|
|
marius
|
|
|
quote: Mag de rest ook wel is gaan doen! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Zondag staat de thuismatch tegen FC Utrecht op het programma, altijd een beladen duel. Geboren Utrechtenaren Marco van Basten, Gerald Vanenburg en Wesley Sneijder hebben nooit voor de club uit de Domstad hebben gespeeld, maar zijn direct bij Ajax hun succesvolle carrière begonnen. Zij spelen onder andere een grote rol in de oorzaak van de rivaliteit tussen beide clubs. De statistieken laten zien dat Ajax in Amsterdam tegen FC Utreg zich veelal van zijn goede kant laat zien, want van de 41 thuispotjes wist Ajax er maar liefst 34 in winst om te zetten. Slechts 3x was er een verlies te noteren en de andere 4 duels eindigde gelijk. Maar liefst 112x wist Ajax het net te vinden en 27x moest een Ajax-goalie vissen. Opmerkelijk feit is dat FC Utrecht, dat debuteerde in de Eredivisie in 1970 na een fusie tussen een aantal clubs, de eerste 20 jaar telkens verloor in Amsterdam en vaak kansloos.
De eerste AJAX - Utrecht was op 13-12-1970 en het werd een regelrechte afstraffing voor de club uit de Domstad. FC Utrecht met in de gelederen Co Adriaanse en Leo v.Veen ( ex-Ajax ) werd met maar liefst 7-1 afgedroogd. Scoreverloop; Swart 1-0 ('6), Swart 2-0 ('27), Jan Groenendijk 2-1 ('29), Dick van Dijk 3-1 ('31), Cruijff 4-1 ('39), Cruijff 5-1 ('40), Swart 6-1 ('82), Cruijff 7-1 ('88). Bij Ajax speelde destijds Dick v.Dijk ( spits ) en Nico Rijnders ( middenvelder ) mee, die helaas niet meer onder ons zijn.
Op 06-04-1986 speelde Robbie de Wit in het AJAX-shirt en prijkte er na afloop de score 3-0 op het bord. Met de geboren Utrechtenaar Ronald Spelbos in het basiselftal van Ajax kwam de score als volgt tot stand; Bosman 1-0 ('30), Spelbos 2-0 ('39), Aron Winter 3-0 ('84).
Rob de Wit, ook geboren Utrechtenaar, was succesvol bij Ajax. Op 02-09-1984 maakte hij zijn debuut bij Ajax en scoorde gelijk ( met hulp van Utrechtenaren "Vaantje" en "Bassie" ). Bovendien speelde bij Sparta in die match Danny Blind en Louis v.Gaal. Het doelpunt van Rob de Wit in die wedstrijd;
Ik heb het wel eens over spelvreugde en dat die bij Ajax ver te zoeken is op dit moment. Lang geleden, 02-12-1990, speelde Ajax in de Meer een wedstrijd tegen Den Haag onder leiding van Co Adriaanse ( 5-0 eindstand ). Wat Ajax bij momenten liet zien, was briljant en een lust voor het oog. De supporters kwamen met vertrouwen en plezier naar een Ajax kijken wat voor aanvang van de wedstrijd al met 1-0 voorstond leek het wel...waar is die tijd gebleven???? In dit filmpje een voorbeeld met een man die voor zowel Utrecht als Ajax voetbalde en die nu trainer is van onze tegenstander zondag;
|
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
oke, denk wel dat ajax deze wedstrijd moet kunnen winnen. niet vanwege het spel dat ajax liet zien de afgelopen tijd maar vanwege de onkunde uit utrecht.
verder moet er niet alleen naar deze wedstrijd worden gekeken maar ook verder. hoe kan het zo zijn dat veel spelers met pijntjes rond lopen en gewoon blijven spelen terwijl ze niks presteren. theo en ebicilio hebben gezegd dat ze met pijntjes spelen tijdens de wedstrijd. vorige week kwam daar sulejmani bij. daarnaast is vanderwiel nog steeds niet hersteld van zijn dijbeen. en boerrichter van zijn rug. gelukkig komt boillesen wel weer terug, maar wees aub voorzichtig. maar het duurt volgens mij 2x zo lang als normaal. en waarom spelen spelers wedstrijden terwijl ze pijntjes hebben. vertellen ze dat niet aan de boer of vertellen ze dat wel en luistert de boer niet. maar in ieder geval zit er een rat in dat medische team. anders kunnen niet zo veel mensen met pijntjes rond lopen, ook al zal die trainingen zwaar zijn geweest.
