|
|
Cyprioot
|
|
|
Nog zwaar balend van die K nederlaag tegen die kakkerlakken en me dood ergerend aan het gedraai van die scheidsrechter, wil ik wel even de aandacht richten op onze jeugdopleiding. Die is namelijk zwaar aan verbetering toe. We lopen wel te blaten dat we zoveel eigen jeugd hebben, maar kijk nu eens naar het volgende rijtje;
Ebicilio - die jongen heeft het niet Blind - idem dito Enoh (kun je eigen kweek noemen) - idem dito Ligeon - twijfelgeval Castillion - bankzitter bij RKC R. Sneijder - bankzitter FC Utrecht Bonevacia - bankzitter bij NAC S. de Jong - middelmaat Anita - bruikbaar als twaalfde man Lukoki - ik ben niet onder de indruk Van Rhijn - misschien, maar vandaag scoort zijn directe tegenstander wel 3 keer etc.
Klaassen kan ik nog niet beoordelen, niemand nog, maar feit is dat de jeugd die de laatste jaren doorbreekt niet echt toegevoegde waarde heeft. Eriksen is een uitzondering, maar kun je dat eigen kweek noemen, een jongen die pas op zijn 16e naar Ajax kwam, 1 jaar in de jeugd heeft gespeeld en toen al naar de A selectie ging ?
Kortom, als er al wat doorbreekt is het matig, spelers van nivo VDV, Sneijder etc. breken niet meer door.
Dus het is wel degelijk slecht gesteld met onze opleiding, zoals Cruijff beweert. En ik zal ook nog wel spelers vergeten die mijn stelling bevestigen ... |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Cuprioot,
Helemaal mee eens. |
|
|
|
|
The Dude :)
|
|
|
Volgens De Boer is de volgde lichting zeer talentvol.......ik hoop het dan maar, aan de andere kant is alles talentvol naast dat rijtje wat je noemt. |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
Ik zag deze topic titel en vroeg me af of er hier op het forum iemand te vinden is die het NIET eens is met de voorstellen van Cruijff (ik kan het me niet voorstellen). |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
quote:Op zondag 29 januari 2012 - 21:39 schreef rich Arnhem het volgende:Ik zag deze topic titel en vroeg me af of er hier op het forum iemand te vinden is die het NIET eens is met de voorstellen van Cruijff (ik kan het me niet voorstellen). Nee, dat is ook zo, maar bij veel mensen is nog niet het echte besef van de geringe kwaliteit van onze jeugd. Ze denken 'het is goed maar het moet beter', maar de bedoeling van mijn boodschap is om aan te geven dat het niet eens goed is wat er uit de jeugd komt, het is niet meer dan grauwe middelmaat ! |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
quote:Op zondag 29 januari 2012 - 21:43 schreef Cyprioot het volgende:[..] Nee, dat is ook zo, maar bij veel mensen is nog niet het echte besef van de geringe kwaliteit van onze jeugd. Ze denken 'het is goed maar het moet beter', maar de bedoeling van mijn boodschap is om aan te geven dat het niet eens goed is wat er uit de jeugd komt, het is niet meer dan grauwe middelmaat ! Ik moet volgens mij terug naar de tijd van VdVaart en Sneijder om de laatste echt goede voetballers uit jullie eigen jeugd te vinden (kan me vergissen maar ben niet alwetend). |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
Vergat overigens bij het overzicht van de net niet jeugd Ozbiliz te vermelden. Boilesen is dan weer een positieve uitzondering, maar wel triest als dat het enige lichtpuntje is. |
|
|
|
|
rich Arnhem
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 09:28 schreef Cyprioot het volgende:Vergat overigens bij het overzicht van de net niet jeugd Ozbiliz te vermelden. Boilesen is dan weer een positieve uitzondering, maar wel triest als dat het enige lichtpuntje is. Vervelende is wel dat hij nog is "ingekocht" ook. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 29 januari 2012 - 21:45 schreef rich Arnhem het volgende:[..] Ik moet volgens mij terug naar de tijd van VdVaart en Sneijder om de laatste echt goede voetballers uit jullie eigen jeugd te vinden (kan me vergissen maar ben niet alwetend). Heitinga is een poosje later uitgevlogen...Stekelenburg... Vertonghen en Alderweireld hebben beiden de jeugdelftallen doorlopen...zijn belgische internationals....
