|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 23 februari 2012 - 09:07 schreef Stanley het volgende:Ook de wedstrijd tegen NEC bewijst weer hoe belangrijk Bulykin op dit moment is en misschien moeten we maar eens ophouden op minderwaardig te oordelen over dit soort types. Want keer op keer bewijzen zij hen waarde. Jammer dat de Boer nu pas overgaat tot Buly in de spits en Siem erachter. Want dit is een dodelijke combinatie op het niveau van de Eredivisie. Tegen Manchester had Buly het aanzienlijk moeilijker maar daar staat ook tegenover dat hij een heel seizoen geen basisplaats had en dus eigenlijk niet wedstrijdfit is of ritme heeft. Ik ben echt benieuwd hoeveel doelpunten hij nog gaat maken tot het einde van het seizoen wanneer hij in de basis blijft staan. Ik gok op: 14! In totaal dan 22 doelpunten... niet slecht voor een "houthakker" Al maakt ie er 100, hij hoort niet bij het spelletje dat Ajax nastreeft, dat zegt niks over zijn kwaliteiten want doelpunten maken kan hij wel.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 23 februari 2012 - 17:59 schreef remco k het volgende:[..] Al maakt ie er 100, hij hoort niet bij het spelletje dat Ajax nastreeft, dat zegt niks over zijn kwaliteiten want doelpunten maken kan hij wel.. Hij past niet bij Ajax...maar ook niet bij Anderlecht hoor...anders hadden ze hem wel gehouden....dus past hij bij meerdere subtopclubs niet...natuurlijk heeft iedere club een stormram nodig en die hebben we... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 23 februari 2012 - 18:25 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hij past niet bij Ajax...maar ook niet bij Anderlecht hoor...anders hadden ze hem wel gehouden....dus past hij bij meerdere subtopclubs niet...natuurlijk heeft iedere club een stormram nodig en die hebben we... Ik zeg ook niet dat ie wegmoet, het is inderdaad een prima stromram.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 23 februari 2012 - 17:59 schreef remco k het volgende:[..] Al maakt ie er 100, hij hoort niet bij het spelletje dat Ajax nastreeft, dat zegt niks over zijn kwaliteiten want doelpunten maken kan hij wel.. Maar goed ook al past hij niet bij Ajax....moeten we toch hardstikke in ons nopjes zijn....want zonder doelpunten geen winst 1+1=3....dus BULYKIN////HELD
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 februari 2012 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 23 februari 2012 - 18:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Maar goed ook al past hij niet bij Ajax....moeten we toch hardstikke in ons nopjes zijn....want zonder doelpunten geen winst 1+1=3....dus BULYKIN////HELD Cultheld misschien op zijn plek.. Aangezien Suarez, Litmanen, Snijder van Basten Cruijff en meer van dat soort spelers als Helden wordt genoemd, ik vind hem niet bepaald in dat rijtje thuis horen.. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Klaas-Jan Huntelaar pastte ook niet bij Ajax???
Hahaha want een kudde gedachte hebben wij mensen toch. En ohja Johnny Bosman pastte ook niet bij Ajax en Wim Kieft niet, alleen Kluivert, van Basten en Cruijff die toen al een soort Messirol vertolkte...
Grappig toch al die trends. Over een paar jaar zijn Buly types de trent en dan deugt de rest weer niet...
Haha net als baby's het ene jaar moeten ze op de zij slapen, dan weer op de rug en dan weer op de buik... NIets zo veranderlijk als de mens, naast het Hollandse weer dan! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 20 februari 2012 - 19:03 schreef alibabba het volgende:[..] Bulykin is voor mij echt een geval apart...ik vind hem als voetballer duidelijk tekort komen voor Ajax, maar hij prikt er toch veelal in...kan je nagaan als je zo'n spits hebt die ook nog eens kan voetballen...prikt er zo minimaal 30 in in de Nederlandse competitie.. Hehehe, je hebt helemaal gelijk, maar dan was hij niet te betalen voor Ajax en speelde hij bij Barca ;-) Hij doet me een beetje denken aan Inzaghi. Ik geloof dat hij nooit mee mocht doen met de rondo, omdat hij niet kon voetballen en helemaal kutje dol werd gespeeld, maar scoren... dat kon hij wel. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 23 februari 2012 - 17:59 schreef remco k het volgende:[..] Al maakt ie er 100, hij hoort niet bij het spelletje dat Ajax nastreeft, dat zegt niks over zijn kwaliteiten want doelpunten maken kan hij wel.. ??? Welk spelletje streeft Ajax dan na ???? Je hebt er niets aan als je in de spits geen aanspeelpunt hebt lopen, die moeilijk scoort, maar wel lekker bewegelijk is, dan ga je eraan. Hij is een aanspeelpunt, een kaatser, een afmaker. De buitenspelers weten waar ze aan toe zijn en de middenvelders kunnen aansluiten. Tja vraag hem niet 6 man voorbij te gaan, maar hij doet me een beetje aan pantalic denken. Die kon je ook aanspelen, was traag, kon scoren en de rest ging beter voetballen. Kijk naar de Jong, hij scoorde toen redelijk wat met pantalic en nu gaat hij ook weer veel beter presteren op het middenveld. Rara hoe kan dat...
