BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Gudde: '' Schuld minderen door transfers en door de VvF.''

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
KKL
 KKL - vrijdag 06 januari 2012 - 16:19   quote  deeplink  
Eric Gudde kijkt met vertrouwen naar de toekomst van Feyenoord.
De algemeen directeur ziet dat het voetbal eindelijk weer centraal staat bij de Rotterdammers.
'Ik begon pas op de achtste pagina over de financiën van de club', aldus Gudde tegenover VI Radio over zijn nieuwjaarsspeech.

Feyenoord heeft de laatste jaren fors bezuinigd. De club heeft echter nog steeds een schuld van om en nabij de 20 miljoen.
Gudde ziet ook dat Feyenoord het van de transfers moet hebben.
In de dagelijkse uitvoering kunnen we geen winst meer boeken. We moeten het hebben van de transfers en bovendien wil de VvF binnenkort de 30 miljoen binnen hebben.
We hoeven overigens niet tot 0 terug.
Als we een schuld hebben van 8 of 9 miljoen met 4% rente. Dan is dat jaarlijks gewoon op te brengen.

We hebben een omvangrijke bezuinigingsoperatie achter de rug.
We hebben de salariskosten met 9 miljoen terug kunnen brengen.
Dit komt door zowel ontslagen als door het vertrek van bepaalde spelers met hogere salarissen en het verkleinen van de spelersgroep.

Onlangs werd bekend dat ASR één seizoen langer als shirtsponsor bij de club aanblijft.
In eerste instantie zou de samenwerking deze zomer stoppen.
Feyenoord was al op zoek naar een nieuwe sponsor, maar had deze nog lang niet gevonden.
We hebben in een korte tijd niemand kunnen vinden.
De economische crisis helpt uiteraard niet mee.
Koevermans is met zijn team nationaal en internationaal bezig.
We willen hetzelfde en meer eruit kunnen halen.


Daar gaaaan we weeeeer!!!
Als de VvF 30 miljoen bij elkaar heeft en Feyenoord zelf 8 a 9 zijn we weer terug bij haast 40 miljoen waar 4% over betaald moet worden.

Of je het nou rente noemt of dividend... Betalen moet je het.
Overigens heeft de club nu een langlopende schuld van 4 miljoen euro...

Waarom moet dat nu weer oplopen?
En begrijpt men niet dat over die 30 miljoen (hou je extra geld maar) mochten ze het halen ook 4% betaald moet worden op jaarbasis?

Om echt financiëel gezond te worden moeten we onafhankelijk worden van de VvF en eerst (!) alle aandelen weer terug kopen.
Hoe kun je nu zeggen dat je financieel gezond bent als je 49% van de aandelen van je bedrijf gedwongen hebt moeten verkopen?

Als die 30 (of 22 volgens jaarcijfers, of 27 volgens Gudde) afgelost zijn... pas dan is het aan de orde om eens goed na te denken over wat nu een verantwoorde schuldenpositie zal zijn.
Geen moment eerder!

Citaat van Gudde:

De afgelopen jaren hebben regelmatig bedrijven geïnformeerd naar de mogelijkheid bij ons op het shirt te komen.
Die gesprekken waren altijd snel klaar, gezien onze langlopende afspraken met onze partner ASR en haar rechtsvoorgangers.
Nu ontstaat er dus een nieuwe situatie, die we bij Feyenoord vol vertrouwen tegemoet zien.
Zeker in de aanloop naar een nieuw stadion, de verbeterde perspectieven op zowel financieel, als sportief vlak, verwacht ik dat wij een buitengewoon aantrekkelijke partij zijn voor veel grote bedrijven, die zich dus vanaf heden kunnen melden.


ASR heeft Feyenoord 2 jaar de tijd gegeven om een nieuwe hoofdsponsor te vinden (eerst 1 jaar tot einde contract en wanneer Feyenoord geen nieuwe hoofdsponsor zou vinden wordt het contract met 1 jaar verlengd).
Dat verlengen met 1 jaar is nu dus gebeurd.

Klasse Mark Koevermans!

