BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wedstrijdtopic: AJAX- AZ 2-3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 19 januari 2012 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 19:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Weet je wat het is, ik vind het feit dat we geen kampioen zullen worden niet zo heel erg, zolang je maar verbetering ziet, en die zie ik niet, helaas maar waar heb ik zo langzamerhand steeds meer het idee dat ook Frank slachtoffer gaat worden van de bestuurlijke dwalingen binnen Ajax..
Ik heb precies het zelfde gevoel..het liefst wel kampioen natuurlijk maar misschien is het zelfs beter als we geen kampioen worden...want dan wordt er zeer zeker meer kritisch naar de spelers en het team gekeken....Wie weet halen ze dan die spelers die de Boer graag ziet komen om naar een hoger plan te gaan...
Ik vind het heel vreemd dat we met zo'n grote en goede spelersgroep zo weinig punten hebben gepakt in het eerste deel van de competitie de vele blessures buiten beschouwing gelaten...wie had dit gedacht na ons kampioensschap? Hebben de perikelen binnen Ajax het sportieve aspect benadeeld tot nu toe ?? of is dit een goedkoop excuus en komen we gewoon te kort ??
remco k
 remco k - donderdag 19 januari 2012 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 21:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik heb precies het zelfde gevoel..het liefst wel kampioen natuurlijk maar misschien is het zelfs beter als we geen kampioen worden...want dan wordt er zeer zeker meer kritisch naar de spelers en het team gekeken....Wie weet halen ze dan die spelers die de Boer graag ziet komen om naar een hoger plan te gaan...
Ik vind het heel vreemd dat we met zo'n grote en goede spelersgroep zo weinig punten hebben gepakt in het eerste deel van de competitie de vele blessures buiten beschouwing gelaten...wie had dit gedacht na ons kampioensschap? Hebben de perikelen binnen Ajax het sportieve aspect benadeeld tot nu toe ?? of is dit een goedkoop excuus en komen we gewoon te kort ??
Beiden denk ik, het kan simpelweg niet zo zijn dat alle trainers van de afgelopen 15 jaar slechte trainers zijn. het gezeik binnen de club zorgt voor spanning op het eerste, er is geen fijne omgeving om in te werken en dat kan je aan alles zien. Ook is een aantal spelers van de selectie gewoon niet geschikt om in dit systeem te spelen..
nora
 nora - donderdag 19 januari 2012 - 22:23   quote  deeplink  
Niet alleen het gezeik kan deze slechte serie zijn het ligt ook aan de kwaliteit
remco k
 remco k - donderdag 19 januari 2012 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 22:23 schreef nora het volgende:
Niet alleen het gezeik kan deze slechte serie zijn het ligt ook aan de kwaliteit
Als er bij het bedrijf waar je werkt gezeik is in de top, dan heeft dat altijd zijn weerslag op het personeel, je praat erover met collega's en men geeft zijn mening daarover, als het zo is dat er mensen zijn binnen de groep die de ene kant kiezen en mensen die liever de andere kant hebben, dan heb je een groot probleem en wordt er niet gepresteerd, ik zie dat in het voetbal iet anders..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 19 januari 2012 - 22:35   quote  deeplink  
Denk idd niet dat het alleen de trainers waren de afgelopen 15 jaar want dan hoeft Cruyff Ajax niet te helpen....echt slechte trainers zijn er niet denk ik...alleen missen sommige trainers kwaliteiten...kwaliteiten die wel aan te leren zijn... maar een elftal smeden is en blijft een appart fenomeen...niet edereen heeft dit in zijn vingers...op dit moment is die fijne omgeving binnen Ajax zeer zeker niet aanwezig...ik ga ook met jou mee dat sommige spelers te kort komen wat de Boer voor ogen heeft...ze moeten van alle markten thuis zijn zowel opkomend als ook verdedigend van een hoog niveau zijn + ze moeten het zien anderen aanvoelen ed...denk dat de Boer idd nog lang niet uitgeleerd is en dat hij nog een lange weg te gaan heeft...al dachten wij en misschien ook hij na het kampioensschap er wat te makkelijk over met zo'n selectie...
nora
 nora - donderdag 19 januari 2012 - 22:40   quote  deeplink  
Niet alleen het gezeik kan de oorzaak zijn van deze slechte serie zijn, het ligt ook aan de kwaliteit van de spelersgroep.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 19 januari 2012 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 22:40 schreef nora het volgende:
Niet alleen het gezeik kan de oorzaak zijn van deze slechte serie zijn, het ligt ook aan de kwaliteit van de spelersgroep.
Dit had je al aangegeven..
alhoewel kijk naar de spelersgroep van vorig jaar na de winterstop...we moeten zelfs nog sterker geworden zijn...alleen zijn de spelers niet beter geworden maar eerder wat minder..sommigen hebben hun niveau nog niet gehaald...Janssen, Vertonghen, geen Boilesen, en dus de vele blessures...maar ligt dit aan de spelers of aan hun begeleiding...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 19 januari 2012 - 23:06   quote  deeplink  
Ik denk dat de begeleiding niet die vruchten afwerpt sommigen zijn afschuwelijk uit vorm...misschien dat de technische staf een andere weg moeten inslaan...het gezeik was er vorig jaar al en toch werden we kampioen...kom niet aan met de kwaliteit van de spelersgroep want ik denk nog steeds dat we op PSV na de beste spelersgroep hebben...
Dus de begeleiding komt in deze toch te kort...kijk eens naar de vele blessures...klopt voor geen meter...
nora
 nora - donderdag 19 januari 2012 - 23:11   quote  deeplink  
Ik denk dat je in de breedte niet sterk genoeg bent voor Boerrigter heb je niet echt een goede vervanging en ik vind ons middenveld niet sterk genoeg als Eiksen wat minder is blijft er weinig van over,Enoh is een goed balafpakker dat was Gabri ook maar die had wat extra en ook denk ik dat de zeeuw niet had weg gemoeten,we missen volgens mij een type zoals Gabri was en Strootman en Brama die zijn allemaal beter als Enoh,en die types zoals Strootman en Brama die kunnen Eriksen nog beter maken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 januari 2012 door nora --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 19 januari 2012 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 23:11 schreef nora het volgende:
Ik denk dat je in de breedte niet sterk genoeg bent voor Boerrigter heb je niet echt een goede vervanging en ik vind ons middenveld niet sterk genoeg als Eiksen wat minder is blijft er weinig van over,Enoh is een goed balafpakker dat was Gabri ook maar die had wat extra en ook denk ik dat de zeeuw niet had weg gemoeten,we missen volgens mij een type zoals Gabri was en Strootman en Brama die zijn allemaal beter als Enoh,en die types zoals Strootman en Brama die kunnen Eriksen nog beter maken.
Daar heb je misschien wel gelijk in maar die hebben we niet...misschien hebben wij niet genoeg geinvesteerd en PSV wel..blijft toch het feit dat we met deze spelersgroep kampioen zijn geworden en dat we met Sigthorsson, Janssen, Bulykin, Serero, Boerrigter, Lukoki, Ligeon etc... nooit en te nimmer slechter zijn geworden...vindt dat Ajax slechter is gaan voetballen vreemd want onze technische staf is iedere dag let wel iedere dag met die spelers en het team bezig...onbegrijpelijk toch ????
AFCAMylife
 AFCAMylife - vrijdag 20 januari 2012 - 00:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 23:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Daar heb je misschien wel gelijk in maar die hebben we niet...misschien hebben wij niet genoeg geinvesteerd en PSV wel..blijft toch het feit dat we met deze spelersgroep kampioen zijn geworden en dat we met Sigthorsson, Janssen, Bulykin, Serero, Boerrigter, Lukoki, Ligeon etc... nooit en te nimmer slechter zijn geworden...vindt dat Ajax slechter is gaan voetballen vreemd want onze technische staf is iedere dag let wel iedere dag met die spelers en het team bezig...onbegrijpelijk toch ????
Volgens mij zijn we slechts 4 wedstrijden "compleet" geweest!

