BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Toch maar Chivu halen

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AFC M&M
 AFC M&M - zondag 22 januari 2012 - 21:28   quote  deeplink  
Hoewel van Rhijn wel echt een topper is.
clarens1
 clarens1 - zondag 22 januari 2012 - 21:36   quote  deeplink  
het zijn ook maar van die klein duimpjes en daar ga je het niet mee redden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 januari 2012 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2012 - 21:28 schreef AFC M&M het volgende:
Hoewel van Rhijn wel echt een topper is.
Naast Alder zijn ook van der Wiel en Boilesen geblesseerd....denk dat al het aanstormend talent zoals van Rhijn (wat idd een hele grote kan worden) veel opsteekt van een Christian Chivu....maw van Rhijn mist nog ervaring....ook de tegenstander zal iets meer ontzag tonen als Chivu in onze verdediging staat...
Als we compleet zijn zou Vertonghen heel goed door te schuiven zijn naar het middenveld...op de positie van Enoh...zijn we daar ook gelijk van het probleem af...
clarens1
 clarens1 - zondag 22 januari 2012 - 21:43   quote  deeplink  
jij ziet het net zo als mij jack, dat mag ik wel.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 januari 2012 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2012 - 21:43 schreef clarens1 het volgende:
jij ziet het net zo als mij jack, dat mag ik wel.
Ja dat kan je wel zeggen....nu de club in zulk zwaar weer zit zou dit een enorme positieve injectie betekenen...al die ellende wordt naar de achtergrond gedrukt......degene die er voor zorgt dat hij naar Amsterdam komt kan niet meer kapot bij de club en zijn supporters....
Mikeyg22
 Mikeyg22 - zondag 22 januari 2012 - 21:56   quote  deeplink  
je hebt dan met alderweireld,boilesen een jonge een goeie en vooral sterke verdediging staan daarop kun je verder met de volgende lichting als van rhijn,ligeon wat wil je nog meer ooijer op de bank houden hij kan deze jonge jongens nog wat bijleren op de training, geen chivu halen zonde,
Mikeyg22
 Mikeyg22 - zondag 22 januari 2012 - 21:57   quote  deeplink  
foutje zal em even overnieuw eropzetten
Mikeyg22
 Mikeyg22 - zondag 22 januari 2012 - 21:59   quote  deeplink  
we kunnen ook naar de toekomst kijken als je de volgende spelers haalt kun je goed vooruit.

janmaat (transfervrij)
Gouweleeuw +- 3 miljoen
virgel van dijk +- 3 miljoen

je hebt dan met alderweireld,boilesen een jonge een goeie en vooral sterke verdediging staan daarop kun je verder met de volgende lichting als van rhijn,ligeon wat wil je nog meer ooijer op de bank houden hij kan deze jonge jongens nog wat bijleren op de training, geen chivu halen zonde,
clarens1
 clarens1 - zondag 22 januari 2012 - 22:27   quote  deeplink  
nou chivu kan nog wel 3 jaar mee hoor, ik zou niet weten waarom dat zonde zou zijn
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 januari 2012 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2012 - 21:59 schreef Mikeyg22 het volgende:
we kunnen ook naar de toekomst kijken als je de volgende spelers haalt kun je goed vooruit.

janmaat (transfervrij)
Gouweleeuw +- 3 miljoen
virgel van dijk +- 3 miljoen

Ooijer blijft geen eeuwigheid op de bank...die stopt er mee aan het eind van het seizoen...
We hebben naast Alderweireld, Boilesen ook van Rhijn en Ligeon...dus aanstormend talent genoeg....nu kom jij met Gouweleeuw en Janmaat en van Dijk...prima maar dat is ook weer jeugd...die gaan dus onze jeugdspelers voor de voeten lopen....ERVARING daar draait het om...dat is wat we nodig hebben....we spelen Europees voetbal....nogmaals we spelen europees voetbal...tussen door die mickey mouse competitie waar we het al zo moeilijk mee hebben...ERVARING....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 januari 2012 - 23:40   quote  deeplink  
Arno Vermeulen heeft Ajax in Studio Voetbal en tip gegeven. "Ik zou als ik Ajax was Simon Poulsen naar Amsterdam halen als de nieuwe linksback."
http://www.ajaxclub.nl/nieuws/Vermeulen:_Ajax_moet_Poulsen_halen.html

