Jong door velen wordt gezien als het zwarte schaap van de selectie, was hij in die tijd ontzettend belangrijk voor het team.
De Jong was destijds ook prima met Erikssen achter hem, dus met de Jong als spits.. De Jong en Erikssen naast elkaar heeft nog geen seconde goed gelopen..
remco k
 remco k - dinsdag 03 januari 2012 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 januari 2012 - 09:41 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik zou de Jong best eens controlerend willen zien. Hij heeft namelijk wel het (loop)vermogen om van zestien tot zestien te komen.
Heeft hij onder Jol een aantal keer gespeeld en toen kwam hij vrijwel iedere stap een stap te kort.
remco k
 remco k - dinsdag 03 januari 2012 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 januari 2012 - 10:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Op het middenveld beweegt hij en loopt hij zoals een Ajax spits dat zou moeten doen. Dat is ook de reden dat ik hier al 2 jaar roep dat ik hem een spits vind..
Ajx
 Ajx - dinsdag 03 januari 2012 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 januari 2012 - 09:41 schreef Brandje het volgende:

[..]

En de kopsterkte mee heh, is ook wel handig!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Meest overschatte en meest onder schatte ajaxied van 2011

0.0070528