|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Dat is niet nieuw...het wordt tijd dat we weer berg op gaan want nog dieper.....pfffff |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
We staan helemaal niet aan een afgrond ofzo, gewoon veel blessures, als die er niet waren, stond je nu dik bovenaan, daar ligt nu het hele probleem. Geen paniek dus! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 18:10 schreef AjaxExpert het volgende:[..] Ik weet niet of je vaak naar jong Ajax gaat, maar ik ga elke thuiswedstrijd en Toivomaki valt enorm tegen(helaas). Fischer is er nog niet klaar voor, die is net 17 geloof ik. Dus eind volgend jaar aansluiten op den duur Boerrigter opvolgen. Toivomaki komt net terug van een blessure. Hij heeft nu 2 (?) wedstrijden gespeeld? Geef hem wat tijd maar voor die blessure was hij een van de besten.
Fischer nog heel erg jong, maar als we het hebben over de echt goede voetballers moet je hem wel in je achterhoofd houden. Ik verwacht toch wel dat hij volgend jaar af en toe met het eerste mag gaan meetrainen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 22:39 schreef Eide het volgende:[..] Toivomaki komt net terug van een blessure. Hij heeft nu 2 (?) wedstrijden gespeeld? Geef hem wat tijd maar voor die blessure was hij een van de besten. Fischer nog heel erg jong, maar als we het hebben over de echt goede voetballers moet je hem wel in je achterhoofd houden. Ik verwacht toch wel dat hij volgend jaar af en toe met het eerste mag gaan meetrainen. Dat is in ieder geval positief nieuws... |
|
|
|
|
ajaxje12
|
|
|
haha al die mogelijke opstellingen en selecties allemaal. De analyse ben ik het totaal niet mee eens. We overschatten onze eigen jeugd miss iets teveel.
natuurlijk gaat Ajax geen 30 miljoen uitgeven aan transfers. Enigste was echt nodig is, is dat paar spelers vertrekken en 2 spelers nodig. Narsingh (een must) en een controlerende middenvelder zoals Elm (dienst spelen van Eriksen) en zelf lekker kunnen ballen.
30 miljoen uitgeven aan transfers kan niet. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
AjaxExpert, Zoals ik al aangaf, echte ervaring missen we. Aankopen: Chivu, Maduro (beide transfervrij). Virgil van Dijk of Gouweleeuw, Narsingh, Assaidi, Vicento en Cicinho.
Dan krijg je uiteindelijk de volgende selectie: - Vermeer - Cilessen - vd Hart
- Van Dijk/Gouweleeuw (aankoop) - Ligeon - Alderweireld - van Rhijn - Cicinho (aankoop) - Chivu (aankoop) - Boilesen - Koppers
- Eriksen - Serero - Lodeiro - Klaassen - Anita - Maduro (aankoop) - Kip - Rits
- Narsingh (aankoop) - Sigthorsson - Boerrigter - Vicento (aankoop) - Assaidi (aankoop) - De Sa - Özbiliz - Lukoki
Hiermee krijgen we een evenwichter elftal met ervaring(+ Ajaxverleden) ook op CVM.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 februari 2012 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 20:48 schreef soccer het volgende:[..] Of ligt het toch aan de trainer. In het begin van dit seizoen werd Ajax torenhoog favoriet genoemd. Door trainers,journalisten en supporters. Ze hadden de beste selectie. Wat is er uit gekomen? niets. Je hebt alleen wat aan een goede selectie als je al je spelers kunt gebruiken. Aan een Neymar die geblesseerd is het ziekenhuis ligt heb je niks, bij wijze van spreken.
De blessures zijn het grote probleem geweest van Ajax tot nu toe. Je kunt je wel afvragen in hoeverre De Boer daar debet aan is. Kan ik alleen niet beoordelen. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 08:58 schreef Cyprioot het volgende:[..] Je hebt alleen wat aan een goede selectie als je al je spelers kunt gebruiken. Aan een Neymar die geblesseerd is het ziekenhuis ligt heb je niks, bij wijze van spreken. De blessures zijn het grote probleem geweest van Ajax tot nu toe. Je kunt je wel afvragen in hoeverre De Boer daar debet aan is. Kan ik alleen niet beoordelen. Aankoop: inspanningsfysioloog.
