|
|
ktotheb
|
|
|
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/10287
Uit dit interview blijkt dus dat Mickey al sinds Oktober niet pijnvrij heeft kunnen spelen. Ik en velen met mij hier hebben de laatste tijd erg veel kritiek gehad op hem en dat blijkt misschien wel onterecht. Dat hij zoveel pijn heeft geeft aan dat hij niet altijd lui is, maar gewoon niet meer kan. Dus bij deze Mickey: sorry voor de kritiek, ik hoop dat je snel weer pijnvrij bent.
Ik vind dat dit wel weer wat zegt over de staf bij Ajax. Derk en Kolbein hebben allebei vermoeidheidsblessures en er zijn meer spelers die vaak met pijn en maar half fit spelen (Janssen bijv.). In de voorbereiding is er te hard getraind en de staf laat spelers dus gewoon spelen met pijn. Van der Wiel is nu zo slim geweest om zelf aan te geven dat hij pas weer speelt als hij echt fit is, maar ik vind dat dat juist de taak is van de staf. Spelers willen altijd door, ook als ze pijn hebben. Misschien moet onze staf de spelers eens wat meer tegen zichzelf in bescherming nemen. Ik zou als ik trainer was deze jongens buiten de basis laten zolang ze niet pijnvrij zijn. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Dan had hij er wat aan moeten doen...
De technische staf weet echt niet of een speler pijn heeft of niet . Als je als speler niets aangeeft en doodleuk doet alsof er niets aan de hand is, dan moet je achteraf ook niet zitten janken over het feit dat je al langer pijn hebt. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
En wat roep ik reeds heel erg lang. Trainingen (intensitiet en opbouw per persoon en groep) moet een verantwoording zijn van zowel trainers, medische staf en inspanningsfysioloog (alleen die hebben we niet) naar bijv. het model van AC-Milan. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 14:40 schreef Booya4Afca het volgende:Dan had hij er wat aan moeten doen... De technische staf weet echt niet of een speler pijn heeft of niet . Als je als speler niets aangeeft en doodleuk doet alsof er niets aan de hand is, dan moet je achteraf ook niet zitten janken over het feit dat je al langer pijn hebt. Juist, mannentaal! |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
De arme jongen, had hij misschien zichzelf eerder in bescherming moeten nemen!! Hij kan voor zichezelf prima aangeven of hij wel of niet kan spelen, en als hij speelt, niet achteraf gaan klagen!
Maar dan kan hij nu goed 'uitzieken' en helemaal fit aan laatste fase competitie beginnen! |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 14:40 schreef Booya4Afca het volgende:Dan had hij er wat aan moeten doen... De technische staf weet echt niet of een speler pijn heeft of niet . Als je als speler niets aangeeft en doodleuk doet alsof er niets aan de hand is, dan moet je achteraf ook niet zitten janken over het feit dat je al langer pijn hebt. Ik mag toch hopen dat de technische staf wel op de hoogte is van de fysieke staat van haar spelers. Hij speelde soms zelfs met pijnstillers, daar moeten ze van op de hoogte zijn. Nu is hij een mietje omdat hij met pijn heeft gespeeld en dat nu verteld? Ik vind het wel degelijk een taak van de technische staf om ten eerste op de hoogte te zijn van de fysieke staat van spelers en daarnaast vind ik ook dat het hun taak is om spelers tegen zichzelf in bescherming te nemen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Bij Ajax is niemand 100% fit. Dat kan en moet de technische staf zichzelf aanrekenen, ze moeten hiervan leren en zorgen dat het komend seizoen stukken beter is. Misschien is dat wel de reden dat het voor geen meter loopt. Niemand die zijn eigen taak naar behoren uitgevoerd, misschien wel omdat ze niet fit zijn en het dus gewoon niet kunnen belopen??? |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 15:05 schreef remco k het volgende:Bij Ajax is niemand 100% fit. Dat kan en moet de technische staf zichzelf aanrekenen, ze moeten hiervan leren en zorgen dat het komend seizoen stukken beter is. Misschien is dat wel de reden dat het voor geen meter loopt. Niemand die zijn eigen taak naar behoren uitgevoerd, misschien wel omdat ze niet fit zijn en het dus gewoon niet kunnen belopen??? Dat is idd ook een beetje mijn punt. Ook de fitheid van de selectie is de verantwoordelijkheid van de staf en die fitheid heeft ook echt zijn weerslag op het spel. |
