|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Wisselbeleid Frank!!! |
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
DAG: Zondag DATUM: 5 februari 2012 TIJD: 12.30 uur PLAATS: Amsterdam ArenA
Afwezigen bij ons aller AJAX: Silva (schouder), Boilesen (hamstring/ twijfel), Sigthórsson (enkel), Boerichter (vermoeidheidsbreuk), vd Wiel (lies/ twijfel), Alderweireld, Ooijer, Vertonghen (geschorst) en Sulejmani (knie).
Doelpuntenmakers van ons aller AJAX: Sulejmani (11), Janssen (5), Sigthórsson (5), Eriksen (5), Bulykin (5), Boerrigter (4), Vertonghen (3), De Jong (2), Ebecilio (1), Klaassen (1), Lodeiro (1), Ooijer (1), Van der Wiel (1), Alderweireld (1).
Vorm van ons aller AJAX: Na de 4-2 nederlaag in de Kuip tegen de eeuwige rivaal hoopt Ajax op eerherstel. De ploeg kreeg in de voorgaande 19 wedstrijden al 28 doelpunten tegen en lijkt verdedigend soms op een gatenkaas. 9 keer won de Amsterdamse formatie, 7 keer werd er gelijkgespeeld en 3 maal werd er verloren. Met de Europa League confrontatie tegen Manchester United in het vooruitzicht is de hoop dat Ajax het lek snel te boven komt. De ploeg verloor eerder al in de beker van AZ en is dus nog maar op 2 fronten actief.
Laatste 5 ontmoetingen in de ArenA tegen Utrecht: 03-10-2010: Ajax Utrecht 1-2 28-02-2010: Ajax Utrecht 4-0 30-11-2008: Ajax Utrecht 1-1 25-09-2008: Ajax Utrecht 2-0 (KNVB beker) 23-01-2008: Ajax Utrecht 2-0
Filmpje wedstrijd 03-10-2010
Laatste ontmoeting tegen Utrecht: Ajax moest eerder dit seizoen op bezoek bij Utrecht. De wedstrijd liep voor de Amsterdammers uit op een deceptie. De eerste helft werd nog afgesloten met een 2-3 voorsprong, maar de tweede helft viel de selectie als een kaartenhuis ineen en mocht Ajax zijn handen dichtknijpen dat het uiteindelijk bleef bij een blamerende 6-4 nederlaag. De Jong moest al na enkele minuten worden gewisseld en zijn vervanger Bulykin wist 4 minuten na zijn entree de wedstrijd open te breken. Lang kon Ajax niet genieten, want Asara scoorde niet veel later gelijk. Alderweireld werd direct na de gelijkmaker gewisseld wegens een blessure. Zijn vervanger Ooijer zag 2 minuten na zijn entree Utrecht op voorsprong komen. Ooijer en Bulykin zorgden er echter voor dat Ajax alsnog met een voorsprong de kleedkamer in mocht gaan. Binnen 10 minuten na de hervatting was het echter Utrecht dat keihard toesloeg. Utrecht had 5 minuten nodig om van een 2-3 achterstand naar een 5-3 voorsprong uit te lopen. Eriksen wist 20 minuten voor tijd de spanning nog enigszins terug te brengen door de 5-4 binnen te koppen, echter was het Utrecht dat uiteindelijk in de blessuretijd het knotsgekke duel op slot gooide.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 januari 2012 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Jong Ajax (let op bestaande uit 80% middenvelders) - Utrecht 1-2. En ik hoop zo, dat ik helemaal naast zit. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 10:54 schreef Ztjes het volgende:Jong Ajax (let op bestaande uit 80% middenvelders) - Utrecht 1-2. En ik hoop zo, dat ik helemaal naast zit. En dat is dus ook mijn gedachte. Ik verwacht een loodzware wedstrijd, maar hoop zo dat ik het verkeerd heb en AJAX er gewoon volledig overheen walst! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:http://www.voetbalinfo.nl/nieuws/31461/ajax-vreest-lange-absentie-sulejmani/De blessures bij Ajax stapelen zich weer op. Na Toby Alderweireld vrezen de Amsterdammers nu voor een lange absentie van aanvaller Miralem Sulejmani. De Serviër viel zondag in de verloren wedstrijd tegen Feyenoord (4-2 verlies) uit met een knieblessure. De medische staf van Ajax houdt serieuze rekening met een beschadiging aan de meniscus. Een MRI-scan in het AMC in Amsterdam moet maandag uitsluitsel geven over de precieze ernst van de blessure. Het wegvallen van Sulejmani bezorgt trainer Frank de Boer nieuwe kopzorgen. Aanstaande zondag staat de wedstrijd tegen FC Utrecht op het programma en voor dat duel zal De Boer weer moeten puzzelen. Nicolai Boilesen en Derk Boerrigter zijn bijna klaar voor hun rentree, maar missen in elk geval nog de wedstrijd van zondag. Ook in de verdediging zit De Boer met problemen. André Ooijer en Toby Alderweireld zijn geblesseerd, Jan Vertonghen is geschorst. Ik wil de opstelling niet eens weten komende zondag.