|
|
remco k
|
|
|
quote: Hadden er 3 moeten zijn wil je meedoen om de titel, we hebben AZ nu twee keer gehad en hebben 5 punten achterstand, we hebben het tegen hun dus zeker niet in eigen hand. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Leek er even op onvriendelijk te worden, volgens mij de laatste tijd wel genoeg gezeik gehad hier dacht ik zo...:-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Het puntverlies van PSV maakt ons puntverlies helemaal zuur, we hadden nu op 2 punten van de eerste 2 kunnen staan.. |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote: Grasmaaier baby denkt ook the man te zijn.Bemoei met je eigen zaken man.Ga gamen ofso.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 januari 2012 door Guyt -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: maar je hebt het nier meer in eigen hand! niks is zo erg dan afhankelijk zijn van anderen! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 18:19 schreef remco k het volgende:[..] Leek er even op onvriendelijk te worden, volgens mij de laatste tijd wel genoeg gezeik gehad hier dacht ik zo...:-) bedoel je er mij mee de laatste tijd?:P |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 18:28 schreef Guyt het volgende:[..] Grasmaaier baby denkt ook the man te zijn.Bemoei met je eigen zaken man.Ga gamen ofso. kom op guytje, hou het gezellig, ik gaf me mening en sorry als het bot op je overkwam! jij het een mening en ik ook, die zijn niet altijd hetzelfde he! zand erover! |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
Guyt, doe ff rustig man... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: tis goed AITB!
ze baalt ook dat ajax punen gemorst heeft! laat het zo maar ff oke?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 januari 2012 door Loetje -- |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 18:36 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] tis goed AITB! ze baalt ook dat ajax punen gemorst heeft! laat het zo maar ff oke? ze????????????????? :P |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 18:36 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] tis goed AITB! ze baalt ook dat ajax punen gemorst heeft! laat het zo maar ff oke? Hahahahaha. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: ja of niet hahaha, zo zie je maar, we eindigen met een lach! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
maarjah ik ben er weg van. werken ajuus |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Nee eigenlijk niet, sorry maar dat vond ik niet zo bijzonder... Ik bedoelde meer het gezeik dat Nenam en ik met elkaar hebben gehad en dat constant op het forum hebben uitgevochten.. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
Mannen,
Ben benieuwd effe serieuse reactie's op het functioneren van; vermeer,blind,anita,enoh....
ik zeg allemaal op de transferlijst heb me zitten ergeren oprotten,voegen geen shit toe ben er klaar mee.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 januari 2012 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 18:28 schreef Guyt het volgende:[..] Grasmaaier baby denkt ook the man te zijn.Bemoei met je eigen zaken man.Ga gamen ofso. Bemoei jij je dan zelf ook met je eigen zaken.. grasmaaier baby? whahaha je bent zelf hooguit 15 ofniet? whahahaha |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 19:12 schreef verbrande harry het volgende:Mannen, Ben benieuwd effe serieuse reactie's op het functioneren van; vermeer,blind,anita,enoh.... ik zeg allemaal op de transferlijst heb me zitten ergeren oprotten,voegen geen shit toe ben er klaar mee. Ok, en wie dan? |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote: intereseerd me geen reet...dan maar de jeugd |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 19:17 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Bemoei jij je dan zelf ook met je eigen zaken.. grasmaaier baby? whahaha je bent zelf hooguit 15 ofniet? whahahaha PFFFF Graszaadje. |
|
|
|
|
anti010
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 19:12 schreef verbrande harry het volgende:Mannen, Ben benieuwd effe serieuse reactie's op het functioneren van; vermeer,blind,anita,enoh.... ik zeg allemaal op de transferlijst heb me zitten ergeren oprotten,voegen geen shit toe ben er klaar mee. Ik ben het volledig met je eens. Alleen Anita heb ik nog wel een zwak voor, hij kan op een hoop plaatsen uit de voeten. Hij is de elftalhoer van ajax. ( emanuelson was dat ook) Zet dan die dikogige janssen er maar bij wat een lamlul. Misschien gaat hij nu eens voetballen voor z'n geld en wat hij bij de Tukkers deed. Van rhijn deed het in de slotminuten goed voor alderweireld ik zeg opstellen volgende week.Alvast een elftal prognose voor volgende week: 010-ajax
Vermeer Anita-van Rhijn-Vertongen-Koppers janssen eriksen-Lodeiro Sulejmani-Bulykin-De Jong Veel lef en gaan |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
rotop t was weer niet om aan te gluren |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
|
|
|
Debiewl
|
|
|
Weer slechte arbitrage. Eerst schwalbe van Maher op 16meter gebied, dan vrije trap die gewoon 10 meter van het 16 meter gebied word genomen. Als de bal op de plek lag waar de schwalbe was dan had hij er nooit ingegaan.