Jan van halst zei toen dat dit een mindere stap was...Ajax is niet beter als AZ de laatste jaren...zat me weer flink te ergeren aan die beelden van van Halst en hoe goed die Viergever en die Maarten Martens wel niet was tijdens de wedstrijd en hoe slecht Ajax was....kutprogramma...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 januari 2012 - 23:41   quote  deeplink  
Arno....wij hebben BOILESEN!!!!
remco k
 remco k - zondag 22 januari 2012 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2012 - 23:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Arno Vermeulen heeft Ajax in Studio Voetbal en tip gegeven. "Ik zou als ik Ajax was Simon Poulsen naar Amsterdam halen als de nieuwe linksback."
http://www.ajaxclub.nl/nieuws/Vermeulen:_Ajax_moet_Poulsen_halen.html

Jan van halst zei toen dat dit een mindere stap was...Ajax is niet beter als AZ de laatste jaren...zat me weer flink te ergeren aan die beelden van van Halst en hoe goed die Viergever en die Maarten Martens wel niet was tijdens de wedstrijd en hoe slecht Ajax was....kutprogramma...
Toch had van Halst het bij het rechte eind..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 23 januari 2012 - 00:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2012 - 23:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch had van Halst het bij het rechte eind..
Je kan ook leuke combinaties met Lodeiro aan de rechterkant in de aandacht brengen...niet alleen van AZ laten zien...
ajaxfan lol
 ajaxfan lol - maandag 23 januari 2012 - 00:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2012 - 18:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Chivu is een goed voorbeeld maar het mag van mij ook een andere ervaren verdediger zijn...Het voordeel van Chivu is wel dat er een ijzersterke verdiger komt die graag weer voor Ajax wilt spelen....Chivu speelt graag centraal die kans krijgt hij niet bij zijn huidige werkgever...
Denk dat Chivu bewezen heeft een goede verdediger te zijn...dat was in die tijd bij Ajax al...
Mido was in zijn eerste tijd ook goed en litmanen ook
Eide
 Eide - maandag 23 januari 2012 - 00:35   quote  deeplink  
Het probleem van Ajax op dit moment is niet op te lossen met Chivu. Het probleem van Ajax is dat het zich momenteel nog niet uit een natte papieren zak kan voetballen. Zodra er ook maar iets druk is leidt dit Ajax balverlies. Ballen over 5 meter gewoon achter de man. Janssen verzuipt op het middenveld want hij heeft niet het loopvermogen om het gat tussen Enoh en Eriksen te dichten, Enoh kan goed ballen afpakken maar levert ook zo weer in. Vertonghen kan amper inschuiven want achter is het met Anita en Blind als backs zo lek als een mandje....

Ajax moet gewoon gaan voetballen. En dus ook een opstelling maken waar voetbal in zit. Als Ajax gewoon gaat voetballen wordt de druk op de verdediging vanzelf minder.

Anita ipv Janssen, Vertonghen een lijn vooruit op de plek van Enoh, Van Rhijn ermee centraal achterin en Koppers op linksback. Lodeiro belonen voor zijn uitstekende spel tot zover en gewoon op linksbuiten.

Zeker niet de sterkste opstelling maar wel een waar in duidelijk wordt dat wanprestaties niet worden geaccepteerd, en waar Ajax in één klap meer voetbal, en en beter vermogen tot druk zetten krijgt op het middenveld en wara je met Anita een jogen krijgt die het wel kan belopen op het middenveld en door zijn pressie een verschil kan maken terwijl hij toch prima kan voetballen. Met Vertonghen nog een bult power en lengte die makkelijker kan inschuiven en daarbij kan rekenen op Anita die gewoon inzakt als Jan inschuift.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 januari 2012 door Eide --
corvermeer
 corvermeer - maandag 23 januari 2012 - 10:08   quote  deeplink  
wie het ook word duidelijk is wel dat er achterin wat moet gaan gebeureb want op deze manier word je echt geen kampioen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 23 januari 2012 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2012 - 00:15 schreef ajaxfan lol het volgende:

[..]

