BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord maakt titelkansen bespreekbaar....

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
 Headliner  Headliner - zondag 05 februari 2012 - 18:18
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Feyenoord maakt titelkansen bespreekbaar (Algemeen Dagblad)

Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 06 februari 2012 - 10:18   quote  deeplink  
Eerst maar eens winnen van Vitesse zou ik zeggen. Als je daar van wint kun je misschien meer halen dan de vijfde stek, maar dan moet je winnen!! Wat vinden jullie?
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 06 februari 2012 - 10:23   quote  deeplink  
Ik vind dat dit in het topic Feyenoord - Titelkandidaat besproken hoort te worden. wat vind jij?
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 06 februari 2012 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 10:18 schreef Arie.Klooster het volgende:
Eerst maar eens winnen van Vitesse zou ik zeggen. Als je daar van wint kun je misschien meer halen dan de vijfde stek, maar dan moet je winnen!! Wat vinden jullie?
Ik maak de titelkansen wel ergens in april bespreekbaar.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 06 februari 2012 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 10:56 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Ik maak de titelkansen wel ergens in april bespreekbaar.
ik wel in 2015
tomson
 tomson - maandag 06 februari 2012 - 11:00   quote  deeplink  
Kan me nog een column van Van Hanegem herinneren..
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 06 februari 2012 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 11:00 schreef tomson het volgende:
Kan me nog een column van Van Hanegem herinneren..
en?
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 06 februari 2012 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 11:00 schreef tomson het volgende:
Kan me nog een column van Van Hanegem herinneren..
Vertel! Ik vergeet ze nogal snel...
tomson
 tomson - maandag 06 februari 2012 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 11:01 schreef FR-Roel het volgende:

[..]

en?
waarin hij zei dat Feyenoord op korte termijn wel weer eens mee zou kunnen gaan doen om de titel..En iedereen hem keihard uitlachte.Is ongeveer een maand of 8 geleden dacht ik.
EdjeNL
 EdjeNL - maandag 06 februari 2012 - 11:05   quote  deeplink  
Heerenveen

RKC (uit)
NAC (thuis)
AZ (uit)
ADO (uit)
Excelsior (thuis)

Twente

De Graafschap (uit) (inhaal)
Heracles (thuis)
Vitesse (uit)
Utrecht (thuis)
PSV (uit)
NEC (uit)

PSV

De Graafschap (thuis)
Groningen (uit)
FEYENOORD (thuis)
Twente (thuis)
NAC (uit)

AZ

ADO (uit) (inhaal)
Excelsior (thuis)
Utrecht (uit)
Heerenveen (thuis)
Heracles (thuis)
De Graafschap (uit)

FEYENOORD

Vitesse (thuis)
RKC (thuis)
PSV (uit)
Groningen (thuis)
Utrecht (thuis)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 februari 2012 door EdjeNL --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 06 februari 2012 - 11:06   quote  deeplink  
Van Hanegem///icoon///held
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 06 februari 2012 - 11:45   quote  deeplink  
Van Hanegem zei dat toch over de groep die we toen hadden? Dat we met deze groep plus een paar gerichte aankopen over een jaar of drie meedoen om de titel?
tomson
 tomson - maandag 06 februari 2012 - 11:50   quote  deeplink  
Alleen Guidetti en Bakkal toegevoegd volgens mij.
En volgens mij had hij het toen over 2 jaar..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 februari 2012 door tomson --
Royaal
 Royaal - maandag 06 februari 2012 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 11:50 schreef tomson het volgende:
Alleen Guidetti en Bakkal toegevoegd volgens mij.
En volgens mij had hij het toen over 2 jaar..
zijn inderdaad zwakke toevoegingen
tomson
 tomson - maandag 06 februari 2012 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 11:52 schreef Royaal het volgende:

[..]