Wel spelletje moet Ajax dan nastreven? Helaas hebben we niet altijd een nieuwe Ibrahimovic or kluivert rondlopen in de jeugd, maar ik vind Buly nu wel een goede reserve die Ajax beter laat voetballen, zolang Sig geblesseerd is. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 - 17:10 schreef Ajax we love you het volgende:[..] ??? Welk spelletje streeft Ajax dan na ???? Je hebt er niets aan als je in de spits geen aanspeelpunt hebt lopen, die moeilijk scoort, maar wel lekker bewegelijk is, dan ga je eraan. Hij is een aanspeelpunt, een kaatser, een afmaker. De buitenspelers weten waar ze aan toe zijn en de middenvelders kunnen aansluiten. Tja vraag hem niet 6 man voorbij te gaan, maar hij doet me een beetje aan pantalic denken. Die kon je ook aanspelen, was traag, kon scoren en de rest ging beter voetballen. Kijk naar de Jong, hij scoorde toen redelijk wat met pantalic en nu gaat hij ook weer veel beter presteren op het middenveld. Rara hoe kan dat... Wel spelletje moet Ajax dan nastreven? Helaas hebben we niet altijd een nieuwe Ibrahimovic or kluivert rondlopen in de jeugd, maar ik vind Buly nu wel een goede reserve die Ajax beter laat voetballen, zolang Sig geblesseerd is. Plus 1 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 - 17:10 schreef Ajax we love you het volgende:[..] ??? Welk spelletje streeft Ajax dan na ???? Je hebt er niets aan als je in de spits geen aanspeelpunt hebt lopen, die moeilijk scoort, maar wel lekker bewegelijk is, dan ga je eraan. Hij is een aanspeelpunt, een kaatser, een afmaker. De buitenspelers weten waar ze aan toe zijn en de middenvelders kunnen aansluiten. Tja vraag hem niet 6 man voorbij te gaan, maar hij doet me een beetje aan pantalic denken. Die kon je ook aanspelen, was traag, kon scoren en de rest ging beter voetballen. Kijk naar de Jong, hij scoorde toen redelijk wat met pantalic en nu gaat hij ook weer veel beter presteren op het middenveld. Rara hoe kan dat... Wel spelletje moet Ajax dan nastreven? Helaas hebben we niet altijd een nieuwe Ibrahimovic or kluivert rondlopen in de jeugd, maar ik vind Buly nu wel een goede reserve die Ajax beter laat voetballen, zolang Sig geblesseerd is. Ajax WIL een spel spelen met veel beweging, wisseling van posities en diepgaande middenvelders, buitenspelers die naar binnen komen maar ook buiten langs kunnen komen, opkomende backs met een goede voorzet en inschuivende centrale verdedigers. Daar hoort een bewegelijke spits bij die een bal vast kan houden, een goal kan maken, een actie in huis heeft, overzicht, techniek en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Boulykin is het type speler die normaal gesproken bij Feyenoord thuishoort, een type Jozef Kiprich..
Ik zeg trouwens niet dat ik nu niet blij met hem ben, maar het spel dat Ajax wil spelen en het niveau waar we naar toe willen, hoort hij gewoon niet bij.. Neemt niet weg dat ik nu blij ben met de goals die hij maakt.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 - 19:00 schreef remco k het volgende:[..] Ajax WIL een spel spelen met veel beweging, wisseling van posities en diepgaande middenvelders, buitenspelers die naar binnen komen maar ook buiten langs kunnen komen, opkomende backs met een goede voorzet en inschuivende centrale verdedigers. Daar hoort een bewegelijke spits bij die een bal vast kan houden, een goal kan maken, een actie in huis heeft, overzicht, techniek en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Boulykin is het type speler die normaal gesproken bij Feyenoord thuishoort, een type Jozef Kiprich.. Ik zeg trouwens niet dat ik nu niet blij met hem ben, maar het spel dat Ajax wil spelen en het niveau waar we naar toe willen, hoort hij gewoon niet bij.. Neemt niet weg dat ik nu blij ben met de goals die hij maakt.. Je hebt wel gelijk maar je leeft een beetje in het verleden want Ajax is lang zo swingend niet meer als in de jaren '70 en '90....natuurlijk willen we dit allemaal terug...maar goed stel dat we dat niveau weer gaan halen dan is die spits van jou zoals je hem hier omschrijft van buitencategory en dus niet te betalen...Ajax wilt op dit moment niet meer uitgeven als 5 miljoen...dus vergeet het maar...het zag er wel leuk uit met Sigthorsson maar ook hij was zo niet zo bewegelijk...jammer dat van Persie een kakkerlak is maar hij voldoet wel aan die eisen hahahaha.... |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Als Buly er elke wedstrijd 1 of 2 maakt dan hoor je niemand meer klagen.De Jong en de overige middenveldeers komen beter tot hun recht.Het is net als met Pantelic, was ook niet om aan te zien, maar wel nuttig.Scoorde ook uit onmogelijke posities, waarbij je achteraf dacht hoe krijgt hij het voor elkaar.Verder gaat Ozbiliz het steeds beter doen.Als je die nog een tijdje laat staan en hij meer vertrouwen krijgt wordt het mischien ook nog wat.Daarbij kan je Castillon ook nog terughalen.Want een echte spits in de jeugd zoals Kluivert loopt er dacht ik niet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 februari 2012 door 46ajaxio -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 - 20:20 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Je hebt wel gelijk maar je leeft een beetje in het verleden want Ajax is lang zo swingend niet meer als in de jaren '70 en '90.... Ik denk niet dat het hier iets mee te maken heeft. Het heeft te maken met de juiste spelers op de juiste posities.