Mido was in zijn eerste tijd ook goed en litmanen ook
Wat insinueer je? Chivu is pas 31 jaar....bij jou al afgeschreven ???? Kan makkelijk nog 4 jaar mee....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 23 januari 2012 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2012 - 10:08 schreef corvermeer het volgende:
wie het ook word duidelijk is wel dat er achterin wat moet gaan gebeureb want op deze manier word je echt geen kampioen
Dat bedoel ik....zo moeilijk is dat niet...zelfs de Boer weet dat die is ook niet gek.....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 23 januari 2012 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2012 - 00:35 schreef Eide het volgende:
Het probleem van Ajax op dit moment is niet op te lossen met Chivu. Het probleem van Ajax is dat het zich momenteel nog niet uit een natte papieren zak kan voetballen. Zodra er ook maar iets druk is leidt dit Ajax balverlies. Ballen over 5 meter gewoon achter de man. Janssen verzuipt op het middenveld want hij heeft niet het loopvermogen om het gat tussen Enoh en Eriksen te dichten, Enoh kan goed ballen afpakken maar levert ook zo weer in. Vertonghen kan amper inschuiven want achter is het met Anita en Blind als backs zo lek als een mandje....

Ajax moet gewoon gaan voetballen. En dus ook een opstelling maken waar voetbal in zit. Als Ajax gewoon gaat voetballen wordt de druk op de verdediging vanzelf minder.

Anita ipv Janssen, Vertonghen een lijn vooruit op de plek van Enoh, Van Rhijn ermee centraal achterin en Koppers op linksback. Lodeiro belonen voor zijn uitstekende spel tot zover en gewoon op linksbuiten.

Zeker niet de sterkste opstelling maar wel een waar in duidelijk wordt dat wanprestaties niet worden geaccepteerd, en waar Ajax in één klap meer voetbal, en en beter vermogen tot druk zetten krijgt op het middenveld en wara je met Anita een jogen krijgt die het wel kan belopen op het middenveld en door zijn pressie een verschil kan maken terwijl hij toch prima kan voetballen. Met Vertonghen nog een bult power en lengte die makkelijker kan inschuiven en daarbij kan rekenen op Anita die gewoon inzakt als Jan inschuift.
Alder is voor de 2e x geblesseerd...halverwege de 1e helft van deze competitie was ook Vertonghen nog geblesseerd...van der Wiel is ook voor de 2e x geblesseerd...Boilesen blijft ook maar duren we komen simpel mankracht te kort...broekies hebben we meer dan genoeg maar hebben we nog verdedigers die onze verdediging kunnen leiden ??? Ben het wel met je eens dat we het voetballend op moeten lossen....maar voetballend alleen los je het niet alleen op....heel simpel de tegenstander weet ook dat we achterin niet lekker in de spelers zitten....juist daarom wordt er door de tegenstander extra druk gezet op onze verdediging ....Lodeiro er in helemaal mee eens...die mag de Boer niet meer passeren....
Eide
 Eide - maandag 23 januari 2012 - 10:59   quote  deeplink  
@Jack Huntelaar
Weet ik wel en is ook zo. Ik stel alleen dat het probleem van Ajax niet is op te lossen met Chivu. Chivu als kwaliteits- en ervaringsinjectie zou natuurlijk prima zijn. Maar als er keuzes gemaakt moeten worden dan denk ik niet dat dit een prioriteit moet zijn. Dat is namelijk de ploeg aan het voetballen krijgen. En dat gevecht win je niet achterin.

Even de korte blessures niet meegenomen verschilt Ajax maar op 1 plek van de verdediging die vorig jaar in de Arena niet te passeren was. De conlusie mag dan ook best wel zijn dat het manco ergens anders ligt dan puur de kwaliteit van de spelers (hierbij natuurlijk in acht genomen dat Blind heel veel tekort komt en dat Anita niet als back moet spelen). Dat manco ligt op het middenveld waar Ajax niet of nauwelijks aan voetbal toekomt.