En voor jou nog een inspanningsfysioloog, die samen met de trainingsstaf en medische staf verantwoordelijk zijn voor de trainingsopbouw en -intensieteit per individu en de groep.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 februari 2012 door Ztjes -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 08:40 schreef Ztjes het volgende:AjaxExpert, Zoals ik al aangaf, echte ervaring missen we. Aankopen: Chivu, Maduro (beide transfervrij). Virgil van Dijk of Gouweleeuw, Narsingh, Assaidi, Vicento en Cicinho. Dan krijg je uiteindelijk de volgende selectie: - Vermeer - Cilessen - vd Hart - Van Dijk/Gouweleeuw (aankoop) - Ligeon - Alderweireld - van Rhijn - Cicinho (aankoop) - Chivu (aankoop) - Boilesen - Koppers - Eriksen - Serero - Lodeiro - Klaassen - Anita - Maduro (aankoop) - Kip - Rits - Narsingh (aankoop) - Sigthorsson - Boerrigter - Vicento (aankoop) - Assaidi (aankoop) - De Sa - Özbiliz - Lukoki Hiermee krijgen we een evenwichter elftal met ervaring(+ Ajaxverleden) ook op CVM. Misschien is het ook handig om een aantal voetballers teverkopen anders wordt het wel een erg grote selectie.Er lopen er genoeg tussen die je per direct weg kan doen om dat ze klasse te kort komen. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 09:41 schreef nora het volgende:[..] Misschien is het ook handig om een aantal voetballers teverkopen anders wordt het wel een erg grote selectie.Er lopen er genoeg tussen die je per direct weg kan doen om dat ze klasse te kort komen. Dat is ook wel zo. Maar in principe ben ik ervoor om zoveel mogelijk alle posities dubbel te bezetten. En de versterking is gebasseerd op voldoende ervaring en een kwaliteitsimpuls voornamelijk voor de verdediging en onze vleugelspitsen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 09:41 schreef nora het volgende:[..] Misschien is het ook handig om een aantal voetballers teverkopen anders wordt het wel een erg grote selectie.Er lopen er genoeg tussen die je per direct weg kan doen om dat ze klasse te kort komen. Dat ook maar...als Ajax geen spelers verkoopt gaat Ajax ook geen spelers kopen.... |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Ik ga er dan vanuit dat Vertonghen, vd Wiel, Janssen, El Hamdaoui, Sulejmani, Blind, Enoh en de Jong worden verkocht en de contracten van de transvrije spelers niet worden verlengt.
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 10:04 schreef Ztjes het volgende:[..] Ik ga er dan vanuit dat Vertonghen, vd Wiel, Janssen, El Hamdaoui, Sulejmani, Blind, Enoh worden verkocht en de contracten van de transvrije spelers niet worden verlengt. Ik ga ook uit van dat lijstje...maar we zullen zien...Vertonghen en van der Wiel dacht iedereen ook dat die afgelopen zomer verkocht zouden worden...als Ajax de vraagprijzen te hoog opdrijft komende zomer blijven er weer een paar hangen....daarnaast hebben ze bij Ajax allemaal een ruim salaris...een topclub zal zich niet melden voor Blind of Ebecilio want ook Ebecilio zie ik ook wel vertrekken.... en die gasten willen terecht niet terug in salaris.... |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 08:40 schreef Ztjes het volgende:AjaxExpert, Zoals ik al aangaf, echte ervaring missen we. Aankopen: Chivu, Maduro (beide transfervrij). Virgil van Dijk of Gouweleeuw, Narsingh, Assaidi, Vicento en Cicinho. Dan krijg je uiteindelijk de volgende selectie: - Vermeer - Cilessen - vd Hart - Van Dijk/Gouweleeuw (aankoop) - Ligeon - Alderweireld - van Rhijn - Cicinho (aankoop) - Chivu (aankoop) - Boilesen - Koppers - Eriksen - Serero - Lodeiro - Klaassen - Anita - Maduro (aankoop) - Kip - Rits - Narsingh (aankoop) - Sigthorsson - Boerrigter - Vicento (aankoop) - Assaidi (aankoop) - De Sa - Özbiliz - Lukoki Hiermee krijgen we een evenwichter elftal met ervaring(+ Ajaxverleden) ook op CVM. Goed maar, koppers valt echt tegen, en vicento is dat een grap. Nu heb je met deze selectie weer maar 1 spits, zal daarom montero van seattle halen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Laten we ook niet voorbij gaan aan het feit dat Ajax gewoon geen 22 spelers van min of meer gelijk kaliber kan betalen. Ajax wil jong talent binden, en moet het eerste elftal betalen. Ik meen me te herinneren dat het salarishuis 36 miljoen per jaar mag zijn, en dat is inclusief de staf van Ajax, de medewerkers, en dan ook nog de spelers.
