|
|
baco74
|
|
|
Goedemorgen allemaal, ik was vroeg op, dus ik dacht laat ik maar eens ff een wedstrijd-topic openen. Ik hoop dat Alipedia (were the fuck is he?) er weer een mooie post aan vast kan plakken. Dus kom op Ali laat weer eens wat van je lezen, ik vind jouw bijdrages altijd geweldig.
Vanavond speelt Ajax om 20.00 uur Nederlandse tijd tegen Palmeiras, dat rechtsreeks te zien is op Eredivisie-Live en ongetwijfeld zullen er op diverse sites streams van deze wedstrijd te vinden zijn.
Frank de Boer gaf aan het als laatste testcase te zien voor de hervatting van de tweede seizoenshelft. "We zullen zaterdag met de beoogde basis beginnen. In de rust zal ik waarschijnlijk een paar wissels doorvoeren, maar de meeste jongens wil ik uur laten spelen. En sommigen zullen de hele wedstrijd in actie komen."
De Boer zal tegen Palmeiras geen beroep doen op Gregory van der Wiel, die trainde (vrijdag)voor de tweede dag op rij apart van de groep vanwege liesklachten, voor hem speelt waarschijnlijk Ruben Ligeon. In het AD liet Van der Wiel weten eigenlijk langer rust nodig te hebben. 'Ik heb al langer last van mijn liezen. Ik wil met het oog op de competitie en ook het EK geen risico nemen. Je kunt zeggen: deze eerste drie wedstrijden, met twee keer AZ en dan Feyenoord, zijn zo belangrijk,dat ik daarna pas rust neem. Maar ja, daarna hebben we de Europa League duels tegen Manchester United weer, dus ik zit in een dilemma.' Ook Derk Boerrigter (rug) zal waarschijnlijk niet in actie komen tegen de club uit de grootste stad van Zuid-Amerika: São Paulo.
Een stad in het zuid-oosten van Brazilië, met maar liefst 22 miljoen geregistreerde inwoners. De metropool heeft drie grote voetbalclubs uitkomend op het hoogste niveau: Corinthians, São Paulo en SE Palmeiras zelf. Een zeer geliefde club, die over twee jaar zijn 100-jarig jubileum viert, maar voor velen toch vrij onbekend is. Palmeiras wordt geleid door Felipe Scolari, een ervaren trainer die al de nodige successen boekte.
Sociedade Esportiva Palmeiras, zoals de club oorspronkelijk heet, is met acht landskampioenschappen recordhouder van Brazilië. Echter dateert het laatste kampioenschap alweer van 1994. De afgelopen jaren werden er geen grote prijzen gepakt door de groenwitten. Het sportieve dieptepunt van Palmeiras, waar ook Vanderlei Luxemburgo trainer was, is de degradatie in 2002 naar de Série B, de tweede divisie van het Braziliaanse voetbal. In 2004 keerde de club, die vooral Brazilianen onder contract heeft staan, terug in de hoogste Braziliaanse divisie.
Palmeiras, in 1914 opgericht door Italiaanse kolonisten, kwam tot anderhalf jaar geleden uit in het Estádio Palestra Itália. Maar dit stadion moest plaats maken voor het Arena Palestra Itália, waaraan nog steeds wordt gebouwd. Dit heeft alles te maken met het naderende WK van 2014. Het vernieuwde stadion biedt plaats aan zo'n 42.000 toeschouwers.
Zie hier een kleine impressie van hoe het stadion er uit moet gaan zien als het WK in 2014 in Brazilië zal plaats vinden:
Hier moet de gehavende selectie van ons aller Ajax het dus op gaan nemen, tegen het SE Palmeiras van Felipe Scolari. Een wedstrijd waar ik nu wel aan toe ben, al is het maar om de wrange smaak van de gestaakte bekerwedstrijd van voor de feestdagen weg te spoelen.
Iedereen een fijne pot toegewenst; geniet ervan.
