BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Analyse Ajax

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AjaxExpert
 AjaxExpert - woensdag 01 februari 2012 - 16:56   quote  deeplink  
Beste medeajacieden,

Hierbij wil ik graag een analyse van de huidige Ajax selectie maken, kijken wat er komende zomer weggaat en wat er (eventueel) bij moet komen.

Ten eerste de huidige selectie:

Vermeer
Cilessen
Verhoeven

vd Wiel
Ligeon
Alderweireld
van Rhijn
Vertonghen
Blind
Koppers
Boilesen
Ooijer
Bruno Silva

Anita
Enoh
Klaassen
Eriksen
Janssen
de Jong
Rits
Aissati
Serero
Lodeiro

De Sa
Lukoki
Özbiliz
Ebecilio
Sigi
Bulykin
Sulejmani
Boerrigter

Dit zijn 32 spelers(inc. keepers).

Hiervan zijn er 10 nog echt "jeugd", dus die komen net kijken.

Ik ben van mening dat een goede gedegen selectie bestaat uit 20 kwalitatief goede veldspelers, waarmee ik doel op spelers die structureel een "6" kunnen halen. Daarmee zou je dus 2 elftallen kunnen opstellen. Dan nog in elke linie 2 "back-ups", een soort all-rounders. Dan kom je uit op 26 selectie spelers, inclusief 3 keepers is 29.

Deze zomer gaan waarschijnlijk weg:
Vertonghen 14 miljoen
Vd Wiel 9 miljoen
Janssen 2 miljoen
El Hamdaoui 2 miljoen
Sulejmani 9 miljoen

Dit is 36 miljoen euro, door de transferinkomsten van de afgelopen tijd en het behalven van de CL neem ik aan dat er zeker 30 miljoen aan transfers besteed kan worden.

De selectie zoals die er nu uit zou zien volgend jaar, rekening houdend met het bovenstaande en Bruno Silva, Ooijer, Verhoeven & Bulykin die transfervrij zijn.

Vermeer
Cilessen

Ligeon
Alderweireld
van Rhijn
Denswil
Boilesen
Koppers
Blind

Enoh
Anita
Eriksen
de Jong
Klaassen
Rits
Serero
Lodeiro

De Sa
Lukoki
Özbiliz
Ebecilio
Sigi
Boerrigter

Dit zijn 23 spelers. Laten we per positie kijken hoe dit opgevangen kan worden:

Vermeer
Cilessen(waarvan ik hoop dat hij volgend jaar 1e doelman wordt)
vd Hart(talent uit de A1)

Dan heb je je keepers team al klaar. Dan rechtsback, daar heb je Ligeon. Ik vind dat hij nog 2-3 jaar in de schaduw van een goede rechtsback moet door ontwikkelen. Dus:
- Aankoop
- Ligeon

Ik heb echter geen idee wie gehaald moet worden voor op rechts, suggesties?

Dan als rechter centrale verdediger:
- Alderweireld(aanvoerder maken)
- van Rhijn

Als linker centrale verdediger:
- aankoop, als vervanger van Vertonghen
- Denswil, die met z'n 18 jaar rustig kan ontwikkelen.

Ik persoonlijk pleit voor Gouweleeuw van SCH of van Dijk van Groningen, allebei opbouwend goede spelers(die Ajax zoekt), nog jong, lang(wat handig is als CV) en met een goede uitstraling. Deze jongens zouden allebei niet meer dan 6 miljoen moeten kosten.

Dan als linksback:
- Boilesen
- Koppers

Nu hebben we in principe de achterste linie klaar, maar dan nog 2 back-ups. Ik denk dat je één back-up uit de jeugd kan halen, bijvoorbeeld Veltman. Als andere back-up kan je Blind gebruiken(als het écht moet), of een ervaren speler halen zoals Chivu of Mathijssen.