|
|
|
|
geedeezet
|
|
|
Tuurlijk heeft hij het al aangegeven, en heeft hij juist doorgespeeld omdat hij veel voor Ajax over heeft. Zou dus juist op wat waardering mogen rekenen in mijn ogen, maar het is natuurlijk makkelijker om hem lekker af te zeiken... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 15:07 schreef ktotheb het volgende:[..] Dat is idd ook een beetje mijn punt. Ook de fitheid van de selectie is de verantwoordelijkheid van de staf en die fitheid heeft ook echt zijn weerslag op het spel. Natuurlijk is dat de verantwoording van de staf, enkel zijn we allemaal heel blij geweest met deze staf, en wisten we van te voren dat deze staf fouten zou gaan maken en dat het een groeiproces zou worden... |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 15:08 schreef remco k het volgende:[..] Natuurlijk is dat de verantwoording van de staf, enkel zijn we allemaal heel blij geweest met deze staf, en wisten we van te voren dat deze staf fouten zou gaan maken en dat het een groeiproces zou worden... Absoluut, daarom hoor je mij ook zeker niet roepen dat ze weg moeten! Misschien een goede fysieke trainer erbij die het in de gaten houdt. En hopen inderdaad dat ze leren van dit seizoen, want nu is toch wel meerdere keren aangetoond dat doorvoetballen met pijntjes uiteindelijk leidt tot lange afwezigheid, waar misschien eerst een paar weken rust had kunnen volstaan. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Dan had hij zijn muil moeten opentrekken. De staf kan niet weten wat er speelt als de speler dat niet aangeeft. Vooral tegen Feyenoord uit was het vanaf minuut 1 duidelijk dat Sulejmani niet fit was. En tegen AZ ook, zoals hij Poulsen keer op keer liet lopen zegt genoeg. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 15:11 schreef Rogier het volgende:Dan had hij zijn muil moeten opentrekken. De staf kan niet weten wat er speelt als de speler dat niet aangeeft. Vooral tegen Feyenoord uit was het vanaf minuut 1 duidelijk dat Sulejmani niet fit was. En tegen AZ ook, zoals hij Poulsen keer op keer liet lopen zegt genoeg. Als het voor ons zo overduidelijk zichtbaar was, zou de staf het ook moeten zien... Bovendien, wie zegt dat hij dit niet met de staf heeft besproken. Hij is niet de enige die met pijn heeft doorgespeeld, je gaat mij niet vertellen dat ze allemaal hun pijntjes verbergen, dat kan ook helemaal niet als je elke dag met elkaar traint |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 15:07 schreef geedeezet het volgende:Tuurlijk heeft hij het al aangegeven, en heeft hij juist doorgespeeld omdat hij veel voor Ajax over heeft. Zou dus juist op wat waardering mogen rekenen in mijn ogen, maar het is natuurlijk makkelijker om hem lekker af te zeiken... Dan heeft hij zeker al 2 jaar pijn want vanaf dag 1 is hij in mijn ogen liever een luievoetballer dan een fanatieke voetballer,maar het is wel een goede voetballer daarvoor speelt hij nog steeds vermoed ik. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 15:00 schreef ktotheb het volgende:[..] Ik mag toch hopen dat de technische staf wel op de hoogte is van de fysieke staat van haar spelers. Hij speelde soms zelfs met pijnstillers, daar moeten ze van op de hoogte zijn. Nu is hij een mietje omdat hij met pijn heeft gespeeld en dat nu verteld? Ik vind het wel degelijk een taak van de technische staf om ten eerste op de hoogte te zijn van de fysieke staat van spelers en daarnaast vind ik ook dat het hun taak is om spelers tegen zichzelf in bescherming te nemen. Het is nog altijd aan de speler zelf om aan te geven dat ie ergens last van heeft. Op het moment dat hij dat gedaan heeft, is het inderdaad aan de technische staf om dat te behandelen.. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 15:18 schreef ktotheb het volgende:[..] Als het voor ons zo overduidelijk zichtbaar was, zou de staf het ook moeten zien... Bovendien, wie zegt dat hij dit niet met de staf heeft besproken. Hij is niet de enige die met pijn heeft doorgespeeld, je gaat mij niet vertellen dat ze allemaal hun pijntjes verbergen, dat kan ook helemaal niet als je elke dag met elkaar traint Dus jij hebt kunnen zien dat hij met pijn speelde??
