|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Op de plaats van Janssen wel ja...nee we zitten niet krap in de middenvelders maar die kun je niet vergelijken met deze jongen...9 miljoen is geen kleintje...en waar verliezen we elke x de slag....1x raden...juist op het middenveld omdat Janssen en eriksen niet goed genoeg meeverdedigen...het is maar een tip...het is geen must want met Chivu er bij in de verdediging ben ik al blij.... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Of een Suarez van Anderlecht ook een techn.goede middenvelder maar ook wat belangrijker is een winnaar met een enorm loopvermogen,en dit type ontbreekt bij ons op het middenveld. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
topic: Toch maar Chivu halen |
Ik heb de laatste tijd eens na zitten denken over de aankopen van de afgelopen jaren en met name die, waarvan we op basis van het verleden en/of de huidige vorm van desbetreffende speler onze hoop vestigen.
Met pijn in het hart, zeg ik toch nee tegen deze stelling.
Ook Chivu is één van mijn Ajax-helden. In de jaren dat hij bij ons speelde viel hij mij op door zijn tomeloze inzet , ongeacht de tegenstander en helaas door zijn vele kaarten. Chivu gaf mij altijd het gevoel dat hij zich thuis voelde bij Ajax, doormiddel van een goed contact met de supporters en door zich als een gewone sterveling te gedragen, werd hij door de fans(zoals ook bij Jari en Jantje) als ras-Amsterdammer aangezien.
Dat beeld wil ik zo houden en ik ben bang dat als Ajax hem zover krijgt om hem terug te halen, naar (het in mijn ogen) zijn geliefde Amsterdam, dat die terugkeer zal uitlopen op een fiasco.
Niet dat ik geen vertrouwen heb in Chivu in zijn huidige vorm, want hij is nu tig keren meer ervaren als toen hij hier vertrok, maar omdat iedere (oud-)speler het hier voor zijn kiezen krijgt, waneer die niet voldoet aan de verwachtingen.
Met het terughalen van oudgediendes krijgen we het Ajax-spelletje niet terug. Ajax moet investeren in de jeugd en zorgen dat zij het automatisme, die hun in de jeugdopleiding aangeleerd hoort te zijn, weer bij het eerste elftal op het veld zichtbaar wordt.
Aangezien de manier van opleiden op De Toekomst verschild met die van de gloriejaren zal dat nog wel even duren voordat we dat terug zien. Plan Cruijff gaat nu hopelijk ingezet worden op De Toekomst en dat vind ik ook een rede om gelijk voor het eerste elftal te doen. Al helemaal omdat we nu een trainer hebben die weet hoe die automatismes behoren te werken. De Boer laat ons Ajax taktisch wel spelen zoals Ajax behoort te spelen maar dan moet je niet teveel spelers (met ervaring als compensatie) gaan inpassen, maar moet je het doen met de (matige) jeugdspelers die je nu hebt en moet je niet terug willen vallen op een Ooijer, Enoh, Janssen en evt een Chivu. Geen slechte voetballers hoor, maar ook met die spelers heb je geen garantie tot succes, dan zie ik Ajax (voorlopig) liever 'falen' met de eigen opleiding, dan met aangekochte (ervaren-)spelers om te proberen te compenseren dat we er nog lang niet zijn.
Er zullen toch vaker jeugdspelers spelminuten moeten maken, sterker nog die behoren in de basis te staan. Het resultaat zal dan niet altijd even goed zijn maar de basis ben je dan aan het leggen. Zodat spelers die over 2 à 3 jaar doorstromen, als het plan Cruijff zijn vruchten aan het afwerpen is, gelijk ingepast kunnen worden.
Dus: De Boer, trek geen oudere spelers meer aan omdat je denkt dat jonge garde er nog niet klaar voor is. Ook geen spelers zoals mijn held Chivu, ben bang dat mijn mooie herrineringen aan hem verloren gaan. Alleen dan maak je het team klaar om de nieuwe generatie in te passen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 januari 2012 door baco74 -- |
|
|
|
|
judo72
|
|
|
je kan ook het momplete belofte elftal sturen die zijn ongeslagen gr joop |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Hallo Joop,
Denkt u echt dat het beloften elftal kans maakt in de kolkende kuip? Het zou zomaar kunnen dat die fnoord van de mat speelt! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Een jeugdspeler die goed genoeg is in de ogen van Frank de Boer om aan te sluiten bij het eerste elftal is volgens mij goed genoeg om te spelen in de kuip.