zijn inderdaad zwakke toevoegingen
Hoor je mij niet zeggen..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 06 februari 2012 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 11:45 schreef Arie.Klooster het volgende:
Van Hanegem zei dat toch over de groep die we toen hadden? Dat we met deze groep plus een paar gerichte aankopen over een jaar of drie meedoen om de titel?
Van Hanegem zegt wel eens wat.
Moeten niet vergeten dat de andere clubs ondertussen óók wiselvallig presteren. Kampioen worden hangt nauw samen met prestaties van anderen.
tomson
 tomson - maandag 06 februari 2012 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 11:55 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Van Hanegem zegt wel eens wat.
Moeten niet vergeten dat de andere clubs ondertussen óók wiselvallig presteren. Kampioen worden hangt nauw samen met prestaties van anderen.
Klopt helemaal Henk.En daar komen onze eigen uitglijders weer om de hoek kijken.
hadden we inderdaad gewoon bovenaan kunnen staan,maar dit was gewoon teveel gevraagd voor deze groep.Is gewoon een must om je sterkste opstelling in het veld te kunnen brengen. Wat eronder zit komt gewoon nog te kort.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 06 februari 2012 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 12:01 schreef tomson het volgende:

[..]

Klopt helemaal Henk.En daar komen onze eigen uitglijders weer om de hoek kijken.
hadden we inderdaad gewoon bovenaan kunnen staan,maar dit was gewoon teveel gevraagd voor deze groep.Is gewoon een must om je sterkste opstelling in het veld te kunnen brengen. Wat eronder zit komt gewoon nog te kort.
Precies. Stel dat Guidetti en Clasie geblesseerd raken...Vrije val.
Er is gewoonweg geen voorspelling te maken. Ook niet rond Feyenoord. Maakt het wel weer tot 1 van de leukste competities.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 06 februari 2012 - 12:38   quote  deeplink  
5 wedstrijden voor het einde kan je pas roepen of we wel of niet om de titel strijden.
De verwachtingen moeten nu niet gelijk te hoog worden.
Ik denk dat het gewoon de tukkers of pisvee word.
Maar ja, niets is onmogelijk.
Eerst alles nog winnen de rest van het seizoen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 februari 2012 door Feyenoord till i die --
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 06 februari 2012 - 15:04   quote  deeplink  
Als we reëel zijn, weten we dat we geen kampioen zullen worden... maar we zouden maar eens Champions League halen. Dat zou een aangename stunt zijn!!!

{dromen mag toch?}
piet de paler
 piet de paler - maandag 06 februari 2012 - 15:16   quote  deeplink  
Laat ons elkaar niet gek laten maken ,eerste 5 en ik ben al heel tevreden
tomson
 tomson - maandag 06 februari 2012 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 15:16 schreef piet de paler het volgende:
Laat ons elkaar niet gek laten maken ,eerste 5 en ik ben al heel tevreden
+1
soccer
 soccer - maandag 06 februari 2012 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 15:16 schreef piet de paler het volgende:
Laat ons elkaar niet gek laten maken ,eerste 5 en ik ben al heel tevreden
Ik ook ...........maar met tweede ben ik zeer blij.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 06 februari 2012 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 15:16 schreef piet de paler het volgende:
Laat ons elkaar niet gek laten maken ,eerste 5 en ik ben al heel tevreden
doe maar 1e 8.....
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 06 februari 2012 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 15:26 schreef FR-Roel het volgende:

[..]

doe maar 1e 8.....
Neh, eerste 5 vind ik een must maar ik zie kansen om hoger te eindigen.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 06 februari 2012 - 16:44   quote  deeplink  
Even goed lezen mensen, ik gaf aan dat we wel reëel moeten blijven...

Overigens vind ik een vierde stek een heel mooi streven. Met een beetje geluk is het gewoon haalbaar hè. Alles onder de zesde stek is niet meer acceptabel, nu niet meer. Als je ziet wat tot op heden is gelukt moet je gewoon bij de vierde tot zesde plaats zitten.

Hoe zit het eigenlijk met europees voetbal? De eerste zes rechtsstreeks, mits de bekerwinnaar daar ook bij zit?
plannetje
 plannetje - maandag 06 februari 2012 - 16:54   quote  deeplink  
ik vind dat we hier een slot op moeten gooien.... we moeten op de achtergrond blijven dit is niet goed... kampioen worden we toch wel 2012!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 06 februari 2012 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 16:54 schreef plannetje het volgende:
ik vind dat we hier een slot op moeten gooien.... we moeten op de achtergrond blijven dit is niet goed... kampioen worden we toch wel 2012!
Ergens heb je wel gelijk, je moet de goden niet verzoeken, maar verdomme plannetje dromen is zo lekker....
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 06 februari 2012 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 16:44 schreef Arie.Klooster het volgende:
Even goed lezen mensen, ik gaf aan dat we wel reëel moeten blijven...

