|
|
remco k
|
|
|
quote: Hij heeft gewoon gelijk jongen.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
WAT TE DOEN MET SPELERS WINTERSTOP...Een veer in hun hol steken!!! waarom ?? omdat ik vind dat een aantal supporters hier heel negatief zijn ondermeer over Janssen en Bulykin...waarom ??? we zijn nog maar 1 helft van de competitie onderweg en we schrijven nu al spelers af...waarom geven wij onze nieuwe spelers niet het voordeel van de twijfel...Boerrigter doet het geweldig...maar ze heten niet allemaal Boerrigter...
Sommige tussen onze "nieuwe spelers "Boerrigter** Janssen** Bulykin**Serero**Sigtorsson**Cillessen** worden hier op dit forum met de grond gelijk gemaakt...terecht??NEE!!...hoe lang heeft het geduurd tot Sulejmani een beetje ging ballen????...we moet onze nieuwe spelers de kans geven!!! Wie weet wie we straks staan te bejubelen wanneer we kampioen worden...misschien wel Janssen!?!? misschien wel Bulykin!?!? Of zelfs misschien wel Serero?!? GEEF ONZE NIEUWE AANWINSTEN DE KANS!!BRAND ZE NIET ZO SNEL AF!! WEES EEN SUPPORTER VOOR DEZE SPELERS....DAN BEN JE PAS EEN ECHTE AJAXSUPPORTER.... HUP JANSSEN--HUP BULYKIN--laat de negatieve heren hier op dit forum een poepie ruiken tijdens de tweede seizoenshelft...WORDT KAMPIOEN**HUP AJAX!!!!!!!! |
|
|
|
|
1 2 hupsakee
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 23:27 schreef Jack Huntelaar het volgende:WAT TE DOEN MET SPELERS WINTERSTOP...Een veer in hun hol steken!!! waarom ?? omdat ik vind dat een aantal supporters hier heel negatief zijn ondermeer over Janssen en Bulykin...waarom ??? we zijn nog maar 1 helft van de competitie onderweg en we schrijven nu al spelers af...waarom geven wij onze nieuwe spelers niet het voordeel van de twijfel...Boerrigter doet het geweldig...maar ze heten niet allemaal Boerrigter... Sommige tussen onze "nieuwe spelers "Boerrigter** Janssen** Bulykin**Serero**Sigtorsson**Cillessen** worden hier op dit forum met de grond gelijk gemaakt...terecht??NEE!!...hoe lang heeft het geduurd tot Sulejmani een beetje ging ballen????...we moet onze nieuwe spelers de kans geven!!! Wie weet wie we straks staan te bejubelen wanneer we kampioen worden...misschien wel Janssen!?!? misschien wel Bulykin!?!? Of zelfs misschien wel Serero?!? GEEF ONZE NIEUWE AANWINSTEN DE KANS!!BRAND ZE NIET ZO SNEL AF!! WEES EEN SUPPORTER VOOR DEZE SPELERS....DAN BEN JE PAS EEN ECHTE AJAXSUPPORTER.... HUP JANSSEN--HUP BULYKIN--laat de negatieve heren hier op dit forum een poepie ruiken tijdens de tweede seizoenshelft...WORDT KAMPIOEN**HUP AJAX!!!!!!!! oehwaa |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
Het hele probleem met Janssen is dat "leider" Vertonghen hem als een bedreiging ziet en hem daarom klein probeert te houden. Verkoop Vertonghen en je zal zien dat Janssen helemaal opbloeit en in no-time de onbetwiste leider van Ajax wordt.
Mochten er mensen zijn die van mening zijn dat Vertonghen onmisbaar is, dan mogen zij mij uitleggen wat Vertonghen staat te doen bij het derde doelpunt van ADO vorig jaar. Ik weet, het is hard om de beelden terug te moeten kijken, maar Vertonghen staat gewoon als een standbeeld op 1 meter afstand seconden lang toe te kijken hoe de Rijck tot twee keer toe kan inschieten. Het lijkt wel of hij omgekocht is, dat heeft toch niks meer met verdedigen te maken.
http://eredivisielive.nl/video/10150-samenvatting-ado-den-haag-ajax.html (vanaf 7.05 voor de mensen die het niet kunnen opbrengen de hele show van ADO terug te zien)
Kortom, verkopen die handel en Janssen de aanvoerdersband geven. |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 01:11 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:Het hele probleem met Janssen is dat "leider" Vertonghen hem als een bedreiging ziet en hem daarom klein probeert te houden. Verkoop Vertonghen en je zal zien dat Janssen helemaal opbloeit en in no-time de onbetwiste leider van Ajax wordt. Mochten er mensen zijn die van mening zijn dat Vertonghen onmisbaar is, dan mogen zij mij uitleggen wat Vertonghen staat te doen bij het derde doelpunt van ADO vorig jaar. Ik weet, het is hard om de beelden terug te moeten kijken, maar Vertonghen staat gewoon als een standbeeld op 1 meter afstand seconden lang toe te kijken hoe de Rijck tot twee keer toe kan inschieten. Het lijkt wel of hij omgekocht is, dat heeft toch niks meer met verdedigen te maken. http://eredivisielive.nl/video/10150-samenvatting-ado-den-haag-ajax.html (vanaf 7.05 voor de mensen die het niet kunnen opbrengen de hele show van ADO terug te zien) Kortom, verkopen die handel en Janssen de aanvoerdersband geven. Pff wat wordt ik toch moe van dit mannetje! haalt iedere keer één wedstrijd erbij! laat eens meer voorbeelden zien, ik ben benieuwd! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 18:35 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:[..] Peter R. de Vries zal het ongetwijfeld helemaal met je eens zijn. Het doet mij in ieder geval denken aan de legendarische succescoach Hans Westerhof die ooit op het briljante idee om Romario reserve te zetten in een uitwedstrijd tegen AEK Athene omdat "Linkskens verdedigend beter was". Resultaat? Een kansloze 1-0 nederlaag. 1 week later schoot Romario met 3 treffers PSV naar de volgende ronde, 1 jaar later maakte Romario Barcelona kampioen en weer 1 jaar later maakte hij Brazilie wereldkampioen. En Linkskens? In het jaar dat Romario Brazilie wereldkampioen maakte werd Linskens bij NAC uit de selectie gezet! En Westerhof? Die heeft sinds hij Romario op de bank hield voor Linskens alleen nog geschitterd op het witte doek in mijn favoriete film "Daar hoorde zij engelen zingen". Moraal van het verhaal? Als je een opstelling van Ajax maakt begin je met de naam Ericsen, de rest is 13 in een dozijn. romario is een aanvaller dombo, erisken is een middenvelder. dus reageer even met een ander voorbeeld hierop! aub.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: ik wis niet dat hij goed kon verdedigen? is hij niet nog lichter dan eriksen?? maar als hij beter in verdedigen is dan eriksen dan moet hij eriksen vervangen. anita vervangt enoh dan is het middenveld dynamischer |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: welke problemen? kan lodeiro de problemen van eriksen en enoh oplossen?? kan hij die minkwaliteiten van hun verbloemen?? denk eerder dat eriksen vervangen moet worden door lodeiro en enoh vervangen moet worden door anita. als lodeiro tenminste beter in verdedigen is dan eriksen. dan gaat het gemiddelde van het middenveld eerder omhoog dan als je theo vervangt.