dus beter worden die problemen in het bestuur volgende week opgelost, daar heb ik zelfs een verlies partij voor over. |
|
|
|
|
IdiJoods
|
|
|
Gewoon winnen van die utrechters. Nooit toegeven aan malaise om de club heen. Die hebben we in de jaren '80 ook gehad met de zwartgeldaffaire. En iedereen weet hoe we er toen uitgekomen zijn. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
________________Bulykin_______________
Özbiliz_________________________Lukoki
_________________Siem_________________
_____Eriksen______________Lodeiro_____
Koppers__________________________Ligeon
_____________Blind___vRhijn____________
_________________Cilessen______________
Dit zou mijn team zijn om Utreg af te drogen!!!
Maarja de Boer zal wel weer aankomen met Blind en/of Anita als back...
Sorry maar de Boer gaat hierbij wel even voorbij aan het feit dat hij zichzelf belachelijk maakt. Bij de opvolging van Jol (terecht) een schop nageven door de keuze van Anita als linksachter belachelijk maken om het vervolgens zelf ook keer op keer te doen of nog erger Blind daar te zetten.
Als als als... ik weet het.... Maar als we verliezen en de Boer heeft weer de Keuze gemaakt voor een van deze spelers als back en het marcheert weer eens niet... Dan moet ook hij maar oprotten, want ik wordt knettergek van die gasten die maar vast blijven houden aan spelers die gewoon niet functioneren en of geschikt zijn.
Als je Blind opstelt dan als LCV met een fysiek sterke en snelle RCV. En Anita op het middenveld of verkopen, maar niet meer als LB of RB. Klaar is klaar en als je dit als trainer niet inziet ben je ongeschikt, zeker voor Ajax!!!
En nou gewoon die hufters uit dat dorpje inmaken met dat rare taaltje van ze: 4 - 0 !!! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Ik zou zeggen: Vermeer, Koppers, van Rhijn, Denswil, Ligeon, Anita, Eriksen, Klaassen, Lodeiro, de Jong, Özbiliz |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 februari 2012 - 09:27 schreef Stanley het volgende:________________Bulykin_______________ Özbiliz_________________________Lukoki _________________Siem_________________ _____Eriksen______________Lodeiro_____ Koppers__________________________Ligeon _____________Blind___vRhijn____________ _________________Cilessen______________ Dit zou mijn team zijn om Utreg af te drogen!!! Natuurlijk gaan we aanvallen....maar ik denk dat we met zo'n jonge defensie met de punt naar voor moeten spelen...zorgen dat we achter potdicht zitten....het gaat nu om de punten...wij moeten scoren..Utrecht niet.....hier mijn opstelling:
***Lodeiro**************************de Jong/60e min.Bulykin*************************Ozbiliz***
*******************************************Eriksen********************************************
*********************Janssen*********************************************Enoh*****************
***Koppers*************************Blind***********van Rhijn**************************Anita***
*******************************************Vermeer******************************************** |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Hoe raar het misschien ook is, ik kijk ontzettend uit naar dit duel.
Niet zozeer om het resultaat, maar enkel om te kijken wat het niveau is van de talenten die de achterhoede zullen vormen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2012 - 11:58 schreef anti010 het volgende:Na gister, weer terug op aarde, wat een klote weekend. Ik waag er maar aan om een opstelling te plaatsten voor komende zondag, mss dat ik hiermee de boer kan helpen, ( ligt echt niet aan hem) Ik hoop dat ajax voor morgen nog z'n portemonnee trekt om een verdediger en een buitenspeler te halen die wel voorzetten afleverd op de spits. En dat die spelers een half jaar kunnen proeven aan de sfeer in amsterdam. Dan kunnen ze volgend seizoen knallen. Want het is allemaal zo moelijk aanpassen in Amsterdam HE Janssen. Hier de opstelling: Vermeer Anita-Van Rhijn-Blind-Koppers Enoh Eriksen-De Jong Lodeiro-Bulykin-Ozbiliz volop druk naar voren, en janssen laten voelen dat hij meer moet brengen.\ Moet de Jong dan niks meer brengen die brengt helemaal NIKS. |
|
|
|
|
anti010
|
|
|
quote: De Jong, is er eentje die zich al bewezen heeft voor Ajax. En ook uit de jeugd komt. Janssen is op het moment niet in vorm. En de Jong krijgt het voordeel van de twijfel, hij heeft ons vorig jaar kampioen gemaakt. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Mijn god ik denk dat v/d Wiel gewoon weer op de tribune zit bij Valencia ik vraag mij af of die blessure wel echt is of dat er onenigheid is over een niet doorgaande transfer van Wiel naar Valencia ??? .Dan hier mijn winnende opstelling tegen een zeer slecht team uit Domcity.