Eind vorig seizoen hadden we hier ook een discussie over en ook toen kwamen we tot de conclusie dat de inculling van het middenveld belangrijker was dan al het andere. Die discussie ging toen om de komst van Janssen, de rol van Enoh en de tactische invulling van aanvallende en verdedigende taken op het middenveld. En dat is nu precies waar de schoen wringt.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 januari 2012 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2012 - 10:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Alder is voor de 2e x geblesseerd...halverwege de 1e helft van deze competitie was ook Vertonghen nog geblesseerd...van der Wiel is ook voor de 2e x geblesseerd...Boilesen blijft ook maar duren we komen simpel mankracht te kort...broekies hebben we meer dan genoeg maar hebben we nog verdedigers die onze verdediging kunnen leiden ??? Ben het wel met je eens dat we het voetballend op moeten lossen....maar voetballend alleen los je het niet alleen op....heel simpel de tegenstander weet ook dat we achterin niet lekker in de spelers zitten....juist daarom wordt er door de tegenstander extra druk gezet op onze verdediging ....Lodeiro er in helemaal mee eens...die mag de Boer niet meer passeren....
Hou maar op Jack er zijn hier nog steeds mensen die denken dat Chivu geen aanwinst meer is en
dat het prima met Anita,Blind en Ooijer op te lossen is.
Menig club is zich al aan het versterken voor volgend seizoen om vertrek voor spelers op te vangen.
Wat doet Ajax? Te druk met de puinhopen in het bestuur zo dat er geen tijd is om te bedenken dat het NU tijd is voor actie. Nu sterke speler(s) aantrekken kan nuttig zijn voor dit seizoen en anders voor als sterkhouders van de zomer vertrekken.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 januari 2012 - 11:12   quote  deeplink  
Naar mijn idee zit begint het probleem met de keeper niet dat hij er alles aan kan doen maar
hij straalt niet echt vertrouwen uit. Dan De linksback naar mijn mening op Boilissen na te zwak bezet een Poulsen, Butner(zijn enkel voorbeelden) kun je daar goed gebruiken. Middenveld met Anita controlerend middenvelder met lodeiro, Jansen, Erikssen, Siem, daarvoor is echt niet slecht. Linksbuiten Sulejmani,Boerichter is ook prima Spits Dost halen en rechts Narsing. Of Sulejmani rechts Tadic links. Kost wat maar je doet wel gelijk weer mee met de titelstrijd.
We missen op dit moment gewoon stukje kwaliteit ik zeg daar bij wel mede door blessure.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 23 januari 2012 - 11:19   quote  deeplink  
Chivu zong toen al met het kampioenschap "Nog een jaar, nog een jaar, nog een jaaaaaar"
Toen hield hij dus al van Ajax en nu nog steeds!
1e klas bikkel en die hebben we nodig -------» HALEN, EREN EN ALLES WINNEN!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 januari 2012 door ALTIJD PRIJS IN DE K --
toppertje
 toppertje - maandag 23 januari 2012 - 11:43   quote  deeplink  
Gmorgen allemaal, ben nieuw hier maar zeker niet nieuw in het ajax leven, ben er ook van mening van dat we chivu kunnen halen, lukt het dit seizoen niet om hoog te komen, dan hebben we wel iemand met ervaring om eventueel de jonge jongens aan te jagen, ben zelf ook jeugd trainer en belangrijk is dat je geen 3 stappen tegelijk zet, maar gewoon met stap 1 begin, en dat zeker als er jongens gaan-komen na het 1e en dan heb je als speler chivu wel een goeie, verder die van dijk er ook bij halen en dan komt stap 2 en 3 vanzelf wel.
Ajax-Fan020
 Ajax-Fan020 - maandag 23 januari 2012 - 11:52   quote  deeplink  
Cilissen
vd wiel- Alderwereild - Chivu - Poulsen