aanvallend verdedigend gemiddeld eriksen 8.5 4.5 6.5 jansen 7.5 6 6.75 siem 7 6 6.5 lodeiro 8 5 6.5 enoh 4 8 6 anita 6 7 6.5
tuurlijk zullen hier mensen niet mee eens zijn. ik zie het middenveld het liefst met anita, siem en theo. mensen die de beuk erin gooien. jammer van het talent eriksen en enoh. maar enoh komt voetballend te kort en eriksen komt kracht en uithoudings vermogen te kort. je kan dan nog zo klein en fragiel zijn, maar als je nooit je kont in strijd gooit wint je die nooit of wel soms. waarom kan barca wel met die fragielen en kleine spelers spelen. omdat xavi, mesi en al die andere erop gaan jagen. maar welke speler jaagt het meest als de tegenstander de bal heeft. dat is enoh, soms zie ik enoh de verdedigers van de tegenpartij opjagen, maar moet dat niet de spits of eriksen niet doen of theo. die spelers zijn te belazerd om een poot uit te steken. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 20:01 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat Ajax heel vaak onnodig onder druk komt te staan, Erikssen is de enige middenvelder die verdedigt vanuit het middenveld volgens het Ajax principe, dus vooruit verdedigen, Enoh verdedigt enkel op de man, zet alleen maar druk op de bal als een speler die heeft en verdedigt dus niet vooruit. Theo verdedigt enkel de ruimte achter hem en zet dus ook geen druk vooruit. Lodeiro en Anita zijn wel mensen die vooruit verdedigen. Hierdoor kom je veel minder onder druk te staan en krijgen Jan of Alder veel meer ruimte om bij balbezit door te schuiven waardoor ook het druk zetten weer makkelijker wordt en het voor iedere tegenstander vrij lastig wordt om de voorste linie te bereiken, laat staan kansen te creëren.. wil je een wedstrijd noemen waar je ziet dat eriksen de verdedigende partij opjaagd?? ik heb het maar heel weinig zien doen hoor;) enoh is nog vaak die het doet hoor;) daar komen ook die gele kaarten vaak ook vandaan. wanneer enoh een kaart pakt is dat vaak niet zijn directe tegenstander. dus wel even op de feiten blijven. tuurlijk moet iedereen vooruit verdedigen. anita kan dat heel goed, zonder een overtreding te maken. theo kan dat idd niet belopen. eriksen heeft daar gewoon geen zin in, blijkbaar is hij slim genoeg om te weten dat het geen zin heeft als de andere niet mee doen.
nog een vraagje wanneer zet ajax druk?? ik zal hem voor mijn gevoel even beantwoorden, pas als de tegenstander in de buurt komt van de middenlijn. wanneer zetten vorig jaar de tegenstander druk op ajax. als ajax de bal heeft, zetten ze druk. maakt niet uit waar. welke speler geeft het signaal af om druk te zetten? dat is enoh. raar of niet? als je niet mee eens bent moet je de wedstrijd maar eens via de tv kijken ipv in het stadion. daar is een beker wedstrijd mooi de gelegenheid voor. hoe triest ook, maar dat ter zijde. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 23:27 schreef Jack Huntelaar het volgende:WAT TE DOEN MET SPELERS WINTERSTOP...Een veer in hun hol steken!!! waarom ?? omdat ik vind dat een aantal supporters hier heel negatief zijn ondermeer over Janssen en Bulykin...waarom ??? we zijn nog maar 1 helft van de competitie onderweg en we schrijven nu al spelers af...waarom geven wij onze nieuwe spelers niet het voordeel van de twijfel...Boerrigter doet het geweldig...maar ze heten niet allemaal Boerrigter... Sommige tussen onze "nieuwe spelers "Boerrigter** Janssen** Bulykin**Serero**Sigtorsson**Cillessen** worden hier op dit forum met de grond gelijk gemaakt...terecht??NEE!!...hoe lang heeft het geduurd tot Sulejmani een beetje ging ballen????...we moet onze nieuwe spelers de kans geven!!! Wie weet wie we straks staan te bejubelen wanneer we kampioen worden...misschien wel Janssen!?!? misschien wel Bulykin!?!? Of zelfs misschien wel Serero?!? GEEF ONZE NIEUWE AANWINSTEN DE KANS!!BRAND ZE NIET ZO SNEL AF!! WEES EEN SUPPORTER VOOR DEZE SPELERS....DAN BEN JE PAS EEN ECHTE AJAXSUPPORTER.... HUP JANSSEN--HUP BULYKIN--laat de negatieve heren hier op dit forum een poepie ruiken tijdens de tweede seizoenshelft...WORDT KAMPIOEN**HUP AJAX!!!!!!!! ben ik negatief over een aantal spelers? ik zeg enkel wat ik vind.
als eriksen net zo goed als enoh ballen kan afpakken dan is hij voor mij onbetwist nummer uno op het middenveld. dat geld omgekeerd net zo. dus ik geef alleen aan wat eriksen en enoh beter moeten doen. is dat geen support. ik zeg helemaal niks over spelers die weg moeten ofzo. of neem ik het te persoonlijk op.
sulejmani speelde de 1ste wedstrijd in ajax shirt grandioos. zijn beste wedstrijd in ajax shirt. volgens mij tegen willem 2. hij speelde goed tot dat hij geblesseerd raakte tijdens Feyenoord-ajax. hij kwam in aanraking met de doelman. na zijn blessureleed kwam hij te dik en ongemotiveerd terug. nu zijn de kilo's al een tijdje weg, maar de sulejmani van begin zie ik af en toe, maar te weinig. zoals de boer zei: ik zie graag dat hij dat de hele wedstrijd doet ipv 4x per wedstrijd. de boer had het over zijn snelle sprint. mensen vergeten nog wel eens dat hij echt wel het heereveen niveau heeft laten zien bij ajax, enkel het was in het begin van het seizoen, toen waren de vakanties nog niet eens afgelopen of hij raakte geblesseerd en zag het niveau behoorlijk dalen.
maar ik schrijf niemand af. enoh onze topscoorder wordt dan stel ik mijn mening bij. net zo als dat van eriksen. of theo of welke ajacied dan ook. behalve voor wesley W. want die heeft zijn 2de kans al gehad. |
|
|
|
|
Sajayden
|
|
|
Komop mensen, Janssen is sowieso een belangrijke speler voor ajax, al is het alleen al zijn vrijetrappen en diepe ballen op Derek...
