BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Coen, we zullen je nooit vergeten!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
FR-D@@N
 FR-D@@N - woensdag 04 januari 2012 - 00:25   quote  deeplink  
11kz2n5.jpg
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 04 januari 2012 - 00:27   quote  deeplink  
+1

Coen//held. Waar jij ook bent --> YNWA
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 04 januari 2012 - 00:32   quote  deeplink  
+1

YNWA SUPERHELD
hoogvliet010
 hoogvliet010 - woensdag 04 januari 2012 - 00:35   quote  deeplink  
+1

Coen///Held!!!
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 04 januari 2012 - 01:12   quote  deeplink  
+1

Mooi!
feyenoord for life
 feyenoord for life - woensdag 04 januari 2012 - 01:26   quote  deeplink  
+1 we weten dat je onze wederopstanding meemaak YNWA
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 04 januari 2012 - 01:48   quote  deeplink  
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 04 januari 2012 - 01:50   quote  deeplink  
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 04 januari 2012 - 01:54   quote  deeplink  

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 januari 2012 door T-FeYeN00rD --
hoogvliet010
 hoogvliet010 - woensdag 04 januari 2012 - 01:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 januari 2012 - 01:48 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
[ filmpje ]
Heb deze ff zitten kijken PRACHTIG!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 04 januari 2012 - 02:09   quote  deeplink  
Het is woensdag precies een jaar geleden dat Coen Moulijn overleed. Op oudejaarsdag 2010 werd het Feyenoord-icoon, die in 1970 met de Rotterdamse club de Europa Cup I en de wereldbeker won, getroffen door een herseninfarct. Enkele dagen later, op 4 januari, overleed Moulijn op 73-jarige leeftijd.

Verslaggever Clay Ruperti zocht de weduwe van de befaamde linksbuiten, Adrie Moulijn, op om met haar terug te blikken op het moeilijke afgelopen jaar. "De steun die ik heb gekregen heeft mij goed gedaan. Als ik het moeilijk had zag ik wat mensen allemaal voor hem deden en daar moet je ook dankbaar voor zijn."

"Na zijn dood is mij nog meer duidelijk geworden hoe bijzonder mensen hem vonden. Hij heeft veel betekend voor mensen. Ik wist niet dat het zo erg was. Zeker omdat hij al zo lang gestopt was met voetballen. Hij heeft niets meer gedaan, nooit meer op een voetbalveld gestaan."

"Ik denk dat hij zo geliefd was omdat hij bescheiden was. Coen wilde nooit in de publiciteit, wuifde alles weg. Als ze tegen hem zeiden dat hij zo'n goede voetballer was, zei Coen dat er nog meer goede voetballers waren. Ik denk iedere dag aan hem, wel meer dan één keer."

Op woensdag 4 januari wordt Moulijn herdacht tijdens de nieuwjaarsreceptie van Feyenoord.

http://www.rijnmond.nl/sport/03-01-2012/adrie-moulijn-steun-heeft-mij-goed-gedaan
-------------------

Filmpje bij de link.
FR-D@@N
 FR-D@@N - woensdag 04 januari 2012 - 02:36   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 januari 2012 door FR-D@@N --
Els
 Els - woensdag 04 januari 2012 - 03:54   quote  deeplink  
Een groot mens. 4januari is een droevige dag.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 04 januari 2012 - 07:12   quote  deeplink  
Rust in vrede...
FR-Han
 FR-Han - woensdag 04 januari 2012 - 08:11   quote  deeplink  
rust in vrede... Coen///held!!
FR-Elmo
 FR-Elmo - woensdag 04 januari 2012 - 08:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 januari 2012 - 03:54 schreef Els het volgende:
Een groot mens. 4januari is een droevige dag.
+1
de kromme2
 de kromme2 - woensdag 04 januari 2012 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 januari 2012 - 01:54 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
[ filmpje ]
ja geweldig. Zit in mijn geheugen gegrift deze.
Weet trouwens iemand nog hoe dit afliep, qua gele/rode kaarten ? Dat ben ik vergeten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 januari 2012 door de kromme2 --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 04 januari 2012 - 18:31   quote  deeplink  
Doet mij goed!!!
Helaas overleden maar ik vind het mooi
dat een gewone man nu ook eens op een voetstuk is gezet..
niks geen poespas en niks geen bla bla..

