|
|
nora
|
|
|
hallo kom op blijf bij het onderwerp de spits en ik moet onze hagenees gelijk geven dat Bully een betere spits is als Siem en ook voor Ajax ondanks sommige commentaren hij heeft zich voor mij bewezen in die korte tijd dat hij heeft gespeeld met asisten en doepunten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Boerrigter--------Siem-----------Sulejmani
----------Lodeiro--------Erikssen---------
-----------------Anita--------------------
Boilesen---Jantje-------Alder------Vd Wiel
--------------Vermeer/Cilissen------------
Zo worden we kampioen.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
ja natuurlijk Remco jou Siem uiteraard en zonder Theo natuurlijk,nou Remco met Siem en zonder Jansen wordt je NOOIT kampioen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 19:54 schreef nora het volgende:ja natuurlijk Remco jou Siem uiteraard en zonder Theo natuurlijk,nou Remco met Siem en zonder Jansen wordt je NOOIT kampioen. Grappig, de laatste keer in 7 jaar dat we kampioen werden was MET de Jong en zonder Theo..
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 19:44 schreef remco k het volgende:Boerrigter--------Siem-----------Sulejmani ----------Lodeiro--------Erikssen--------- -----------------Anita-------------------- Boilesen---Jantje-------Alder------Vd Wiel --------------Vermeer/Cilissen------------ Zo worden we kampioen.. Als iedereen weer fit is....(jammer van Kolbeinn de onbetwiste spits)....worden we met deze heren kampioen...
1e keus/2e keus
Boerrigter/Aissattie---------------------De Jong/Bulykin---------------------Sulejmani/Ozbiliz
----------------------------Janssen/Lodeiro--------Erikssen/Davy Klaassen---------------------
-------------------------------------------Enoh/Anita-----------------------------------------
Boilesen/Koppers-------------Vertonghen/Ooijer-------Alder/van Rhijn------------Vd Wiel/ligeon
-----------------------------------------Vermeer/Cilissen------------ |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 20:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Als iedereen weer fit is....(jammer van Kolbeinn de onbetwiste spits)....worden we met deze heren kampioen... 1e keus/2e keus Boerrigter/Aissattie---------------------De Jong/Bulykin---------------------Sulejmani/Ozbiliz ----------------------------Janssen/Lodeiro--------Erikssen/Davy Klaassen--------------------- -------------------------------------------Enoh/Anita----------------------------------------- Boilesen/Koppers-------------Vertonghen/Ooijer-------Alder/van Rhijn------------Vd Wiel/ligeon -----------------------------------------Vermeer/Cilissen------------ Bijna helemaal mee eens...:-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 20:04 schreef remco k het volgende:[..] Grappig, de laatste keer in 7 jaar dat we kampioen werden was MET de Jong en zonder Theo.. [ filmpje ] Ben jij ook in Den Haag geboren....hehehe |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Klopt het scheelt niet veel...ieder zijn voorkeur... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Onzin deze zin...vandaar dat ik vroeg of je misschien in Den Haag bent geboren...hehehe Janssen is er nog geen vol jaar bij....dat weten we pas aan het eind van het seizoen... Misschien met Janssen wel 1 op 1...who knows... |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Je kunt een heel verhaal ophangen wie de spits van Ajax moet worden maar volgens mij is het belangrijker dat je geen doelpunten tegen krijgt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 20:45 schreef morkanne het volgende:Je kunt een heel verhaal ophangen wie de spits van Ajax moet worden maar volgens mij is het belangrijker dat je geen doelpunten tegen krijgt. Meestal krijg je 3 punten als je 1 goal meer maakt dan je tegenstander. Scoren lijkt mij toch wel essentieel ;)
Je overigens wel gelijk hoor als je zegt dat het verdedigend nu niet bepaald een vesting is maar goed, als Greg uit vorm is, Jan een tijdje slecht draait, Toby geblesseerd is en Nicolia toch wel wordt het gewoon lastig. En met Steek natuurlijk niet zomaar een keeper ingeleverd. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 20:45 schreef morkanne het volgende:Je kunt een heel verhaal ophangen wie de spits van Ajax moet worden maar volgens mij is het belangrijker dat je geen doelpunten tegen krijgt. Daar heb jij een goed punt! Ajax heeft de meeste doelpunten tegen van de top 6.... En onze coach was zo'n een goede verdediger ???
