|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: PRAAT MEE: De Klassieker: Feyenoord - Ajax: 3-1 |
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
DATUM: 29 januari 2012 TIJD: 12.30 uur PLAATS: Stadion De Kuip te Rotterdam
Afwezigen bij ons aller AJAX: Bruno Silva (Schouder), Nicolai Boilesen (Hamstring/ twijfel), Kolbeinn Sigthórsson (Enkel), Boerichter (vermoeidheidsbreuk), vd Wiel (lies/ twijfel), Alderweireld, Ooijer
Vorm van ons aller AJAX: Ajax kent tot nu toe een heel wisselvallig seizoen. Inmiddels is de Amsterdamse ploeg uitgeschakeld voor de beker en ook overwintering in de Champions League werd uiteindelijk door de neus geboord. Alle wedstrijden die Ajax tot nog toe speelde tegen de teams uit de top 5 (az-psv-twente-feyenoord) werden gelijkgespeeld.
Doelpuntenmakers van ons aller AJAX: Sulejmani (11), Janssen (5), Sigthórsson (5), Bulykin (4), Boerrigter (4), Eriksen (4), Vertonghen (3), De Jong (2), Ebecilio (1), Klaassen (1), Lodeiro (1), Ooijer (1), Van der Wiel (1), Alderweireld (1)
Laatste 5 ontmoetingen in Rotterdam:
19/09/2010 Feyenoord-Ajax 1-2 06/05/2010 Feyenoord-Ajax 1-4 31/01/2010 Feyenoord-Ajax 1-1 21/09/2008 Feyenoord-Ajax 2-2 11/11/2007 Feyenoord-Ajax 2-2
Overzicht laatste wedstrijd Ajax in de kuip tegen Feyenoord:
19/09/2010
Laatste ontmoeting:
De laatste keer dat beide elftallen elkaar troffen was op zondag 23 oktober in de Amsterdam ArenA. Ajax maakte tijdens deze wedstrijd een vrij zwakke indruk en was niet opgewassen tegen het frivole spel van de rivaal. De Rotterdammers kwamen in de 61ste minuut op voorsprong door De Vrij. 3 minuten later leek de wedstrijd voor Ajax helemaal voorbij toen Kenneth Vermeer met een rode kaart van het veld werd gestuurd. Echter besloten de Amsterdammers toen te gaan voetballen en wist Jan Vertonghen in de 67ste minuut de bal uit een corner van Theo Janssen binnen te koppen. Naderhand werd echter niet meer gescoord.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 januari 2012 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Nog niemand met een voorspellende uitslag?
Ik zeg 2-3! |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
|
|
|
Humankillz
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
ALs wij, AJACIEDEN, alleen maar uitslagen voorspellen met een overwinning voor ONS AJAX, zal de lol voor onze Rotterdamse 'vrienden' em snel vanaf zijn. |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 20:53 schreef Ronald 1960 het volgende:ALs wij, AJACIEDEN, alleen maar uitslagen voorspellen met een overwinning voor ONS AJAX, zal de lol voor onze Rotterdamse 'vrienden' em snel vanaf zijn. Ach nee, je zou in mijn ogen geen Ajacied zijn als je een overwinning voor Feyenoord zou voorspellen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Dus van Rhijn naast Vertonghen.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ricardo naast jan a.s. zondag.....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 januari 2012 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 20:58 schreef Bosifyable het volgende:[..] Oehh, lelijk koosnaampje. Maar excuus voor mijn vergissing. Welke opties zijn er bij Ajax voor het centrum? van Rhijn en Ligeon. |
|
|
|
|
FR-Elmo
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 20:58 schreef Bosifyable het volgende:[..] Oehh, lelijk koosnaampje. Maar excuus voor mijn vergissing. Welke opties zijn er bij Ajax voor het centrum? dit is van Rijn:
Ricardo van Rhijn
Naam: Ricardo van Rhijn Geboortedatum: 13 juni 1991 Geboorteplaats: Leiden Nationaliteit: Nederlander
Ajacied sinds: 2002 Vorige club: RKVV DOCOS Contract sinds: 1 juli 2008 Contract tot: 30 juni 2012 Management bureau: Essel Sports Management
Positie: Centrale verdediger Rugnummer: 34 Debuut: 18 december 2011 Eerste doelpunt:
Seizoen: Club: Competitie: Wedstrijden: Doelpunten: 2010/2011 Jong Ajax Beloftencompetitie 23 0 2011/2012 AFC Ajax Eredivisie 2 0 Jong Ajax Beloftencompetitie 9 0
Carrièreverloop: De voetbalcarrière van Ricardo van Rhijn begon bij RKVV DOCOS. De Leidenaar maakte op sportpark DoCoS veel indruk op vele voetbalscouts. Als twaalfjarige verdediger kreeg Van Rhijn de kans om naar Amsterdam te verkassen. Ajax had interesse in de centrale mandekker. In de zomer van 2002 trok Van Rhijn het Ajax-shirt voor het eerst over zijn hoofd, terwijl ook Feyenoord, waar de verdediger al eens een stage afwerkte, en ADO Den Haag belangstelling hadden.