Dan naar het middenveld. Ik vind dat Anita een kans moet krijgen als CVM, met Enoh erachter. Die moet eerst maar leren voetballen, kan heerlijk bikkelen en een bal afpakken maarja... wat dan ermee te doen...
- Anita
- Enoh

Als aanvallende middenvelders zou ik Eriksen en Lodeiro wel samen willen zien, met erachter Serero en Klaassen. Allemaal jong, beweeglijk, veel techniek, snel, inzicht en een goede steekpass.
- Eriksen
- Serero
- Lodeiro
- Klaassen

Als back-ups op het middenveld zou ik Rits gebruiken, en Ricardo Kip. Allebei grote talenten.

Dan de aanval, toch wel het pijnpunt dit seizoen. Narsingh halen als vervanger van Micky, voor 5 miljoen. Dan eindelijk een keer zorgen dat de aanval ook in de breedte oké is, persoonlijk vind ik Vicento van ADO een goede, snelle buitenspeler niet niet al te veel hoeft te kosten en nog jong is. Daarnaast zou ik uit het buitenland nog een allrounder halen die tussen links en de spits kan zwerven, aangezien die in Nederland niet goedkoop te vinden zijn. Verder hopen dat Lukoki en de Sa zich goed ontwikkelen, want Özbiliz, Ebecilio en Castillion komen kwaliteit te kort.
- Narsingh
- Sigi
- Boerrigter
- Vicento
- Aankoop?
- De Sa

En als back-ups/allrounders:
- Özbiliz
- Lukoki

Ebecilio mag wat mij betreft voor het eerste bod wat binnenkomt vertrekken.

Dan krijg je uiteindelijk de volgende selectie:
- Vermeer
- Cilessen
- vd Hart

- Aankoop
- Ligeon
- Alderweireld
- van Rhijn
- aankoop
- Denswil
- Boilesen
- Koppers

