|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
'Wegsturen RvC kost Ajax miljoenen' (Algemeen Dagblad)
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 - 09:35 schreef remco k het volgende:[..] Dat komt omdat het technisch hart niet in dienst is.. Of wou je zeggen dat het gezond is dat Blind daar ook nog bij loopt ondanks dat er was afgesproken geen TD neer te zetten??? Volgens mij is het technische hart wel in dienst.Ze hebben een contract en salaris ,dus is er sprake van een dienstverband. Dat Blind daar ook nog bijgekomen is ,is inderdaad geen gezonde zaak. Alleen de communicatie tussen het technische hart klopt van geen kanten bij de verkoop van broere. Maar Remco jij geeft ook geen antwoord op mijn vraag wat het plan Cruijff inhoudt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 - 14:12 schreef soccer het volgende:[..] Volgens mij is het technische hart wel in dienst.Ze hebben een contract en salaris ,dus is er sprake van een dienstverband. Dat Blind daar ook nog bijgekomen is ,is inderdaad geen gezonde zaak. Alleen de communicatie tussen het technische hart klopt van geen kanten bij de verkoop van broere. Maar Remco jij geeft ook geen antwoord op mijn vraag wat het plan Cruijff inhoudt. En dus werkt het technische hart onmogelijk zoals het bedoeld en ingericht was.
Waarom moet ik jou antwoord geven wat het plan Cruijff inhoud. Ik weet dat die man de wijsheid wat betreft voetbal technische kennis in huis heeft, dat is voor mij voldoende om achter hem te staan. Ik weet namelijk ook dat Ajax de afgelopen 15 jaar als een bedrijf is geleid en dat dit letterlijk een lijdensweg is geworden. Het plan Cruijff is geaccepteerd en dus moet men dat uit gaan voeren.. Houd het gewoon eens simpel i.p.v. al die constructies waar geen mens wijzer van gaat worden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 - 14:12 schreef soccer het volgende:[..] Volgens mij is het technische hart wel in dienst.Ze hebben een contract en salaris ,dus is er sprake van een dienstverband. Dat Blind daar ook nog bijgekomen is ,is inderdaad geen gezonde zaak. Alleen de communicatie tussen het technische hart klopt van geen kanten bij de verkoop van broere. Maar Remco jij geeft ook geen antwoord op mijn vraag wat het plan Cruijff inhoudt. Blind heeft hem trouwens verkocht. de Boer heeft aangegeven aan Blind dat dit mocht, maar heeft Blind ook met de andere 2 overlegd?? Vast niet.. |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 - 15:57 schreef remco k het volgende:[..] En dus werkt het technische hart onmogelijk zoals het bedoeld en ingericht was. Waarom moet ik jou antwoord geven wat het plan Cruijff inhoud. Ik weet dat die man de wijsheid wat betreft voetbal technische kennis in huis heeft, dat is voor mij voldoende om achter hem te staan. Ik weet namelijk ook dat Ajax de afgelopen 15 jaar als een bedrijf is geleid en dat dit letterlijk een lijdensweg is geworden. Het plan Cruijff is geaccepteerd en dus moet men dat uit gaan voeren.. Houd het gewoon eens simpel i.p.v. al die constructies waar geen mens wijzer van gaat worden. Je hoeft me geen antwoord te geven op mijn vraag. Alleen niemand doet dat. Dus vraag ik me af of het niet verteld wil worden of dat het niet bekend is. Ik vind het wel raar dat iemand blindelings gevolgd wordt. Hoeveel verstand hij /zij ook van bepaalde zaken heeft. Iedereen kan namelijk fouten maken. Maar als het plan Cruijff in houdt dat over zaken overeenstemming moet zijn tussen de drie leden van het technisch hart dan wordt het ook een lijdensweg. Wat ik begrepen heb wist Jonk er niets vanaf,dus niet geraadpleegd,omdat hij op vakantie was.Wil dit zeggen dat als een van de drie er niet is er geen beslissing genomen kan worden? Volgens mij wordt het dan wel een stroperige bedoeling waar beslissingen lang gaan duren. Ik ben het zonder meer met jouw eens dat het simpel gehouden moet worden. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 - 01:58 schreef soccer het volgende:[..] Ik zal kijken of ik het nog gevonden kan krijgen. Maar Remco JC is geen heilige en heeft de wijsheid ook niet in pacht al wordt dat door een aantal mensen wel gedacht. Ik heb al een aantal keer gevraagd en nu weer,wat houdt het plan Cruyff in? Hoe kan het in godsnaam zijn dat de ene van het technische hart wel een speler laat verkopen en de andere er niets van af weet? Is het plan niet goed? Is de communicatie niet goed? Is er onenigheid in het technisch hart? Blind staat buiten het Hart van JC, die weten gewoon niks van wat Blindje allemaal doet. Dat is dus zo schadelijk voor Ajax! |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 - 22:18 schreef Ajx het volgende:[..] Blind staat buiten het Hart van JC, die weten gewoon niks van wat Blindje allemaal doet. Dat is dus zo schadelijk voor Ajax! Nou in het geval Boere wist Frank de Boer het wel. Alleen Jonk wist er niets vanaf. Dat ligt aan de communicatie. Ook in het hart. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 11:00 schreef soccer het volgende:[..] Nou in het geval Boere wist Frank de Boer het wel. Alleen Jonk wist er niets vanaf. Dat ligt aan de communicatie. Ook in het hart. Nee daar ligt dat niet aan. Als Blind er nietw as geweest had hij niks met die beslissing te maken gehad.. Blind heeft nu een brichtje gestuurd naar Frank, die daar op heeft geantwoord, waarom heeft die Blind datzelfde berichtje niet naar Jonk en Bergkamp gestuurd?? |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
Wat ik gelezen heb heeft blind overleg gehad met Frank de Boer. Dat gaat voor mij verder dan een berichtje. Ik weet niet of Blind de andere een berichtje heeft gestuurd. Wat ik begrepen had was Jonk op vakantie. Dus de mogelijkheid is aanwezig dat hij zijn mail dan niet leest.Maar als Frank geantwoord heeft kan hij ook met de andere twee overleggen of aan Blind vragen of die de andere ingelicht heeft. Je hebt gelijk dat als Blind er niet geweest was hij niets met de beslissing te maken zou hebben gehad.
Als ik geweten zou hebben waarom Blind dat berichtje wel of niet naar Jonk en Bergkamp gestuurd zou hebben,zou dat betekenen dat ik ook in die slangenkuil aan het werk was. Gelukkig is dat niet zo;-) |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 18 januari 2012 - 19:42 schreef remco k het volgende:Ze zeggen gewoon letterlijk dat Ajax hun moet laten aanblijven en dat ze anders wel zorgen dat het de club miljoenen kost.. Jaja die jongens hebben zeker het beste voor met Ajax.. Ik dacht dat ze niet betaald kregen, behalve reiskostenvergoeding.... Wat verdienen die gasten dan? |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 - 17:10 schreef soccer het volgende:[..] Je hoeft me geen antwoord te geven op mijn vraag. Alleen niemand doet dat. Dus vraag ik me af of het niet verteld wil worden of dat het niet bekend is. Ik vind het wel raar dat iemand blindelings gevolgd wordt. Hoeveel verstand hij /zij ook van bepaalde zaken heeft. Iedereen kan namelijk fouten maken. Maar als het plan Cruijff in houdt dat over zaken overeenstemming moet zijn tussen de drie leden van het technisch hart dan wordt het ook een lijdensweg. Wat ik begrepen heb wist Jonk er niets vanaf,dus niet geraadpleegd,omdat hij op vakantie was.Wil dit zeggen dat als een van de drie er niet is er geen beslissing genomen kan worden? Volgens mij wordt het dan wel een stroperige bedoeling waar beslissingen lang gaan duren. Ik ben het zonder meer met jouw eens dat het simpel gehouden moet worden. Het plan van Cruijff is zo lastig niet. Sterker nog, het gaat enkel om een ding; VOETBALLEN.
de Toekomst:
- geen Judoo / gymnastiek lessen meer - Individuele trainingen door oud-voetballers - niet de nadruk leggen op het behalen van kampioenschappen maar op het laten doorstromen van een X aantal Sneijders en van der Vaarten.
Dit proces is nu al zeker een maand of 5-6 bezig, en ik hoor alleen maar positieve geluiden.
De directie:
Het creeeren van een technisch hart, die zowel door de jeugdopleiding als Jong Ajax en Ajax 1 loopt. Zij moeten ten aller tijden, kosten wat het kost, het Ajax cultuur bewaken.