Coen///HELD!!!
piet
 piet - woensdag 04 januari 2012 - 19:56   quote  deeplink  
Coen, je bent en blijft een held! YNWA! RIV
Stylzz
 Stylzz - woensdag 04 januari 2012 - 19:58   quote  deeplink  
http://desmond.imageshack.us/Himg532/scaled.php?server=532&filename=dfaio.jpg&res=mobile
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 04 januari 2012 - 20:04   quote  deeplink  
Mooi,ik hoop het ergens op TV terug te kunnen zien vandaag!!!
Stylzz
 Stylzz - woensdag 04 januari 2012 - 20:06   quote  deeplink  
Als ik meer vind gooi ik r wel neer
tomson
 tomson - woensdag 04 januari 2012 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 januari 2012 - 20:04 schreef Leon FR1908 het volgende:
Mooi,ik hoop het ergens op TV terug te kunnen zien vandaag!!!
Zal wel hoor Leon, denk dat er verschillende media staan,hopend dat er iets uit de klauw loopt. Denk dat het tegendeel vanavond bewezen gaat worden.....
FR-D@@N
 FR-D@@N - woensdag 04 januari 2012 - 20:16   quote  deeplink  
Vandaag is het exact een jaar geleden dat Coen Moulijn overleed. Supporters van Feyenoord doen een oproep om een van de grootste spelers uit de clubgeschiedenis vanavond herdenken.

Om 8 uur zal een groep Feyenoord-fans zich bij De Kuip verzamelen om Moulijn, maar ook andere gestorven Feyenoorders te herdenken. Bij het stadion komt een groot wit doek te hangen, waar alle aanwezigen namen op kunnen schrijven van overleden supporters.

Moulijn werd op Oudjaarsavond 2010 getroffen door een herseninfarct, waaraan hij enkele dagen later bezweek.

Weduwe
De steun die ik heb gekregen heeft mij goed gedaan. Als ik het moeilijk had zag ik wat mensen allemaal voor hem deden en daar moet je ook dankbaar voor zijn, zegt weduwe Adrie Moulijn tegen RTV Rijnmond.

Na zijn dood is mij nog meer duidelijk geworden hoe bijzonder mensen hem vonden. Hij heeft veel betekend voor mensen. Ik wist niet dat het zo erg was. Zeker omdat hij al zo lang gestopt was met voetballen. Hij heeft niets meer gedaan, nooit meer op een voetbalveld gestaan.

Ik denk dat hij zo geliefd was omdat hij bescheiden was. Coen wilde nooit in de publiciteit, wuifde alles weg. Als ze tegen hem zeiden dat hij zon goede voetballer was, zei Coen dat er nog meer goede voetballers waren. Ik denk iedere dag aan hem, wel meer dan één keer, aldus Adrie Moulijn.(bron ad.nl)
FR-D@@N
 FR-D@@N - woensdag 04 januari 2012 - 23:17   quote  deeplink  

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 januari 2012 door FR-D@@N --
FR-Elmo
 FR-Elmo - donderdag 05 januari 2012 - 00:01   quote  deeplink  
w..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 januari 2012 door FR-Elmo --
Els
 Els - donderdag 05 januari 2012 - 00:43   quote  deeplink  
Vandaag, woensdag 4 januari 2012, gaan de gedachten van elke Feijenoorder terug naar Coen. Coen Moulijn. De Grootste Feijenoorder Aller Tijden. Vandaag is het namelijk precies één jaar geleden dat de legendarische linksbuiten na een kort ziekbed op de leeftijd van 73 jaar overleed.

In gedachte weer die beelden van Coen als een hinde langs de lijn. Die woorden die de grootsheid van Coen zo treffend weergeven: Als Coentje en Kieboom op de middenstip gaan klaverjassen, zit De Kuip al halfvol. Maar ook de woorden van Bob Spaak: Coen, Coen, beheers je, asjeblieft. De Europa Cup I. Wereldbeker. Zijn standbeeld.

Maar ook die eerste week van 2011. Die week die zo dramatisch begon, op dinsdag inktzwart kleurde, maar op meer dan indrukwekkende wijze werd afgesloten. Op de website van De Feijenoorder staat een overzicht van de herinneringen aan die eerste dagen van 2011.