Overigens vind ik een vierde stek een heel mooi streven. Met een beetje geluk is het gewoon haalbaar hè. Alles onder de zesde stek is niet meer acceptabel, nu niet meer. Als je ziet wat tot op heden is gelukt moet je gewoon bij de vierde tot zesde plaats zitten.

Hoe zit het eigenlijk met europees voetbal? De eerste zes rechtsstreeks, mits de bekerwinnaar daar ook bij zit?
Volgens mij is het zo:

1e is direct CL
2e voorronde CL
3e en 4e direct EL (afhankelijk van de plaats in welke ronde je doorstroomt)

En als PSV en AZ nou in de bekerfinale komen, en beide in de top 4 eindigen, gaat nummer 5 ook direct Europa in. Plaats 6 t/m 9 speelt dan play-offs.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 06 februari 2012 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 17:50 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo:

1e is direct CL
2e voorronde CL
3e en 4e direct EL (afhankelijk van de plaats in welke ronde je doorstroomt)

En als PSV en AZ nou in de bekerfinale komen, en beide in de top 4 eindigen, gaat nummer 5 ook direct Europa in. Plaats 6 t/m 9 speelt dan play-offs.
dus wij gaan spelen voor de play-offs. prima, alles wat meer is is mooi meegenomen.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 06 februari 2012 - 19:26   quote  deeplink  
Lul niet man, pessimist. Sinds wanneer ben je depri rondom Feyenoord?
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 06 februari 2012 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 19:26 schreef Bosifyable het volgende:
Lul niet man, pessimist. Sinds wanneer ben je depri rondom Feyenoord?
is niet depri.... ben nu 34 jaar.... al verschillende keren van een koude kermis thuisgekomen met verwachtingen dus ik schaal dit seizoen laag in. Meer een soort van realisme, nu staan de koppies goed maar wat als ze ergens weer gaan verliezen? hoe pakt dat uit? ik vind ze mentaal echt niet sterk al doen sommigen dat wel overkomen na een winstpartij tegen een zeer slecht NEC.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 06 februari 2012 - 19:34   quote  deeplink  
Overwinning van gister heeft niets te maken met mentaliteit, maar kwaliteit. NEC had hun dag niet, maar als je bepaalde combinaties zag, en veroveringen, mooi om te zien. Feyenoord was gewoon beter.

Als je het resterende programma ziet, merendeel thuiswedstrijden tegen niet al te beste tegenstanders (al is daar niets van te zeggen), lijkt het of je die punten al binnen hebt. En na het vertoonde spel van gister, zelfs met een lamme rechtsback en een dooie rechtsbuiten, mag je ook wel iets meer vertrouwen hebben.

Top 5 is overduidelijk mogelijk, en in mijn ogen bijna een zekerheidje. Al valt er niets over te zeggen als er één of twee blessures zijn. Maar om er nu al 'depri' vanuit te gaan dat we om de play-offs gaan spelen, schat je m.i. Feyenoord van nu te laag in.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 06 februari 2012 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 19:34 schreef Bosifyable het volgende:
Overwinning van gister heeft niets te maken met mentaliteit, maar kwaliteit. NEC had hun dag niet, maar als je bepaalde combinaties zag, en veroveringen, mooi om te zien. Feyenoord was gewoon beter.

Als je het resterende programma ziet, merendeel thuiswedstrijden tegen niet al te beste tegenstanders (al is daar niets van te zeggen), lijkt het of je die punten al binnen hebt. En na het vertoonde spel van gister, zelfs met een lamme rechtsback en een dooie rechtsbuiten, mag je ook wel iets meer vertrouwen hebben.