- Eriksen
- Serero
- Lodeiro
- Klaassen
- Anita
- Enoh
- Kip
- Rits

- Narsingh
- Sigi
- Boerrigter
- Vicento
- Aankoop
- De Sa
- Özbiliz
- Lukoki

Mensen die het met mij oneens zijn betreft iets, of op-/aanmerkingen hebben? Discussiër hier erover!
Ztjes
 Ztjes - woensdag 01 februari 2012 - 17:08   quote  deeplink  
Op zich niet zoveel mis mee.
Alleen waar is de echte ervaring in elke linie, om de jeugd de begeleiden en het elftal op sleeptouw te nemen als het niet mee zit.
AjaxExpert
 AjaxExpert - woensdag 01 februari 2012 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 17:08 schreef Ztjes het volgende:
Op zich niet zoveel mis mee.
Alleen waar is de echte ervaring in elke linie, om de jeugd de begeleiden en het elftal op sleeptouw te nemen als het niet mee zit.
Dat is inderdaad wel een minpunt, maar ook als reserve kan ervaring een rol spelen, daar hoef je niet per sé voor in de basis te staan. Heitinga eventueel terughalen? Die kan dan op Jan's plek spelen, lijkt me niets mis mee, of dus zoals ik al suggereerde Chivu/Mathijssen.
Brandje
 Brandje - woensdag 01 februari 2012 - 17:43   quote  deeplink  
Onze beide controleurs bij het grofvuil zetten want ze kunnen beide niet voetballen. Gooi Rits maar voor de leeuwen.
AjaxExpert
 AjaxExpert - woensdag 01 februari 2012 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 17:43 schreef Brandje het volgende:
Onze beide controleurs bij het grofvuil zetten want ze kunnen beide niet voetballen. Gooi Rits maar voor de leeuwen.
Anita kan zeker wel voetballen. Is gewoon geen back. Misschien is Viktor Elm een goede controleur voor Ajax? Of Nana Asere? Rits is btw een aanvallende middenvelder.
nora
 nora - woensdag 01 februari 2012 - 17:49   quote  deeplink  
Ik mis de Jong bij dat rijtje maar die mag wat mij betreft ook verkocht worden samen met Enoh-Anita-Blind-Lodeiro-Jansen-Ebicilio-Obiliz.
Ik wil ook wel is de grens qua grote verhogen van 1.70 naar de 1.90 dus inderdaad van Dijk van Groningen lijkt mij een aardige investering ook qua kop kracht want daar krijgen wij ook veel doelpunten door tegen.En wat ik ook heel graag zou zien is een topper op het middenveld we hebben wel veel middenvelders maar in mijn ogen niet de juiste persoon om echt een sterk middenveld te krijgen tussen Eriksen en Riks/Sereo een topper er achter zoals Gabri was en de Zeeuw ook een goede middenvelder was,bij PSV hebben ze Strootman en zelfs bij 010 hebben ze een talent Clasie en bij Twente in mindere mate Brama we moeten hebben een powerman op het middenveld ,ik twijfel wel eens of die Toornstra van ADO zich zo zou kunnen verbeteren,AZ had met Wernblom zo,n voetballer die ze nu kwijt zijn en daarom denk ik dat AZ het aan het eind niet gaat redden met 3 techn.middenvelders .
leondogger
 leondogger - woensdag 01 februari 2012 - 17:51   quote  deeplink  
kzou als rechtsback meer aan een poulsen te denken, haal eventueel zo'n speler uit het buitenland, zodat je een mannetje meer kan creeeren op het middenveld.
nieuwe centrale verdediger hoeft niet, is geld verspillen als je van rhijn hebt die zich uitstekent ontwikkeld.
AjaxExpert
 AjaxExpert - woensdag 01 februari 2012 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 17:49 schreef nora het volgende:
Ik mis de Jong bij dat rijtje maar die mag wat mij betreft ook verkocht worden samen met Enoh-Anita-Blind-Lodeiro-Jansen-Ebicilio-Obiliz.
Ik wil ook wel is de grens qua grote verhogen van 1.70 naar de 1.90 dus inderdaad van Dijk van Groningen lijkt mij een aardige investering ook qua kop kracht want daar krijgen wij ook veel doelpunten door tegen.En wat ik ook heel graag zou zien is een topper op het middenveld we hebben wel veel middenvelders maar in mijn ogen niet de juiste persoon om echt een sterk middenveld te krijgen tussen Eriksen en Riks/Sereo een topper er achter zoals Gabri was en de Zeeuw ook een goede middenvelder was,bij PSV hebben ze Strootman en zelfs bij 010 hebben ze een talent Clasie en bij Twente in mindere mate Brama we moeten hebben een powerman op het middenveld ,ik twijfel wel eens of die Toornstra van ADO zich zo zou kunnen verbeteren,AZ had met Wernblom zo,n voetballer die ze nu kwijt zijn en daarom denk ik dat AZ het aan het eind niet gaat redden met 3 techn.middenvelders .
Viktor Elm of Nana Asare? (Zoals ik al suggereerde hierboven) Blind en Enoh mogen wat mij betreft ook weg, Lodeiro niet! Is écht een groot talent, een van de betere ook dit jaar bij Ajax. Ook Anita is een lekkere speler om te hebben omdat hij op beide backpositities en als VM uit de voeten kan. Ook niet eens dus. Verder is Rits er volgend jaar nog niet klaar voor.
AjaxExpert
 AjaxExpert - woensdag 01 februari 2012 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 17:51 schreef leondogger het volgende:
kzou als rechtsback meer aan een poulsen te denken, haal eventueel zo'n speler uit het buitenland, zodat je een mannetje meer kan creeeren op het middenveld.
nieuwe centrale verdediger hoeft niet, is geld verspillen als je van rhijn hebt die zich uitstekent ontwikkeld.
Onzin, Poulsen is een linksback. Van Rhijn en Alderweireld heb je dan, maar wie staat daarachter? Beter Gouweleeuw halen en van Rhijn 1 jaartje laten rijpen totdat Toby weggaat.
leondogger
 leondogger - woensdag 01 februari 2012 - 17:54   quote  deeplink  
een centrale verdediger moet er staan kopduels moeten winnen enz, een Douglas dus, van dijk zou dus best mogen komen, kieftenbelt zou eventueel ook nog kunnen, die groeit nog
leondogger
 leondogger - woensdag 01 februari 2012 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 17:52 schreef AjaxExpert het volgende:

[..]