Bron: Lunatic News
Els
 Els - donderdag 05 januari 2012 - 00:45   quote  deeplink  
04 janIn memoriam: Coen Moulijn
Feyenoord nieuws
Een jaar geleden werd voetbalminnend Nederland wakker met het droevige nieuws dat oud-Feyenoorder Coen Moulijn was overleden. De vermaarde linksbuiten overlijdt op 73-jarige leeftijd aan de gevolgen van een herseninfarct. De dood van Moulijn was een schok voor met name de Feyenoord supporters, die op indrukwekkende wijze afscheid van hem namen.

Moulijn was onlosmakelijk verbonden met Feyenoord. Hij speelde in de jaren vijftig, zestig en zeventig als linksbuiten bij de Rotterdamse club en won met Feyenoord in 1970 de Europacup 1 en de wereldbeker voor clubteams. Moulijn speelde 487 keer in het eerste elftal van Feyenoord en is daarmee recordhouder van de club.

De route naar crematorium Hofwijk op 8 januari 2011 ging door de stad en langs de gehele route stonden Feyenoord supporters om Moulijn een laatste eer te bewijzen. Bij het beeld van Coen op het voorplein van Stadion Feijenoord stond het vol met supporters, op de Erasmusbrug stonden duizenden mensen met fakkels en in de binnenstad stonden er nog eens tienduizend.

Vlakvoor het begin van de thuiswedstrijd tegen De Graafschap gaf het publiek de Feyenoorder van de Eeuw een hartverwarmend applaus, dat ruim een minuut duurde. Kort daarvoor waren tientallen oud-Feyenoorders, onder wie Wim Jansen, Henk Wery, Joop van Daele en Henk Schouten, op het veld verschenen om hun overleden ploegmakker van weleer te herdenken. Tijdens het eerbetoon werden onder meer een groot spandoek en een schilderij van Moulijn aan het legioen getoond. Op de tribunes waren sterretjes en ander siervuurwerk te zien en te horen. De Marathonweg bij De Kuip werd omgedoopt tot Coen Moulijnweg en in de Bloklandstraat is een metershoge muurschildering van Coen te zien.

"Het leek wel of het hele land met me mee rouwde", zegt Adrie Moulijn later in een interview. "Ik weet zeker dat Coen nooit had kunnen bevroeden dat zijn overlijden zoveel zou losmaken bij de mensen. Een bepaalde erkenning had ie wel verwacht, maar niet dit.

Coen Moulijn
15-02-1937 - 04-01-2011

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 januari 2012 door Els --
Suijltje
 Suijltje - donderdag 05 januari 2012 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 januari 2012 - 18:31 schreef Leon FR1908 het volgende:
Doet mij goed!!!
Helaas overleden maar ik vind het mooi
dat een gewone man nu ook eens op een voetstuk is gezet..
niks geen poespas en niks geen bla bla..

Coen///HELD!!!
+ tig
JanM
 JanM - donderdag 05 januari 2012 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2012 - 09:03 schreef Suijltje het volgende:

[..]

+ tig
Forever in our hearts!
sevillana
 sevillana - donderdag 05 januari 2012 - 18:37   quote  deeplink  
spreekt voor zich . .
Alexi
 Alexi - donderdag 05 januari 2012 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 januari 2012 - 00:45 schreef Els het volgende:
04 janIn memoriam: Coen Moulijn
Feyenoord nieuws
Een jaar geleden werd voetbalminnend Nederland wakker met het droevige nieuws dat oud-Feyenoorder Coen Moulijn was overleden. De vermaarde linksbuiten overlijdt op 73-jarige leeftijd aan de gevolgen van een herseninfarct. De dood van Moulijn was een schok voor met name de Feyenoord supporters, die op indrukwekkende wijze afscheid van hem namen.

Moulijn was onlosmakelijk verbonden met Feyenoord. Hij speelde in de jaren vijftig, zestig en zeventig als linksbuiten bij de Rotterdamse club en won met Feyenoord in 1970 de Europacup 1 en de wereldbeker voor clubteams. Moulijn speelde 487 keer in het eerste elftal van Feyenoord en is daarmee recordhouder van de club.