Er lopen zat spitsen die kunnen spelen als een Kluivert bijvoorbeeld, maar die zullen we waarschijnlijk wel zelf op moeten leiden. Als je de afgelopen jaren kijkt wat er is doorgebroken bij Ajax 1 xit daar maar één Nederlandse jongen van eigen opleiding bij, namelijk v.d. Wiel. Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, Biolesen, allemaal buitenlandse jongens die Ajax heeft "weggekocht" op jonge leeftijd.
Let wel, ik ben er blij mee hoor, die gasten maar het zegt wel iets over de eigen opleiding waar we of niet de juiste jongens scouten of de talentvolle jongens niet dusdanig kunnen stimuleren op door te breken. De laatste echte topper uit de eigen opleiding was Wesley Sneijder.
Ik vind het bijna vervelend om het aan te halen, maar dit is precies wat Cruijff ook heeft aangehaald met zijn concept. Gerichte begeleiding voor die jongens die het in zich hebben topper te worden en daarmee de jeugdopleiding in dienst te stellen van het eerste, in plaats van dat de jeugd alle andere eredivisie clubs voed met aardige profs zoals nu gebeurt (noem mij maar een eredivisie club waar geen spelers uit de Ajax jeugd spelen, ik kom tot 1) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 - 19:00 schreef remco k het volgende:[..] Ajax WIL een spel spelen met veel beweging, wisseling van posities en diepgaande middenvelders, buitenspelers die naar binnen komen maar ook buiten langs kunnen komen, opkomende backs met een goede voorzet en inschuivende centrale verdedigers. Daar hoort een bewegelijke spits bij die een bal vast kan houden, een goal kan maken, een actie in huis heeft, overzicht, techniek en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Boulykin is het type speler die normaal gesproken bij Feyenoord thuishoort, een type Jozef Kiprich.. Ik zeg trouwens niet dat ik nu niet blij met hem ben, maar het spel dat Ajax wil spelen en het niveau waar we naar toe willen, hoort hij gewoon niet bij.. Neemt niet weg dat ik nu blij ben met de goals die hij maakt.. Hoe dom ben je als je een bepaald spel wil spelen en je hebt niet de juiste spelers, je gaat spelen na vermogen van je spelers die je hebt en dat is met Bully,een soort Barca spel met heel veel beweegelijke spelers kan alleen als je ook dat soort spelers hebt,en met alle respect wij hebben een matig niveau spelers op dit moment,daar moet je simpel mee spelen met een type als Bully,en dat MOET Frank ook zien.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 februari 2012 door nora -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 - 20:20 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Je hebt wel gelijk maar je leeft een beetje in het verleden want Ajax is lang zo swingend niet meer als in de jaren '70 en '90....natuurlijk willen we dit allemaal terug...maar goed stel dat we dat niveau weer gaan halen dan is die spits van jou zoals je hem hier omschrijft van buitencategory en dus niet te betalen...Ajax wilt op dit moment niet meer uitgeven als 5 miljoen...dus vergeet het maar...het zag er wel leuk uit met Sigthorsson maar ook hij was zo niet zo bewegelijk...jammer dat van Persie een kakkerlak is maar hij voldoet wel aan die eisen hahahaha.... Heeft niks met in het verleden leven te maken. Het heeft te maken met daar waar de Boer heen wilt met de ploeg en het doel dat hij zichzelf heeft gesteld.
Dat ie niet te betalen is klopt niet, en dat ie 1 of twee van deze eigenschappen wat minder beheerst is ook niet zo'n probleem, het gaat gewoon om het type spits, en die moeten we zelf kunnen opleiden, Sightorson is ook zo'n type spits.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 10:34 schreef nora het volgende:[..] Hoe dom ben je als je een bepaald spel wil spelen en je hebt niet de juiste spelers, je gaat spelen na vermogen van je spelers die je hebt en dat is met Bully,een soort Barca spel met heel veel beweegelijke spelers kan alleen als je ook dat soort spelers hebt,en met alle respect wij hebben een matig niveau spelers op dit moment,daar moet je simpel mee spelen met een type als Bully,en dat MOET Frank ook zien. Nee dan ben je pas dom, Ajax heeft de selectie om op die manier te spelen, enkel doen er een aantal niet wat er van ze verwacht wordt, tel daar de blessures bij op en je hebt je optel sommetje compleet..
Je gaat niet aan het begin van het seizoen kijken naar welke spelers je allemaal hebt en maakt daar dan een systeem voor, je hebt een systeem en zorgt dat je daar de juiste spelers voor hebt, dat duurt even, het is namelijk voor Ajax niet mogelijk om 2 spitsen te kopen afgelopen seizoen die nagenoeg dezelfde speelstijl hebben..
