BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Frank de Boer... Toptrainer of Blinde vink?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nora
 nora - woensdag 17 oktober 2012 - 17:07   quote  deeplink  
Ja met Gabri bedoel ik het type voetballer techn.maar ook niet te beroerd om debeuk er in te gooien als het nodig is een complete middenvelder op Ajax niveau en die mis ik nu op het middenveld bij Ajax.
Stanley
 Stanley - zondag 21 oktober 2012 - 17:34   quote  deeplink  
Heb zojuist het Heracles-Ajax topic gelezen...

Brengt mij toch weer op dit topic!

De kwaliteit van het materiaal kan een trainer niet bepalen.
Maar hoe er gespeeld wordt met wie waar op welke plek wel degelijk.

Het is dubbel voor mij want ik wil Frank niet weg hebben, maar zijn technische
staf moet wel worden aangepast. Iemand met ervaring op het hoogste niveau ipv Spijkerman ofzo..

Iemand die in ieder geval zorgt dat er scherp wordt gevoetbald ipv zo belabberd.
En iemand die Frank verteld dat Vermeer uitstekende reflexen heeft, maar niet de
Ajaxkeeper is die Cilessen wel is of zal zijn op heel korte termijn.

Een achterhoede met Blind, Moisander en Aldeweireld gewoon niet kan op topniveau!
Zelfs niet op eredivisie topniveau.

Toen Jol destijds aangaf Schone wel bij Ajax te willen halen moest ik lachen....!!!
Sana en Boerrigter?????

In mijn ogen faalt alles en iedereen op fit moment bij MIJN Ajax!! Gvd!!!

Ik had geloof in de woorden van Cruijff toen hij zei dat het kapitaal op het veld moest staan en niét ook de bankrekening!!!

En hoe hadden zij gedacht dit seizoen af te sluiten.... als er nu al geen geld is....voor versterkingen
Hoe moet dat dan als een straks als we vierde eindigen en geen CL inkomsten krijgen???

Het enige lichtpuntje van de huidige selectie is Babel! En die is komen aanwaaien net als de laatste twee kampioeschappen!!!

Slaap zacht allemaal!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 oktober 2012 door Stanley --
hippy
 hippy - zondag 21 oktober 2012 - 18:43   quote  deeplink  
Ik denk dat een 10 tal rondjes om de arena niet misstaan....
Schandalige prestatie gisteren...
Frank kon hier niet veel aan doen...
Mentaliteit kan je niet trainen...
Je kan ze wel straffen...
remco k
 remco k - zondag 21 oktober 2012 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2012 - 17:34 schreef Stanley het volgende:
Heb zojuist het Heracles-Ajax topic gelezen...

Brengt mij toch weer op dit topic!

De kwaliteit van het materiaal kan een trainer niet bepalen.
Maar hoe er gespeeld wordt met wie waar op welke plek wel degelijk.

Het is dubbel voor mij want ik wil Frank niet weg hebben, maar zijn technische
staf moet wel worden aangepast. Iemand met ervaring op het hoogste niveau ipv Spijkerman ofzo..

Iemand die in ieder geval zorgt dat er scherp wordt gevoetbald ipv zo belabberd.
En iemand die Frank verteld dat Vermeer uitstekende reflexen heeft, maar niet de
Ajaxkeeper is die Cilessen wel is of zal zijn op heel korte termijn.

Een achterhoede met Blind, Moisander en Aldeweireld gewoon niet kan op topniveau!
Zelfs niet op eredivisie topniveau.

Toen Jol destijds aangaf Schone wel bij Ajax te willen halen moest ik lachen....!!!
Sana en Boerrigter?????

In mijn ogen faalt alles en iedereen op fit moment bij MIJN Ajax!! Gvd!!!

Ik had geloof in de woorden van Cruijff toen hij zei dat het kapitaal op het veld moest staan en niét ook de bankrekening!!!

En hoe hadden zij gedacht dit seizoen af te sluiten.... als er nu al geen geld is....voor versterkingen
Hoe moet dat dan als een straks als we vierde eindigen en geen CL inkomsten krijgen???

Het enige lichtpuntje van de huidige selectie is Babel! En die is komen aanwaaien net als de laatste twee kampioeschappen!!!

Slaap zacht allemaal!!!!
En binnen hoeveel tijd had jij het plan van Cruijff verwacht succesvol te worden dan?? Binnen een jaar?? We zijn pas net begonnen, en ik denk dat jij nog wel wat langer geduld zal moeten gaan opbrengen om dat te zien wat jij verwacht te zien..

Wat dacht je van een jaar of 5 voordat we uberhaubt iets gaan zien van het plan Cruijff???
nora
 nora - zondag 21 oktober 2012 - 23:22   quote  deeplink  
Ja maar begin dan je keeper tevervangen want elke blinde vink ziet dat dit nooit van zijn leven een top keeper wordt.
Stanley
 Stanley - maandag 22 oktober 2012 - 08:03   quote  deeplink  
Remco, om een internationaal topteam te worden is idd hele lange termijn politiek.
Maar daar gaat het niet om. Er wordt gewoon gewed op de verkeerde paarden om
heel gekunsteld geen geld meer uit te geven zoals dat door voorgangers
Zoooo vaak is gedaan aan niet renderende spelers...

Het gekke is dat sommigen heel defensief reageren op terechte kritiek.

Frank zou wel degelijk ervoor moeten en kunnen zorgen dat er gvd 200%
inzet op de mat komt! Zoveel goede wedstrijden zijn er nog niét gespeeld
namelijk!!!!! E En dan begint het bij inzet.

Frank laat zich zand in de ogen strooien door de uitmuntende reflexen die
Vermeer heeft!!! Maar het is niet de rustige complete en meevoetballende
Barkeeper..

Blind komt voetballend leuk op maar is daarmee nauwelijks gevaarlijk.
Maar zijn overige gebreken leggen verdedigend extra druk op de andere verdedigers
Die verdedigend geen uitblinkers zijn maar meevoetballende verdedigers dié
Vooral opbouwend ok zijn!!!!

Het is middelmaat troef?!!