Doel Gillisen Achter RB.Anita - CV.van Rhijn en Blind .LB Koppers Midden V. Enoh Midden A.Eriksen en Jansen Voor.Obiliz-Bully-Ebicilio
De Jong naar Jong Ajax met Hammie spelen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 februari 2012 - 13:18 schreef nora het volgende:Doel Gillisen Achter RB.Anita - CV.van Rhijn en Blind .LB Koppers Midden V. Enoh Midden A.Eriksen en Jansen Voor.Obiliz-Bully-Ebicilio Vindt je dit niet roekeloos??....deze jonge onervaren verdediging met alleen Enoh er voor die de laatste tijd toch al niet sterk speelt?? En Ebecilio, is die nog niet afgeserveerd ??? |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Goh, daar kan hij nog wel een paar jaar op teren? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 februari 2012 - 14:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Vindt je dit niet roekeloos??....deze jonge onervaren verdediging met alleen Enoh er voor die de laatste tijd toch al niet sterk speelt?? En Ebecilio, is die nog niet afgeserveerd ??? De afgelopen 2 wedstrijden was Ebecilio alles behalve de slechtste. Niet goed genoeg normaal gesproken, maar toch wel weer nuttig.
quote:Op vrijdag 03 februari 2012 - 14:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Vindt je dit niet roekeloos??....deze jonge onervaren verdediging met alleen Enoh er voor die de laatste tijd toch al niet sterk speelt?? Wat hebben we verder dan? Het kan niet anders.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 03 februari 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
ik denk dat we met zo'n jonge defensie met de punt naar voor moeten spelen...zorgen dat we achter potdicht zitten....het gaat nu om de punten...vandaar deze opstelling:
Lodeiro*******************de Jong/60e min.Bulykin**********************Ozbiliz
**********************************Eriksen*************************************
***********Janssen*********************************************Enoh***********
Koppers*******************Blind***********van Rhijn**********************Anita
*********************************Vermeer************************************** |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Ik heb opstellingen gelezen met Bouy er in, maar die is volgens mij naar Juventus.A1 afgelast dus zet die jonge jongens er maar in.vermeeer ligeon, van Rhijn BLind of Denswil,Koppers,Anita.Eriksen,de jong,Klaassen,Lodeiro,Ozbiliz,Lukoki,of Fischer |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Cilissen Anita-van Rhijn-Denswil-Koppers De Jong-Janssen Eriksen Lukoki-Bulykin-Ozbiliz
Is inderdaad een soort jeugdelftal, maar hopen dat het afgelast is dan??? Alhoewel de jeugd waarschijnlijk wel volle bak gaat geven, en het eigenlijk ook niet minder kan, kan het alleen maar goed gaan!!! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
ebecilio richt zich op snelheid.. aan zn nieuwe kapsel te zien:
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Kaal moet ie gaan die luie hufter!
Rennen en scoren, daar krijgt ie voor betaald! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Wissel moet ie gaan die luie hufter! ;p |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 februari 2012 - 15:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:ik denk dat we met zo'n jonge defensie met de punt naar voor moeten spelen...zorgen dat we achter potdicht zitten....het gaat nu om de punten...vandaar deze opstelling: Lodeiro*******************de Jong/60e min.Bulykin**********************Ozbiliz **********************************Eriksen************************************* ***********Janssen*********************************************Enoh*********** Koppers*******************Blind***********van Rhijn**********************Anita *********************************Vermeer************************************** denk dat je volledig gelijk gaat krijgen |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Is Ken Leemans niet een versterking voor ons? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
n
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 03 februari 2012 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Die drie punten zijn wel binnen hoor...zondag gaan we echt wel winnen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 03 februari 2012 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Het is te hopen grasmaaier....onze jonge verdediging verdient wat meer ondersteuning.... Volgende week is Jan en misschien ook Boilesen weer terug...misschien zelfs meer spelers zoals misschien Alder of Wiel...laten we het hopen...Manchester duurt zolang niet meer.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Heej Neman...ik denk het zelf ook want anders is het seizoen afgelopen...finito... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Welnee Sjakie....positief blijven gap......die jonkies gaan het gras opvreten....die gaan zich in de kijker spelen |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