1 AZ--------------- 17 12 2 3 38 36 15 2 PSV-------------- 17 11 4 2 37 48 19 3 FC Twente-------- 17 09 6 2 33 43 18 4 Ajax------------- 17 09 6 2 33 46 23 5 Feyenoord-------- 17 09 4 4 31 34 22 6 Vitesse---------- 17 08 5 4 29 23 16 7 sc Heerenveen---- 17 07 7 3 28 39 28 8 FC Groningen----- 17 07 5 5 26 29 28 9 Roda JC Kerkrade- 17 08 0 9 24 29 38 10 NAC Breda-------- 17 06 3 8 21 24 28 11 ADO Den Haag----- 17 06 3 8 21 22 31 12 Heracles Almelo- 17 05 5 7 20 27 25 13 RKC Waalwijk---- 17 05 3 9 18 17 28 14 FC Utrecht------ 17 04 5 8 17 28 35 15 NEC------------- 17 5 2 10 17 17 27 16 De Graafschap--- 17 3 3 11 12 16 39 17 VVV-Venlo------- 17 2 4 11 10 16 42 18 Excelsior------- 17 1 5 11 8 9 41 |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 20:04 schreef remco k het volgende:[..] Grappig, de laatste keer in 7 jaar dat we kampioen werden was MET de Jong en zonder Theo.. [ filmpje ] Ja dat komt door het geweldige spel van Siem,ik was heel blij met hem in de kampioenswedstrijd,maar daarna was het armoe troef weken lang dus hij heeft genoeg kansen gehad. |
|
|
|
|
Twan
|
|
|
Nu Musa op weg lijkt naar CSKA Moskou gaat Kadlec er al niet meer heen. Volgens insiders moet hij rond de 4 miljoen euro kosten, een koopje voor een 19 jarige talentvolle Tsjechisch international! Het zou een slimme aankoop zijn,vooral gezien zijn leeftijd. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 21:06 schreef Eide het volgende:[..] Meestal krijg je 3 punten als je 1 goal meer maakt dan je tegenstander. Scoren lijkt mij toch wel essentieel ;) Je overigens wel gelijk hoor als je zegt dat het verdedigend nu niet bepaald een vesting is maar goed, als Greg uit vorm is, Jan een tijdje slecht draait, Toby geblesseerd is en Nicolia toch wel wordt het gewoon lastig. En met Steek natuurlijk niet zomaar een keeper ingeleverd. neem eens ook het middenveld en de aanvallers mee. de verdedigers zijn niet de enige die moeten verdedigen. als je er zo over denkt en ook zo uitvoert dan sta je zo met de rug tegen de muur want je verdediging wordt overlopen. waar gaat het fout op het middenveld. theo kan het niet belopen en eriksen is te laf om zijn lichaam in het strijd te gooien. daar kom je ver mee. dan speel je open huis. het is dankzij enoh zijn verdedigende werk, dat het niet al te erg is. ook jan haalt veel weg maar dat terzijde, want dat is eigenlijk al te laat(in mijn ogen he;)) |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 23:48 schreef nora het volgende:[..] Ja dat komt door het geweldige spel van Siem,ik was heel blij met hem in de kampioenswedstrijd,maar daarna was het armoe troef weken lang dus hij heeft genoeg kansen gehad. ja en de rest was ook niet om aan te zien he;) dus iedereen maar weg sturen. zo dat ruimt op!!! het heeft geen zin om mensen al af te schrijven ten zij ze 37 zijn dan is het te begrijpen. maar deze jongens kunnen nog van alles bij leren. voetballers zijn op hun 26ste best, dus siem heeft nog wel een paar jaartjes te gaan... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 23:48 schreef nora het volgende:[..] Ja dat komt door het geweldige spel van Siem,ik was heel blij met hem in de kampioenswedstrijd,maar daarna was het armoe troef weken lang dus hij heeft genoeg kansen gehad. je kletst volledig uit je nek, ik ben het wel in dot geval met remco en jack huntelaar eens! siem de jong hoort er gewoon toch in thuis, een jongen die altijd in het belang van het team speelt en als hij scoort belangrijke goals maken! en vergeet niet, theo janssen voegt geen ene flikker toe, sterker nog als hij speelt knijp in al weer in me handen of het nog goed komt! goede speler bij twente, maar kan het niveau en tempo van de jonge voetballers in dit ajax niet aan! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 09:43 schreef reje het volgende:Sigthórsson mogelijk pas volgend seizoen terug De terugkeer van Kolbeinn Sigthórsson bij Ajax laat nog maanden op zich wachten. Mogelijk is de IJslandse spits, die herstellende is van een vermoeidheidsbreukje in zijn rechterenkel, pas na de zomerstop volledig wedstrijdfit. Ik vind dat Ajax een nieuwe spits moet halen, Lodeiro en de Jong zijn wel goed maar zijn beter voor het middenveld. Bulykin is redelijk maar je kan hem beter gebruiken als invaller. Dus elke keer als een speler lang geblesseerd is dan moet er maar een vervanger gehaald worden??? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 10:19 schreef Booya4Afca het volgende:Oplossing is vrij simpel: Siem de Jong. Heeft het prima gedaan vorig seizoen. En zal zeker nu we Boerrigter aan de linkerkant hebben lopen makkelijker in scoringspositie komen. Daarnaast heb ik gemerkt dat Eriksen zijn beste wedstrijden heeft gespeeld met de Jong in de spits. Op zich waar alleen heeft Eriksen alleen met Sightorsson in de spits gespeeld en met de Jong op het middenveld erbij dus niet Janssen op linkshalf. Dus of dat het nu komt dat Eriksen beter speelt met Siem in de spits of dat hij minder speelt met de Jong op het middenveld? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Dat zagen we vorig jaar wel. Siem is met afstand het beste alternatief voor Sigthorson |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
quote: Siem de Jong 98 wedstrijden 27 doelpunten. gemiddelde 0,27
Boelykin (in Nederland) 39 wedstrijden 25 doelpunten. gemiddelde 0,64
Siem is met afstand het beste alternatief voor Sigthorson.
Ja, en Peter R. de Vries heeft verstand van voetbal, Ten Have heeft een Ajax-hart, Lothar van Gaal is een bescheiden man, Uri Coronel is het beste wat Ajax is overkomen, John van de Brom heeft een ruggengraat, Freek de Jonge is om te lachen, Dailey Blind kan voetballen en Excelsior is kampioenskandidaat. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 20:04 schreef remco k het volgende:[..] Grappig, de laatste keer in 7 jaar dat we kampioen werden was MET de Jong en zonder Theo.. [ filmpje ] Wat is dit nu weer voor onzin. Dit is wel een hele zielige manier om je anti-Jansen-fetish te uiten |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
Siem de Jong 98 wedstrijden 27 doelpunten. gemiddelde 0,27
Wesley Sonck 34 wedstrijden 10 doelpunten. gemiddelde 0.29
Need I say more? |
|
|
|
|
robajax
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 09:57 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:Siem de Jong 98 wedstrijden 27 doelpunten. gemiddelde 0,27 Wesley Sonck 34 wedstrijden 10 doelpunten. gemiddelde 0.29 Need I say more? wat een bullshit echt waar ten eerste siem heeft wel ff 64 wedstrijdjes meer gespeeld als sonck daar word het gemiddelde ook meestal niet beter van en ten tweede siem is geen aanvaller!!! er wordt zo vaak gezegd dat hij het goed doet in de spits maar hij is toch niet voor niks niet de vaste spits in AJAX 1 hij is een goede gelegenheidsspits als er iemand geblesseerd is. overigens vind ik buly ook wel een goede spits maar het is meer een breekijzer dan een basisspeler voor ajax. dus als hij dat blijft doen pikt ie z'n doelpuntjes echt wel mee.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 januari 2012 door robajax -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 03:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] ja en de rest was ook niet om aan te zien he;) dus iedereen maar weg sturen. zo dat ruimt op!!! het heeft geen zin om mensen al af te schrijven ten zij ze 37 zijn dan is het te begrijpen. maar deze jongens kunnen nog van alles bij leren. voetballers zijn op hun 26ste best, dus siem heeft nog wel een paar jaartjes te gaan... Inderdaad maar handelings snelheid leer je niet aan dat kan je misschien iets verbeteren maar dat komt hij te kort voor het Ajax niveau. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 11:48 schreef nora het volgende:[..] Inderdaad maar handelings snelheid leer je niet aan dat kan je misschien iets verbeteren maar dat komt hij te kort voor het Ajax niveau. Voor het middenveld (aanvallend)? Heb je helemaal gelijk. Maar Siem is een prima spits om achter de hand te hebben. Balvast, oog voor de ruimte, goed in de combinaties... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 03:41 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] je kletst volledig uit je nek, ik ben het wel in dot geval met remco en jack huntelaar eens! siem de jong hoort er gewoon toch in thuis, een jongen die altijd in het belang van het team speelt en als hij scoort belangrijke goals maken! en vergeet niet, theo janssen voegt geen ene flikker toe, sterker nog als hij speelt knijp in al weer in me handen of het nog goed komt! goede speler bij twente, maar kan het niveau en tempo van de jonge voetballers in dit ajax niet aan! Beste Louis we zullen zien wie uit zijn nek lult,ga maar lekker weer aankloten met Siem in de Spits dan kunnen we hopelijk ons nog aan het eind van het seizoen kwalificeren voor de EL leque. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 09:30 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:[..] Siem de Jong 98 wedstrijden 27 doelpunten. gemiddelde 0,27 Boelykin (in Nederland) 39 wedstrijden 25 doelpunten. gemiddelde 0,64 Siem is met afstand het beste alternatief voor Sigthorson. Ja, en Peter R. de Vries heeft verstand van voetbal, Ten Have heeft een Ajax-hart, Lothar van Gaal is een bescheiden man, Uri Coronel is het beste wat Ajax is overkomen, John van de Brom heeft een ruggengraat, Freek de Jonge is om te lachen, Dailey Blind kan voetballen en Excelsior is kampioenskandidaat. ======================================================================================== ======================================================================================== ======================================================================================== He wesley volgens mij moet ik fan van ADO worden want ik krijg het er maar niet ingepompt bij die eigenwijze figuren,ze willen weer aan kloten met die Siem in de spits ,kan hij al zijn kansen weer de tweede ring inschieten. Mijn god hoeveel bewijs moeten zij nog hebben.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 januari 2012 door nora -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote: Ik zou zeggen, DOEN! |
|
|
|
|
marius
|
|
|
wat een gezeur hier zeg, en waarom geen middenveld met eriksen enoh en anita??? anita heeft best veel voedballend vermogen! Of anders wrrm halen we jonatan dos santos van barca nie, speelt daar nooit in eerste. En is transfervrij als ik het goed heb aan eind van seizoen! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Het gaat hier niet om et middenveld, maar de spits positie.. ;) |
|
|
|
|
reje
|
|
|
Zolang er geen spits bij komt en Sigthórsson nog niet kan spelen is Siem gewoon de beste optie. Vind hem wel meer een schaduwspits. Ook zie ik hem meer als nummer 10 maar op die plek zal hij nu niet snel 1ste keus worden. Lodeiro vind ik een goede voetballer maar geen spits. Ook iemand voor achter de spits of als vleugelspeler. Klaassen is een fantastisch talent maar vind hem geen spits, wat niet is kan nog komen maar zie hem nu meer als middenvelder. Bulykin vind ik een redelijke spits, goed als stand in maar niet voor de basis. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