Hoe zit het met de ADO talenten eigenlijk ? Hoe ver zijn die in Europa te vinden en op welk niveau ? Elia...op de bank uhhhh |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Laat je zondag zien en horen voor Cruijff! 01-02-12
De wedstrijd van zondag thuis tegen FC Utrecht is de laatste kans om voorafgaand aan de allesbeslissende week waarin de rechtzaak en de BAVA op de agenda staan, nog eenmaal massaal en luidkeels te laten horen en zien welke koers wij als supporters willen gaan varen. AjaxF-side.NL Ajacieden:
Het stadion moet behangen worden met Cruijff-spandoeken, en de spreekkoren moeten harder en duidelijker dan ooit.
Wij moeten nu harder en duidelijker dan ooit laten zien en horen dat we klaar zijn met de vernietigende bedrijfscultuur, en klaar zijn voor de enige juiste koersverandering : Geef ons Ajax en het Ajax voetbal terug !
Leef je uit op de lakens van oma, verf die scherpe hartekreet op dat ouwe gordijn en smeer je keel !
Wij willen Ajax met Cruijff en de Cruijff-visie !
Tekst: o.a AFCA Supportersclub AjaxF-side.NL
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=20703
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 februari 2012 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
talentvolle spelers hebben we wel degelijk, alleen jammer dat we die nooit een contract aanbieden maar pas in een later stadium voor grote bedragen terugkopen, lijkt mij toch hier meer dat de mannen die er controle op houden hoe spelers zich ontwikkelen onder contract van andere verenigingen staan, ajax heeft echte talenten laten gaan waar ze eigenlijk beter mensen die wegwillen een goed contract kunnen aanbieden, pas dan ben je van echte talenten verzekerd, blijkt!!! |
|
|
|
|
Rikkert
|
|
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
De volgende lichting acht ik de volgende jongens goed genoeg om topspelers te worden:
- Joël Veltman - Stefano Denswil - Viktor Fischer - Davy Klaassen - Nick de Bondt - Joeri de Kamps - Ricardo van Rhijn - Mats Rits
spelers waar ik lichtelijk aan twijfel:
- Stefan Marinkovic - Henri Toivomaki - Lesley de Sa - Rowendy Schoop - Dico Koppers - Ruben Ligeon - Mitchell Dijks
De rest van de spelers ken ik niet goed genoeg om erover te oordelen..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 03 februari 2012 door Grasmaaier -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 februari 2012 - 20:54 schreef Grasmaaier het volgende:De volgende lichting acht ik de volgende jongens goed genoeg om topspelers te worden:- Joël Veltman - Stefano Denswil - Viktor Fischer - Davy Klaassen - Nick de Bondt - Joeri de Kamps - Ricardo van Rhijn - Mats Rits spelers waar ik lichtelijk aan twijfel:- Stefan Marinkovic - Henri Toivomaki - Lesley de Sa - Rowendy Schoop - Dico Koppers - Ruben Ligeon - Mitchell Dijks De rest van de spelers ken ik niet goed genoeg om erover te oordelen.. Ik denk dat de Sa en Toivomaki aan de andere kant horen te staan, ik twijfel wel aan Veltman en Denswil..
Enkel de tijd zal het uitwijzen.. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 februari 2012 - 21:06 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat de Sa en Toivomaki aan de andere kant horen te staan, ik twijfel wel aan Veltman en Denswil.. Enkel de tijd zal het uitwijzen.. Denswil wordt niet voor niets de nieuwe Frank de Boer genoemd he.. en Veltman is geweldig goed.. heeft een fikse blessure achter de rug, maar is een erg goede speler |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 februari 2012 - 22:42 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Denswil wordt niet voor niets de nieuwe Frank de Boer genoemd he.. en Veltman is geweldig goed.. heeft een fikse blessure achter de rug, maar is een erg goede speler Ja en Martijn Reuser werd de nieuwe Litmanen genoemd, ook niet echt gelukt.. Ik gaf enkel mijn gevoel over deze jongens... Maar zoals ik al zei, enkel de tijd zal uitwijzen of deze jongens het wel of niet gaan redden..:--0 |
|
|
|