|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 21:25 schreef remco k het volgende:[..] Koppers kan prima spelen als Boilesen er niet bij is, met Vertonghen daarnaast doet hij het prima.. Het woord pas lastig als je iedereen mist zoals de afgelopen week is het natuurlijk onmogelijk om een goede defensie op te stellen.. Dat redden ze niet eens bij een Barcelona, ook die hebben een groot probleem als ze 4 blessures achterin hebben Het gaat er gewoon om dat de bepalende spelers zoals Janssen en Vertonghen niet thuisgeven. Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Ik denk dan ook niet dat Vertonghen de top gaat halen. Het gekke is wel dat alle spelers die een uitstekend seizoen draaien en vervolgens naar Ajax gaan...heel ver weg zakken. |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
quote: Een slechte wedstrijd??? GEENEEN goede wedstrijd bedoel je? Bovendien moet de rol van Frank de Boer niet worden uitgevlakt. Ik ben overigens fan van hem maar hij heeft in mijn ogen veel te snel El Hamdaoui afgeserveerd en is toch grotendeels verantwoordelijk voor de vele blessures. Als coach moet je soms blijven praten en praten met een speler om hem op jouw pad te krijgen..... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 21:26 schreef echte ajaxfan! het volgende:[..] Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Ik denk dan ook niet dat Vertonghen de top gaat halen. Het gekke is wel dat alle spelers die een uitstekend seizoen draaien en vervolgens naar Ajax gaan...heel ver weg zakken. Omdat veel van die spelers ons niveau en systeem gewoon niet aankunnen.. Iedereen ropet dat een buitenspeler die 1 leuke actie maakt naar Ajax moet komen.. Maar kan zo'n persoon ook op balbezit spelen, kan die ook vooruit druk zetten, kan die vooruit verdedigen, kan die jagen, verdedigt die mee, is het een buitenspeler die buitenlangs gaat met een voorzet of iemand die binnendoor gaat, pas een linksbuiten wel bij Jannssen, en rechtsbuiten wel bij Erikssen. Kunnen de buitenspeler en back elkaar goed aanvoelen..
Kunnen de genoemde verdedigers met een half veld in de rug wel het niveau aan, kunnen die wel inschuiven.. Ik hoor iedereen alleen maar namen noemen, maar niemand die eens concreet roept waarom?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 21:29 schreef echte ajaxfan! het volgende:[..] Een slechte wedstrijd??? GEENEEN goede wedstrijd bedoel je? Bovendien moet de rol van Frank de Boer niet worden uitgevlakt. Ik ben overigens fan van hem maar hij heeft in mijn ogen veel te snel El Hamdaoui afgeserveerd en is toch grotendeels verantwoordelijk voor de vele blessures. Als coach moet je soms blijven praten en praten met een speler om hem op jouw pad te krijgen..... Verschillende goede acties en invalbeurten..
En zoals ik al zei, ik weet niet zeker dat ie het gaat halen, maar ik heb een goed gevoel over deze speler.. |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 21:31 schreef remco k het volgende:[..] Omdat veel van die spelers ons niveau en systeem gewoon niet aankunnen.. Iedereen ropet dat een buitenspeler die 1 leuke actie maakt naar Ajax moet komen.. Maar kan zo'n persoon ook op balbezit spelen, kan die ook vooruit druk zetten, kan die vooruit verdedigen, kan die jagen, verdedigt die mee, is het een buitenspeler die buitenlangs gaat met een voorzet of iemand die binnendoor gaat, pas een linksbuiten wel bij Jannssen, en rechtsbuiten wel bij Erikssen. Kunnen de buitenspeler en back elkaar goed aanvoelen.. Kunnen de genoemde verdedigers met een half veld in de rug wel het niveau aan, kunnen die wel inschuiven.. Ik hoor iedereen alleen maar namen noemen, maar niemand die eens concreet roept waarom?? Mee eens! Daar tegenover staat wel dat Ajax bij echt goede spelers (Strootman, Mertens) vaak te laat is of het op een half miljoen laat schieten |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 21:33 schreef echte ajaxfan! het volgende:[..] Mee eens! Daar tegenover staat wel dat Ajax bij echt goede spelers (Strootman, Mertens) vaak te laat is of het op een half miljoen laat schieten En waarom hadden die het wel gered?? Kan Strootman in zijn eentje de controleur zijn?? Kunnen die tegen de druk bij Ajax?? Mertens vind ik nu trouwens niet zo bijzonder hoor, starte goed maar zakte aardig weg |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 21:25 schreef remco k het volgende:[..] Koppers kan prima spelen als Boilesen er niet bij is, met Vertonghen daarnaast doet hij het prima.. Het woord pas lastig als je iedereen mist zoals de afgelopen week is het natuurlijk onmogelijk om een goede defensie op te stellen.. Dat redden ze niet eens bij een Barcelona, ook die hebben een groot probleem als ze 4 blessures achterin hebben Het gaat er gewoon om dat de bepalende spelers zoals Janssen en Vertonghen niet thuisgeven. Bij Barcelona vallen ze niet zo ver terug... |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
