BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Mokotjo

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
kuipje
 kuipje - woensdag 01 februari 2012 - 15:12   quote  deeplink  
Kamohelo Mokotjo speelde de afgelopen twee wedstrijden, door afwezigheid van Karim El Ahmadi, in de basis bij Feyenoord. Die wedstrijden smaken naar meer, maar de Zuid-Afrikaan weet zelf ook dat zijn spel beter moet. 'Ik ben misschien te lief. Ik weet nu ook wel dat ik een beetje een klootzak moet worden om te overleven.'
'Mijn kwaliteiten zijn voor buitenstaanders in feite nog niet ontdekt. Ik heb nog nooit de kans gehad langdurig te spelen en alleen op die manier kun je laten zien wat je in huis hebt. Zelfvertrouwen en ritme komen per minuut.'
Ondanks zijn geringe speelminuten bij Feyenoord is zijn zelfvertrouwen onkreukbaar. 'Wat dat betreft heb ik veel aan Gyan, die hier nog als speler de UEFA Cup heeft gewonnen. Als ik met hem praat, kijkt hij altijd naar boven. God heeft altijd een oplossing Kamo, zegt hij dan. Ik leer veel van de gesprekken met Chris en ben blij dat ik hem heb leren kennen. Maar uiteindelijk geeft God niet de beslissende pass. Ik zal zelf moeten gaan presteren en God stelt me in staat dat te doen.'

Ronald Koeman ziet de potentie in de middenvelder. Vandaar ook dat Martin van Geel bezig is om de optie in zijn contract te lichten, waardoor zijn verbintenis met 2 jaar wordt verlengd. Hij is nog steeds een groot talent, maar als middenvelder vind ik hem te voorzichtig. Veel ballen speelt hij breed of terug en daarmee haalt hij tempo uit de aanvallen. Dat komt doordat hij vaak niet opengedraaid staat, waardoor hij de bal eerst moet controleren voordat hij het kan gaan verdelen. Maar Kamo werkt er hard aan.

Mokotjo erkent de kritiek van de oefenmeester. 'Ik ben niet iemand die lang op de bal wil wachten', zegt hij tegenover Voetbal International. Als ik de bal niet snel genoeg krijg, dan ga ik hem halen. Daarna wil ik aan de bal blijven, dus speel ik kort, krijg ik hem terug en zoek ik naar een speler die vrijstaat.'
kuipje
 kuipje - woensdag 01 februari 2012 - 15:13   quote  deeplink  
Aangezien het mokotjo topic een slotje heeft.. toch maar even heropenen.. omdat het een held is
12
 12 - woensdag 01 februari 2012 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 15:13 schreef kuipje het volgende:
Aangezien het mokotjo topic een slotje heeft.. toch maar even heropenen.. omdat het een held is
Wat is voor jou het criterium voor een heldenstatus dan?
Henny
 Henny - woensdag 01 februari 2012 - 15:26   quote  deeplink  
Moet nog heel wat water door de Maas, alvorens ik hem een held zal noemen.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 01 februari 2012 - 15:31   quote  deeplink  
Oud bericht - offtopic - slotje, lijkt me duidelijk!

Oeps... foutje!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 februari 2012 door Boudewijn --
Omekees
 Omekees - woensdag 01 februari 2012 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 15:13 schreef kuipje het volgende:
Aangezien het mokotjo topic een slotje heeft.. toch maar even heropenen.. omdat het een held is
HET is een held.
Omekees
 Omekees - woensdag 01 februari 2012 - 17:10   quote  deeplink  
wat is het?
craven
 craven - woensdag 01 februari 2012 - 17:10   quote  deeplink  
goed topic..
hoogvliet010
 hoogvliet010 - woensdag 01 februari 2012 - 17:33   quote  deeplink  
Mokotjo moet een klootzak worden!
TheMenace
 TheMenace - woensdag 01 februari 2012 - 17:36   quote  deeplink  
mokotjo speelde tegen ajax in dienst van het elftal alleen tegen vvv speelde die ondermaats.als je basis wilt worden zal je toch alle wedstrijden voldoende moeten brengen aangezien hij nog geen basisspeler is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 februari 2012 door TheMenace --
12
 12 - woensdag 01 februari 2012 - 17:50   quote  deeplink  
Stuur ff wat beeldmateriaal van onze Henk Fraser zou ik zeggen, of desnoods Materazzi.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 februari 2012 door 12 --
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 04 februari 2012 - 12:27   quote  deeplink  
Kamohelo Mokotjo speelde de afgelopen twee wedstrijden, door afwezigheid van Karim El Ahmadi, in de basis bij Feyenoord. Die wedstrijden smaken naar meer, maar de Zuid-Afrikaan weet zelf ook dat zijn spel beter moet. 'Ik ben misschien te lief. Ik weet nu ook wel dat ik een beetje een klootzak moet worden om te overleven.'