Bronnen: AD, Ajax-Netwerk, Ajax.nl, Palmeiras.com. |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
mooi topic Baco (en ja...ik heb niet alles gelezen....wel een stuk ;-))
ik zeg: 1-3 |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Haha, niet alles gelezen maar het wel een mooi topic vinden. Grappig mannetje ben je toch. Lezen man....is goed voor je hersens......binnenkort CITO toch? |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 - 10:11 schreef baco74 het volgende:[..] Haha, niet alles gelezen maar het wel een mooi topic vinden. Grappig mannetje ben je toch. Lezen man....is goed voor je hersens......binnenkort CITO toch? ja.......maar dan MOET ik lezen...hier niet :) |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
0-4
4x Sulejmani
Mooi topic BACO |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
zal ik het maar zo zeggen: voor het stuk dat ik het gelezen had is het een mooi topic! :)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 januari 2012 door Ajax Is The Best -- |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 - 10:14 schreef Ajax Is The Best het volgende:zal ik het maar zo zeggen: voor het stuk dat ik het gelezen had was het een mooi topic! :) In het overige deel scheld ik jou helemaal helemaal verrot....lees maar! |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote: daar trap ik echt niet in hoor...dus ik lees het maar niet.....whahahahahhaha ;-) |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Zou 'n knappe prestatie zijn: 0-4. Uitslag boeit me niet zo, ik ben wel erg benieuwd hoe we ervoor staan. Hopelijk laten ze ons een mooie aanvallende westrijd zien.
quote: Dank je.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 januari 2012 door baco74 -- |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Luie donder :)
Doe je als je het leest gewoon alsof het de Donald Duck is..... |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote: gaat niet lukken......er zitten ook zulke volwassene woorden in dat ik het allemaal niet snap :) |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
en trouwens...ik lees geen Donald Duck...ik vind 't niet leuk ;-) |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Teveel lettertjes?? |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 - 10:23 schreef Ajax Is The Best het volgende:[..] gaat niet lukken......er zitten ook zulke volwassene woorden in dat ik het allemaal niet snap :) Zoals? |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote: nu wil je mij er volgens mij weer in luizen om het te lezen :P |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: haha, slim mannetje ben je toch he.... Als je dat wilt blijven zul je zo af en toe wel eens wat moeten lezen. Dat van moeilijke woorden is onzin, je bent gewoon te lui om het te lezen. |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 - 10:29 schreef baco74 het volgende:[..] haha, slim mannetje ben je toch he.... Als je dat wilt blijven zul je zo af en toe wel eens wat moeten lezen. Dat van moeilijke woorden is onzin, je bent gewoon te lui om het te lezen. tja......ik was in groep 4 al AVI uit....maar toen moesten we lezen voor AVI.......maar als het niet hoeft lees ik dus echt niet...kijk ik liever alleen de plaatjes :) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Super netjes Baco, maar dat zijn we van je gewend, heel overzichtelijk en een goede lap tekst..
TSjaa, wat moeten we van deze wedstrijd verwachten.. ik hoop op een goed georganiseerd spelend Ajax met duidelijke patronen, dit mogen we inmiddels wel een beetje verwachten van deze ploeg..
Uitslag. Ajx wint met 0-3 |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Klasse Bacardicola.........Heerlijk die filmpjes erbij.
Als het wordt uitgezonden op t leidsche, dan wordt het 2-5 Als het niet wordt uitgezonden op t leidsche, dan wordt het 2-1
BAM!!!!I |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Ajax treedt met 'sterkste' opstelling aan tegen Palmeiras. De Jong in de spits. Alleen Van der Wiel en Boerrigter ontbreken.
Opstelling Ajax: Vermeer, Ligeon, Alderweireld, Vertonghen, Anita, Eriksen, Enoh, Janssen, Sulejmani, De Jong, Lodeiro. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ben benieuwd naar de rol van Loderio in deze wedstrijd, hij zal vanaf links starten?? |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Voor de goede orde en voor wat het waard is; Opstelling Palmeiras: Deola; Cicinho, Henrique, Amaro, Araujo, Assuncao, Valdivia, Luan, Tinga, Ricard, Juninho |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Als ik zo naar de rest van de namen lijkt het er wel op. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Mooi topic weer .....vriend......je bent een klasbak |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ben in ieder geval benieuwd, met Loderio, Erikssen, Janssen en Sulejmani heb je voorin wel veel beweging en techniek, benieuwd of de Jong een goed aanspeelpunt is vandaag.. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Leuk publiek, mooie mat, mooie ass.scheidsrechter, ik ga d'r ff lekker voor zitten. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote: Gaat het je vooral om die grensrechter dan?? :P |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Nee hoor maar blijft iets opvallend. |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Sopcast en dan M&M is beter.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Nou, ik had verwacht dat er in deze periode veel aandacht gegeven zou worden aan het vroege druk zetten.. Het tegendeel is blijkbaar een feit want ik heb het werkelijk niet 1 keer gezien, daarbij opgeteld het ordinaire schoppen van Enoh en Vertonghen en het feit dat Ajax niet 1 schot OP GOAL heeft weten te produceren kom ik tot de conclusie dat het echt heel erg slecht is wat men daar laat zien.