Top 5 is overduidelijk mogelijk, en in mijn ogen bijna een zekerheidje. Al valt er niets over te zeggen als er één of twee blessures zijn. Maar om er nu al 'depri' vanuit te gaan dat we om de play-offs gaan spelen, schat je m.i. Feyenoord van nu te laag in.
we zullen zien, ik kan me van een behoorlijk aantal keren herinneren dat ik omstreeks de winterstop heel blij was en het helemaal goed zag komen maar dat het toch weer een teleurtselling werd.
Let wel: ik hoop echt wel op meer maar probeer die hoop een beetje te relativeren, ik word er gewoon bang van als men nu gaat roepen dat we titelkandidaat zijn brrrrrrrrr...... laat de spelers het maar niet horen.....
Phyxsius
 Phyxsius - maandag 06 februari 2012 - 19:55   quote  deeplink  
Feit is dat we op de ranglijst gewoon titelkandidaat zijn
Maar zoals Roel al aangeeft is de kans dat we het kunnen waarmaken erg klein
Ik denk dat als we serieus gaan meedoen we net als PSV zullen presteren
Goed wanneer we mogen en tegenvallend wanneer we moeten

Dus een titel lijkt me niet realistisch
Stiekem hoop ik wel op een plekje in de voorronde van de CL
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 06 februari 2012 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 19:34 schreef Bosifyable het volgende:
Overwinning van gister heeft niets te maken met mentaliteit, maar kwaliteit. NEC had hun dag niet, maar als je bepaalde combinaties zag, en veroveringen, mooi om te zien. Feyenoord was gewoon beter.

Als je het resterende programma ziet, merendeel thuiswedstrijden tegen niet al te beste tegenstanders (al is daar niets van te zeggen), lijkt het of je die punten al binnen hebt. En na het vertoonde spel van gister, zelfs met een lamme rechtsback en een dooie rechtsbuiten, mag je ook wel iets meer vertrouwen hebben.

Top 5 is overduidelijk mogelijk, en in mijn ogen bijna een zekerheidje. Al valt er niets over te zeggen als er één of twee blessures zijn. Maar om er nu al 'depri' vanuit te gaan dat we om de play-offs gaan spelen, schat je m.i. Feyenoord van nu te laag in.
Ik zou de top 5 nog niet als een zekerheidje willen beschouwen. PSV, Twente en AZ hebben 5 verliespunten minder, Heerenveen draait heel goed en Ajax zal ook wel weer opkrabbelen als hun geblesseerde spelers terugkomen. Denk dat we mooi na Vitesse een kleine balans kunnen opmaken. Winnen we die wedstrijd dan staan we 8+ punten voor op ploegen als Groningen, Vitesse en Roda JC. Dat verschil mag je dan eigenlijk niet meer uit handen geven. Dus na een overwinning is top 6 tussen haakjes een 'zekerheidje'. Dan kunnen wij zomaar buiten de boot vallen. Aan de andere kant kunnen wij ook zomaar 2de of 3de worden. 1ste plaats lijkt me echt een brug te ver. PSV wordt kampioen en Twente denk ik tweede. Maar AZ draait matig, dat verschil van 5 punten is absoluut nog overbrugbaar. Ajax staat nog in de herstelstand en Heerenveen zit net als wij in een soort flow.

Tsja, zeg het maar. Ik schat ons in - op dit moment - tussen plaats 3 en 6. Wat mij betreft een gelijke kans op al deze 4 plaatsen.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 06 februari 2012 - 20:25   quote  deeplink  
Ik ga er zelf ook niet vanuit dat we kampioen worden. Al zou het natuurlijk wel prachtig zijn, de laatste keer was ik bijna 11 ;) Bovendien wordt m'n kop dan ambachtelijk kaalgeschoren, dus ik wacht er nu al op!

Maar na Vitesse zijn er ook nog 13 speelrondes te gaan, waar we 39 punten kunnen winnen. En genoeg kunnen verliezen uiteraard. Ik verwacht zelf, dat als wij deze vorm vast kunnen houden, en hier en daar een eventuele (kort-)geblesseerde, we voor de 3e plek kunnen gaan. De inschatting van T, tussen de 3 en 6 is m.i. realistisch, al zal de 6e plek naar mijn mening al 'te laag' gegrepen zijn.

