|
|
bully
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 - 09:56 schreef remco k het volgende:[..] Over iemand gesproken die hier niet of nauwelijks over voetbal praat en alleen maar provoceert, of was dit forum niet voor voetbal?? +1 |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 - 08:45 schreef Stanley het volgende:Ben wel heeeeeel nieuwsgierig wat Nenam in eerste instantie heeft gepost ;-)... En wat betreft Remco... Ik heb geen problemen met hem op dit moment, maar kan me nog niet zo lang geleden herinneren toen hij nog op goede voet stond met een aantal anderen, hij aardig irritant, lullig en betweterig kon reageren op metname "nieuwe" mensen op het forum. Geregeld is de gedachte van eikel om het zachtjes uit te drukken voorbij gekomen en met mij vele anderen zo heb ik kunnen zien, want iedere keer was het raak als er een nieuwkomer was die een andere mening had dan Remco... Van Joduh ken ik deze nare eigenschap niet, integendeel hij is grappig, hard en onbevooroordeeld in zijn posts geweest. Ook Nenam is weleens hard uit de hoek gekomen of boos maar niet omdat iemand "nieuw"is en overigens kan hij ook ergens op terugkomen op een sympathieke manier en ook dat kan ik van Remco niet zeggen... Dus dat Remco!!! Maar goed persoonlijk hoef ik geen geruzie met niemand, maar lekker discussieren over voetbal en dus Ajax. Zo hoop ik dat het allemaal goedkomt maar heb ik nog altijd mijn twijfels want thuis tegen RKC is een ander verhaal dan PSV of Twente uit.... En met zijn eigenwijze gehussel met spelers en opstellingen en het blijven doen met spelers als Blind, Bulykin op de bank, Siem in de spits...etc etc ben ik bang dat we de boot toch gaan missen op het moment dat het er echt op aankomt... ik kom zeker niet voor remco op. want bepaalde dingen wat je zegt zijn zeker waar. maar wat remco al zegt dit is een voetbalforum. alleen deze discussie zegt al genoeg. en als ik hier dan woorden voorbij zie komen van een zeer laag niveau. krijg ik toch de indruk dat de leeftijd van deze personen niet al te oud is. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 - 19:35 schreef bully het volgende:[..] ik kom zeker niet voor remco op. want bepaalde dingen wat je zegt zijn zeker waar. maar wat remco al zegt dit is een voetbalforum. alleen deze discussie zegt al genoeg. en als ik hier dan woorden voorbij zie komen van een zeer laag niveau. krijg ik toch de indruk dat de leeftijd van deze personen niet al te oud is. Ben 48 ouwe.....is inderdaad niet oud |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 - 19:35 schreef bully het volgende:[..] ik kom zeker niet voor remco op. want bepaalde dingen wat je zegt zijn zeker waar. maar wat remco al zegt dit is een voetbalforum. alleen deze discussie zegt al genoeg. en als ik hier dan woorden voorbij zie komen van een zeer laag niveau. krijg ik toch de indruk dat de leeftijd van deze personen niet al te oud is. Ben ik half met je eens bul!!!! Ik ben nog jong en moet nog veel leren . EENS!!!!!Maar ongeacht wat het voor forum is , overal lopen eikels rond, zelfs op het groen links forum......., dit is toevallig een ajaxforum en is voor elke ajacied op welk nivo dan ook..,,,als we allemaal hetzelfde waren was er volgens mij ook geen ene reet aan of wel? En daarbij kan je ellenlang discussiëren over van alles en nog wat over Ajax maar er zijn 16 milj coaches in Nederland en bij Ajax is het Frankie..... Die trekt zich niks van jouw of mijn aan..... |
|
|
|
|
bully
|
|
|
het gaat er ook niet om of frank zich wat van onze mening aantrekt. wat ik alleen aangeef is dat forum bedoeld is om over voetbal te discuseren. met ieder hun eigen mening die ik zeker respecteer al ben ik het er niet altijd mee eens. als er steeds onzin berichten tussen komen plus daarbij deze discussie. en daar ook nog een taal gebruik bij word gebruikt van zeer laag niveau maakt het er niet leuker op. en ik maak me zeker ook weleens schuldig aan deze woorden maar niet op een forum wat er niet voor is bedoeld plus dat er hier ook nog een jongere generatie meeleest. bijvoorbeeld mijn zoontje van twaalf die hier regelmatig zit te kijken. bij deze stop ik ook met deze discussie want nu doe ik hetzelfde waar ik me al tijden aan irriteer. wou ook alleen even mijn mening laten weten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 maart 2012 door bully -- |
|
|
|
|
joey
|
|
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Sorry maar een kind van 12 jaar hoort hier niet thuis, gevoelsmatig dan. Laat hem bezig zijn met huiswerk en voor de deur een balletje trappen met zijn vrienden. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Iets anders....
Gisteravond toch even een voorbeeld gezien waarom een zogenaamde houthakker die makkelijk scoort heel goed in een technisch aanvallend elftal met vleugelspitsen past!!!!!
Bayern Munchen - Basel 7 - 0... 4x houthakker Gomez!!!!!
En Basel heeft Man. United wel uitgeschakeld....
Dus Frank doe je oogkleppen af en weet dat het Barca systeem meer onrealistisch is dan het Bayern systeem en dus Buly in de spits!!!!!!!!
En als hij niet naar ons luistert, laat hem dan naar zijn eigen spelers luisteren. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik zou Gomez meer vergelijken met KJH dan met Bulykin hoor. Ook vraag ik me af waar dat vergelijk met Barca vandaan komt anders dan dat Frank (en elke andere coach ter wereld) zijn bewondering voor Barca niet onder stoelen of banken steekt. Want Ajax speelt beduidend anders dan dat Barca dat doet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vind Gomez ook absoluut geen houthakker. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Het is geen technisch hoogstaande spits zoals bijvoorbeeld Bergkamp dat was, maar hij heeft wel een prima functionele techniek. Ik zeg al, ik vind een vergelijk met KJH passender dan een vergelijk met Bulykin of zelfs Pantelic.