We mogen hopen dat dit niet de voorbode is voor de tweede seizoenshelft, want dan kunnen we fluiten naar die 31e.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 - 20:54 schreef remco k het volgende:Nou, ik had verwacht dat er in deze periode veel aandacht gegeven zou worden aan het vroege druk zetten.. Het tegendeel is blijkbaar een feit want ik heb het werkelijk niet 1 keer gezien, daarbij opgeteld het ordinaire schoppen van Enoh en Vertonghen en het feit dat Ajax niet 1 schot OP GOAL heeft weten te produceren kom ik tot de conclusie dat het echt heel erg slecht is wat men daar laat zien. We mogen hopen dat dit niet de voorbode is voor de tweede seizoenshelft, want dan kunnen we fluiten naar die 31e.. Eens Remco...na de goede berichten uit Brazilie valt het spel me zwaar tegen, zie ook het vroeg druk zetten niet, heel mager... Hoop dat ze de tweede helft veel meer laten zien...Frank doet er wat aan vent....zo worden we van ze lang zal ze leven geen kampioen... |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Die kaats van Bully ?!@*^%$! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Lekker blijven zeiken nepperds! X @ Leidsche |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Waar de sfeer WEER heerlijk is, vooral de braziliaanse chicks....lalalalalalalalalla Ajax Amsterdaaaaaaam! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 - 21:36 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Waar de sfeer WEER heerlijk is, vooral de braziliaanse chicks....lalalalalalalalalla Ajax Amsterdaaaaaaam! Klasse APIK! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Gebiedende wijs, heet zo iets toch? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Ja.. alleen zit het werkwoord niet in deze zin(nen) |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
ze krijgen zo achterlijk veel ruimte, maar doen er NIETS mee! niet om aan te zien |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Grappig, de gehele beoogde basisopstelling van de Boer scoort een flinke onvoldoende. En de invallers doen het in mijn ogen aardig goed..
Ben al direct fan van Bouy, dat is een pareltje uit de opleiding, daar gaan we de komende jaren nog veel van zien en horen.. Lijkt qua stijl trouwens wel heel veel op Janssen, alleen dan wel fit en vol energie.. |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
ja die Bouy heeft laten zien over een mooie linker te beschikken! Wat mij vooral opviel is dat veel spelers nog steeds te bang zijn om snel vooruit te combineren terwijl die mogelijkheden er echt waren! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Nou was weer een duur tripje.... ze speelde erg voorspelbaar zonder verrassing....zo gaan we in de tweede helft van deze competitie de oorlog niet winnen... De jonge garde vond ik wel opvallend goed...zo makkelijk aanpassen wil zeggen dat de rest van een niet te hoog niveau is...en dat geeft weinig hoop....kunnen ze geen braziliaan meenemen naar Amsterdam... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 - 21:59 schreef remco k het volgende:Grappig, de gehele beoogde basisopstelling van de Boer scoort een flinke onvoldoende. En de invallers doen het in mijn ogen aardig goed.. Ben al direct fan van Bouy, dat is een pareltje uit de opleiding, daar gaan we de komende jaren nog veel van zien en horen.. Lijkt qua stijl trouwens wel heel veel op Janssen, alleen dan wel fit en vol energie.. Bouy was idd opvallend goed...direct in de selectie naar AZ opnemen zou ik zeggen...gooit hem maar in diepe |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
er was toch belangstelling voor enoh 5 miljoen of zoiets kunnen we die niet verpatsen.Hij maakt alleen maar overtredingen en pakt zoals te doen gebruikelijk een gele kaart.jeugd deed het behoorlijk goed.Siem komt nog conditie/wedstrijdritme tekort.Cillesen er in voor Vermeer |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
Anita is de enige in de Ajax selectie die Enoh goed kan vervangen, niet verkopen!! Enoh ziet er af en toe lomp uit, maar hij is wel belangrijk op t moment |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
het wordt tijd dat Frank zijn klasse laat zien!
Is hij een middelmatige trainer die het geluk heeft te weten hoe de basiselementen van de ajax filosofie eruit ziet doordat hij bij ons heeft gevoetbald en succesvolwas.... Of daadwerkelijk een goede trainer met oog voor niet alleen talent want dat hebben ze allemaal wel, MAAR OOG VOOR CHEMIE!!!
Ik mis namelijk balans en chemie en niet alleen vanavond en ik vraag me af wanneer het kwartje bij Frank gaat vallen???
Jonkies waren super!!! |
|
|
|