BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Column over middenveld van Ajax (oktober 2011)

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Grasmaaier
 Grasmaaier - maandag 30 januari 2012 - 21:22   quote  deeplink  
Daags na de collectieve wanprestatie van Ajax op bezoek bij FC Groningen kan ik er nog steeds met mijn verstand niet bij. Elf spelers die erbij liepen alsof net het laatste beetje energie uit hun lichaam was gezogen. Onbegrijpelijk dat het dezelfde elf spelers waren die in Madrid nog zo goed als collectief opereerden. Ajax was geen schim van de ploeg die in Madrid van eigen doel af voetbalde, die zodra de Madrilenen wilden opbouwden dit probeerden te verstoren door druk te zetten. Nee, niks van dit alles was zondagmiddag te zien in Groningen. Ajax liet zich de kaas van het brood eten, speelde ronduit zwak en liet het initiatief aan FC Groningen. De club uit het hoge noorden speelde hier prima op in en maakte dankbaar gebruik van de laffe speelwijze van de Amsterdammers. Ajax werd getrakteerd op een terechte nederlaag en mag zich schamen voor de manier waarop.

Ajax mist een aanjager op het middenveld, een speler die voorop gaat in de strijd. Christian Eriksen is te jong en te wisselvallig om een leider te zijn op het middenveld. Siem de Jong is kwalitatief niet de persoon die bij Ajax op het middenveld de lakens kan uitdelen. Hij komt handelingssnelheid en inzicht tekort. Dit wordt enigszins gecompenseerd door zijn harde werken, maar het blijft een beperkte middenvelder. Bovendien is het gebrek aan creativiteit bij De Jong te groot waardoor je in de opbouw minder mogelijkheden hebt. Siem de Jong zou zich beter kunnen richten op de spitspositie. Hij heeft een goed gevoel voor het juiste moment, en met zijn harde werken creƫert die altijd een paar mogelijkheden tot scoren.

In de zomer dacht Ajax met Theo Janssen de nieuwe leider op het middenveld gekocht te hebben. Ik was enigszins teleurgesteld dat er een nieuwe aanvallende middenvelder werd gehaald, terwijl we met Eriksen en Demy de Zeeuw al twee goede aanvallende middenvelders hadden. Laatstgenoemde speler trok zijn conclusies en vertrok voor een paar miljoen euro naar Spartak Moskou. Tot de verbazing van veel mensen werd Janssen niet als aanvallende middenvelder maar als controleur geposteerd. De kritiek was er al van tevoren, en achteraf gezien is deze terecht gebleken. Enkel tegen FC Twente in de strijd om de Johan Cruijff schaal was het middenveld oppermachtig, de rest van de wedstrijden kwamen de beperkingen snel aan het licht. Janssen mist de snelheid om te schakelen van aanvallen naar verdedigen en komt bovenal handelingssnelheid tekort.

In mijn ogen is het laten gaan van De Zeeuw ten koste van Janssen een cruciale fout geweest. De Zeeuw is in bijna elk opzicht superieur aan Janssen. Haal je als tegenstander de trap van Janssen eruit, houd je een hele beperkte middenvelder over. De Zeeuw heeft een betere handelingssnelheid, is creatiever, heeft een beter inzicht en kan sneller schakelen. Bovendien was De Zeeuw de speler bij uitstek geweest om dit middenveld vorm te geven. Bij het omschakelen van balbezit naar balverlies was hij de aanjager op het middenveld. De tegenstander kreeg amper de tijd om op te bouwen, omdat De Zeeuw direct het teken gaf om door te dekken. De Zeeuw is vaak ondergewaardeerd geweest, maar mij is wel duidelijk geworden dat het een groot gemis is om een aanjager als hem te laten gaan. Ajax mist een aanjager, een speler die direct omschakelt, Ajax mist Demy de Zeeuw!