Ligeon, Anita en Enoh zakten vandaag wel door het ijs! Zie ipv ligeon ook veel liever Van Rhijn!

En zie graag Rits er een keer bij! die speelde toch een paar heerlijke wedstrijden in de voorbereiding!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 januari 2012 door AFCAMylife --
Cyprioot
 Cyprioot - vrijdag 20 januari 2012 - 07:29   quote  deeplink  
Het enige dat ik nu hoop is dat de atmosfeer, met al die kinderen, simpelweg niet inspirerend genoeg was voor de Ajacieden en dat dat invloed had op het spel. Je zag het thuis tegen ADO ook met die protestactie, een onwezenlijke sfeer in het begin had een negatieve impact op het spel. Voor AZ was het een voordeel, al die kinderen, voor ons een nadeel, het werd een veredelde oefenwedstrijd. Daarnaast denk/hoop ik dat een club als AZ meer om de beker geeft dan wij. Het is tekenend dat VD Wiel rust kreeg.

Als Janssen zo aan blijft kloten vind ik dat De Boer serieus moet nadenken over Lodeiro op linksmidden. Ik vind dat die jongen uitstekend heeft gespeeld in de spits, des te beter moet hij het doen op het middenveld waar je het spel voor je hebt en dat is dus in principe makkelijker.

Verder vond ik het onbegrijpelijk dat De Boer met Aissati op links begon. Doe dan Ozbiliz, een linkspoot die het veld breed houdt voor een linkspoot die het veld breed houdt, niet zo moeilijk toch ? Ik vond Ozbiliz mn eerste helft tegen ADO goed spelen destijds.