Toch zit er wel iets in met wat W. Verhoek zegt. Misschien moeten we Bulykin wel een paar wedstrijden in de basis laten beginnen. Zelf ben ik absoluut niet te spreken over de "spits" kwaliteiten van de Jong. Uiterst Ajax onwaardig en veel te weinig rendement. Indien Bulykin in de spits speelt zal je wel de vleugelspelers naar de andere kant moeten zetten. Mickey of Boerrigter op links en Lukoki op rechts. Dan pas kun je voorzetten verwachten. Met Buly heb je niets aan naar binnen trekkende vleugelspelers. En inderdaad had ADO daar vorig seizoen wel mensen staan met een goede voorzet. Iets wat bij Mickey nog wel eens ontbreekt. Waar ik mezelf nog steeds boos over maak is het hele gedoe rond El Hammie. Ik blijf erbij we deze jongen met deze kwaliteiten heel hard nodig hebben. Maar hoe dan ook we hebben nog steeds teveel spelers bij de selectie, die gewoon een AJAX waardige niveau niet aan kunnen. De Jong, Blind, Enoh, Anita, Vermeer en Ebicilio zijn daar goede voorbeelden van.
De vele blessures, het gebrek aan scorend vermogen bij Eriksen, het matig verdedigen van het middenveld, het verkeerd positioneren van Theo in de eerste TIEN!! wedstrijden en het gebrek aan een goede links back heeft eronder andere voor gezorgd dat we nu staan waar we staan. Ook Frank de Boer heeft daar debet aan, helaas maar waar.
Doordat de concurrentie ook vele punten heeft laten liggen, doen we nog mee voor het kampioenschap. Hier moeten we dan ook voor gaan. Met een zo goed als fitte selectie kunnen we weer mee doen, en is het aan de technische staf de taak om deze jongens ook fit te houden!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 januari 2012 door Eindhovense Ajaxfan -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 13:29 schreef reje het volgende:Zolang er geen spits bij komt en Sigthórsson nog niet kan spelen is Siem gewoon de beste optie. Vind hem wel meer een schaduwspits. Ook zie ik hem meer als nummer 10 maar op die plek zal hij nu niet snel 1ste keus worden. Lodeiro vind ik een goede voetballer maar geen spits. Ook iemand voor achter de spits of als vleugelspeler. Klaassen is een fantastisch talent maar vind hem geen spits, wat niet is kan nog komen maar zie hem nu meer als middenvelder. Bulykin vind ik een redelijke spits, goed als stand in maar niet voor de basis. waar baseer jij het op dat Bully alleen geschikt is als invaller ?? omdat Siem zo makkelijk scoord in de tweede ring ?? |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 13:42 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:Toch zit er wel iets in met wat W. Verhoek zegt. Misschien moeten we Bulykin wel een paar wedstrijden in de basis laten beginnen. Zelf ben ik absoluut niet te spreken over de "spits" kwaliteiten van de Jong. Uiterst Ajax onwaardig en veel te weinig rendement. Indien Bulykin in de spits speelt zal je wel de vleugelspelers naar de andere kant moeten zetten. Mickey of Boerrigter op links en Lukoki op rechts. Dan pas kun je voorzetten verwachten. Met Buly heb je niets aan naar binnen trekkende vleugelspelers. En inderdaad had ADO daar vorig seizoen wel mensen staan met een goede voorzet. Iets wat bij Mickey nog wel eens ontbreekt. Waar ik mezelf nog steeds boos over maak is het hele gedoe rond El Hammie. Ik blijf erbij we deze jongen met deze kwaliteiten heel hard nodig hebben. Maar hoe dan ook we hebben nog steeds teveel spelers bij de selectie, die gewoon een AJAX waardige niveau niet aan kunnen. De Jong, Blind, Enoh, Anita, Vermeer en Ebicilio zijn daar goede voorbeelden van. De vele blessures, het gebrek aan scorend vermogen bij Eriksen, het matig verdedigen van het middenveld, het verkeerd positioneren van Theo in de eerste TIEN!! wedstrijden en het gebrek aan een goede links back heeft eronder andere voor gezorgd dat we nu staan waar we staan. Ook Frank de Boer heeft daar debet aan, helaas maar waar. Doordat de concurrentie ook vele punten heeft laten liggen, doen we nog mee voor het kampioenschap. Hier moeten we dan ook voor gaan. Met een zo goed als fitte selectie kunnen we weer mee doen, en is het aan de technische staf de taak om deze jongens ook fit te houden! Bulikyn mist de techniek om in de kleine ruimtes uit de voeten te kunnen. Als pinchhitter doet hij prima zijn ding, maar om met hem vanaf minuut een te starten lijkt mij geen goed idee.