En waarom vraagt hij dan niet om een wissel?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 februari 2012 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Sorry hoor, maar ik vind het allemaal wel te makkelijk dat er telkens wordt afgeschoven op een blessure als men even niet presteert.
Ebecilio ook " De reden dat ik wat minder speel: Ik heb een beetje last van mijn rug, maar ben wel fit genoeg om te spelen"
Het is heel simpel. JE bent fit, of niet fit
Als je fit bent en je speelt, dan moet je presteren. Maar niet achteraf lopen janken als men kritisch op je is. Je speelt gvd niet bij FC balophetdak in een dorp. Je bent in dienst bij AFC Ajax!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 februari 2012 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 16:27 schreef Booya4Afca het volgende:Sorry hoor, maar ik vind het allemaal wel te makkelijk dat er telkens wordt afgeschoven op een blessure als men even niet presteert. Ebecilio ook " De reden dat ik wat minder speel: Ik heb een beetje last van mijn rug, maar ben wel fit genoeg om te spelen" Het is heel simpel. JE bent fit, of niet fit Als je fit bent en je speelt, dan moet je presteren. Maar niet achteraf lopen janken als men kritisch op je is. Je speelt gvd niet bij FC balophetdak in een dorp. Je bent in dienst bij AFC Ajax! Er is wel degelijk een grijs gebied tussen wel en niet fit zijn, dat valt niet te ontkennen. En in dat grijze gebied is het aan de staf om te bepalen of iemand moet spelen of niet. Mijn punt is dat de staf misschien wel wat eerder spelers rust mag geven. Ook is het wel heel makkelijk om weer te roepen dat Mickey nu achteraf zeikt, maar dat is niet zo. Hij is uitgefloten en heeft een hoop kritiek gehad, nu geeft hij 1x in een interview aan dat hij al tijden pijn heeft. Dat noem ik niet zeuren. |
|
|
|
|
barry32
|
|
|
slaat gewoon helemaal nergens over als het effe niet goed hebben ze pijntjes en als het goed gaat hoor je ze niet |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 16:36 schreef ktotheb het volgende:[..] Er is wel degelijk een grijs gebied tussen wel en niet fit zijn, dat valt niet te ontkennen. En in dat grijze gebied is het aan de staf om te bepalen of iemand moet spelen of niet. Mijn punt is dat de staf misschien wel wat eerder spelers rust mag geven. Ook is het wel heel makkelijk om weer te roepen dat Mickey nu achteraf zeikt, maar dat is niet zo. Hij is uitgefloten en heeft een hoop kritiek gehad, nu geeft hij 1x in een interview aan dat hij al tijden pijn heeft. Dat noem ik niet zeuren. Wel als blijkt dat de technische staf dit verhaal nu pas voor het eerst hoort. Op het moment dat Frank de Boer aangeeft dat de fysieke problemen van Sulejmani bekend waren, heb je een punt en is het zeer kwalijk dat ze er niets mee gedaan hebben.
Over welk grijs gebied heb je het dan? Je bent fit of niet. Op het moment dat je door wat voor een reden dan ook je niet meer 100% kan inzetten (of dat in een kopduel, sprint of het schieten van een bal het geval is) ben je niet fit en hoor je ook niet te spelen.
En natuurlijk snijdt het mes in deze aan twee kanten. Zowel de technische staf moet de tekenen van het niet fit zijn van een speler kunnen zien. Maar ook de speler in kwestie heeft in deze zijn verantwoordelijkheid om aan te geven dat hij/zij fit is en het wellicht beter is als hij/zij een wedstrijd overslaat.