Top 5 wordt het sowieso. Volgens mij heb ik dat ook ingevuld in het 'Voorspellings-topic' van Henk, dus kan ik in dat geval nog steeds de date met 'L' winnen.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 06 februari 2012 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 19:37 schreef FR-Roel het volgende:

[..]
ik word er gewoon bang van als men nu gaat roepen dat we titelkandidaat zijn brrrrrrrrr...... laat de spelers het maar niet horen.....
El Ahmadi, Bakkal en zelfs Koeman hebben zich er al openlijk over uitgesproken ;)
Henny
 Henny - maandag 06 februari 2012 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 20:26 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

El Ahmadi, Bakkal en zelfs Koeman hebben zich er al openlijk over uitgesproken ;)
Is op zich niet erg, als ze nu maar eens beseffen dat ze 200% procent moeten geven om dat waar te maken en niet op 80% omdat ze toch zo goed zijn. Voetballend hebben we niet de sterkste selectie, maar tactisch en qua voetbalplezier en collectief moet het kunnen.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 06 februari 2012 - 20:49   quote  deeplink  
Als ze zich zo in blijven zetten als tegen PSV/Twente thuis en Vitesse/AZ/Ajax uit, dan is er veel mogelijk. Maar om uit de KNVB beker gedonderd te worden door GAE, omdat je denkt wel ff te kunnen winnen, ga je daar de fout in.

Dus inderdaad, op mentaliteit, en naar blijkt kwaliteit, is een hoop mogelijk.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 06 februari 2012 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 20:26 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

El Ahmadi, Bakkal en zelfs Koeman hebben zich er al openlijk over uitgesproken ;)
dat klopt, werd ik ook niet blij van...
Henny
 Henny - maandag 06 februari 2012 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 februari 2012 - 20:49 schreef Bosifyable het volgende:
Als ze zich zo in blijven zetten als tegen PSV/Twente thuis en Vitesse/AZ/Ajax uit, dan is er veel mogelijk. Maar om uit de KNVB beker gedonderd te worden door GAE, omdat je denkt wel ff te kunnen winnen, ga je daar de fout in.

Dus inderdaad, op mentaliteit, en naar blijkt kwaliteit, is een hoop mogelijk.
Wij hoeven elkaar in dit geval niet te overtuigen. We zijn het helemaal eens.
Milo
 Milo - dinsdag 07 februari 2012 - 13:48   quote  deeplink  
bakkal en koeman konden hun lach niet verbergen, de lastige uitwedstrijd nec winnen met zeer degelijk voetbal.
Nu eerst maar een goede reeks neerzetten zei bakkal, ik ben overtuigd dat dit kan thuis tegen vitas en rkc allebei winnen en als we tegen pisvee een goed resultaat neerzetten, waarom niet??
het wonder van ..
 het wonder van .. - dinsdag 07 februari 2012 - 13:52   quote  deeplink  
wat ik niet helemaal snap is dat we zeggen voor de top 5 te gaan.
5 is alleen maar interessant als de bekerfinale psv-az is en beide dus op plaats 1-4 staan.
anders is nr 5 net zo goed als nr 6 7 en 8 die om die ene plek strijden.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 08 februari 2012 - 04:31   quote  deeplink  
We worden kampioen!
Els
 Els - woensdag 08 februari 2012 - 06:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 februari 2012 - 04:31 schreef hotjumper het volgende:
We worden kampioen!
Als het niet vandaag is, dan morgen maar.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 08 februari 2012 - 06:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 februari 2012 - 06:35 schreef Els het volgende:

[..]

Als het niet vandaag is, dan morgen maar.
Als ze er alles voor doen is mij bijna net zo veel waard.
Els
 Els - woensdag 08 februari 2012 - 07:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 februari 2012 - 06:58 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Als ze er alles voor doen is mij bijna net zo veel waard.
Fijn dat je weer terug bent.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 08 februari 2012 - 07:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 februari 2012 - 07:03 schreef Els het volgende:

[..]

Fijn dat je weer terug bent.
Idem Els, idem
hoogvliet010
 hoogvliet010 - woensdag 08 februari 2012 - 08:01   quote  deeplink  
Fijn dat jullie er weer zijn!
hotjumper
 hotjumper - donderdag 09 februari 2012 - 08:33   quote  deeplink  
Gezellig!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5922
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord maakt titelkansen bespreekbaar....









0.0068259