Siem, ben ik voorstander ván.
Maar Siem mist het niveau gewoon

En waarom wil Frank dat niet zien????? Is hij een blinde vink misschien?
hippy
 hippy - maandag 22 oktober 2012 - 09:49   quote  deeplink  
Ze kunnen het maar op 1 manier goedmaken deze week...
Minimaal een gelijk spel tegen city(in europa is de inzet er wel) en zondag iedereen de mond snoeren met een mooi resultaat in de kuip...
Gewoon deze week de koppen bij elkaar en elkaar eeuwige trouw beloven...
Ieders tekortkomen goed maken met 100% inzet...
Want als we zondag verliezen komen we in een spiraal terecht waar we niet meer uitkomen zonder een echte bikkelaar in het team
Dan gaan we nog veel meer punten verliezen..
Kom op frankie, trainingen met strafpushups bij een fout...
Bij een grote fout iedereen pushups...
Grote behoefte aan teambuilding is er....
Want een team is ajax nog lang niet en dit kan niet te lang door gaan...
Jesper11
 Jesper11 - maandag 22 oktober 2012 - 13:39   quote  deeplink  
Het enige dat ik Frank kwalijk neem is dat hij 11 ideale schoonzonen heeft aangesteld, dat werkt voor hem lekker makkelijk. Maar als het tegen zit op het veld, weten ze niet zo goed hoe ze het moeten aanpakken. Dat zit nu eenmaal niet in hun karakter.
dege
 dege - maandag 22 oktober 2012 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 oktober 2012 - 09:49 schreef hippy het volgende:
Ze kunnen het maar op 1 manier goedmaken deze week...
Minimaal een gelijk spel tegen city(in europa is de inzet er wel) en zondag iedereen de mond snoeren met een mooi resultaat in de kuip...
Gewoon deze week de koppen bij elkaar en elkaar eeuwige trouw beloven...
Ieders tekortkomen goed maken met 100% inzet...
Want als we zondag verliezen komen we in een spiraal terecht waar we niet meer uitkomen zonder een echte bikkelaar in het team
Dan gaan we nog veel meer punten verliezen..
Kom op frankie, trainingen met strafpushups bij een fout...
Bij een grote fout iedereen pushups...
Grote behoefte aan teambuilding is er....
Want een team is ajax nog lang niet en dit kan niet te lang door gaan...
help het je hopen, maar zoals het de laatste tijd gaat, 2 wedstrijden 0 punten, sorry, maar onze heren hebben een probleem met hun instelling en dat gaat ze hun kop kosten
Love-Ajax.
 Love-Ajax. - maandag 22 oktober 2012 - 18:43   quote  deeplink  
Ik zie absoluut geen reden om Vermeer niet langer op te stellen. Vermeer is alleen geen voetballende keeper, maar zie zijn reflexen en kijk hoe vaak hij Ajax red. Kijk bijvoorbeeld naar de wedstrijd tegen Real Madrid, hij was degene die Ajax op de been hielt en er voor zorgde dat het geen 0-10 werd ofzo.

Ja, Frank maakt enorme fouten. Zo zou ik schone niet hebben gewisseld tegen Heracles maar eerder Eriksen. En zou ik Blind niet langer opstellen als linksback, Blind is gewoon te klein en te licht voor een verdediger. Ajax onwaardig.
Maar het heeft absoluut geen zin om Frank de schuld te geven over de wanprestaties. Uiteindelijk is het het team die moet voetballen. En dan doen ze niet.

Ik wil het team 90 minuten lang zien bikkelen en vechten voor de punten, maar nee, het team is veel en veel te slap in de duels en er is dan ook helemaal geen speler die z'n mond open doet wanneer het niet loopt.
remco k
 remco k - maandag 22 oktober 2012 - 22:10   quote  deeplink  
NIet dat Erikssen zo geweldig speelde hoor, maat wat deed Schone uberhaubt goed deze wedstrijd behalve die ene goal??
Brandje
 Brandje - maandag 22 oktober 2012 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 oktober 2012 - 22:10 schreef remco k het volgende:
NIet dat Erikssen zo geweldig speelde hoor, maat wat deed Schone uberhaubt goed deze wedstrijd behalve die ene goal??
Twee goals was hij bij betrokken maar dat terzijde hahaha
Schone is een 12e,13e of 14e man. Die laat je normaal gesproken voor Eriksen spelen thuis tegen RKC,VVV of WII.
Vandaag in VI werd Poulsen weer (terecht) afgebrand. Dat is mijn eerste punt waarom deze man, al begon hij aardig, bij ajax speelt?? In jong Ajax lopen Boccara en Rits. Geef die jongens de tijd en ze zullen het bewijzen. Het doet mij pijn om te zeggen en zoals ik in een ander topic al zei dat doen onze vrinden uit rotterdam veel beter. Welliswaar noodgedwongen maar daar wedren de Vrij en Indi ook voor de leeuwen gegooid en zijn nu beide internationals.
Plan JC kan idd nog jaren duren dat men daar de vruchten van plucht dus wat mij betreft spreekt Ajax dat uit. We gaan nu alleen voor de eigen jeugd en worden waarschijnlijk de komende twee jaar geen kampioen. Na twee titels op rij kan ik dat best hebben.
Eide
 Eide - dinsdag 23 oktober 2012 - 02:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 oktober 2012 - 13:39 schreef Jesper11 het volgende:
Het enige dat ik Frank kwalijk neem is dat hij 11 ideale schoonzonen heeft aangesteld, dat werkt voor hem lekker makkelijk. Maar als het tegen zit op het veld, weten ze niet zo goed hoe ze het moeten aanpakken. Dat zit nu eenmaal niet in hun karakter.
Waar baseer je op dat het allemaal brave jongetjes zijn? Of is dit jou gevoel? Ik heb eerder het idee dat het gebrek aan fysieke weerbaarheid zit in de leeftijd van de selectie (en dus ervaring) enerzijds en die kwaliteiten die Ajax zoekt anderzijds.

Ajax is er niet de club naar op een vent op te stellen die dwars door een muur heen gaat maar technisch niets kan. Dat soort spelers zijn uit vrijwel zonder uitzondering geflopt bij Ajax, op elke positie. Dat is een tekortkoming is deze selectie, zeker met de hoeveelheid jongelingen maar het is wel inherent aan het voetbal dat Ajax wil spelen. Ook hier zit iets uit de jeugd in. Backs bij Ajax zijn vleugelaanvallers die geen goede passeer actie hebben. Centrale verdedigers zijn middenvelders die net wat inzicht missen. Ajax kiest overal en altijd voor voetballende spelers die vooruit denken. En daar zitten ook nadelen aan.

En als het dan niet loopt en je bent regelmatig je tegenstander dat stapje niet voor dat krijg je het dus enorm moeilijk, zelfs tegen middelmatige ploegen als Heracles en Utrecht. Staat tegenover dat als het wel loopt je nauwelijks bent te kloppen, wat we vorig jaar ook weer hebben gezien.

Frank is wel iemand met een absolute winnaarsmentaliteit. Een speler die wel dwars door een muur heen ging als dat nodig was en daarbij ook nog eens een hele goede, complete voetballer was. Als iemand deze ploeg wat dat betreft iets kan bij brengen is hij het wel. En frank ziet ook echt wel waar het niet lekker loopt maar ik denk dat je niet zomaar dragende krachten kan vervangen, al is het maar omdat je een prestatieverwachting op die nog jongere vervangers kantelt die gewoon niet realistisch is.