Doe je dat niet, riskeer je tegenvallende prestaties wat nadelig kan zijn voor de eindstand, plus het feit dat je het riskeert dat je kwetsuur / blessure erger wordt en dat je voor een langere periode uitgeschakeld bent. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 16:46 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Wel als blijkt dat de technische staf dit verhaal nu pas voor het eerst hoort. Op het moment dat Frank de Boer aangeeft dat de fysieke problemen van Sulejmani bekend waren, heb je een punt en is het zeer kwalijk dat ze er niets mee gedaan hebben. Over welk grijs gebied heb je het dan? Je bent fit of niet. Op het moment dat je door wat voor een reden dan ook je niet meer 100% kan inzetten (of dat in een kopduel, sprint of het schieten van een bal het geval is) ben je niet fit en hoor je ook niet te spelen. En natuurlijk snijdt het mes in deze aan twee kanten. Zowel de technische staf moet de tekenen van het niet fit zijn van een speler kunnen zien. Maar ook de speler in kwestie heeft in deze zijn verantwoordelijkheid om aan te geven dat hij/zij fit is en het wellicht beter is als hij/zij een wedstrijd overslaat. Doe je dat niet, riskeer je tegenvallende prestaties wat nadelig kan zijn voor de eindstand, plus het feit dat je het riskeert dat je kwetsuur / blessure erger wordt en dat je voor een langere periode uitgeschakeld bent. Ik ga ervan uit dat de technische staf dit wist, als dat niet het geval is, zou dat enorm onprofessioneel zijn in mijn ogen. Als je hem elke dag ziet trainen kan je zoiets ook niet missen. Bovendien zegt hij dat hij met pijnstillers heeft gespeeld, dat doe je niet zonder medeweten van de staf. Natuurlijk heeft een speler ook een eigen verantwoordelijkheid, maar ik vind dat de technische staf spelers dus sneller in bescherming moeten nemen. Vooral jonge jongens hebben vaak de neiging om ook met kleine pijntjes door te spelen, dat heeft dus duidelijk nadelige gevolgen op de lange termijn.
Het grijze gebied tussen fit en niet fit zit hem in spelen met pijn. Er zijn genoeg spelers die spelen als ze niet helemaal fit zijn. Als jij wel een wedstrijd kan spelen, maar daarbij dan wel pijn krijgt en/of reactie in het gewricht oid, ben je dus niet helemaal fit, maar kan je wel spelen. Het lijkt me duidelijk dat dat verschil er is, dat moet je toch ook inzien lijkt me. Ik neem aan dat jij ook wel eens naar je werk bent gegaan met een lichte verkoudheid, waardoor je niet op 100% kon presteren, maar wel op misschien 80%. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
hoelang heeft hij al die pijn?
miss wel al 3 jaar vandaar dat ook hij nooit het niveau heeft gehaald van heerenveen. enkel de 1ste paar wedstrijden van het seizoen 2008/2009 speelde hij goed, tot hij geblesseerd raakte. dat was al in de 3de wedstrijd van het seizoen 2008/2009.
1ste wedstrijd http://www.youtube.com/watch?v=Y60v-PXxWS0&feature=related dit is een wedstrijd tegen willem2, begin van het seizoen. ajax verliest wel, maar sulejmani liet eens iets zien wat ik hem daarna niet meer zag doen. namelijk een pracht van een doelpunt maken.
wedstrijd 2 http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=Z4lh9tBZYIk hoogte punten van sulejmani zelf. filmpje duurt bijna 3 min. er kan ook een filmpje worden gemaakt van zijn hoogte punten na zijn blessure. ik denk dat het niet veel langer zou zijn dan deze 3 min.
3de wedstrijd van dat seizoen raakt sulejmani geblesseerd en toen hij terug kwam was hij te dik en reageerde hij te sloom. ik denk dat wij nooit meer de sulejmani hebben gezien voor die blessure. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Niet homo zijn...kijk eens naar de wielrenners...marathonlopers....
