|
|
baco74
|
|
|
Donderdag 19 januari 2011, achtste finales van de KNVB Beker: AFC AJAX tegen AZ ALKMAAR
Ajax en AZ bepalen donderdag vanaf 14.30 uur tijdens een onderling duel - in een met 20.000 kinderen gevulde ArenA - wie in de kwartfinale van de KNVB-beker tegen de amateurs van GVVV mag uitkomen.
Beide clubs stonden vorige maand ook al 37 minuten tegenover elkaar. Het duel werd gestaakt omdat AZ zich niet meer veilig voelde nadat een fan van Ajax doelman Esteban van AZ had aangevallen. Ajax leidde voor het incident met 1-0, maar de KNVB oordeelde dat de wedstrijd in z'n geheel bij een stand van 0-0 moet worden overgespeeld.
De voetbalbond wilde de krachtmeting aanvankelijk zonder publiek laten afwerken. Uiteindelijk mag Ajax alsnog kinderen van basisscholen gratis toelaten. De animo was zo groot dat de club makkelijk de ArenA had kunnen vullen. Ajax laat uit veiligheidsoverwegingen 20.000 kinderen toe.
De Boer kan donderdag tegen AZ geen beroep doen op Gregory van der Wiel (lies), Derk Boerrigter en Lorenzo Ebecilio (beiden rug). Ook Nicolai Boilesen is nog niet inzetbaar net als de langer uitgeschakelde Kolbeinn Sigthórsson. Jasper Cillessen staat in de bekerwedstrijd tegen AZ onder lat. Volgens afspraak verdedigt de reservedoelman van Ajax dit seizoen het doel in de bekerduels. Een maand geleden maakte hij derhalve ook de eerste 37 minuten tegen AZ mee.
Iets langer dan een jaar geleden troffen Ajax en AZ elkaar ook in de Arena voor de beker. Het was toen (natuurlijk) Ajax dat aan het langste eind trok. Onze jongens wisten op die 23ste december in 2010 , de Alkmaarders met 1-0 te verslaan, dit door een doelpunt (en wat voor eentje) vlak voor rust van Sulejmani.
Ajax en AZ speelde, voor zowel de beker als de competitie, in totaal 33 keer tegen elkaar. Van die 33 ontmoetingen vonden er 17 plaats met Ajax als gastheer. Slechts 3 maal wisten de Alkmaarders in Amsterdam een gelijkspel te bewerkstelligen en won hier nog nooit. Het doelsaldo van 50 voor en 15 tegen geeft aan dat het vaak een doelrijk duel is.
Voor wie de mogelijkheid heeft deze wedstrijd (op donderdagmiddag???) te aanschouwen, veel plezier en dat de b...euh...Ajax maar mag winnen. Ik hoop dat Ajax en AZ de kinderen die deze wedstrijd mogen bijwonen een onvergetelijke middag bezorgen om op deze manier de wedstrijd nog enige waarde te geven na alles wat er gebeurd, gezegt en geschreven over is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 januari 2012 door baco74 -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
2-1 doelpuntenmakers: Bulykin, Altidore, Janssen... Mooi stukje baco, hardstikke goed...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 januari 2012 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Rellen bij Ajax-AZ:
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Tnx, Jack. Zou een mooie uitslag zijn. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Opstelling Ajax: Cillessen, Ligeon, Alderweireld, Vertonghen, Anita, Eriksen, Enoh, Janssen, Sulejmani, De Jong, Aissati. |
|
|
|
|
miss mokum
|
|
|
quote: Hahahaha, geweldig! Als de oudste dochter niet naar school en zwemles moest dan had ze daar met d'r kleine zusje tussen gestaan. En maar roepen: Amsterdam hooligans! Hahaha, ik zie het al helemaal voor me. Mooi topic weer baco! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 19 januari 2012 - 13:37 schreef baco74 het volgende:Opstelling Ajax: Cillessen, Ligeon, Alderweireld, Vertonghen, Anita, Eriksen, Enoh, Janssen, Sulejmani, De Jong, Aissati. Mooie opstelling...had overigens De Jong niet verwacht....dacht dat Bulykin in de spits zou staan bij bekerwedstrijden.. zoals Cillessen voor Vermeer...vreemd de Boer ? |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
AZ: Esteban, Reijnen, Moisander, Viergever, Poulsen, Elm, Maher, Martens, Beerens, Benschop, Holman.
Altidor gepasseerd? |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Verschillen in de opstelling ten aanzien van de gestaakte wedstrijd.
Foutje Eredivisie Live: zie logo linksboven bij Ajax, SCHANDE!!!:) |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op donderdag 19 januari 2012 - 13:42 schreef miss mokum het volgende:[..] Hahahaha, geweldig! Als de oudste dochter niet naar school en zwemles moest dan had ze daar met d'r kleine zusje tussen gestaan. En maar roepen: Amsterdam hooligans! Hahaha, ik zie het al helemaal voor me. Mooi topic weer baco! Dank je wel, Missy. |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
heeft iemand een gratis livestream op internet |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Yes gepasseerd maar die Benschop is ook geen kleintje....
Had 2-1 gezegd met Bulykin, Altidore en Janssen als doelpuntenmakers... Altidore en Bulykin starten beiden niet...dus dit zijn mijn nieuwe doelpuntenmakers....