En Anita linksachter blijft een moeizaam verhaal, het is zo zwaar kloten dat Boilesen verdomme nog niet hersteld is :(
Booya4Afca
 Booya4Afca - vrijdag 20 januari 2012 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2012 - 07:29 schreef Cyprioot het volgende:
Het enige dat ik nu hoop is dat de atmosfeer, met al die kinderen, simpelweg niet inspirerend genoeg was voor de Ajacieden en dat dat invloed had op het spel. Je zag het thuis tegen ADO ook met die protestactie, een onwezenlijke sfeer in het begin had een negatieve impact op het spel. Voor AZ was het een voordeel, al die kinderen, voor ons een nadeel, het werd een veredelde oefenwedstrijd. Daarnaast denk/hoop ik dat een club als AZ meer om de beker geeft dan wij. Het is tekenend dat VD Wiel rust kreeg.

Als Janssen zo aan blijft kloten vind ik dat De Boer serieus moet nadenken over Lodeiro op linksmidden. Ik vind dat die jongen uitstekend heeft gespeeld in de spits, des te beter moet hij het doen op het middenveld waar je het spel voor je hebt en dat is dus in principe makkelijker.

Verder vond ik het onbegrijpelijk dat De Boer met Aissati op links begon. Doe dan Ozbiliz, een linkspoot die het veld breed houdt voor een linkspoot die het veld breed houdt, niet zo moeilijk toch ? Ik vond Ozbiliz mn eerste helft tegen ADO goed spelen destijds.

En Anita linksachter blijft een moeizaam verhaal, het is zo zwaar kloten dat Boilesen verdomme nog niet hersteld is :(
Ozbilliz is niet 100% fit dacht ik. (kan het mis hebben hoor.)
Cyprioot
 Cyprioot - vrijdag 20 januari 2012 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2012 - 09:01 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Ozbilliz is niet 100% fit dacht ik. (kan het mis hebben hoor.)
Zou goed kunnen, Ozbiliz is nooit fit ;)
Gruber
 Gruber - vrijdag 20 januari 2012 - 10:54   quote  deeplink  
Het is al meerdere malen gezegd, maar het komt idd aan op de kwaliteit en de breedte van de spelersgroep. Zonder boerrigter en siggy blijft er verdomd weinig over die een wedstrijd kan beslissen. Micky kan dat maar die moet toch echt iets aan zn inzet gaan doen. Denk terug aan die wedstrijd voor de kerst (tegenstander is me even ontschoten). Tweede helft speelt hij zonder inzet en beleving. Wordt uitgejoeld door zn eigen publiek, vervolgens laat hij dat blijke aan publiek terwijl hij gewoon wordt aangespeeld maar dit totaal niet doorheeft. Daarna richt hij zn kop op eist de bal op gaat actie aan en scoort gelijk. Waar is gvd die sulejmani de rest van de tijd? Zit bij hem puur in zn kop! Verder ben ik ervoor dat ajax spelers gaat aantrekken ipv alles te willen oplossen met eigen jeugd die niet goed genoeg is. Wie zijn er nu echt doorgebroken uit eigen jeugd afgelopen jaren? Eriksen, vertonghen, alderweireld, boilesen allemaal op latere leeftijd naar amsterdam gehaald. Alleen vd wiel is goed genoeg. Ajax spelers moeten het nederlands elftal kunnen halen. Of ten mindte in de buurt komen. Dat gaat met blind, ebicilio, ligeon etc niet gebeure .
ajaxkampioen 2012
 ajaxkampioen 2012 - vrijdag 20 januari 2012 - 11:30   quote  deeplink  
wat kan je tegen diefstal doen ? bijna niets . en dat de 3.e doelpunt diefstal was .is nu wel zeker. nog bedank van BOEKEL! ik hoop dat vinkie BOY niet het zelfde flik zondag!
ajaxkampioen 2012
 ajaxkampioen 2012 - vrijdag 20 januari 2012 - 12:34   quote  deeplink  
2-3 is niet slecht als je bedenk dat Ajax bestolen is door van BOEKEL en de knvb!! ik heb helemaal geen vertrouwen in VINK! zondag doen ze het weer let maar op weer een strafschop tegen Ajax!
Stanley
 Stanley - vrijdag 20 januari 2012 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2012 - 22:40 schreef nora het volgende:
State of mind... Wat bezielt sommigen?

Gisteren zie ik Aldeweireld ook weer een pass geven op ik geloof Anita die links en rechts tegenstanders naast zich heeft op nog geen halve meter afstand... Stel dat die bal wel aankwam dan nog kon hij gezien de posities helemaal niks met die bal. Waarom dan toch hem willen aanspelen???

En zo kunnen we nog wel even doorgaan het is allemaal breien om het breien met veel en onnodig slechte passen breed.

Zouden ze de wedstrijden weleens terugkijken met zijn allen???

Gelummel in de marge is het allemaal.

Sulemani ook weer... Gewoon staan kijken wat Aisatti gaat doen in plaats dat hij doorbeweegt en aanspeelbaar is... Nee hoor gewoon de imitatie van een standbeeld en balverlies tot gevolg...
Stanley
 Stanley - vrijdag 20 januari 2012 - 12:56   quote  deeplink  
Ik zeg de jeugd erin. Die hebben gretigheid en dat is niet wat ik van de rest kan zeggen. Dan maar geen kampioen, al vraag ik me af of we dit nog wel kunnen worden met dit vertoonde spel.