Verthongen
Eriksen/ De jong Eriksen/ Lodeiro

Sulejmani Sigthorsson Boerrigter

Ajax moet chivu en poulsen halen en ook vind ik dat ze nog een buitenspeler moeten halen, narsingh ? Je ziet dat nu boerrigter geblesseerd is ajax te zwak is op die positie en evt. nog een extra spits Dost/Benschop.
Er mag bij ajax best wel concurrentie zijn op posities zo als dat bij andere topclubs ook is.
En dan kun je jeugd zoals, Koppers, van rhijn, ligeon, boilessen rustig brengen en achterin rouleren.
toppertje
 toppertje - maandag 23 januari 2012 - 12:03   quote  deeplink  
ben ik het mee eens ajax-fan020, bij ajax moet alles en een snel tempo en aangezien dat het niet geholpen heeft de afgelopen jaren, kun je beter [ na mij weten ] het rustig inbrengen, wat ik al net schreef, maak je stappen en het inbrengen van nieuwe-jonge spelers, werkt echt beter dan als je alles te snel doet, al ken ajax weinig geduld, en hoewel er bij supporters geen geduld is en alleen maar resultaat wil zien snap ik erg goed, maar momenteel werkt het niet, breng rustig in met jonge spelers [ en ook zo speler als chivu ] in en je heb betere resultaat, en frank de boer moet zijn eigen lijn volgen en alles in stappen doen, wordt later echt beloond.
Ajax-Fan020
 Ajax-Fan020 - maandag 23 januari 2012 - 12:17   quote  deeplink  
Ben ik het mee eens. We willen allemaal zo snel mogelijk resultaat zien! maar op het moment gaat dat niet bij Ajax, je kunt niet meteen alles van de jeugd verwachten. En zullen er dus ook hier en daar gerichte aankopen gedaan moeten worden. Ik ben een voorstander van het inbrengen van de eigen jeugd maar alleen hiermee redden we het niet. Iedere topclub doet aankopen en niet alleen maar jeugd. En je hebt ook een goede bank nodig voor als er gewisseld moet worden of als er blessures zijn en op dit moment vind ik die ERG zwak. Er zal iets moeten gaan gebeuren bij Ajax en ik hoop dat dat door iedereen wordt ingezien.
toppertje
 toppertje - maandag 23 januari 2012 - 12:43   quote  deeplink  
Ik begrijp echt een ieder die zoiets denk ja maar ajax is de top, dat klopt ook, en dat je een duur kaartje moet kopen of van ver komt enz enz klopt allemaal, vandaar dat er weinig geduld is maar zie nu wat er staat, en wat is er verschil met nu en 5 jaar geleden [ ja een keer kampioen en goeie spelers verkocht ] tuurlijk is dat erg leuk en goed, maar bedoel breng alles met gerichte stappen in, en bekijk de situatie nu eens reeel aan, ik ben er zeker van als je het doet met beleid en geduld en f. de boer zijn lijn door laat gaan dan wordt echter meer beloond dan een keerte [ na lange tijd kampioen ] maar dan met goed, leuk voetbal en ruim kampioen en wordt ajax de ajax die we kennen, en wordt je wel beloond voor je kaartje en als je van ver komt, maar laten we alle erachter staan en laat onze frankie zijn gaan komt alles goed [ en dan ook effe dit, paar mensen uit het bestuur, en jc ook zijn gang laten gaan ]
swennos
 swennos - maandag 23 januari 2012 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2012 - 11:52 schreef Ajax-Fan020 het volgende:
Cilissen
vd wiel- Alderwereild - Chivu - Poulsen