Pijn is fijn...bloed moet!!!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 21:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:Niet homo zijn...kijk eens naar de wielrenners...marathonlopers.... Pijn is fijn...bloed moet!!!!! Goede vergelijking....Alsof een hardloper presteert met een hamstringblessure... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Sulejmani heeft het over langdurig pijn in de lies...als dat zo is moet hij dat melden aan de medische en technische staf...dan wordt hij daar voor behandeld....nu niet achteraf mee komen...het zijn meestal dezelfde spelers die steeds met excuses komen.... Sulejmani, Janssen, van der Wiel, Vertonghen, berichten vaker dan bijvoorbeeld: Blind, Vermeer, Sigthorsson, Boerrigter,Anita, Alderweireld... Ik zeg niet dat het niet waar is maar soms kan je beter niks zeggen.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vind het juist goed van hem om dit aan te geven, en het zegt iets positiefs over zijn wil om voor de Boer te spelen en zijn drive om altijd te spelen.. Tis maar net wat je er als supporter wel of niet in wilt zien.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Hij is te laat...veel te laat....eerder aangeven...natuurlijk wilt hij spelen anders is hij uit de markt....het is toch toevallig dat hij dit nu bericht terwijl Ajax bezig is met zijn opvolger op rechts.... |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 22:28 schreef remco k het volgende:Vind het juist goed van hem om dit aan te geven, en het zegt iets positiefs over zijn wil om voor de Boer te spelen en zijn drive om altijd te spelen.. Tis maar net wat je er als supporter wel of niet in wilt zien.. Inderdaad, wat een negatievelingen hier zeg, niet normaal. Hij speelde tot aan oktober best goed en sowieso onder de Boer wel. Hij heeft ook vrij veel gescoord. En dat iedereen hier zegt dat hij het had aan moeten geven bij de staf die snappen er weinig van volgens mij. Natuurlijk weet de staf hiervan! Denk je nou echt dat de Boer en co niet zien dat hij weinig loopt en pijn heeft, kom op. En ook Sightorson en Boerigter hebben te lang doorgespeeld met pijn, maar dat wist de staf echt wel! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Heb ik gezegd dat hij niet goed speelde...hij deed het helemaal niet verkeerd met zijn 11 doelpunten in 17 wedstrijden...alleen hoef je niet alles aan de pers door te geven...wat schiet je daar mee op.... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 22:28 schreef remco k het volgende:Vind het juist goed van hem om dit aan te geven, en het zegt iets positiefs over zijn wil om voor de Boer te spelen en zijn drive om altijd te spelen.. Tis maar net wat je er als supporter wel of niet in wilt zien.. Ja maar je kan niet ontkennen dat hij al heel lang een beetje te zwaar is en ook een beetje lui is !! |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 00:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:Heb ik gezegd dat hij niet goed speelde...hij deed het helemaal niet verkeerd met zijn 11 doelpunten in 17 wedstrijden...alleen hoef je niet alles aan de pers door te geven...wat schiet je daar mee op.... Tja, wat je ermee opschiet is misschien wat begrip voor je mindere spel. Ik heb andere spelers veel sneller horen klagen, hij loopt hier nu al maanden mee en noemt het 1x. Ik snap echt niet waarom mensen zo weinig begrip tonen. |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 00:16 schreef ktotheb het volgende:[..] Tja, wat je ermee opschiet is misschien wat begrip voor je mindere spel. Ik heb andere spelers veel sneller horen klagen, hij loopt hier nu al maanden mee en noemt het 1x. Ik snap echt niet waarom mensen zo weinig begrip tonen. Omdat Ajax de medische staf niet voor niks betaald! Als jij als topsporter ergens een pijntje hebt moet je dat gewoon aangeven, en wanneer je dat niet doet moet je de consequenties ondergaan.. Zou wat zijn dat als je als schilder maar de helft van de kamer schildert omdat je last hebt van je arm! |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
Die man geeft aan dat hij met pijnstillers speelde. Dat zegt eigenlijk al vrij veel. Voor zover ik weet kun je geen pijnstillers gebruiken zonder dat de technische staf daarvan op de hoogte is.