Onzin, Poulsen is een linksback. Van Rhijn en Alderweireld heb je dan, maar wie staat daarachter? Beter Gouweleeuw halen en van Rhijn 1 jaartje laten rijpen totdat Toby weggaat.
Ik zeg een SOORT poulsen
AjaxExpert
 AjaxExpert - woensdag 01 februari 2012 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 17:55 schreef leondogger het volgende:

[..]

Ik zeg een SOORT poulsen
Sorry, verkeerd gelezen. Dan klopt het, maar Poulsen en vd Wiel zijn aanvallend ook vergelijkbaar.
leondogger
 leondogger - woensdag 01 februari 2012 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 17:55 schreef AjaxExpert het volgende:

[..]

Sorry, verkeerd gelezen. Dan klopt het, maar Poulsen en vd Wiel zijn aanvallend ook vergelijkbaar.
klopt, maar poulsen is sneller/scoort meer
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 01 februari 2012 - 17:58   quote  deeplink  
jansen vertrekt? oh, wie wilt hem hebben dan? vitesse?

eriksen blijft? dat denk ik niet. Na een goed Ek is hij als eerste vertrokken. dus ik zal het middenveld maar gaan veranderen.

jan vertonghen zal wel vertrekken.
maar of vanderwiel vertrekt dat weet ik zo net niet. maar na een goed ek zou hij ook maar zo zijn vertrokken.
als dat gebeurt dan maar die ligeon voor de leeuwen gooien. GEEN AANKOOP. mannen moeten op hun eigen poten kunnen staan. kan hij dat niet dan weet je snel genoeg dat hij niet geschikt is. willen wij mannen of jochies is onze elftal. als je een aankoop voor zet blijft hij een jochie. gaat hij tegen grote tegenstanders spelen dan wordt hij sneller een man.

heintiga terug halen is zeker aan te raden. maar ook een sneijder. die speelt toch niet meer zo vaak bij inter. hij heeft genoeg geld verdient. wat hij verdient bij inter verdient hij nergens meer. maar ja, ze moeten wel willen he;).
AFC M&M
 AFC M&M - woensdag 01 februari 2012 - 17:58   quote  deeplink  
Als eerste wat ajax moet doen zijn de ajax-onwaardige spelers eruit te gooien. Spelers als Blind enzo. Verder zal v/d wiel vertrekken en waarschijnlijk vertonghen ook.
Verder geeft narsingh aan dat hij graag met assaidi in de zomer bij ajax wil spelen. Nu alvast gaan onderhandelen zodat heerenveen ook voor vervangers kan rondkijken.
posities dubbelbezet. 3e speler een jeugdspeler.

Verkopen:
- Blind
- Enoh
- Ebecilio
- Koppers
- Janssen
- v/d wiel
- (vertonghen)
- el hamdaoui
- Aisatti

Aankopen:
-Narsingh en Assaidi( Zou anders weer een fantastische misser zijn)
-Cicinho rechtsback van palmeiras
-Poulsen LB
-CV(gouweleeuw)
-extra cv( mocht vertonghen vertrekken en ooijer stoppen)
- CVM( type, elm, strootman)
- Elia( mislukken narsingh of assaidi transfer)
- Montero( Spits uit de MLS bij seattle sounders, blinkt wekelijks uit daar)

Zodat je deze opstelling krijgt:

DM: Cillessen, Vermeer, Jeugdkeeper

RB: Cicinho, Anita, Ligeon

CV: Alderweireld, Van Rhijn, Denswil

CV: Vertonghen, Gouweleeuw, (Ooijer)

LB: Boilesen, Poulsen, jeugdspeler

CVM: Aankoop, Anita, Vertonghen

CAM: Serero, De Jong , Klaassen

CAM: Eriksen, Lodeiro, Rits

RV: Narsingh, Sulejmani, Ozbiliz

SP: Sigthorsson, Montero, Bulykin

LV: Assaidi(Elia), Boerrigter, Lukoki

Dit is een sterke selectie waarbij je blessures kunt opvangen zonder gebruik te maken van speler als Blind
AjaxExpert
 AjaxExpert - woensdag 01 februari 2012 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 17:57 schreef leondogger het volgende:

[..]