Overigens ben ik ondertussen (mijn voorkeur was voor de Jong) best wel fan van Bulykin geworden en denk wel dat hij momenteel de beste keuze is. Maar hij is ook veel geblesseerd geweest en kan me voorstellen dat Frank ook met dat in het achterhoofd keuzes maakt in wedstrijden waar dat kan. |
|
|
|
|
jackyb
|
|
|
Nu ben ik het zat. Stoppen nu met die onzin toppics. Als er straks een podium word opgebouwd of bij de arena of hopelijk op het museumplein en we worden wel kampioen,dan staat iedereen weer te juichen. En hoor jende mensen niet meer en is Frank weer top! Hij doet het naar omstandigheden met het geklooi van de directie prima. Hij weet het 1ste elftal goed door al die narigheid heen te loodsen. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Ha fijn... Genoeg voer voor discussie!
Beste jackyb, geloof niet dat ik al eerder het genoegen met je heb mogen hebben en daarom dank voor je felle reactie.
Natuurlijk sta ik straks te juichen als we kampioen zijn. Maar of ik dan zal zeggen dat Frank top is of was betwijfel ik. Ik denk dat ik als supporter net zo graag Ajax zie winnen als Frank daar twijfel ik niet aan. Maar zoveel mensen en dus zoveel meningen. En ik als supporter heb daartoe ook het recht, net als jij! En dit forum is hier speciaal voor bedoeld.
Dat Frank vast blijft houden aan een speelstijl die gebrei op het middenveld en in de voorhoede in de hand werkt vind ik niet top. Ook jij zal dit moeten hebben vastgesteld. Met Bulykin in de spits, onze russische houthakker vloeit het Ajax spel dit seizoen beter. Renderen de vleugelspitsen en middenvelders beter en wordt er bovendien aardig gescoord ten opzichte van de gecreëerde kansen. Dus goed van je dat je een mening hebt en ook goed dat je die laat horen op het forum, maar ik heb een andere mening. Net zoals het blijven brengen van Daley Blind, Ebecilio op links, Siem in de spits, het gegoochel met Lodeiro. Mijn favoriet bij aanvang Theo Janssen die het middenveld verzwakt in de vorm zoals hij die dit seizoen laat zien. Het inbrengen van een geblesseerde Sulemani bij achterstand tegen Utrecht in plaats van een lekker scorende Bulykin waarvan ook de Ajax spelers zelf aangeven het prettig spelen vinden met hem in de spits. Het te lang aanhouden van Enoh en ook Anita als back, etc etc.
Natuurlijk is Frank een Ajacied en mogelijk een toptrainer in de dop en is het niet verstandig om hem als zoveelste trainer van Ajax voortijdig weer op straat te schoppen. Neemt niet weg dat hij hier en daar te eigenwijs is in mijn ogen. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Wat betreft de vergelijking tussen Gomez en Bulykin... Is het voor sommigen blijkbaar toch weer moeilijk om iets verder te kijken dan de neus lang is.
Natuurlijk zijn er aantoonbare verschillen. Bulykin zat niet voor niets bij Anderlecht op de bank, speelde bij Ado en nu bij Ajax terwijl Gomez topscorer in Duitsland is bij Bayern München. Het gaat natuurlijk om de grote lijnen die zij als speler met elkaar delen en het voetbal dat je daar als gevolg bij speelt. Beide zijn het geen sierlijke en wendbare spelers maar groot, sterk en goede aanspeelpunten. En niet in de laatste plaats afmakers. Dat is wat zij delen. Maar in Nederland, nu Frank bij Ajax en in het verleden ook Louis van Gaal vinden deze manier van spelen blijkbaar achterhaald. Gezien de plek op de reservebank van Gomez onder van Gaal terwijl hij nu in Duitsland en in de CL heel duidelijk laat zien dat een speler als hij met de bijkomende speelstijl goed genoeg is.
En op de vraag hoe ik erbij kom dat Frank graag als Barcelona speelt, tja dat komt toch echt vanuit Frank zelf. Niet alleen zijn letterlijke uitspraken maar ook zijn voorkeur voor een bewegende technische spits in de punt van de aanval. Geen target man, maar een bewegende speler die zich laat zakken en aanspeelbaar is. Gevolg... Komen we er doorheen via de flanken moet de bal weer terug omdat er niemand is om het af te maken. Gevolg breien... |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Hoe blij ik ook ben dat we nog meedoen met en om het kampioenschap en hoe hard ik ook sta te juichen mocht het weer lukken... Neemt niet weg dat we het dan voor een groter gedeelte te danken hebben aan het falen van andere teams dan aan het goed spelen van ons eigen Ajax.