Zeker gezien het feit dat de tegenstander 9/10 rond hun eigen 16 terugzakt en de ruimtes als maar kleiner worden. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 13:52 schreef nora het volgende:[..] waar baseer jij het op dat Bully alleen geschikt is als invaller ?? omdat Siem zo makkelijk scoord in de tweede ring ?? Omdat Siem in tegenstelling tot Bulikyn wel beschikt over techniek, inzicht?
Dan kan Siem minder scoren (in verhouding met onze vriendele Rus), maar vergeet niet dat de Jong zijn speelstijl ideaal is voor een Boerrigter, Sulejmani en een opkomende Eriksen. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 13:54 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Bulikyn mist de techniek om in de kleine ruimtes uit de voeten te kunnen. Als pinchhitter doet hij prima zijn ding, maar om met hem vanaf minuut een te starten lijkt mij geen goed idee. Zeker gezien het feit dat de tegenstander 9/10 rond hun eigen 16 terugzakt en de ruimtes als maar kleiner worden. Maar je kunt mij toch niet wijs maken dat je wel over De Jong tevreden bent (als spits zijnde) Rendement van lek-me-vestje. Aangezien we op dit moment niemnad anders hebben, lijkt me Buly het proberen waard. Veel minder rendement kan haast niet. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 13:56 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Omdat Siem in tegenstelling tot Bulikyn wel beschikt over techniek, inzicht? Dan kan Siem minder scoren (in verhouding met onze vriendele Rus), maar vergeet niet dat de Jong zijn speelstijl ideaal is voor een Boerrigter, Sulejmani en een opkomende Eriksen. Scoren die dan nu wel veel? |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote: Slot van vorig seizoen vergeten??
Het trio de Jong, Eriksen en Sulejmani was ontzettend belangrijk... Daarnaast hebben we nu Boerrighter op links lopen, ideaal!
Echter stel ik wel voor om ipv met de punt naar achter, met de punt naar voren te spelen, zodat Eriksen meer in het spel, en dan met name de aanval betrokken wordt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 januari 2012 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik geef het op we zullen het gaan zien met onze super spits Siem de mensen op de tweede ring mogen hun helm wel op zetten,want Siem staat in de spits. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 14:02 schreef nora het volgende:Ik geef het op we zullen het gaan zien met onze super spits Siem de mensen op de tweede ring mogen hun helm wel op zetten,want Siem staat in de spits. Niemand beweert hier dat Siem een superspits is. Maar hij is zeker wel een goed alternatief voor de geblesseerde Sightorson. Welliswaar niet altijd even effectief wat kansen betreft, maar zorgt wel voor de benodigde voetballende kwaliteiten waar spelers als Boerigger, Eriksen en Sulejmani van zullen profiteren. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
Weet iemand of die Özbiliz weer inzetbaar is? Ik meen dat hij in de voorbereiding ook wat wedstrijden in de spits heeft gespeeld? Volgens mij naar behoren. Indien hij weer fit is, is hij niet het proberen waard? |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2012 - 12:29 schreef ktotheb het volgende:Ik vind Siem de Jong ook een uitstekende optie voor in de spits, maar daar moet in mijn ogen wel een kanttekening bij geplaatst worden. Als je Siem nu weer in de spits zet, maak hem dan ook spits. Laat hem zich dan volledig op die positie richten en zet hem niet weer op het middenveld. Ik vind de Boer echt een uitstekende trainer en hoop net als hijzelf dat hij er nog tien jaar zit. Maar ik vind wel dat