Bovendien staren velen zich blind op een aantal bewierookte spelers spelers, maar wordt de rechtsback van Oranje, onze eigen Ricardo van Rhijn ook gewoon overlopen door een ventje van Heracles waar verder hier nog nooit iemand van had gehoord.

Als de ploeg redelijk speelde maar er waren er 1 of 2 die negatief opvielen was het makkelijk geweest. 1 of 2 van die lui een potje langs de kant om je onvrede te laten blijken, maar Ajax speelt collectief als een natte krant. Van Moisander tot Siem, van van Rhijn tot aan Boerrigter. Met uitzondering van Blind en Babel weten ze geen van allen een acceptabel niveau te halen. En dat is gewoon een gebrek aan vorm.

Het slechtste wat Frank nu zou kunnen doen is reageren op het opportunisme en massaal spelers gaan slachtofferen. Hij moet nu net die verandering doorvoeren die de ploeg uit deze cyclus kan tillen terwijl hij juist vertrouwen blijft uitstralen naar de groep. En dat is gewoon niet makkelijk.
hippy
 hippy - dinsdag 23 oktober 2012 - 07:35   quote  deeplink  
Laten we een trainer nou gewoon eens de tijd geven om zijn ding te doen...
2 x kampioen en nu gaat het ff kut....dan kan gebeuren...
Er moet wel wat aan het teamgeheel gesleuteld worden....
Meer coachen en meer inzet voor elkaar, juist tegen de kleinere ploegen...
nora
 nora - dinsdag 23 oktober 2012 - 09:53   quote  deeplink  
Maar we mogen wel de slechtste keeper van de Eredivisie slachtofferen toch,en beginnen met een meevoetballende keeper ? en ja het gaat slecht waarom krijgen de jonge spelers geen kans Boccara-Rits enz ons middenveld met Poulsen-Siem mag van mij best een paar wedstrijden rust hebben en die 2 jongen gasten de kans krijgen.
Stanley
 Stanley - dinsdag 23 oktober 2012 - 10:57   quote  deeplink  
Beste Eide, meer en meer profileert jij je hier als het orakel die ons simpele supportjes wel even verteld hier het werkelijk in elkaar steekt... Nou, ik heb nieuws voor jou! We zijn geen van allen blind!!! En Frank misschien ook niet, maar hij diets verdomd hard zijn best om dit te verbergen...

Wanneer je de spelopvatting van Frank zelf als uitgangspunt neemt hoort daar een meevoetballende keeper in de goal te staan. 1Die goed kan keepen, maar ook de rust en overzicht heeft om waardig zijn juiste teamgenoot aan te spelen zonder in paniek te raken!

Dezelfde aanvallende spelopvatting vraagt... nee eist snelle meevoetballende backs! Blind kan voetballen. Hiervoor krijgt hij ook wekelijks alle medewerking voor van onze tegenstanders!!! Maar in de omschakeling bij balverlies staan we vaak niet lekker in positie omdat die trage slak rugdekking vereist. Extra rugdekking! En aanvallend is hij zelden gevaarlijk. Rond de middellijn controleert hij de ballen fraai en speelt goed naar de goede kleur maar verder is hij een zware last voor het team...

Eriksen moet hij niet oneindig laten staan. Hij is een talent die soms rust nodig heeft. Blijkbaar.

Poulsen ziet er leuk uit totdat hij onder druk wordt gezet... Dan gaan de ballen opvallend vaak naar de verkeerde kleur.

Siem is een ouderwetse nummer tien. Op andere middenveldposities komt hij tot op heden veel te kort... Al geruime tijd merk ik dat supporters dit zien ... waarom Frankie dan niet.

Een ding heb ik geleerd... voetbal is geen hogere wiskunde en iedereen die kan zien kan beoordelen of iemand goed speelt of niet.

Een talent op jonge leeftijd ontdekken is wellicht een ander verhaal maar loyaliteit kan zich ook vertalen naar eens goed kritisch de confronterende waarheid te vertellen!!!

En Frank, onze ajacied, toptrainer in de dop is vreselijk eigenwijs en voor sommige dilemma's een blinde vink.

Aldus mijn supportersoordeel!
Brandje
 Brandje - dinsdag 23 oktober 2012 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2012 - 07:35 schreef hippy het volgende:
Laten we een trainer nou gewoon eens de tijd geven om zijn ding te doen...
2 x kampioen en nu gaat het ff kut....dan kan gebeuren...
Er moet wel wat aan het teamgeheel gesleuteld worden....
Meer coachen en meer inzet voor elkaar, juist tegen de kleinere ploegen...
Het is structureel. Al een jaar of zes/zeven staan we bij de winterstop een straatlengte achter. de laatste twee jaar word je kampioen maar PSV en twente blijven niet voor sinterklaas spelen en is deze selectie kwalitatief veel minder dan voorgaande jaren.
De Boer begon vorig jaar totaal verkeerd aan de competitie door Theo als controleur neer te zetten en anita als back. Door de kritiek van buitenaf heeft hij het aangepast en na de winterstop begon het ineens te lopen maar dat kwam niet door het tactisch vermogen van de Boer. Verder zie ik hem geen speler aanmerkelijk beter maken en dat baart mij misschien wel mee zorgen.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat je met een stel pupillen, want zo voetballen ze, dit systeem aan het spelen bent. je kan met deze selectie die alleen maar uit smurfen bestaat niet met de punt naar achteren spelen daarvoor zijn Eriksen,Schone/De Jong en poulsen veel te kwetsbaar voor.
Brandje
 Brandje - dinsdag 23 oktober 2012 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2012 - 10:57 schreef Stanley het volgende:
Beste Eide, meer en meer profileert jij je hier als het orakel die ons simpele supportjes wel even verteld hier het werkelijk in elkaar steekt... Nou, ik heb nieuws voor jou! We zijn geen van allen blind!!! En Frank misschien ook niet, maar hij diets verdomd hard zijn best om dit te verbergen...

Wanneer je de spelopvatting van Frank zelf als uitgangspunt neemt hoort daar een meevoetballende keeper in de goal te staan. 1Die goed kan keepen, maar ook de rust en overzicht heeft om waardig zijn juiste teamgenoot aan te spelen zonder in paniek te raken!

Dezelfde aanvallende spelopvatting vraagt... nee eist snelle meevoetballende backs! Blind kan voetballen. Hiervoor krijgt hij ook wekelijks alle medewerking voor van onze tegenstanders!!! Maar in de omschakeling bij balverlies staan we vaak niet lekker in positie omdat die trage slak rugdekking vereist. Extra rugdekking! En aanvallend is hij zelden gevaarlijk. Rond de middellijn controleert hij de ballen fraai en speelt goed naar de goede kleur maar verder is hij een zware last voor het team...