Ik zeg gewoon zoals ik het zie en mocht je daardoor twijfels zetten of ik een echte Ajacied ben... Dan ken je me niet en dat is ook weer logisch ;-) Maar als echte Ajacied ben ik ook gewoon een azijnzeikerd en wil ik het graag perfect hebben! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op woensdag 14 maart 2012 - 08:27 schreef Stanley het volgende:Sorry maar een kind van 12 jaar hoort hier niet thuis, gevoelsmatig dan. Laat hem bezig zijn met huiswerk en voor de deur een balletje trappen met zijn vrienden. Dus een kind van 12 jaar mag niet lezen op een openbaar forum van de club waar hij/zij helemaal gek van is? Vind ik een rare redenering! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 14 maart 2012 - 13:05 schreef Stanley het volgende:Wat betreft de vergelijking tussen Gomez en Bulykin... Is het voor sommigen blijkbaar toch weer moeilijk om iets verder te kijken dan de neus lang is. Natuurlijk zijn er aantoonbare verschillen. Bulykin zat niet voor niets bij Anderlecht op de bank, speelde bij Ado en nu bij Ajax terwijl Gomez topscorer in Duitsland is bij Bayern München. Het gaat natuurlijk om de grote lijnen die zij als speler met elkaar delen en het voetbal dat je daar als gevolg bij speelt. Beide zijn het geen sierlijke en wendbare spelers maar groot, sterk en goede aanspeelpunten. En niet in de laatste plaats afmakers. Dat is wat zij delen. Maar in Nederland, nu Frank bij Ajax en in het verleden ook Louis van Gaal vinden deze manier van spelen blijkbaar achterhaald. Gezien de plek op de reservebank van Gomez onder van Gaal terwijl hij nu in Duitsland en in de CL heel duidelijk laat zien dat een speler als hij met de bijkomende speelstijl goed genoeg is. En op de vraag hoe ik erbij kom dat Frank graag als Barcelona speelt, tja dat komt toch echt vanuit Frank zelf. Niet alleen zijn letterlijke uitspraken maar ook zijn voorkeur voor een bewegende technische spits in de punt van de aanval. Geen target man, maar een bewegende speler die zich laat zakken en aanspeelbaar is. Gevolg... Komen we er doorheen via de flanken moet de bal weer terug omdat er niemand is om het af te maken. Gevolg breien... Ajax heeft altijd al een technische en bewegende spitsen gehad. van Cruijff, van Basten, Peterson tot Kluivert. Allen waren ze goed in de combinaties en ze beschkten over een aardige dosis techniek.
Het is dus totale onzin om te stellen dat de Boer liever met een Sightorson in de spits speelt omdat hij zoals Barca wilt spelen. Overigens speelt Barca zoals Ajax altijd gespeeld heeft (welliswaar een gevorderd stadium), maar dat terzijde.
Dat het niet loopt zoals wij wensen dat het loopt lijkt mij duidelijk. Echter heeft dat totaal niet met de spits positie te maken. Laten we voor de duidelijkheid van achteruit beginnen.
Verdediging:
Vermeer. Wordt ontzettend vaak betrokken bij de opbouw. Is in mijn ogen te onrustig, waardoor het elftal vaak onnodig balverlies lijdt.
Koppers. Talent is hij zeker. Maar opbouwend ontzettend zwak.
Vertonghen. Opbouwend uitstekend.
Alderweireld. Opbouwend wat minder.
van Rhijn. Heeft de potentie om een goede te worden, maar ook hij maakt nog fouten.
Conclusie Verdediging: 90% van de opbouw gebeurt vanuit de verdediging. Met een te onrustige keeper, en 3 verdedigers die het niet moeten hebben van de opbouw worden er te vaak verkeerde keuzes gemaakt, waardoor het middenveld in problemen komt.
Het Middenveld:
Janssen: Opbouwend te langzaam. Heeft echter wel een goede linkerbeen en legt zonder pardon de bal bij een mede speler op de stropdas.
Eriksen: De laatste paar wedstrijden niet echt in vorm. Neemt niet weg dat hij verreweg de beste middenvelder (voetballend) is die wij hebben. Hij is echter gebaat bij spelers met diepgang en middenvelders om de combinaties mee op te zoeken.
Anita. Voetballend niet eens zo slecht als men over het algemeen denkt.
Conclusie middenveld: Zouden in staat moeten zijn om ten allertijden de voetballende oplossingen te kunnen vinden. Hebben hier echter wel de hulp nodig van de voorhoede en achterhoede.
De voorhoede:
Het zorgenkindje van dit Ajax. Totaal geen diepgang, totaal geen uitstraling en durf om te voetballen.
Ebecilio. Ajax onwaardig, ondanks zijn mooie doelpunten. Durft zijn tegenstander niet op te zoeken, gaat niet voor de loopacties.
de Jong. Niet de ideale spits. Heeft welliswaar goed inzicht wat betreft de open ruimtes. En is continu aanspeelbaar. Zakt in waar nodig. Het probleem wat wij dan hebben is het feit dat er totaal niemand de spits positie in duikt.
Ozbilliz. Wordt er niet warm of koud van. Druft de tegenstander wel op te zoeken, maar ook hij mist de diepgang die een vleugel speler hoort te hebben.
Al deze kleine dingen hebben een negatief effect op het spelbeeld van Ajax. We winnen welliswaar onze wedstrijden, simpelweg omdat wij kwalitatief vaak beter zijn dan de rest, maar met echt goed voetbal is het niet.
De goede wedstrijden waar wij echt de tegenstander vastzetten en fris voetbal spelen, zijn op een hand te tellen.
Daar moet ik iedereen dan ook gelijk in geven. Echter vind ik het te makkelijk om te wijzen naar Frank de Boer. Zeker gezien de selectie / blessures waarmee hij het moet doen.
Want eerlijk is eerlijk.
Spelers als Ebecilio, Ozbilliz, Enoh en Blind hadden normaal gesproken nooit Ajax 1 gehaald. Lodeiro had normaal gesproken nooit aangetrokken mogen worden, en al helemaal niet om Suarez over te halen op een langer verblijf.
Sulejmani heeft het totaal niet waargemaakt in de jaren dat hij bij ons zit. Hoe komt het? De stad? De spelers? Speelstijl?
Zeg het maar, weet wel dat ook Sulejmani gebaat is bij veel ruimte voor hem. En dat heeft hij bij Ajax simpelweg niet omdat veel tegenstanders Ajax laten komen, en wij 9/10 wedstrijden op de helft van de tegenstander spelen.
