|
|
reje
|
|
|
Sigthórsson mogelijk pas volgend seizoen terug
De terugkeer van Kolbeinn Sigthórsson bij Ajax laat nog maanden op zich wachten. Mogelijk is de IJslandse spits, die herstellende is van een vermoeidheidsbreukje in zijn rechterenkel, pas na de zomerstop volledig wedstrijdfit.
Ik vind dat Ajax een nieuwe spits moet halen, Lodeiro en de Jong zijn wel goed maar zijn beter voor het middenveld. Bulykin is redelijk maar je kan hem beter gebruiken als invaller. |
|
|
|
|
reje
|
|
|
Texeira van FC Groningen lijkt mij een perfecte optie. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vind Siem de Jong als spits niets te min voor de eredivisie en zelfs Europees, en dan heb je nog steeds Bulykin, Lodeiro en Klaassen achter de hand. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Oplossing is vrij simpel: Siem de Jong.
Heeft het prima gedaan vorig seizoen. En zal zeker nu we Boerrigter aan de linkerkant hebben lopen makkelijker in scoringspositie komen.
Daarnaast heb ik gemerkt dat Eriksen zijn beste wedstrijden heeft gespeeld met de Jong in de spits. |
|
|
|
|
reje
|
|
|
Als je kijkt naar de selectie wat er nu staat dan is Siem de Jong de beste optie voor de spitspositie inderdaad. |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
mij lijkt christian tello van barca b wel een goede jong snel goede dribbel en zoals alle door barca opgeleiden spelers kent het posistie spel goed
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 januari 2012 door ajaxfan lol -- |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
Ik zou Tom Broere kopen van AA Gent. |
|
|
|
|
Ajax mijn club
|
|
|
Ajax moet echt op zoek naar een goede spits. Zowel de Jong als Lodeiro zijn te licht en ook Klaassen is geen echte killer. Baal nog steeds dat Matavz naar PSV is gegaan, dat was volgens mij de ideale spits voor Ajax. In Nederland heb je volgens mij alleen nog Bas Dost maar ook daarvan twijfel ik of hij het zou redden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 januari 2012 door Ajax mijn club -- |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 11:26 schreef Ajax mijn club het volgende:Ajax moet echt op zoek naar een goede spits. Zowel de Jong als Lodeiro zijn te licht en ook Klaassen is geen echte killer. Baal nog steeds dat Matavz naar PSV is gegaan, dat was volgens mij de ideale spits voor Ajax. In Nederland heb je volgens mij alleen nog Bas Dost maar ook daarvan twijfel ik of hij het zou redden. Die Castillion van RKC lijkt mee een goeie voor Ajax. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
----------------------BULY----------------------
BOERTJE-----------------------------------MICKEY
----------------------SIEM----------------------
---------THEO--------------------ANITA----------
BOILESEN----------------------------------VDWIEL
-----------------VERTONGH---TOBY----------------
----------------------CILESSEN-------------------
Dit is het kampioenselftal met een goede balans in techniek en fysiek. En ja de potentiële wereldtopper Eriksen staat niet in mijn basisteam. Kan het helaas nooit bewijzen maar denk dat Ajax zonder hem beter in balans is met het huidige spelersbestand...