Is het dan geen eer meer of voor Ajax te mogen spelen?

Het gras opvreten moeten ze!
46ajaxio
 46ajaxio - vrijdag 20 januari 2012 - 14:44   quote  deeplink  
Janssen heeft last van zijn knie.Dus niet laten spelen als hij zelf zegt dat het wel gaat.Ebicilio is totaal uit vorm vergeleken vorig jaar.Davy Klaassen en/of Bouy er in.De halve eredivisie speelt met spelers van Ajax.Groningen,Heracles Utrecht,RKC,NAC,NEC en nog een handvol toppers in buitenland Sneyder,vd Vaart,Zlatan,Chivu,Stekelenburg,Pienaar,Maduro,Boere???,Mul,Suarez,Vermaelen Heitinga en dan ben ik er ongetwijfeld nog een paar vergeten.Wel geld voor gevangen maar geen goede verbangers.Niet dat je al die verhuurde spelers terug moet halen maar een aantal zouden we best kunnen gebruiken.Castillon? Rodney.Eigen jeugd er in.Fischer vind ik ook goede voetballer.Heb die jongen gevolgd op jeugdek of wk toen hij voor denemarken speelde.Vervang Jansen tot hij weer fit is voor jeugd
46ajaxio
 46ajaxio - vrijdag 20 januari 2012 - 15:58   quote  deeplink  
In aansluiting op wat ik eerder schreef dat ik er nog wel een paar vergeten ben vd Sar,Jonk Bergkamp,van Basten Witsche,Silooy Bogarde.Voor de mensen met een slecht geheugen van Gaal had de mazzel dat hij geen spitsen hoefde te kopen want hij kon beschikken over Kluivert terwijl PSV ronaldo kocht.van Gaal vond dat hij Zlatan niet nodig had en die werd dan ook voor een habbekrats verovjt op de laatse dag aan de cocurrent.Goede trainer van Gaal maar moet deze eigenzinnige man AD worden die spelers transfervrij of voor niets laat vertrekken.Denk hier eens over na.Dat heeft miljoenen gekost.PSV lachende derde.Vanenburg Lerby,Arnesen Koeman allemaal voor een appel en een ei naar PSV.Over wnbeleid gesproken.Nu moet PSV investeren omdat ze koste wat kost championsvoetbl willen spelen.En dan verkoop je parkeerterrein en de herdgang.Als het een jaar fout gaat zijn ze de pineut.Investeren in jeugd!!!!!!!!!!!!zoals cruijff wil en het komt goed met af en toe een gerichte aankoop.
46ajaxio
 46ajaxio - vrijdag 20 januari 2012 - 16:02   quote  deeplink  
AAnkoop van Gaal Gabrich.Die kon in het 2e niet eens meekomen.En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen denk ik
Boilesen
 Boilesen - vrijdag 20 januari 2012 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2012 - 14:44 schreef 46ajaxio het volgende:
Niet dat je al die verhuurde spelers terug moet halen maar een aantal zouden we best kunnen gebruiken.Castillon? Rodney.Eigen jeugd er in.Fischer vind ik ook goede voetballer.Heb die jongen gevolgd op jeugdek of wk toen hij voor denemarken speelde.Vervang Jansen tot hij weer fit is voor jeugd
Ik begrijp niets van al dat geschreeuw om meer eigen jeugd. Heeft niemand door dat hoop de vader van de gedachte is? Castillion en Sneijder voegen HELEMAAL NIETS toe aan dit Ajax. Spelers als Ligeon, Koppers, Blind, Ebecilio en zelfs Ozbiliz zijn (nog) niet beter dan de spelers die nu in de basis staan. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een voorstander van doorstroming vanuit de jeugd, maar dan moeten het wel echt grote talenten zijn, zoals Boilesen, Eriksen en Klaassen. Elke keer wordt er na een slechte wedstrijd geroepen gooi de jeugd er maar in, vervolgens blijken die jongens (nog) helemaal niet goed genoeg (Ligeon, Ebecilio, Ozbiliz etc.)
Boilesen
 Boilesen - vrijdag 20 januari 2012 - 16:37   quote  deeplink  
natuurlijk kan Frank de Boer nu in het geval van Ligeon en Ebecilio weinig anders vanwege blessures, maar blind optimisme over jongens die in de A1 lekker ballen slaat af en toe door op dit forum. Zodra zo iemand meespeelt en er nog niet klaar voor blijkt te zijn wordt er weer gezeken. Kijk maar hoeveel mensen Castillion vorig jaar liever in de spits wilden dan Siem de jong, omdat Siem een keer een kutwedstrijd gespeeld had. Redelijke voetballer die Castillion, maar echt niet beter dan Siem.
AFCAMylife
 AFCAMylife - vrijdag 20 januari 2012 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2012 - 16:37 schreef Boilesen het volgende:
natuurlijk kan Frank de Boer nu in het geval van Ligeon en Ebecilio weinig anders vanwege blessures, maar blind optimisme over jongens die in de A1 lekker ballen slaat af en toe door op dit forum. Zodra zo iemand meespeelt en er nog niet klaar voor blijkt te zijn wordt er weer gezeken. Kijk maar hoeveel mensen Castillion vorig jaar liever in de spits wilden dan Siem de jong, omdat Siem een keer een kutwedstrijd gespeeld had. Redelijke voetballer die Castillion, maar echt niet beter dan Siem.
+1!