WIJ ZIJN AJAX, WIJ ZIJN DE BESTE!!!! |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
ik denk niet dat het afgelast wordt omdat er geen sneeuw meer verwacht wordt en er dus geen kans is dat ijspegels naar beneden vallen en dus geen gevaar voor supporters. Tenzij Ns problemen heeft met vervoer supporters,dus wel internet even raadplegen of het niet op het laatste moment wordt afgelast zolas een paar jaar terug. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 februari 2012 - 21:47 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Welnee Sjakie....positief blijven gap......die jonkies gaan het gras opvreten....die gaan zich in de kijker spelen Kijk zo ken ik je weer...al een poosje niet meer zien reageren hier gap....ik zou zeggen kom wat vaker....misschien dat sommigen dan wat positiever worden hier.... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 februari 2012 - 13:14 schreef anti010 het volgende:[..] De Jong, is er eentje die zich al bewezen heeft voor Ajax. En ook uit de jeugd komt. Janssen is op het moment niet in vorm. En de Jong krijgt het voordeel van de twijfel, hij heeft ons vorig jaar kampioen gemaakt. Natuurlijk een wedstrijd en daar blijft hij het hele seizoen op teren hij heeft dit seizoen 2 doelpunten gemaakt de rest van zijn balleen liggen nog op de tweede ring,hoeveel geduld kan je hebben. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 februari 2012 - 14:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Vindt je dit niet roekeloos??....deze jonge onervaren verdediging met alleen Enoh er voor die de laatste tijd toch al niet sterk speelt?? En Ebecilio, is die nog niet afgeserveerd ??? Nood breekt wetten en ik ben ook wel nieuwsgierig en het zijn nog jongens die er voor gaan en ook de tegenstander is gelukkig een matig team.Ebicilio is 21 en uit nood mag hij zich zondag een laatse keer bewijzen,dus geen 80 ballen terug spelen maar doelgericht spelen. |
|
|
|
|
Herman1983
|
|
|
Respect voor het feit dat men het hier ondanks alles nog over voetbal kan hebben.
Persoonlijk kan me dit voetbal seizoen niet zoveel meer schelen. Als zo snel mogelijk maar schoonschip wordt gemaakt binnen de club, zodat we volgend seizoen niet weer zo'n seizoen hebben.... |
|
|
|
|
Danielson 1448
|
|
|
Kom allemaal zou ik zeggen ondanks kou geniet nog van Ajax want volgend jaar kan het niet meer,dan is het de fc vGaal geworden en hebben ze Cruyff weggewerkt. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote: Als hij zo beter gaat spelen, mag hij zich zelfs met een clownsmasker voor zijn kop hebben! Slechter kan toch bijna niet....
Hoewel hij wel altijd zijn uiterste best doet overigens, meer dan Mickey af en toe.... Maar voetballend is hij gewoon veeeeeeeeeeeeeel te zweak!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 februari 2012 door Ajx -- |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote: Utreg is zo zwak, die kunnen alleen winnen van Excelsior, vvv en misschien de Graafschap en Ajax thuis. Nu spelen ze in de ArenA en zijn ze weer helemaal niks, mits Ajax natuurlijk scherp gaat voetballen! |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Ondanks al die belessures ga ik er van uit dat we itrecht inpakken.We hebben immers nog wat goed te maken en utecht heeft ook veel geblesseerden en door de kou kunnen we ons lekkerr warm schreeuwen.Ik ben positief gestemd en denk dat we gaan winnen. |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Sorry voor de typefoutjes |
|
|
|
|
Maximus
|
|
|
quote: Lekker realistisch..... ik denk 1-2 |
|
|
|
|
ijsfijn
|
|
|
zou me niks verbazen als ten have en groep proberen ajax vs fc utrecht af te lassen met als excuses het weer. en zo hopen op een stille gang naar de rechtbank. |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Vanwege de aangekondigde steunberuiging aan Cruijff bedoel je? Treinverkeer ligt bijna plat, dus dat zou zo maar kunnen.Wel een beetje doorgestoken kart dan.Maar dat kan je verwachten van die ratten.!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Oh, ben je er ook dan? |
|
|
|
|
ijsfijn
|
|
|
46ajaxio. dat is precies wat ik bedoel. |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
ADo AZ ligt er ook uit.Het zou zo maar kunnen dat de KNazbond besluit het hele programma er uit te gooien op verzoek van Schurkenboom |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Opstelling:
--------------- Vermeer --------------- - Anita - van Rhijn - Blind - Koppers - ----------------- Enoh ---------------- ----- Eriksen ----------- Janssen ----- - Özbiliz ---- de Jong ----- Ebecilio - |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
|
|
|
jodocus