De technische staf wist/weet dat hij met pijn speelde. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 22:28 schreef remco k het volgende:Vind het juist goed van hem om dit aan te geven, en het zegt iets positiefs over zijn wil om voor de Boer te spelen en zijn drive om altijd te spelen.. Tis maar net wat je er als supporter wel of niet in wilt zien.. Prima hoor dat hij altijd wilt spelen. Maar dat niet niet ten koste gaan van
a) jezelf b) het team
Overigens heeft hij reacties zoals die van mij volledig aan zichzelf te danken, door telkens ten aarde te storten op het moment dat hij een bal in de voeten krijgt. |
|
|
|
|
geedeezet
|
|
|
Alleen in dit topic zitten al heel wat meer huilebalken dan Sulejmani.
Wat een negativiteit zeg... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 01:47 schreef AFCAMylife het volgende:[..] Omdat Ajax de medische staf niet voor niks betaald! Als jij als topsporter ergens een pijntje hebt moet je dat gewoon aangeven, en wanneer je dat niet doet moet je de consequenties ondergaan.. Zou wat zijn dat als je als schilder maar de helft van de kamer schildert omdat je last hebt van je arm! Helemaal mee eens, dan moet je achteraf niet zielig lopen doen.... |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 16:58 schreef ktotheb het volgende:[..] Ik ga ervan uit dat de technische staf dit wist, als dat niet het geval is, zou dat enorm onprofessioneel zijn in mijn ogen. Als je hem elke dag ziet trainen kan je zoiets ook niet missen. Bovendien zegt hij dat hij met pijnstillers heeft gespeeld, dat doe je niet zonder medeweten van de staf. Natuurlijk heeft een speler ook een eigen verantwoordelijkheid, maar ik vind dat de technische staf spelers dus sneller in bescherming moeten nemen. Vooral jonge jongens hebben vaak de neiging om ook met kleine pijntjes door te spelen, dat heeft dus duidelijk nadelige gevolgen op de lange termijn. Het grijze gebied tussen fit en niet fit zit hem in spelen met pijn. Er zijn genoeg spelers die spelen als ze niet helemaal fit zijn. Als jij wel een wedstrijd kan spelen, maar daarbij dan wel pijn krijgt en/of reactie in het gewricht oid, ben je dus niet helemaal fit, maar kan je wel spelen. Het lijkt me duidelijk dat dat verschil er is, dat moet je toch ook inzien lijkt me. Ik neem aan dat jij ook wel eens naar je werk bent gegaan met een lichte verkoudheid, waardoor je niet op 100% kon presteren, maar wel op misschien 80%. Ga je mijn werk nu serieus vergelijken met een TOPsporter die fysiek in topconditie moet zijn om prestaties te leveren waar hij/zij vorstelijk voor betaald krijgt?
De technische staf kan een speler pas in bescherming nemen als de speler in kwestie aangeeft dat hij/zij wat mankeert. Zie van der Wiel.
Op het moment dat een speler ondanks dat hij/zij wat mankeert wilt spelen, en dus niets tegen de technische staf zegt kan je niet van de Boer verwachten dat hij er doorheen prikt. Dan brengt hij meer tijd door in een kamertje met een leugendetector dan op het trainingsveld.
Nogmaals, als de Boer wist van Sulejmani zijn blessure, heb je volkomen gelijk.