Maar goed, om te voorkomen dat ik een heel boekwerk schrijf zal ik stoppen. :)
Conclusie van het verhaal:
1. Je hebt gelijk, het loopt (nog) niet. 2. FdB zijn intentie is om Ajax zoals Ajax te laten spelen, en niet als Barca. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 14 maart 2012 - 11:30 schreef Eide het volgende:[..] Het is geen technisch hoogstaande spits zoals bijvoorbeeld Bergkamp dat was, maar hij heeft wel een prima functionele techniek. Ik zeg al, ik vind een vergelijk met KJH passender dan een vergelijk met Bulykin of zelfs Pantelic. Overigens ben ik ondertussen (mijn voorkeur was voor de Jong) best wel fan van Bulykin geworden en denk wel dat hij momenteel de beste keuze is. Maar hij is ook veel geblesseerd geweest en kan me voorstellen dat Frank ook met dat in het achterhoofd keuzes maakt in wedstrijden waar dat kan. Helemaal mee eens, al blijf ik het zonde vinden dat de Boer zich samen met de Jong niet vanaf December 2010 heeft geconcentreerd op de spits positie, hij heeft namelijk alles om daar succesvol te worden, en op het middenveld vind ik ik hem vaak te kort komen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 14 maart 2012 - 13:09 schreef Stanley het volgende:Ik zeg gewoon zoals ik het zie en mocht je daardoor twijfels zetten of ik een echte Ajacied ben... Dan ken je me niet en dat is ook weer logisch ;-) Maar als echte Ajacied ben ik ook gewoon een azijnzeikerd en wil ik het graag perfect hebben! +1 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ben het toch niet met je eens als je stelt dat ze hetzelfde type speler zijn. Dat heeft niets te maken met kwaliteit maar op de manier waarom ze spelen. Bulykin is inderdaad echt een aanspeelpunt. Een type Gomez/KJH is meer een afmaker met ook een gedegen eigen actie in huis. Ik vind daar wel wat verschil inzitten hoor.
Daar heeft Frank Buly ook voor gehaald he, dat trekken en sleuren en dat is ook echt wel zijn ding. Maar in het concept van Frank zit toch met name het spelen met een nog ander type opgesloten, vandaar dat Siggie is gehaald.
Ik verwacht eigenlijk ook niet dat Ajax Bulykin gaat verlengen. Stiekem zou ik dat eigenlijk wel graag willen, laat hem nog maar een jaartje bij de club want hij voegt wel iets aan de selectie toe wat we anders niet hebben. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 14 maart 2012 - 16:05 schreef Eide het volgende:[..] Ben het toch niet met je eens als je stelt dat ze hetzelfde type speler zijn. Dat heeft niets te maken met kwaliteit maar op de manier waarom ze spelen. Bulykin is inderdaad echt een aanspeelpunt. Een type Gomez/KJH is meer een afmaker met ook een gedegen eigen actie in huis. Ik vind daar wel wat verschil inzitten hoor. Daar heeft Frank Buly ook voor gehaald he, dat trekken en sleuren en dat is ook echt wel zijn ding. Maar in het concept van Frank zit toch met name het spelen met een nog ander type opgesloten, vandaar dat Siggie is gehaald. Ik verwacht eigenlijk ook niet dat Ajax Bulykin gaat verlengen. Stiekem zou ik dat eigenlijk wel graag willen, laat hem nog maar een jaartje bij de club want hij voegt wel iets aan de selectie toe wat we anders niet hebben. Vind hem geen spits voor de hele wedstrijd maar zeker lekker om achter de hand te hebben. Kan op elk moment een bal goed raken en scoren! Nog een jaartje achter Sig zal mooi zijn. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
voor al diegene die het niet met me eens zijn wat de vergelijking tussen Gomez en Bulykin wil ik zeggen: dat mag en wil niet zeggen dat ik geen gelijk heb, want dat heb ik wel degelijk. Het argument van van Basten gaat nergens over want zo'n speler is catagorie buitenklasse net als Cruijff. Verder heeft Ajax juist wel met sterke en balvaste spitsen willen spelen met de zogenaamde opkomende 3e man.... Wat de Boer nu wil is mijn inziens nooit het spel van Ajax geweest, maar het volgen van de Barca trent waar hij zelf overigens geen geheim van maakt net als van Marwijk bij Oranje! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Doe effies normaal man. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 14 maart 2012 - 08:35 schreef Stanley het volgende:Iets anders.... Gisteravond toch even een voorbeeld gezien waarom een zogenaamde houthakker die makkelijk scoort heel goed in een technisch aanvallend elftal met vleugelspitsen past!!!!! Bayern Munchen - Basel 7 - 0... 4x houthakker Gomez!!!!! En Basel heeft Man. United wel uitgeschakeld.... Dus Frank doe je oogkleppen af en weet dat het Barca systeem meer onrealistisch is dan het Bayern systeem en dus Buly in de spits!!!!!!!! En als hij niet naar ons luistert, laat hem dan naar zijn eigen spelers luisteren. hehehe ik vind je steeds grappiger worden Stanley!! Ik ben het wel eens met Bully. Hj moet gewoon standaard in de basis.
Ik heb de laatste tijd weinig tijd om te posten, maar je ziet dingen wel goed. Het forum is geweldig materiaal voor een psycholoog... ;) en het is zo makkelijk om mensen gek te maken hier en ook makkelijk om mensen weer weg te krijgen. Ik denk wel dat niemand iets hoeft te zeggen over anderen hier. Het is duidelijk dat iedereen een mening over iemand heeft en sommigen hebben een bord voor hun kop en zien het allemaal anders.. Perception is reality zal ik maar zeggen.