En erikssen is ook niet zo goed als iedereen zegt, meer bal verlies dan wie dan ook bij ajax..
en als je dan echt iemand wil kopen of moet halen doe dan hamdoei weg en pak een defour of zelfs *best triest om te zeggen maar een Daniel de Ridder of Tom de mul |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 09:06 schreef Sajayden het volgende:Komop mensen, Janssen is sowieso een belangrijke speler voor ajax, al is het alleen al zijn vrijetrappen en diepe ballen op Derek... En erikssen is ook niet zo goed als iedereen zegt, meer bal verlies dan wie dan ook bij ajax.. en als je dan echt iemand wil kopen of moet halen doe dan hamdoei weg en pak een defour of zelfs *best triest om te zeggen maar een Daniel de Ridder of Tom de mul Defour, de Ridder en de Mul???
/slap |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 02:27 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] romario is een aanvaller dombo, erisken is een middenvelder. dus reageer even met een ander voorbeeld hierop! aub.. Janneke : Waarom vergelijk je Romario met Eriksen, de een is een aanvaller, de ander een middenvelder. Jip : Het zijn allebei matige verdedigers maar wel spelers waarvoor je naar het stadion gaat. Janneke : Je hebt gelijk, Jip. Zoals altijd. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 02:48 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] welke problemen? kan lodeiro de problemen van eriksen en enoh oplossen?? kan hij die minkwaliteiten van hun verbloemen?? denk eerder dat eriksen vervangen moet worden door lodeiro en enoh vervangen moet worden door anita. als lodeiro tenminste beter in verdedigen is dan eriksen. dan gaat het gemiddelde van het middenveld eerder omhoog dan als je theo vervangt. aanvallend verdedigend gemiddeld eriksen 8.5 4.5 6.5 jansen 7.5 6 6.75 siem 7 6 6.5 lodeiro 8 5 6.5 enoh 4 8 6 anita 6 7 6.5 tuurlijk zullen hier mensen niet mee eens zijn. ik zie het middenveld het liefst met anita, siem en theo. mensen die de beuk erin gooien. jammer van het talent eriksen en enoh. maar enoh komt voetballend te kort en eriksen komt kracht en uithoudings vermogen te kort. je kan dan nog zo klein en fragiel zijn, maar als je nooit je kont in strijd gooit wint je die nooit of wel soms. waarom kan barca wel met die fragielen en kleine spelers spelen. omdat xavi, mesi en al die andere erop gaan jagen. maar welke speler jaagt het meest als de tegenstander de bal heeft. dat is enoh, soms zie ik enoh de verdedigers van de tegenpartij opjagen, maar moet dat niet de spits of eriksen niet doen of theo. die spelers zijn te belazerd om een poot uit te steken. Voor spelers die de beuk erin gooien moet je niet bij Ajax zijn. Dat is nooit zo geweest en zal (mag ik hopen) nooit het geval zijn. Wij moeten ten allertijden zoeken naar de VOETBALLENDE oplossing.
Dat is de reden dat Barca wel met die fragielen en kleine spelers spelen, niet omdat zij de kont erin draaien, maar omdat zij zonder balbezit gegroepeerd jagen, en aan balbezit er altijd voetballend uitkomen.
En laat datgene nu het punt van Cruijff zijn wat betreft de jeugdopleiding? Laat dat nu datgene nu net het punt zijn van Cruijff wat hij bij Barca heeft weten te realiseren.
Ja, het middenveld is niet in balans. Maar om het voetballende eruit te halen, om meer de beuk erin te gooien is de omgekeerde wereld. En past zeker niet in het cultuur van Ajax en zou totale afbreuk doen op alles waar Ajax voor staat.
Ik zelf ben altijd al gecharmeerd geweest van Eriksen. Vanaf de eerste training van de A1 waar hij aan meedeed, tot de wedstrijden in Jong ajax. Eindelijk weer eens een voetballer die altijd naar de voetballende oplossing zoekt. Zeker in die tijd (onder Jol) was dat een verademing tegenover het welbekende A.B.O.S. voetbal.
Maar goed, zoals gezegd ben ik het met je eens dat het middenveld niet in balans is. Maar (je raadt het al) ik zal nooit het voetbal eruit halen, want dan kan je net zo goed de Boer de zak geven en Jol aannemen...
Om wat meer balans op het middenveld te krijgen zou ik allereerst beginnen met Anita op de plek van Enoh te zetten. Hoewel Anita ook niet ideaal is voor die positie, is hij een slimmere voetballer die daarnaast ook nog de benodigde techniek heeft om een pass over 10-20 meter bij een medespeler te krijgen. Daarnaast weet hij (in tegenstelling Enoh) dat de bal op 't juiste moment moet worden afgegeven.
Dit zou uiteraard moeten gebeuren in oefenwedstrijden, en desnoods de bekerwedstrijd tegen AZ.
Persoonlijk zou ik de Jong daar ook wel eens willen zien spelen. Maar dat is slechts persoonlijk.
(DE oplossing voor het middenveld is natuurlijk Vertonghen, maar dan heb je achterin weer een probleem, dus is helaas niet mogelijk.)