Maar is verdedigender ook minder.
AFC M&M
 AFC M&M - woensdag 01 februari 2012 - 17:59   quote  deeplink  

AjaxExpert
 AjaxExpert - woensdag 01 februari 2012 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 17:58 schreef AFC M&M het volgende:
Als eerste wat ajax moet doen zijn de ajax-onwaardige spelers eruit te gooien. Spelers als Blind enzo. Verder zal v/d wiel vertrekken en waarschijnlijk vertonghen ook.
Verder geeft narsingh aan dat hij graag met assaidi in de zomer bij ajax wil spelen. Nu alvast gaan onderhandelen zodat heerenveen ook voor vervangers kan rondkijken.
posities dubbelbezet. 3e speler een jeugdspeler.

Verkopen:
- Blind
- Enoh
- Ebecilio
- Koppers
- Janssen
- v/d wiel
- (vertonghen)
- el hamdaoui
- Aisatti

Aankopen:
-Narsingh en Assaidi( Zou anders weer een fantastische misser zijn)
-Cicinho rechtsback van palmeiras
-Poulsen LB
-CV(gouweleeuw)
-extra cv( mocht vertonghen vertrekken en ooijer stoppen)
- CVM( type, elm, strootman)
- Elia( mislukken narsingh of assaidi transfer)
- Montero( Spits uit de MLS bij seattle sounders, blinkt wekelijks uit daar)

Zodat je deze opstelling krijgt:

Dit is een sterke selectie waarbij je blessures kunt opvangen zonder gebruik te maken van speler als Blind
Assaidi is te duur vrees ik. Elia same story.
AFC M&M
 AFC M&M - woensdag 01 februari 2012 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 18:00 schreef AjaxExpert het volgende:

[..]

Assaidi is te duur vrees ik. Elia same story.
Elia, zal doodongelukkig zijn daar in turijn.
Misschien als de prijs toch onhaalbaar is huurconstructie met optie tot koop.

Assaidi met Narsingh naar amsterdam halen
Dat is een verbeterde versie van wat psv bij fc utrecht deed.
Met de verkopen zal Assaidi wel haalbaar zijn en helemaal als hij zelf graag komt
AjaxExpert
 AjaxExpert - woensdag 01 februari 2012 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 17:59 schreef AFC M&M het volgende:

Paar dingen die neit helemaal kloppen:
1. Vertonghen gaat 99% zeker weg
2. Buly's contract loopt af.
3. Same Ooijer.
4. Assaidi + Elia onhaalbaar.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 01 februari 2012 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 17:49 schreef nora het volgende:
1.70 naar 1.90? ik hoop dat je lengte bedoelt voor centrale verdedigers en niet voor elke speler in het team? anders zeg je nu dat messi, uzzil, xavi. zelfs onze sneijder zou er niet tussen passen.
AFC M&M
 AFC M&M - woensdag 01 februari 2012 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 18:03 schreef AjaxExpert het volgende:

[..]

Paar dingen die neit helemaal kloppen:
1. Vertonghen gaat 99% zeker weg
2. Buly's contract loopt af.
3. Same Ooijer.
4. Assaidi + Elia onhaalbaar.
Mocht ooijer ern verthongen vertrekken. Betrouwbare cv aantrekken dan.
Bulykin vervangen door montero, 3e spits dan jeugd
Assaidi met geld van vertonghen of andere speler, elia weet niet hoeveel?
Eide
 Eide - woensdag 01 februari 2012 - 18:08   quote  deeplink  
Ik mis Toivomaki in deze analyse die er toch echt wel in hoort. Ik vind het opvallend dat je Rits hierin mee neemt terwijl zijn ontwikkeling stil staat en er aan heb wordt getwijfeld. Ten slotte hoort Fischer er misschien ook wel bij.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 februari 2012 door Eide --
AjaxExpert
 AjaxExpert - woensdag 01 februari 2012 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 18:05 schreef AFC M&M het volgende:

[..]