Eriksen moet hij niet oneindig laten staan. Hij is een talent die soms rust nodig heeft. Blijkbaar.

Poulsen ziet er leuk uit totdat hij onder druk wordt gezet... Dan gaan de ballen opvallend vaak naar de verkeerde kleur.

Siem is een ouderwetse nummer tien. Op andere middenveldposities komt hij tot op heden veel te kort... Al geruime tijd merk ik dat supporters dit zien ... waarom Frankie dan niet.

Een ding heb ik geleerd... voetbal is geen hogere wiskunde en iedereen die kan zien kan beoordelen of iemand goed speelt of niet.

Een talent op jonge leeftijd ontdekken is wellicht een ander verhaal maar loyaliteit kan zich ook vertalen naar eens goed kritisch de confronterende waarheid te vertellen!!!

En Frank, onze ajacied, toptrainer in de dop is vreselijk eigenwijs en voor sommige dilemma's een blinde vink.

Volkomen mee eens!!!
nora
 nora - dinsdag 23 oktober 2012 - 11:55   quote  deeplink  
2 nw middenvelders proberen en een Cillisen
Eide
 Eide - dinsdag 23 oktober 2012 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Beste Eide, meer en meer profileert jij je hier als het orakel die ons simpele supportjes wel even verteld hier het werkelijk in elkaar steekt...
Wat is dit voslagen onzin Stanley. Echt ongelofelijke bullshit. Ik heb een mening en onderbouw deze met argumenten. En het staat een ieder vrij daarop te reageren. Maar dit soort uitspraken is ondermaats, onder de gordel en ontzettend kinderachtig.

En dan reageer ik bewust even niet op het inhoudelijke aspect. Of je het me eens bent of niet is 1 ding, maar normaal doen tegen elkaar is wel het minste dat mogelijk moet zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 oktober 2012 door Eide --
Eide
 Eide - dinsdag 23 oktober 2012 - 13:16   quote  deeplink  
quote:

Nu de inhoudelijke reactie: Bewust of niet probeer jij elke keer aan te sturen op een discussie over individuele spelers. Ik denk dat de selectie als geheel dusdanig slecht speelt dat het op dit moment vrij nutteloos is om de discussie over individuele spelers aan te gaan. Dat was juist de kern van mijn initiële reactie.

Individuele spelers aanpakken heeft zin als je daarmee niet je hele elftal omgooit, een duidelijk doel weet te bereiken en iemand daar kan laten spelen waarvan je denkt dat die het beter gaat doen.

Dat kan ik me in het geval Siem de Jong wel indenken gezien de andere mogelijkheden in de selectie. Sporkslede en Bocarro zouden van mij ook best wel weer aan de bak mogen, maar Dijks is toch nog een maatje lichter dan Blind gebleken tot nu toe en voor Eriksen hebben we niemand die dat zomaar even kan invullen.

Er zijn mijns inziens te veel spelers die het niveau niet halen. Wat ik eerder al aangaf, minimaal 10 van de 11 basisspelers van afgelopen zondag maar de wisselspelers waren ook beroert met uitzondering van Babel. En dan zal je het toch met me eens zijn dat het probleem niet bij een individu ligt?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 oktober 2012 door Eide --
Eide
 Eide - dinsdag 23 oktober 2012 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2012 - 11:43 schreef Brandje het volgende:

[..]
Door de kritiek van buitenaf heeft hij het aangepast en na de winterstop begon het ineens te lopen maar dat kwam niet door het tactisch vermogen van de Boer.
Kritiek van buitenaf? Denk jij dat Frank de Boer de internet fora leest dan? Daar geloof ik niets van. Misschien dat hij gevoelig was voor de kranten maar eigenlijk geloof ik daar niet zo in.

Ik denk wel dat de Boer te lang heeft vastgehouden aan Anita op linksback, maar ik denk eerder dat de omzetting naar Anita op CVM zo lang duurde omdat de Boer het niet aandurfde met een andere speler op LB. En Anita op CVM bleek een gouden greep (terwijl deze door 90% van het publiek al was afgebrand) maar Blind en/of Koppers op LB bleek vorig seizoen toch lang niet altijd prettig.
Brandje
 Brandje - dinsdag 23 oktober 2012 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2012 - 13:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Kritiek van buitenaf? Denk jij dat Frank de Boer de internet fora leest dan? Daar geloof ik niets van. Misschien dat hij gevoelig was voor de kranten maar eigenlijk geloof ik daar niet zo in.

Ik denk wel dat de Boer te lang heeft vastgehouden aan Anita op linksback, maar ik denk eerder dat de omzetting naar Anita op CVM zo lang duurde omdat de Boer het niet aandurfde met een andere speler op LB. En Anita op CVM bleek een gouden greep (terwijl deze door 90% van het publiek al was afgebrand) maar Blind en/of Koppers op LB bleek vorig seizoen toch lang niet altijd prettig.
Lees onderstaande maar even. JC kwam met Anita als controleur niet De Boer.

Frank de Boer vaart wel bij de adviezen van Johan Cruijff en Tonny Bruins Slot. De oefenmeester van Ajax staat naar eigen zeggen altijd open voor goede informatie. Het zou wel stom zijn als ik niets met de kennis van Cruijff en Bruins Slot doe, vertelt De Boer aan het Algemeen Dagblad. Johan heeft zo veel verstand van het spelletje. Natuurlijk ben ik blij met zo'n adviseur.

De Boer spreekt Cruijff regelmatig. Ik had hem laatst nog aan de lijn, zegt hij. Toen zei hij dat onze rechtsback vaker op de positie van rechtshalf moest gaan staan. Die linksbuiten van de tegenstander zou dan vanzelf met hem meelopen. Een rechtsback die een paar meter naar voren gaat staan. Dat lijkt een hele simpele mededeling, maar we hebben daar al veel voordeel van gehad.

Cruijff geeft De Boer al tips sinds hij trainer van de A1 is. Toentertijd overtuigde hij De Boer al om met de punt naar achteren te spelen. Cruijff, die vandaag 65 jaar is geworden, vertelde De Boer ook dat hij niet meer met Theo Janssen op de plek van verdedigende middenvelder moest spelen, maar met Vurnon Anita.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=163920
Eide
 Eide - dinsdag 23 oktober 2012 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2012 - 13:29 schreef Brandje het volgende:

[..]

Lees onderstaande maar even. JC kwam met Anita als controleur niet De Boer.