Het enige dat ik hier hoor is een hoop korte termijn gedachtes, terwijl we met de weg van Cruijff juist een lange termijn visie hebben...
En juist iedereen hier liep zo hard te schreeuwen om JC.. Logisch dan toch ook dat je snapt waarom je JC zo steunt??? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dit is wel een heel goed punt. Er wordt hier te regelmatig niet verder gedacht dan de volgende wedstrijd. Dat is geen beleid, dat is geen systeem. Dat is helemaal niets. De Boer heeft met zijn ideale 11 (dus met Siggie en Boerrichter) een heel duidelijk systeem voor ogen, namelijk met veel beweging etc. Het Ajax spelletje.
Dat dat nu niet gaat vanwege blessures is jammer, en Bulykin (als die fit is) vult de spitsen positie redelijk goed in, maar Remco heeft natuurlijk gelijk als hij stelt dat de Boer dat spel niet nastreeft. Bulykin is gehaald als stormram, niet als aanspeelpunt/vaste keuze.
Feit is dat de Boer nu niet kan spelen zoals hij dat graag zou willen en dus moet hij keuzes maken. Dat doet echter niets af aan de opmerking van remco die hierin wel gelijk heeft als hij stelt dat door Bulykin op te stellen de Boer niet kan spelen zoals hij graag zou willen. Maar het is even niet anders. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 11:46 schreef remco k het volgende:[..] Nee dan ben je pas dom, Ajax heeft de selectie om op die manier te spelen, enkel doen er een aantal niet wat er van ze verwacht wordt, tel daar de blessures bij op en je hebt je optel sommetje compleet.. Je gaat niet aan het begin van het seizoen kijken naar welke spelers je allemaal hebt en maakt daar dan een systeem voor, je hebt een systeem en zorgt dat je daar de juiste spelers voor hebt, dat duurt even, het is namelijk voor Ajax niet mogelijk om 2 spitsen te kopen afgelopen seizoen die nagenoeg dezelfde speelstijl hebben.. Het enige dat ik hier hoor is een hoop korte termijn gedachtes, terwijl we met de weg van Cruijff juist een lange termijn visie hebben... En juist iedereen hier liep zo hard te schreeuwen om JC.. Logisch dan toch ook dat je snapt waarom je JC zo steunt??? Beste Remco kortetermijn gedachte moet je handteren als je dit seizoen de mensen niet hebt die het andere spelletje wel kunnen spelen,je kan gewoon als een blind paard door blijven gaan met een kanbouter in de spits die werkelijk niks goed deed en zo je hele seizoen naar de knoppen helpt,niet dus probeer gewoon nog wat van het seizoen te maken en wedstrijden te winnen en daar heb je Bully voor nodig,en dan kan je volgend seizoen weer jou lange termijn visie handteren. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Is geblesseert dus ook jou spelletje kan de Boer niet spelen. En dus vandaag optie 3 (of 4 of zo). |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 17:08 schreef Eide het volgende:[..] Is geblesseert dus ook jou spelletje kan de Boer niet spelen. En dus vandaag optie 3 (of 4 of zo). Eide hij zat op de bank toch dan is hij toch niet geblesseerd ?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 17:00 schreef nora het volgende:[..] Beste Remco kortetermijn gedachte moet je handteren als je dit seizoen de mensen niet hebt die het andere spelletje wel kunnen spelen,je kan gewoon als een blind paard door blijven gaan met een kanbouter in de spits die werkelijk niks goed deed en zo je hele seizoen naar de knoppen helpt,niet dus probeer gewoon nog wat van het seizoen te maken en wedstrijden te winnen en daar heb je Bully voor nodig,en dan kan je volgend seizoen weer jou lange termijn visie handteren. Ik zeg nergens dat de Boer hem niet moet gebruiken, ik zeg enkel dat ik het een verschrikkelijke speler vind om naar te kijken en dat hhij niet in het spelletje past dat we willen spelen.
Snap trouwens vandaag het gezeik allemaal weer niet, Ajax wint de altijd lastige uitwedstrijd bij Excelsior, en dat na een zware doordeweekse wedstrijd en dit was de eerste half1 overwinning van dit seizoen. Als je dan met 4-1 wint heeft Ajax en de Boer het gewoon goed gedaan, ik vond ook de wissel van Ooijer een goede.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Spelers zitten ook weleens op de bank als ze nog niet helemaal fit zijn, ze zitten er dan voor het geval het nodig is, dan kan zo'n jongen misschien 20 minuten spelen, je neemt er alleen wel een groot risico mee, en daarom is het logisch dat de Boer hem nu niet wou brengen. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 17:40 schreef remco k het volgende:[..] Ik zeg nergens dat de Boer hem niet moet gebruiken, ik zeg enkel dat ik het een verschrikkelijke speler vind om naar te kijken en dat hhij niet in het spelletje past dat we willen spelen. Snap trouwens vandaag het gezeik allemaal weer niet, Ajax wint de altijd lastige uitwedstrijd bij Excelsior, en dat na een zware doordeweekse wedstrijd en dit was de eerste half1 overwinning van dit seizoen. Als je dan met 4-1 wint heeft Ajax en de Boer het gewoon goed gedaan, ik vond ook de wissel van Ooijer een goede.. + 1 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 17:41 schreef remco k het volgende:[..] Spelers zitten ook weleens op de bank als ze nog niet helemaal fit zijn, ze zitten er dan voor het geval het nodig is, dan kan zo'n jongen misschien 20 minuten spelen, je neemt er alleen wel een groot risico mee, en daarom is het logisch dat de Boer hem nu niet wou brengen. Precies. komt terug van een blessure, is beperkt bruikbaar en dan moet je op een dag als deze, ZEKER op kunstgras, dat risico niet nemen. Dus in deze situatie een goede keuze van de Boer.
