BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 'Wegsturen RvC kost Ajax miljoenen'

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - woensdag 18 januari 2012 - 19:18
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

'Wegsturen RvC kost Ajax miljoenen' (Algemeen Dagblad)

Harm de Graaf
 Harm de Graaf - woensdag 18 januari 2012 - 19:34   quote  deeplink  
Ik ben normaal gesproken toch niet bijzonder gewelddadig, maar als werknemers van Ajax de club gaan chanteren, dan begint het bloed bij mij toch wel te koken kan ik je melden!
remco k
 remco k - woensdag 18 januari 2012 - 19:42   quote  deeplink  
Ze zeggen gewoon letterlijk dat Ajax hun moet laten aanblijven en dat ze anders wel zorgen dat het de club miljoenen kost.. Jaja die jongens hebben zeker het beste voor met Ajax..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 18 januari 2012 - 19:55   quote  deeplink  
Met andere woorden; AJAX zit in hun hart, want bij AJAX valt het MEESTE GELD te halen, in de wetenschap dat ze door bijna ALLES en IEDEREEN binnen EN buiten AJAX ***UITGEKOTST *** worden!

Dan maar miljoenen kwijt aan dat stelletje GELDWOLVEN en weer helemaal opnieuw beginnen met alleen mensen die WEL ECHT van AJAX houden***

Ben alleen 'bang' dat ze niet echt van dat geld zullen kunnen genieten....
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 18 januari 2012 - 19:58   quote  deeplink  
Misschien is het wel gewoon een feit en geen dreigement. Misschien heeft Aegon wel meer vertrouwen in van Gaal ipv van Cruijff op financieel gebied. (zou ik ook hebben).
En dan ook nog zeggen:
quote:
'Niets wijst erop dat Van Gaal het plan-Cruijff wil implementeren. Hij heeft het nog steeds niet gelezen.'
zo zou ik ook kunnen zeggen:
'Niets wijst erop dat Van Gaal het plan-Cruijff NIET wil implementeren, hij kan het gelezen hebben en heeft onlangs aangegeven dezelfde visie te hebben.'

De miljoenen verlies ZOU een feit kunnen zijn. Het argument van kamp Cruijff IS een aanname aangezien ze niet met van Gaal gesproken hebben.

Het is maar net hoe je erin staat en wie je graag zou willen geloven. Tot nu toe heb ik in de vandaag gepresenteerde uitspraken door beide advocaten nergens feiten gehoord en alleen maar aannames, verwachtingen en mogelijke scenario's.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - woensdag 18 januari 2012 - 20:06   quote  deeplink  
Hoe dan ook, het dreigen met die miljoenen vanuit kamp Ten Have kan niet anders geïnterpreteerd worden dan regelrechte chantage. Geen wonder dat ze verwachten dat de OR voor het aanblijven gaat stemmen. Je probeert dit toch niet te bagetalliseren Boudewijn? Dit zijn echt ernstige zaken hoor die volstrekt niets meer met Ajax of voetbal te maken hebben. Het gaat nu alleen nog maar om ego's. Echt misselijkmakend...
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 18 januari 2012 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2012 - 20:06 schreef Harm de Graaf het volgende:
Hoe dan ook, het dreigen met die miljoenen vanuit kamp Ten Have kan niet anders geïnterpreteerd worden dan regelrechte chantage. Geen wonder dat ze verwachten dat de OR voor het aanblijven gaat stemmen. Je probeert dit toch niet te bagetalliseren Boudewijn? Dit zijn echt ernstige zaken hoor die volstrekt niets meer met Ajax of voetbal te maken hebben. Het gaat nu alleen nog maar om ego's. Echt misselijkmakend...
Het is zeker een vorm van chantage, maar wie zeiden ook al weer dat als van Gaal directeur zou worden alle jeugdtrainers zouden opstappen?
Toen hoorde ik niets over chantage?!?!
uitnoord
 uitnoord - woensdag 18 januari 2012 - 20:13   quote  deeplink  
gezien de omstandigheden omtrent het raad van bestuur, gebruiken zij nu woorden als vertrek van een sponsor om kracht bij te zetten, hoe zielig kan en mag je zijn.
wat betreft het opstappen van de trainers, dit is geen chantage maar een kennisgeving, btw al zou aegon beslissen te vertrekken, geloof mij maar dat er gerust andere sponsoren klaar staan om deze in te vullen, beter een ander met cruijff, dan aegon met ten Have
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 18 januari 2012 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2012 - 20:13 schreef uitnoord het volgende:
gezien de omstandigheden omtrent het raad van bestuur, gebruiken zij nu woorden als vertrek van een sponsor om kracht bij te zetten, hoe zielig kan en mag je zijn.
wat betreft het opstappen van de trainers, dit is geen chantage maar een kennisgeving, btw al zou aegon beslissen te vertrekken, geloof mij maar dat er gerust andere sponsoren klaar staan om deze in te vullen, beter een ander met cruijff, dan aegon met ten Have
Ik zie het verschil niet. Precies het omgekeerde is ook waar:
De clausule voor Aegon is een kennisgeving. Als de jeugtrainers opstappen staan er genoeg anderen om ervoor in de plaats te komen met dezelfde visie als van Gaal.
soccer
 soccer - woensdag 18 januari 2012 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2012 - 20:13 schreef uitnoord het volgende:
Gezien de omstandigheden zoals die nu bij ajax liggen denk ik dat het moeilijk is om een hoofdsponsor te vinden. Zeker een die net zoveel betaald als aegon nu doet. k denk zelfs dat aegon heel graag onder het contract uit zal willen gezien de financiele situatie. Met het wegsturen vamn de RVC hebben ze ook een reden gekregen.
thomASS
 thomASS - woensdag 18 januari 2012 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2012 - 20:29 schreef soccer het volgende:

[..]

Gezien de omstandigheden zoals die nu bij ajax liggen denk ik dat het moeilijk is om een hoofdsponsor te vinden. Zeker een die net zoveel betaald als aegon nu doet. k denk zelfs dat aegon heel graag onder het contract uit zal willen gezien de financiele situatie. Met het wegsturen vamn de RVC hebben ze ook een reden gekregen.
Ik denk dat Ajax genoeg keuze zal hebben als hoofsponsor. Maar waarom zou aegon onder het contract willen uitkomen? Gezien welke financiele situatie..?
remco k
 remco k - woensdag 18 januari 2012 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2012 - 19:58 schreef Boudewijn het volgende:
Misschien is het wel gewoon een feit en geen dreigement. Misschien heeft Aegon wel meer vertrouwen in van Gaal ipv van Cruijff op financieel gebied. (zou ik ook hebben).
En dan ook nog zeggen:

[..]

'Niets wijst erop dat Van Gaal het plan-Cruijff NIET wil implementeren, hij kan het gelezen hebben en heeft onlangs aangegeven dezelfde visie te hebben.'

De miljoenen verlies ZOU een feit kunnen zijn. Het argument van kamp Cruijff IS een aanname aangezien ze niet met van Gaal gesproken hebben.

Het is maar net hoe je erin staat en wie je graag zou willen geloven. Tot nu toe heb ik in de vandaag gepresenteerde uitspraken door beide advocaten nergens feiten gehoord en alleen maar aannames, verwachtingen en mogelijke scenario's.
Dus geld moet een reden zijn voor het wel of niet met Cruijff de toekomst in gaan??