De route naar crematorium Hofwijk op 8 januari 2011 ging door de stad en langs de gehele route stonden Feyenoord supporters om Moulijn een laatste eer te bewijzen. Bij het beeld van Coen op het voorplein van Stadion Feijenoord stond het vol met supporters, op de Erasmusbrug stonden duizenden mensen met fakkels en in de binnenstad stonden er nog eens tienduizend.

Vlakvoor het begin van de thuiswedstrijd tegen De Graafschap gaf het publiek de Feyenoorder van de Eeuw een hartverwarmend applaus, dat ruim een minuut duurde. Kort daarvoor waren tientallen oud-Feyenoorders, onder wie Wim Jansen, Henk Wery, Joop van Daele en Henk Schouten, op het veld verschenen om hun overleden ploegmakker van weleer te herdenken. Tijdens het eerbetoon werden onder meer een groot spandoek en een schilderij van Moulijn aan het legioen getoond. Op de tribunes waren sterretjes en ander siervuurwerk te zien en te horen. De Marathonweg bij De Kuip werd omgedoopt tot Coen Moulijnweg en in de Bloklandstraat is een metershoge muurschildering van Coen te zien.

"Het leek wel of het hele land met me mee rouwde", zegt Adrie Moulijn later in een interview. "Ik weet zeker dat Coen nooit had kunnen bevroeden dat zijn overlijden zoveel zou losmaken bij de mensen. Een bepaalde erkenning had ie wel verwacht, maar niet dit.

Coen Moulijn
15-02-1937 - 04-01-2011
Dit vind ik mooi,
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 05 januari 2012 - 21:18   quote  deeplink  
Is het ook, zeker.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 20 september 2012 - 12:59   quote  deeplink  
Mevrouw Moulijn ontvangt beeldje van Coen

coen-01%20(3).jpg

Gisterenavond is er een bezoek gebracht aan mevrouw Moulijn. Tijdens een gezellig onderonsje met Adri Moulijn, Ome Gerard (Meijer) en een afvaardiging namens de FSV en De Feijenoorder, werden vele oude verhalen en mooie anekdotes opgehaald. Daarna werd het beeldje van Coen Moulijn overhandigd aan Mevrouw Moulijn. Zij was zichtbaar verrast en opgetogen over het eindresultaat. Ook Ome Gerard was zeer enthousiast over de gelijkenis van het beeldje. Wij bedanken mevrouw Moulijn voor haar zeer gastvrije ontvangst. Het beeldje is te bestellen via www.icooninbeeld.nl.
Bron:Feyenoordnet
icooninbeeld1.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 september 2012 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 04 januari 2013 - 13:50   quote  deeplink  
3dea70b84f6d6f082e0417625d931d2f.png

coen_moulijn_eerbetoon.jpg

Het is vandaag, 4 januari 2013, twee jaar geleden dat Coen Moulijn op 73-jarige leeftijd overleed.

De bij leven al legendarische linksbuiten was van onschatbare waarde voor de ontwikkeling die Feyenoord in de jaren vijftig, zestig en zeventig van de vorige eeuw heeft doorgemaakt.

Hoe geliefd Moulijn was in Nederland werd eens te meer duidelijk tijdens de indrukwekkende uitvaart van het clubicoon op 8 januari 2011.

Duizenden Feyenoord-supporters vormden na afloop van de herdenkingsdienst een erehaag, toen de lijkwagen met daarin het stoffelijk overschot van de oer-Feyenoorder vanuit De Kuip vertrok naar crematorium Hofwijk.

Rijen dik verzamelden de mensen zich langs de route van de rouwstoet om hun dank te betuigen met applaus en het zingen van Feyenoord-liederen. Het was een bewijs van de importantie die Coen Moulijn heeft gehad voor Feyenoord, Rotterdam en het Nederlandse voetbal en een eerbetoon dat zelden een andere sporter ten deel was gevallen.