Hij mist niet alleen de kwaliteiten en visie, maar ook een netwerk.
gladdeharry
 gladdeharry - vrijdag 06 januari 2012 - 16:24   quote  deeplink  
Zo! Dat is lekker. Eindelijk weer even schelden op Gudde en Koevermans. Lucht wel op zeker?
DY
 DY - vrijdag 06 januari 2012 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 januari 2012 - 16:19 schreef KKL het volgende:
Eric Gudde kijkt met vertrouwen naar de toekomst van Feyenoord.
De algemeen directeur ziet dat het voetbal eindelijk weer centraal staat bij de Rotterdammers.
'Ik begon pas op de achtste pagina over de financiën van de club', aldus Gudde tegenover VI Radio over zijn nieuwjaarsspeech.

Feyenoord heeft de laatste jaren fors bezuinigd. De club heeft echter nog steeds een schuld van om en nabij de 20 miljoen.
Gudde ziet ook dat Feyenoord het van de transfers moet hebben.
In de dagelijkse uitvoering kunnen we geen winst meer boeken. We moeten het hebben van de transfers en bovendien wil de VvF binnenkort de 30 miljoen binnen hebben.
We hoeven overigens niet tot 0 terug.
Als we een schuld hebben van 8 of 9 miljoen met 4% rente. Dan is dat jaarlijks gewoon op te brengen.

We hebben een omvangrijke bezuinigingsoperatie achter de rug.
We hebben de salariskosten met 9 miljoen terug kunnen brengen.
Dit komt door zowel ontslagen als door het vertrek van bepaalde spelers met hogere salarissen en het verkleinen van de spelersgroep.

Onlangs werd bekend dat ASR één seizoen langer als shirtsponsor bij de club aanblijft.
In eerste instantie zou de samenwerking deze zomer stoppen.
Feyenoord was al op zoek naar een nieuwe sponsor, maar had deze nog lang niet gevonden.
We hebben in een korte tijd niemand kunnen vinden.
De economische crisis helpt uiteraard niet mee.
Koevermans is met zijn team nationaal en internationaal bezig.
We willen hetzelfde en meer eruit kunnen halen.


Daar gaaaan we weeeeer!!!
Als de VvF 30 miljoen bij elkaar heeft en Feyenoord zelf 8 a 9 zijn we weer terug bij haast 40 miljoen waar 4% over betaald moet worden.

Of je het nou rente noemt of dividend... Betalen moet je het.
Overigens heeft de club nu een langlopende schuld van 4 miljoen euro...

Waarom moet dat nu weer oplopen?
En begrijpt men niet dat over die 30 miljoen (hou je extra geld maar) mochten ze het halen ook 4% betaald moet worden op jaarbasis?

Om echt financiëel gezond te worden moeten we onafhankelijk worden van de VvF en eerst (!) alle aandelen weer terug kopen.
Hoe kun je nu zeggen dat je financieel gezond bent als je 49% van de aandelen van je bedrijf gedwongen hebt moeten verkopen?

Als die 30 (of 22 volgens jaarcijfers, of 27 volgens Gudde) afgelost zijn... pas dan is het aan de orde om eens goed na te denken over wat nu een verantwoorde schuldenpositie zal zijn.
Geen moment eerder!

Citaat van Gudde:

De afgelopen jaren hebben regelmatig bedrijven geïnformeerd naar de mogelijkheid bij ons op het shirt te komen.
Die gesprekken waren altijd snel klaar, gezien onze langlopende afspraken met onze partner ASR en haar rechtsvoorgangers.
Nu ontstaat er dus een nieuwe situatie, die we bij Feyenoord vol vertrouwen tegemoet zien.
Zeker in de aanloop naar een nieuw stadion, de verbeterde perspectieven op zowel financieel, als sportief vlak, verwacht ik dat wij een buitengewoon aantrekkelijke partij zijn voor veel grote bedrijven, die zich dus vanaf heden kunnen melden.


ASR heeft Feyenoord 2 jaar de tijd gegeven om een nieuwe hoofdsponsor te vinden (eerst 1 jaar tot einde contract en wanneer Feyenoord geen nieuwe hoofdsponsor zou vinden wordt het contract met 1 jaar verlengd).
Dat verlengen met 1 jaar is nu dus gebeurd.

Klasse Mark Koevermans!