- Het laten doorstromen van spelers - Opdracht geven aan de scouts - Eventuele aankopen beoordelen (zijn ze goed genoeg? Lopen ze op korte / lange termijn de ontwikkeling van eigen kweek in de weg?
De functie TD komt te vervallen en wordt onderverdeeld in mensen die dichter bij de materie betrokken zijn. (hoofd Jeugd, (assistent)trainer hoofdmacht.
In dit geval Jonk, Bergkamp en Frank de Boer.
Deze 3 heren zullen worden aangevuld door een Algemeen Directeur die ondersteuning biedt aan het technisch hart van de club.
Deze 3 heren zullen worden aangevuld door een Commercieel Directeur. Die over het algemeen niets anders hoeft te doen dan Ajax te 'verkopen'. (Fontijn)
Deze 3 heren zullen worden aangevuld door een Financieel Directeur die een oogje in het zijl houdt wat betreft de inkomsten en uitgaven.
Het idee hierachter.
AFC Ajax laten leiden door mensen die verstand van voetbal hebben, aangevuld door specifieke kwaliteiten (financien en commercie)
AJAX NV houdt dmv aandeelhouders en een RvC toezicht op alles wat rondom AFC Ajax gebeurd. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 26 januari 2012 - 01:31 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Ik dacht dat ze niet betaald kregen, behalve reiskostenvergoeding.... Wat verdienen die gasten dan? Niets. Zij declareren enkel. |
|
|
|
|
Danielson 1448
|
|
|
Even alles op een rijtje zetten. De ene kant de lijn Cruyff wat de meerderheid van de supporters ook willen. DE andere kant de lijn v Gaal met minderheid supporters+bobo's. Alles is nu toegestaan dreigen chanteren liegen ellebogenwerk alles wat een gemiddelde bobo leert bij het worden van een bobo. Ik lees nu RKC jawel u leest het goed RKC trekt een spits aan.Wat bedoel ik hier nu mee?RKC heeft geen gulden te makken,Ajax heeft ook een spits nodig nu, maar waarom komt ie nu niet,daar wachten ze mee tot vGaal er is,en op die wijze dat gokken ze,de supporters te paaien en achter zich te krijgen. Ze hebben het plaatje al in hun hoofd als v Gaal komt dan trekken ze allerlei spelers aan om de supporters stil te krijgen en alles naar hun hand te zetten. Dat is de taktiek van de bobo's tegen de lijn Cruyff en supporters.
C |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 26 januari 2012 - 10:26 schreef Danielson 1448 het volgende:Even alles op een rijtje zetten. De ene kant de lijn Cruyff wat de meerderheid van de supporters ook willen. DE andere kant de lijn v Gaal met minderheid supporters+bobo's. Alles is nu toegestaan dreigen chanteren liegen ellebogenwerk alles wat een gemiddelde bobo leert bij het worden van een bobo. Ik lees nu RKC jawel u leest het goed RKC trekt een spits aan.Wat bedoel ik hier nu mee?RKC heeft geen gulden te makken,Ajax heeft ook een spits nodig nu, maar waarom komt ie nu niet,daar wachten ze mee tot vGaal er is,en op die wijze dat gokken ze,de supporters te paaien en achter zich te krijgen. Ze hebben het plaatje al in hun hoofd als v Gaal komt dan trekken ze allerlei spelers aan om de supporters stil te krijgen en alles naar hun hand te zetten. Dat is de taktiek van de bobo's tegen de lijn Cruyff en supporters. C Omdat WIJ geen behoefte hebben aan een spits.... |
|
|
|
|
Danielson 1448
|
|
|
Volgens mij staat er op de eerste paar wedstrijden na telkens een middenvelder in de spits nl Lodeiro, Klaassen, de Jong en soms het laatste kwartier een echte spits Buylikin.En inderdaad er is meer behoefte aan een linksback dat had ik er bij moeten zetten bij deze dan. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Niet?????????? Maar wie wil je dan in de spits zetten? Aanvallende middenvelders genoeg, maar op Bulykin na hebben we geen echte spits! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
PLAN Cruijff is heel simpel... Doen waar je goed in bent. En degene die goed is door middel van een persoonlijk ontwikkelingsplan nog beter maken.
De juiste mensen op de juiste plek neerzetten.
Talent herkennen en naar je toehalen en niet voor vele miljoenen weghalen bij Groningen, Heerenveen en dergelijke clubs.
En al helemaal niet langer je toptalenten wegsturen en dan voor vele miljoenen weer terugkopen.