'Mijn kwaliteiten zijn voor buitenstaanders in feite nog niet ontdekt. Ik heb nog nooit de kans gehad langdurig te spelen en alleen op die manier kun je laten zien wat je in huis hebt. Zelfvertrouwen en ritme komen per minuut.'

Ondanks zijn geringe speelminuten bij Feyenoord is zijn zelfvertrouwen onkreukbaar. 'Wat dat betreft heb ik veel aan Gyan, die hier nog als speler de UEFA Cup heeft gewonnen. Als ik met hem praat, kijkt hij altijd naar boven. God heeft altijd een oplossing Kamo, zegt hij dan. Ik leer veel van de gesprekken met Chris en ben blij dat ik hem heb leren kennen. Maar uiteindelijk geeft God niet de beslissende pass. Ik zal zelf moeten gaan presteren en God stelt me in staat dat te doen.'

Ronald Koeman ziet de potentie in de middenvelder. Vandaar ook dat Martin van Geel bezig is om de optie in zijn contract te lichten, waardoor zijn verbintenis met 2 jaar wordt verlengd. Hij is nog steeds een groot talent, maar als middenvelder vind ik hem te voorzichtig. Veel ballen speelt hij breed of terug en daarmee haalt hij tempo uit de aanvallen. Dat komt doordat hij vaak niet opengedraaid staat, waardoor hij de bal eerst moet controleren voordat hij het kan gaan verdelen. Maar Kamo werkt er hard aan.

Mokotjo erkent de kritiek van de oefenmeester. 'Ik ben niet iemand die lang op de bal wil wachten', zegt hij tegenover Voetbal International. Als ik de bal niet snel genoeg krijg, dan ga ik hem halen. Daarna wil ik aan de bal blijven, dus speel ik kort, krijg ik hem terug en zoek ik naar een speler die vrijstaat.'

Bron: FR12.nl
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 04 februari 2012 - 12:58   quote  deeplink  
Mokotjo///Held!!
Althans hij begint dingen eindelijk op te pakken...
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 04 februari 2012 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 februari 2012 - 12:58 schreef Leon FR1908 het volgende:
Mokotjo///Held!!
Althans hij begint dingen eindelijk op te pakken...
Haha en daarom is het jouw held, zeker uitermate blij dat er weer een heldentopic voor hem is geopend Leon?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 04 februari 2012 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 februari 2012 - 13:00 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Haha en daarom is het jouw held, zeker uitermate blij dat er weer een heldentopic voor hem is geopend Leon?
Was mijn topic niet maar van vriend Craven..
Maar ik zal mijn punt even uitleggen..
Inplaats van telkens naar Feyenoord te wijzen kijkt hij nu eens in de spiegel..
Dat verdient een beloning en omdat hij in een Feyenoordshirt rondloopt verdient
bijna standaard een helden status..

Mijn post is een kleine ondersteuning richting Craven///HELD!!!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 04 februari 2012 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 februari 2012 - 13:04 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Was mijn topic niet maar van vriend Craven..
Maar ik zal mijn punt even uitleggen..
Inplaats van telkens naar Feyenoord te wijzen kijkt hij nu eens in de spiegel..
Dat verdient een beloning en omdat hij in een Feyenoordshirt rondloopt verdient
bijna standaard een helden status..

Mijn post is een kleine ondersteuning richting Craven///HELD!!!
Ben het met je eens dat (bijna) alles wat in een Feyenoordshirt speelt een heldenstatus verdient en het is te hopen dat Komotjo zijn kans pakt en het leert om een klootzak in het veld te worden zoals hij zegt
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 13 februari 2012 - 14:13   quote  deeplink  
Feyenoord licht optie in contract Mokotjo

Feyenoord heeft de eenzijdige optie in het aflopende contract van Kamohelo Mokotjo gelicht. De verbintenis met de Zuid-Afrikaanse middenvelder is daarmee met twee jaar verlengd, tot medio 2014.