Drie jaar na zijn Amsterdamse transfer bereikte Van Rhijn de jeugdelftallen van het Nederlands elftal. Met name in Ajax B1 kende de centrale verdediger een succesvol jaar. De succesvolle lichting, getraind door Robin Pronk, werd landskampioen en Van Rhijn kreeg, net als veel andere talenten uit zijn generatie, zijn eerste contract voorgeschoteld. De mandekker tekende voor drie jaar bij de Amsterdamse club. Een jaar later zou hij de overstap naar Ajax A1 maken, terwijl de A2 doorgaans de normale stap is.
Onder de begeleiding van Frank de Boer, voormalig verdediger, kende Van Rhijn twee sterke seizoenen. De Leidenaar speelde het eerste jaar veel wedstrijden met Timothy van der Meulen, een jaar later was Bryan Ottenhof zijn verdedigingspartner. Van Rhijn stroomde door naar het beloftenteam van Ajax. Van Rhijn speelde een sterk seizoen en zijn contract werd met nog een jaar verlengt. In de voorbereiding mocht van Rhijn zich gaan bewijzen in het eerste, Hij maakte een goeie indruk en mocht op 18 dedember 2011 in de basis beginnen tegen Ado Den Haag. |
|
|
|
|
FR-Elmo
|
|
|
hij is dus een oud Feyenoorder. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Stage betekend nog niet dat je een speler bent van die club! Maar ja, had eigenlijk wel weer zo'n dom geroep verwacht van een kakkerlak! Daarbij wilde Van Rhijn blijkbaar liever naar Ajax dan naar die kakkies! En is die jongen dus bijzonder slim!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 januari 2012 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik heb echt geen hekel aan Feyenoorders, absoluut niet zelfs, ik ben namelijk een van de weinigen die hun ook het beste gunt (behalve tegen Ajax). Iedereen weet dat, ik heb er vaak zat genoeg gezeik om gehad namelijk.
Maar het starten van wedstrijd topics is iets wat een aantal jongens hier waaronder ikzelf leuk vind om te doen.. Laat die mensen dit dan ook doen...
Ondanks dat het niet zo bedoeld is, komt het wel degelijk provocerend over en weet je op het moment dat je hem plaatst dat je reacties gaat krijgen.. |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 21:16 schreef remco k het volgende:Ik heb echt geen hekel aan Feyenoorders, absoluut niet zelfs, ik ben namelijk een van de weinigen die hun ook het beste gunt (behalve tegen Ajax). Iedereen weet dat, ik heb er vaak zat genoeg gezeik om gehad namelijk. Maar het starten van wedstrijd topics is iets wat een aantal jongens hier waaronder ikzelf leuk vind om te doen.. Laat die mensen dit dan ook doen... Ondanks dat het niet zo bedoeld is, komt het wel degelijk provocerend over en weet je op het moment dat je hem plaatst dat je reacties gaat krijgen.. Remco maak jij ff een mooi wedstrijdtopic voor ons;). |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Weet iemand trouwens wat feyenoord vandaag heeft gedaan? ik nog geen flauw idee. ;-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
zo zal het volgende week zondag tussen 12.30 uur en 14.15 uur ook zijn! geen twijfel mogelijk. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 21:29 schreef remco k het volgende:[..] Ach ja, zolang mensen van jou niveau dit soort dingen roepen vind ik het prima, liever jij als iemand met het volle verstand.. Ach Remco, ik heb ooit een collega gehad, als hij ergens onder rotterdam moest zijn reed hij echt NOOIT door dat dorp, maar met een grote boog er om heen. Maar heb wel altijd met hem gelachen, maar kon nooit met hem iets bepraten als het om dat dorp of die club uit dat dorp ging.
Kortom; laat elkaar in elkaars waarde*** |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
WIJ zijn AJAX, WIJ zijn de Beste***
Arrogant? Nee. Het zijn de feiten*** |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Guidetti met zijn grote mond zal natuurlijk weer ziek zijn.. Ik denk een makkelijke 1-3 overwinning. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En dat denk ik ervan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 januari 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
Leuk feitje, de laatste keer (ooit) dat Feyenooit van Ajax won was op 05-02-2006.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 januari 2012 door thomASS -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: zou zo maar ns kunnen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Staat zelf als quote in mijn reatie aan jou :) Even terug lezen misschien?