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 januari 2012 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Whahahahaha je wilt zeker ook dat het eigenlijk al volgende week maandag is?? ;-) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 11:02 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Whahahahaha je wilt zeker ook dat het eigenlijk al volgende week maandag is?? ;-) Nee.. Deze week door laten gaan en dan zondagmiddag ffies skippen ;-) |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Das ook een goed idee! Maar wat denk jij dat het komend weekend gaat worden??? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Keurig gedaan amsterdammer113!
Als alle supporters zich achter onze club scharen dan wordt het 3-1...... |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 11:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:Keurig gedaan amsterdammer113! Als alle supporters zich achter onze club scharen dan wordt het 3-1...... Bedankt man, laat ik dan ook heel positief zijn! Ik ga voor 4-2!! Met Buly in de spits!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 11:11 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Bedankt man, laat ik dan ook heel positief zijn! Ik ga voor 4-2!! Met Buly in de spits!! Ik ga met je mee...de beuk er in met Buly!!!! |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Ik ga ook voor Buly, maar dan zit ik mis met mijn 80% aan middenvelders. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Geen idee.. Zet hem in op 2-1, maar dat is puur omdat ik Ajax altijd laat winnen.. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
4-1 das logisch!
Lodeiro speelt, bully speelt en ik ga een keer niet kijken. |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
|
|
|
anti010
|
|
|
Na gister, weer terug op aarde, wat een klote weekend. Ik waag er maar aan om een opstelling te plaatsten voor komende zondag, mss dat ik hiermee de boer kan helpen, ( ligt echt niet aan hem) Ik hoop dat ajax voor morgen nog z'n portemonnee trekt om een verdediger en een buitenspeler te halen die wel voorzetten afleverd op de spits. En dat die spelers een half jaar kunnen proeven aan de sfeer in amsterdam. Dan kunnen ze volgend seizoen knallen. Want het is allemaal zo moelijk aanpassen in Amsterdam HE Janssen. Hier de opstelling: Vermeer Anita-Van Rhijn-Blind-Koppers Enoh Eriksen-De Jong Lodeiro-Bulykin-Ozbiliz volop druk naar voren, en janssen laten voelen dat hij meer moet brengen.\ |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ik ga een keer ook niet kijken....hahaha |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 11:58 schreef anti010 het volgende:Ik hoop dat ajax voor morgen nog z'n portemonnee trekt om een verdediger en een buitenspeler te halen die wel voorzetten afleverd op de spits. En dat die spelers een half jaar kunnen proeven aan de sfeer in amsterdam. Dan kunnen ze volgend seizoen knallen. \ Ik hoop het ook.....moet vanmiddag El hammie verkocht zijn...wie weet... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Vermeer, vd wiel, van rhijn, koppers, enoh, anita, de jong, eriksen, lodeiro, buly, lukoki..3-4-3...aanval is de beste verdeding... |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
We moeten de feiten onder ogen zien en dit seizoen alvast gebruiken voor een wederopstanding voor het komende seizoen.