Frank de Boer vaart wel bij de adviezen van Johan Cruijff en Tonny Bruins Slot. De oefenmeester van Ajax staat naar eigen zeggen altijd open voor goede informatie. Het zou wel stom zijn als ik niets met de kennis van Cruijff en Bruins Slot doe, vertelt De Boer aan het Algemeen Dagblad. Johan heeft zo veel verstand van het spelletje. Natuurlijk ben ik blij met zo'n adviseur.

De Boer spreekt Cruijff regelmatig. Ik had hem laatst nog aan de lijn, zegt hij. Toen zei hij dat onze rechtsback vaker op de positie van rechtshalf moest gaan staan. Die linksbuiten van de tegenstander zou dan vanzelf met hem meelopen. Een rechtsback die een paar meter naar voren gaat staan. Dat lijkt een hele simpele mededeling, maar we hebben daar al veel voordeel van gehad.

Cruijff geeft De Boer al tips sinds hij trainer van de A1 is. Toentertijd overtuigde hij De Boer al om met de punt naar achteren te spelen. Cruijff, die vandaag 65 jaar is geworden, vertelde De Boer ook dat hij niet meer met Theo Janssen op de plek van verdedigende middenvelder moest spelen, maar met Vurnon Anita.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=163920
Nu zie ik Johan Cruijff niet als een buitenstaander, het mag overduidelijk zijn dat Cruijff overal een flinke vinger in de pap heeft sinds het opstappen van Sturkenboom en Ten Have.

Als je daar op doelt ben ik het wel met je eens, dat Slot, Cruijff en meer van dat soort mannen echt de besluitvorming van de Boer wel zullen beïnvloeden. Of dat een betekent dat de Boer veel van die zaken zelf niet had gedaan zonder hen weet ik niet.

De Boer was uiteindelijk nog niet eens zo heel lang bezig als jeugdtrainer voordat hij noodgedwongen trainer van Ajax 1 werd. Dat hij "adviezen" van iconen als Cruijff en Slot niet snel naast zich neer legt lijkt me inderdaad ook wel logisch.
Brandje
 Brandje - dinsdag 23 oktober 2012 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2012 - 13:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Nu zie ik Johan Cruijff niet als een buitenstaander, het mag overduidelijk zijn dat Cruijff overal een flinke vinger in de pap heeft sinds het opstappen van Sturkenboom en Ten Have.

Als je daar op doelt ben ik het wel met je eens, dat Slot, Cruijff en meer van dat soort mannen echt de besluitvorming van de Boer wel zullen beïnvloeden. Of dat een betekent dat de Boer veel van die zaken zelf niet had gedaan zonder hen weet ik niet.

De Boer was uiteindelijk nog niet eens zo heel lang bezig als jeugdtrainer voordat hij noodgedwongen trainer van Ajax 1 werd. Dat hij "adviezen" van iconen als Cruijff en Slot niet snel naast zich neer legt lijkt me inderdaad ook wel logisch.
Maar als JC hem hierbij moet helpen om het maar zo te zeggen en ik zie niet een speler die die echt beter wordt mogen we dan concluderen dat de Boer overschat wordt op dit moment? Ik bedoel als je tegen een ado wat met strijd en passie tegen ons speelt begint met een middenvel met Schone,De jong en Eriksen dan maak ik mij echt zorgen om het taktisch inzicht van onze trainer. Is het systeem dan zo heilig dat je spelers daarin wil dfrukken of kan je beter je systeem aanpassen aan de spelers die je hebt? Ik kies voor het laatste.
Eide
 Eide - dinsdag 23 oktober 2012 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2012 - 16:26 schreef Brandje het volgende:

[..]

Maar als JC hem hierbij moet helpen om het maar zo te zeggen en ik zie niet een speler die die echt beter wordt mogen we dan concluderen dat de Boer overschat wordt op dit moment?
Niet noodzakelijk. Cruijff bemoeit zich overal mee, zo is hij wel, en bovendien blijkt nergens uit dat zij voor de Boer dingen bepalen, hooguit dat ze hem beïnvloeden. Bonvendien, wat is overschatting? Naar mijn mening is Frank de Boer een potentieel toptrainer, maar wel een opdit moment onervaren trainer die eigenlijk pas net komt kijken. Dus foutjes zal hij echt wel maken ja. Lijkt me volstrekt normaal.

Ik denk eerder dat het verwachtingspatoon van de gemiddelde Ajacied te hoog is dan dat Frank de Boer overschat wordt. Laten we eerlijk zijn, 2 jaar kampioen is een weelde die we ruim 15 jaar niet hebben gehad, 3 maal kampioen achter elkaar is een zeldzaamheid in de gechiedenis van Ajax.

quote:
Op dinsdag 23 oktober 2012 - 16:26 schreef Brandje het volgende: Ik bedoel als je tegen een ado wat met strijd en passie tegen ons speelt begint met een middenvel met Schone,De jong en Eriksen dan maak ik mij echt zorgen om het taktisch inzicht van onze trainer. Is het systeem dan zo heilig dat je spelers daarin wil dfrukken of kan je beter je systeem aanpassen aan de spelers die je hebt? Ik kies voor het laatste.
Maar wat heeft Ajax nu eigenlijk dan? Iedereen roept maar wel dat het anders moet maar met wie dan? Enoh was geblesseerd, Serero is geblesseerd, Sporkslede lijkt er nog niet te zijn, Bocarro is ook onervaren... dus welke keuze heeft Frank de Boer nu eigenlijk? Hij heeft momenteel 3 aanvallende middenvelders die fit zijn (Schone, Eriksen en de Jong) en kwaliteit+ervaring hebben en wel 1 verdedigende middenvelder in de vorm van Poulsen. Hij heeft gewoon niet veel te kiezen.

En of de punt naar voren dan een tactische keuze is die slim is, is een terechte discussie. Tegelijkertijd is het in de uitvoering van de afgelopen weken feitelijk steeds een punt naar voren want Eriksen loopt heel vaak naast Poulsen of komt de ballen achterin ophalen, teken aan de wand dat de opbouw bij Ajax voor geen meter loopt.

Laat ik duidelijk zijn he, ik ben het helemaal met je eens dat het beter moet.

remco k
 remco k - dinsdag 23 oktober 2012 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 oktober 2012 - 22:52 schreef Brandje het volgende:

[..]

Twee goals was hij bij betrokken maar dat terzijde hahaha
Schone is een 12e,13e of 14e man. Die laat je normaal gesproken voor Eriksen spelen thuis tegen RKC,VVV of WII.
Vandaag in VI werd Poulsen weer (terecht) afgebrand. Dat is mijn eerste punt waarom deze man, al begon hij aardig, bij ajax speelt?? In jong Ajax lopen Boccara en Rits. Geef die jongens de tijd en ze zullen het bewijzen. Het doet mij pijn om te zeggen en zoals ik in een ander topic al zei dat doen onze vrinden uit rotterdam veel beter. Welliswaar noodgedwongen maar daar wedren de Vrij en Indi ook voor de leeuwen gegooid en zijn nu beide internationals.
Plan JC kan idd nog jaren duren dat men daar de vruchten van plucht dus wat mij betreft spreekt Ajax dat uit. We gaan nu alleen voor de eigen jeugd en worden waarschijnlijk de komende twee jaar geen kampioen. Na twee titels op rij kan ik dat best hebben.
Rits is geen CVM maar een aanvallende middenvelder. Die eerste heeft Schone alle geluk van de wereld want hij schiet hem flink beroerd binnen..