Dus naast de 11 basisspelers nog 11 wissels van gelijk kaliber is een illusie. Als ik dan hier mensen een A selectie van 28 spelers zie plaatsen... dat gaat niet meer gebeuren zolang er niet meer geld gaat rollen bij Ajax. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 10:26 schreef AFC M&M het volgende:[..] Goed maar, koppers valt echt tegen, en vicento is dat een grap. Nu heb je met deze selectie weer maar 1 spits, zal daarom montero van seattle halen. Natuurlijk blijft er twijfel bestaan over de spelers van jong Ajax, A1 en dat is ook wel afhankelijk van hun verdere doorontwikkeling. Vicento gaat heel weinig kosten en heeft volgens mij de kwaliteiten om zich tot een Ajax-vleugelspits te ontwikkelen. En ik ken momenteel geen haalbare betaalbare Ajax-spits (en heb geen kennis van het VS-voetbal.) |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 10:46 schreef Eide het volgende:Laten we ook niet voorbij gaan aan het feit dat Ajax gewoon geen 22 spelers van min of meer gelijk kaliber kan betalen. Ajax wil jong talent binden, en moet het eerste elftal betalen. Ik meen me te herinneren dat het salarishuis 36 miljoen per jaar mag zijn, en dat is inclusief de staf van Ajax, de medewerkers, en dan ook nog de spelers. Dus naast de 11 basisspelers nog 11 wissels van gelijk kaliber is een illusie. Als ik dan hier mensen een A selectie van 28 spelers zie plaatsen... dat gaat niet meer gebeuren zolang er niet meer geld gaat rollen bij Ajax. Het zijn er trouwens 27, maar dat even terzijde. Er staan wel 7 spelers uit het A1 en Jong Ajax elftallen in en deze hebben we reeds onder contract en deze contracten ga je pas omzetten als men zich kan handhaven in het 1e elftal. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Ik vind dat ajax in alle linies moet versterken...kwaliteit en slim voetbal is wat ajax mist...nu is het veel te naief...ten eerste een opruimer achterin, een strateeg op het middenveld die snelheid in spel brengt , linksback en rechtsback, spits die durft te schieten en dat ook kan,haha, en ik vind een ervaren keeper ook niet misstaan....wat een kutkeepers hebben wij...totaal geen ajax keepers....en een vervanger voor jantje...soms moet je effe lekker shoppen...want met je jeugd alleen red je niet |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 13:07 schreef hippy het volgende:Ik vind dat ajax in alle linies moet versterken...kwaliteit en slim voetbal is wat ajax mist...nu is het veel te naief...ten eerste een opruimer achterin, een strateeg op het middenveld die snelheid in spel brengt , linksback en rechtsback, spits die durft te schieten en dat ook kan,haha, en ik vind een ervaren keeper ook niet misstaan....wat een kutkeepers hebben wij...totaal geen ajax keepers....en een vervanger voor jantje...soms moet je effe lekker shoppen...want met je jeugd alleen red je niet Alweer helemaal gelijk. Kijk PSV die investeren een keertje goed en het loopt als een tierelier. |
|
|
|
|
Danielson 1448
|
|
|
@AFCA MARCO Kijk het verschil is dat PSV een technisch-directeur heeft met ervaring,dat had Ajax ook moeten hebben,eentje met persoonlijkheid dan had Mertens wel bij Ajax gespeeld.Bij Ajax lopen zoveel beetweters en mensen met eigen belangen rond, iedereen weet dat.Ajax heeft wel meer zo'n periode meegemaakt. Ajax mist op het veld en in het bestuur persoonlijkheden. Spelers als Blind Sulemani,Ebicilio,noem ze maar op ik weet zeker dat ze hun best doen,maar ze kunnen niet beter,Danny Blind of Frank de Boer waren heus niet sneller dan Demy Blind of Anita,maar waren gewoon slimmere spelers. Anita of Demy Blind zullen heus niet veel beter worden,dit is hun top. Als je succes wilt hebben moet je op zulk soort posities betere spelers hebben,als je dat lukt aanvullen met 1 of 2 uitzonderlijke talenten. Ajax heeft wel meer in zo'n positie gezeten met spelers als Boeve en Schoenaker. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 20:48 schreef soccer het volgende:[..] Of ligt het toch aan de trainer. In het begin van dit seizoen werd Ajax torenhoog favoriet genoemd. Door trainers,journalisten en supporters. Ze hadden de beste selectie. Wat is er uit gekomen? niets. Iedereen was het erover eens dat Ajax een goeie selectie had om weer kampioen te worden...het is hetzelfde elftal als waarmee we kampioen zijn geworden en daar zijn Janssen, Boerrigter en Sightorsson aan toegevoegd...2 daarvan zijn geblesseerd geraakt en Janssen speelt ver onder de maat..in de gevallen Sigthorsson en Boerrigter heb je gewoon pech, al wijt ik de vele blessures toch aan de technische staf..
Ik zeg niet dat de Boer niets fout doet, maar om deze terugval aan de trainer te wijten, slaat nergens op...de Boer's voetbalfilosofie is de beste die er bestaat...het moet alleen JUIST worden uitgevoerd met spelers die er 100% plezier in hebben..met name dat laatste is totaal niet aan de orde....dit wijt ik aan de ziekelijke cultuur binnen Ajax, want de laatste pakweg 10 jaar hebben bewezen dat er telkens na een betere periode een dip kwam...het gebeurde bij Adriaanse, Koeman, Blind, ten Cate, Koster, v.Basten, Jol en nu weer..al die trainers zijn tenonder gaan aan de regeerperiode CoroneP, vd.Zaat, Slob. Het word tijd dat daar eens naar gekeken word als het weer eens minder gaat en niet naar een trainer...een ezel stoot zich niet 3x aan dezelfde steen, maar sommige mensen...