Rust zacht Coen.
Bron:FRFanatic
Jan Tol
 Jan Tol - vrijdag 04 januari 2013 - 14:00   quote  deeplink  
Zoals Coen worden er niet meer gemaakt!!
De mooist spelende voetballer aller tijden (maak nog maar wat schijnbewegingen in de Hemel Coen en laat iedereen genieten...).
pat
 pat - vrijdag 04 januari 2013 - 14:03   quote  deeplink  
_0_ coen _0_
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 04 januari 2013 - 15:29   quote  deeplink  
Ik heb Coen in zijn nadagen bij feyenoord als voetballer meegemaakt in de kuip.ik zou we'll eens willen weten hoe coen en meerdere van zijn tijdgenoten het in het heden het zouden doen ? Voor de rest blijft het een van de grootste voetballers van zijn tijd
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 04 januari 2013 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 januari 2013 - 15:29 schreef piet de paler het volgende:
Ik heb Coen in zijn nadagen bij feyenoord als voetballer meegemaakt in de kuip.ik zou we'll eens willen weten hoe coen en meerdere van zijn tijdgenoten het in het heden het zouden doen ? Voor de rest blijft het een van de grootste voetballers van zijn tijd
Ik heb coentje ook mee gemaakt, maar ik blijf er niet in hangen ... Zelfs spelers van 7,8 jaar geleden kan je al niet meer vergelijken met het heden
Alexi
 Alexi - vrijdag 04 januari 2013 - 19:22   quote  deeplink  
Wat gaat een jaar toch snel,
maar onze Coentje zal voor altijd blijven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 04 januari 2013 - 23:58   quote  deeplink  
Vandaag o.a. bij De Kuip geweest. Ook bij Coentje op het plein. Een saluut.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 05 januari 2013 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 januari 2013 - 23:58 schreef FR-Henk het volgende:
Vandaag o.a. bij De Kuip geweest. Ook bij Coentje op het plein. Een saluut.
mooi gebaar Henk
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 05 januari 2013 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2013 - 11:37 schreef piet de paler het volgende:

[..]

mooi gebaar Henk
Was ook hartverwarmend te zien, Piet. Regelmatig hele gezinnen waarvan de kinderen poseren naast Coentje voor een foto.
Dat beeld heeft een geweldige kracht: Coen is er, voor altijd!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 23 januari 2013 - 12:59   quote  deeplink  
e87322577326d73910b965d920c27a20.png

gerard_meijer.jpg

Coen Moulijn moet naar binnen. Dat vindt de legendarische Feyenoord-verzorger Gerard Meijer. Directe aanleiding vormt het feit dat 'ondeugende jongemannen' het beeld van de Feyenoord- legende zondag in een Ajaks-shirt hulden.

Het beeld van Moulijn staat aan de Olympiaweg op het openbaar toegankelijke en doorgaans desolate voorplein van de Kuip.

Het shirt-incident is de directe aanleiding van zijn oproep, maar Meijer vindt reeds langer dat de kwikzilverachtige dribbelaar een betere plek verdient. ,,Als ik 's ochtends bij de Kuip arriveer, zeg ik altijd: verdorie Coen, wat sta je hier toch verlaten en alleen. Met deze kou zou ik hem wel een jassie willen aantrekken. Want Coen was een echte koukleum. Bovendien is de kans op diefstal levensgroot. Brons is veel geld waard.''

Naast een koukleum was Moulijn ook een gezelschapsdier, weet Gerard Meijer, die Moulijn leerde kennen toen hij in 1959 zijn debuut maakte als masseur bij Feyenoord, een baan die hij pas na 45 jaar opgaf. Ook om die reden verdient Moulijn een plek die meer in de loop van het publiek ligt, meent Meijer. ,,Binnen de hekken van het stadion is voldoende ruimte.'' Meijer heeft reeds diverse steunbetuigingen binnen van supporters.
Bron:FRFanatic
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 01 juni 2013 - 15:02   quote  deeplink  
Coen Moulijn Memorial Cup op Varkenoord vandaag van start

Coen1(1).jpg

Op het terrein van Sportclub Feyenoord, Varkenoord, vindt vandaag (zaterdag) de tweede editie van de Coen Moulijn Memorial Cup plaats. Vanaf 10.00 uur strijden zo'n zevenhonderd F-jes in een voetbaltoernooi om deze fel begeerde Cup. Natuurlijk is mevrouw Adri Moulijn hierbij aanwezig. Net als de Feyenoord Supportersvereniging (FSV) die het toernooi mede sponsort.