Maar, ik kan me echt niet voorstellen dat je als trainer een speler, die ten eerste als een zoutzak het veld overloopt en ten tweede nog geblesseerd is ook, niet wisselt of buiten de selectie laat. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 09:28 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Ga je mijn werk nu serieus vergelijken met een TOPsporter die fysiek in topconditie moet zijn om prestaties te leveren waar hij/zij vorstelijk voor betaald krijgt? De technische staf kan een speler pas in bescherming nemen als de speler in kwestie aangeeft dat hij/zij wat mankeert. Zie van der Wiel. Op het moment dat een speler ondanks dat hij/zij wat mankeert wilt spelen, en dus niets tegen de technische staf zegt kan je niet van de Boer verwachten dat hij er doorheen prikt. Dan brengt hij meer tijd door in een kamertje met een leugendetector dan op het trainingsveld. Nogmaals, als de Boer wist van Sulejmani zijn blessure, heb je volkomen gelijk. Maar, ik kan me echt niet voorstellen dat je als trainer een speler, die ten eerste als een zoutzak het veld overloopt en ten tweede nog geblesseerd is ook, niet wisselt of buiten de selectie laat. Klopt helemaal... |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
Sulejmani gewoon zo snel mogelijk slijten. Heeft zijn waarde nooit waar kunnen maken. Blessure kan die jonge natuurlijk niks aan doen en ik vind het prachtig dat hij met pijn wilt spelen voor Ajax , maar het word gewoon tijd dat hij zijn heil ergens anders gaat zoeken. |
|
|
|
|
geedeezet
|
|
|
Grappig hoe zwart wit dit gelijk wordt.
Na de winterstop is het allemaal wel minder, maar mensen vergeten zo snel. Dat Sulejmani aan het eind van vorig seizoen Ajax in de race hield om het kampioenschap met zijn doelpunten zijn de mensen alweer vergeten. Misschien wel terecht, je bent zo goed als de laatste wedstrijd.
Je weet toch hoe zo'n interview gaat? De interviewer vraagt of hij eigenlijk al niet langer geblesseerd was, en Sulejmani geeft aan niet 100% te zijn, maar zich nog goed genoeg te voelen en wilde graag van waarde zijn voor Ajax. Hij heeft behoorlijk goede wedstrijden gespeeld. Is zeer nuttig geweest, heeft gescoord, gaf assists etc. etc. maar zeker de laatste wedstrijden was het allemaal niet best. Kritiek is op zijn plaats, maar het mag allemaal wat genuanceerder...
Maar goed, als hij straks terugkomt en scoort, lopen we allemaal weer de polonaise, net als met vd Wiel... |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 09:38 schreef geedeezet het volgende:Grappig hoe zwart wit dit gelijk wordt. Na de winterstop is het allemaal wel minder, maar mensen vergeten zo snel. Dat Sulejmani aan het eind van vorig seizoen Ajax in de race hield om het kampioenschap met zijn doelpunten zijn de mensen alweer vergeten. Misschien wel terecht, je bent zo goed als de laatste wedstrijd. Je weet toch hoe zo'n interview gaat? De interviewer vraagt of hij eigenlijk al niet langer geblesseerd was, en Sulejmani geeft aan niet 100% te zijn, maar zich nog goed genoeg te voelen en wilde graag van waarde zijn voor Ajax. Hij heeft behoorlijk goede wedstrijden gespeeld. Is zeer nuttig geweest, heeft gescoord, gaf assists etc. etc. maar zeker de laatste wedstrijden was het allemaal niet best. Kritiek is op zijn plaats, maar het mag allemaal wat genuanceerder... Maar goed, als hij straks terugkomt en scoort, lopen we allemaal weer de polonaise, net als met vd Wiel... Volgens mij was zijn reactie op de vraag of hij de kritiek van de supporters kan begrijpen "Zij weten niet hoeveel pijn ik soms heb".
Vandaar dat ik en vele anderen zeggen ; Dan moet je dat aangeven. En niet achteraf als excuus gebruiken. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Nogmaals, JA DE TECHNISCHE STAF WIST VAN DEZE BLESSURE. Sorry voor de capslock, maar heb nu al 4x gepost dat ik daarvan uit ga en het wordt gewoon genegeerd. Als de staf er niet van wist hebben we een nog veel groter probleem, want dan is onze staf een stel amateuristische prutsers. Als een speler met pijnstillers speelt en zijn pijn heeft duidelijk een weerslag op zijn spel, JA dan weet de staf ervan. Ik wilde deze hele discussie juist aangaan, omdat ik denk dat de staf onze .spelers wat meer tegen zichzelf in bescherming moeten nemen. Boerigter en sigthorson zijn ook langdurig eruit, omdat ze te lang door hebben gespeeld met pijntjes.