edit: het toont wel aan dat de Boer het belang van Bulykin ziet dat hij hem, ondanks beperkte fitheid, toch opneemt in de selectie terwijl hij ook op Lodeiro en de Jong kan terugvallen in de spits.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 februari 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Frank is een held ja, een mega Held. Afgelopen donderdag liep hij naar het Ajax publiek met zijn hand op z'n hart.
Nobody fucks with Frank or you will receive a horses head in your bed. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 18:36 schreef Ride het volgende:Frank is een held ja, een mega Held. Afgelopen donderdag liep hij naar het Ajax publiek met zijn hand op z'n hart. Nobody fucks with Frank or you will receive a horses head in your bed. + 100 |
|
|
|
|
46ajaxio
|
|
|
Ik denk dat Frank vandaag heel verstandig is geweest door spelers die net terug komen van een blessure en zeker als je op kunsgras speelt met minimale afmetingen te sparen.Bovendien kon Buly maar 20 minuten spelen, dus alleen brengen in uiterste noodzaak.Bovendien is vandaag duidelijk geworden dat je Anita niet meer als back moet gebruiken,alleen nog als verdedigende middenvelder.Vermeer keepte overigens goed vandaag.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 februari 2012 door 46ajaxio -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 18:36 schreef Ride het volgende:Frank is een held ja, een mega Held. Afgelopen donderdag liep hij naar het Ajax publiek met zijn hand op z'n hart. Nobody fucks with Frank or you will receive a horses head in your bed. WHahahaha je bent een geweldige gozer. Nee Frankie is heilig en we mogen trots zijn op zo'n trainer en dat meen ik echt. Ik denk ook niet dat iemand daaraan twijfelt. Maar wemoeten hem scherp houden en hij hij heeft bepaalde dingen ook ingezien. Hij doet dat gelukkig allemaal op zijn manier en dat is prima. Alleen had hij de Jong iets eerder uit de spits moeten halen, maar dat weet hij nu zelf ook wel. Ik geloof ook nog steeds in de titel n het zou wat zijn als we nu weer de titel zouden pakken... |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 - 19:00 schreef remco k het volgende:[..] Ajax WIL een spel spelen met veel beweging, wisseling van posities en diepgaande middenvelders, buitenspelers die naar binnen komen maar ook buiten langs kunnen komen, opkomende backs met een goede voorzet en inschuivende centrale verdedigers. Daar hoort een bewegelijke spits bij die een bal vast kan houden, een goal kan maken, een actie in huis heeft, overzicht, techniek en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Boulykin is het type speler die normaal gesproken bij Feyenoord thuishoort, een type Jozef Kiprich.. Ik zeg trouwens niet dat ik nu niet blij met hem ben, maar het spel dat Ajax wil spelen en het niveau waar we naar toe willen, hoort hij gewoon niet bij.. Neemt niet weg dat ik nu blij ben met de goals die hij maakt.. Klopt bijna helemaal, maar was Elhamda niet die bewegelijke spits? Dat vond de Boer niets, want hij kwam te vaak uit zijn positie en daardoor kregen ze ruzie. Nee Frankie wil iemand die snel is, bewegelijk, maar wel in zijn positie blijft of op het juiste moment inzakt als bijvoorbeeld De jong eroverheenkomt. Het belangrijkste is dat hij een aanspeelpunt is en de bal vast kan houden voor het bewegelijke middenveld en buitenspelers om aan te sluiten, gaten te maken en ruimte te creeeren. Hij mag dan niet zo bewegelijk zijn, maar hij is bewegelijk genoeg om leuke 1-2tjes aan te gaan en altijd aanspeelbar te zijn en op het juiste moment zich vrij te maken om zijn goal te maken. Ik denk dat Frank dat ook wel ziet, alleen is hij niet 100% fit, dar zit echt een probleem. Ajax moet die inspannings expert de laan uitsturen, maar dat is een ander verhaal |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 11:42 schreef remco k het volgende:[..] Heeft niks met in het verleden leven te maken. Het heeft te maken met daar waar de Boer heen wilt met de ploeg en het doel dat hij zichzelf heeft gesteld. Dat ie niet te betalen is klopt niet, en dat ie 1 of twee van deze eigenschappen wat minder beheerst is ook niet zo'n probleem, het gaat gewoon om het type spits, en die moeten we zelf kunnen opleiden, Sightorson is ook zo'n type spits.. Die spits die schertst is echt niet betalen Remco al zeg je van wel...Sightorsson is zo'n type spits ??? Is die zo bewegelijk dan ??? Ik vind hem meer een type Huntelaar....maar Siggy komt pas kijken die moet nog een aantal jaren groeien....maar is hij dan de spits die zich ook in europese wedstrijden laat zien.....afwachten....nogmaals ik vind hem nog te statisch....De Boer was op zoek naar een type Kluivert....dat is de spits die jij ook omschrijft....sorrij hoor maar is alleen maar betaalbaar voor clubs als Real of Barca....kijk bijv. naar van Persie is weliswaar een kakkerlak maar toch zeker zo'n 40 miljoen waard.