Ajax heeft ook uitgesproken dat het nog een mooie tijd gaat duren in het plan wordt namelijk over 7 jaar gesproken, dat hoorde in van Eide..
remco k
 remco k - dinsdag 23 oktober 2012 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2012 - 09:53 schreef nora het volgende:
Maar we mogen wel de slechtste keeper van de Eredivisie slachtofferen toch,en beginnen met een meevoetballende keeper ? en ja het gaat slecht waarom krijgen de jonge spelers geen kans Boccara-Rits enz ons middenveld met Poulsen-Siem mag van mij best een paar wedstrijden rust hebben en die 2 jongen gasten de kans krijgen.
De slechtste keepervan de ED?? Zou van Gaal dan ook echt zo Blind zijn??
remco k
 remco k - dinsdag 23 oktober 2012 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2012 - 16:26 schreef Brandje het volgende:

[..]

Maar als JC hem hierbij moet helpen om het maar zo te zeggen en ik zie niet een speler die die echt beter wordt mogen we dan concluderen dat de Boer overschat wordt op dit moment? Ik bedoel als je tegen een ado wat met strijd en passie tegen ons speelt begint met een middenvel met Schone,De jong en Eriksen dan maak ik mij echt zorgen om het taktisch inzicht van onze trainer. Is het systeem dan zo heilig dat je spelers daarin wil dfrukken of kan je beter je systeem aanpassen aan de spelers die je hebt? Ik kies voor het laatste.
Cruijff en Messi hebben Guardiola moeten wijzen op de geweldige Busquets, zo erg is het toch niet dat je niet alles zelf kan zien en adviezen van anderen gebruikt om zelf en als team beter te worden??
Eide
 Eide - dinsdag 23 oktober 2012 - 21:41   quote  deeplink  
Mats Rits is net terug van een vrij zware blessure en er is met hem afgesproken dat hij eerst zijn wedstrijden bij Jong Ajax moet maken voordat hij in beeld komt bij het 1e.
remco k
 remco k - dinsdag 23 oktober 2012 - 21:45   quote  deeplink  
Dat is inderdaad waar, maar het is ook geen verdedigende middenvelder maar een aanvallende, en met Erikssen, de Jong, Schone en de met 1 of twee maandjes weer terugkerende Serrero hebben we daar aardig wat jongens lopen..

Ik vond Boccara er goed spelen bij Ajax 1 in de minuten die hij maakte, maar zeker ook bij Jong Ajax is het een van de betere spelers..
hippy
 hippy - dinsdag 23 oktober 2012 - 21:48   quote  deeplink  
Enoh zit weer bij de selectie zie ik net...
Eide
 Eide - dinsdag 23 oktober 2012 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2012 - 21:48 schreef hippy het volgende:
Enoh zit weer bij de selectie zie ik net...
Maar is waarschijnlijk geschorst vanwege een rode kaart bij jong Ajax afgelopen week. Voor ManC mag hij wel mee doen.

Enoh heeft tot nu toe, sinds zijn blessure, 45 en 60 minuten bij Jong Ajax gemaakt.

Brandje
 Brandje - woensdag 24 oktober 2012 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2012 - 21:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Cruijff en Messi hebben Guardiola moeten wijzen op de geweldige Busquets, zo erg is het toch niet dat je niet alles zelf kan zien en adviezen van anderen gebruikt om zelf en als team beter te worden??
Ik vind dat echt het onvermogen van een trainer als hij dat zelf niet ziet. Dat hem niet per definitie een slechte trainer maar het zegt wel wat bovendien gaat je vergelijking mank want Busquets is niet jaren misbruikt als back. iets wat ze met Anita wel deden. Busquets werd getipt toen hij nog in de jeugdopleiding zat!!Verder draaide Jansen een fantastisch seizoen als linker aanvallende middenvelder bij Twente en de Boer zet hem als controleur neer terwijl heel nederland wist dat dat niks zou worden. Tegen beter weten in deed hij dat toch en werd gelukkig door JC op de vingers getikt!!
Brandje
 Brandje - woensdag 24 oktober 2012 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2012 - 16:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk. Cruijff bemoeit zich overal mee, zo is hij wel, en bovendien blijkt nergens uit dat zij voor de Boer dingen bepalen, hooguit dat ze hem beïnvloeden. Bonvendien, wat is overschatting? Naar mijn mening is Frank de Boer een potentieel toptrainer, maar wel een opdit moment onervaren trainer die eigenlijk pas net komt kijken. Dus foutjes zal hij echt wel maken ja. Lijkt me volstrekt normaal.

Ik denk eerder dat het verwachtingspatoon van de gemiddelde Ajacied te hoog is dan dat Frank de Boer overschat wordt. Laten we eerlijk zijn, 2 jaar kampioen is een weelde die we ruim 15 jaar niet hebben gehad, 3 maal kampioen achter elkaar is een zeldzaamheid in de gechiedenis van Ajax.

[..]

Maar wat heeft Ajax nu eigenlijk dan? Iedereen roept maar wel dat het anders moet maar met wie dan? Enoh was geblesseerd, Serero is geblesseerd, Sporkslede lijkt er nog niet te zijn, Bocarro is ook onervaren... dus welke keuze heeft Frank de Boer nu eigenlijk? Hij heeft momenteel 3 aanvallende middenvelders die fit zijn (Schone, Eriksen en de Jong) en kwaliteit+ervaring hebben en wel 1 verdedigende middenvelder in de vorm van Poulsen. Hij heeft gewoon niet veel te kiezen.

En of de punt naar voren dan een tactische keuze is die slim is, is een terechte discussie. Tegelijkertijd is het in de uitvoering van de afgelopen weken feitelijk steeds een punt naar voren want Eriksen loopt heel vaak naast Poulsen of komt de ballen achterin ophalen, teken aan de wand dat de opbouw bij Ajax voor geen meter loopt.