En waarom is de Boer zo dom dat hij Imbecilio aan de basis laat beginnen + Blind, zelf een el hamdaoui is nog beter |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 20:32 schreef Debiewl het volgende:Weer slechte arbitrage. Eerst schwalbe van Maher op 16meter gebied, dan vrije trap die gewoon 10 meter van het 16 meter gebied word genomen. Als de bal op de plek lag waar de schwalbe was dan had hij er nooit ingegaan. En waarom is de Boer zo dom dat hij Imbecilio aan de basis laat beginnen + Blind, zelf een el hamdaoui is nog beter Was gewoon een overtreding van Vertonghen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 20:32 schreef Debiewl het volgende:En waarom is de Boer zo dom dat hij Imbecilio aan de basis laat beginnen + Blind, zelf een el hamdaoui is nog beter zo slecht was Ebecilio deze x niet...maar goed ziet daar wel liever Lodeiro staan zolang Boerigter in de lappenmand zit... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Op basis van vandaag zou ik het wel eens als volgt willen zien:
------------------Vermeer---------------------
v.d. Wiel - Alderweireld - van Rhijn - Koppers
-----------------Vertonghen--------------------- ---------Eriksen-------------Anita--------------
Mickey ------------de Jong--------------Lodeiro
Bovenstaande even op basis van een fitte Greg, en met Anita in een pressie rol op het middenveld. Vertonghen als de opbouwende man, met een bewegelijke Anita bij hem in de buurt en Eriksen iets dieper. Jan krijgt dan ruimte om in te schuiven waarbij Anita dan inzakt voor de omschakeling.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 januari 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 20:04 schreef anti010 het volgende:[..] Ik ben het volledig met je eens. Alleen Anita heb ik nog wel een zwak voor, hij kan op een hoop plaatsen uit de voeten. Hij is de elftalhoer van ajax. ( emanuelson was dat ook) Zet dan die dikogige janssen er maar bij wat een lamlul. Misschien gaat hij nu eens voetballen voor z'n geld en wat hij bij de Tukkers deed. Van rhijn deed het in de slotminuten goed voor alderweireld ik zeg opstellen volgende week.Alvast een elftal prognose voor volgende week: 010-ajax Vermeer Anita-van Rhijn-Vertongen-Koppers janssen eriksen-Lodeiro Sulejmani-Bulykin-De Jong Veel lef en gaan Met deze opstelling kan je beter thuis blijven slaat nergens op. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik moet wel lachen om sommige mensen met hun opstelling meneer de Jong schiet als gewoonlijk de ballen weer in de tweede ring meneer Vermeer stond weer is 2x verkeerd opgesteld en komt weer een keer verkeerd uit en die blijven gewoon in de opstelling staan Bully is 10 minuten in het veld geweest en was met een asist en een gevaarlijke curve bal bij de tweede paal weer aan wezig,Jansen was dramatisch en Blind was niet slecht vandaag,en ook Ebicilio was eindelijk weer wat dreigend richting doel. Boerrigter kom aub snel terug en hopelijk komt snel Siggi weer terug ,het gaat niet goed zo. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 21:55 schreef nora het volgende:Ik moet wel lachen om sommige mensen met hun opstelling meneer de Jong schiet als gewoonlijk de ballen weer in de tweede ring meneer Vermeer stond weer is 2x verkeerd opgesteld en komt weer een keer verkeerd uit en die blijven gewoon in de opstelling staan Bully is 10 minuten in het veld geweest en was met een asist en een gevaarlijke curve bal bij de tweede paal weer aan wezig,Jansen was dramatisch en Blind was niet slecht vandaag,en ook Ebicilio was eindelijk weer wat dreigend richting doel. Boerrigter kom aub snel terug en hopelijk komt snel Siggi weer terug ,het gaat niet goed zo. Heb je die bal van de Jong goed bekeken?? Zag je dan heel toevallig ook dat die bal opstuiterd door het beroerde veld?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 21:55 schreef nora het volgende:Ik moet wel lachen om sommige mensen met hun opstelling meneer de Jong schiet als gewoonlijk de ballen weer in de tweede ring meneer Vermeer stond weer is 2x verkeerd opgesteld en komt weer een keer verkeerd uit en die blijven gewoon in de opstelling staan Bully is 10 minuten in het veld geweest en was met een asist en een gevaarlijke curve bal bij de tweede paal weer aan wezig,Jansen was dramatisch en Blind was niet slecht vandaag,en ook Ebicilio was eindelijk weer wat dreigend richting doel. Boerrigter kom aub snel terug en hopelijk komt snel Siggi weer terug ,het gaat niet goed zo. Jaja, jou