Dus Buly is mijn spits! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 12:09 schreef Stanley het volgende:----------------------BULY---------------------- BOERTJE-----------------------------------MICKEY ----------------------SIEM---------------------- ---------THEO--------------------ANITA---------- BOILESEN----------------------------------VDWIEL -----------------VERTONGH---TOBY---------------- ----------------------CILESSEN------------------- Dit is het kampioenselftal met een goede balans in techniek en fysiek. En ja de potentiële wereldtopper Eriksen staat niet in mijn basisteam. Kan het helaas nooit bewijzen maar denk dat Ajax zonder hem beter in balans is met het huidige spelersbestand... Dus Buly is mijn spits! ----------------------SIEM----------------------
----------------------Eriksen-------------------
---------THEO--------------------ANITA----------
ZO is ie beter :)
OF
----------------------SIEM----------------------
---------THEO-----------------------Eriksen----------
---------------------ANITA-----------------------
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 januari 2012 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
wat ajax in het eerste gedeelte heeft gemist is karakter, teveel frivoliteit en gemakzucht. Met Theo, Siem en Anita/Enoh op het middenveld is er een betere balans in techniek fysiek. Bovendien zal Siem uitstekend renderen achter Buly en dan bedoel ik veel doelpunten maken. (net als Buly)
Eriksen is uitsluitend techniek waarbij 9 van de 10 akties resulteren in balverlies.. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
ER IS ALLANG AANGEGEVEN DAT ER GEEN NIEUWE SPITS KOMT!!!!!! Nicolas, Siem of Dmitri wordt 1e spits |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 12:13 schreef Booya4Afca het volgende:[..] ----------------------SIEM---------------------- BOERTJE-----------------------------------MICKEY ---------THEO-----------------------Eriksen---------- ---------------------ANITA----------------------- BOILESEN----------------------------------VDWIEL -----------------VERTONGH---TOBY---------------- ----------------------CILESSEN------------------- Vermeer ipv Cillessen en dan ben ik het er mee eens ;-) |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 12:15 schreef Stanley het volgende:wat ajax in het eerste gedeelte heeft gemist is karakter, teveel frivoliteit en gemakzucht. Met Theo, Siem en Anita/Enoh op het middenveld is er een betere balans in techniek fysiek. Bovendien zal Siem uitstekend renderen achter Buly en dan bedoel ik veel doelpunten maken. (net als Buly) Eriksen is uitsluitend techniek waarbij 9 van de 10 akties resulteren in balverlies.. Wat Ajax mist zijn spelers die het niveau van Ajax 1 aankunnen. Natuurlijk hebben wij geen geluk gehad wat betreft blessures, maar dat neemt niet weg dat grotendeel van de spelers normaal gesproken niet of nauwelijks aan spelen toe komen.
Wat betreft Eriksen; wat je daar zegt is natuurlijk de grootste onzin.
Eriksen is niet alleen techniek, maar ook nog eens een voetbalinzicht waar je u tegen zegt. Er zijn maar weinig spelers die hem begrijpen/aanvoelen. Buiten Sightorson en de Jong en af en toe Boerighter is er niemand die van de ruimtes gebruikmaakt die o.a. door Eriksen worden gecreeerd.
Waar hij tekort komt is fysiek, maar dat is gezien zijn leeftijd en lichaambouw niet zo gek. Sneijder was ook niet bepaald de sterkste op het veld in zijn tijden bij Ajax.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 januari 2012 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote: Vermeer mag van mij best blijven staan hoor ;) |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Ik vind Siem de Jong ook een uitstekende optie voor in de spits, maar daar moet in mijn ogen wel een kanttekening bij geplaatst worden. Als je Siem nu weer in de spits zet, maak hem dan ook spits. Laat hem zich dan volledig op die positie richten en zet hem niet weer op het middenveld. Ik vind de Boer echt een uitstekende trainer en hoop net als hijzelf dat hij er nog tien jaar zit. Maar ik vind wel dat hij nog teveel schuift met spelers. Anita, de Jong, Lodeiro en Alderweireld zijn zo al even een paar spelers die dit seizoen op meerdere posities hebben gespeeld. Ik ben daar geen voorstander van. Dus Siem in de spits vind ik prima, maar laat hem dan ook echt een spits zijn en zet hem niet de week erop weer op een andere plek. Op die manier haal je als speler nooit het beste uit jezelf. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 12:20 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Wat Ajax mist zijn spelers die het niveau van Ajax 1 aankunnen. Natuurlijk hebben wij geen geluk gehad wat betreft blessures, maar dat neemt niet weg dat grotendeel van de spelers normaal gesproken niet of nauwelijks aan spelen toe komen. Wat betreft Eriksen; wat je daar zegt is natuurlijk de grootste onzin. Eriksen is niet alleen techniek, maar ook nog eens een voetbalinzicht waar je u tegen zegt. Er zijn maar weinig spelers die hem begrijpen/aanvoelen. Buiten Sightorson en de Jong en af en toe Boerighter is er niemand die van de ruimtes gebruikmaakt die o.a. door Eriksen worden gecreeerd. Waar hij tekort komt is fysiek, maar dat is gezien zijn leeftijd en lichaambouw niet zo gek. Sneijder was ook niet bepaald de sterkste op het veld in zijn tijden bij Ajax. Ben ik helemaal met je eens Booy, dus heb je meer aan iemand op zijn plek die minder kwaliteit heeft, maar dit compenseert middels fysiek en inzet.