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 17:08 schreef Eide het volgende:[..] Is geblesseert dus ook jou spelletje kan de Boer niet spelen. En dus vandaag optie 3 (of 4 of zo). Bully en Janssen zijn beiden terug van een blessure... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 18:10 schreef Eide het volgende:[..] Precies. komt terug van een blessure, is beperkt bruikbaar en dan moet je op een dag als deze, ZEKER op kunstgras, dat risico niet nemen. Dus in deze situatie een goede keuze van de Boer. edit: het toont wel aan dat de Boer het belang van Bulykin ziet dat hij hem, ondanks beperkte fitheid, toch opneemt in de selectie terwijl hij ook op Lodeiro en de Jong kan terugvallen in de spits. Dat dan weer wel.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: En hoelang kon Bulykin spelen volgens de medische staf? Juist ja, 20 minuten. Dus hij was maar beperkt inzetbaar. Dat moet je gewoon niet willen op kunstgras. Zeker niet als je voor staat en dus geen extra spits nodig hebt. Goede keuze dus van de Boer.
Ik heb geen idee of je zelf veel op kunstgras hebt gespeeld. Mijn laatste club verving alle velden behalve veld 1 door kunstgras. Je hebt geen idee hoeveel blessures er dat eerste jaar op de club waren en hoeveel mensen er gewoon door de extra belasting van kunstgras klachten aan de knieën en hamstrings kregen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 februari 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 21:05 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Klopt bijna helemaal, maar was Elhamda niet die bewegelijke spits? Dat vond de Boer niets, want hij kwam te vaak uit zijn positie en daardoor kregen ze ruzie. Nee Frankie wil iemand die snel is, bewegelijk, maar wel in zijn positie blijft of op het juiste moment inzakt als bijvoorbeeld De jong eroverheenkomt. Het belangrijkste is dat hij een aanspeelpunt is en de bal vast kan houden voor het bewegelijke middenveld en buitenspelers om aan te sluiten, gaten te maken en ruimte te creeeren. Hij mag dan niet zo bewegelijk zijn, maar hij is bewegelijk genoeg om leuke 1-2tjes aan te gaan en altijd aanspeelbar te zijn en op het juiste moment zich vrij te maken om zijn goal te maken. Ik denk dat Frank dat ook wel ziet, alleen is hij niet 100% fit, dar zit echt een probleem. Ajax moet die inspannings expert de laan uitsturen, maar dat is een ander verhaal Eens...Frank is erg gecharmeerd van een spits als Kluivert...dat heeft hij zelfs via de pers laten weten afgelopen zomer....vreemd en jammer is dan weer wel waarom ze Patje geen spitsentrainer hebben gemaakt bij Ajax...hij doet het als trainer van de Twentejeugd hardstikke goed op dit moment.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 21:27 schreef Eide het volgende:[..] En hoelang kon Bulykin spelen volgens de medische staf? Juist ja, 20 minuten. Dus hij was maar beperkt inzetbaar. Dat moet je gewoon niet willen op kunstgras. Zeker niet als je voor staat en dus geen extra spits nodig hebt. Goede keuze dus van de Boer. Ik heb geen idee of je zelf veel op kunstgras hebt gespeeld. Mijn laatste club verving alle velden behalve veld 1 door kunstgras. Je hebt geen idee hoeveel blessures er dat eerste jaar op de club waren en hoeveel mensen er gewoon door de extra belasting van kunstgras klachten aan de knieën en hamstrings kregen. Zie mijn schrijven net boven jouw bericht...ben het met je eens...ik wist niet dat hij maar voor 20minuten inzetbaar was...vindt overigens wel dat de medische staf dan een risico neemt...gelukkig was de Boer verstandig om hem niet te brengen... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik had Patrick best wel weer als trainer bij Ajax willen zien, maar hij had waarschijnlijk bij Ajax bij de D2 of zo moeten beginnen. Bij Twente mag hij bij de beloftes aan de slag. Hij was misschien wel een aardige opvolger voor Dean Gorre geweest bij Ajax. Wel jammer maar je kan niet alles hebben. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 21:24 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Die spits die schertst is echt niet betalen Remco al zeg je van wel...Sightorsson is zo'n type spits ??? Is die zo bewegelijk dan ??? Ik vind hem meer een type Huntelaar....maar Siggy komt pas kijken die moet nog een aantal jaren groeien....maar is hij dan de spits die zich ook in europese wedstrijden laat zien.....afwachten....nogmaals ik vind hem nog te statisch....De Boer was op zoek naar een type Kluivert....dat is de spits die jij ook omschrijft....sorrij hoor maar is alleen maar betaalbaar voor clubs als Real of Barca....kijk bijv. naar van Persie is weliswaar een kakkerlak maar toch zeker zo'n 40 miljoen waard.... Van Persie is nu gearriveerd, in zijn begin jaren was het ook al zo'n type speler en toen was ie geen 40 miljoen waard, het is maar net waar je kijkt en waar je scout. En Kluivert is ook bij Ajax begonnen toch?? Ik vind Siggi trouwens een stuk beweeglijker dan Huntelaar... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 21:05 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Klopt bijna helemaal, maar was Elhamda niet die bewegelijke spits? Dat vond de Boer niets, want hij kwam te vaak uit zijn positie en daardoor kregen ze ruzie. Nee Frankie wil iemand die snel is, bewegelijk, maar wel in zijn positie blijft of op het juiste moment inzakt als bijvoorbeeld De jong eroverheenkomt. Het belangrijkste is dat hij een aanspeelpunt is en de bal vast kan houden voor het bewegelijke middenveld en buitenspelers om aan te sluiten, gaten te maken en ruimte te creeeren. Hij mag dan niet zo bewegelijk zijn, maar hij is bewegelijk genoeg om leuke 1-2tjes aan te gaan en altijd aanspeelbar te zijn en op het juiste moment zich vrij te maken om zijn goal te maken. Ik denk dat Frank dat ook wel ziet, alleen is hij niet 100% fit, dar zit echt een probleem. Ajax moet die inspannings expert de laan uitsturen, maar dat is een ander verhaal Ik zou niet inzien welk gedeelte er niet klopt aan wat ik zeg... |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote: Ik wil alleen zeggen dat als hij echt daar naar streeft, naar wat jij zegt, dan had hij hamlap wel gehouden. Hij wil veel beweging zien, maar niet teveel van zijn spits. Buly is dus best perfect daarin. Hij begint ook echt bij het publiek een held te worden in het stadion. Ajax gaat door hem als team echt veel beter voetballen en is er veel meer rust. Zelfs Siem doet het nu goed op het middenveld.
Maar goed buiten dat, wat denk je van Uzbili en de terugkomst van boerrichter. Met alle respect voor suli, maar de laatst genoemde zie ik dan liever dan op de bank, ik zou zeggen verkopen die gozer en niet verlengen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 februari 2012 door Ajax we love you -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
El Hamdaoui is naar mijn idee niet binnen deze selectie om andere redenen dan zijn voetbalkwaliteiten... Beweeglijk zijn hoeft ook niet altijd te betekenen dat een spits het middenveld op zoekt..
Wat betreft je laatste alinea kan ik alleen maar zeggen dat ik het er mee eens ben tot aan je laatste zin, een speler met een contract voor 1 jaar ga je niet duur verkopen, ik zou zeggen verlengen en er voorlopig zeker bij houden, hij heeft dit seizoen tot aan december gewoon prima gespeeld.
Ozbiliz heb ik vanaf dag 1 een grote toekomst voorspeld, en hij lijkt dat nu langzaam maar zeker zelf ook te beseffen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 22:22 schreef Eide het volgende:Ik had Patrick best wel weer als trainer bij Ajax willen zien, maar hij had waarschijnlijk bij Ajax bij de D2 of zo moeten beginnen. Bij Twente mag hij bij de beloftes aan de slag. Hij was misschien wel een aardige opvolger voor Dean Gorre geweest bij Ajax. Wel jammer maar je kan niet alles hebben. Patrick heeft genoeg lopen lobbyen bij Ajax...groot gelijk dat hij zijn kans heeft gepakt bij Twente....Patje moet nu geen opens sollicitaties meer doen....vind dat Ajax hem nu moet benaderen....heel jammer want hij had als voetballer alles en schijnt het als trainer zeer goed te doen... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 27 februari 2012 - 22:30 schreef remco k het volgende:[..] Van Persie is nu gearriveerd, in zijn begin jaren was het ook al zo'n type speler en toen was ie geen 40 miljoen waard, het is maar net waar je kijkt en waar je scout. En Kluivert is ook bij Ajax begonnen toch?? Ik vind Siggi trouwens een stuk beweeglijker dan Huntelaar... Laat dat jongetje eerst maar eens blessurevrij zijn en BLIJVEN...daarna moet hij er eerst maar eens meer dan 30 inschieten gedurende 3 seizoenen....of hij nu beweeglijk of niet beweeglijker is als Klaas Jan.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 - 15:44 schreef remco k het volgende:El Hamdaoui is naar mijn idee niet binnen deze selectie om andere redenen dan zijn voetbalkwaliteiten... Beweeglijk zijn hoeft ook niet altijd te betekenen dat een spits het middenveld op zoekt.. Wat betreft je laatste alinea kan ik alleen maar zeggen dat ik het er mee eens ben tot aan je laatste zin, een speler met een contract voor 1 jaar ga je niet duur verkopen, ik zou zeggen verlengen en er voorlopig zeker bij houden, hij heeft dit seizoen tot aan december gewoon prima gespeeld. Ozbiliz heb ik vanaf dag 1 een grote toekomst voorspeld, en hij lijkt dat nu langzaam maar zeker zelf ook te beseffen. El Hamdaoui is in deze selectie destijds vanwege zijn beweeglijkheid en omdat hij een bewezen doelpuntenmachine was.