Heb je aan mij toch al de verkeerde als je hier de moraal ridder wil spelen, aangezien ik wat dat betreft toch regelmatig met remco op 1 lijn zit. Ik heb niets tegen andere clubs, heb het druk zat met mijn energie op Ajax te richten. Zie de noodzaak niet om me ook nog op feyenoord/az/psv/twente/etc te richten. Waarom zou ik?
Heb net 6 maanden een kamer gedeeld met iemand die op vak P bij Twente staat. heerlijke discussies.
Dat gezegt hebbende, verbeter de wereld, begin bij jezelf, zoals al aangegeven, wil je geen kutopmerking, maak er dan ook geen :) Verder even goede vrienden hoor. Ik kan de waarde van rivaliteit wel inschatten! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 23 januari 2012 - 00:29 schreef de kromme2 het volgende:is onze vriend Enoh ook niet weer eens geschorst ? Volgens mij pakte hij weer eens een kaartje vandaag. Ik houd het op 3-0. Optimistisch of niet ;)
Potje op zich he. Met een bloedend hart zeg ik 1-1. Ik denk niet dat Feyenoord de klasse heeft om dit Ajax zomaar aan de kant te zetten. Dit Ajax is daarentegen amper in staat fatsoenlijk voetbal op de mat te leggen maar is op basis van individuele kwaliteit altijd in staat een goal te maken, zeker gezien de achilleshiel van dit Feyenoord, namelijk de verdediging die gewoon niet sterk is.
Dus 1-1 vrees ik. Ik hoop natuurlijk gewoon op een schitterende pot voetbal met een 0-2 uitslag voor Ajax!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 januari 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2012 - 22:52 schreef De vrouw van het volgende:[..] Dat mijn beste AmsterdammerT maak ik zelf wel uit of ik optyf of niet. Schijnt dat jullie nogal in paniek raken als een FEYENOORD fan eens een keertje iets post hier. Niet doen, dat werkt juist de andere kant op l-) Ja en?? Dan nog steeds optyfen!!! |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Hmm, eerlijk antwoord. Siert je.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 januari 2012 door Bosifyable -- |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Als guidetti speelt, zijn wij de sjaak! Die maakt al die gekken nog gekker!!!!
Wij kunnen op het moment, totaal niet tegen druk en dus zal een kolkende kuip niet echt helpen voor ons.....
Gelijkspelletje hoogst haalbare voor Ajax. |
|
|
|
|
toppertje
|
|
|
Gmiddag allemaal, voor het eerst dat ik reageer op deze side, wil alle ajacieden groeten, ben zelf een hele grootte voetbal-ajax-liefde-hebber en kijk erg na uit zondag tegen ........... hahhaha en verder ga ik lekker met jullie mee ouwehoeren hahahaha groet topper |
|
|
|
|
toppertje
|
|
|
HaHaHaHa roel hoe volle de kuip, hoe meer jullie verzuip hahahahahaha sterkte zondag. |
|
|
|
|
Maximus
|
|
|
quote: Wie van de toppers ben je?? Geer of Goor? |
|
|
|
|
toppertje
|
|
|
|
|
|
Maximus
|
|
|
quote: Maak er maar TOBBER van dan..:) zeker na volgende week.. lekker tobben in de Kuip:) |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
HA-HA-HA wat zijn we grappig. Uit bij VVV verliezen getuigt inderdaad van klasse |
|
|
|
|
toppertje
|
|
|
ik persoonlijk kijk niet na wat een club daarvoor heeft gedaan [ want onze aller ajax is ook niet elke week om te zeggen ja dat was het ] maar tegen dat daar links beneden op de kaart, geef tog wat extra mee, dus 1-3 |
|
|
|
|
anti010
|
|
|
|
|
|
anti010
|
|
|
Ideetje over de opstelling, had heb al in een ander topic geplaatst, maar hier komt ie: Vermeer Toivomaki-van Rhijn-Vertonghen-Anita Enoh Eriksen-Janssen Sulejmani-De jong-Lodeiro
En knoop die havenhomo's op alsjeblieft, anders heb ik een hele slechte week. Dat heb je in een plaats waar die'kakkerlakken ook veel fans hebben , Wij zijn ajax, wij zijn de beste. |
|
|
|
|
toppertje
|
|
|
het is hoog water, ze spoelen binnen hahahah |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Zo de startpost is even aangepast! Een beetje meer over onszelf dan over onze aartsrivaal! |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op maandag 23 januari 2012 - 15:03 schreef amsterdammer113 het volgende:Zo de startpost is even aangepast! Een beetje meer over onszelf dan over onze aartsrivaal! Goed bezig 113 ik zeg nog steeds 1-2 AJAX. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op maandag 23 januari 2012 - 12:39 schreef anti010 het volgende:Ideetje over de opstelling, had heb al in een ander topic geplaatst, maar hier komt ie: Vermeer Toivomaki-van Rhijn-Vertonghen-Anita Enoh Eriksen-Janssen Sulejmani-De jong-Lodeiro En knoop die havenhomo's op alsjeblieft, anders heb ik een hele slechte week. Dat heb je in een plaats waar die'kakkerlakken ook veel fans hebben , Wij zijn ajax, wij zijn de beste. jij wil Toivomaki erin zetten? whahahahahahahahah