Als blijkt dat ook dit niet werkt, dan zit er niets anders op dan Eriksen te ontlasten door met de punt naar voren te gaan spelen. Dan zijn er verschillende samenstelling mogelijk;
---- -Eriksen ----- ------------------ -Theo---------Anita-
---- -Eriksen ----- ------------------ -Theo---------Enoh-
---- -Eriksen ----- ------------------ -Anita---------Enoh-
Daarnaast verlang ik weer terug naar '95 waar wij gewoon met een reguliere nummer 4 speelden in de vorm van Rijkaard. Gezien het feit dat Vertonghen van nature een middenvelder is zou het een mogelijkheid kunnen zijn om het achterin zo neer te zetten:
------ ------Vertonghen------------------ ------------------------------------------ Boilesen-------Toby---------vd Wiel /Ligeon
Neem je dit samen met het middenveld krijg je het volgende:
--------------Eriksen ------------------- ---------------------------------------- -----Theo------------------Anita-------- ---------------------------------------- ------ ------Vertonghen------------------ ------------------------------------------ Boilesen-------Toby---------vd Wiel /Ligeon
incl voorhoede:
--Derek-------Siem------------Sulejmani ---------------------------------------- --------------Eriksen ------------------- ---------------------------------------- -----Theo------------------Anita-------- ---------------------------------------- ------ ------Vertonghen------------------ ------------------------------------------ Boilesen-------Toby---------vd Wiel /Ligeon ------------------------------------------- --------------Vermeer----------------------
Maar goed, zoals je ziet zijn er verschillende mogelijkheden. Moet je nagaan dat trainer zijn van een club als Ajax lang niet zo rooskleurig is als men denkt. Je hebt niet alleen te doen met de club cultuur, maar ook nog eens met spelers die wel moeten aansluiten aan zowel de club cultuur als je eigen spelopvatting.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 januari 2012 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
Leuk hoor, al dat gegoochel met opstellingen. Maar er is een hele simpele manier om duidelijk te maken waarom Ajax anno 2012 niet meer is dan een subtopper, ongeacht hoe je de poppetjes neer zet.
Allereerst de opstelling van Ajax in de CL-finale 1995 Opstelling Ajax Edwin van der Sar Michael Reiziger Danny Blind Frank de Boer Frank Rijkaard Clarence Seedorf (53. Nwanko Kanu) Jari Litmanen (70. Patrick Kluivert) Edgar Davids Finidi George Ronald de Boer Marc Overmars
De vraag is simpel. 1) Welke spelers uit 1995 zou u vervangen door spelers van het huidige Ajax. Goede antwoord : Reiziger out, van der Wiel in. 2) Welke spelers van het huidige Ajax acht u goed genoeg om destijds op de bank te hebben gezeten. Goede antwoord : Geen 3. Welke spelers van het huidige Ajax acht u goed genoeg om in 1995 de overgschoten ballen terug te schieten op de training. Goede antwoord : Iedereen behalve Dailey Blind.
Kijk, en daarom heeft Johan gelijk met zijn bewering dat het Ajax van nu nog slechter is dan het Ajax in de jaren zestig voor de komst van Michels. Het zijn allemaal voetballers van het niveau Heerenveen, Roda, NEC.
De oplossing is dus niet opstelling A of B. De oplossing is Johan carte blanche geven en verder vooral een jaar of 5 geduld hebben. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 10:23 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:Leuk hoor, al dat gegoochel met opstellingen. Maar er is een hele simpele manier om duidelijk te maken waarom Ajax anno 2012 niet meer is dan een subtopper, ongeacht hoe je de poppetjes neer zet. Allereerst de opstelling van Ajax in de CL-finale 1995 Opstelling Ajax Edwin van der Sar Michael Reiziger Danny Blind Frank de Boer Frank Rijkaard Clarence Seedorf (53. Nwanko Kanu) Jari Litmanen (70. Patrick Kluivert) Edgar Davids Finidi George Ronald de Boer Marc Overmars De vraag is simpel. 1) Welke spelers uit 1995 zou u vervangen door spelers van het huidige Ajax. Goede antwoord : Reiziger out, van der Wiel in. 2) Welke spelers van het huidige Ajax acht u goed genoeg om destijds op de bank te hebben gezeten. Goede antwoord : Geen 3. Welke spelers van het huidige Ajax acht u goed genoeg om in 1995 de overgschoten ballen terug te schieten op de training. Goede antwoord : Iedereen behalve Dailey Blind. Kijk, en daarom heeft Johan gelijk met zijn bewering dat het Ajax van nu nog slechter is dan het Ajax in de jaren zestig voor de komst van Michels. Het zijn allemaal voetballers van het niveau Heerenveen, Roda, NEC. De oplossing is dus niet opstelling A of B. De oplossing is Johan carte blanche geven en verder vooral een jaar of 5 geduld hebben. Leuk hoor, al die nietszeggende vaak uitlokkende reacties van jou. Maar WIJ zijn hier gewoon op een normale manier aan het discussieren over datgene wat ons allemaal raakt; AFC Ajax.
Dat het Ajax van nu, totaal op ander niveau is van Ajax uit '95.... Hoezo open deuren intrappen.
Ongeacht het niveau verschil, we moeten het met deze selectie doen. Een selectie die normaal gesproken gewoon mee doet om de titel, ongeacht het feit dat het niveau onder het Ajax-niveau ligt.
Het is aan de Boer om met zijn mogelijkheden dit te realiseren. En wie zijn wij als supporters, als wij geen andere meningen hebben. Vandaar dat dit ook een forum is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 02:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] wil je een wedstrijd noemen waar je ziet dat eriksen de verdedigende partij opjaagd?? ik heb het maar heel weinig zien doen hoor;) enoh is nog vaak die het doet hoor;) daar komen ook die gele kaarten vaak ook vandaan. wanneer enoh een kaart pakt is dat vaak niet zijn directe tegenstander. dus wel even op de feiten blijven. tuurlijk moet iedereen vooruit verdedigen. anita kan dat heel goed, zonder een overtreding te maken. theo kan dat idd niet belopen. eriksen heeft daar gewoon geen zin in, blijkbaar is hij slim genoeg om te weten dat het geen zin heeft als de andere niet mee doen. nog een vraagje wanneer zet ajax druk?? ik zal hem voor mijn gevoel even beantwoorden, pas als de tegenstander in de buurt komt van de middenlijn. wanneer zetten vorig jaar de tegenstander druk op ajax. als ajax de bal heeft, zetten ze druk. maakt niet uit waar. welke speler geeft het signaal af om druk te zetten? dat is enoh. raar of niet? als je niet mee eens bent moet je de wedstrijd maar eens via de tv kijken ipv in het stadion. daar is een beker wedstrijd mooi de gelegenheid voor. hoe triest ook, maar dat ter zijde. Kijk alle wedstrijden maar terug met dat wat ik zei in je achterhoofd, je zul zien dat ik 100% gelijk heb. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 10:23 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:Leuk hoor, al dat gegoochel met opstellingen. Maar er is een hele simpele manier om duidelijk te maken waarom Ajax anno 2012 niet meer is dan een subtopper, ongeacht hoe je de poppetjes neer zet. Allereerst de opstelling van Ajax in de CL-finale 1995 Opstelling Ajax Edwin van der Sar Michael Reiziger Danny Blind Frank de Boer Frank Rijkaard Clarence Seedorf (53. Nwanko Kanu) Jari Litmanen (70. Patrick Kluivert) Edgar Davids Finidi George Ronald de Boer Marc Overmars De vraag is simpel. 1) Welke spelers uit 1995 zou u vervangen door spelers van het huidige Ajax. Goede antwoord : Reiziger out, van der Wiel in. 2) Welke spelers van het huidige Ajax acht u goed genoeg om destijds op de bank te hebben gezeten. Goede antwoord : Geen 3. Welke spelers van het huidige Ajax acht u goed genoeg om in 1995 de overgschoten ballen terug te schieten op de training. Goede antwoord : Iedereen behalve Dailey Blind. Kijk, en daarom heeft Johan gelijk met zijn bewering dat het Ajax van nu nog slechter is dan het Ajax in de jaren zestig voor de komst van Michels. Het zijn allemaal voetballers van het niveau Heerenveen, Roda, NEC. De oplossing is dus niet opstelling A of B. De oplossing is Johan carte blanche geven en verder vooral een jaar of 5 geduld hebben. Erikssen, Boerrigter en Vertonghen hadden 100% zeker bij de selectie gezeten... Voor de rest heb je gelijk. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 09:37 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:[..] Janneke : Waarom vergelijk je Romario met Eriksen, de een is een aanvaller, de ander een middenvelder. Jip : Het zijn allebei matige verdedigers maar wel spelers waarvoor je naar het stadion gaat. Janneke : Je hebt gelijk, Jip. Zoals altijd. haha, het klopt precies wat je zegt. maar er is wel een verschil. voor een middenvelder is het eenmaal belangrijker dan voor een aanvaller dat je kan verdedigen. dus voor eriksen is het belangrijker dat hij moet kunnen verdedigen dan voor romario. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 19:27 schreef remco k het volgende:[..] Kijk alle wedstrijden maar terug met dat wat ik zei in je achterhoofd, je zul zien dat ik 100% gelijk heb. dan wil ik met jouw een afspraak maken om een wedstrijd eens te bekijken want ik zie de wedstrijd anders. miss kan ik van jouw iets leren en miss jij van mij. dat zullen we dan wel zien, want zo kom ik er in ieder geval niet uit. jij vind theo niet goed genoeg voor ajax. ik vind eriksen verdedigend te kort komen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 januari 2012 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 09:40 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Voor spelers die de beuk erin gooien moet je niet bij Ajax zijn. Dat is nooit zo geweest en zal (mag ik hopen) nooit het geval zijn. Wij moeten ten allertijden zoeken naar de VOETBALLENDE oplossing. Dat is de reden dat Barca wel met die fragielen en kleine spelers spelen, niet omdat zij de kont erin draaien, maar omdat zij zonder balbezit gegroepeerd jagen, en aan balbezit er altijd voetballend uitkomen. En laat datgene nu het punt van Cruijff zijn wat betreft de jeugdopleiding? Laat dat nu datgene nu net het punt zijn van Cruijff wat hij bij Barca heeft weten te realiseren. Ja, het middenveld is niet in balans. Maar om het voetballende eruit te halen, om meer de beuk erin te gooien is de omgekeerde wereld. En past zeker niet in het cultuur van Ajax en zou totale afbreuk doen op alles waar Ajax voor staat. Ik zelf ben altijd al gecharmeerd geweest van Eriksen. Vanaf de eerste training van de A1 waar hij aan meedeed, tot de wedstrijden in Jong ajax. Eindelijk weer eens een voetballer die altijd naar de voetballende oplossing zoekt. Zeker in die tijd (onder Jol) was dat een verademing tegenover het welbekende A.B.O.S. voetbal. Maar goed, zoals gezegd ben ik het met je eens dat het middenveld niet in balans is. Maar (je raadt het al) ik zal nooit het voetbal eruit halen, want dan kan je net zo goed de Boer de zak geven en Jol aannemen... Om wat meer balans op het middenveld te krijgen zou ik allereerst beginnen met Anita op de plek van Enoh te zetten. Hoewel Anita ook niet ideaal is voor die positie, is hij een slimmere voetballer die daarnaast ook nog de benodigde techniek heeft om een pass over 10-20 meter bij een medespeler te krijgen. Daarnaast weet hij (in tegenstelling Enoh) dat de bal op 't juiste moment moet worden afgegeven. Dit zou uiteraard moeten gebeuren in oefenwedstrijden, en desnoods de bekerwedstrijd tegen AZ. Persoonlijk zou ik de Jong daar ook wel eens willen zien spelen. Maar dat is slechts persoonlijk. (DE oplossing voor het middenveld is natuurlijk Vertonghen, maar dan heb je achterin weer een probleem, dus is helaas niet mogelijk.) Als blijkt dat ook dit niet werkt, dan zit er niets anders op dan Eriksen te ontlasten door met de punt naar voren te gaan spelen. Dan zijn er verschillende samenstelling mogelijk; ---- -Eriksen ----- ------------------ -Theo---------Anita- ---- -Eriksen ----- ------------------ -Theo---------Enoh- ---- -Eriksen ----- ------------------ -Anita---------Enoh- Daarnaast verlang ik weer terug naar '95 waar wij gewoon met een reguliere nummer 4 speelden in de vorm van Rijkaard. Gezien het feit dat Vertonghen van nature een middenvelder is zou het een mogelijkheid kunnen zijn om het achterin zo neer te zetten: ------ ------Vertonghen------------------ ------------------------------------------ Boilesen-------Toby---------vd Wiel /Ligeon Neem je dit samen met het middenveld krijg je het volgende: --------------Eriksen ------------------- ---------------------------------------- -----Theo------------------Anita-------- ---------------------------------------- ------ ------Vertonghen------------------ ------------------------------------------ Boilesen-------Toby---------vd Wiel /Ligeon incl voorhoede: --Derek-------Siem------------Sulejmani ---------------------------------------- --------------Eriksen ------------------- ---------------------------------------- -----Theo------------------Anita-------- ---------------------------------------- ------ ------Vertonghen------------------ ------------------------------------------ Boilesen-------Toby---------vd Wiel /Ligeon ------------------------------------------- --------------Vermeer---------------------- Maar goed, zoals je ziet zijn er verschillende mogelijkheden. Moet je nagaan dat trainer zijn van een club als Ajax lang niet zo rooskleurig is als men denkt. Je hebt niet alleen te doen met de club cultuur, maar ook nog eens met spelers die wel moeten aansluiten aan zowel de club cultuur als je eigen spelopvatting. ik zie graag dat siem op de plek van enoh ging voetballen, volgens mij kan hij dat wel beter dan theo.