Hij mist niet alleen de kwaliteiten en visie, maar ook een netwerk.
typisch hollands om maar te blijven klagen en klagen....
KKL
 KKL - vrijdag 06 januari 2012 - 16:29   quote  deeplink  
Kritisch zijn is dat hetzelfde als klagen?
DY
 DY - vrijdag 06 januari 2012 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 januari 2012 - 16:29 schreef KKL het volgende:
Kritisch zijn is dat hetzelfde als klagen?
we zijn het station kritisch allang gepasseerd.
FR-Elmo
 FR-Elmo - vrijdag 06 januari 2012 - 16:32   quote  deeplink  
is gewoon nuchterheid.... ik schrik ervan dat gudde zegt een schuld van 8 a 9 mln normaal te vinden..... los verdomme alles af. Koop de aandelen terug maar als ik het verhaal goed lees dan zijn we hoogstens van hoge rentes af maar verder nog steeds dik in de schulden. Bagger!
KKL
 KKL - vrijdag 06 januari 2012 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 januari 2012 - 16:31 schreef DY het volgende:

[..]

we zijn het station kritisch allang gepasseerd.
we?

succes daarmee dan maar.
DY
 DY - vrijdag 06 januari 2012 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 januari 2012 - 16:34 schreef KKL het volgende:

[..]

we?

succes daarmee dan maar.
dank je
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 06 januari 2012 - 16:37   quote  deeplink  
Inderdaad, beetje vreemd om een schuld maar normaal te vinden. Hoeveel mensen in de samenleving komen niet in de problemen door maar van alles te lenen. Hou ik ook niet van.
KKL
 KKL - vrijdag 06 januari 2012 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 januari 2012 - 16:31 schreef DY het volgende:

[..]

we zijn het station kritisch allang gepasseerd.
eigenlijk zou ik wel willen weten waarom je vind dat een gepasseerd station is?
gladdeharry
 gladdeharry - vrijdag 06 januari 2012 - 16:42   quote  deeplink  
Natuurlijk wordt ook die laatste 8 a 9 miljoen afgelost zodra er centen binnenkomen van bijvoorbeeld transfers. Wat Gudde bedoelt is dat je prima kunt bestaan met zo'n schuld. De schuld moet je ook zien in verhouding tot je bezit(de spelers). Maar van het geld dat binnenkomt zal ook een gedeelte besteed moeten worden aan spelers. Je kunt dus niet alles gebruiken om af te lossen.
Mocht er inderdaad binnenkort rond de dertig miljoen binnen zijn dan zit je dus op een schuld van nog 8 a 9 miljoen en dat zou een geweldige prestatie zijn. Zonder die hulp waren we failliet gegaan. Maar ik geloof niet dat iedereen dat hier snapt!
FR-Elmo
 FR-Elmo - vrijdag 06 januari 2012 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 januari 2012 - 16:42 schreef gladdeharry het volgende:
Natuurlijk wordt ook die laatste 8 a 9 miljoen afgelost zodra er centen binnenkomen van bijvoorbeeld transfers. Wat Gudde bedoelt is dat je prima kunt bestaan met zo'n schuld. De schuld moet je ook zien in verhouding tot je bezit(de spelers). Maar van het geld dat binnenkomt zal ook een gedeelte besteed moeten worden aan spelers. Je kunt dus niet alles gebruiken om af te lossen.
Mocht er inderdaad binnenkort rond de dertig miljoen binnen zijn dan zit je dus op een schuld van nog 8 a 9 miljoen en dat zou een geweldige prestatie zijn. Zonder die hulp waren we failliet gegaan. Maar ik geloof niet dat iedereen dat hier snapt!
dat snap ik prima en dat vind ik ook heel fijn. Je zegt echter dat we een schuld hebben van 8 a 9 mln. Dit klopt niet. Zodra we positieve cijfers schrijven moeten de aandelen worden teruggekocht. Oftewel, het is nog steeds een verkapte schuld. De totale schuld ligt dus nog steeds rond de 40 mln. Niets om nu in een juich stemming te geraken.
Maar nogmaals, wel fijn dat we niet nu al failliet zijn.
gladdeharry
 gladdeharry - vrijdag 06 januari 2012 - 16:58   quote  deeplink  
De aandelen MOETEN niet worden teruggekocht maar kunnen worden teruggekocht. En dat hoeft zeker niet in 1 keer. Eigenlijk is het een soort overbruggingkrediet tegen gunstige voorwaarden. Wat had je dan gedacht? Dat er zo even 30 miljoen wordt gestort die ze niet terug willen hebben? Voordeel van dit alles is dat je je vaste lasten flink hebt kunnen verlagen. Door bezuinigingen en transfers ga je nu zelfs geld verdienen en dat kan weer worden gebruikt om bijvoorbeeld spelers te kopen maar ook om stapje voor stapje die aandelen weer terug te kopen.
Wanneer een of andere Arabier de hele mikmak had overgenomen had je nu niks meer te vertellen gehad.
Marco12345
 Marco12345 - vrijdag 06 januari 2012 - 17:16   quote  deeplink  
Madam Mikmak?