Wat ik al zei jammer dat ik het niet kan bewijzen, maar ben er niet 100, maar 200% van overtuigd. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 12:31 schreef Stanley het volgende:[..] Ben ik helemaal met je eens Booy, dus heb je meer aan iemand op zijn plek die minder kwaliteit heeft, maar dit compenseert middels fysiek en inzet. Wat ik al zei jammer dat ik het niet kan bewijzen, maar ben er niet 100, maar 200% van overtuigd. Hier ben ik het helemaal niet mee eens. Chris is de assist koning van Ajax, DE man die anderen in scoringspositie brengt. Omdat anderen dit niet altijd zien moeten we minder kwaliteit in het elftal brengen? Lijkt me de wereld om z'n kop.
Siem en Chris als duo werkt heel erg goed. Dus gewoon Siem in de spits. |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
Leuk hoor, al die quasi intellectuele discussies hier over wie er in de spits moet staan.
Maar je kan ook gewoon even naar de feiten kijken. Siem de Jong heeft een armzalige 2 doelpunten gemaakt in maar liefst 12 wedstrijden. Aad Mansveld had een hoger gemiddelde als laatste man.
Kijken we naar de statistieken van Dimitri "ADO Den Haag is the best" Bulykin dan zien we dat onze Haagse held 4 keer heeft gescoord in 9 wedstrijden (lees voornamelijk invalbeurten.) En dat ook nog eens in een elftal zonder fatsoenlijke buitenspelers zoals hij bij ADO gewend was. Kijk, dan kan je wat als spits.
Kortom, vergeet voor altijd Siem de Jong en voortaan alle ballen op Dimitri "ADO Den Haag is the best" Bulykin. Dan ben ik er zeker van dat het Ajax gaat lukken zich te kwalificeren voor de Europa League.
http://www.youtube.com/watch?v=sHbc2Bf4WhY |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Dan ben ik er zeker van dat het Ajax gaat lukken zich te kwalificeren voor de Europa League.
Whahahahaha. Geweldig !!! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 12:57 schreef Eide het volgende:[..] Hier ben ik het helemaal niet mee eens. Chris is de assist koning van Ajax, DE man die anderen in scoringspositie brengt. Omdat anderen dit niet altijd zien moeten we minder kwaliteit in het elftal brengen? Lijkt me de wereld om z'n kop. Siem en Chris als duo werkt heel erg goed. Dus gewoon Siem in de spits. iedereen weet wat de kwaliteiten zijn van Chris. je moet de zwakheden van Chris eens zien. Chris samen met Theo op het middenveld werkt niet. omdat Enoh eigenlijk alleen op het middenveld verdedigd, Theo kan het niet belopen. Chris kan niet verdedigen en dan heeft het geen zin om mee naar achter te lopen. dus Theo of Chris moet eruit worden gehaald. Chris met Siem heeft ook niet gewerkt. Dus miss eens een keer Theo en Siem proberen.