Even on topic... De beor je doet het geweldig, je moet zeker blijven, dus de kop van deze post is onzin, maar soms snap ik je niet. Uzbili is linksbenig en zet je rechts, Ebicilio is rechtsbenig en zet je links?? Volgens mij heeft Ebi zijn beste wedstrijd op rechts gespleeld vorige week.. Ik zou zeggen zet de mensen neer waar ze horen. De jong niet in de spits linkspoot op links en rechtspoot op rechts. Maar zolang je pounten pakt zou ik zeggen uitpakken en blijven |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op woensdag 14 maart 2012 - 20:17 schreef Stanley het volgende:voor al diegene die het niet met me eens zijn wat de vergelijking tussen Gomez en Bulykin wil ik zeggen: dat mag en wil niet zeggen dat ik geen gelijk heb, want dat heb ik wel degelijk. Het argument van van Basten gaat nergens over want zo'n speler is catagorie buitenklasse net als Cruijff. Verder heeft Ajax juist wel met sterke en balvaste spitsen willen spelen met de zogenaamde opkomende 3e man.... Wat de Boer nu wil is mijn inziens nooit het spel van Ajax geweest, maar het volgen van de Barca trent waar hij zelf overigens geen geheim van maakt net als van Marwijk bij Oranje! yep! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote: Als je quote wel het hele stuk quoten en niet een gedeelte want dat wat jij niet quote is mijn onderbouwing.
En verder... Trek het je niet aan man ;-) |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op donderdag 15 maart 2012 - 03:33 schreef Ajax we love you het volgende:[..] hehehe ik vind je steeds grappiger worden Stanley!! Ik ben het wel eens met Bully. Hj moet gewoon standaard in de basis. Ik heb de laatste tijd weinig tijd om te posten, maar je ziet dingen wel goed. Het forum is geweldig materiaal voor een psycholoog... ;) en het is zo makkelijk om mensen gek te maken hier en ook makkelijk om mensen weer weg te krijgen. Ik denk wel dat niemand iets hoeft te zeggen over anderen hier. Het is duidelijk dat iedereen een mening over iemand heeft en sommigen hebben een bord voor hun kop en zien het allemaal anders.. Perception is reality zal ik maar zeggen. Hey Awly, long time. De kop vind ik eigenlijk wel goed gekozen want het geeft mijn emotie van die tijd weer. Ik was zo teleurgesteld in de keuzes van de Boer, de toendertijd zeer slappe instelling waarmeer er in het veld werd gestaan, het aantal blessures, de invulling van de opstelling, het opstellen van eigenlijk niet 100% fitte spelers (Theo en Mickey)... En bovendien gaf deze kop heel veel stof om te discussiëren met de volgende uitkomst: - De Boer is een echte Ajacied met extreem veel krediet. - Een andere coach was al lang ontslagen. - El hamdahufter had nooit mogen worden gekocht en de Boer heeft hierin goed gehandeld! - Zijn keuzes voor de basis en wissels worden supporterbreed niet altijd(= heel vaak) begrepen. - Men vind Bulykin geen spits voor Ajax, maar grotendeels wel de juiste oplossing voor het ---- moment. - Siem is geen spits en volgens velen niet goed genoeg als middenvelder. - Blind en Anita mogen nooit meer back spelen. - Enoh ziet men ook graag vertrekken want verspeeld te vaak de bal die hij zelf veroverd ;-) - Theo is niet echt gebrand om te slagen bij Ajax, is niet afgetraind en brengt niet wat hij - bij Twente bracht. En dat kan kloppen omdat hij op een andere positie moet spelen. - Onze buitenspelers zijn niet de potentiële topspelers die nodig zijn. Men ziet graag Narsingh komen. - Sulemani is lui en komt pas tot leven na een fluitconcert van eigen publiek - De A1 speelt mooier voetbal dan het eerste ;-) Even on topic... De beor je doet het geweldig, je moet zeker blijven, dus de kop van deze post is onzin, maar soms snap ik je niet. Uzbili is linksbenig en zet je rechts, Ebicilio is rechtsbenig en zet je links?? Volgens mij heeft Ebi zijn beste wedstrijd op rechts gespleeld vorige week.. Ik zou zeggen zet de mensen neer waar ze horen. De jong niet in de spits linkspoot op links en rechtspoot op rechts. Maar zolang je pounten pakt zou ik zeggen uitpakken en blijven |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Hey Awly, long time. De kop vind ik eigenlijk wel goed gekozen want het geeft mijn emotie van die tijd weer. Ik was zo teleurgesteld in de keuzes van de Boer, de toendertijd zeer slappe instelling waarmeer er in het veld werd gestaan, het aantal blessures, de invulling van de opstelling, het opstellen van eigenlijk niet 100% fitte spelers (Theo en Mickey)... En bovendien gaf deze kop heel veel stof om te discussiëren met de volgende uitkomst:
- De Boer is een echte Ajacied met extreem veel krediet. - Een andere coach was al lang ontslagen. - El hamdahufter had nooit mogen worden gekocht en de Boer heeft hierin goed gehandeld! - Zijn keuzes voor de basis en wissels worden supporterbreed niet altijd(= heel vaak) begrepen. - Men vind Bulykin geen spits voor Ajax, maar grotendeels wel de juiste oplossing voor het ---- moment. - Siem is geen spits en volgens velen niet goed genoeg als middenvelder. - Blind en Anita mogen nooit meer back spelen. - Enoh ziet men ook graag vertrekken want verspeeld te vaak de bal die hij zelf veroverd ;-) - Theo is niet echt gebrand om te slagen bij Ajax, is niet afgetraind en brengt niet wat hij - bij Twente bracht. En dat kan kloppen omdat hij op een andere positie moet spelen. - Onze buitenspelers zijn niet de potentiële topspelers die nodig zijn. Men ziet graag Narsingh komen. - Sulemani is lui en komt pas tot leven na een fluitconcert van eigen publiek
- De A1 speelt mooier voetbal dan het eerste ;-) |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote: Klopt. Dat is met Ajax 1 ook mogelijk, maar dat heeft tijd nodig. En dan doel ik vooral op doorselecteren van spelers die dit niveau niet aankunnen. |
|
|
|
|
busje440
|
|
|
new dan zet je ze naast elkaar Opstelling:
Derk Boerrigter (88.6%)
Kolbeinn Sigþórsson (89.4%)
Miralem Sulejmani (83.3%)
Theo Janssen (76.3%)
Christian Eriksen (96.8%)
Vurnon Anita (60.6%)
Nicolai Boilesen (88.5%)
Jan Vertonghen (98.7%)
Toby Alderweireld (97.0%)
Gregory van der Wiel (91.5%)
Kenneth Vermeer (67.0%) |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
De Boer: "We begonnen heel sterk en hielden ze onder druk"
Ben ik nou zo blind en heb ik al die uitgespeelde kansen gemist in de eerste helft?