Laat ik duidelijk zijn he, ik ben het helemaal met je eens dat het beter moet.
Klopt maar zolang je blijft denken in onervaren en die er niet klaar voor zal er nooit meer iemand doorbreken want ze zullen toch echt ervaring moeten opdoen en dan heb ik het niet over tien minuten meedoen zoals Fischer afgelopen zondag. Je weet net zo goed als ik dat een jeugdspeler veel meer krediet heeft dan een speler van buitenaf. Dus wat mij betreft gooi je Rits en Boccara voor de leeuwen maar daar worden ze echt niet slechter van en Ajax zal veel plezier hebben van deze jongens.
Fischer was tegen Celtic briljant. tegen psv onzichtbaar en krijgt meteen datzelfde stempel dat hij te licht is en er nog niet klaar voor is. Juist na een paar slechte wedstrijden laat je hem staan. Daar wordt zo'n jongen beter en sterker van.
Brandje
 Brandje - woensdag 24 oktober 2012 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2012 - 20:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Rits is geen CVM maar een aanvallende middenvelder. Die eerste heeft Schone alle geluk van de wereld want hij schiet hem flink beroerd binnen..

Ajax heeft ook uitgesproken dat het nog een mooie tijd gaat duren in het plan wordt namelijk over 7 jaar gesproken, dat hoorde in van Eide..
Rits is een komende middenvelder die van zestien tot zestien kan spelen maar is van origine toch echt een cvm.
Stanley
 Stanley - woensdag 24 oktober 2012 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2012 - 09:44 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt maar zolang je blijft denken in onervaren en die er niet klaar voor zal er nooit meer iemand doorbreken want ze zullen toch echt ervaring moeten opdoen en dan heb ik het niet over tien minuten meedoen zoals Fischer afgelopen zondag. Je weet net zo goed als ik dat een jeugdspeler veel meer krediet heeft dan een speler van buitenaf. Dus wat mij betreft gooi je Rits en Boccara voor de leeuwen maar daar worden ze echt niet slechter van en Ajax zal veel plezier hebben van deze jongens.
Fischer was tegen Celtic briljant. tegen psv onzichtbaar en krijgt meteen datzelfde stempel dat hij te licht is en er nog niet klaar voor is. Juist na een paar slechte wedstrijden laat je hem staan. Daar wordt zo'n jongen beter en sterker van.
+14
Stanley
 Stanley - woensdag 24 oktober 2012 - 10:11   quote  deeplink  
Ik zeg laat ballen zien en ga dan echt voor de jeugd!!! Dan maar geen kampioen...

---------------Cilessen-------------------

------van Rijn--------Denswill------------

Ligeon------------------------Koppers; Boilesen

-------------Sporkslede------------------

----Boccara----------------------Eriksen-----

Lukoki--------------------------------Babel

------------Hoesen----------------

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 oktober 2012 door Stanley --
Stanley
 Stanley - woensdag 24 oktober 2012 - 10:13   quote  deeplink  
En laat u verrassen op aangename wijze
Eide
 Eide - woensdag 24 oktober 2012 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2012 - 09:44 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt maar zolang je blijft denken in onervaren en die er niet klaar voor zal er nooit meer iemand doorbreken want ze zullen toch echt ervaring moeten opdoen en dan heb ik het niet over tien minuten meedoen zoals Fischer afgelopen zondag.
Jawel, dat is ook zo. En ik heb helemaal niets tegen het opstellen van jong talent. Alleen je kan niet klakkeloos 3 of 4 onervaren jongens opstellen op cruciale plekken en dan maar hopen op een goede afloop. Dat zou onverantwoord zijn.

Ik zie echt een gouden toekomst voor een Fischer, Denswil, Dijks, Bocarro en Sporkslede maar ze moeten dan wel een echte kans krijgen om te wennen aan de eredivisie. Ze in het diepe kwakken in een ploeg die zo uit vorm is zou ook zomaar hele negatieve gevolgen kunnen hebben.

Wel grappig trouwens, eind vorig seizoen kreeg ik steeds kritiek omdat ik de visie Cruijff verdedigde en vond dat het dan maar met eigen jeugd moest, en nu proberen jullie me opeens daarvan te overtuigen. Je preekt voor het koor. Het gaat mij nu alleen ook even om de situatie waar Ajax in zit. Talent moet je niet aan barrels smijten.
Stanley
 Stanley - woensdag 24 oktober 2012 - 12:09   quote  deeplink  
Eide, ik stond ook achter de filosofie van Cruijff, maar sommige hebben een selectief geheugen...
nora
 nora - woensdag 24 oktober 2012 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2012 - 20:34 schreef remco k het volgende:

[..]

De slechtste keepervan de ED?? Zou van Gaal dan ook echt zo Blind zijn??
Degene die voor Vermeer staan in rangorde zijn Stekelenburg/Vorm/Krul/Zoet/Mulder en daar ergens achteraan komt Vermeer ,en omdat Vermeer er bij was is omdat Krul nog niet fit was en Mulder geblesseerd is en Zoet bij Jong Oranje moest spelen,en dat voor een keeper van Ajax ik heb veel meer vertrouwen in Cillissen en volgens mij ben ik niet de enige.Ook afgelopen wedstrijd weer met 3-1 voor speelt hij weer door het midden Eriksen aan met een man in zijn rug fout fout met 8 minuten te gaan neem je rust en wacht tot de zijkanten vrij zijn,en ook doelpunt nummer 3 een rolletje bij de tweede paal had hij moeten hebben.
Brandje
 Brandje - woensdag 24 oktober 2012 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2012 - 11:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Jawel, dat is ook zo. En ik heb helemaal niets tegen het opstellen van jong talent. Alleen je kan niet klakkeloos 3 of 4 onervaren jongens opstellen op cruciale plekken en dan maar hopen op een goede afloop. Dat zou onverantwoord zijn.

Ik zie echt een gouden toekomst voor een Fischer, Denswil, Dijks, Bocarro en Sporkslede maar ze moeten dan wel een echte kans krijgen om te wennen aan de eredivisie. Ze in het diepe kwakken in een ploeg die zo uit vorm is zou ook zomaar hele negatieve gevolgen kunnen hebben.