En Booya4: nee ik vergelijk jouw werk niet met dat van Mickey. Ik vergelijk jouw niet 100% fit zijn met zijn niet 100% fit zijn. Het spijt me enorm, maar hoe dom ben je als je denkt dat iedere voetballer die.op het veld staat 100% fit is.... |
|
|
|
|
Pietje P.
|
|
|
Ik had ook pijn.. aan mijn ogen.. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Vermoeide spelers....met dat lage tempo wat ajax speelt....onmogelijk.....sorry hoor maar dan heeft het hele team ergens last van....het begint al bij de voorbereiding...toen waren ze al niet fit... Ik zeg alle niet ek gangers doortrainen op conditie....want dat is wat er mis is....altijd in de tweede helft van de eerste helft laat ajax het afweten...goed beginnen maar slecht eindigen....dat is conditie.... Ik zeg ballen in de kast en lopen....conditie trainen en spieren sterker maken, want dat is de basis.....een topsporter moet fit zijn om te presteren.... |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Az psv en twente kunnen 90 min knallen en daarom staan ze boven ons....fit om te presteren.... |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 12:43 schreef hippy het volgende:Vermoeide spelers....met dat lage tempo wat ajax speelt....onmogelijk.....sorry hoor maar dan heeft het hele team ergens last van....het begint al bij de voorbereiding...toen waren ze al niet fit... Ik zeg alle niet ek gangers doortrainen op conditie....want dat is wat er mis is....altijd in de tweede helft van de eerste helft laat ajax het afweten...goed beginnen maar slecht eindigen....dat is conditie.... Ik zeg ballen in de kast en lopen....conditie trainen en spieren sterker maken, want dat is de basis.....een topsporter moet fit zijn om te presteren.... Helemaal mee eens kerel! Kijk die Janssen bijvoorbeeld, die heeft bijna een dubbele kin man! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 01:47 schreef AFCAMylife het volgende:[..] Omdat Ajax de medische staf niet voor niks betaald! Als jij als topsporter ergens een pijntje hebt moet je dat gewoon aangeven, en wanneer je dat niet doet moet je de consequenties ondergaan.. Zou wat zijn dat als je als schilder maar de helft van de kamer schildert omdat je last hebt van je arm! En toch gebeurt het, een schilder die last heeft van 1 arm hoeft echt niet thuis te zitten hoor, en dat ie dan minder meters per dag maakt of misschien wel een paar uurtjes minder werkt is niet meer dan normaal. Gebeurt echt in heel veel bedrijfstakken dagelijks |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 09:18 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Prima hoor dat hij altijd wilt spelen. Maar dat niet niet ten koste gaan van a) jezelf b) het team Overigens heeft hij reacties zoals die van mij volledig aan zichzelf te danken, door telkens ten aarde te storten op het moment dat hij een bal in de voeten krijgt. Dat ontken ik ook niet, maar dat is aan de trainer/medische staf om hem tegen zichzelf in bescherming te nemen |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 13:22 schreef remco k het volgende:[..] En toch gebeurt het, een schilder die last heeft van 1 arm hoeft echt niet thuis te zitten hoor, en dat ie dan minder meters per dag maakt of misschien wel een paar uurtjes minder werkt is niet meer dan normaal. Gebeurt echt in heel veel bedrijfstakken dagelijks Je weet wat ik bedoel toch? |
|
|
|
|
geedeezet
|
|
|
quote:Het spijt me enorm, maar hoe dom ben je als je denkt dat iedere voetballer die.op het veld staat 100% fit is....
Hier ben ik het zeker mee eens. Een speler die zo vaak speelt is nooit 100% fit.
De ene keer ben je een held als je een spuit in je poot laat zetten. "Kijk eens wat een bikkel! Speelt altijd, ook als hij pijn heeft! Geweldige inzet! Wat een liefde voor de club!"...
Maar oh wee als je er iets van durft te zeggen, dat je niet helemaal fit bent. Dan ben je gelijk een mietje, jankerd, huilebalk... |
|
|
|