Maar snap alleen niet waarom ligeon op rechtsback staat als je Van Rhijn op de bank hebt zitten! komt op mij veel volwassener over!
AFCAMylife
 AFCAMylife - vrijdag 20 januari 2012 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2012 - 12:34 schreef ajaxkampioen 2012 het volgende:
2-3 is niet slecht als je bedenk dat Ajax bestolen is door van BOEKEL en de knvb!! ik heb helemaal geen vertrouwen in VINK! zondag doen ze het weer let maar op weer een strafschop tegen Ajax!
ach je moet voor je voorsprong werken maar zoals ik anita een paar keer achter zen man aan zag hollen dat leek er niet op, wss loop ik achteruit nog sneller!
De laksheid in onze ploeg is gewoon GIGANTISCH! er zijn maar een paar jongens in Ajax1 die weten wat werken is!

We hebben echt niet alleen verloren op die penalty hoor! az kreeg over de hele wedstrijd gewoon meer kansen en heeft dus ook gewoon terecht gewonnen(met pijn in het hart)! Theo moet even gouw aan zijn vorm werken want hij raakt over het algemeen geen pepernoot bij ajax, toch hou ik me vertrouwen voorlopig nog wel in die jongen gewoon puur omdat ik weet hoe goed ie kan voetballen, en wanneer ie eenmaal op dreef raakt; echt een topper voor ajax kan zijn!
nora
 nora - vrijdag 20 januari 2012 - 16:55   quote  deeplink  
Je hebt bij de jeugd ook lichtingen die minder zijn dat was altijd zo en zal altijd zo blijven dus zal je ook om bij de top te horen soms moeten investeren,helaas heeft Ajax daar een hekel aan en gokt liever op een goed resultaat met sommige B caterogie spelers .Die mazzel hadden we vorig jaar dat we kampioen werden met de hakken over de sloot en zat het niet tegen,dat zie ik dit jaar niet gebeuren.
Volgens mij zit er op dit moment aan jeugd wat goed is Fischer/Rits/Booy/Klaasen en Rodney Sneyder ,die rechtsback Ligeon ben ik niet kapot van en van Rijn moet mij nog overtuigen,degene die verkocht moeten worden zijn Anita-Blind-De Jong-Enoh-Jansen-Ebicilio(heb ik nog twijfel over) en Ooier naar de techn.staf -wat we zeker moeten hebben is een sterke techn/snelle Middenvelder.Verhuren Lekoki-Ozbiliz (veel geblesseerd) en die weg gaan is v/d Wiel en Vertongen ik hoop dat wij daar goede vervangers voor kopen,techn.sterke mensen die niet alleen goed kunnen verdedigen maar ook kunnen aanvallen(cq inschuiven).
46ajaxio
 46ajaxio - vrijdag 20 januari 2012 - 17:28   quote  deeplink  
je kan wel zeggen verhuur er maar een stel zoals Lukoki ebicilio ozbiliz maar dan heb je bij blessures helemaal geen vervangers meer.Bekend is dat eigen jeugd er niet een heel seizoen staan,wisselvalligheid troef.Dus geeft vd Wiel de rust die hij nodig heeft en zet de fysiek sterkere van Rhijn rechtsback.Janssen tobt met zijn knie.ANITA KAN JE GEBRUIKEN OP HET MIDDENVELD.Koop een lb of een vervanger van vertonghen.Probeer het met Davy Klaassen en/of Bouy.Blind verkopen/verhuren.castillion moet werken aan metaliteit kan de jong weer naar middenveld.De jong niet verkopen.Janssen in ieder geval vervangen tot hij weer topfit is In winterstop niets meerkopen Je betaalt alleen de hoofdprijs en ga bouwen met de jeugd en ga goed scouten om gericht te kopen in de zomer.
remco k
 remco k - vrijdag 20 januari 2012 - 17:32   quote  deeplink  
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom men vindt dat Ligeon door het ijs is gezakt.. In mijn ogen was dat de schuld van Sulejmani die constant zijn man liet lopen, hierdoor kwam Ligeon iedere keer tegen twee man te staan... Dat hij uitgespeeld wordt door twee man is toch niet zijn schuld of wel soms??
46ajaxio
 46ajaxio - vrijdag 20 januari 2012 - 17:47   quote  deeplink  
Remco daar heb je gelijk in en dat werd pijnlijk aangetoond door Perez hoe sulemani poulsen liet wegwandelen want hij wrd er niet uitgesprint nee poulsen wandelde gewoon naar voren en sulemani deeed niets en moest eriksen vele meters overbruggen.Maar los daar van maakt van Rhijn toch een sterkere indruk.Hij is ook wat groter.Daar is bij Ajax niet zo veel voor nodig met al die ukkies maar dat terzijde.Ligeon wordt in ieder gevalbestempeld als een groot talent.Ik heb begrepen dat ze bij jong ajax gravenberg aan het proberen zijn op de rb positie.
remco k
 remco k - vrijdag 20 januari 2012 - 17:49   quote  deeplink  
Ik vind Ligeon een prima vervanger voor Wiel.
46ajaxio
 46ajaxio - vrijdag 20 januari 2012 - 18:08   quote  deeplink  
dan moet je hem dus een tijdje laten staan en hem de kans geven zich te ontwikkelen.Hij is in ieder geval snel, verdedigt beter dan vd wiel is echter wat aan de kleine kant maar dat is anita ook.Alternatief is van Rhijn,DEnswil als cv die heeft zijn fysiek mee.Laat toby hem ondersteunen.Sulemani naar links zolang Boerrigter niet fit is.Klaassen rechtshalf zodat eriksen achter de jong kan spelen en lodeiro er weer in.Janssen er uit.anita op plaats enoh als boilesen weer fit is
Eide
 Eide - vrijdag 20 januari 2012 - 18:14   quote  deeplink  
Ik zou graag een variant wille zien met Vertonghen op het middenveld en van Rhijn en Alderweireld centraal achterin. Daarmee geef je Jan meer de kans om te voetballen en krijg je er veel power bij op het middenveld. Bovendien wordt, als Ajax druk kan zetten, een vooetzet van de zijkant makkelijker gevaarlijk omdat Jan vrijer is om in te schuiven.
Danielson 1448
 Danielson 1448 - vrijdag 20 januari 2012 - 18:19   quote  deeplink  
Er moet echt in de verdediging linksachter en rechtsachter deze winter nog echt
versterking komen.En de Boer moet er echt op trainen dat men zich aanbiedt bij
balbezit.Als er een ingooi is dan biedt niemand zich aan,het is echt ongelovelijk
dit is het hele seizoen al aan de hand. BIJ BALBEZIT JE EIGEN AANBIEDEN.Dat moet
met zulke goede voetballers toch geen probleem zijn.
Gruber
 Gruber - vrijdag 20 januari 2012 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2012 - 17:49 schreef remco k het volgende:
Ik vind Ligeon een prima vervanger voor Wiel.
Net zoals je aan het begin van het seizoen Blind zag als DE opvolger van Vertonghen. Over het algemeen kan je toch vrij snel zien of een speler klasse heeft of niet. Ik kan je nu al meegeven dat Ligeon geen grote meneer gaat worden. Ajax moet idd gaan investeren aangezien de huidige jeugdspelers de stap naar Ajax 1 simpelweg niet kunnen maken.
remco k
 remco k - vrijdag 20 januari 2012 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2012 - 18:29 schreef Gruber het volgende:

[..]

Net zoals je aan het begin van het seizoen Blind zag als DE opvolger van Vertonghen. Over het algemeen kan je toch vrij snel zien of een speler klasse heeft of niet. Ik kan je nu al meegeven dat Ligeon geen grote meneer gaat worden. Ajax moet idd gaan investeren aangezien de huidige jeugdspelers de stap naar Ajax 1 simpelweg niet kunnen maken.
En ik vind nog steeds dat Blind Vertonghen op zou moeten kunnen volgen..

Ben blij dat jij verder alle jeugdspelers al kent..
Gruber
 Gruber - vrijdag 20 januari 2012 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2012 - 18:31 schreef remco k het volgende:

[..]

En ik vind nog steeds dat Blind Vertonghen op zou moeten kunnen volgen..

Ben blij dat jij verder alle jeugdspelers al kent..
Als je in Blind een toekomstige opvolger ziet voor Vertonghen dan ontbreekt er toch iets aan je inzicht. Denk je nu werkelijk dat Blind dat niveau kan halen? Dat Blind over een aantal jaar centraal achterin het Nederlands Elftal kan meekomen? In mijn ogen moet een centrale verdediger van Ajax die de Nederlandse nationaliteit heeft in aanmerking komen voor het Nederlands Elftal. Ik zie dit toch bij Blind niet gebeuren. Blind is geen de Boer (uitzonderlijk goed) of Heitinga (toch wel het niveau verdediger dat Ajax dient na te streven). Hij komt duidelijk te kort en dus dient Ajax voor zo'n positie een speler aan te trekken die wel die kwaliteiten heeft, aangezien die op het moment uit eigen jeugd niet kan worden aangeleverd.
remco k
 remco k - vrijdag 20 januari 2012 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2012 - 18:49 schreef Gruber het volgende:

[..]

Als je in Blind een toekomstige opvolger ziet voor Vertonghen dan ontbreekt er toch iets aan je inzicht. Denk je nu werkelijk dat Blind dat niveau kan halen? Dat Blind over een aantal jaar centraal achterin het Nederlands Elftal kan meekomen? In mijn ogen moet een centrale verdediger van Ajax die de Nederlandse nationaliteit heeft in aanmerking komen voor het Nederlands Elftal. Ik zie dit toch bij Blind niet gebeuren. Blind is geen de Boer (uitzonderlijk goed) of Heitinga (toch wel het niveau verdediger dat Ajax dient na te streven). Hij komt duidelijk te kort en dus dient Ajax voor zo'n positie een speler aan te trekken die wel die kwaliteiten heeft, aangezien die op het moment uit eigen jeugd niet kan worden aangeleverd.
Heel erg veel woorden zonder een echte onderbouwing waarom hij het niet zou kunnen halen..