Dus een nieuwe opstelling:
___________________Bulykin__________________
Özbiliz________________________________Lukoki
___________________de Jong___________________
________Bouy__________________Lodeiro________
Koppers_________________________________Ligeon
______________Denswil___Van Rhijn_____________
___________________Cilessen___________________
Ja het is jong maar wel met heel veel voetbal en slechter dan wat we tot nu toe voorgeschoteld krijgen kan het echt niet worden!!!
Wij zijn toch Ajax en de beste, nou dan gewoon flikken met deze jonge gasten! |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Ja als de oudjes niet willen, moeten de jonkies het maar doen |
|
|
|
|
ajax21
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 12:34 schreef Stanley het volgende:We moeten de feiten onder ogen zien en dit seizoen alvast gebruiken voor een wederopstanding voor het komende seizoen. Dus een nieuwe opstelling: ___________________Bulykin__________________ Özbiliz________________________________Lukoki ___________________de Jong___________________ ________Bouy__________________Lodeiro________ Koppers_________________________________Ligeon ______________Denswil___Van Rhijn_____________ ___________________Cilessen___________________ Ja het is jong maar wel met heel veel voetbal en slechter dan wat we tot nu toe voorgeschoteld krijgen kan het echt niet worden!!! Wij zijn toch Ajax en de beste, nou dan gewoon flikken met deze jonge gasten! Geef inderdaad de jonkies maar de kans! |
|
|
|
|
ajax21
|
|
|
Ik ga voor een 3-1. De jonkies zullen zich moeten/willen bewijzen. Utrecht draait op het moment ook niet bepaald sterk, maar weten zich altijd wel op te laden tegen Ajax |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Dat schijnt iedereen te kunnen...pffff |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
We moeten gewoon in de 93e min scoren...dan kunnen ze niet meer terug komen... Haha |
|
|
|
|
ajax21
|
|
|
quote: Zou wel weer ouderwets Lucky Ajax zijn.. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Ja lekker...beter dan verliezen |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Gezien de beelden zou het mogelijk moeten zijn om de gele kaart van Vertonghen successvol aan te vechten. Sterker nog gezien de vele beslissende blunders die Ajax hebben benadeeld zouden alle gele kaarten mogen worden kwijtgescholden worden;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 januari 2012 door Stanley -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 12:34 schreef Stanley het volgende:We moeten de feiten onder ogen zien en dit seizoen alvast gebruiken voor een wederopstanding voor het komende seizoen. Dus een nieuwe opstelling: ___________________Bulykin__________________ Özbiliz________________________________Lukoki ___________________de Jong___________________ ________Bouy__________________Lodeiro________ Koppers_________________________________Ligeon ______________Denswil___Van Rhijn_____________ ___________________Cilessen___________________ Ja het is jong maar wel met heel veel voetbal en slechter dan wat we tot nu toe voorgeschoteld krijgen kan het echt niet worden!!! Wij zijn toch Ajax en de beste, nou dan gewoon flikken met deze jonge gasten! Over onrealistische opstellingen gesproken...
Maar goed, ik doe met je mee:
Vandaag nog Narsingh aantrekken.