Als Cruijff zijn naam aan Ajax hangt, staat er binnen no time een sponsor a 9 miljoen per jaar op.. Daar ben ik niet zo bang voor..
remco k
 remco k - woensdag 18 januari 2012 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2012 - 20:09 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Het is zeker een vorm van chantage, maar wie zeiden ook al weer dat als van Gaal directeur zou worden alle jeugdtrainers zouden opstappen?
Dat is wat anders, dat zijn jongens die er nu zitten en geen vertrouwen hebben in de eventueel aangestelde leiding. van Gaal is er nog niet, de jongens tegen zijn koms en ze geven aan dat als hij komt ze geen vertrouwen hebben in de afgesproken plannen hoe Ajax naar de top terug te brengen..
remco k
 remco k - woensdag 18 januari 2012 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2012 - 20:27 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ik zie het verschil niet. Precies het omgekeerde is ook waar:
De clausule voor Aegon is een kennisgeving. Als de jeugtrainers opstappen staan er genoeg anderen om ervoor in de plaats te komen met dezelfde visie als van Gaal.
Welke toppers zullen er dan opstaan??
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - woensdag 18 januari 2012 - 21:58   quote  deeplink  
Ik schrik echt van het feit dat er blijkbaar nog steeds mensen zijn die heilig in het verhaal van Ten Have geloven, terwijl ik echt totaal geen andere conclusie kan trekken dan dat die man er puur en alleen voor zijn eigen gewin zit. Ten Have en Coronel zijn in mijn ogen echt in staat om de club kapot te maken, iets waar Coronel overigens al een aantal jaren druk mee bezig is (hij had blijkbaar ook een heel ander beeld bij opstappen dan ik). Wat moet er gebeuren voordat deze mensen inzien dat ze door 95% van Ajax-minded Nederland worden uitgekotst? Ik ben echt bang dat het straks niet een AZ keeper is die door een dwaze supporter wordt aangevallen. Zo ver hoeft het hopelijk niet te komen.
uitnoord
 uitnoord - woensdag 18 januari 2012 - 22:02   quote  deeplink  
genoeg trainers, ja die zijn er wel, maar gelden er hier niet dingen als, we hebben de mannen die ook hier hun verleden hebben gehad, mannen die potentie hadden en dat nu zelf over gaan brengen, willen we dan terug naar wat er de afgelopen jaren is gebeurd, van gaal directeur voor wederom een paar maanden, trainers die door hem aangenomen zijn en ook snel weer vertrekken, nee ik denk dat ajax het beste met Cruijff af is en als Aegon dan zonodig wil dreigen met gaan als de RVB weggaat, nou dan hoop ik alleen nog dat dat vandaag nog gebeurd, er zijn gelukkig wel sponsoren te vinden die ook de mening van Cruijff delen en daarmee ook zeker weten dat alles goed komt als zijn systeem gehandhaafd word, en ja ik denk dat er ook voldoende betaald zou gaan worden door een eventueel nieuwe sponser
ajaxfan lol
 ajaxfan lol - woensdag 18 januari 2012 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2012 - 20:09 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Aegon wil al een poosje stoppen met ajax ik ken toevallig de gene die evenementen verzorgt in nl voor aegon ook met ajax dus hij heeft in zo'n sky box dat gehoord
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - woensdag 18 januari 2012 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2012 - 21:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus geld moet een reden zijn voor het wel of niet met Cruijff de toekomst in gaan??

Als Cruijff zijn naam aan Ajax hangt, staat er binnen no time een sponsor a 9 miljoen per jaar op.. Daar ben ik niet zo bang voor..
En zo is het maar net !!! Dat ze toch allemaal opflikkeren dan! Bij AJAX moet iedereen met de neus 1 kant op en niet die van Ten Have and friends!
baco74
 baco74 - woensdag 18 januari 2012 - 22:51   quote  deeplink  
Jammer van de miljoenen,
maar Ajax kan qua invulling wat personeel betreft zich toch niet afhankelijk maken van de sponser.
Hebben ze een keer (de beursnoodzakelijke) vergaderingen afgewerkt, besloten dat RvC weg moet vindt de sponser het niet goed.
Strax gaat AEGON de opstelling ook nog bepalen.

BTW: De clausule bestaat al een paar jaar en kan toegepast worden, maar dat zegt niet dat dit ook gebeurd.
Toen Boogie, Uri en aanhang het veld moesten ruimen heeft AEGON die clausule toch ook niet gelicht, waarom nu wel.
Is gewoon bluffen van kamp Ten Have denk ik.
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 18 januari 2012 - 23:00   quote  deeplink  
Dit riekt inderdaad naar chantage. Keye Molenaar en consorten moeten maar snel het sponsorcontract bestuderen en direct contact opnemen met Aegon en vragen of ze daadwerkelijk van plan zijn om gebruik te maken van een ontsnappingsclausule. Een shirtsponsor die tussen de 10-12 miljoen neertelt vindt je vandaag de dag niet zo snel. ABN Amro betaalde Ajax 7 miljoen euro per jaar.
Oceanu
 Oceanu - donderdag 19 januari 2012 - 00:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2012 - 22:51 schreef baco74 het volgende:
Jammer van de miljoenen,
maar Ajax kan qua invulling wat personeel betreft zich toch niet afhankelijk maken van de sponser.
Hebben ze een keer (de beursnoodzakelijke) vergaderingen afgewerkt, besloten dat RvC weg moet vindt de sponser het niet goed.
Strax gaat AEGON de opstelling ook nog bepalen.