Ik zeg Klaassen in de spits. Buly op de bank en Siem hebben we op andere posities nodig. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 13:30 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:Leuk hoor, al die quasi intellectuele discussies hier over wie er in de spits moet staan. Maar je kan ook gewoon even naar de feiten kijken. Siem de Jong heeft een armzalige 2 doelpunten gemaakt in maar liefst 12 wedstrijden. Aad Mansveld had een hoger gemiddelde als laatste man. Kijken we naar de statistieken van Dimitri "ADO Den Haag is the best" Bulykin dan zien we dat onze Haagse held 4 keer heeft gescoord in 9 wedstrijden (lees voornamelijk invalbeurten.) En dat ook nog eens in een elftal zonder fatsoenlijke buitenspelers zoals hij bij ADO gewend was. Kijk, dan kan je wat als spits. Kortom, vergeet voor altijd Siem de Jong en voortaan alle ballen op Dimitri "ADO Den Haag is the best" Bulykin. Dan ben ik er zeker van dat het Ajax gaat lukken zich te kwalificeren voor de Europa League. http://www.youtube.com/watch?v=sHbc2Bf4WhY als hij voornamelijk in inval beurten scoort dan zit hij het best op de bank. anders kan hij niet invallen |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 13:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] als hij voornamelijk in inval beurten scoort dan zit hij het best op de bank. anders kan hij niet invallen Dus jij denkt serieus dat Bulykin die 21 doelpunten bij ADO als invaller heeft gescoord? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 13:54 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:[..] Dus jij denkt serieus dat Bulykin die 21 doelpunten bij ADO als invaller heeft gescoord? Oh, want jij denkt dat het niveau van Ajax gelijk staat aan die van ADO? Whahahaha.. Bij Ajax heb je een veel grotere druk. Moet je in kleine ruimtes spelen. Hier krijgt Bulykin de ruimte niet. Bij ADO wel. Vind je het gek dat dat hij er zoveel gescoord heeft? |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 13:54 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:[..] Dus jij denkt serieus dat Bulykin die 21 doelpunten bij ADO als invaller heeft gescoord? nee, maar zei ik dat dan?? tuurlijk zal hij het goed gedaan hebben bij ado. maar hij heeft het verprutst bij rusland en bij anderlecht. als invaller bij ajax is hij beter dan als basisspeler |
|
|
|
|
Herman1983
|
|
|
quote: Haha goeie!
Persoonlijk vind ik dat we met Lodeiro, de Jong, Bulykin, en Klaassen opties zat hebben
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 januari 2012 door Herman1983 -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 14:08 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] nee, maar zei ik dat dan?? tuurlijk zal hij het goed gedaan hebben bij ado. maar hij heeft het verprutst bij rusland en bij anderlecht. als invaller bij ajax is hij beter dan als basisspeler Hoe vaak is Bulykin dan in de basis gestart bij Ajax?? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 09:57 schreef Eide het volgende:Ik vind Siem de Jong als spits niets te min voor de eredivisie en zelfs Europees, en dan heb je nog steeds Bulykin, Lodeiro en Klaassen achter de hand. Gaan we weer met mister No Body de Jong weer beginnen,punt 1 is hij geen spits hij kan namelijk niet scoren en punt 2 is hij fysiek niet sterk genoeg techn.geen top kortom niet voor Ajax geschikt .Gewoon Bully in de spits dat is een echte spits. |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
------------Siem------------ Boer--------------------Micky -----Theo----------Eriksen--- -----------Anita------------- -Boilesen--Jan-Toby------Wiel -----------Vermeer------------
1+1! lijkt me niet echt een moeilijke keus! Iig geen spits halen! kapitaal vernietiging aangezien je Lodeiro,Buly nog op de bank hebt zitten!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 januari 2012 door AFCAMylife -- |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 13:56 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Oh, want jij denkt dat het niveau van Ajax gelijk staat aan die van ADO? Whahahaha.. Bij Ajax heb je een veel grotere druk. Moet je in kleine ruimtes spelen. Hier krijgt Bulykin de ruimte niet. Bij ADO wel. Vind je het gek dat dat hij er zoveel gescoord heeft? Qua gespeelde minuten heeft hij in Amsterdam vaker gescoord dan bij ADO. Dus je hele analyse klopt weer eens van geen kanten.
Hij heeft bij ADO in totaal meer doelpunten gescoord omdat hij a) vaker werd opgesteld en.... b) omdat ze in Den Haag buitenspelers hebben die in staat zijn een fatsoenlijke voorzet te geven. (we noemen geen namen).