nogmaals, ik vind dat ajax een dynamisch middenveld moet hebben en dat heb je nou eenmaal niet met eriksen en enoh. dat blijf ik idd heel jammer vinden. ik vind dat ajax ook niet de beuk erin moet gooien om de wedstrijd te winnen. maar ik vind als enoh weg is, dat een andere middenvelder zijn positie moet kunnen overnemen. dat kan eriksen niet, jammer voor het voetbal. of ajax moet met 2 controleren spelers lopen en dan kan eriksen wel erin blijven.
toverwoord voor ajax is een dynamische systeem. dat een linksbuiten de linksback moet kunnen overnemen als de linksback op de grond ligt bijvoorbeeld. andersom netzo. dat geld voor elke positie, alleen de keeper niet. (suarez dacht met zijn handsbal keeper te zijn);P |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 17:48 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] vriend, qua aanvallend idee wel. je moet niet alleen naar het aanvallende gedeelte kijken van het spelletje maar ook naar het verdedigende. als je anita vervangt voor enoh verandert je alleen het aanvallende gedeelte op het middenveld maar verdedigend ga je er alleen op achteruit. het beste middenveld is Siem Theo en anita. omdat eriksen net zo zwak is als enoh aanvallend. siem theo en anita geven het hoogste gemiddelde. ook al geeft je voor siem 2x een 7 dat is nog altijd beter dan 1x 9 en 1x een 4 1 dingetje, bij onze club heb je erg vaak de bal/ben je in de aanval! |
|
|
|
|
ajax till i die
|
|
|
Ik zie Schilder van Nac als versterking... dat is echt wel iemand die ajax goed kan gebruiken zowel back als middenvelder... voor 2 miljoen dat is tog een lachertje |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
quote: Ik niet.
Jens en Lex hebben je bericht ook gelezen en die zijn ze nu met zuurstof aan het bijbrengen. Echt tranen in de ogen en buikpijn van het lachen.
In Den Haag hebben we hem 90 minuten niet gezien. Vorig seizoen niet (3-0), dit seizoen niet (3-0).
Schilder schijnt het alleen goed te doen in uitwedstrijden tegen subtoppers met een dronken ballenvanger in de goal. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 19:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] dan wil ik met jouw een afspraak maken om een wedstrijd eens te bekijken want ik zie de wedstrijd anders. miss kan ik van jouw iets leren en miss jij van mij. dat zullen we dan wel zien, want zo kom ik er in ieder geval niet uit. jij vind theo niet goed genoeg voor ajax. ik vind eriksen verdedigend te kort komen. Erikssen WAS verdedigend onthutsend zwak, toch was hij altijd een van de weinigen die wel druk zet vooruit, dat deed hij al toen hij er net bij zat en dat doet hij nu nog steeds.
Veel mensen weten ook helemaal niet wat het verdedigen voor een aanvallende middenvelder inhoud, dat is namelijk niet een bal afpakken (al is het mooi als dat direct lukt), het verdedigen voor Erikssen is geslaagd als hij vooruit druk zet en er voor kan zorgen dat de man aan de bal een foutje maakt en hij moet er voor zorgen dat de goede mensen aan de bal van de tegenstander niet worden aangespeeld.
Ik ben van mening dat hij dat juist prima doet, natuurlijk mag daar iets meer body bij komen, maar dat komt natuurlijk ook omdat hij pas 19 is.. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Fiorentina heeft haar bod op Mounir El Hamdaoui verhoogd. La Viola wilde aanvankelijk Amauri aantrekken, maar hij vraagt een veel te hoog salaris en daarom gaat men in Florence vol voor El Hamdaoui, zo weet het Italiaanse Il Giornale te melden.
Het eerst bod, waarvan de hoogte onbekend was, is nu opgeschroefd tot vier miljoen euro. Het lijkt voor Ajax een mooie prijs voor iemand die al maanden totaal niet meer tot de selectie behoort. BRON. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 - 23:44 schreef baco74 het volgende:Fiorentina heeft haar bod op Mounir El Hamdaoui verhoogd. La Viola wilde aanvankelijk Amauri aantrekken, maar hij vraagt een veel te hoog salaris en daarom gaat men in Florence vol voor El Hamdaoui, zo weet het Italiaanse Il Giornale te melden. Het eerst bod, waarvan de hoogte onbekend was, is nu opgeschroefd tot vier miljoen euro. Het lijkt voor Ajax een mooie prijs voor iemand die al maanden totaal niet meer tot de selectie behoort. BRON. Aanpakken en hem met een schop onder zijn hol de ArenA uittrappen! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Precies.......is hier ook bier?Heb het cafe al op slot gedaan. Nee, ik ga toch maar naar bedje....jij ook!! Morgen tapijtje leggen, jongen. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 - 23:50 schreef baco74 het volgende:[..] Precies.......is hier ook bier?Heb het cafe al op slot gedaan. Nee, ik ga toch maar naar bedje....jij ook!! Morgen tapijtje leggen, jongen. Hahahahaha komt goed man! De dag dat Mounir opdondert word een nationale feestdag!! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 10:23 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:Leuk hoor, al dat gegoochel met opstellingen. Maar er is een hele simpele manier om duidelijk te maken waarom Ajax anno 2012 niet meer is dan een subtopper, ongeacht hoe je de poppetjes neer zet. Allereerst de opstelling van Ajax in de CL-finale 1995 Opstelling Ajax Edwin van der Sar Michael Reiziger Danny Blind Frank de Boer Frank Rijkaard Clarence Seedorf (53. Nwanko Kanu) Jari Litmanen (70. Patrick Kluivert) Edgar Davids Finidi George Ronald de Boer Marc Overmars De vraag is simpel. 1) Welke spelers uit 1995 zou u vervangen door spelers van het huidige Ajax. Goede antwoord : Reiziger out, van der Wiel in. 2) Welke spelers van het huidige Ajax acht u goed genoeg om destijds op de bank te hebben gezeten. Goede antwoord : Geen 3. Welke spelers van het huidige Ajax acht u goed genoeg om in 1995 de overgschoten ballen terug te schieten op de training. Goede antwoord : Iedereen behalve Dailey Blind. Kijk, en daarom heeft Johan gelijk met zijn bewering dat het Ajax van nu nog slechter is dan het Ajax in de jaren zestig voor de komst van Michels. Het zijn allemaal voetballers van het niveau Heerenveen, Roda, NEC. De oplossing is dus niet opstelling A of B. De oplossing is Johan carte blanche geven en verder vooral een jaar of 5 geduld hebben. Reiziger out, van der Wiel in??? No way man! Jullie onderschatten Reiziger echt wel!