Bovendien wil ik aangeven dat wanneer de voetbalfilosofie van de Boer niet goed word uitgevoerd, je erg kwetsbaar bent en dat is nu aan de orde...dat wil dus niet zeggen dat de voetbalfilosofie niet deugt...mensen hebben vaak de neiging om over iets heen te kijken en zodoende niet meer zien wat er werkelijk aan de hand is.. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Allibabba,
"Iedereen was het erover eens dat Ajax een goeie selectie had om weer kampioen te worden" Er zijn meerdere die altijd hebben aangegeven, dat ons clubje met geluk kampioen is geworden.
"want de laatste pakweg 10 jaar hebben bewezen dat er telkens na een betere periode een dip kwam" Geeft dit dan ook niet weer, dat door gebrek aan echte ervaring binnen het team, bij tegenslag(en) dezelfde jonge spelers weer terugvallen in niveau.
"Bovendien wil ik aangeven dat wanneer de voetbalfilosofie van de Boer niet goed word uitgevoerd, je erg kwetsbaar bent" Heeft dit niet te maken met te weinig kwaliteit binnen de huidge groep. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 15:37 schreef Ztjes het volgende:Allibabba, "Iedereen was het erover eens dat Ajax een goeie selectie had om weer kampioen te worden" Er zijn meerdere die altijd hebben aangegeven, dat ons clubje met geluk kampioen is geworden. "want de laatste pakweg 10 jaar hebben bewezen dat er telkens na een betere periode een dip kwam" Geeft dit dan ook niet weer, dat door gebrek aan echte ervaring binnen het team, bij tegenslag(en) dezelfde jonge spelers weer terugvallen in niveau. "Bovendien wil ik aangeven dat wanneer de voetbalfilosofie van de Boer niet goed word uitgevoerd, je erg kwetsbaar bent" Heeft dit niet te maken met te weinig kwaliteit binnen de huidge groep. Was het geluk denk je??? Het is telkens gebleken dat een nieuwe trainer een cultuurschok teweeg bracht bij Ajax..als je ziet de 1e wedstrijd onder de Boer in Milaan...als je ziet wat daar van over is, zakt je broek af....het elftal in de beginfase van de Boer had weer een gevoel van vertrouwen en dat had zijn weerslag op de tegenstander...door alle onrust van de afgelopen tijd is Ajax weer enorm kwetsbaar geworden...dat heeft puur te maken met de " fundering " van Ajax....het " cement " is van papier..
Een gebrek aan ervaring kan zeker, maar ik wijt het toch aan de slechte " fundering " die ik net schetste...nu hebben we ook voldoende ervaring ( Janssen, Vertonghen, vd.Wiel, Enoh ), maar het helpt niet meer...kan ook niet in een ziekelijke cultuur..
Ik weet zeker dat Ajax genoeg kwaliteit heeft, ook met de blessures van nu, om kampioen te worden....het hele elftal oogt flets en onzeker...spelers zeggen dan wel dat de interne onrust hun niets doet...dat zullen zelf nog geloven ook, maar ik weet zeker dat het wel degelijk een uitwerking heeft op het elftal.. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 15:59 schreef alibabba het volgende:[..] Was het geluk denk je??? Het is telkens gebleken dat een nieuwe trainer een cultuurschok teweeg bracht bij Ajax..als je ziet de 1e wedstrijd onder de Boer in Milaan...als je ziet wat daar van over is, zakt je broek af....het elftal in de beginfase van de Boer had weer een gevoel van vertrouwen en dat had zijn weerslag op de tegenstander...door alle onrust van de afgelopen tijd is Ajax weer enorm kwetsbaar geworden...dat heeft puur te maken met de " fundering " van Ajax....het " cement " is van papier.. Een gebrek aan ervaring kan zeker, maar ik wijt het toch aan de slechte " fundering " die ik net schetste...nu hebben we ook voldoende ervaring ( Janssen, Vertonghen, vd.Wiel, Enoh ), maar het helpt niet meer...kan ook niet in een ziekelijke cultuur.. Ik weet zeker dat Ajax genoeg kwaliteit heeft, ook met de blessures van nu, om kampioen te worden....het hele elftal oogt flets en onzeker...spelers zeggen dan wel dat de interne onrust hun niets doet...dat zullen zelf nog geloven ook, maar ik weet zeker dat het wel degelijk een uitwerking heeft op het elftal.. Ik ben het zeker met je eens, dat er geen fundering is bij Ajax. Maar dat is zowel bij de spelers, als ook de trainingsstaf, medische-staf (bijv. geen inspanningsfisioloog in dienst).