grenzeloze vertrouwen in Bulykin kennen we nu wel, en de Jong kan niets goeds doen bij jou. Bulykin is een speler die situationeel prima is, en soms ook niet. Als je op echte goede voorzetten kan rekenen is Bulykin de betere optie, maar die hebben Mickey en Ebecilio niet in huis, de de Jong. Pas met Derk wordt Bulykin de betere optie. |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Ik heb alleen de samenvatting gezien en het commentaar van jullie gelezen. Van die samenvatting, dat natuurlijk een gekleurd beeld geeft, werd ik in ieder geval niet vrolijk. Als die samenvatting een reeel beeld geeft van de wedstrijd van vanmiddag dan vind ik dat Ajax goed is weggekomen met die 1-1.Als je de opstelling ziet met Blind lb dan houdt je je hart vast tegen die snelle Beerens.Ik heb het niet goed kunnen zien of Eriksen de bal nou wel of niet geraakt heeft. Ik kreeg de indruk van wel en dan zou die goal terecht afgekeurd zijn.Ik vond het wel verbazingwekkend dat dat muurtje bij die vrije trap van Elm niet omhoog sprong.Weten jullie trouwens of Vertonghen volgende week geschorst is i.v.m. die gele kaart. Je mist in ieder geval Toby, maar die kan vervangen worden door van Rhijn, die het redelijk deed begreep ik van jullie. Zoals gebruikelijk morst Ajax punten als de concurrentie ook punten morst. Het zal lastig worden volgende week in een uitverkochte kuip. Hopen dat Guidetti nog ziek is. Geen werdeldspits, maaar wel een lastig mannetje, die blijft sleuren.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 22:06 schreef 46ajaxio het volgende:Ik heb alleen de samenvatting gezien en het commentaar van jullie gelezen. Van die samenvatting, dat natuurlijk een gekleurd beeld geeft, werd ik in ieder geval niet vrolijk. Als die samenvatting een reeel beeld geeft van de wedstrijd van vanmiddag dan vind ik dat Ajax goed is weggekomen met die 1-1.Als je de opstelling ziet met Blind lb dan houdt je je hart vast tegen die snelle Beerens.Ik heb het niet goed kunnen zien of Eriksen de bal nou wel of niet geraakt heeft. Ik kreeg de indruk van wel en dan zou die goal terecht afgekeurd zijn.Ik vond het wel verbazingwekkend dat dat muurtje bij die vrije trap van Elm niet omhoog sprong.Weten jullie trouwens of Vertonghen volgende week geschorst is i.v.m. die gele kaart. Je mist in ieder geval Toby, maar die kan vervangen worden door van Rhijn, die het redelijk deed begreep ik van jullie. Zoals gebruikelijk morst Ajax punten als de concurrentie ook punten morst. Het zal lastig worden volgende week in een uitverkochte kuip. Hopen dat Guidetti nog ziek is. Geen werdeldspits, maaar wel een lastig mannetje, die blijft sleuren.. Het was Heel Erg Slecht (met hoofdletter ja). Zeker de eerste helft was dramatisch waarbij Blind aan alle kanten voorbij werd gelopen. De tweede helft was Ajax niet noodzakelijk beter maar werd AZ ook slechter (want laten we duidelijk zijn, ook AZ speelde een draak van een wedstrijd). |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Dan ben ik blij dat ik een verjaardag had en me dus niet 90 minuten lang heb hoeven ergeren. De mogelijkheid bestaat natuurlijk om die wedstrijd nog tebekijken op eredivisie live morgen of zo, maar als ik de commentaren hoor en lees raad je me dat ten sterkste af. En hoe ze dat volgende week denken op te lossen. Ik denk zelf dat er rigoureus gesneden moet worden en vooral gesleuteld moet worden aan het middenveld.De vraag blijft moet je geld aan ervaren verdedigers gaan spenderen die veel salaris verdienen of gooi je het roer om en geef je de jeugd de kans omdat ik pessimistisch ben over een kampioenschap of een 2e plaats.Een andr heikel punt is wat doe je met El Hamdoui: zet je je trots opij en ga je het met hem proberen mits hij fit is natuurlijk of pak je je velies. Het wordt een prestigekwestie tenzij er zo veel gebeurd is dat niet door de beugel kan, dat handhaven onmogelijk is.Maar er moet wat gebeuren.Gevaar van jeugd zie je aan Feyenoord nu ze El ahmadi missen en wisselvalligheid troef is. Nu je aangeeft dat het HEEL ERG SLECHT was heb ik in ieder geval de keuze gemaakt om die wedstrijd niet meer te gaan bekijken. Het scheelt een hoop ergerenis. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
mooie uitslag,,,verdiend toch |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het deed gewoon pijn om naar te kijken 46ajaxio maar daar bijt je je dan toch door heen. Het is wel schrijnend hoor als je beste speler gedurende de eerste helft Ebecilio heet.