En zoals je weet is de laatste buitenspeler van Ajax die in staat was een fatsoenlijke voorzet te geven nu trainer in Australie. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 12:09 schreef Stanley het volgende:----------------------BULY---------------------- BOERTJE-----------------------------------MICKEY ----------------------SIEM---------------------- ---------THEO--------------------ANITA---------- BOILESEN----------------------------------VDWIEL -----------------VERTONGH---TOBY---------------- ----------------------CILESSEN------------------- Dit is het kampioenselftal met een goede balans in techniek en fysiek. En ja de potentiële wereldtopper Eriksen staat niet in mijn basisteam. Kan het helaas nooit bewijzen maar denk dat Ajax zonder hem beter in balans is met het huidige spelersbestand... Dus Buly is mijn spits! He Stanley is een prima opstelling,alleen je zal De Jong moeten ruilen voor Eriksen,want Siem is beslist te licht voor Ajax en Eriksen is 2 klasse beter alleen moet je hem tijd geven hij is nog heel jong en een zwaar jaar achter de rug qua speelminuten incl.wk onder 21 ,ook Greg had die terugslag vorig jaar,maar Eriksen gaat het helemaal maken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 januari 2012 door nora -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 12:13 schreef Booya4Afca het volgende:[..] ----------------------SIEM---------------------- BOERTJE-----------------------------------MICKEY ----------------------Eriksen------------------- ---------THEO--------------------ANITA---------- BOILESEN----------------------------------VDWIEL -----------------VERTONGH---TOBY---------------- ----------------------CILESSEN------------------- ZO is ie beter :) OF ----------------------SIEM---------------------- BOERTJE-----------------------------------MICKEY ---------THEO-----------------------Eriksen---------- ---------------------ANITA----------------------- BOILESEN----------------------------------VDWIEL -----------------VERTONGH---TOBY---------------- ----------------------CILESSEN------------------- STOP MET DIE SIEM ,de man kan niet scoren is te licht voor Ajax |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 12:29 schreef ktotheb het volgende:Ik vind Siem de Jong ook een uitstekende optie voor in de spits, maar daar moet in mijn ogen wel een kanttekening bij geplaatst worden. Als je Siem nu weer in de spits zet, maak hem dan ook spits. Laat hem zich dan volledig op die positie richten en zet hem niet weer op het middenveld. Ik vind de Boer echt een uitstekende trainer en hoop net als hijzelf dat hij er nog tien jaar zit. Maar ik vind wel dat hij nog teveel schuift met spelers. Anita, de Jong, Lodeiro en Alderweireld zijn zo al even een paar spelers die dit seizoen op meerdere posities hebben gespeeld. Ik ben daar geen voorstander van. Dus Siem in de spits vind ik prima, maar laat hem dan ook echt een spits zijn en zet hem niet de week erop weer op een andere plek. Op die manier haal je als speler nooit het beste uit jezelf. Waarom we hebben 1 van de beste spitsen Buly ,Siem is geen spits en wordt ook nooit een spits mist kracht en killing en handelingssnelheid. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 13:30 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:Leuk hoor, al die quasi intellectuele discussies hier over wie er in de spits moet staan. Maar je kan ook gewoon even naar de feiten kijken. Siem de Jong heeft een armzalige 2 doelpunten gemaakt in maar liefst 12 wedstrijden. Aad Mansveld had een hoger gemiddelde als laatste man. Kijken we naar de statistieken van Dimitri "ADO Den Haag is the best" Bulykin dan zien we dat onze Haagse held 4 keer heeft gescoord in 9 wedstrijden (lees voornamelijk invalbeurten.) En dat ook nog eens in een elftal zonder fatsoenlijke buitenspelers zoals hij bij ADO gewend was. Kijk, dan kan je wat als spits. Kortom, vergeet voor altijd Siem de Jong en voortaan alle ballen op Dimitri "ADO Den Haag is the best" Bulykin. Dan ben ik er zeker van dat het Ajax gaat lukken zich te kwalificeren voor de Europa League. http://www.youtube.com/watch?v=sHbc2Bf4WhY He Wesley heel veel Ajacieden hebben niet jou inzicht ik ben niet te beroerd om jou dat te zeggen ,Bully is een van de beste spitsen in de Eredivisie en Siem een van de slechtste en toch willen zij hem weer in de spits ik begrijp er geen ruk van. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 13:56 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Oh, want jij denkt dat het niveau van Ajax gelijk staat aan die van ADO? Whahahaha.. Bij Ajax heb je een veel grotere druk. Moet je in kleine ruimtes spelen. Hier krijgt Bulykin de ruimte niet. Bij ADO wel. Vind je het gek dat dat hij er zoveel gescoord heeft? He hash hij heeft als invaller al zijn geld opgebracht en meer gescoord als Siempie dus geloof me nou Bully is de spits voor ons. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 13:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] iedereen weet wat de kwaliteiten zijn van Chris. je moet de zwakheden van Chris eens zien. Chris samen met Theo op het middenveld werkt niet. omdat Enoh eigenlijk alleen op het middenveld verdedigd, Theo kan het niet belopen. Chris kan niet verdedigen en dan heeft het geen zin om mee naar achter te lopen. dus Theo of Chris moet eruit worden gehaald. Chris met Siem heeft ook niet gewerkt. Dus miss eens een keer Theo en Siem proberen. Ik zeg Klaassen in de spits. Buly op de bank en Siem hebben we op andere posities nodig. Het is niet Eriksen te verwijten dat het middenveld niet loopt zoals hij moet lopen. Het is juist Enoh die door zijn gebrekkige voetbalkwaliteiten ervoor zorgt dat het middenveld niet in balans is.
Je moet eens voor de gein per wedstrijd bijhouden hoeveel ballen hij zomaar inleverd. En dan heb ik het niet over steekpassen of ballen met aanvallende intenties. Nee, passen in de breedte.
Daarnaast is hij in de war en heeft hij geen idee wat voor een beroep hij uit oefent. In plaats van de bal het werk te laten doen, denkt hij dat hij een postbode is en beslist 9/10 keer de bal maar te komen brengen.
Eriksen heeft nog veel te leren, dat klopt. Maar om hem te slachtofferen voor het feit dat zijn mede spelers normaal gesproken te licht zijn voor Ajax 1, is de omgekeerde wereld.
Haal Enoh eruit, zet daar Vertonghen of Anita neer en je zult zien dat het stukken beter gaat lopen. Alleen daarom hoop ik van harte dat Boilesen snel aanschuift bij de groep, en zo weer wedstrijd fit raakt.
Dan kan Boilesen namelijk linksback, en dan kan Anita weer lekker het middenveld op. In de tussentijd kan Enoh trainen op de bal zo snel mogelijk aan je medespeler geven. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote: Hij hoeft ook niet veel te scoren. Als de rest door zijn voetballend vermogen wat vaker de kans krijgt om de bal in het netje te leggen is het prima. |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 09:43 schreef reje het volgende:Sigthórsson mogelijk pas volgend seizoen terug De terugkeer van Kolbeinn Sigthórsson bij Ajax laat nog maanden op zich wachten. Mogelijk is de IJslandse spits, die herstellende is van een vermoeidheidsbreukje in zijn rechterenkel, pas na de zomerstop volledig wedstrijdfit. Ik vind dat Ajax een nieuwe spits moet halen, Lodeiro en de Jong zijn wel goed maar zijn beter voor het middenveld. Bulykin is redelijk maar je kan hem beter gebruiken als invaller. Ajax moet geen nieuwe spits halen. We hebben een redelijke Eredivisie spits Bulykin, daarnaast hebben we een goede jeugd spits achter de hand met Klaassen. De Jong heeft het vorig seizoen ook prima gedaan en kan het ook. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 15:02 schreef AFCAMylife het volgende:------------Siem------------ Boer--------------------Micky -----Theo----------Eriksen--- -----------Anita------------- -Boilesen--Jan-Toby------Wiel -----------Vermeer------------ 1+1! lijkt me niet echt een moeilijke keus! Iig geen spits halen! kapitaal vernietiging aangezien je Lodeiro,Buly nog op de bank hebt zitten! Dit is een hele goede opstelling, met Anita en dan Siem in de spits! |