Hij moet fysiek een stuk sterker worden, en hij moet beter inzicht krijgen in het waar te staan..

Dit jaar heeft hij een aantal wedstrijden als centrale verdediger gespeeld in de competitie en heel toevallig werden die allemaal gewonnen zonder al te veel kansen tegen te krijgen. Overigens ben ik MOMENTEEL helemaal niet zo'n grote fan van Vertonghen, ook gister zit ie gewoon bij de tegen goals niet 100% goed.. Hij voorkomt heel weinig en verdedigt MOMENTEEL heel vaak alleen de makkelijke ballen op een goede manier.

Ik ben geen fan van Vertonghen op het middenveld omdat hij daar aan de bal simpelweg handelingssnelheid te kort komt, maar ik denk zelfs dat Jantje momenteel beter af is op die plek en dat Blind en Alderweireld het centrale duo moet gaan worden, Alder als de beuker en Blind voor de opbouw..
46ajaxio
 46ajaxio - vrijdag 20 januari 2012 - 19:18   quote  deeplink  
Remco ik ben hhet niet met je eens wat blind betreft aangezien hij op de positie van Vertonghen eigenlijk als een soort ausputzer speeldeen nauwelijks inschoof.Hij doet dat niet onverdienstelijk.Speelde daar zijn betere of minder slechte wedstrijden mar om te zeggen het is de inschuivende man dat zie je m.i.niet goed.Het is dat Toby heel erg is vooruitgegaan in vergelijing met vorig seizoen wnt toen je hem makkelijk laten opbouwen omdat er toch geen gevaar van kwam.Dat is dit jaar aanmerkelijk verbeterd.Ik weet niet hoe dat komt.wellicht tips van Frank of van Stam maar het is wel een feit.Dus Blind speelt als een soort libero op die plek
remco k
 remco k - vrijdag 20 januari 2012 - 19:57   quote  deeplink  
Vind de balbehandeling van Blind toch echt stukken beter als de van Alder.
46ajaxio
 46ajaxio - vrijdag 20 januari 2012 - 20:00   quote  deeplink  
Als ik het goed begrijp ben je voor de twentemethode waar dougla als sloper fungeert en wisgerhof corrigeert zoals wielaart dat deed.Maar je weet hoe wielaart functioneert als hij niet zo een sloper naast zich heeftmaar met veel ruimte in zijn rug moet spelen.Daarom is het zo makkelijk verdedigen bij Twente met daarachter ook nog eens een goede keeper terwijl wij het moeten doen met een lijnkeeper met geweldige reflexen.En Brama onder druk, zie benfica, is ook geen geweldenaar.Wij hadden Maduro die ook een handelingssnelheid heeft ala vertonghen en sno en donald.Eriksen zakt ook terug.Iedereen speelt tegen Ajax 200% gemotiveerd terwijl wij het af denken te kunnen met 80%.Kopen is geen oplossing want die moeten weer wennen aan het systeem etc.Jeugd weet hoe re gespeeld moet worden omdat ze dat van kindsaf aan al doen.Hebben dus geen aanpassingsproblemen zoals buitenlanders die 442 gewend zijn te spelen. En voor nederlanders betaal je als ajaxzijnde altijd de hoofdprijs omdat ze weten dat er geld is.Dus slim scouten in Scandinavie of het oostblok maar geen afrikanen want die ben je met de africacup weer kwijt.
remco k
 remco k - vrijdag 20 januari 2012 - 20:08   quote  deeplink  
Een heel verhaal, mar je reageert helemaal niet op wat ik zeg.
46ajaxio
 46ajaxio - vrijdag 20 januari 2012 - 21:41   quote  deeplink  
Jijopteert voor een duo alderwereld Blind achterin waarbij Blind de opbouw zou moeten verzorgen omdat de balbehandeling van Blind beter is dan de balbehandeling van Toby.Zover kan ik nog wel met je meegaan.Mar het moet je toch ook opghevallen zijn dat Blind als een soort libero fungeert en Toby als het ware rugedekking geeft.Het verwijt dat derksen net maakte aan vertonghen die verzuimt rugdekking te geven.De handelingssnelheid van Veronghen is op het middenveld niet optimaal maar hij brengt fysiek wel veel en kan met een paar passen het veld oversteken wardoor hij gevaar sticht en de buitenspelers als die het veld breed houden creeren zo ruiomt voor hem.Ik ben geen fan van Derksen maar hij gaf vanvond toch weer aan wat voor smerige spelletjes er gespeeld worden door ten have sturkenboom en consorte alhoewel dit natuurlijk Cruijjf getint is.Tevens geeft hi Molenaar ook nog een sneer omdat die de RVC oa had samengesteld.Voorts wat Blind betreft komt hij snelheid tekort om snelle spitsen in te halen maar die snelheid had de boer ook niet maar compenseerd dat door zijn inzicht.Ik hoop dat je hier wat mee kunt.Overigens werd Anita ook op een verschrikkelijke manier afgebrand.Is koppers geen alternatief heb geen goed beeld van hem kunnen krijgen nog.Te weinig zien spelen, is dat een voorbode dat Frank het toch niet in hem ziet zitten of is er een andere reden.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 21 januari 2012 - 01:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2012 - 21:41 schreef 46ajaxio het volgende:
Jijopteert voor een duo alderwereld Blind achterin waarbij Blind de opbouw zou moeten verzorgen omdat de balbehandeling van Blind beter is dan de balbehandeling van Toby.Zover kan ik nog wel met je meegaan.Mar het moet je toch ook opghevallen zijn dat Blind als een soort libero fungeert en Toby als het ware rugedekking geeft.Het verwijt dat derksen net maakte aan vertonghen die verzuimt rugdekking te geven.De handelingssnelheid van Veronghen is op het middenveld niet optimaal maar hij brengt fysiek wel veel en kan met een paar passen het veld oversteken wardoor hij gevaar sticht en de buitenspelers als die het veld breed houden creeren zo ruiomt voor hem.Ik ben geen fan van Derksen maar hij gaf vanvond toch weer aan wat voor smerige spelletjes er gespeeld worden door ten have sturkenboom en consorte alhoewel dit natuurlijk Cruijjf getint is.Tevens geeft hi Molenaar ook nog een sneer omdat die de RVC oa had samengesteld.Voorts wat Blind betreft komt hij snelheid tekort om snelle spitsen in te halen maar die snelheid had de boer ook niet maar compenseerd dat door zijn inzicht.Ik hoop dat je hier wat mee kunt.Overigens werd Anita ook op een verschrikkelijke manier afgebrand.Is koppers geen alternatief heb geen goed beeld van hem kunnen krijgen nog.Te weinig zien spelen, is dat een voorbode dat Frank het toch niet in hem ziet zitten of is er een andere reden.
Tering is niet te lezen voor mij....geen leestekens ..niks,komma's spaties....uitroep en vraag tekens....begin er niet eens aan...komt me bekend voor