Wat nog schrijnender is is dat dit Ajax zich nog niet uit een natte papieren zak zou kunnen voetballen. We hebben het niet eens over druk van AZ hier, we hebben het over elementaire zaken als een pass in de loop spelen, rekening houden met de loopbeweging. Het is af en toe alsof je C junioren zit te kijken. Iemand ziet een medespeler, kijkt naar de bal maar in de tussentijd is de medespeler natuurlijk aan het bewegen, en dan die bal toch spelen naar waar je je medespeler voor het laatst zag. Het is zo slecht dat het af en toe gewoon lachwekkend is.
Het is niet dat er bij Ajax slechte voetballer staan. Het probleem is dat er 11 spelers staan en niet 1 team. Een team dat van elkaar weet hoe het loopt en beweegt, die een bal blind kunnen geven en onder druk gewoon 1 keer raken het balletje rond kunne laten gaan. Maar nee, elke keer weer is het net of je een gelegenheid elftal zit te kijken.
Daarom mijn opstelling eerder. Ik ben toch wel fan van de Boer, maar ik denk toch dat langzamerhand het roer om moet. Je kan niet tegen wil en dan maar vasthouden aan het zelfde als het niet loopt.
Quote van hieronder:
quote:Op maandag 23 januari 2012 - 00:24 schreef 46ajaxio het volgende:Dat het een mooie uitslag is dat ben ik met je eens, maar de commentaren lezende vraag ik me af of het verdiend is. Jawel, het was wel verdient, want nogmaals, ook AZ speelde als een natte krant en ook die gaan op deze manier geen kampioen worden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 januari 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Dat het een mooie uitslag is dat ben ik met je eens, maar de commentaren lezende vraag ik me af of het verdiend is. Ik ben er wel blij mee, daar niet van met een veredeld B-elftal en de resultaten van de concurrenten in ogenschouw nemende.Maar die blessures baren me toch zorgen.Verrekkingen, vermoeidheidsbreuken, hamstringblessures en er zit nauwelijks verbetering in.Dan heb je vervolgens 3 ploegen boven je staan waar je resp. 2, 4 en 5 punten op achterstaat.Bovendien straalt de lamlendigheid van verschillende, niet allemaal, spelers er van af.Je hebt nog 11 dagen om wat te kopen, maar of dat slim is met ten Have en co,Slop en vd Aat dat waag ik te betwijfelen. Topverdedigers met routine kosten veel salaris, dus kies voor de toekomst en kijk wat er in de jeugd Loopt linksbuiten Bond,Bovendien loopt daarin ook die Deen Fischer, gisteren gezien op Ajax tv scooorde hij ook weer, maar is ook pas 17.Dus blijft een moeilijk dilemma!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
We moeten gewoon realistisch zijn, en concluderen dat dit spelers materiaal (ondanks alle blessures) gewoon kwaliteiten te kort komt.
In alle 3 de linies....
Laten we eens van achteruit beginnen;
Verdediging
Vermeer. Te onrustig. Wisselt goede momenten af met slechte momenten. Zijn leeftijd? Misschien. Ik noem het echter het aard van het beestje. Niet iedereen zal het met mij eens zijn, maar ik zie veel liever Cilessen..
Blind. Ajax onwaardig. Ga ik niet eens verder op in. Hoop van harte dat dit zijn laatste wedstrijd in Ajax 1 is.
Vertonghen. Moeilijk. Aan de ene kant heb ik enorm veel sympathie voor hem. Maar aan de andere kant zie ik dat ook hij niet constant presteert.