Mannen los van het feit dat we allemaal allang hebben vastgesteld te hopen of te verwachten dat Frank een toekomstig toptrainer is en het onverstandig is alweer een trainer te ontslaan....
Maar los van dit alles... bewijst het niet gewoon keer op keer dat met Siem in de spits er leuk combinatievoetbal wordt gespeeld, net over de middenlijn maar dat we verder een tandenloze tijger zijn?
Jaja wat begonnen we dominant... Maar hoeveel dreiging en kansen leverde dit dan op? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 18 maart 2012 - 15:53 schreef Stanley het volgende:De Boer: "We begonnen heel sterk en hielden ze onder druk" Ben ik nou zo blind en heb ik al die uitgespeelde kansen gemist in de eerste helft? Mannen los van het feit dat we allemaal allang hebben vastgesteld te hopen of te verwachten dat Frank een toekomstig toptrainer is en het onverstandig is alweer een trainer te ontslaan.... Maar los van dit alles... bewijst het niet gewoon keer op keer dat met Siem in de spits er leuk combinatievoetbal wordt gespeeld, net over de middenlijn maar dat we verder een tandenloze tijger zijn? Jaja wat begonnen we dominant... Maar hoeveel dreiging en kansen leverde dit dan op? Je bent blind........net als danny.......stanny.......maar voor jou stap ik op de trein
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 maart 2012 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 maart 2012 - 15:53 schreef Stanley het volgende:De Boer: "We begonnen heel sterk en hielden ze onder druk" Ben ik nou zo blind en heb ik al die uitgespeelde kansen gemist in de eerste helft? Mannen los van het feit dat we allemaal allang hebben vastgesteld te hopen of te verwachten dat Frank een toekomstig toptrainer is en het onverstandig is alweer een trainer te ontslaan.... Maar los van dit alles... bewijst het niet gewoon keer op keer dat met Siem in de spits er leuk combinatievoetbal wordt gespeeld, net over de middenlijn maar dat we verder een tandenloze tijger zijn? Jaja wat begonnen we dominant... Maar hoeveel dreiging en kansen leverde dit dan op? Kapot spelen van een tegenstander??? Ajax creëert te weinig kansen, dat klopt helemaal, maar dat neemt niet weg dat Ajax dominant was, sterker was dan de tegenstander en constant de bal had, dat is het spel dat de Boer wil spelen.
Dat wat we aan de bal doen is alleen lang niet altijd goed, en ik denk niet zozeer dat dit aan een opstelling ligt. Hoe vaak wordt een goede loop actie over het hoofd gezien, hoe vaak speelt men een bal te zacht in, hoe vaak speelt men een bal op het verkeerde been in, hoe vaak is men te bang om een bal tussen de linies te geven op met name Erikssen en Janssen, die twee lopen beiden vaak heel goed maar krijgen de bal niet terwijl de ruimte er wel is..
Alles is denk ik net te veel op zeker, er zit namelijk geen enkel risico in het spel... |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Goedemorgen Nenam, wat een eer dat je voor mij de trein zou pakken. En weet dat ik er dan zou staan, speciaal voor jou. Al zou ik stekeblind zijn ;-) hahaha. Fijne dag man. Groeten. |
|
|
|
|
GJ bl
|
|
|
quote:Op zondag 18 maart 2012 - 15:53 schreef Stanley het volgende:De Boer: "We begonnen heel sterk en hielden ze onder druk" Ben ik nou zo blind en heb ik al die uitgespeelde kansen gemist in de eerste helft? Mannen los van het feit dat we allemaal allang hebben vastgesteld te hopen of te verwachten dat Frank een toekomstig toptrainer is en het onverstandig is alweer een trainer te ontslaan.... Maar los van dit alles... bewijst het niet gewoon keer op keer dat met Siem in de spits er leuk combinatievoetbal wordt gespeeld, net over de middenlijn maar dat we verder een tandenloze tijger zijn? Jaja wat begonnen we dominant... Maar hoeveel dreiging en kansen leverde dit dan op? Ajax had de eerste twintig minuten bijna 80% balbezit, en over de hele wedstrijd 70%. Op deze manier speel je een tegenstander conditioneel kapot. Zoals je de laatste zes wedstrijden hebt kunnen zien. En uiteindelijk maakt dan de individuele klasse toch weer het verschil. Het is dan niet zo spectaculair met veel kansen, maar drie punten zijn momenteel belangrijker. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
Helemaal gelijk stanneman!!!!het zegt al genoeg dat jantje topscorers is........ |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: JAN//////////AJACIED//////////HELD!!!! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote: Hahaha inderdaad. Super Jan!!!
Wellicht is hij nog te paaien met een super contract.. Moet er niet aan denken dat hij geblesseerd raakt... |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Wat een verademing die De Boer. Ajax voetbalt met verstand, hebben veel blessures, onrust etc en toch maar 1p achter. De spelers die het nu moeten doen zijn allemaal niet geweldig, maar voetballen wel rustig naar een oplossing en door goed te wisselen winnen we een zeer lastige uitwedstrijd. Het is weer Ajax voetbal, alleen nog niet allemaal Ajax spelers. Maar het idee en uitgangspunt wat De Boer erin heeft gekregen is echt meer dan prima. Onder Jol ging alles op Suarez en als die het niet had dan wisten ze het niet meer. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
bij het kapot spelen van een tegenstander moet ik denken aan fantastisch positiespel, hoge balcirculatie met grote dreiging waarbij de tegenstander van het kastje naar de muur wordt gespeeld...