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 januari 2012 door Nenam_tiL --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 21 januari 2012 - 01:34   quote  deeplink  
Wat een mafkees
Eide
 Eide - zaterdag 21 januari 2012 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 januari 2012 - 21:41 schreef 46ajaxio het volgende:
Niet om op de man te spelen hoor, maar dit is echt amper te lezen. Zou je misschien wat leestekens willen toevoegen? Wordt het een stuk prettiger van.
46ajaxio
 46ajaxio - zaterdag 21 januari 2012 - 16:36   quote  deeplink  
Ik ben het met jullie eens dat het nauwelijks leesbaar was.IK was dan ook niet van plan om te reageren op de scheldpartij van Nenam. Ik dacht er zijn 2 redenen: of hij heeft het toch gelezen met moeite, dat geef ik grif toe, en is het niet met mij eens of hij heeft het niet gelezen en vindt mij daarom een mafkees.Ik vind jouw reactie in ieder geval een stuk volwassener. Maar ik had het getypt en verzonden en vond het zelf ook moeilijk leesbaar, maar ik wist wat ik ongeveer geschreven had en dat maakt het voor mij eenvoudiger. Jullie kunnen het er niet mee eens zijn. Dat kan, maar ik zal voor ik het verzend het eerst zorgvuldig nalezen. En uiteraard horen leestekens etc daarbij.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 21 januari 2012 - 16:40   quote  deeplink  
Ja sorry man.....negeer die tweede reactie van mij,was niet nodig
46ajaxio
 46ajaxio - zaterdag 21 januari 2012 - 16:56   quote  deeplink  
Ik was ook niet van plan op jou te reageren.Wellicht heb je impulsief gereageerd. Het is je vergeven.Ik zal er op letten in het vervolg zoals ik al aangegeven heb naar aanleiding van de reactie van Eide. Ik vond het zelf ook slecht leesbaar, daar ben ik het wel mee eens.Maar je kan het niet meer terugdraaien als je het geplaatst hebt! Of je zou het opnieuw moeten plaatsen.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zaterdag 21 januari 2012 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 januari 2012 - 16:56 schreef 46ajaxio het volgende:
Ik was ook niet van plan op jou te reageren.Wellicht heb je impulsief gereageerd. Het is je vergeven.Ik zal er op letten in het vervolg zoals ik al aangegeven heb naar aanleiding van de reactie van Eide. Ik vond het zelf ook slecht leesbaar, daar ben ik het wel mee eens.Maar je kan het niet meer terugdraaien als je het geplaatst hebt! Of je zou het opnieuw moeten plaatsen.
Moet je op edit drukken! Kan je je bericht gewoon aanpassen dan wel verwijderen!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wedstrijdtopic: AJAX- AZ 2-3

0.0096979