Alderweireld. Over het algemeen scoort hij week in, week uit een 6je. Hij speelt zijn wedstrijden, maar blinkt er niet of nauwlijks uit. Hoewel hij zeker stappen heeft gemaakt de afgelopen 2 jaar.
Anita. Nauwelijk gezien gisteren. Stond dan ook weer op een andere positie. Moet uitkijken dat hij niet de 'Urby' van Ajax wordt.
van Rhijn. Speelt prima gezien zijn ervaring / leeftijd. Heeft nog veel te leren, maar da's logisch.
Middenveld
Enoh. Mijn mening wat betreft Enoh is bekend. Ik vind het zorgelijk dat een speler op zo'n belangrijke positie niet kan voetballen en inzicht-technisch te kort komt. 70% van de aanvallen die de verdediging dient op te lossen wordt ingeleid door balverlies van Enoh.
Janssen. Tja, wat moet je over Janssen zeggen. Levert ballen contstant ballen in, vertraagd de opbouw in zoverre dat kansen op een goed uitgespeelde counter (zie Arsenal - Man United) nihil zijn. Nee, dit is/wordt hem niet.
Eriksen. In mijn ogen de beste aan Ajax zijnde gisteren. Wat contstant aanspeelbaar, zoekt altijd de voetballende oplossing. Hij heeft enkel een groot probleem, de spelers om hem heen kunnen amper voetballen. Eriksen moet het niet hebben van de passeer bewegingen of de versnellingen. Eriksen moet het hebben van kort combinatie voetbal, passen en weer vrijlopen. We hebben maar een enkeling die dit soort voetbal wel kunnen spelen. Maar dan kom je op de Lodeiro's en de Sererro's.
Voorhoede
Ebecilio. Speelde niet eens zo slecht de eerste helft. Was dreigend en had een paar goede voorzetten. Tweede helft was hij totaal onzichtbaar. Ook hij zou normaal gesproken niet eens het shirt van het eerste elftal mogen dragen.
de Jong. Bij afwezigheid van Sightorson is de Jong de enige die de spits positie naar behoren kan invullen. Goed in de combinaties, inzicht-technisch (zonder bal) is uitstekend. Waar hij op het middenveld handelingssnelheid te kort komt, mist hij als spits een neusje voor de goal. Desondanks prefereer ik de Jong toch boven Bullykin bij afwezigheid Sightorson.
Sulejmani. DRAMATISCH
Kortom:
Voetbaltechnisch zit dit elftal tegen het plafond. Er zijn maar een enkeling die het wel in zich hebben om nog een aantal niveaus hoger te gaan. In dat opzicht kan je stellen dat het tijd wordt voor een frisse wind. En dan niet wat betreft de technische staf, maar de selectie. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 23 januari 2012 - 10:20 schreef Booya4Afca het volgende:Kortom: Voetbaltechnisch zit dit elftal tegen het plafond. Er zijn maar een enkeling die het wel in zich hebben om nog een aantal niveaus hoger te gaan. In dat opzicht kan je stellen dat het tijd wordt voor een frisse wind. En dan niet wat betreft de technische staf, maar de selectie. Ik ben het best eens met deze beschouwing, maar toch denk ik niet dat dit elftal kwalitatief slechter is dan andere ploegen in de eredivisie. In mijn optiek zit het probleem met name in de tactische uitvoering van het spelletje waardoor Ajax zichzelf gewoon in de problemen brengt.
Als je de opstelling even puur schematisch bekijkt )en niet zoals het er in theorie op papier uit ziet) dan zie je het volgende:
--------------Keeper------------- --RB-------CV-------CV-------LB-- ---------------CVM---------------
--------------Janssen------------
--------------Eriksen------------ --LV-----------Spits---------RV--
Nu ben ik geen tactisch wonder hoor maar het moge duidelijk zijn dat met Enoh op CVM Janssen dit nooit van zijn leven gaat belopen. Aanvallend moet hij aanspeelbaar zijn zowel centraal als op de flank, en verdedigend moet hij inschuivende speler opvangen en de ruimtes aan de zijkanten klein houden. Kansloze opgave voor het type voetballer dat Janssen is, zeker als het balletje breed vast loopt, en het spel verlegt wordt, waarna Janssen dus het gehele middenveld weer over moeten steken om andere kant van het veld weer te laat te zijn.
Hierdoor komt een middenveld van Ajax dus ook amper in het stuk voor en is het telkens een bal in de ruimte danwel Eriksen aanspelen en hopen dat die iets geweldigs doet. Dat gaat af en toe goed maar is geen basis voor solide spel.