-----------------------------

De reden waarom ik hem nu pas hier plaats, is dat ik toen er nog heilig in geloofde dat we erbovenop zouden komen.. nou niet dus.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 30 januari 2012 - 21:26   quote  deeplink  
Goede column man en kan me er eigenlijk wel in vinden! Ik heb vanaf het begin geroepen dat de aankoop van Janssen onnodig was en totaal geen goede zet! Helaas is hij nu speler van Ajax, maar wat mij betreft mag hij in de zomerstop direct weer vertrekken!
Grasmaaier
 Grasmaaier - maandag 30 januari 2012 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2012 - 21:26 schreef amsterdammer113 het volgende:
Goede column man en kan me er eigenlijk wel in vinden! Ik heb vanaf het begin geroepen dat de aankoop van Janssen onnodig was en totaal geen goede zet! Helaas is hij nu speler van Ajax, maar wat mij betreft mag hij in de zomerstop direct weer vertrekken!
heeft een contract van 1 jaar met optie voor nog een jaar.. gewoon niet lichten die optie en weg ermee
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 31 januari 2012 - 10:08   quote  deeplink  
Ben het er mee eens!
marius
 marius - dinsdag 31 januari 2012 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2012 - 21:34 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

heeft een contract van 1 jaar met optie voor nog een jaar.. gewoon niet lichten die optie en weg ermee
heeft toch 2 jaar met nog een optie voor een jaar?
nora
 nora - zaterdag 04 februari 2012 - 13:40   quote  deeplink  
Even deze topic uit de ijskast gehaald omdat het middenveld van Ajax volgens mij de oorzaak is van de meeste problemen elke oud voetballer heeft het er altijd over de slag wordt gewonnen op het middenveld de clubs met het beste middenveld zijn vaak de clubs die kamppioen worden,en met alle respect voor Jansen die is geen versterking na de Zeeuw maar een verzwakking grove fout van Ajax (Boer) oke we zien het allemaal wel eens verkeerd,maar we lezen en we weten we hebben een hele party middenvelders maar we missen een hele sterke middenvelder qua persoonlijkheid die de boel opjaagd en tech/tact/en loopvermogen de verbindingsman is tussen achterhoede en voorhoede,je kan de wedstrijden terug kijken altijd bij een counter van Ajax zie ik soms maar 2 of 3 man meegaan en dat zijn de voorhoede spelers en soms Eriksen maar nooit Jansen of Enoh en daar zit een groot deel van het probleem daarom worden wij vaak overlopen op het middenveld door gewoone subtoppers,ik vind dat Ajax echt een kanjer moet kopen op het middenveld ik heb dat al meer aangegeven maar kom er steeds weer op terug,wat wij moeten hebben is weer een Type Gabri/de Zeeuw/Gerard (liverpool) Lampart Modic Strootman en misschien Toornstra van ADO .
Want met alle respect ik zie bij al onze jeugd middenvelders Ritz-Serero-Lodiero-de Jong-Eriksen Klaasen en Jansen niet echt zo,n type zitten die het vuile werk en tevens de aansluiting tussen achterhoed en voorhoede verzorgt.Ik had een hoop op Enoh maar die komt techn/tact.te kort.
Dus Ajax kijk rond en kom met zo,n kanjer aan van de zomer anders gaan wij het weer niet redden volgend seizoen.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - zaterdag 04 februari 2012 - 14:30   quote  deeplink  
Misschien wel aardig een bron te vermelden?
http://81.173.100.40/doc.asp?uid=148918
Grasmaaier
 Grasmaaier - zaterdag 04 februari 2012 - 14:53   quote  deeplink  
oh god.. ben jij er ook nog
nora
 nora - zondag 05 februari 2012 - 01:20   quote  deeplink  
He Ikke dit vind ik geweldig dit had ik nog niet gelezen dat betekend gelukkig dat ik niet alleen sta in deze mening.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 05 februari 2012 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 februari 2012 - 13:40 schreef nora het volgende:
Even deze topic uit de ijskast gehaald omdat het middenveld van Ajax volgens mij de oorzaak is van de meeste problemen elke oud voetballer heeft het er altijd over de slag wordt gewonnen op het middenveld de clubs met het beste middenveld zijn vaak de clubs die kamppioen worden,en met alle respect voor Jansen die is geen versterking na de Zeeuw maar een verzwakking grove fout van Ajax (Boer) oke we zien het allemaal wel eens verkeerd,maar we lezen en we weten we hebben een hele party middenvelders maar we missen een hele sterke middenvelder qua persoonlijkheid die de boel opjaagd en tech/tact/en loopvermogen de verbindingsman is tussen achterhoede en voorhoede,je kan de wedstrijden terug kijken altijd bij een counter van Ajax zie ik soms maar 2 of 3 man meegaan en dat zijn de voorhoede spelers en soms Eriksen maar nooit Jansen of Enoh en daar zit een groot deel van het probleem daarom worden wij vaak overlopen op het middenveld door gewoone subtoppers,ik vind dat Ajax echt een kanjer moet kopen op het middenveld ik heb dat al meer aangegeven maar kom er steeds weer op terug,wat wij moeten hebben is weer een Type Gabri/de Zeeuw/Gerard (liverpool) Lampart Modic Strootman en misschien Toornstra van ADO .
Want met alle respect ik zie bij al onze jeugd middenvelders Ritz-Serero-Lodiero-de Jong-Eriksen Klaasen en Jansen niet echt zo,n type zitten die het vuile werk en tevens de aansluiting tussen achterhoed en voorhoede verzorgt.Ik had een hoop op Enoh maar die komt techn/tact.te kort.
Dus Ajax kijk rond en kom met zo,n kanjer aan van de zomer anders gaan wij het weer niet redden volgend seizoen.
Kijk de topics over Demy de Zeeuw maar eens terug....hij had na het WK een slecht jaar gehad.....de meesten vonden het toen niet erg dat de Zeeuw weg ging...de meesten hier waren niet gelukkig met zijn laatste seizoen namelijk.....Demi speelde zelfs niet altijd..zat regelmatig op de bank onder Jol en de Boer.....ik vind dit echt achteraf gelul....Nu kan Janssen ineens niet meer voetballen....sorrij hoor maar Mr. Janssen werd gekozen tot beste voetballer van de eredivisie in zijn laatste jaar bij Twente terwijl Ajax kampioen werd....Janssen wordt verkeerd gebruikt door Ajax....of speelt Janssen expres slecht zodat zijn marktwaarde daalt...zodoende kan Vitesse hem voor een habbekrats kopen...of wordt nu weer gezegd dat Vertonghen en Janssen niet samen gaan...we zullen zien vandaag want dat betekent dat Janssen vandaag weleens zijn topdag zal hebben....mannen...vrouw...allemaal aannamens.....nogmaals slaat de topic over de Zeeuw maar eens open...leuk om terug te lezen overigens....
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 05 februari 2012 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 februari 2012 - 11:17 schreef Maximus het volgende:
Tja... typisch ajax dit... als het even niet loopt trekken we een paar goeie spelers aan... fans blij... loopt t niet.... fans niet blij... volgende spelers halen... fans blij... loopt t weer niet... fans weer niet blij... Theo zou DE man worden bij ajax... fans blij... Theo is geen schim van de Theo van twente... fans niet blij... ajax naar de beurs... fans blij... jaren op de beurs zonder resultaat en verdampend kapitaal... fans niet blij... Narsingh komt.... fans blij... Narsingh komt niet... fans niet blij... ajax wint... fans blij... ajax verliest van Feyenoord... Maximus blij:)
Ik wilde anders niet dat Theo zou komen horen..
Wilde gewoon De Zeeuw behouden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8734
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Column over middenveld van Ajax (oktober 2011)

0.0065748