Mijn begrip van ervaren spelers is toch zeker van een ander niveau, en niet de spelers die al langer alleen bij Ajax spelen. Leeftijd startende van ongeveer 27 jaar en in andere comptities en/of nationale elftallen hebben gespeeld, liefst met een Ajax-verleden.
En eigenlijk moet de hele beursgerelateerde bende verdwijnen of als dat niet kan, een heel duidelijke scheiding tussen Ajax als voetbalclub en als bedrijf.
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 16:20 schreef Ztjes het volgende:[..] Ik ben het zeker met je eens, dat er geen fundering is bij Ajax. Maar dat is zowel bij de spelers, als ook de trainingsstaf, medische-staf (bijv. geen inspanningsfisioloog in dienst). Mijn begrip van ervaren spelers is toch zeker van een ander niveau, en niet de spelers die al langer alleen bij Ajax spelen. Leeftijd startende van ongeveer 27 jaar en in andere comptities en/of nationale elftallen hebben gespeeld, liefst met een Ajax-verleden. En eigenlijk moet de hele beursgerelateerde bende verdwijnen of als dat niet kan, een heel duidelijke scheiding tussen Ajax als voetbalclub en als bedrijf. Wat aangaat de trainingsstaf denk ik dat er genoeg fundering is. Naast de Boer zit Hennie Spijkerman, die toch aardig wat ervaring heeft. De Boer maakt ook fouten, maar dat kan ik goed begrijpen als beginnend coach bij Ajax...ik vind dat ie zich nog aardig staande houd..als je nagaat wat ie allemaal op het bordje krijgt, dat is niet mals...wat aangaat het medische, kan ik je alleen maar gelijk geven...ik vind het amateuristisch dat er zoveel geblesseerde zijn..toch denk ik dat het de Boer een volgende keer niet meer zal overkomen. De vele blessures zijn ook denk ik te wijten aan het plezier een speler heeft..als alles tiptop in orde is en als een speler zich lekker voelt, is de kans op een blessure aanzienlijk minder.
Ik zie de oorzaak niet zozeer in de ervarenheid van spelers..als Seedorf en v.Bommel nu bij Ajax speelde, denk ik dat ook zij ten onder zouden gaan aan de algehele malaise bij Ajax..ik zie het meer in de cultuur, die absoluut niet goed is nu..
Wat aangaat je zegt over de beursgelateerde bende, geef ik je 100% gelijk. Ik heb laatst een stuk gelezen; http://www.sportknowhowxl.nl/vragen-aan/6728
Daar worden 5 vragen gesteld aan Pim de Vos...bij de 4e vraag geeft ie duidelijk antwoord over de beursgang en dat klinkt mij als muziek in de oren. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 19:44 schreef alibabba het volgende:[..] Wat aangaat de trainingsstaf denk ik dat er genoeg fundering is. Naast de Boer zit Hennie Spijkerman, die toch aardig wat ervaring heeft. De Boer maakt ook fouten, maar dat kan ik goed begrijpen als beginnend coach bij Ajax...ik vind dat ie zich nog aardig staande houd..als je nagaat wat ie allemaal op het bordje krijgt, dat is niet mals...wat aangaat het medische, kan ik je alleen maar gelijk geven...ik vind het amateuristisch dat er zoveel geblesseerde zijn..toch denk ik dat het de Boer een volgende keer niet meer zal overkomen. De vele blessures zijn ook denk ik te wijten aan het plezier een speler heeft..als alles tiptop in orde is en als een speler zich lekker voelt, is de kans op een blessure aanzienlijk minder. Ik zie de oorzaak niet zozeer in de ervarenheid van spelers..als Seedorf en v.Bommel nu bij Ajax speelde, denk ik dat ook zij ten onder zouden gaan aan de algehele malaise bij Ajax..ik zie het meer in de cultuur, die absoluut niet goed is nu.. Wat aangaat je zegt over de beursgelateerde bende, geef ik je 100% gelijk. Ik heb laatst een stuk gelezen; http://www.sportknowhowxl.nl/vragen-aan/6728Daar worden 5 vragen gesteld aan Pim de Vos...bij de 4e vraag geeft ie duidelijk antwoord over de beursgang en dat klinkt mij als muziek in de oren. Als je dat stuk leest zou je gaan denken dat het hoger beroep niet echt veel zin heeft gehad en JC & Cs. wederom in het gelijk worden gestled en alles alsnog een goed gevolg zal krijgen. Al zei het met een enorme omweg en alleen maar tegenwerking vanuit de RvC en van Coronel en Co. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2012 - 19:44 schreef alibabba het volgende:[..] Wat aangaat de trainingsstaf denk ik dat er genoeg fundering is. Naast de Boer zit Hennie Spijkerman, die toch aardig wat ervaring heeft. De Boer maakt ook fouten, maar dat kan ik goed begrijpen als beginnend coach bij Ajax...ik vind dat ie zich nog aardig staande houd..als je nagaat wat ie allemaal op het bordje krijgt, dat is niet mals...wat aangaat het medische, kan ik je alleen maar gelijk geven...ik vind het amateuristisch dat er zoveel geblesseerde zijn..toch denk ik dat het de Boer een volgende keer niet meer zal overkomen. De vele blessures zijn ook denk ik te wijten aan het plezier een speler heeft..als alles tiptop in orde is en als een speler zich lekker voelt, is de kans op een blessure aanzienlijk minder. Ik zie de oorzaak niet zozeer in de ervarenheid van spelers..als Seedorf en v.Bommel nu bij Ajax speelde, denk ik dat ook zij ten onder zouden gaan aan de algehele malaise bij Ajax..ik zie het meer in de cultuur, die absoluut niet goed is nu.. Wat aangaat je zegt over de beursgelateerde bende, geef ik je 100% gelijk. Ik heb laatst een stuk gelezen; http://www.sportknowhowxl.nl/vragen-aan/6728Daar worden 5 vragen gesteld aan Pim de Vos...bij de 4e vraag geeft ie duidelijk antwoord over de beursgang en dat klinkt mij als muziek in de oren. We zijn het in het in grote delen wel met elkaar eens. Maar voor mij is een fundament als bij wisselingen van spelers, coach, medische begeleiding en bestuursleden, de voetbalclub "Ajax" gewoon goed blijft functioneren.
Nu wat betreft de ervaring in de trainingstaf, Hennie Spijkermans ervaring als trainer (Jupiler League niveau) ligt bij VVV, Emmen, Zwolle en Haarlem en als keeper bij Zwolle en Go Ahead Eagles. In mijn ogen niet de ervaren AJAX-trainer, die de Ajax-filosofie moet blijven bewaken en voldoende overwicht heeft bij andere coaches met een grote internationale ervaring.
Door de afwezigheid van echte ervaren (Ajax)spelers (zoals bijv. VDV, Chivu, Maduro) zal een zeer jong team nooit continue kunnen blijven presteren. En of we dit soort spelers kunnen halen c.q. betalen is een andere zaak. En het moeten geen (oud) spelers met een leeftijd van dik over de 30 jaar.
Om de beursparasieten uit ons clubje te krijgen, wordt nog een heel moeilijk en langdurig proces en of JC & Cs dan niet allang de handdoek in de ring heeft gegooid, is nog maar de vraag.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 03 februari 2012 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2012 - 22:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Zijn rug is zijn zwakke plek...ik hoop ten eerste voor hem, Ajax en zijn supporters dat hij van dit probleem verlost wordt.... Met Boerrigter en Sigthorsson hebben we misschien wel twee kneusjes binnen gehaald!!! Goede voetballers maar fysiek te zwak voor topsport.
Ik hoop dat ik het verkeerd zie, maar voorlopig had ik in het voetbal nog niet eerder vermoeidheidbreukjes voorbij horen komen. Maar bij Ajax al twee stuks... |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 februari 2012 - 09:16 schreef Stanley het volgende:[..] Met Boerrigter en Sigthorsson hebben we misschien wel twee kneusjes binnen gehaald!!! Goede voetballers maar fysiek te zwak voor topsport. Ik hoop dat ik het verkeerd zie, maar voorlopig had ik in het voetbal nog niet eerder vermoeidheidbreukjes voorbij horen komen. Maar bij Ajax al twee stuks... Mij visie, dat de gehele Ajax clubleiding het niveau van een goed willende amateurclubs nog steeds niet is ontstegen, wordt elke keer weer bevestigd. Zie Frank's melding van het gebruik vanaf dit jaar (2012) van meetapparatuur voor de trainingsintensiteit. http://www.soccernews.nl/news/145733/De_Boer_over_blessuregolf:_We_moeten_meer_doseren_tijdens_trainingen
Spelers (Boerrigter en Sigthorsson) worden vooraf toch medisch worden goedgekeurd. Zelfs elke fysio kan bij een diepe doorbuiging, een bekken scheefstand constateren. Conditie kun je meten, en ga zo maar door.