Wel grappig trouwens, eind vorig seizoen kreeg ik steeds kritiek omdat ik de visie Cruijff verdedigde en vond dat het dan maar met eigen jeugd moest, en nu proberen jullie me opeens daarvan te overtuigen. Je preekt voor het koor. Het gaat mij nu alleen ook even om de situatie waar Ajax in zit. Talent moet je niet aan barrels smijten.
Dan haal ik toch nog maar eens onze rotterdamse vrinden erbij. Daar lopen achterin een De Vrij,Indi en Nelom. De eerste twee werden twee jaar geleden uitgelachen maar zijn nu volwaardig international. Nelom is ook een aardige back en dan zit die Kongolo er nog achter. Welliswaar zijn die jongens noodgedwongen voor de leeuwen gegooid maar ze hebben er wel profijt van. En ik denk dat Denswil en vetlman verder zijn dan De Vrij en Indi waren twee jaar geleden. Dijks schat ik hoger in dan nelom.
Daarom had ik nooooooit Poulsen gehaald maar had ik Boccare de kans geveven. De Boer hoor ik over Fisher zeggen dat ze zuinig op hem zijn en hem rustig brengen. Dat is goed maar eens moet je die jongen voor de leeuwen gooien. Dus zeg dat dit jaar daar de kans voor is. Onder JC zijn we een nieuwe weg ingeslagen en worden we met heel veel eigen jeugd geen kampioen dan hebben de fans, ik in ieder geval, vrede mee. Zeker na de twee titels op rij.
Eide
 Eide - woensdag 24 oktober 2012 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2012 - 12:29 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dan haal ik toch nog maar eens onze rotterdamse vrinden erbij. Daar lopen achterin een De Vrij,Indi en Nelom. De eerste twee werden twee jaar geleden uitgelachen maar zijn nu volwaardig international.
Zondermeer, maar ze hebben 2 jaar lang geploeterd, 2 jaar lang een oneerlijke strijd gevochten terwijl ze werden afgemaakt door alles en iedereen. Waarom zou je dat niet voorkomen als dat mogelijk is?

Bovendien is van die 3 die je noemt alleen Martens Indie een echte topper en zijn progressie is buitengewoon te noemen, vergelijkbaar met die van Van Rhijn die nog geen jaar geleden Ruben ligeon nog voor zich had in de pikorde en nu basisklant is bij Oranje.
remco k
 remco k - woensdag 24 oktober 2012 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2012 - 09:28 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik vind dat echt het onvermogen van een trainer als hij dat zelf niet ziet. Dat hem niet per definitie een slechte trainer maar het zegt wel wat bovendien gaat je vergelijking mank want Busquets is niet jaren misbruikt als back. iets wat ze met Anita wel deden. Busquets werd getipt toen hij nog in de jeugdopleiding zat!!Verder draaide Jansen een fantastisch seizoen als linker aanvallende middenvelder bij Twente en de Boer zet hem als controleur neer terwijl heel nederland wist dat dat niks zou worden. Tegen beter weten in deed hij dat toch en werd gelukkig door JC op de vingers getikt!!
Twente speelde destijds niet met twee aanvallende middenvelders maar met 1, Janssen speelde destijds naast Brama dus met twee controleurs..

Overigens ging het mij erom dat niet iedereen alles ziet, Busquets speelde in de jeugd als CV en werd door Cruijff en Messi aangewezen als een man voor de CVM plek waar hij in mijn ogen nu de beste man van de wereld is.

Anita deed het prima als back en werd daardoor misschien wel over het hoofd gezien als CVM..

Gelukkig luistert de Boer dus wel naar andere mensen..
remco k
 remco k - woensdag 24 oktober 2012 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2012 - 09:45 schreef Brandje het volgende:

[..]

Rits is een komende middenvelder die van zestien tot zestien kan spelen maar is van origine toch echt een cvm.
Zit je er toch echt naast hoor, speelde als 10 in Belgie en bij ons altijd als een van de 2 aanvallende middenvelders, verdedigend is hij dan ook niet bijzonder en heeft hij niks te zoeken op de plek van CVM
remco k
 remco k - woensdag 24 oktober 2012 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2012 - 12:26 schreef nora het volgende:

[..]

Degene die voor Vermeer staan in rangorde zijn Stekelenburg/Vorm/Krul/Zoet/Mulder en daar ergens achteraan komt Vermeer ,en omdat Vermeer er bij was is omdat Krul nog niet fit was en Mulder geblesseerd is en Zoet bij Jong Oranje moest spelen,en dat voor een keeper van Ajax ik heb veel meer vertrouwen in Cillissen en volgens mij ben ik niet de enige.Ook afgelopen wedstrijd weer met 3-1 voor speelt hij weer door het midden Eriksen aan met een man in zijn rug fout fout met 8 minuten te gaan neem je rust en wacht tot de zijkanten vrij zijn,en ook doelpunt nummer 3 een rolletje bij de tweede paal had hij moeten hebben.
Die derde goal kan hij helemaal niks aan doen. die tweede is inderdaad heel dom.. Dat van Zoet en Mulder is trouwens niet correct, van Gaal heeft dit ook aangegeven..
remco k
 remco k - woensdag 24 oktober 2012 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2012 - 12:29 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dan haal ik toch nog maar eens onze rotterdamse vrinden erbij. Daar lopen achterin een De Vrij,Indi en Nelom. De eerste twee werden twee jaar geleden uitgelachen maar zijn nu volwaardig international. Nelom is ook een aardige back en dan zit die Kongolo er nog achter. Welliswaar zijn die jongens noodgedwongen voor de leeuwen gegooid maar ze hebben er wel profijt van. En ik denk dat Denswil en vetlman verder zijn dan De Vrij en Indi waren twee jaar geleden. Dijks schat ik hoger in dan nelom.
Daarom had ik nooooooit Poulsen gehaald maar had ik Boccare de kans geveven. De Boer hoor ik over Fisher zeggen dat ze zuinig op hem zijn en hem rustig brengen. Dat is goed maar eens moet je die jongen voor de leeuwen gooien. Dus zeg dat dit jaar daar de kans voor is. Onder JC zijn we een nieuwe weg ingeslagen en worden we met heel veel eigen jeugd geen kampioen dan hebben de fans, ik in ieder geval, vrede mee. Zeker na de twee titels op rij.
Die jongens speelden al voor dat Koeman kwam en iedereen weet waar Feyenoord dat seizoen eindigde.. Denk je dat dit bij ons geaccepteerd wordt?? Door mij trouwens wel hoor, en jij bent dan nummer 2 maar denk je echt dat dit geaccepteerd wordt door de supporters na twee kampioenschappen??
sebas1
 sebas1 - woensdag 24 oktober 2012 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2012 - 19:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Zit je er toch echt naast hoor, speelde als 10 in Belgie en bij ons altijd als een van de 2 aanvallende middenvelders, verdedigend is hij dan ook niet bijzonder en heeft hij niks te zoeken op de plek van CVM
Nee, poulsen is verdedigend sterk. Moet een goeie voetballer op die positie. Verdedigen doe je met ze alle. Met ze alle druk zetten , zoals De Boer ons had beloofd toen hij trainer werd
nora
 nora - woensdag 24 oktober 2012 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2012 - 19:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Die derde goal kan hij helemaal niks aan doen. die tweede is inderdaad heel dom.. Dat van Zoet en Mulder is trouwens niet correct, van Gaal heeft dit ook aangegeven..
We zullen het zien bij de volgende interlands of dat klopt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Frank de Boer... Toptrainer of Blinde vink?

0.0155570