Mocht ooijer ern verthongen vertrekken. Betrouwbare cv aantrekken dan.
Bulykin vervangen door montero, 3e spits dan jeugd
Assaidi met geld van vertonghen of andere speler, elia weet niet hoeveel?
Je haalt zo rond de 35 miljoen binnen, dat kan niet allemaal besteed worden. Als je Gouweleeuw en Narsingh in een dubbeldeal ophaalt voor 12 miljoen, Vicento 2 miljoen, Asare van Utrecht 3 miljoen, eventueel nog Duplan van utrecht voor 2 miljoen, en een rechtsback voor 6 miljoen geef je 25 miljoen uit waar je er 35 binnenkrijgt en heb je deze opstelling:
Rechtsback(Ligeon) - Alderweireld(van Rhijn) - Gouweleeuw(Denswil) - Boilesen(Koppers)

Asare(Anita)

Eriksen(Serero) Lodeiro(Klaassen)

Narsingh(Duplan) Sigi(Montero) Boerrigter(Vicento)
AjaxExpert
 AjaxExpert - woensdag 01 februari 2012 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 18:08 schreef Eide het volgende:
Ik mis Toivomaki in deze analyse die er toch echt wel in hoort. Ik vind het opvallend dat je Rits hierin mee neemt terwijl zijn ontwikkeling stil staat en er aan heb wordt getwijfeld. Ten slotte hoort Fischer er misschien ook wel bij.
Ik weet niet of je vaak naar jong Ajax gaat, maar ik ga elke thuiswedstrijd en Toivomaki valt enorm tegen(helaas). Fischer is er nog niet klaar voor, die is net 17 geloof ik. Dus eind volgend jaar aansluiten op den duur Boerrigter opvolgen.
Debiewl
 Debiewl - woensdag 01 februari 2012 - 18:13   quote  deeplink  
Lukoki kan er nou niks van, die gozer kan snel rennen maar dan houd het ook op
Rogier
 Rogier - woensdag 01 februari 2012 - 18:19   quote  deeplink  
Elia is ongelukkig in Turijn omdat hij er geen fuck van kan ! Heeft een paar leuke acties gehad bij Oranje als hij inviel, maar bij HSV was hij of geblesseerd of zat op de bank omdat hij gewoon niet goed genoeg is. En dan is hij ook voor Ajax niet goed genoeg.

Vicento ? Asare ? Duplan ? FFS....dacht dat de insteek van Cruijff is terug naar Europese top. Dan ga je niet middelmaat van middelatige ploegjes halen.

Grote Ajax teams haalden een 6 als ondergrens en haalden soms een 10 als bovengrens. Dit Ajax heeft een 7 als bovengrens en een 4 als ondergrens. Dit moeten we optrekken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 februari 2012 door Rogier --
1 2 hupsakee
 1 2 hupsakee - woensdag 01 februari 2012 - 18:24   quote  deeplink  
ik denk toch dat er een dijk van een vent op het middenveld moet spelen met veel ervaring
AjaxExpert
 AjaxExpert - woensdag 01 februari 2012 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 18:19 schreef Rogier het volgende:
Elia is ongelukkig in Turijn omdat hij er geen fuck van kan ! Heeft een paar leuke acties gehad bij Oranje als hij inviel, maar bij HSV was hij of geblesseerd of zat op de bank omdat hij gewoon niet goed genoeg is. En dan is hij ook voor Ajax niet goed genoeg.

Vicento ? Asare ? Duplan ? FFS....dacht dat de insteek van Cruijff is terug naar Europese top. Dan ga je niet middelmaat van middelatige ploegjes halen.
Breedte. Vicento is een groot talent, Asare is ook een hele goede speler. Duplan voor de breedte ook prima.
Rogier
 Rogier - woensdag 01 februari 2012 - 18:28   quote  deeplink  
Voor de breedte.....ok. Vooruit dan.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 01 februari 2012 - 18:31   quote  deeplink  
Tip: probeer je topic iets inhoudelijker te starten, nu weet niemand waar het om gaat.
AjaxExpert
 AjaxExpert - woensdag 01 februari 2012 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 18:31 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Tip: probeer je topic iets inhoudelijker te starten, nu weet niemand waar het om gaat.
De selectie van volgend jaar gaat 't om, voor de duidelijkheid ;)
AFC M&M
 AFC M&M - woensdag 01 februari 2012 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 18:09 schreef AjaxExpert het volgende:

[..]