Weet je wat ik grappig vind. Op je naam na lijk je wel een echte Ajacied ;-) !!!
Jammer dat sommigen zo heftig op je reageren want als ik je naam even wegdenk zie ik hiervoor verder geen reden.
goede invalshoek die vergelijking met '95. Wat het middenveld betreft zou Jansen dan de rol van Davids moeten hebben, maar komt daar loopvermogen en explosiviteit voor te kort. In de voorhoede missen we Finidi want Sulemani is te wisselvallig en teveel gericht op zichzelf en Siem redt het niet ten opzichte van Kluivert of Kanu. Buly zou een alternatief kunnen zijn als hij daartoe eens de kans krijgt! Boerrigter komt in de buurt van Overmars kwa stijl. Achterin....is de linksback plek een probleem en gek genoeg ziet Frank de Boer iets niet wat heel Nederland wel ziet....Daily Blind is een echte Ajacied maar kwalitatief redt hij het niet!!! Cilessen komt in de buurt van van der Sar..;-)
Mijn gevoel na het zien van al die jonkies de laatste tijd is dat we over 2 a drie jaar weer eens een ouderwets topteam bij Ajax zullen hebben
_______________Fisher________________
Boerrigter/Araz______________________Lukoki
__________Boey______________Ritz______
__________________Anita_______________
Boilesen_________________________Ligeon
____________Denswil___van Rhijn________
_________________Cilessen______________
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 januari 2012 door Stanley -- |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op zondag 15 januari 2012 - 16:04 schreef Stanley het volgende:[..] Reiziger out, van der Wiel in??? No way man! Jullie onderschatten Reiziger echt wel! Weet je wat ik grappig vind. Op je naam na lijk je wel een echte Ajacied ;-) !!! Jammer dat sommigen zo heftig op je reageren want als ik je naam even wegdenk zie ik hiervoor verder geen reden. goede invalshoek die vergelijking met '95. Wat het middenveld betreft zou Jansen dan de rol van Davids moeten hebben, maar komt daar loopvermogen en explosiviteit voor te kort. In de voorhoede missen we Finidi want Sulemani is te wisselvallig en teveel gericht op zichzelf en Siem redt het niet ten opzichte van Kluivert of Kanu. Buly zou een alternatief kunnen zijn als hij daartoe eens de kans krijgt! Boerrigter komt in de buurt van Overmars kwa stijl. Achterin....is de linksback plek een probleem en gek genoeg ziet Frank de Boer iets niet wat heel Nederland wel ziet....Daily Blind is een echte Ajacied maar kwalitatief redt hij het niet!!! Cilessen komt in de buurt van van der Sar..;-) Mijn gevoel na het zien van al die jonkies de laatste tijd is dat we over 2 a drie jaar weer eens een ouderwets topteam bij Ajax zullen hebben _______________Fisher________________ Boerrigter/Araz______________________Lukoki __________Boey______________Rits______ __________________Anita_______________ Boilesen_________________________Ligeon ____________Denswil___van Rhijn________ _________________Cilessen______________ Das wel een beetje super jong, maar ik mis Klaassen bijvoorbeeld. En een beetje ervarig zou ook niet weg zijn(misschien Theo, Heitinga, de Jong??) |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
goed genoeg is oud genoeg. Terug naar de basis. Dat is Ajax zoals het vroeger ook was. Jong en talentvol = hongerig = inzet. Talent + honger naar succes + inzet = resultaat dat wij supporters willen toch? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 januari 2012 - 20:56 schreef Stanley het volgende:goed genoeg is oud genoeg. Terug naar de basis. Dat is Ajax zoals het vroeger ook was. Jong en talentvol = hongerig = inzet. Talent + honger naar succes + inzet = resultaat dat wij supporters willen toch? Klopt helemaal, enkel kan een ploeg simpelweg niet zonder ervaring.. Ik zie een v/d Vaart en Heitinga graag terugkomen op ten duur.. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op zondag 15 januari 2012 - 22:01 schreef remco k het volgende:[..] Klopt helemaal, enkel kan een ploeg simpelweg niet zonder ervaring.. Ik zie een v/d Vaart en Heitinga graag terugkomen op ten duur.. Op ten duur?? ZSM is ook goed! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: eens!! Niet pas als ze 32 zijn o.i.d. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Waarom niet dan?? Als die gasten de selectie van dan nog een flinke boost ala Rijkaard kunnen geven voor 2 jaar is het toch prima?? |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op zondag 15 januari 2012 - 20:56 schreef Stanley het volgende:goed genoeg is oud genoeg. Terug naar de basis. Dat is Ajax zoals het vroeger ook was. Jong en talentvol = hongerig = inzet. Talent + honger naar succes + inzet = resultaat dat wij supporters willen toch? We hebben het nooit gered met enkel talent en jong spul. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Mijn wensen voor het einde van de transfer periode:
El Hamdaoui zal hopelijk toch eindelijk vertrekken. Desnoods transfervrij..
Ik hoop dat Fulham de interesse in Enoh versterkt en een bod uitbrengt, en zijn positie opvangen door jeugd.