De laatste tijd hebben we het ook steeds over het Ajax systeem. Dat zie ik hierin ook niet terug want "het Ajax systeem" (als dat nog bestaat) is toch echt als volgt:
--------------Keeper-------------
--RB-------------CV----------LB-- -------------CV------------------
------RH-----------------LH------ ---------------"10"--------------
--LV-----------Spits---------RV--
Waarbij de laatste man voor de verdediging speelt en er een echte links en rechts half staan die voor de aansluiting tussen de verdediging en het middenveld zorgen. Dan kunnen die ook nog kunnen inzakken als de backs opkomen waarmee het defensief ook wat minder kwetsbaar wordt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 januari 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op maandag 23 januari 2012 - 10:39 schreef Eide het volgende:[..] Ik ben het best eens met deze beschouwing, maar toch denk ik niet dat dit elftal kwalitatief slechter is dan andere ploegen in de eredivisie. In mijn optiek zit het probleem met name in de tactische uitvoering van het spelletje waardoor Ajax zichzelf gewoon in de problemen brengt. Als je de opstelling even puur schematisch bekijkt )en niet zoals het er in theorie op papier uit ziet) dan zie je het volgende: --------------Keeper------------- --RB-------CV-------CV-------LB-- ---------------CVM--------------- --------------Janssen------------ --------------Eriksen------------ --LV-----------Spits---------RV-- Nu ben ik geen tactisch wonder hoor maar het moge duidelijk zijn dat met Enoh op CVM Janssen dit nooit van zijn leven gaat belopen. Aanvallend moet hij aanspeelbaar zijn zowel centraal als op de flank, en verdedigend moet hij inschuivende speler opvangen en de ruimtes aan de zijkanten klein houden. Kansloze opgave voor het type voetballer dat Janssen is, zeker als het balletje breed vast loopt, en het spel verlegt wordt, waarna Janssen dus het gehele middenveld weer over moeten steken om andere kant van het veld weer te laat te zijn. Hierdoor komt een middenveld van Ajax dus ook amper in het stuk voor en is het telkens een bal in de ruimte danwel Eriksen aanspelen en hopen dat die iets geweldigs doet. Dat gaat af en toe goed maar is geen basis voor solide spel. De laatste tijd hebben we het ook steeds over het Ajax systeem. Dat zie ik hierin ook niet terug want "het Ajax systeem" (als dat nog bestaat) is toch echt als volgt: --------------Keeper------------- --RB-------------CV----------LB-- -------------CV------------------ ------RH-----------------LH------ ---------------"10"-------------- --LV-----------Spits---------RV-- Waarbij de laatste man voor de verdediging speelt en er een echte links en rechts half staan die voor de aansluiting tussen de verdediging en het middenveld zorgen. Dan kunnen die ook nog kunnen inzakken als de backs opkomen waarmee het defensief ook wat minder kwetsbaar wordt. Eens met de laatste formatie. Vertonghen in de rol van Rijkaard om het middenveld wat meer body te geven waar nodig. Eriksen op 10. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op maandag 23 januari 2012 - 10:20 schreef Booya4Afca het volgende:We moeten gewoon realistisch zijn, en concluderen dat dit spelers materiaal (ondanks alle blessures) gewoon kwaliteiten te kort komt. In alle 3 de linies.... Laten we eens van achteruit beginnen; VerdedigingVermeer. Te onrustig. Wisselt goede momenten af met slechte momenten. Zijn leeftijd? Misschien. Ik noem het echter het aard van het beestje. Niet iedereen zal het met mij eens zijn, maar ik zie veel liever Cilessen.. Wat ik al meerdere keren heb gezegd op dit forum is dat Bulykin onze spits moet zijn voor de rest van het seizoen! De Jong erachter. Dit is op dit moment de meest slagkrachtige combinatie die wij op de mat kunnen brengen. En zie gisteren het laatste gedeelte van de tweede helft... ______Bulykin________ _______Siem_________ Punt naar voren zou niet kunnen in het huidige voetbal... Ik zeg Bullshit vraag maar aan Verbeek! Die speelde namelijk ook met de punt naar voren met Martens... Dusss. _______________________Bulykin________________________ ________________________Siem_________________________ Boerrigter_____________________________________Mickey ________________Lodeiro____________Eriksen___________ Poulsen______________________________________V.der Wiel ______________Vertonghen___vanRhijn___________________ _____________________Cilessen_________________________ Tot mijn grote verdriet is de huidige selectie niet geschikt om met een fenomeen als Theo Janssen te spelen. Dus ik ben grote fan, maar als trainer zou hij voor mij geen basisplaats meer