Je haalt zo rond de 35 miljoen binnen, dat kan niet allemaal besteed worden. Als je Gouweleeuw en Narsingh in een dubbeldeal ophaalt voor 12 miljoen, Vicento 2 miljoen, Asare van Utrecht 3 miljoen, eventueel nog Duplan van utrecht voor 2 miljoen, en een rechtsback voor 6 miljoen geef je 25 miljoen uit waar je er 35 binnenkrijgt en heb je deze opstelling:
Rechtsback(Ligeon) - Alderweireld(van Rhijn) - Gouweleeuw(Denswil) - Boilesen(Koppers)

Asare(Anita)

Eriksen(Serero) Lodeiro(Klaassen)

Narsingh(Duplan) Sigi(Montero) Boerrigter(Vicento)
Ik heb nooit de namen van asare, vicento en duplan genoemd
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 01 februari 2012 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 18:32 schreef AjaxExpert het volgende:

[..]

De selectie van volgend jaar gaat 't om, voor de duidelijkheid ;)
Hahahaha ok man, dit is toch een mooi topic hoor!

Was ook een grappie, maar dat was denk wel duidelijk!

;)
AjaxExpert
 AjaxExpert - woensdag 01 februari 2012 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 18:34 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Hahahaha ok man, dit is toch een mooi topic hoor!

Was ook een grappie, maar dat was denk wel duidelijk!

;)
Oke thanks :)
AFC M&M
 AFC M&M - woensdag 01 februari 2012 - 18:36   quote  deeplink  

Behalve: aflopende contracten bulykin, ooijer

Spelers als asare, duplan, vicento dat is natuurlijk niet serieus te nemen. Dat soort spelers maken ajax niet beter met wat er nu zit
nora
 nora - woensdag 01 februari 2012 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 18:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

1.70 naar 1.90? ik hoop dat je lengte bedoelt voor centrale verdedigers en niet voor elke speler in het team? anders zeg je nu dat messi, uzzil, xavi. zelfs onze sneijder zou er niet tussen passen.
Uiteraard is het een beetje lollig bedoelt we hebben de laatste jaren een kabouter elftal ,dus als laatse man van Dijk inplaats van Vertongen en als je aankopen gaat doen dan zou het bij gelijkwaardige spelers voor mij het fysiek een doorslag kunnen geven en een vergelijking met Messi is helaas niet mogelijk dat is buitencaterogie.Ook met het oog op hoekschoppen we zijn nou niet bepaald sterk in de lucht buiten Vertongen en Toby.
nora
 nora - woensdag 01 februari 2012 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 18:26 schreef AjaxExpert het volgende:

[..]