BTW: De clausule bestaat al een paar jaar en kan toegepast worden, maar dat zegt niet dat dit ook gebeurd.
Toen Boogie, Uri en aanhang het veld moesten ruimen heeft AEGON die clausule toch ook niet gelicht, waarom nu wel.
Is gewoon bluffen van kamp Ten Have denk ik.
Precies, is het eerste waar ik aan dacht. Die bestuursverandering is er al geweest. Als ze er van af willen, is dat puur vanwege kostenbesparing. En dan staat er, zoals Remco zegt, heus wel weer een andere sponsor klaar voor onze club. Trouwens, als die RVC weg gaat en de lijn Cruyff gevolgd wordt, is er toch ook een kans dat Maarten Fontein terug komt ? En dat is toch degene die die megadeals met Adidas en Aegon had gesloten of vergis ik me ??

Oh ja, heeft Ajax momenteel zoveel geld nodig dan ?? Als Greg en in de zomer Jan verkocht worden helemaal niet volgens mij.
pjb
 pjb - donderdag 19 januari 2012 - 07:35   quote  deeplink  
Aegon spreekt het tegen wat er beweerd wordt over sponsering

@AjaxFSideNL @JanDriessen: #AEGON maakt zich zorgen en maakte en maakt echter geen keuze tussen partijen bij #Ajax!dir.communicatie Aegon

dit twittert de dir comm van aegon dus het is gewoon weer een actie van Ten Have
soccer
 soccer - donderdag 19 januari 2012 - 07:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2012 - 20:51 schreef thomASS het volgende:

[..]

Ik denk dat Ajax genoeg keuze zal hebben als hoofsponsor. Maar waarom zou aegon onder het contract willen uitkomen? Gezien welke financiele situatie..?
waarom Aegon onder het contract uit zou willen? 1)kostenbesparing 2) negatieve reclame.
Welke financiele situatie? Nooit van een krediet crisis gehoord? Aegon heeft nog een schuld van denk ik 2 miljard aan de nederlandse staat. Hoe staat het met de leningen aan zuid europes landen of Frankrijk?
Hoofdsponsor? Wie wil in deze tijd nog 11 miljoen steken in een voetbalclub waar de bestuurders rollend over straat gaan?
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 19 januari 2012 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2012 - 19:58 schreef Boudewijn het volgende:
En dan ook nog zeggen:

[..]

Johan Cruijff heeft 0,0 te maken met financien. Dus jouw aanname dat Aegon meer vertrouwen zou hebben van Gaal is nergens op gebasseerd behalve jouw eigen bril. Daarnaast heeft Aegon geen moer te zeggen over het beleid wat de club aan neemt als levensader door AFC Ajax.

van Gaal heeft het plan Cruijff niet gelezen, aangezien het plan Cruijff totaal niet overeenkomt met plan RvC. Dat wordt nogmaals eens bevestigd door het feit dat van Gaal nooit met Cruijff heeft gesproken.

Dan kan je wel blijven hameren over het feit dat wij Ajacieden Cruijff meelopers zijn. Maar ik kan je verzekeren dat menig Ajacied wat meer kennis heeft wat er bij Ajax speelt, dan dat jij denkt.

Kwakkie doet in deze niets anders dan de leden die straks op de BAVA moeten stemmen voor het wel of niet wegsturen RvC te chanteren.

Gezien het feit dat het contract met Aegon al een aantal jaar van kracht was voordat menneertje Ten Have uberhaupt bij Ajax betrokken was, lijkt het mij onzin dat het lot van hem is verbonden aan het sponsorcontract wat al voor zijn tijd is samengesteld en ondertekend.

Was dat het wel geval, dan had Aegon natuurlijk al lang de stekker eruit getrokken, gezien het feit dat de kans dat Ten Have aanblijft als lid van RvC 0.5% is. Dat weet Aegon, dat weet Ten Have en dat weet zijn advocaat.