Volgens technisch directeur Martin van Geel is de contractverlenging een teken dat Feyenoord veel vertrouwen heeft in de kwaliteiten van Mokotjo. Kamohelo is een heel groot talent, van nog maar twintig jaar, zegt Van Geel. Hij heeft absoluut de potentie om zich door te ontwikkelen tot een heel goede speler.

Mokotjo is blij met het vertrouwen dat hij krijgt vanuit de club. Ik ben blij dat ik langer voor Feyenoord mag spelen, zegt hij. Het is mooi om te zien dat de club vertrouwen heeft in mijn kwaliteiten.

Mokotjo kwam in de zomer van 2009 over van SuperSport United in Zuid-Afrika en werd gedurende het seizoen 2009/2010 uitgeleend aan Excelsior. De middenvelder maakte in september 2010 zijn officiële debuut voor Feyenoord. Mokotjo speelde tot dusver 29 competitiewedstrijden voor de club.

Bron: http://www.fr-fanatic.com/41383-feyenoord-licht-optie-in-contract-mokotjo/
-------------------

Vond hem gisteren het laatste half uur prima spelen, voor het eerst eigenlijk.
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - maandag 13 februari 2012 - 14:23   quote  deeplink  
Blij dat hij nog bij ons blijft.
Stylzz
 Stylzz - maandag 13 februari 2012 - 14:24   quote  deeplink  
Prima, kan hij tenminste niet gratis weglopen en vang je ooit nog opleidingsvergoeding in geval van doorverkoop.
kuipje
 kuipje - maandag 13 februari 2012 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 14:23 schreef Beempjerotterdam het volgende:
Blij dat hij nog bij ons blijft.
Ik ben er ook blij mee, hoop alleen dat ie het een keer waar gaat maken. Iedere keer als hij erin komt ben ik de enige in het vak die er in gelooft.. Hoop dat ik ze een keer kan uitlachen..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 13 februari 2012 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 14:27 schreef kuipje het volgende:

[..]

Ik ben er ook blij mee, hoop alleen dat ie het een keer waar gaat maken. Iedere keer als hij erin komt ben ik de enige in het vak die er in gelooft.. Hoop dat ik ze een keer kan uitlachen..
Kom nou. Niet zo rancuneus. Iedereen hoopt dat ie het goed gaat doen. Die jongen heeft ontegenzeggelijk talent, maar hij zal het wel moeten laten zien.
MMM
 MMM - maandag 13 februari 2012 - 15:19   quote  deeplink  
Goed nieuws, viel gisteren ook aardig in.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - woensdag 15 februari 2012 - 00:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 15:19 schreef MMM het volgende:
Goed nieuws, viel gisteren ook aardig in.
Maar het wordt geen BaaB!!
van geil
 van geil - woensdag 15 februari 2012 - 00:47   quote  deeplink  
prima voetballer..maar al zijn posities driedubbel bezet....
rechtsback,,,,,leerdam,,janmaat ,,,,mokotjo
middenveld,,,clasie ,vormer,,,,mokotjo
en dan vergeet ik bewust van haaren,,swerts etc

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 februari 2012 door van geil --
kuipje
 kuipje - woensdag 15 februari 2012 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 februari 2012 - 00:47 schreef van geil het volgende:
prima voetballer..maar al zijn posities driedubbel bezet....
linksback,,,,,leerdam,,janmaat ,,,,mokotjo
middenveld,,,clasie ,vormer,,,,mokotjo
en dan vergeet ik bewust van haaren,,swerts etc
je bedoelt alleen rechtsback denk ik.. ipv linksback
van geil
 van geil - woensdag 15 februari 2012 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 februari 2012 - 14:34 schreef kuipje het volgende:

[..]

je bedoelt alleen rechtsback denk ik.. ipv linksback
herstel:)
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - woensdag 15 februari 2012 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 14:27 schreef kuipje het volgende:

[..]

Ik ben er ook blij mee, hoop alleen dat ie het een keer waar gaat maken. Iedere keer als hij erin komt ben ik de enige in het vak die er in gelooft.. Hoop dat ik ze een keer kan uitlachen..
Dar wacht ik ook al op...
Laat het maar snel gebeuren haha
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 08 maart 2013 - 18:28   quote  deeplink  
Mokotjo hunkert naar speelminuten in het eerste

600x400-tk-1259349.jpg

Vorig seizoen kwam hij nog twintig wedstrijden in actie in het eerste van Feyenoord, maar deze jaargang is Kamohelo Mokotjo enigszins uit beeld geraakt. Slechts eenmaal maakte hij deze competitie zijn opwachting in de hoofdmacht.