|
|
|
|
robajax
|
|
|
------------Siem------------ Boer------Eriksen------Micky ---------------------------- ---------janssen--Anita----- -Boilesen--Jan-Toby-----Wiel -----------Vermeer------------
Eriksen veel dichter op de spitsen in de kleine ruimtes kan ie super goed functionern en vooral met siem met z;n korte steek passjes denk aan het doelpunt in de kampioens wedstrijd siem heeft het inzicht om steeds weer in de vrije ruimte te lopen en eriksen legt de bal er neer of kan er overheen gaan. |
|
|
|
|
Sander111
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 15:18 schreef nora het volgende:[..] Waarom we hebben 1 van de beste spitsen Buly ,Siem is geen spits en wordt ook nooit een spits mist kracht en killing en handelingssnelheid. Velen zeiden anders na de kampioenswedstrijd op 15 mei... |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 15:02 schreef AFCAMylife het volgende:------------Siem------------ Boer--------------------Micky -----Theo----------Eriksen--- -----------Anita------------- -Boilesen--Jan-Toby------Wiel -----------Vermeer------------ 1+1! lijkt me niet echt een moeilijke keus! Iig geen spits halen! kapitaal vernietiging aangezien je Lodeiro,Buly nog op de bank hebt zitten! Jij dacht zeker, ik pak gewoon de elf die de allerslechtste wedstrijd van het seizoen hebben gespeeld, vervang Enoh door Boilessen en dan heb ik de ideale opstelling?
http://www.vi.nl/Wedstrijden/Wedstrijd.htm?dbid=225790&typeofpage=84140 |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
quote: Heel snugger ben je niet, dat viel me al wel op! als je je eigen link even controleerd kun je zien dat na 3 minuten de jong geblesseert uit viel en later alderweireld ook nog!
Mja hoe snugger kun je wezen als je clubje ADO is! |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 16:43 schreef AFCAMylife het volgende:[..] Heel snugger ben je niet, dat viel me al wel op! als je je eigen link even controleerd kun je zien dat na 3 minuten de jong geblesseert uit viel en later alderweireld ook nog! Mja hoe snugger kun je wezen als je clubje ADO is! Snugger genoeg om controleerd met een 't' op het einde te schrijven en geblesseert met een 'd'. Geleerd in de 1e klas van de lagere school! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 14:53 schreef nora het volgende:[..] Gaan we weer met mister No Body de Jong weer beginnen,punt 1 is hij geen spits hij kan namelijk niet scoren en punt 2 is hij fysiek niet sterk genoeg techn.geen top kortom niet voor Ajax geschikt .Gewoon Bully in de spits dat is een echte spits. Het enige dat Bulykin voor heeft op Siem is zijn kracht. Daarin is Bulykin inderdaad gewoon de man. Daarom is hij ook gehaald als pinchhitter. Technisch is Bulykin natuurlijk gewoon zwak, en in de combinatie heeft hij ook geen indruk kunnen maken op mij.
Kies je voor Bulykin dan wil je hem in de 16 aan de bal krijgen met zo min mogelijk mensen bij hem in de buurt. Dat gaat met Eriksen, Janssen maar ook onze vleugelspitsen die veel naar binnen komen vrij lastig worden. Dan moet je ook 2 jongens hebben met een sterke voorzet, iets wat Mickey toch niet echt heeft. Met Bulykin in die positie wordt het doorzetten van Vertonghen en v.d. Wiel ook moeilijker omdat het centraal met Bulykin meteen vol zit en hij niet erg bewegelijk is.
Siem is zeker geen spits, maar is wel sterk bij steekpassjes en goed in de combinatie waarmee je met Eriksen en Janssen achter je en Derk en Mickey op de vleugels wat beter uit de verf komt.