Daarnaast hoop ik dat de technische en de medische staf uitzoeken hoe het in godsnaam komt dat er 2 spelers kampen met 'vermoeidheids'breuken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 januari 2012 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 19:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] ik zie graag dat siem op de plek van enoh ging voetballen, volgens mij kan hij dat wel beter dan theo. nogmaals, ik vind dat ajax een dynamisch middenveld moet hebben en dat heb je nou eenmaal niet met eriksen en enoh. dat blijf ik idd heel jammer vinden. ik vind dat ajax ook niet de beuk erin moet gooien om de wedstrijd te winnen. maar ik vind als enoh weg is, dat een andere middenvelder zijn positie moet kunnen overnemen. dat kan eriksen niet, jammer voor het voetbal. of ajax moet met 2 controleren spelers lopen en dan kan eriksen wel erin blijven. @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@\@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ Jij vind dat Ajax een dynamisch middenveld moet hebben ? en dan stel jij Siem op ha ha lekker dynamisch. toverwoord voor ajax is een dynamische systeem. dat een linksbuiten de linksback moet kunnen overnemen als de linksback op de grond ligt bijvoorbeeld. andersom netzo. dat geld voor elke positie, alleen de keeper niet. (suarez dacht met zijn handsbal keeper te zijn);P
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 januari 2012 door nora -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 januari 2012 - 21:38 schreef remco k het volgende:[..] Erikssen WAS verdedigend onthutsend zwak, toch was hij altijd een van de weinigen die wel druk zet vooruit, dat deed hij al toen hij er net bij zat en dat doet hij nu nog steeds. Veel mensen weten ook helemaal niet wat het verdedigen voor een aanvallende middenvelder inhoud, dat is namelijk niet een bal afpakken (al is het mooi als dat direct lukt), het verdedigen voor Erikssen is geslaagd als hij vooruit druk zet en er voor kan zorgen dat de man aan de bal een foutje maakt en hij moet er voor zorgen dat de goede mensen aan de bal van de tegenstander niet worden aangespeeld. Ik ben van mening dat hij dat juist prima doet, natuurlijk mag daar iets meer body bij komen, maar dat komt natuurlijk ook omdat hij pas 19 is.. Mensen Eriksen staat nooit ter discussie is veruit het grootste talent in de selectie dus MOET altijd spelen ook in een mindere periode. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 - 23:44 schreef baco74 het volgende:Fiorentina heeft haar bod op Mounir El Hamdaoui verhoogd. La Viola wilde aanvankelijk Amauri aantrekken, maar hij vraagt een veel te hoog salaris en daarom gaat men in Florence vol voor El Hamdaoui, zo weet het Italiaanse Il Giornale te melden. Het eerst bod, waarvan de hoogte onbekend was, is nu opgeschroefd tot vier miljoen euro. Het lijkt voor Ajax een mooie prijs voor iemand die al maanden totaal niet meer tot de selectie behoort. BRON. Niet wachten meteen mee geven,kunnen wij voor dat bedrag misschien het salaris van Chivu betalen en vertongen opschuiven naar het middenveld. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 - 09:35 schreef nora het volgende:[..] Mensen Eriksen staat nooit ter discussie is veruit het grootste talent in de selectie dus MOET altijd spelen ook in een mindere periode. Je begint het eindelijk te snappen Nora ;). |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 15 januari 2012 - 16:04 schreef Stanley het volgende:[..] Reiziger out, van der Wiel in??? No way man! Jullie onderschatten Reiziger echt wel! Weet je wat ik grappig vind. Op je naam na lijk je wel een echte Ajacied ;-) !!! Jammer dat sommigen zo heftig op je reageren want als ik je naam even wegdenk zie ik hiervoor verder geen reden. goede invalshoek die vergelijking met '95. Wat het middenveld betreft zou Jansen dan de rol van Davids moeten hebben, maar komt daar loopvermogen en explosiviteit voor te kort. In de voorhoede missen we Finidi want Sulemani is te wisselvallig en teveel gericht op zichzelf en Siem redt het niet ten opzichte van Kluivert of Kanu. Buly zou een alternatief kunnen zijn als hij daartoe eens de kans krijgt! Boerrigter komt in de buurt van Overmars kwa stijl. Achterin....is de linksback plek een probleem en gek genoeg ziet Frank de Boer iets niet wat heel Nederland wel ziet....Daily Blind is een echte Ajacied maar kwalitatief redt hij het niet!!! Cilessen komt in de buurt van van der Sar..;-) Mijn gevoel na het zien van al die jonkies de laatste tijd is dat we over 2 a drie jaar weer eens een ouderwets topteam bij Ajax zullen hebben _______________Fisher________________ Boerrigter/Araz______________________Lukoki __________Boey______________Ritz______ __________________Anita_______________ Boilesen_________________________Ligeon ____________Denswil___van Rhijn________ _________________Cilessen______________ Stanley zo best kunnen maar ik vind Anita een veroverschatte voetballer ,je moet is wat oude beelden terug kijken van Anita bij balverlies en uitbraak tegenpartij wat hij aan een snelheid en inzete tekort komt en ook tact/inzicht staat vaak verkeerd,is beslist te matig voor Ajax. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: ??? Ik ben altijd een Eriksen fan geweest vanaf dag 1 eindelijk een Ajax voetballer,ik denk dat jij bedoelt( jij snapt het tenminste Nora) |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 - 09:46 schreef nora het volgende:[..] ??? Ik ben altijd een Eriksen fan geweest vanaf dag 1 eindelijk een Ajax voetballer,ik denk dat jij bedoelt( jij snapt het tenminste Nora) Je hebt gelijk, mijn excuses! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 - 09:41 schreef nora het volgende:[..] Stanley zo best kunnen maar ik vind Anita een veroverschatte voetballer ,je moet is wat oude beelden terug kijken van Anita bij balverlies en uitbraak tegenpartij wat hij aan een snelheid en inzete tekort komt en ook tact/inzicht staat vaak verkeerd,is beslist te matig voor Ajax. 1 van de snelste spelers van de selectie en ik denk de meeste inzet van alle spelers.. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 - 09:14 schreef Booya4Afca het volgende:Mijn wensen voor het einde van de transfer periode: El Hamdaoui zal hopelijk toch eindelijk vertrekken. Desnoods transfervrij.. Ik hoop dat Fulham de interesse in Enoh versterkt en een bod uitbrengt, en zijn positie opvangen door jeugd. Daarnaast hoop ik dat de technische en de medische staf uitzoeken hoe het in godsnaam komt dat er 2 spelers kampen met 'vermoeidheids'breuken. Waarschijnlijk te zwaar getraind in de voorbereiding. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Die vermoeidheid breuken komen bij spelers weg die aangetrokken zijn en een ander trainings niveau hadden.. Denk dat dit puur toeval is, enkel de hoeveelheid hamstringblessures in erg opvallend.. De Boer heeft ook al aangegeven het trainingsprogramma te hebben veranderd.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Of ik heb de verkeerde beelden gezien maar ik heb echt wedstrijden gezien waar Anita aan alle kanten er uit werd gelopen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 - 09:37 schreef nora het volgende:[..] Niet wachten meteen mee geven,kunnen wij voor dat bedrag misschien het salaris van Chivu betalen en vertongen opschuiven naar het middenveld. Ik snap niet dat Ajax Chivu niet alvast binnen haalt...straks gaat een andere club er mee van door....waarom moet Vertonghen eerst verkocht zijn ??? Vertonghen idd doorschuiven naar V.M....en je hebt de beste verdediging in huis...Jantje kan naar hartelust opkomen....gaat Jantje alsnog weg posteer je Enoh of Anita als V.M....ook Enoh staat in de picture bij Fulham..komop Ajax Vertonghen en /of Enoh vertrekt toch aan het eind van het seizoen..waarom Chivu niet alvast halen ???? Te voorzichtig en je piest naast de pot!!!! |
|
|
|