Anders kom je niet met dit soort onzinnige dreigementen.
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 19 januari 2012 - 09:14   quote  deeplink  
Voor Aegon 10 andere.

Desnoods gaan we met de Cruijff Foundation als sponsor verder. Zolang we maar van die galbak Ten Have met zijn kornuiten verlost zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 januari 2012 door Booya4Afca --
Danielson 1448
 Danielson 1448 - donderdag 19 januari 2012 - 09:16   quote  deeplink  
Als je de rechter of supporters niet kan overtuigen waarom je als 4/5 rvc
zo gehandeld hebt,en je moet chanteren met geld.Dan is er maar een oplossing
opstappen.
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 19 januari 2012 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 07:47 schreef soccer het volgende:

[..]

waarom Aegon onder het contract uit zou willen? 1)kostenbesparing 2) negatieve reclame.
Welke financiele situatie? Nooit van een krediet crisis gehoord? Aegon heeft nog een schuld van denk ik 2 miljard aan de nederlandse staat. Hoe staat het met de leningen aan zuid europes landen of Frankrijk?
Hoofdsponsor? Wie wil in deze tijd nog 11 miljoen steken in een voetbalclub waar de bestuurders rollend over straat gaan?
7,5 miljoen bedoel je...

Gezien de bekendheid van Ajax, de publiciteit (laatste maanden niet goed), zijn er duurdere reclame campagnes....
Brandje
 Brandje - donderdag 19 januari 2012 - 09:22   quote  deeplink  
Pure chantage!! Niks meer en niks minder. Als en ik als dit waar zou zijn dan hadden Aegon en Adidas vorig jaar ook hun contracten kunnen opzeggen want toen was er ook een verandering van directie.
Deze mensen zijn het doodschoppen nog niet waard en ik wens die vieze Ten Have een hoop pijn en leed toe voor de rest van leven!!
Roy Manuhutu
 Roy Manuhutu - donderdag 19 januari 2012 - 09:37   quote  deeplink  
van Gaal zou hetzelfde willen als de Cuijff-lijn? Geloof er geen barst van, waarom moet hij dan Blind als TD en Sturkenboom als compagnon? Volgens de Cruijff-lijn hoeft er geen TD te komen. en de algemeen directeur geen uitgerangeerde trainer, maar jonge oud-voetballer met zakelijk instinkt. Dat is de Cruijff-lijn! Ajax weer van de voetballers met frisse nieuwe ideeen! v Gaal is een ouwe rot die nog even wat geld wil verdienen bij Ajax. Zo denk ik erover..... vBasten zou eventueel kunnen, maar die heeft zakelijk nog niks voor elkaar gekregen, dan toch liever Overmars als Algemeen directeur. Die heeft verstand van voetbal en heeft er toch mooi voor gezorgt dat GAE een gezonde club is!!
Danielson 1448
 Danielson 1448 - donderdag 19 januari 2012 - 09:40   quote  deeplink  
Ik hoop echt maar ik zit vol twijfel dat de rechter deze poging die iedereen
doorziet van chantage meeneemt in zijn oordeel.
Waar ik me zo aan erger is aan die journalisten die deze chantage zo maar overnemen
en niet eens controleren of dat klopt.
TenHave waarom heb je zo'n hekel aan die Ajax supporters ?
soccer
 soccer - donderdag 19 januari 2012 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 09:16 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

7,5 miljoen bedoel je...

Gezien de bekendheid van Ajax, de publiciteit (laatste maanden niet goed), zijn er duurdere reclame campagnes....
7,5? Is dat het nieuwe bedrag wat je als sponsorgeld zou willen hebben? Het huidige contract met Aegon bestaat namelijk uit een vast bedrag 10 miljoen en een variabel bedrag wat op kan lopen tot 2 miljoen per jaar. Dus minimaal 10 miljoen maximaal 12 miljoen per jaar. Ik denk inderdaad dat nieuwe contracten bij nederlandse bedrijven voor tobclubs rond de 7 a 8 miljoen gaan liggen. Als er een berijf is dat erin wil stappen. Misschien moet je aan een buitenlands (chinees) bedrijf denken. Alleen zouden die geen(veel) inspraak willen hebben?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 19 januari 2012 - 10:00   quote  deeplink  
'Ajax moet vertrek hoofdsponsor vrezen'
Peter Wakkie, advocaat van Ajax, verwacht niet dat de raad van commissarissen op 10 februari wordt weggestuurd tijdens een bijzondere vergadering van aandeelhouders. Het zou de club een strop van tientallen miljoenen op kunnen leveren.