Breedte. Vicento is een groot talent, Asare is ook een hele goede speler. Duplan voor de breedte ook prima.
De jeugd is in eerste instantie voor de Breedte en schuiven indien het goed gaat gewoon op,dus ik vind beslist geen Breedte aankopen doen.
uitnoord
 uitnoord - woensdag 01 februari 2012 - 18:46   quote  deeplink  
helemaal goed zolang de naam Ebecilio en blind ontbreken
Dev
 Dev - woensdag 01 februari 2012 - 18:50   quote  deeplink  
Ik blijf het zeggen dat Ajax nog minimaal vier of zelfs vijf verdedigers moet halen, wil het de verdediging op orde krijgen. zo kunnen de jonkies worden klaargestoomd door ze steeds meer invall beurten te geven en zo rustig en gecontroleerd de jonkies in het eerste elftal laten groeien. Anders krijg je dus weer twee/drie seizoenen lang allemaal up and downs en kun je prijzen pakken vergeten.
Hetzelfde geldt voor middenveld, en hetzelfde geldt ook voor aanval. Jeugd is er om Te zorgen dat je steeds goede spelers hebt die in Ajax spel passen en met winst doorverkocht kunnen worden, maar jeugd moet in een eerste elftal terechtkomen dat zo goed is dat dat ook kan zonder dat de kwaliteit omlaag gaat, omdat jeugd niet goed genoeg is om een heel seizoen de kar te trekken. Ajax moet geen 30 miljoen, maar 60 miljoen aan nieuwe spelers uitgeven! Zeker als ook erikson verkocht wordt en laten we eerlijk zijn, de kans is u 50% en zal alleen maar meer worden als hij een goed EK speelt.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 01 februari 2012 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 18:50 schreef Dev het volgende:
Ik blijf het zeggen dat Ajax nog minimaal vier of zelfs vijf verdedigers moet halen, wil het de verdediging op orde krijgen. zo kunnen de jonkies worden klaargestoomd door ze steeds meer invall beurten te geven en zo rustig en gecontroleerd de jonkies in het eerste elftal laten groeien. Anders krijg je dus weer twee/drie seizoenen lang allemaal up and downs en kun je prijzen pakken vergeten.
Hetzelfde geldt voor middenveld, en hetzelfde geldt ook voor aanval. Jeugd is er om Te zorgen dat je steeds goede spelers hebt die in Ajax spel passen en met winst doorverkocht kunnen worden, maar jeugd moet in een eerste elftal terechtkomen dat zo goed is dat dat ook kan zonder dat de kwaliteit omlaag gaat, omdat jeugd niet goed genoeg is om een heel seizoen de kar te trekken. Ajax moet geen 30 miljoen, maar 60 miljoen aan nieuwe spelers uitgeven! Zeker als ook erikson verkocht wordt en laten we eerlijk zijn, de kans is u 50% en zal alleen maar meer worden als hij een goed EK speelt.
Haal die spuit uit je arm!!!!!!!
remco k
 remco k - woensdag 01 februari 2012 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 17:57 schreef leondogger het volgende:

[..]

Poulsen scoort meer?? Waar dan, niet in Nederland namelijk want hij heeft pas 1 keer gescoord in zijn AZ tijd
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 01 februari 2012 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 18:08 schreef Eide het volgende:
Idd Toivomaki en Fischer meenemen....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 01 februari 2012 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 18:24 schreef 1 2 hupsakee het volgende:
ik denk toch dat er een dijk van een vent op het middenveld moet spelen met veel ervaring
Helemaal mee eens...daar ligt ook een vet probleem...Anita en Enoh zijn beiden niet de juiste spelers voor de VM positie...het liefst zie ik daar Vertonghen dus hem een verbeterde aanbieding doen...hem zie ik dus als onze dragende speler...
soccer
 soccer - woensdag 01 februari 2012 - 20:00   quote  deeplink  
ik zou maar niet zeker van Boerrigter zijn. Volgens mij kan hij fysiek het niveau niet aan.
alibabba
 alibabba - woensdag 01 februari 2012 - 20:16   quote  deeplink  
Analyse?????? Ajax is DOOD en DOODZIEK!!!!!!!!!!
soccer
 soccer - woensdag 01 februari 2012 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 20:16 schreef alibabba het volgende:
Analyse?????? Ajax is DOOD en DOODZIEK!!!!!!!!!!
Of ligt het toch aan de trainer. In het begin van dit seizoen werd Ajax torenhoog favoriet genoemd. Door trainers,journalisten en supporters. Ze hadden de beste selectie. Wat is er uit gekomen? niets.
Rikkert
 Rikkert - woensdag 01 februari 2012 - 21:35   quote  deeplink  
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=20703
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 01 februari 2012 - 22:11   quote  deeplink  
I'll be there***
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 01 februari 2012 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2012 - 20:00 schreef soccer het volgende:
ik zou maar niet zeker van Boerrigter zijn. Volgens mij kan hij fysiek het niveau niet aan.
Zijn rug is zijn zwakke plek...ik hoop ten eerste voor hem, Ajax en zijn supporters dat hij van dit probleem verlost wordt....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Analyse Ajax

0.0073001