Sulejmani een lager salaris aanbieden...accepteert hij dit niet....heel snel verkopen...wordt anders nog luier...
Ozbiliz werd zelfs al een 2e Cruyff genoemd...is niet nieuw is geen verrassing...is langzaam gebracht sinds zijn blessure...gaat alleen maar beter spelen....kwestie van meer speelminuten geven...en in het geheel niet belangrijk..blessurevrij blijven...wat ook voor Sigthorsson en Boerrigter geldt... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 26 februari 2012 - 18:36 schreef Ride het volgende:Frank is een held ja, een mega Held. Afgelopen donderdag liep hij naar het Ajax publiek met zijn hand op z'n hart. Nobody fucks with Frank or you will receive a horses head in your bed. Laat ik even zeggen dat ik beslist vind dat Frank moet blijven,ik vind alleen dat je moet wisselen voor het beste wat je op dat moment hebt,en dat is in mijn ogen Aisatti op het middenveld en Bully in de spits. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 - 16:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Laat dat jongetje eerst maar eens blessurevrij zijn en BLIJVEN...daarna moet hij er eerst maar eens meer dan 30 inschieten gedurende 3 seizoenen....of hij nu beweeglijk of niet beweeglijker is als Klaas Jan.... Hoeveel spelers hebben er uberhaubt ooit 3 seizoenen op rij meer dan 30 ingeschoten?? Kluivert en Huntelaar namelijk al niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 - 16:18 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] El Hamdaoui is in deze selectie destijds vanwege zijn beweeglijkheid en omdat hij een bewezen doelpuntenmachine was. Onder Jol ja, onder de Boer moet hij anders spelen, en zoals ik al zei is hij om andere redenen dan zijn voetbalkwaliteiten buiten de selectie gelaten.. |
|
|
|
|
Rob Schilder
|
|
|
ik dacht dat Ebecilio goed was op het begin, maar nee Özbiliz is veel beter en gevaarlijker |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Bewegelijkheid betekent echter niet dat je een bal moet gaan ophalen bij de CVM en dan naar het doel van de tegenstander moet gaan dribbelen. Bewegelijkheid in een spits betekent dat een spits veel loopacties, ruimtes zoekt en heel mobiel is, in tegenstelling tot spitsen als Pantelic en Bulykin die veel meer statische spitsen zijn die als aanspeelpunt fungeren.
Dat voelde EH al niet goed in. Had deels denk ik met frustratie te maken omdat hij zelf niet goed speelde. Toen hij uiteindelijk buiten de basis belande door slechte prestaties werd hij vervelend. En dat koste hem uiteindelijk (na een 2e kans!) zijn plekje bij het eerste.
Ik denk niet dat er iemand is die twijfelt dat EH een goede voetballer is, sterk, snel, technisch goed, scoort redelijk makkelijk... maar je moet de mentaliteit van een topper hebben.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 februari 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
Gewoon iemand
|
|
|
Voor iemand die op zijn 15e al een hartaanval heeft gehad (zo heb ik me wijs laten maken) speelt hij best goed ja. Maar dit is wel volledig offtopic. Als er iemand iets geweldigs presteerd bij Ajax is het wel Frank de Boer, zonder hem had Ajax alleen maar minder winst gedraait en nog slechtere prestaties geleverd.
Ik zie hem er zelfs nog toe in staat om alsnog wederom kampioen te worden van Nederland, ondanks alle blessures, verkopen van WK finalespelers, de kolossale chaos die boven hem heerst dankzij Uri en zijn vriendjes die zich hebben weten te laten vervangen door Ten Have en co die zich nu weer proberen te laten vervangen door... Wie zal het zeggen...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 februari 2012 door Gewoon iemand -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 29 februari 2012 - 11:17 schreef Gewoon iemand het volgende:Als er iemand iets geweldigs presteerd bij Ajax is het wel Frank de Boer, zonder hem had Ajax alleen maar minder winst gedraait en nog slechtere prestaties geleverd. Ik zie hem er zelfs nog toe in staat om alsnog wederom kampioen te worden van Nederland, ondanks alle blessures, verkopen van WK finalespelers, de kolossale chaos die boven hem heerst dankzij Uri en zijn vriendjes die zich hebben weten te laten vervangen door Ten Have en co die zich nu weer proberen te laten vervangen door... Wie zal het zeggen... Zou echt een wereldprestatie van jewelste zijn...want wat heeft hij genoeg blunders gemaakt met zijn opstellingen...vreemd gewisseld...vele blessures gehad wel of niet door hem en zijn staf veroorzaakt.....maar goed als we kampioen worden dan is dit echt een wereldprestatie of......hij heeft gewoon een gouden pik....maakt niet uit.... FRANK DE BOER/////HELD.... |
|
|
|
|
|