hebben. En ook Mickey zou moeten oppassen... Ben verder niet de grootste fan van Eriksen maar om kapitaalvernietiging te voorkomen staat hij er nog. Maar zou dan wel komende zomer verkocht moeten worden... Blind. Ajax onwaardig. Ga ik niet eens verder op in. Hoop van harte dat dit zijn laatste wedstrijd in Ajax 1 is. Vertonghen. Moeilijk. Aan de ene kant heb ik enorm veel sympathie voor hem. Maar aan de andere kant zie ik dat ook hij niet constant presteert. Alderweireld. Over het algemeen scoort hij week in, week uit een 6je. Hij speelt zijn wedstrijden, maar blinkt er niet of nauwlijks uit. Hoewel hij zeker stappen heeft gemaakt de afgelopen 2 jaar. Anita. Nauwelijk gezien gisteren. Stond dan ook weer op een andere positie. Moet uitkijken dat hij niet de 'Urby' van Ajax wordt. van Rhijn. Speelt prima gezien zijn ervaring / leeftijd. Heeft nog veel te leren, maar da's logisch. MiddenveldEnoh. Mijn mening wat betreft Enoh is bekend. Ik vind het zorgelijk dat een speler op zo'n belangrijke positie niet kan voetballen en inzicht-technisch te kort komt. 70% van de aanvallen die de verdediging dient op te lossen wordt ingeleid door balverlies van Enoh. Janssen. Tja, wat moet je over Janssen zeggen. Levert ballen contstant ballen in, vertraagd de opbouw in zoverre dat kansen op een goed uitgespeelde counter (zie Arsenal - Man United) nihil zijn. Nee, dit is/wordt hem niet. Eriksen. In mijn ogen de beste aan Ajax zijnde gisteren. Wat contstant aanspeelbaar, zoekt altijd de voetballende oplossing. Hij heeft enkel een groot probleem, de spelers om hem heen kunnen amper voetballen. Eriksen moet het niet hebben van de passeer bewegingen of de versnellingen. Eriksen moet het hebben van kort combinatie voetbal, passen en weer vrijlopen. We hebben maar een enkeling die dit soort voetbal wel kunnen spelen. Maar dan kom je op de Lodeiro's en de Sererro's. VoorhoedeEbecilio. Speelde niet eens zo slecht de eerste helft. Was dreigend en had een paar goede voorzetten. Tweede helft was hij totaal onzichtbaar. Ook hij zou normaal gesproken niet eens het shirt van het eerste elftal mogen dragen. de Jong. Bij afwezigheid van Sightorson is de Jong de enige die de spits positie naar behoren kan invullen. Goed in de combinaties, inzicht-technisch (zonder bal) is uitstekend. Waar hij op het middenveld handelingssnelheid te kort komt, mist hij als spits een neusje voor de goal. Desondanks prefereer ik de Jong toch boven Bullykin bij afwezigheid Sightorson. Sulejmani. DRAMATISCH Kortom: Voetbaltechnisch zit dit elftal tegen het plafond. Er zijn maar een enkeling die het wel in zich hebben om nog een aantal niveaus hoger te gaan. In dat opzicht kan je stellen dat het tijd wordt voor een frisse wind. En dan niet wat betreft de technische staf, maar de selectie. |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Ik kan me wel vinden wat Eide schetst. Hij geeft eigenlijk aan dat het middenveld achter elkaar speelt i.p.v. in een driehoek. Hetfeit dat Janssen verzuipt komt ook omdat hi te veel meters moet maken terwijl bij Twente het vuile werk opgeknapt werd door Brama. Wij hebben geen Type Brama, alhoewel Enoh daar voor door moet gaan. Enoh is echter te druistig en maakt teveel overtredingen en mist het overzicht.Over Blind zijn we het allemaal eens.Maar daar heb je Boilesen voor achter de hand.Je hebt Lodeiro, dus ga hem dan ook gebruiken. van Rhijn het lichtpuntje!! Dus laat die Toby vervangen. Als Toby terug is spelen met Toby en van Rhijn. Jan doorschuiven naar het middenveld en Janssen voorlopig even rust geven. Dan hebben we nog het spitsen probleem.De Jong is toch wat gevaarlijker daar dan Bulykin en maakt ruimte voor Eriksen en Sulemani. Misschien is Ebicilio over zijn dip heen. Tegenstanders weten dat het gevaar van Eriksen afkomt en zetten daar een man op. Daar heeft Eriksen moeite mee helaas.We hebben El Ham nog, maar ik denk niet dat Frank dat aandurft i.v.m. gezichtsverlies.Poulsen kopen? Die vraagt teveel salaris en wil graag naar Engeland. Het is trouwens geen topverdediger.Aanvallend wel heel sterk. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 23 januari 2012 - 15:36 schreef 46ajaxio het volgende:Ik kan me wel vinden wat Eide schetst. Hij geeft eigenlijk aan dat het middenveld achter elkaar speelt i.p.v. in een driehoek. Precies en daardoor worden de ruimte op het middenveld bij balbezit heel snel heel klein, moet Janssen gigantisch veel meters maken om op de flanken aanspeelbaar te worden. Bij balverlies zijn de ruimtes voor de tegenstanders op de flank erg groot en komen de backs te vaak in 1 op 1 of zelfs 1 op 2 situaties.