En dat is in de grote lijnen het plan Cruijff!
De details zijn slechts bij enkele ingewijden bekend binnen Ajax en zijn volgens mij niet openbaar. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 26 januari 2012 - 10:39 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Niet?????????? Maar wie wil je dan in de spits zetten? Aanvallende middenvelders genoeg, maar op Bulykin na hebben we geen echte spits! Ik ben het met je eens dat we vrij dun bezaaid zijn wat betreft spitsen. Normaal gesproken hebben we nog een jeugdopleiding, maar gezien het feit dat onze enige spits vertrokken is, hebben we in dat opzicht inderdaad behoefte aan een nieuwe spits.
Echter, zie ik liever een talent komen die eerst het seizoen afmaakt bij Jong Ajax om
A) te wennen aan Ajax, Amsterdam, Nederland (Als ie buitenlands is) B) een beeld te krijgen wat WIJ van een spits verwachten voordat wij hem in het diepe gooien.
Waarom?
1. Wij verwachten nog net iets meer van een spits dan welke club dan ook.
Wat betreft het eerste;
We hebben op dit moment de volgende kandidaten voor de spits positie
- Sightorson (helaas geblesseerd) - Bullykin (niet echt ideaal om met hem 90 minuten te spelen - de Jong (geen afmaker)
Koop je een nieuwe spits ben je op korte termijn goed bezig, dat klopt. Maar wat als ze alle 4 fris en fruitig zijn? Dan zit je met 4 spitsen en je kan er maar 1 opstellen. |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op donderdag 26 januari 2012 - 09:03 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Het plan van Cruijff is zo lastig niet. Sterker nog, het gaat enkel om een ding; VOETBALLEN. de Toekomst: - geen Judoo / gymnastiek lessen meer - Individuele trainingen door oud-voetballers - niet de nadruk leggen op het behalen van kampioenschappen maar op het laten doorstromen van een X aantal Sneijders en van der Vaarten. Dit proces is nu al zeker een maand of 5-6 bezig, en ik hoor alleen maar positieve geluiden. De directie: Het creeeren van een technisch hart, die zowel door de jeugdopleiding als Jong Ajax en Ajax 1 loopt. Zij moeten ten aller tijden, kosten wat het kost, het Ajax cultuur bewaken. - Het laten doorstromen van spelers - Opdracht geven aan de scouts - Eventuele aankopen beoordelen (zijn ze goed genoeg? Lopen ze op korte / lange termijn de ontwikkeling van eigen kweek in de weg? De functie TD komt te vervallen en wordt onderverdeeld in mensen die dichter bij de materie betrokken zijn. (hoofd Jeugd, (assistent)trainer hoofdmacht. In dit geval Jonk, Bergkamp en Frank de Boer. Deze 3 heren zullen worden aangevuld door een Algemeen Directeur die ondersteuning biedt aan het technisch hart van de club. Deze 3 heren zullen worden aangevuld door een Commercieel Directeur. Die over het algemeen niets anders hoeft te doen dan Ajax te 'verkopen'. (Fontijn) Deze 3 heren zullen worden aangevuld door een Financieel Directeur die een oogje in het zijl houdt wat betreft de inkomsten en uitgaven. Het idee hierachter. AFC Ajax laten leiden door mensen die verstand van voetbal hebben, aangevuld door specifieke kwaliteiten (financien en commercie) AJAX NV houdt dmv aandeelhouders en een RvC toezicht op alles wat rondom AFC Ajax gebeurd. Hoe zwaar is de rol van de trainer in het technisch hart? Deze wordt namelijk afgerekend op de resultaten van Ajax 1. Is de ass.trainer dan misschien de waakhond ? Kan er dan geen geval Blind ontstaan? Of blijft de trainer voor jaren aan? Engelse manager? Als de Algemeen directeur een zware voetbal achtergrond heeft zal hij zich dan niet gaan bemoeien met de technische gang van zaken? Het plan Cruijff is goed als het over de opleiding van de jeugd gaat. Door oud profvoetballers.Deze moeten echter ook wel wat didactische bagage hebben anders haalt het ook niets uit. Hoe de rest van de verantwoordelijkheden liggen is mij nog niet duidelijk.
Dan heb je natuurlijk ook nog het buitenland halen die de spelers al niet op jonge leefijd weg? Dan krijg je ook geen doorstroming. |
|
|
|