___________________de Jong__________________
Özbiliz________________________________Narsingh ___________________Eriksen___________________
________Lodeiro__________________Klaassen________
____________________van Rhijn_______________________
BOilesen____________________________________ vd Wiel
_____________________Denswil___________________
___________________Vermeer___________________ |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 13:07 schreef Stanley het volgende:Gezien de beelden zou het mogelijk moeten zijn om de gele kaart van Vertonghen successvol aan te vechten. Sterker nog gezien de vele beslissende blunders die Ajax hebben benadeeld zouden alle gele kaarten mogen worden kwijtgescholden worden;-) Echt he...als je het seizoen terugkijkt en hoeveel (schandalige) beslissingen er genomen zijn tegen ons + blessures dan verlies je veel punten. De 2-0 tegen Twente bijv. , de handsbal bij groningen, die buitenspelgoal bij RKC, de goals tegen Madrid, nu weer tegen Feyenoord. En nog zijn we niet afgeschreven voor de titel. |
|
|
|
|
ajax21
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 13:22 schreef Rogier het volgende:[..] Echt he...als je het seizoen terugkijkt en hoeveel (schandalige) beslissingen er genomen zijn tegen ons + blessures dan verlies je veel punten. De 2-0 tegen Twente bijv. , de handsbal bij groningen, die buitenspelgoal bij RKC, de goals tegen Madrid, nu weer tegen Feyenoord. En nog zijn we niet afgeschreven voor de titel. dat zegt eigenlijk ook al genoeg over de rest van de competitie. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 13:07 schreef Stanley het volgende:Gezien de beelden zou het mogelijk moeten zijn om de gele kaart van Vertonghen successvol aan te vechten. Sterker nog gezien de vele beslissende blunders die Ajax hebben benadeeld zouden alle gele kaarten mogen worden kwijtgescholden worden;-) Is een goeie Stanley....de scheidsrechtercommissie moet de gele kaart van Vertongehen seponeren.....de beelden spreken toch voor zich.... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 13:22 schreef Rogier het volgende:[..] Echt he...als je het seizoen terugkijkt en hoeveel (schandalige) beslissingen er genomen zijn tegen ons + blessures dan verlies je veel punten. De 2-0 tegen Twente bijv. , de handsbal bij groningen, die buitenspelgoal bij RKC, de goals tegen Madrid, nu weer tegen Feyenoord. En nog zijn we niet afgeschreven voor de titel. Dat bedoel ik dus, positief blijven! Vorig seizoen stonden we negen! punten achter, verloren thuis van Ado en Utrecht en toch zijn we kampioen geworden. Na de komende 6-7 wedstrijden kijken waar we staan, normaal gesproken niet het zwaarste deel van de wedstrijden van het seizoen (met respect voor de kleinere clubs), intussen komen dan wel spelers terug (neem ik aan) van blessures en hebben we denk ik een beter beeld dan tot nu toe het geval is. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 13:35 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Dat bedoel ik dus, positief blijven! Vorig seizoen stonden we negen! punten achter, verloren thuis van Ado en Utrecht en toch zijn we kampioen geworden. Na de komende 6-7 wedstrijden kijken waar we staan, normaal gesproken niet het zwaarste deel van de wedstrijden van het seizoen (met respect voor de kleinere clubs), intussen komen dan wel spelers terug (neem ik aan) van blessures en hebben we denk ik een beter beeld dan tot nu toe het geval is. Klopt als een bus, zei het nog tegen collega's. Uit tegen ADO verloren we en waren we kansloos....paar wedstrijden later waren we kampioen. PSV zag er ook niet best uit dit weekend, AZ niet, Feyenoord zie ik volgende week gewoon weer punten verliezen bij een goed draaiend NEC. We missen alleen zo ontzettend veel (goede)spelers dat een eindspurt ook moeilijk begint te worden zo.
Maar laten we dan deze helft van de competitie gebruiken om het kaf van het koren te scheiden en te kijken waarmee we volgend jaar doorgaan. Alleen Sightorsson, Boerrigter, Eriksen en Alderweireld komen daarvoor voorlopig in aanmerking (ervan uitgaande dat Vertonghen en vd Wiel weggaan). Althans...dat vind ik !