Kom op knul, groot talent hoor, maar niet goed genoeg op dit moment. Anita RB en Boilesen LB .. hij maakt vanavond zijn rentree in jong Ajax |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: Maar we verliezen niet |
|
|
|
|
FR015
|
|
|
quote:Op maandag 23 januari 2012 - 15:18 schreef Grasmaaier het volgende:[..] jij wil Toivomaki erin zetten? whahahahahahahahah Kom op knul, groot talent hoor, maar niet goed genoeg op dit moment. Anita RB en Boilesen LB .. hij maakt vanavond zijn rentree in jong Ajax en wie als vervanger voor de geschorste Enoh? |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Duidelijk te zien dat jij geen Ajacied bent! Waarom zou Enoh geschorst moeten zijn dan??? |
|
|
|
|
FR-Elmo
|
|
|
quote:Op maandag 23 januari 2012 - 15:22 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] En ik laat me overigens nergens voor lenen! Het is me gevraagd en ik pas hem maar al te graag aan! Wil namelijk geen kakkerlak die hier topics gaat openen over wedstrijden van onze club!! dus laat je je daar voor lenen..... je zegt het zelf nu ook hoor. Feit blijft wel dat je nu bouwt op een fundament wat door een Feyenoorder is gelegd. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op maandag 23 januari 2012 - 15:52 schreef FR-Roel het volgende:[..] dus laat je je daar voor lenen..... je zegt het zelf nu ook hoor. Feit blijft wel dat je nu bouwt op een fundament wat door een Feyenoorder is gelegd. Ach wees er trots op! Wat een sukkel ben jij man! Maar ja das al weken, zo niet maanden duidelijk! |
|
|
|
|
FR015
|
|
|
quote:Op maandag 23 januari 2012 - 15:51 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Duidelijk te zien dat jij geen Ajacied bent! Waarom zou Enoh geschorst moeten zijn dan??? Blessuregolf Ajax sleurt ook Ooijer mee
André Ooijer (37) is de volgende Ajacied die zich meldt in de lappenmand. De verdediger raakte vrijdag op de training geblesseerd aan zijn kuitspier en staat twee tot vier weken buitenspel.
Dat meldt Ajax maandag op de clubsite. Ooijer heeft de spier verrekt, blijkt uit een MRI-scan. Hij mist sowieso de competitiewedstrijden tegen Feyenoord (uit) en FC Utrecht (thuis).
Na Toby Alderweireld is Ooijer de tweede verdediger binnen een paar dagen die wegvalt met een blessure. Opvallend is dat Ooijer, net als zijn Belgische collega, in december ook al langs de kant stond met een spierblessure.
Kolbeinn Sigthórsson, Nicolai Boilesen, Gregory van der Wiel en Derk Boerrigter zijn ook afwezig vanwege blessures. Ajax mist volgend weekend tegen Feyenoord bovendien middenvelder Eyong Enoh door een schorsing.
bron: www.voetbalprimeur.nl
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 januari 2012 door FR015 -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op maandag 23 januari 2012 - 16:00 schreef FR015 het volgende:[..] Blessuregolf Ajax sleurt ook Ooijer mee André Ooijer (37) is de volgende Ajacied die zich meldt in de lappenmand. De verdediger raakte vrijdag op de training geblesseerd aan zijn kuitspier en staat twee tot vier weken buitenspel. Dat meldt Ajax maandag op de clubsite. Ooijer heeft de spier verrekt, blijkt uit een MRI-scan. Hij mist sowieso de competitiewedstrijden tegen Feyenoord (uit) en FC Utrecht (thuis). Na Toby Alderweireld is Ooijer de tweede verdediger binnen een paar dagen die wegvalt met een blessure. Opvallend is dat Ooijer, net als zijn Belgische collega, in december ook al langs de kant stond met een spierblessure. Kolbeinn Sigthórsson, Nicolai Boilesen, Gregory van der Wiel en Derk Boerrigter zijn ook afwezig vanwege blessures. Ajax mist volgend weekend tegen Feyenoord bovendien middenvelder Eyong Enoh door een schorsing.bron: www.voetbalprimeur.nl Dan zit voetbalprimeur een klein beetje heel erg fout! Enoh heeft namelijk pas 3 gele kaarten ontvangen. Echter heeft hij de thuiswedstrijd tegen Feyenoord gemist vanwege een rode kaart in de wedstrijd voorafgaand aan dat duel! |
|
|
|