De FSV is morgen nadrukkelijk aanwezig. Op het terrein loopt ons promoteam rond waarbij het lidmaatschap is af te sluiten. Tot aan 1 juli van dit jaar betaalt u voor het hoofdlidmaatschap, seizoen 2013-14, bij de FSV geen €30,00 maar slechts €20,00. Hiervoor ontvangt u 10x het magazine van de FSV "Hand in Hand" bij u thuis op de mat en profiteert u van voordelen, waaronder artikelen uit de FSV webshop. Voor €20,00 een seizoen lang een leuke kennismaking met de FSV.

Tevens staat de vereniging met een marktkraam. Waar artikelen te koop worden aangeboden, die in de webshop van de FSV nog niet te koop zijn. Zo is er met toestemming van mevrouw Moulijn een prachtig Coen Moulijn gememoreerd T-shirt en Kristalglas te koop en een aantal aan Feyenoord gerelateerd nieuwe artikelen.

De Coen Moulijn Memorial Cup wordt jaarlijks een combinatie van het beste van vroeger en vandaag. Het toernooi wordt elk jaar verspeeld bij een van de twee clubs waar Coen Moulijn zelf ooit heeft gespeeld: Feyenoord en Xerxes/DZB.

64 teams uit Nederland en van over de landsgrenzen maken in Rotterdam kennis met de legende Coen Moulijn. De kleine voetballers hebben de in de volksmond genoemde Mister Feyenoord nooit gekend, Coentje zeker nooit zien spelen, maar zullen Coentje na het toernooi nooit meer vergeten.
Om 09.30 uur wordt de Coen Moulijn Memorial Cup op spectaculaire wijze geopend en om 10.00 uur brand de strijd los in het toermooi om de Cup.

De Coen Moulijn Memorial Cup is zeker het bezoeken waard en is natuurlijk gratis te bezoeken.
Bron:Feyenoordnet
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 18 juni 2013 - 11:44   quote  deeplink  
Muurtje van Moulijn tegen de vlakte

media_xll_1708257.jpg

Het beroemdste muurtje van Rotterdam gaat tegen de vlakte. De bakstenen wand waar Feyenoord-legende Coen Moulijn als jochie urenlang ballen tegenaan schopte, wordt vervangen door een nieuw monument.

Het huidige muurtje is een sta-in-de-weg in de Bloklandstraat in het Oude Noorden. Het staat in een doodlopend deel, middenop een troosteloos pleintje. De gemeente wil de straat openbreken om hier een fiets- en wandelroute te maken, maar voor deze missie zullen een huizenblok én het Moulijnmuurtje moeten sneuvelen.

Elders in de straat, waar 'Coentje' opgroeide, wordt een nieuwe wand gemetseld. In 1990 dreigde het muurtje ook al eens te verdwijnen. Toen verkeerde deze in zo'n slechte staat dat hij afgebroken moest worden. Op dezelfde plek werd een knalrood exemplaar neergezet met een plaquette over Mister Feyenoord.

'Schandalig'

Dit rode muurtje moet dus verplaatst worden. 'Schandalig', vindt Willem van Hanegem die samen met Moulijn de Europacup 1 won. 'Alles is maar nep tegenwoordig. We hebben al kunstgrasveld, het stadion moet weg en nu verdwijnt het muurtje van zijn plek. Het is een monument!'

Moulijn overleed begin 2011 op 73-jarige leeftijd. De watervlugge speler heeft in Rotterdam ook een standbeeld, wandschildering en een weg die naar hem is vernoemd.
Bron:AD

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 juni 2013 door RenatoBos --
VVout
 VVout - dinsdag 18 juni 2013 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juni 2013 - 11:44 schreef RenatoBos het volgende:
Muurtje van Moulijn tegen de vlakte

[ afbeelding ]

Het beroemdste muurtje van Rotterdam gaat tegen de vlakte. De bakstenen wand waar Feyenoord-legende Coen Moulijn als jochie urenlang ballen tegenaan schopte, wordt vervangen door een nieuw monument.

Het huidige muurtje is een sta-in-de-weg in de Bloklandstraat in het Oude Noorden. Het staat in een doodlopend deel, middenop een troosteloos pleintje. De gemeente wil de straat openbreken om hier een fiets- en wandelroute te maken, maar voor deze missie zullen een huizenblok én het Moulijnmuurtje moeten sneuvelen.