We maken het onszelf moeilijk door te kiezen voor een volle controleur en een echte 10. Je houdt dan maar 1 persoon over op het middenveld om heel het middenveld van de tegenstander op te vangen. Ik snap wel dat Janssen daar verzuipt hoor. |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Daar komt nog bij dat men er als tegenstander van Ajax voor kiest om massaaal terug te zakken eb bij balverlies van Ajax en dat gebeurt regelmatig door onzorgvuldigheid en niet goed uitgevoerde 1- 2 tjes ze er snel uitkomen om te counteren. Dan kom je met langzame spelers als Blind in de problemen. Bovendien dekken ze ook nog vaak aan de buitenknt i.p.v. de binnenkant wardoor spelers binnendoor kunnen passeren en de rugdekking van de backs is slecht doot ons cvduo.Boerrigter kon door zijn snelheid veel compenseren in verdedigend opzicht.Sulemani daarentegen sjokt terug en levert verdedigend gezien nauwelijks een bijdrage. Het gat tussen verdiging en aanval is te groot zodat iedere tegeenstander alle ruimte heeft om elkaar op het middenveld en verdediging de bal toe te spelen. Je wordt er af en toe gek van hoe je soms zoekgespeeld wordt door middelmatige ploegen die het balletje lekker rondspelen.Eenmaal op voorsprong wordt het nog erger met 10 man achter de bal. Sta je voor dan wordt er vrzuimd de voorsprong uit te breiden.ZIE NAC 2-0 met nog 5 minuten te spelen.Eindstand 2-2 pffff |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 20:04 schreef anti010 het volgende:[..] Ik ben het volledig met je eens. Alleen Anita heb ik nog wel een zwak voor, hij kan op een hoop plaatsen uit de voeten. Hij is de elftalhoer van ajax. ( emanuelson was dat ook) Zet dan die dikogige janssen er maar bij wat een lamlul. Misschien gaat hij nu eens voetballen voor z'n geld en wat hij bij de Tukkers deed. Van rhijn deed het in de slotminuten goed voor alderweireld ik zeg opstellen volgende week.Alvast een elftal prognose voor volgende week: 010-ajax Vermeer Anita-van Rhijn-Vertongen-Koppers janssen eriksen-Lodeiro Sulejmani-Bulykin-De Jong Veel lef en gaan Zou eerder de Jong en Lodeiro omdraaien, dan heb je een veel logischere opstelling hebben, die volgens mij ook beter is. |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Jullie geven AZ als voorbeeld door te stellen dat die met de punt naar voren spelen. Jullie gaan echter voorbij dat Martens een fantsatische voetbaler is die in zijn rug gesteund wordt door Elm, die overigens een fantastische vrij trap kan nemen. Janssen kon dat ook maar toen speelde hij bij Twente.Het komt er bij ons niet uit.Bovendien hebben ze in Maher nog een goede voetballer op het midedenveld. Darbij geteund door de snelle Beerne die ze voor een koopje hebben weggeplukt bij Heerneveen. In de verdedigende rol die Janssen volgens sommigen weer moet spelen wordt hij zondag door Bakkal ,Clasie overlopen. Koppers is net hersteld van een blessure, dus die stelt Frank niet op, denk ik. Laten we hopen Blind ook niet. Dus Anita van Rhijn Vertonghen Janssen lodeiro Eriksen Enoh Sulemani de Jong Ebicilio lb Koppers????? of Denswill proberen maar dan heb je wel een heel jong en onervaren centrum.Want Blind tegen schaken wordt een drama.Ik weet het anders ook niet of Klaassen er in |
|
|
|