hij nog teveel schuift met spelers. Anita, de Jong, Lodeiro en Alderweireld zijn zo al even een paar spelers die dit seizoen op meerdere posities hebben gespeeld. Ik ben daar geen voorstander van. Dus Siem in de spits vind ik prima, maar laat hem dan ook echt een spits zijn en zet hem niet de week erop weer op een andere plek. Op die manier haal je als speler nooit het beste uit jezelf. snap je commentaar wel, maar volgens mij heb je dan niet echt goed opgelet op het blessureleed wat ajax heeft gehad de 1e seizoenshelft, waardoor De Boer noodgedwongen vaak spelers op andere posities moest zetten. Of ze altijd op de juiste positie hebben gestaan is wat anders, maar de oorzaak lijkt me wel duidelijk. Over het topic hierzo, een andere spits is niet nodig, voldoende kwaliteit en variatie aanwezig. Dus aub geen paniekaankopen, hebben we in het verleden genoeg gehad, geef deze selectie het vertrouwen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 14:00 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Slot van vorig seizoen vergeten?? Het trio de Jong, Eriksen en Sulejmani was ontzettend belangrijk... Daarnaast hebben we nu Boerrighter op links lopen, ideaal! Echter stel ik wel voor om ipv met de punt naar achter, met de punt naar voren te spelen, zodat Eriksen meer in het spel, en dan met name de aanval betrokken wordt. Natuurijk niet maar je praat over 1 wedstrijd ,maar vergeet aub al die andere wedstrijden niet toen hij ze zelfs op de doellijn miste en we hadden toen ook Bully niet. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 14:22 schreef nora het volgende:[..] Natuurijk niet maar je praat over 1 wedstrijd ,maar vergeet aub al die andere wedstrijden niet toen hij ze zelfs op de doellijn miste en we hadden toen ook Bully niet. 'Bully' is gehaald als pinchhitter. Is vrij beperkt en zal snel op een eilandje komen te staan op het moment dat de ruimtes kleiner worden. Dan zou hij uit de 16 moeten trekken, maar daar liggen zijn kwaliteiten niet. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
inderdaad, bully pinchhitter, voor mij siem ook in de spits, mocht dat niet werken waarom niet proberen met klaassen, in het verleden zijn vaker talenten op hun 18e voor de leeuwen gegooid, we weten allemaal waar zij geeindigd zijn. Klaassen heeft het zeker wel in zich. |
|
|
|
|
Eindhovense Ajaxfan
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2012 - 14:36 schreef dege het volgende:inderdaad, bully pinchhitter, voor mij siem ook in de spits, mocht dat niet werken waarom niet proberen met klaassen, in het verleden zijn vaker talenten op hun 18e voor de leeuwen gegooid, we weten allemaal waar zij geeindigd zijn. Klaassen heeft het zeker wel in zich. Volgens mij is Klaassen ook geen spits, maar een aanvallende middenvelder.
Mijn mening is dat je altijd moet proberen om je speler op, de voor hem ideale positie te zetten. Kijk maar naar spelers als Emanuelsson, Anita, De Jong, Theo Janssen etc. Één voor één spelers die wel aardig kunnen voetballen, maar op een andere positie, dan hun favoriete, door de mand vallen. Anita als back is een drama, maar als middenvelder een aardige speler. Theo heeft ook lang op een verkeerde positie gestaan en hij was geen schim meer dan hij ooit was. Hetzelfde geldt voor De Jong. Een aardig spelertje voor de nr. 10 possitie (zie onder Jol), maar in de spits.... |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
He Ajacieden ik weet de uitslag van vanavond niet? is er nog gescoord heeft Siem soms gescoord de man die in de spits moet van jullie weet iemand of onze tweede spits soms gescoord heeft ?? |
|
|
|