Als de huidige rvc wordt weggestuurd verliest Ajax mogelijk tientallen miljoenen euro's. "En daarom verwacht ik dat de raad van commissarissen gewoon blijft zitten. Want dit is toch wel heel veel geld", zei Wakkie woensdag tijdens het hoger beroep van het kort geding dat het kamp van Johan Cruijff tegen Ajax en vier commissarissen heeft aangespannen.

Na afloop van de ruim drie uur durende zitting wilde Wakkie in gesprek met Het Parool niet uitleggen hoe hij aan het enorme geldbedrag komt. "Ik ga nu geen contracten op tafel leggen." De advocaat doelt mogelijk op een clausule in het contract van hoofdsponsor Aeagon, die het contract van Ajax zou kunnen ontbinden als er meerdere mensen uit de clubleiding vertrekken.

"Als ik niets zeg, dan zeg ik niets. Dit houden we geheim tot 10 februari", aldus Wakkie. Drie dagen eerder doet het gerechtshof in Amsterdam uitspraak in het hoger beroep.

GEEN PROBLEEM: Cruyff zijn naam is groot...hij heeft gewonnen de zilveren vloot....

Kijk bijv. naar Liverpool...
http://www.soccernews.nl/news/144069/Liverpool_verdient_miljoenen_met_nieuwe_sponsor
remco k
 remco k - donderdag 19 januari 2012 - 10:28   quote  deeplink  
Iedereen gaat er trouwens maar vanuit dat het Aegon is die dan zou kunnen opstappen, Aegon zelf ontkent dit blijkbaar en er blijkt ook uit helemaal niets anders dat het Aegon zou zijn..

Is het niet iets anders?? Zijn de contracten van de nieuwe RVC niet zo in elkaar gezet door de groep coronel dat het Ajax inderdaad met afkoopsommen belachelijk veel geld gaat kosten??

Ik noem maar een zijstraat hoor..
Brandje
 Brandje - donderdag 19 januari 2012 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 10:28 schreef remco k het volgende:
Iedereen gaat er trouwens maar vanuit dat het Aegon is die dan zou kunnen opstappen, Aegon zelf ontkent dit blijkbaar en er blijkt ook uit helemaal niets anders dat het Aegon zou zijn..

Is het niet iets anders?? Zijn de contracten van de nieuwe RVC niet zo in elkaar gezet door de groep coronel dat het Ajax inderdaad met afkoopsommen belachelijk veel geld gaat kosten??

Lijkt mij niet want volgens mij ontvangen leden van de RVC geen geld voor hun "diensten"

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 januari 2012 door Brandje --
baco74
 baco74 - donderdag 19 januari 2012 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 10:35 schreef Brandje het volgende:

[..]

Lijkt mij niet want volgens mij ontvangen leden van de RVC geen geld voor hun "diensten"
Kan Ajax wel geld kosten als zij Ajax aanklagen voor imagoschade waneer ze weggestuurd worden.
Volgens mij moet van Gaals modelinge-contract wel afgekocht worden.
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 19 januari 2012 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 09:44 schreef soccer het volgende:

[..]

7,5? Is dat het nieuwe bedrag wat je als sponsorgeld zou willen hebben? Het huidige contract met Aegon bestaat namelijk uit een vast bedrag 10 miljoen en een variabel bedrag wat op kan lopen tot 2 miljoen per jaar. Dus minimaal 10 miljoen maximaal 12 miljoen per jaar. Ik denk inderdaad dat nieuwe contracten bij nederlandse bedrijven voor tobclubs rond de 7 a 8 miljoen gaan liggen. Als er een berijf is dat erin wil stappen. Misschien moet je aan een buitenlands (chinees) bedrijf denken. Alleen zouden die geen(veel) inspraak willen hebben?
Sorry was in de war met Adidas. Dat was 75 miljoen met een looptijd van 10 jaar. Mijn excuses!
remco k
 remco k - donderdag 19 januari 2012 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 10:35 schreef Brandje het volgende:

[..]