Elders in de straat, waar 'Coentje' opgroeide, wordt een nieuwe wand gemetseld. In 1990 dreigde het muurtje ook al eens te verdwijnen. Toen verkeerde deze in zo'n slechte staat dat hij afgebroken moest worden. Op dezelfde plek werd een knalrood exemplaar neergezet met een plaquette over Mister Feyenoord.

'Schandalig'

Dit rode muurtje moet dus verplaatst worden. 'Schandalig', vindt Willem van Hanegem die samen met Moulijn de Europacup 1 won. 'Alles is maar nep tegenwoordig. We hebben al kunstgrasveld, het stadion moet weg en nu verdwijnt het muurtje van zijn plek. Het is een monument!'

Moulijn overleed begin 2011 op 73-jarige leeftijd. De watervlugge speler heeft in Rotterdam ook een standbeeld, wandschildering en een weg die naar hem is vernoemd.
Integreren in een muur van HNS, zou echt kikkû zijn.
tomson
 tomson - dinsdag 18 juni 2013 - 13:25   quote  deeplink  
Nou..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 18 juni 2013 - 13:37   quote  deeplink  
Nieuw 'Muurtje van Moulijn' op komst

media_xll_1709008.jpg

Rotterdammers mogen vanaf woensdag gaan stemmen op een nieuw te bouwen variant van het zogenoemde 'Muurtje van Moulijn'. Dat meldde de deelgemeente Noord van Rotterdam dinsdag.

Het muurtje in de Bloklandstraat is beroemd, omdat voetballegende Coen Moulijn leerde voetballen tegen het stenen bouwwerk. In 1990 verdween het muurtje, maar al snel werd het vervangen door een replica. Nu moet, vanwege een bouwproject, ook deze replica het veld ruimen.

'De Bloklandstraat zonder eerbetoon aan Coen Moulijn is echter ondenkbaar', aldus de deelgemeente. Via internet mogen Rotterdammers stemmen op twee ontwerpen. De winnende variant wordt buiten het bereik van het nieuwe bouwproject gebouwd.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 19 juni 2013 - 12:10   quote  deeplink  
Stemmen op nieuw 'Muurtje van Moulijn'

600x400-vi-205608.jpg

Er komt een nieuw Muurtje van Moulijn in de Bloklandstraat in het Oude Noorden waar Feyenoord-legende Coen Moulijn opgroeide en leerde voetballen. Het huizenblok dat dwars op deze straat staat, wordt gesloopt om plaats te maken voor een doorgaande fiets- en wandelroute naar het Zwaanshals. Daardoor verdwijnt ook het bestaande kunstwerk Muurtje van Moulijn. De Bloklandstraat zonder eerbetoon aan Coen Moulijn is ondenkbaar. Er komt een nieuw muurtje tegen de doorgebroken gevel, omgeven door fotos van de bekende voetballer. Rotterdammers kunnen stemmen over hoe het kunstwerk eruit komt te zien.

Coen Moulijn is geboren en getogen in de Bloklandstraat op nummer 14. Hij leerde er tegen een muurtje voetballen. In de volksmond kreeg het de bijnaam Muurtje van Moulijn. Dat muurtje verdween in 1990. Het verkeerde in zon slechte staat dat het werd afgebroken. In 1990 plaatste Hans Citroen een vervangend muurtje op dezelfde plek, als hommage aan Moulijn. Ook dat muurtje gaat nu verdwijnen vanwege de sloop in de Bloklandstraat.

Kunstenaar Hans Citroen heeft twee ontwerpvarianten voor het nieuwe muurtje gemaakt. Rotterdammers beslissen welke variant hun voorkeur heeft en welke fotos erop komen. Stemmen kan op www.muurtjevanmoulijn.nl van 19 juni tot 11 juli 2013.

Citroen bouwt het nieuwe kunstwerk op met stenen die vrijkomen bij de sloop van woningen in de doorbraak. Deze stenen komen overeen met de stenen in het oorspronkelijke Muurtje van Moulijn. Hij krijgt bij het veiligstellen en schoonmaken van de stenen hulp van jongeren uit de wijk en kunstenaar Chris Ripken. Het portret van Moulijn op het huidige muurtje wordt gedoneerd aan het Feyenoord Museum.
Klik op onderstaande link om uw stem uit te brengen..
http://www.muurtjevanmoulijn.nl/
Bron:Feyenoord.nl

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5877
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Coen, we zullen je nooit vergeten!

0.0146398