image404.png
gladdeharry
 gladdeharry - vrijdag 06 januari 2012 - 17:25   quote  deeplink  
Daarnaast is het ook goed dat er nog geen nieuwe hoofdsponsor is. Eventuele onderhandelingen waren dan natuurlijk al een half jaar geleden of zo gestart en toen ging het nog niet best met de prestaties( bestorming Maasgebouw helpt ook niet trouwens!) Je had dus nooit veel meer eruit kunnen slepen als wat je al hebt. Wanneer het Koeman lukt om ook de tweede seizoenshelft zo te presteren sta je natuurlijk een stuk sterker.Dit levert absoluut een hoger bedrag op van een nieuwe hoofdsponsor. En ook de verbeterde financiele huishouding speelt daarin mee.
Mocht het Koevermans het komende jaar niet lukken een betere hoofdsponsor te vinden dan doet hij inderdaad zijn werk niet goed.Maar daar is het nu nog veel te vroeg voor.
albert ten vrijde
 albert ten vrijde - vrijdag 06 januari 2012 - 17:26   quote  deeplink  
blij dat het de goede kant opgaat

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 januari 2012 door albert ten vrijde --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 06 januari 2012 - 17:41   quote  deeplink  
Vind ik leuk .
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 06 januari 2012 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 januari 2012 - 16:37 schreef RenatoBos het volgende:
Inderdaad, beetje vreemd om een schuld maar normaal te vinden. Hoeveel mensen in de samenleving komen niet in de problemen door maar van alles te lenen. Hou ik ook niet van.
Veel mensen hebben toch ook een hypotheek? Heel veel mensen en bedrijven hebbben schulden. Dat is geen probleem zolang het maar beheersbaar blijft.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 06 januari 2012 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 januari 2012 - 20:56 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Veel mensen hebben toch ook een hypotheek? Heel veel mensen en bedrijven hebbben schulden. Dat is geen probleem zolang het maar beheersbaar blijft.
Veel mensen hebben een hypotheek gebaseerd op een economische mooie luchtbel.
Een hoop zullen er nog wel achterkomen nu dat de huizenprijzen met een rotgang
dalen...
En wat betreft Feyenoord gewoon aflossen,want ik heb liever dat de club blijft bestaan dan dat ze 5 keer kampioen worden en naar de klote gaan.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 06 januari 2012 - 21:10   quote  deeplink  
Als er een bepaald bedrag positief gedraait wordt, zal Feyenoord de aandelen terugkopen tegen een vooraf gesproken bedrag met een vooraf winstpercentage. Dat is dus gewoon een verkapte lening. Prima als we het daardoor wat langer redden maar er gaat nog een hoop water door de Maas tot we weer een echt gezonde club zijn.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 06 januari 2012 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 januari 2012 - 20:56 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Veel mensen hebben toch ook een hypotheek? Heel veel mensen en bedrijven hebbben schulden. Dat is geen probleem zolang het maar beheersbaar blijft.
Hypotheek okay, maar voor de rest allerlei dingen aanschaffen en je verder in de schuld steken vind ik niet okay. Ik zal nooit iets op afbetaling kopen want ik weet niet wat de toekomst zal brengen. Zelfs beheersbaar vind ik nog gevaarlijk. Inderdaad het zou geen probleem moeten zijn als het beheersbaar en controleerbaar blijft. Maar velen kunnen daar niet mee omgaan blijkbaar als je ziet hoeveel gezinnen er financieel in de problemen zitten.
gladdeharry
 gladdeharry - vrijdag 06 januari 2012 - 21:31   quote  deeplink  
Natuurlijk is het een lening, maar wel eentje met gunstige voorwaarden. Hierdoor kunnen er leningen met hoge rentepercentages worden afgelost en nemen je vaste lasten dus behoorlijk af. Door daarnaast flink te besparen op de uitgaven en enkele transfers behaal je dus al vanaf dit seizoen een positief resultaat.
Els
 Els - vrijdag 06 januari 2012 - 21:58   quote  deeplink  
Een schuld van 8 tot 9 miljoen is voor een miljoenenorganisatie als Feyenoord niet onoverkomelijk. De miljoenen van de VvF hebben je gered, en daar kunnen we heel blij om zijn. Het kan echter wel een gifpil voor Feyenoord blijken te zijn, en ik hoop dat het bestuur daar alert op is, en het contract met de VvF door de advocaat van Feyenoord is opgesteld en niet door de advocaat van de VvF.
van geil
 van geil - vrijdag 06 januari 2012 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 januari 2012 - 21:31 schreef gladdeharry het volgende:
Natuurlijk is het een lening, maar wel eentje met gunstige voorwaarden. Hierdoor kunnen er leningen met hoge rentepercentages worden afgelost en nemen je vaste lasten dus behoorlijk af. Door daarnaast flink te besparen op de uitgaven en enkele transfers behaal je dus al vanaf dit seizoen een positief resultaat.
yep,,en er was geen keus..
nu is het zaak om goed door te halen en weer onafhankelijk gezond te worden.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 06 januari 2012 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 januari 2012 - 23:12 schreef van geil het volgende:

[..]

yep,,en er was geen keus..
nu is het zaak om goed door te halen en weer onafhankelijk gezond te worden.
En daar trekken we 4 jaar voor uit. Zolang gaat dat nog duren.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 06 januari 2012 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 januari 2012 - 23:12 schreef van geil het volgende:

[..]

yep,,en er was geen keus..
nu is het zaak om goed door te halen en weer onafhankelijk gezond te worden.
Er waren meerdere keuzes, alleen een aantal daarvan zijn door VvP en het bestuur de pas afgesneden....
FR-Elmo
 FR-Elmo - vrijdag 06 januari 2012 - 23:45   quote  deeplink  
ben nog steeds wel benieuwd wat Peridon ons had opgeleverd....
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 06 januari 2012 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 januari 2012 - 23:44 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Er waren meerdere keuzes, alleen een aantal daarvan zijn door VvP en het bestuur de pas afgesneden....
Heb jij nieuwe info hierover, jumper?
van geil
 van geil - vrijdag 06 januari 2012 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 januari 2012 - 23:44 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Er waren meerdere keuzes, alleen een aantal daarvan zijn door VvP en het bestuur de pas afgesneden....
dat wist ik niet,,,
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 06 januari 2012 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 januari 2012 - 23:47 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Heb jij nieuwe info hierover, jumper?
Nee, is nog steeds dezelfde als eerder naar voren is gekomen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 07 januari 2012 - 00:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 januari 2012 - 21:14 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Hypotheek okay, maar voor de rest allerlei dingen aanschaffen en je verder in de schuld steken vind ik niet okay. Ik zal nooit iets op afbetaling kopen want ik weet niet wat de toekomst zal brengen. Zelfs beheersbaar vind ik nog gevaarlijk. Inderdaad het zou geen probleem moeten zijn als het beheersbaar en controleerbaar blijft. Maar velen kunnen daar niet mee omgaan blijkbaar als je ziet hoeveel gezinnen er financieel in de problemen zitten.
Ja klopt, maar dat is weer een ander verhaal. Maar dergelijke schuld is voor Feyenoord niet onoverkomelijk in mijn ogen. Als heb ik natuurlijk ook het liefst schuldvrij.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 07 januari 2012 - 00:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 januari 2012 - 21:10 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Veel mensen hebben een hypotheek gebaseerd op een economische mooie luchtbel.
Een hoop zullen er nog wel achterkomen nu dat de huizenprijzen met een rotgang
dalen...
En wat betreft Feyenoord gewoon aflossen,want ik heb liever dat de club blijft bestaan dan dat ze 5 keer kampioen worden en naar de klote gaan.
dat is wel een probleem inderdaad. Maar de prijzen zullen wel weer gaan stijgen Leon. Het is op dit moment alleen een probleem als je snel van je huis af moet.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 07 januari 2012 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 januari 2012 - 00:27 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

dat is wel een probleem inderdaad. Maar de prijzen zullen wel weer gaan stijgen Leon. Het is op dit moment alleen een probleem als je snel van je huis af moet.
Als ze t hypotheekstelsel en de rente aftrek gaan aanpakken zullen de prijZen nooit meer zo hoog worden.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 07 januari 2012 - 12:24   quote  deeplink  
Huis kopen?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Gudde: '' Schuld minderen door transfers en door de VvF.''









0.0068738