Jeugdspelers van Ajax voetballen al jaren onder grote druk en hoog verwachtingspatroon.
Ik maak me meer zorgen om de aankopen. Vermoeidheidsbreukjes..? Nog niet eerder van gehoord maar we hebben er nu al twee bij het eerste team.?!
Gewoon de jeugd erin smijten. Die hebben nog wel gevoel voor het oude Ajax positiespel en willen zich bewijzen en dat vertaald zich in gedrevenheid en inzet.
Ik zeg go go go en de spelers van Feijenoord zijn echt niet veel ouder by the way! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 25 januari 2012 - 14:11 schreef nora het volgende:Of een Suarez van Anderlecht ook een techn.goede middenvelder maar ook wat belangrijker is een winnaar met een enorm loopvermogen,en dit type ontbreekt bij ons op het middenveld. Klopt alleen is Suarez van Anderlecht erg prijzig.....we missen een goede VM op de plaats van Enoh...Enoh komt te kort laat steken vallen op die positie zodat onze achterhoede onder directe druk komt....Enoh heeft een enorm loopvermogen dus alleen met dat kom je er niet mee....een verkeerde pass op die positie en je bent weg....ik snap wel waarom De Boer het geprobeerd heeft met Janssen omdat die een bal exact kan wegleggen alleen Janssen komt snelheid te kort.... komt dan meeverdedigend in de problemen.....Jan zou heel goed op die positie uit de voeten kunnen vandaar dat ik een voorstander ben voor Chivu of Boularouz....Jan moet je niet verkopen die moet doorschuiven naar het middenveld... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 25 januari 2012 - 16:36 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Klopt alleen is Suarez van Anderlecht erg prijzig.....we missen een goede VM op de plaats van Enoh...Enoh komt te kort laat steken vallen op die positie zodat onze achterhoede onder directe druk komt....Enoh heeft een enorm loopvermogen dus alleen met dat kom je er niet mee....een verkeerde pass op die positie en je bent weg....ik snap wel waarom De Boer het geprobeerd heeft met Janssen omdat die een bal exact kan wegleggen alleen Janssen komt snelheid te kort.... komt dan meeverdedigend in de problemen.....Jan zou heel goed op die positie uit de voeten kunnen vandaar dat ik een voorstander ben voor Chivu of Boularouz....Jan moet je niet verkopen die moet doorschuiven naar het middenveld... Ben het zoals vaker met je eens kun je van Rhijn langzaam brengen en kun je Vertongen doorschuiven is dat probleem ook opgelost. Hoop dat ze achter de schermen bezig zijn met verdedigers. Anita(alleen voor echte nood) en Blind en Ooijer achterin is echt helemaal niks. Ligeon moet nog een hoop leren maar dat gaat eenmaal makkelijker in een goed draaiend team.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 januari 2012 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
wou chivu niet naar real? remco over waarom nou chivu he.... ik weet het niet, maar heel veel mogelijkheden zijn er denk ik niet zou wel graag simon poulsen en daryl janmaat zien komen, janmaat voor als graag gaat. is mijn mening |
|
|
|
|
judo72
|
|
|
zeker weten de beloftes hebben de branie die bij het eerste ont breekt gr judo 72 |
|
|
|
|
judo72
|
|
|
het is toch godsgeklaagt dat een topclub geen verdedegers heeftgr judo |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Verdedigers worden niet opgeleid de mindere aanvallers worden omgeturnd als verdediger. |
|
|
|
|
schapio
|
|
|
ik zou nu nog even wachten met chivu en na het seizoen als vertonghen verkocht wordt proberen om hem transfervrij op te halen. anders is pogatetz een goede vervanger van jan en heeft dan nog jaar contract dus misschien ook niet te duur |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 25 januari 2012 - 17:26 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ben het zoals vaker met je eens kun je van Rhijn langzaam brengen en kun je Vertongen doorschuiven is dat probleem ook opgelost. Hoop dat ze achter de schermen bezig zijn met verdedigers. Anita(alleen voor echte nood) en Blind en Ooijer achterin is echt helemaal niks. Ligeon moet nog een hoop leren maar dat gaat eenmaal makkelijker in een goed draaiend team. Klopt ja, nu weer.....ben het wederom eens met je wat betreft onze spelers, posities, en waar wij ervaring missen....als wij het goed zien...hoop ik dat de Boer het ook zo gaat zien hahahaha.... |
|
|
|