Er moet toch heel snel iets heel radicaals gaan gebeuren en dat dit tijd gaat vergen, is ook niet meer dan logisch.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 03 februari 2012 door Ztjes -- |
|
|
|
|
IdiJoods
|
|
|
|
|
|
Twanus
|
|
|
AJAX moet beseffen dat de gehele voetbalwereld op zoek is naar transfervrije goeie spelers. Als men dan wacht tot het einde van de transferperiode dan vist men elke keer achter het net. Ik zou zeggen ga per direct actief jagen op Maduro,Gouweleeuw, Chivu en Narsing (niet transfervrij). Actie verdomme! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 februari 2012 - 11:25 schreef Twanus het volgende:AJAX moet beseffen dat de gehele voetbalwereld op zoek is naar transfervrije goeie spelers. Als men dan wacht tot het einde van de transferperiode dan vist men elke keer achter het net. Ik zou zeggen ga per direct actief jagen op Maduro,Gouweleeuw, Chivu en Narsing (niet transfervrij). Actie verdomme! Helemaal mee eens Twanus, het staat al een tijdje stil bij Ajax, op dit moment loopt het zelfs hard terug...kijk maar naar de afgelopen transferperiode...niet meer als een stelletje amateurs... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 februari 2012 - 12:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Helemaal mee eens Twanus, het staat al een tijdje stil bij Ajax, op dit moment loopt het zelfs hard terug...kijk maar naar de afgelopen transferperiode...niet meer als een stelletje amateurs... Tsjaa lekker makkelijk, afgelopen zomer is er niks vertrokken, werden Siggie Theo en Boerrigter gehaald samen met een aantal grote talenten.. Toen was Blind de grote held (kijk de topics er maar op na) en na 500 blessures vind Ajax supportend Nederland dat er nieuwe spelers moeten komen, gebeurt dat niet en dan is het weer zwaar beroerd????
Ajax moet helemaal net gaan kopen, misschien die Narsingh maar dat is gewoon niet gelukt door verschil in vraag en aanbod.. Gebeurt wel vaker zo her en der in de wereld.. |
|
|
|
|
Twanus
|
|
|
Remco ik vind niet dat AJAX alleen maar moet kopen maar dat ze met name uit moeten gaan van de eigen opleiding. Aangezien het bekend is dat er aan het einde van het jaar enkele spelers gaan verkassen en (Vertongen, vd Wiel) en dat we posities bezet hebben met onvoldoende niveau (controlerende middenvelder en rechtsbuiten) dan moet je tijdig handelen als je transfervrije s pelers wil halen omdat deze bij iedereen gewild zijn. Als je bv Chivu, Gouweleeuw en/of Maduro zou willen halen omdat je ze kan gebruiken en omdat ze transfervrij zijn aan het einde van het jaar moet je dat tijdig doen ondanks dat Vertongen en vd Wiel nog niet weg zijn. Dit is de reden dat ik nu vraag om actie! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 februari 2012 - 13:09 schreef remco k het volgende:[..] Tsjaa lekker makkelijk, afgelopen zomer is er niks vertrokken, werden Siggie Theo en Boerrigter gehaald samen met een aantal grote talenten.. Toen was Blind de grote held (kijk de topics er maar op na) en na 500 blessures vind Ajax supportend Nederland dat er nieuwe spelers moeten komen, gebeurt dat niet en dan is het weer zwaar beroerd???? Ajax moet helemaal net gaan kopen, misschien die Narsingh maar dat is gewoon niet gelukt door verschil in vraag en aanbod.. Gebeurt wel vaker zo her en der in de wereld.. Ze hebben nog niet 1 speler kunnen halen...we barsten van de blessures...als we nog kampioen willen worden of 2e willen worden had Ajax minmimaal 1 a 2 spelers moeten kopen...straks niet op deze selectie af gaan geven geven dat ze niet goed genoeg zijn...we hebben nauwelijks in onze sterkste formatie kunnen aantreden....jammer want zodoende staan we straks met lege handen en spelen we volgend jaar geen C.L....wat vele miljoenen gaat kosten....
Ajax moet helemaal niet gaan kopen?
Ajax moet en had bij voorbaat moeten kopen....nu met deze blessures en met het vertrekken van een aantal spelers van de zomer....straks worden van der Wiel, Janssen, Ebecilio en Vertonghen verkocht voor een x aantal miljoenen en weet ook direct de verkopende partij in dit geval Heerenveen hoeveel ze voor Narsingh of andere spelers kunnen vragen....