Verthongen
Eriksen/ De jong Eriksen/ Lodeiro

Sulejmani Sigthorsson Boerrigter

Ajax moet chivu en poulsen halen en ook vind ik dat ze nog een buitenspeler moeten halen, narsingh ? Je ziet dat nu boerrigter geblesseerd is ajax te zwak is op die positie en evt. nog een extra spits Dost/Benschop.
Er mag bij ajax best wel concurrentie zijn op posities zo als dat bij andere topclubs ook is.
En dan kun je jeugd zoals, Koppers, van rhijn, ligeon, boilessen rustig brengen en achterin rouleren.
En wat denk je daar voor uit te geven .
Ajax is opnieuw aan het opbouwen , en dat moet je tijd geven .
Chivu vond ik een goeie maar waarom hem halen als die al jaren niet meer als centrale verdediger heeft gespeeld ?
toppertje
 toppertje - maandag 23 januari 2012 - 12:52   quote  deeplink  
ajax is in de opbouw, kost tijd en geduld en ja ook geld, gaat me niet om wie er moet komen, als het maat gericht aankopen zijn, en samen met het inbrengen van ajaxjeugd, maar ajax moet tog iets meer de tijd nemen [ ala kan een club als ajax geen tijd, want ajax moet altijd voor de prijzen gaan ] maar moet niet onder het ajax voetbal leiden vindt ik, dan maar meer geduld, en later wel goed en mooi voetbal en dan meer worden beloond
toppertje
 toppertje - maandag 23 januari 2012 - 12:54   quote  deeplink  
foutje, al kan een club als ajax geen tijd [ en geen ala kan een club als ajax geen tijd, srry daarvoor hahhaahaha
nora
 nora - maandag 23 januari 2012 - 13:06   quote  deeplink  
Met deze selectie wordt je beslist geen kampioen en je zal moeten beginnen met een grote schoonmaak.Dat begint bij je keeper iedereen houd zijn hart vast als hij de bal krijgt ,helaas is hij een onrustige faktor achterin,vervangen door Gillesen is een groter talent.Een rechts en een linksback ,v/d Wiel zal wel weg gaan Ligeon is nog niet stabiel genoeg,linksback is Boilessen maar je hebt niks daar achter evt.bij vormverlies (hij is jong) moet je een goede vervanger voor hebben (Blind verkopen of als standin gebruiken centraal).Vertongen zal wel weg gaan evt.Chivu en van Rhijn daar voor neerzetten.
Middenveld het grootste probleem door de fout om de Zeeuw te verkopen en met middenvelders als Jansen en de Jong wat allebei geen snelle jongens zijn wordt je geen kampioen.Maar met jongens als Serero en Rits en Fisher en Klaasen en Booy heb je grote talenten achter de hand ,maar tussen als die talenten hoort ook wel wat routine dat moet dan op de schouders van Eriksen komen zelf pas 19 of 20.Mijn advies Jansen en de Jong verkopen.Voorhoede is met een (te zware) Sulejmanie en Boerigter en Siggi goed bezet maar dat is niet voldoende,ik zou graag Narsing op rechts zien en Ebicilio en Obiliz en Lukoki verhuren en er moet een tweede spits komen achter Siggi dat zou misschien die Spits van Groningen kunnen worden.Bully zal weg gaan en Gastillon is volgens mij nog niet rijp voor Ajax evt.nog een jaar verhuren.
Blaatkoe
 Blaatkoe - maandag 23 januari 2012 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 januari 2012 - 19:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Zeker, maar waarom een speler terughalen die helemaal niet aan spelen toekomt bij z'n ploeg??
dat een speler niet of nauwelijks aan spelen toekomt zegt niets over zijn voetbalkwaliteiten. Neem bijvoorbeeld een kaka, een elhammie(ondanks zijn gedrag enz een goede voetballer).
toppertje
 toppertje - maandag 23 januari 2012 - 13:28   quote  deeplink  
het probleem van ajax is achterin, de beste aanval begint van achter, als het daar fout gaat, komen ze op het middenveld, o.a theo in de problemen, en dus ook voorin, een grootte schoonmaak is onzin, geduld en gericht kopen, maar bij ajax moet het altijd snel en presteren, ja we zien het de afgelopen jaren, meer geduld, dan maar effe niet, maar je wordt dan zeker in de toekomst veel beloond, met goed en mooi voetbal.
Danielson 1448
 Danielson 1448 - maandag 23 januari 2012 - 14:21   quote  deeplink  
Chivu zal net als Rijkaard in 1995 van enorme waarde zijn voor jongere spelers
Het is een ongelovelijke publieksspeler een enorme aanjager,halen het had al moeten
gebeuren en Jan Vertonghen op het middenveld net als hij bij de Rode Duivels.
Poulsen erbij op links,klaar eindelijk goeie verdedigers.Rvc weg,Johan regelt de
jeugdopleiding,jezus christus wie maakt me nu wakker,ik droomde zo fijn.
Ajax-Fan020
 Ajax-Fan020 - maandag 23 januari 2012 - 14:30   quote  deeplink  
Voor +- 10miljoen. haal je denk ik 4 spelers die van meerwaarde zijn voor ajax.
Chivu bijna einde contract
Poulsen Bijna einde contract
Benschop voor 3/4milj. want AZ kan het geld goed gebruiken
Narsingh Zal de enige spelers zijn die een redelijk bedragen moet kosten.

Maar met deze spelers maak je wel weer een sterk team ondanks de blessure gevallen bij ajax. Bij 040 Hebben ze ook kunnen investeren en er staat een sterk team dus waarom zouden wij dat bij Ajax niet kunnen.
Eide
 Eide - maandag 23 januari 2012 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2012 - 14:30 schreef Ajax-Fan020 het volgende:
Voor +- 10miljoen. haal je denk ik 4 spelers die van meerwaarde zijn voor ajax.
Chivu bijna einde contract
Poulsen Bijna einde contract
Benschop voor 3/4milj. want AZ kan het geld goed gebruiken
Narsingh Zal de enige spelers zijn die een redelijk bedragen moet kosten.