Geen aanleiding
De Zuid-Afrikaan, geboren op 11 maart 1991 in Odendaalsrus, snapt best dat trainer Ronald Koeman momenteel niet te veel sleutelt aan de succesvolle basisformatie, maar vervelend is het natuurlijk wel voor Mokotjo. 'Het elftal draait goed, dan is er voor de trainer geen enkele aanleiding om het elftal te wijzigen,' toont hij zich begripvol.

Goede indruk
Mokotjo maakt de laatste tijd bij de beloften van Feyenoord, onder trainer Giovanni van Bronckhorst, wekelijks een zeer goede indruk. 'Van origine ben ik een verdedigende middenvelder, maar bij Jong Feyenoord speel ik vaak op de positie van centrale verdediger. Ook op die plek voel ik me goed, zeker als ik kan doorschuiven naar het middenveld,' aldus de speler die vorig seizoen in het eerste van de Rotterdamse ploeg voornamelijk werd ingezet als rechtsback of als rechtshalf.

Hoogste podium
Dat hij goed presteert in het tweede van Feyenoord is natuurlijk leuk, maar Mokotjo wil meer. 'Ik wil spelen op het hoogste podium, dat zal iedereen begrijpen. Afgelopen zomer leek het erop dat ik uitgeleend zou worden. Er waren diverse clubs die naar mij hadden geïnformeerd, maar toen de overgang van Kevin Leerdam naar Vitesse niet doorging, mocht ik op het laatste moment niet vertrekken. De trainer wilde me bij de selectie houden.'

Nationale selectie
Doordat hij weinig wedstrijden speelt bij Feyenoord, is zijn plaats in de nationale selectie van Zuid-Afrika ook in het geding. 'Ik hoop dat er komende zomer wat mogelijkheden voor mij komen, want ik wil me verder ontwikkelen. En dat lukt niet als ik alleen maar wedstrijden speel in Jong Feyenoord of bij het eerste op de bank zit.'

Mokotjo heeft één interland achter zijn naam staan. Vorig jaar viel hij in de vriendschappelijke wedstrijd van Zuid-Afrika tegen Mozambique in. Bij Feyenoord heeft Mokotjo nog een contract tot de zomer van 2014.
Bron:Sport-Promotion.nl
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 08 maart 2013 - 22:16   quote  deeplink  
dag.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 25 maart 2013 - 13:42   quote  deeplink  
Mokotjo kijkt reikhalzend uit naar de zomerstop

600x400-tk-1259349.jpg

Willem van Hanegem bombardeerde Kamohelo Mokotjo twee jaar geleden nog tot een van de grootste talenten op de Europese velden. Die verwachting heeft de Zuid-Afrikaanse middenvelder van Feyenoord nimmer kunnen waarmaken. De Rotterdamse club lichtte afgelopen zomer nog een optie in het contract van Mokotjo, waardoor hij tot medio 2014 vastligt bij de Stadionclub, maar beide partijen nemen komende zomer graag afscheid van elkaar.

'Ik wil op het hoogste niveau spelen, dat begrijpt iedereen', begint Mokotjo zijn relaas tegenover Sport Live. 'Het leek er in januari nog op dat ik uitgeleend zou worden. Diverse clubs hadden interesse, maar trainer Ronald Koeman wilde me uiteindelijk toch bij de selectie houden.'

De 22-jarige voetballer speelt zijn wedstrijden momenteel bij de beloften van Feyenoord. Een kentering in die ongewenste situatie zit er bovendien niet aan te komen. Mokotjo kijkt dan ook reikhalzend uit naar de zomerstop. 'Ik wil me ontwikkelen als speler en dat gebeurt niet als ik enkel wedstrijden afwerk bij Jong Feyenoord/Excelsior. Ik hoop dat er in de zomer meer mogelijkheden zijn dan in januari.'
Bron:FR12
MMM
 MMM - maandag 25 maart 2013 - 14:42   quote  deeplink  
Zonde. Had veel van deze jongen verwacht. Ben benieuwd hoe hij het ergens anders doet als hij daar wel speeltijd krijgt.
van geil
 van geil - maandag 25 maart 2013 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 maart 2013 - 14:42 schreef MMM het volgende:
Zonde. Had veel van deze jongen verwacht. Ben benieuwd hoe hij het ergens anders doet als hij daar wel speeltijd krijgt.
zit meer in als bij Vormer
piet de paler
 piet de paler - maandag 25 maart 2013 - 19:26   quote  deeplink  
mokotjo,geen geduld dan dag Mokotjo,ach het Is zo makkelijk.
Feyenoord is groter dan elke speler
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 25 maart 2013 - 20:40   quote  deeplink  
Ik kan hem geen ongelijk geven. Dat ie Erwin Mulder mee neemt ...
Stylzz
 Stylzz - maandag 25 maart 2013 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 maart 2013 - 15:08 schreef van geil het volgende:

[..]

zit meer in als bij Vormer
haaaaaaaaaaahahahaha!
van geil
 van geil - maandag 25 maart 2013 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 maart 2013 - 20:41 schreef Stylzz het volgende:

[..]

haaaaaaaaaaahahahaha!
:)
Stylzz
 Stylzz - maandag 25 maart 2013 - 20:47   quote  deeplink  
Vind t allebei niet veel overigens.
Mokotjo teleurstellend zelfs.
van geil
 van geil - maandag 25 maart 2013 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 maart 2013 - 20:47 schreef Stylzz het volgende:
Vind t allebei niet veel overigens.
Mokotjo teleurstellend zelfs.
maar een verschil..

nog zeer onervaren,weinig speelminuten en 4 jaar jonger.
dan vind ik de basis bij hem beter.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 25 maart 2013 - 21:32   quote  deeplink  
Omschrijf de kwaliteiten van Mokotjo eens?
Ik kan ze -op basis van de gespeelde wedstrijden- niet echt herinneren.
van geil
 van geil - maandag 25 maart 2013 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 maart 2013 - 21:32 schreef FR-Henk het volgende:
Omschrijf de kwaliteiten van Mokotjo eens?
Ik kan ze -op basis van de gespeelde wedstrijden- niet echt herinneren.
kun je nagaan,ik kan die van Vormer met 5 jaar eredivisieervaring niet herinneren.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - woensdag 08 mei 2013 - 09:19   quote  deeplink  
Veel succes bij Zwolle, Kamohelo!!
Stylzz
 Stylzz - woensdag 08 mei 2013 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 maart 2013 - 22:01 schreef van geil het volgende:

[..]

kun je nagaan,ik kan die van Vormer met 5 jaar eredivisieervaring niet herinneren.
vormer heeft visie en een goede pass.
of had. whatever.
De Spot
 De Spot - woensdag 08 mei 2013 - 09:27   quote  deeplink  
gewogen en te licht bevonden,heel veel succes bij Pec Zwolle
aad 64
 aad 64 - woensdag 08 mei 2013 - 09:50   quote  deeplink  
Jammer is een groot talent, ik weet zeker dat andere clubs veel geld aan hem gaan verdienen.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 08 mei 2013 - 09:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 mei 2013 - 09:50 schreef aad 64 het volgende:
Jammer is een groot talent, ik weet zeker dat andere clubs veel geld aan hem gaan verdienen.
op basis van wat
MMM
 MMM - woensdag 08 mei 2013 - 09:59   quote  deeplink  
Succes bij PEC Zwolle. Denk dat die jongen het gaat maken daar, is een goede speler maar heeft het hier helaas niet waar kunnen maken. Heeft ook weinig kansen gehad.
van geil
 van geil - woensdag 08 mei 2013 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 mei 2013 - 09:59 schreef MMM het volgende:
Succes bij PEC Zwolle. Denk dat die jongen het gaat maken daar, is een goede speler maar heeft het hier helaas niet waar kunnen maken. Heeft ook weinig kansen gehad.
en als het niet liep.

denk dat hij goed tot zijn recht komt bij Pec.
waar hij bij ons dienend moest spelen.
gaat het spel nu ineens om hem draaien.
dat zal hem zeker ten goede komen.ook in het hoofd.
craven
 craven - woensdag 08 mei 2013 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 mei 2013 - 10:20 schreef van geil het volgende:

[..]

en als het niet liep.

denk dat hij goed tot zijn recht komt bij Pec.
waar hij bij ons dienend moest spelen.
gaat het spel nu ineens om hem draaien.
dat zal hem zeker ten goede komen.ook in het hoofd.
precies mijn gedachten
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 08 mei 2013 - 13:45   quote  deeplink  
Waarom geen nieuw contract en dan gegarandeerd een jaar verhuren aan PEC. Wie weet komt hij daar tot bloei en heb je de opvolger voor Clasie in huis...???
Stylzz
 Stylzz - woensdag 08 mei 2013 - 13:50   quote  deeplink  
niet goed genoeg.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Mokotjo









0.0081698