Toch echt fout aangezien de 4 andere leden gewoon salaris ontvangen..

Edit: dit dacht ik, ik lees nu verschillende berichten en weet het niet helemaal zeker..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 januari 2012 door remco k --
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 19 januari 2012 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 10:28 schreef remco k het volgende:

Mocht Cruijff winnen, en mensen als Sturkenboom en Blind het veld moeten ruimen, dan zal het inderdaad geld kosten. Omdat zij wel een contract hebben getekend.

De RvC zal niets vangen natuurlijk.
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 19 januari 2012 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 10:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?

Volgens mij declareren zij enkel de onkosten, maar vangen geen vast salaris.
remco k
 remco k - donderdag 19 januari 2012 - 10:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 10:45 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?

Volgens mij declareren zij enkel de onkosten, maar vangen geen vast salaris.
Zie Edit..
baco74
 baco74 - donderdag 19 januari 2012 - 10:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 10:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Dacht het niet hoor, maar ik kan het fout hebben.
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 19 januari 2012 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 10:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Zie Edit..
Ok :) .
nora
 nora - donderdag 19 januari 2012 - 10:51   quote  deeplink  
Pff wanneer komt hier een eind aan ? Ik ben wel een fan van Cruijff alleen heb ik nog altijd mijn twijfels of Cruijff ook een bedrijf als Ajax kan leiden,want hoe je het wend of keert ook in het verleden heeft Cruijff al veel problemen gehad met gezag en collega,s o.a het Nederlands elftal ,het is wel zo alles wat hij vind is goed en als je een andere mening hebt dan heb je een probleem met Johan,dus als er een AD komt zal hij nooit tegen Cruijff in kunnen gaan want anders heeft hij een probleem vandaar dat hij bij al zijn voorgestelde AD mensen niet echt sterke mensen zitten qua persoonlijkheid .ik vind mensen met alle respect als Overmars en van Basten en Ling en Ophof geen mensen met een grote persoonlijkheid ,mensen als Molenaar en van Duivenbode en van Gaal mensen zijn met een grote persoonlijkheid en visie en die komen niet op zijn lijstje voor,vandaar dat ik niet helemaal overtuigd ben van Crijff als grote baas bij Ajax,als techn/man om de hele jeugd te leiden is hij volgens de juiste man ook qua aan/verkoop selectiespelers zal hij in samenwerking met Jonk en Bergkamp en de Boer dit moeten beslissen,maar ik vind dat dit buiten het leiden van het bedrijf Ajax hoort,dus ik begrijp de tweestrijd wel dat er ook mensen zijn die hun twijfels hebben over de hele club onder leiding van Cruijff te geven.
Brandje
 Brandje - donderdag 19 januari 2012 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 10:51 schreef nora het volgende:
Pff wanneer komt hier een eind aan ? Ik ben wel een fan van Cruijff alleen heb ik nog altijd mijn twijfels of Cruijff ook een bedrijf als Ajax kan leiden,want hoe je het wend of keert ook in het verleden heeft Cruijff al veel problemen gehad met gezag en collega,s o.a het Nederlands elftal ,het is wel zo alles wat hij vind is goed en als je een andere mening hebt dan heb je een probleem met Johan,dus als er een AD komt zal hij nooit tegen Cruijff in kunnen gaan want anders heeft hij een probleem vandaar dat hij bij al zijn voorgestelde AD mensen niet echt sterke mensen zitten qua persoonlijkheid .ik vind mensen met alle respect als Overmars en van Basten en Ling en Ophof geen mensen met een grote persoonlijkheid ,mensen als Molenaar en van Duivenbode en van Gaal mensen zijn met een grote persoonlijkheid en visie en die komen niet op zijn lijstje voor,vandaar dat ik niet helemaal overtuigd ben van Crijff als grote baas bij Ajax,als techn/man om de hele jeugd te leiden is hij volgens de juiste man ook qua aan/verkoop selectiespelers zal hij in samenwerking met Jonk en Bergkamp en de Boer dit moeten beslissen,maar ik vind dat dit buiten het leiden van het bedrijf Ajax hoort,dus ik begrijp de tweestrijd wel dat er ook mensen zijn die hun twijfels hebben over de hele club onder leiding van Cruijff te geven.
Ik heb niet je hele stuk gelezen maar Cruijff wil helemaal niks leiden dus je bij je eerste zin ga je al de mist in!!!
nora
 nora - donderdag 19 januari 2012 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 10:53 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik heb niet je hele stuk gelezen maar Cruijff wil helemaal niks leiden dus je bij je eerste zin ga je al de mist in!!!
Misschien moet je dan wel het hele stuk lezen,het is nog altijd zo dat een bedrijf als Ajax geleid moet worden en als hij wil bepalen wie daar als AD moet zitten dan wil hij dus bepalen
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 19 januari 2012 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 11:03 schreef nora het volgende:

[..]

Misschien moet je dan wel het hele stuk lezen,het is nog altijd zo dat een bedrijf als Ajax geleid moet worden en als hij wil bepalen wie daar als AD moet zitten dan wil hij dus bepalen
De AD van AFC Ajax wel te verstaan.

Je haalt hier Ajax NV en AFC Ajax doorelkaar.
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 19 januari 2012 - 11:49   quote  deeplink  
Het lijkt me overigens vrij logisch dat Cruijff graag een AD ziet die zijn plan volledig ondersteunt. Daarmee voorkom je geouwehoer zoals we die met vd Boog hadden en nu met Sturkenboom hebben.
soccer
 soccer - vrijdag 20 januari 2012 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 11:49 schreef Booya4Afca het volgende:
Het lijkt me overigens vrij logisch dat Cruijff graag een AD ziet die zijn plan volledig ondersteunt. Daarmee voorkom je geouwehoer zoals we die met vd Boog hadden en nu met Sturkenboom hebben.
Het is vrij logisch dat JC een AD wil hebben die naar zijn pijpen danst. Het is voor Ajax een slechte zaak als er een AD komt die naar de pijpen van JC danst. Ik heb laatst ergens een stukje gelezen over barca en JC en daaruit kwam naar voren dat ze naar hem luisterde de nuttige dingen overnamen en hem voor de rest heen lieten praten. Ik denk dat dat de beste manier is.
remco k
 remco k - vrijdag 20 januari 2012 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2012 - 14:56 schreef soccer het volgende:

[..]

Het is vrij logisch dat JC een AD wil hebben die naar zijn pijpen danst. Het is voor Ajax een slechte zaak als er een AD komt die naar de pijpen van JC danst. Ik heb laatst ergens een stukje gelezen over barca en JC en daaruit kwam naar voren dat ze naar hem luisterde de nuttige dingen overnamen en hem voor de rest heen lieten praten. Ik denk dat dat de beste manier is.
Heb je een bron van dat stukje dan??
soccer
 soccer - zaterdag 21 januari 2012 - 01:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2012 - 17:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Heb je een bron van dat stukje dan??
Ik zal kijken of ik het nog gevonden kan krijgen.
Maar Remco JC is geen heilige en heeft de wijsheid ook niet in pacht al wordt dat door een aantal mensen wel gedacht.
Ik heb al een aantal keer gevraagd en nu weer,wat houdt het plan Cruyff in? Hoe kan het in godsnaam zijn dat de ene van het technische hart wel een speler laat verkopen en de andere er niets van af weet? Is het plan niet goed? Is de communicatie niet goed? Is er onenigheid in het technisch hart?
remco k
 remco k - zaterdag 21 januari 2012 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 januari 2012 - 01:58 schreef soccer het volgende:

[..]

Ik zal kijken of ik het nog gevonden kan krijgen.
Maar Remco JC is geen heilige en heeft de wijsheid ook niet in pacht al wordt dat door een aantal mensen wel gedacht.
Ik heb al een aantal keer gevraagd en nu weer,wat houdt het plan Cruyff in? Hoe kan het in godsnaam zijn dat de ene van het technische hart wel een speler laat verkopen en de andere er niets van af weet? Is het plan niet goed? Is de communicatie niet goed? Is er onenigheid in het technisch hart?
Dat komt omdat het technisch hart niet in dienst is.. Of wou je zeggen dat het gezond is dat Blind daar ook nog bij loopt ondanks dat er was afgesproken geen TD neer te zetten???

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 januari 2012 door remco k --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 'Wegsturen RvC kost Ajax miljoenen'

0.0051610