Maar met deze spelers maak je wel weer een sterk team ondanks de blessure gevallen bij ajax. Bij 040 Hebben ze ook kunnen investeren en er staat een sterk team dus waarom zouden wij dat bij Ajax niet kunnen.
Wat gaat Ajax met deze lui bereiken dan volgens jou? Poulsen is uit de Deense ploeg gevoetbalt door Biolesen toen die nog fit was, Ajax heeft met Siggie een spits, 4 miljoen voor een wisselspeler vind ik niet slim, Chivu zou kwalitatief mooi zijn, maar alleen bij een vertrek van Vertonghen. Anders zit Cristian namelijk alleen de ontwikkeling van Alderweireld en Van Rhijn in de weg.

Laat over Narsingh. Ja, leuke voetballer. Gaat heel veel kosten. Of dat het waard is? Zeker omdat het probleem van Ajax niet de individuele klasse van de veldspelers is. Het probleem van Ajax is als team voetballend tot oplossingen komen. Ik zie hier niemand tussen staan die de balans terug kan brengen bij Ajax. Dat kan ook alleen met tactische keuzes.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 januari 2012 door Eide --
mitch_amsterdam
 mitch_amsterdam - maandag 23 januari 2012 - 14:51   quote  deeplink  
De zeeuw, gabir, suarez, pantelic, dat zijn leuke spelers.
clarens1
 clarens1 - maandag 23 januari 2012 - 14:53   quote  deeplink  
als ik frank was nu toch maar actie ondernemen want ooijer is nu ook 2 tot 4 weken uitgeschakeld.
Ajax-Fan020
 Ajax-Fan020 - maandag 23 januari 2012 - 14:54   quote  deeplink  
Deze spelers brengen meer kwaliteit bij ajax. Noem mij eens een buitenspeler die in de basis zou kunnen thuishoren bij ajax buiten boerrigter en sulejmani ? Een spits naast sightorson ? En als chivu gehaald zou worden kan verthongen doorschuiven naar de CM positie en kan alderweireld gewoon spelen en van rhijn rustig aan gebracht worden. Dat over Poulsen ben ik met je eens, maar wie zie jij als ideale back-up van boilessen ? Anita, Blind ? Nee totaal niet! Er hoort concurrentie te zijn bij een topclub en niet alleen maar denken dan zit er voor zoveel geld op de bank. Je hoort ook een goede bank bezetting te hebben.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 januari 2012 - 15:12   quote  deeplink  
Inderdaad en je laat dan de beste 11 spelen. Plus je kan rouleren om tegenstanders te verassen.
1,2, of zelfs 3 blessures zijn dan makkelijker op te vangen. Als je een goed elftal heb staan en
er speelt er 1 minder maakt het niet veel uit. Nu spelen er 4 of 5 minder en je heb niks om te vervangen.
Eide
 Eide - maandag 23 januari 2012 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2012 - 14:54 schreef Ajax-Fan020 het volgende:
Deze spelers brengen meer kwaliteit bij ajax. Noem mij eens een buitenspeler die in de basis zou kunnen thuishoren bij ajax buiten boerrigter en sulejmani ? Een spits naast sightorson ? En als chivu gehaald zou worden kan verthongen doorschuiven naar de CM positie en kan alderweireld gewoon spelen en van rhijn rustig aan gebracht worden. Dat over Poulsen ben ik met je eens, maar wie zie jij als ideale back-up van boilessen ? Anita, Blind ? Nee totaal niet! Er hoort concurrentie te zijn bij een topclub en niet alleen maar denken dan zit er voor zoveel geld op de bank. Je hoort ook een goede bank bezetting te hebben.
Dan stel je hier dat je miljoenen uit wil geven aan wisselspelers. Ik ben het gelijk met je eens dat er kwaliteit bij moet komen maar dat kan en mag natuurlijk niet 10+ miljoen kosten (grove schatting van de kosten van Narsingh/Poulsen/+??) om over de salaris kosten maar even niet te spreken).