Geen tegenstander die zelfs met 10 man nog grotere en betere scoringskansen weet af te dwingen.
Hoe hypocriet!
Zeg dan gewoon het is kut, maar met een hoop mazzel en een belofte voor de toekomst vertrouw ik op een goede afloop en we gunnen Frank het krediet. Maar we moeten niet roepen dat we tegenstanders kapotspelen, want dat is gewoon niet waar!
Goed punt is inderdaad dat hij zich schijnbaar niet gek laat maken door de buitenwacht al heb ik hier een beetje het vermoeden dat dit grotendeels blinde eigenwijsheid is. Maar we zullen het komende zondag tegen PSV zien.
Ik hoop toch zo dat ik het fout zie!!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 18 maart 2012 - 16:45 schreef remco k het volgende:[..] Kapot spelen van een tegenstander??? Ajax creëert te weinig kansen, dat klopt helemaal, maar dat neemt niet weg dat Ajax dominant was, sterker was dan de tegenstander en constant de bal had, dat is het spel dat de Boer wil spelen. Dat wat we aan de bal doen is alleen lang niet altijd goed, en ik denk niet zozeer dat dit aan een opstelling ligt. Hoe vaak wordt een goede loop actie over het hoofd gezien, hoe vaak speelt men een bal te zacht in, hoe vaak speelt men een bal op het verkeerde been in, hoe vaak is men te bang om een bal tussen de linies te geven op met name Erikssen en Janssen, die twee lopen beiden vaak heel goed maar krijgen de bal niet terwijl de ruimte er wel is.. Alles is denk ik net te veel op zeker, er zit namelijk geen enkel risico in het spel... We pakken al weken het volle pond aan punten...echter...als we a.s. zondag voetballen zoals de laatste weken gaan we keihard op ons muil...extra krachten zullen er los moeten komen...winnen we van PSV dan maken we een grote kans op de titel...verliezen we dan winnen we ook niet van Heerenveen en Twente uit en spelen dan geen C.L. maar helaas E.L volgend seizoen......HUP AJAX!!!!!!!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 19 maart 2012 - 23:12 schreef Stanley het volgende:bij het kapot spelen van een tegenstander moet ik denken aan fantastisch positiespel, hoge balcirculatie met grote dreiging waarbij de tegenstander van het kastje naar de muur wordt gespeeld... Jij hebt Barca voor ogen. Dat materiaal hebben we gewoon niet. Maar het spelletje van Ajax sloopt een tegenstander wel fysiek want ze worden gedwongen steeds achter je aan te lopen. Als je, zoals tegen ADO, 70% balbezit hebt, betekent dat dat je tegenstanders dus 70% van de tijd alleen maar moeten jagen, lopen en werken. En dat betaald zich terug.
Tegen betere tegenstanders, zoals PSV zal de balcirculatie zeker omhoog moeten om dat zelfde effect te breiken, dat dan weer wel. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
Je kan zeggen wat je wil, maar er zit verbetering in het spel van ajax....het is nog lang niet goed, maar er wordt weer meer bewogen zonder bal en 1 keer geraakt...als je straks ook nog sigi en greg terug hebt...kunnen we nog belangerijke punten pakken die beslissend kunnen zijn voor titel 31..... Ben vol vertrouwen.... Zelfs janssen, die ikzelf ook al had afgeschreven, begint ook weer te funtioneren....de boer heeft hier echt wel een hand in gehad....samen met de staf natuurlijk....het is alleen zaak dat deze ploeg zoveel mogelijk bij elkaar blijft...en alleen directe versterkingen kopen...ik denk zelf in elke linie 1....in de verdediging misschien 2.... |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 - 01:06 schreef Eide het volgende:[..] Jij hebt Barca voor ogen. Dat materiaal hebben we gewoon niet. Maar het spelletje van Ajax sloopt een tegenstander wel fysiek want ze worden gedwongen steeds achter je aan te lopen. Als je, zoals tegen ADO, 70% balbezit hebt, betekent dat dat je tegenstanders dus 70% van de tijd alleen maar moeten jagen, lopen en werken. En dat betaald zich terug. Tegen betere tegenstanders, zoals PSV zal de balcirculatie zeker omhoog moeten om dat zelfde effect te breiken, dat dan weer wel. Discussie vind ik leuk Eide, maar lees dan ook goed en laat dat dan ook tot je doordringen.
Ik heb helemaal niets voor ogen en dus ook geen Barca.
Ik stel vast dat:
1. op basis van het zien van de wedstrijden en het luisteren naar de spelers zelf dat Ajax met Siem in de spits vastloopt in gebrei zonder al te veel kansen en doelpunten.
In reactie stellen andere forumleden dat dit juist het kapotspelen van de tegenstander is. Mijn reactie hierop is dat het kapotspelen van de tegenstander alleen gebeurd met goed positiespel en hoge balcirculatie die leiden tot kansen en doelpunten. Ik vergelijk hierbij niet met andere teams maar reageer inhoudelijk op de term kapotspelen van een tegenstander.
2. Verder zie ik ook dat Ajax met Bulykin in de spits meer druk uitoefend op de centrale verdedigers van de tegenpartij, meer ruimte creëert voor de vleugelspelers en opkomende middenvelders en Ajax dus meer doelkansen creëert en doelpunten maakt. Verder wordt dit ondersteund door uitspraken van de spelers zelf en ook door de analisten op televisie.