Ik onderschrijf echt wel de sterke en zwakke punten van Siem. Ik kijk alleen naar de ploeg die er nu staat en in die ploeg zie ik toch minder snel Bulykin uit de verf komen. Dat vereist een veel opportunistischer ingesteld Ajax dan dat we nu hebben. Begrijp me goed, ik hou van spitsen die diep spelen en alles in de 16 op doel vlammen. Ik denk ook dat dit Ajax daar nu niet de ploeg voor is. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 15:40 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Het is niet Eriksen te verwijten dat het middenveld niet loopt zoals hij moet lopen. Het is juist Enoh die door zijn gebrekkige voetbalkwaliteiten ervoor zorgt dat het middenveld niet in balans is. Je moet eens voor de gein per wedstrijd bijhouden hoeveel ballen hij zomaar inleverd. En dan heb ik het niet over steekpassen of ballen met aanvallende intenties. Nee, passen in de breedte. Daarnaast is hij in de war en heeft hij geen idee wat voor een beroep hij uit oefent. In plaats van de bal het werk te laten doen, denkt hij dat hij een postbode is en beslist 9/10 keer de bal maar te komen brengen. Eriksen heeft nog veel te leren, dat klopt. Maar om hem te slachtofferen voor het feit dat zijn mede spelers normaal gesproken te licht zijn voor Ajax 1, is de omgekeerde wereld. Haal Enoh eruit, zet daar Vertonghen of Anita neer en je zult zien dat het stukken beter gaat lopen. Alleen daarom hoop ik van harte dat Boilesen snel aanschuift bij de groep, en zo weer wedstrijd fit raakt. Dan kan Boilesen namelijk linksback, en dan kan Anita weer lekker het middenveld op. In de tussentijd kan Enoh trainen op de bal zo snel mogelijk aan je medespeler geven. heb ik gezegd dat het door eriksen komt dat het niet loopt op het middenveld?
nogmaals, eriksen is aanvallend de beste middenvelder die ajax heeft. enoh is verdedigend de beste middenvelder die ajax heeft. maar zet je eriksen op de plek van enoh en zet je enoh op de plek van eriksen dan zijn die 2 de slechtste spelers die ajax heeft op het middenveld. dus het komt zowel door eriksen als door enoh. wil je met deze 2 mensen op het middenveld spelen. dan moeten ze beide dichtbij elkaar voetballen of 2 eilanden maken op het middenveld en 1 zwerft er tussen. daar is theo niet geschikt voor, maar de zeeuw was dat wel. anita op die plek zetten van enoh verander je alleen de aanval. maar je blijft een probleem houden dat eriksen niet goed kan verdedigen en theo het niet kan belopen om zowel voorin als achterin aanwezig te zijn.
het is geen verwijt richting eriksen maar meer richting het hele middenveld. wil je een dynamische middenveld hebben dan moet enoh beter in zijn aanvallende taken zijn(opbouw enzo) en eriksen moet beter zijn in het verdedigen(opjagen, bal afpakken, enzo).
als de tegenstander enoh heeft uitgespeeld dan wordt zijn positie niet overgenomen door een andere middenvelder, theo probeert dat wel maar faalt. eriksen doet niet eens de moeite, of hij mag het niet, of hij kan het niet.
maar stel je eens voor dat eriksen op de plek van enoh ging voetballen en enoh op de plek van eriksen. dat is toch een drama. zowel enoh als eriksen zijn gebonden aan hun taken op het middenveld. dus enoh doet het verdedigende werk en eriksen het aanvallende, daarin zijn die 2 spelers top. maar als de tegenstander komt met 3 middenvelders die kunnen aanvallen. dan wordt enoh overlopen en zelfs met enkel alleen theo erbij lukt het niet. eriksen die een man oppakt, laat mij niet lachen, die wordt er uitgelopen alsof hij er niet staat.
nogmaals eriksen is top in het aanvallende en enoh is top in het verdedigende. maar je komt zowel in de aanval als in de verdediging een man te kort op het middenveld.
daarom draait het ook niet omdat deze 2 spelers gebonden zijn aan hun eiland.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: inderdaad ze blijven maar op die ene wedstrijd hameren,de rest was knudde |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 17:20 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:[..] Snugger genoeg om controleerd met een 't' op het einde te schrijven en geblesseert met een 'd'. Geleerd in de 1e klas van de lagere school! Lang leve Google Chrome ofniet ?
Nu nog je ADO kaart inleveren en dan kan het nog wat worden! |
|
|
|