De realiteit is dat Ajax het salaris huis binnen de perken moet houden. Een tweede feit, en iets dat onbeantwoord blijft, is dat de individuele kwaliteiten van spelers (een enkeling als Blind daargelaten) het probleem niet is.

Je kan je niet uit alle problemen kopen. Ik zie veel liever een structurele zoektocht naar de wijze waarop Ajax weer goed gaat voetballen. En als er dan geld uitgegeven wordt, dan om net dat te bewerkstelligen en dan 1 speler aantrekken die dat mogelijk gaat maken. Elders al eens uitgelegd maar dan moet de ploeg om en weer naar het echte Ajax, met een centrale verdediger voor de 3 mandekkers, een echte links en rechts half die helemaal in dienst van de ploeg spelen en een echte 10 achter de spits (dus de punt naar voren en niet naar achter). Die links- en rechtshalf moeten dan geen controleurs zijn maar mannen die pressie kunnen spelen en wel met hun man mee gaan. Maar het moeten bovenal voetballers zijn.

Dat kan Anita overigens wel invullen, maar een tweede van dat type heeft Ajax nu niet bij de selectie. Wel heel veel manen die op 10 kunnen (Eriksen, Janssen, Serero, de Jong, Lodeiro) maar een echte 2e half zoals bijvoorbeeld Davids en Seedorf dat erg goed konden hebben we gewoon niet.

Danielson 1448
 Danielson 1448 - maandag 23 januari 2012 - 16:04   quote  deeplink  
Ik lees dat supporters ook wel een spits erbij zouden willen,waarom proberen
ze niet Lukaku te huren van Chelsea die is meteen inzetbaar en kun je deJong
weer naar het middenveld zetten.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 23 januari 2012 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2012 - 16:04 schreef Danielson 1448 het volgende:
Ik lees dat supporters ook wel een spits erbij zouden willen,waarom proberen
ze niet Lukaku te huren van Chelsea die is meteen inzetbaar en kun je deJong
weer naar het middenveld zetten.
Sorry hoor, maar dit is gewoonweg niet realistisch. Bedenk wat die jongen voor salaris ontvangt en neem daarbij dat hij ook door clubs in Engeland gehuurd kan worden en je weet gewoon dat het onmogelijk word!
Ajax-Fan020
 Ajax-Fan020 - maandag 23 januari 2012 - 16:15   quote  deeplink  
Het mag normaal niet zoveel kosten. Maar dit heeft Ajax wel nodig. Normaal hadden ze een spits met El Hamdouie maar die komt er niet meer bij als hij vertrekt is het salaris huis al een stuk groter. Janssen mag vertrekken wat mij betreft voelt zich totaal niet goed bij ajax en als dan blind ook nog eens weggaat en enkele spelers verhuurd worden kan ajax dit makkelijk aan in het salaris huis.
AFC M&M
 AFC M&M - maandag 23 januari 2012 - 16:18   quote  deeplink  
Prioriteiten:
CV, CVM, LB,RB, SP, RV of LV
RB: Cicinho(Palmeiras)
LB: Poulsen
CV: Viergever/Gouweleeuw/Chivu
CVM: R. ELM?
SP: Montero
RV: Narsingh
LV; Tadic
Ajax-Fan020
 Ajax-Fan020 - maandag 23 januari 2012 - 16:23   quote  deeplink  
Verthongen op de CVM, Poulsen LB. Chivu CV. Narsingh RV/LV en nog een spits dus 4 aankopen.
AFC M&M
 AFC M&M - maandag 23 januari 2012 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2012 - 16:23 schreef Ajax-Fan020 het volgende:
Verthongen op de CVM, Poulsen LB. Chivu CV. Narsingh RV/LV en nog een spits dus 4 aankopen.
ook nog een cvm en een RB
clarens1
 clarens1 - maandag 23 januari 2012 - 16:41   quote  deeplink  
wat ik ook zo raar vind, dat je er ook helemaal niks over hoor, en ik bedoel over aankopen dan. Ik mag toch niet hopen dat de boer tevreden is met zijn selectie. Wat ik ook hoorde maar wat ik niet kan bevestigen is dat boerrigter misschien afgekeurd gaat worden en dat word bij vi vanavond verteld door johan derksen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5136
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Toch maar Chivu halen

0.0064730