Ik hou verder van de gedachte: Frank de Boer als coach van Ajax 1. Echter stel ik wekelijks vast dat de beoogde spelopvatting van de spelers en systeem niet overeenkomt met de uitgesproken visie van Frank zelf. Namelijk goed positiespel en de tegenstander gelijk bij de strot pakken. Ook constateer ik verder dat de keuzes voor spelers op bepaalde posities niet uitwerken zoals hij voor ogen heeft en wij als supporter graag zouden zien. Dan verwacht je een wijziging en geen coach die eigenwijs vast blijft houden aan iets waarvan heel Nederland ziet dat het niet werkt.
Ik ben absoluut geen anti-de Boer supporter. Integendeel, maar ik zou graag zien dat hij zich wat flexibeler opstelt en zaken in eigen hand neemt en zijn / ons succes niet in handen legt van falende concurrenten.
Ik herinner mij de wedstrijd thuis tegen Utrecht. 0 - 2 achter tegen een team dat onderaan bungelt. Ik verwacht dan power in de vorm van Bulykin en niet een niet fitte, slappe Sulemani. En verder vind ik het ongelovelijk dat hij Sulemani niet in bescherming heeft genomen bijvoorbeeld, wetende dat deze sukkelt met een knie. En zie wat hiervan het resultaat is. En zo kan ik wel doorgaan.
Ik kijk naar de feiten en benoem deze.
Het succes van Frank is toch ook mijn succes als supporter van Ajax, alleen kan ik het van een afstandje bekijken zonder de druk van moeten presteren in zit hij in een tunnel met zijn visie lijkt wel. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
over de tegenstander kapotspelen ben ik het met je eens. ook ik vind de jong geen spits. maar vind hem wel goed op het middenveld wat velen niet vinden. maar over dat de boer te eigenweis is om naar de buitenwacht te luisteren ben ik het niet eens. de trainer maakt de opstelling daar is hij voor aangestelt. anders kunnen we net zogoed de buitenwacht de opstelling laten maken. ook de analisten zijn vaak mensen die als trainer zijn mislukt. persoonlijk vind ik dat de boer gewoon zijn werk moet blijven doen ook al ben ik het niet overal mee eens. dit is de weg die ajax is ingeslagen onervaren mensen die zich nog nergens hebben bewezen de boel laten regelen. was geen voorstander om de boer aantestellen maar hij geeft nu wel de jeugd een kans. plus dat wel is bewezen dat elke keer de trainer wegsturen niet de oplossing is. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op zondag 18 maart 2012 - 16:45 schreef Stanley het volgende:[..] bij het kapot spelen van een tegenstander moet ik denken aan fantastisch positiespel, hoge balcirculatie met grote dreiging waarbij de tegenstander van het kastje naar de muur wordt gespeeld... Oh god....weer zo een die ons vergelijkt met Barcelona of Ajax 1995. Ten eerste, voor fantastisch positiespel zul je op zijn minst een groot aantal wedstrijden achter elkaar met dezelfde basis moeten spelen, en laat juist dat nu niet mogelijk zijn geweest dit seizoen. Frank laat Ajax voetballen zoals Ajax hoort te voetballen, dmv balbezit doelpunten maken.
We hebben momenteel in de basis geen spelers zoals Barcelona of Ajax 1995...wanneer ziet iemand dit nou eens ? En we zullen dat ook nooit meer krijgen...een Suarez was al een geschenk. Frank is de trainer met beste wissels, en hij laat veel jeugd debuteren en spelers worden gewoon beter onder hem.
Frank zal nog vele vele jaren trainer van Ajax zijn....en we moeten daar heel dankbaar voor zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 maart 2012 door Rogier -- |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
Degene die dit topic heeft verzonnen is niet goed bij zijn hoofd!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 maart 2012 door AFCA MARCO -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
@Stanley Jij gaat meteen praten over enkele poppetje op een bepaalde positie. Ik benoem slechts dat zoals Ajax tegen ADO speelde ik zeker wel denk dat je een tegenstander kapot speelt. Verder niets. Ik weet niet wat jij verder denkt in mijn reactie te lezen? Maar ik weet uit ervaring dat je je helemaal de vlektyfus loopt als een tegenstanders structureel meer balbezit heeft, en dan hoeft de circulatie niet hoog te zijn.
Wat ik ook al aangaf ben ik het met je eens dat dit elementen zijn die bij Ajax beter moeten als de Boer structureel zijn eigen spelletje wil spelen. Maar ik stel vast dat Ajax daar het materiaal niet voor heeft. Wie dan in de spits speelt doet er weinig toe als je naar het grote plaatje kijkt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 19 maart 2012 - 23:12 schreef Stanley het volgende:bij het kapot spelen van een tegenstander moet ik denken aan fantastisch positiespel, hoge balcirculatie met grote dreiging waarbij de tegenstander van het kastje naar de muur wordt gespeeld... Geen tegenstander die zelfs met 10 man nog grotere en betere scoringskansen weet af te dwingen. Hoe hypocriet! Zeg dan gewoon het is kut, maar met een hoop mazzel en een belofte voor de toekomst vertrouw ik op een goede afloop en we gunnen Frank het krediet. Maar we moeten niet roepen dat we tegenstanders kapotspelen, want dat is gewoon niet waar! Goed punt is inderdaad dat hij zich schijnbaar niet gek laat maken door de buitenwacht al heb ik hier een beetje het vermoeden dat dit grotendeels blinde eigenwijsheid is. Maar we zullen het komende zondag tegen PSV zien. Ik hoop toch zo dat ik het fout zie!!!! Ik zei niet dat het zo is, ik stelde een vraag.
ik kan me ook vinden in wat je zegt, maar aan de andere kant. We winnen wel, dat dede we afgelopen seizoen ook, ondanks dat het niet heel leuk is om naar te kijken, zal er toch iets wel goed gaan, anders blijf je namelijk niet winnen.. |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
|
|