Aissattie...Benschop...Janssen |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
En zo gaan we staan:
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op donderdag 19 januari 2012 - 14:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Yes gepasseerd maar die Benschop is ook geen kleintje.... Had 2-1 gezegd met Bulykin, Altidore en Janssen als doelpuntenmakers... Altidore en Bulykin starten beiden niet...dus dit zijn mijn nieuwe doelpuntenmakers.... Aissattie...Benschop...Janssen Lachen als ze dan als invaller scoren :) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ja eigenlijk wel ja... Geniet ze vanmiddag want dan geniet ik ook gap! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Sorry zou het niet weten. Weet wel dat Langs De Lijn op Radio1 verslag uitbrengt, of dat flitsen zijn of continu live, weet ik niet. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Mischien dat deze om half drie begint, nu doet ie het (nog) niet.
STREAM |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
De impasse bij Ajax is nog niet ten einde en de FOP duurt voort....Hennie Henniks wil van Ajax weer één club maken en komt dan met de mededeling; " het plan Cruijff kan ook goed zonder Cruijff uitgevoerd worden "...hoe is het in godsnaam mogelijk dat Henniks gekozen is als voorzitter van de nieuwe bestuursraad??? Ajax is mede groot geworden door zijn supporters en mensen als CoroneP, vd.Loog, ten HaTe, Slob, vd.Zaat, Schurkenboom, Henniks doen niets anders dan tegen het zere been schoppen van geweldige Ajacieden...
Zonder de bekerwedstrijd van 21-12-2011, die na 37 minuten gestaakt werd, heeft Ajax 6x eerder AZ getroffen in het Nederlands bekertoernooi;
De 1e maal was op 12-04-1970 en Ajax verloor in de achtste finales in Alkmaar met 2-1. De 1-1 maakte Johan Cruijff en Chris Dekker was 2x trefzeker voor AZ. Frappant detail is dat zowel AZ als AJAX doorbekerde. Er waren destijds 14 clubs geplaatst voor de achtste finales en 7 daarvan, de winnaars van de 7 potjes, bekerde rechtstreeks door. De 8e club werd bekend na loting. De 7 verliezende clubs gingen in een pot en Ajax was de gelukkige om de kwartfinale te spelen. Uiteindelijk zouden WE het toernooi nog winnen ook. In de finale werd PSV, in stadion De Vliert te Den Bosch, verslagen met 2-0 ( Keizer en Cruijff ).
De 2e clash won Ajax met 2-1 in Amsterdam. Op 13-03-1974 maakte Gerrie Muhren 1-1 en Jan Mulder scoorde in de verlenging de beslissende 2-1. Ajax zou sneuvelen in de halve finale tegen PSV.
De 3e strijd tussen beide was de finale op 05-05-1978. In die eindstrijd trok AZ aan het langste eind. Het werd 0-1 in de hoofdstad van Nederland.
Het 4e treffen was weer een finale en wel op 28-05-1981. In het Olympisch Stadion waren de Alkmaarders wederom te sterk. Vanenburg scoorde nog wel de 1-1, maar onder andere oud-Ajacied Ronald Spelbos velde het vonnis, 1-3.
De 5e maal was het wel prijs voor AJAX. Op 06-05-2007 won Ajax in de Kuip na strafschoppen ( 8-7 ). Na 120 minuten was het 1-1 geworden in de finale door goals van Dembélé ( AZ ) en Huntelaar ( AJAX ).
De laatste was op 23-12-2010. Sulejmani bezorgde Ajax in Amsterdam een plek in de kwartfinale. In de finale was Twente echter te sterk ( 3-2 na verlenging ).
Het technische hart van Ajax bestaat uit FRANK DE BOER, WIM JONK en DENNIS BERGKAMP. Alledrie speelde ze ooit samen in een thuiswedstrijd tegen Vitesse op 27 januari 1993 in de Meer. JONK en BERGKAMP waren bepalend;
|
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
quote: tnx man
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 januari 2012 door ajaxfan lol -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Zo.. Net thuis voor Ajax :) |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Yeah Ali, fijn dat je er weer bent. Ik heb je gemist man en ik ben volgens mij niet de einige. Niemand die zoveel feitjes en stats uit de mouw kan schudden dan Alpedia. Komt ie dan:
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Eerst je huiswerk maken, Hasjie!!! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Leerwerk ;-) En dat doe ik tegelijkertijd.. Moet straks nog werken (6-9), dus moet wel.. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Kinderen met spandoek: WESLEY BEDANKT!!. Goeie humor. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Je past je snel aan de kinderen aan of niet??:-) |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Hihi, word een giller van wedstrijd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 januari 2012 door baco74 -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Whahahaha, wat een spits zeg.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Heb er een beetje zo'n benefietgevoel bij.. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
nog gratis streams ergens? |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Prachtige pass van Erikssen, de Jong had wat tijd nodig maar scoort goed. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Moet je ff naar boven scrollen, staat 'n linkie. En hij doet het, ff wachten tot pop-up weg is. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Aaah Eriksen en de Jong..
Blijf erbij dat die 2 elkaar perfect aanvoelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Geen spanning erop voor me gevoel, beetje raar.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ongelooflijk wat slecht verdedigd. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Komt door de sfeer en de uitspraken van De Boer. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax begon redelijk maar wordt nu bijna overlopen de laatste 15 minuten.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: En toch voelt die tegengoal weer hard aan.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Waardeloos verdedigt door Jan...op snelheid er uit... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Tsja meneertje Anita wordt weer aan alle kanten voorbij gelopen. Blijft een schande dat zo iemand in Ajax1 speelt! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Inderdaad moeten zelf het inintiatief pakken anders wordt het huilen met de pet op..... |
|
|
|