Ze hadden deze transferperiode een paar dagen eerder moeten zijn...ze waren net als vorig jaar met Dost gewoon te laat...heeft totaal niets met geld te maken....al hadden ze 10 miljoen geboden waren ze nog te laat...kijk naar Groningen met Tadic..."niemand hoeft op de slotdag nog te bieden" zei Nijland.....bijna geeneen club laat een belangrijke speler vertrekken op de laatste dag....vooral als ze gelijk staan met Ajax...Let op wat Ajax van de zomer moet betalen voor Narsingh....triest, arrogant en amateuristisch...op het veld blijft Ajax mijn kluppie maar daar boven moet nog veel gebeuren.... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
tsja, ik had janmaat wel een goede gevonden, kan potienteel een goede worden! en op linksback simon poulsen, verdedigend is hij zwak, maar hij heeft wel een dusdanig aanvallend vermogen dat de rechtsbuiten van de tegenstander achter hem aan moet. als controleur die ik liever wout brama! samen met eriksen en siem de jong op het middenveld! voorin zou narsingh wel goed zijn, evenals dost en assaidi, maar die kan je allemaal niet halen! verdedigend vind ik jeffrey gouweleeuw wel een grott talent en voor de ervaring zou chivu niet misstaan, alleen kan hij veel grote clubs krijgen en verwacht niet dat hij voor ajax kiest, john heitinga ook nog niet denk ik
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 februari 2012 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 februari 2012 - 13:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ze hebben nog niet 1 speler kunnen halen...we barsten van de blessures...als we nog kampioen willen worden of 2e willen worden had Ajax minmimaal 1 a 2 spelers moeten kopen...straks niet op deze selectie af gaan geven geven dat ze niet goed genoeg zijn...we hebben nauwelijks in onze sterkste formatie kunnen aantreden....jammer want zodoende staan we straks met lege handen en spelen we volgend jaar geen C.L....wat vele miljoenen gaat kosten.... Ajax moet helemaal niet gaan kopen? Ajax moet en had bij voorbaat moeten kopen....nu met deze blessures en met het vertrekken van een aantal spelers van de zomer....straks worden van der Wiel, Janssen, Ebecilio en Vertonghen verkocht voor een x aantal miljoenen en weet ook direct de verkopende partij in dit geval Heerenveen hoeveel ze voor Narsingh of andere spelers kunnen vragen.... Ze hadden deze transferperiode een paar dagen eerder moeten zijn...ze waren net als vorig jaar met Dost gewoon te laat...heeft totaal niets met geld te maken....al hadden ze 10 miljoen geboden waren ze nog te laat...kijk naar Groningen met Tadic..."niemand hoeft op de slotdag nog te bieden" zei Nijland.....bijna geeneen club laat een belangrijke speler vertrekken op de laatste dag....vooral als ze gelijk staan met Ajax...Let op wat Ajax van de zomer moet betalen voor Narsingh....triest, arrogant en amateuristisch...op het veld blijft Ajax mijn kluppie maar daar boven moet nog veel gebeuren.... ben het helemaal met je eens! daarboven moet heel veel gaan gebeuren,heel ajax gaat op deze manier naar de tyfus! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 februari 2012 - 13:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ze hebben nog niet 1 speler kunnen halen...we barsten van de blessures...als we nog kampioen willen worden of 2e willen worden had Ajax minmimaal 1 a 2 spelers moeten kopen...straks niet op deze selectie af gaan geven geven dat ze niet goed genoeg zijn...we hebben nauwelijks in onze sterkste formatie kunnen aantreden....jammer want zodoende staan we straks met lege handen en spelen we volgend jaar geen C.L....wat vele miljoenen gaat kosten.... Ajax moet helemaal niet gaan kopen? Ajax moet en had bij voorbaat moeten kopen....nu met deze blessures en met het vertrekken van een aantal spelers van de zomer....straks worden van der Wiel, Janssen, Ebecilio en Vertonghen verkocht voor een x aantal miljoenen en weet ook direct de verkopende partij in dit geval Heerenveen hoeveel ze voor Narsingh of andere spelers kunnen vragen.... Ze hadden deze transferperiode een paar dagen eerder moeten zijn...ze waren net als vorig jaar met Dost gewoon te laat...heeft totaal niets met geld te maken....al hadden ze 10 miljoen geboden waren ze nog te laat...kijk naar Groningen met Tadic..."niemand hoeft op de slotdag nog te bieden" zei Nijland.....bijna geeneen club laat een belangrijke speler vertrekken op de laatste dag....vooral als ze gelijk staan met Ajax...Let op wat Ajax van de zomer moet betalen voor Narsingh....triest, arrogant en amateuristisch...op het veld blijft Ajax mijn kluppie maar daar boven moet nog veel gebeuren.... Ajax moet helemaal niet kopen, men moet accepteren dat er heel veel blessures zijn.. Komende zomer kijken of er zo her en der nog vervangende spelers aangetrokken moeten worden bij vertrek en komend seizoen hopen dat er minder blessures zullen zijn.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Mwah, nog een keer een gelijkspel of verliezen en je zakt gewoon naar de middenmoot. Niets aan de hand dus? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 februari 2012 - 18:28 schreef Ikke_tikkie het volgende:Mwah, nog een keer een gelijkspel of verliezen en je zakt gewoon naar de middenmoot. Niets aan de hand dus? Nee zeker niets aan de hand, maar alles valt en staat met de bestaande blessures die er zijn.. Ik kan me niet indenken dat het voor Ajax gezond is om die blessures te gaan opvangen met aankopen.. Dadelijk gaan we weer zeuren dat er zoveel spelers op de loonlijst staan.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Maakt het uit man, zolang we maar lekker kunnen zingen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Morgen 14e minuut lekker met z'n allen Johan zingen, en als we dan verliezen hebben we in ieder geval de herinnering.. |
|
|
|
|
|