Met deze selectie wordt winnen van dit Utrecht al moeilijk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 januari 2012 door Rogier -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 13:35 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Dat bedoel ik dus, positief blijven! Vorig seizoen stonden we negen! punten achter, verloren thuis van Ado en Utrecht en toch zijn we kampioen geworden. Na de komende 6-7 wedstrijden kijken waar we staan, normaal gesproken niet het zwaarste deel van de wedstrijden van het seizoen (met respect voor de kleinere clubs), intussen komen dan wel spelers terug (neem ik aan) van blessures en hebben we denk ik een beter beeld dan tot nu toe het geval is. Stel dat wij alles winnen....dan zouden de lampjes nog 3x moeten verliezen....2x verliezen oke maar 3x ??? Twente en AZ 2x verliezen...kan is niet onmogelijk... Spelen we in ieder geval nog C.L. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 13:54 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Stel dat wij alles winnen....dan zouden de lampjes nog 3x moeten verliezen....2x verliezen oke maar 3x ??? Twente en AZ 2x verliezen...kan is niet onmogelijk... Spelen we in ieder geval nog C.L. 1x verliezen tegen ons. En dan nog 2x...kan makkelijk. Zo goed zijn ze niet en ze 'choken' ieder jaar onder Fredje. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 13:57 schreef Rogier het volgende:[..] 1x verliezen tegen ons. En dan nog 2x...kan makkelijk. Zo goed zijn ze niet en ze 'choken' ieder jaar onder Fredje. De selectie van die lampekappen is tov vorig jaar zo verbeterd en Fredje wilt met de hoofdprijs afscheid nemen...ben al blij met plaats 2 wat C.L. betekent....in Twente hebben ze met Mc Claren een topcoach die moet je al helemaal niet afschrijven...mocht iedereen weer fit worden op korte termijn hebben we nog een kansje....maar ook de "kleinere" ploegen ruiken nu bloed... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Laat een ander ons maar lekker afschrijven voor de titel, wij weten (uit ervaring) wel beter. Neemt niet weg dat het ook wel weer eens prettig zou zijn als we zelf met de winterstop EN aan het eind van het seizoen negen punten los staat van de nummer twee....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 januari 2012 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
nou als we dit niet winnen , dan kunnen we beter gaan sjoelen met zn allen |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Opstelling Ajax - Utrecht:
--------------- Vermeer --------------- Ligeon -- van Rhijn -- Denswil -- Anita
---------------- Enoh ----------------- ------- Eriksen ------ Klaassen -------
- Lodeiro ----- de Jong ----- Fischer -
Ja, ik weet dat we dan met een superjong elftal spelen, maar het kan niet anders. Fischer is in mijn ogen een GE-WEL-DIGE speler uit de A1 .. scorend vermogen, voorzetten.. kortom DE IDEALE LINKSBUITEN |
|
|
|
|
Sicko
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 16:04 schreef Grasmaaier het volgende:Opstelling Ajax - Utrecht: --------------- Vermeer --------------- Ligeon -- van Rhijn -- Denswil -- Anita ---------------- Enoh ----------------- ------- Eriksen ------ Klaassen ------- - Lodeiro ----- de Jong ----- Fischer - Ja, ik weet dat we dan met een superjong elftal spelen, maar het kan niet anders. Fischer is in mijn ogen een GE-WEL-DIGE speler uit de A1 .. scorend vermogen, voorzetten.. kortom DE IDEALE LINKSBUITEN Ik zeg Koppers voor Anita Anita voor Enoh Vermeer op de bank.
Ach en gaan ze op hun bek hebben we in ieder geval een goede reden. Wel of niet terrecht gisteren de beslissingen Kuipers, de laatste 35 minuten is er geen fuck meer gecreerd. Laat door bovenstaande opstelling maar voelen dat er spelers zijn die wel hun best willen doen. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
4-1 hoppa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JALALALALALALALALAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AJAX AMSTERDAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JALALALALALALAAAAAAAAAAAA AJAX AMSTERDAM!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
4-1 appeltje eitje!
Ik ga gewoon weer om 11:00uur op t leidsche zitten en kijken, we MOETEN winnen. Gelijk of verlies = einde seizoen. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 18:54 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:4-1 appeltje eitje! Ik ga gewoon weer om 11:00uur op t leidsche zitten en kijken, we MOETEN winnen. Gelijk of verlies = einde seizoen. Ik dacht dat jij niet zou kijken? ;-) |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: DACHT ik ook idd, maar fuck it! Tijd dat jullie ook eens naar het leidsche komen, dan gaat het zeker lukken! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
goed voorproefje.. tegen Twente nog wel. |
|
|
|