quote: Bij bArca blijven ze in ieder geval een herkenbaar spelletje spelen. Bij Ajax zakt het allemaal wel heel erg weg en vraag ik me soms wel eens af....wat doen ze doordeweeks op de training??? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 21:36 schreef echte ajaxfan! het volgende:[..] Bij bArca blijven ze in ieder geval een herkenbaar spelletje spelen. Bij Ajax zakt het allemaal wel heel erg weg en vraag ik me soms wel eens af....wat doen ze doordeweeks op de training??? Dat bedoeld Cruyff nu....de Ajaxjeugd van nu mist vaak de nodige basistechnieken....het doel van Cruyff is heel eenvoudig het niveau om hoog krikken van de jeugd zodat ze moeiteloos invallen...daar zijn ze helaas bij Feyenoord om dit moment verder mee... |
|
|
|
|
yngwie
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 21:36 schreef echte ajaxfan! het volgende:[..] Bij bArca blijven ze in ieder geval een herkenbaar spelletje spelen. Bij Ajax zakt het allemaal wel heel erg weg en vraag ik me soms wel eens af....wat doen ze doordeweeks op de training??? bij Barca spelen zo'n beetje iedere week dezelfde spelers. krijg je automatisme. En er loopt ene Messi. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Zou je toch echt een aantal wedstrijden van begin dit seizoen moeten terugkijken en ook de laatste tijd, de verdediging daar is ook niet meer dan dramatisch te noemen als de eerste 4 er niet zijn.. Barca heeft het geluk dat alle spelers wel weten hoe ze vooruit moeten verdedigen, daardoor komen ze achterin niet zoveel onder druk te staan, iedere keer dat dit wel gebeurt is het net een gatenkaas.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 21:44 schreef yngwie het volgende:[..] bij Barca spelen zo'n beetje iedere week dezelfde spelers. krijg je automatisme. En er loopt ene Messi. Dat is dit seizoen zeker niet waar.. Ook Barca wordt geteisterd met blessures.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 21:44 schreef yngwie het volgende:[..] bij Barca spelen zo'n beetje iedere week dezelfde spelers. krijg je automatisme. En er loopt ene Messi. Als je de Ajax jeugd van nu met de Barcelona jeugd vergelijkt denk ik wel dat er wezelijk verschil in kwaliteit is... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 21:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Als je de Ajax jeugd van nu met de Barcelona jeugd vergelijkt denk ik wel dat er wezelijk verschil in kwaliteit is... We zullen het gaan zien komende week.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ja ik ben benieuwd... |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
Morgen een belangrijke dag! |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
|
|
|
yngwie
|
|
|
quote: maar Barca heeft betere spelers op de bank dan Ajax |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: En speelt ook tegen VEEL betere tegenstanders dan Ajax. |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
quote: Uitspraak rechtzitting. Is toch cruciaal over hoe het verder gaat! De boel moet weer vlot getrokken worden. Nu gebeurd er niks! |
|
|
|
|
yngwie
|
|
|
quote: klopt, maar niet relevant |
|
|
|
|
uitnoord
|
|
|
als we nu eerst de vuilnis eens in de container gooien en zien wat we over houden en dan eens gaan inventariseren betreffende een aankoop, misschien dat we dan een team creeeren, op dit moment is niets zeker, alleen dat we giga lopen te kloten, Vermeer weg, Cillisen in het goal, Blind,v.d. Wiel, Enoh, de Jong, Anita en onze kersverse pingelindiaan Ebecilio de laan uit en opvullen met de toch aardige spelers die we uit de jeugd hebben en dan zien of er naast ons revaliderende mensen nog posities zijn die we kunnen opvullen door een eventuele aankoop, de Boer kan dan misschien op cursus bij gert jan Verbeek en zien hoe hij de spelers onder de duim houd, |
|
|
|
|
yngwie
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 22:08 schreef echte ajaxfan! het volgende:[..] Uitspraak rechtzitting. Is toch cruciaal over hoe het verder gaat! De boel moet weer vlot getrokken worden. Nu gebeurd er niks! ander topic |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Natuurlijk wel relevant.. Waarom niet?? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 21:31 schreef remco k het volgende:[..] Omdat veel van die spelers ons niveau en systeem gewoon niet aankunnen.. Iedereen ropet dat een buitenspeler die 1 leuke actie maakt naar Ajax moet komen.. Maar kan zo'n persoon ook op balbezit spelen, kan die ook vooruit druk zetten, kan die vooruit verdedigen, kan die jagen, verdedigt die mee, is het een buitenspeler die buitenlangs gaat met een voorzet of iemand die binnendoor gaat, pas een linksbuiten wel bij Jannssen, en rechtsbuiten wel bij Erikssen. Kunnen de buitenspeler en back elkaar goed aanvoelen.. Kunnen de genoemde verdedigers met een half veld in de rug wel het niveau aan, kunnen die wel inschuiven.. Ik hoor iedereen alleen maar namen noemen, maar niemand die eens concreet roept waarom?? Gewoon helemaal NIETS kopen. Als de ziekenboeg leeg raakt kunnen we 1 of 2 jong-AJAX spelers inpassen en die worden dan ook automatisch sterker/beter. Op die manier selecteer je door. En als er dan toch gekocht moet worden, dan zou dat in mijn ogen iemand die ervaring heeft moeten zijn voor de plaats van van der WIEL of Verthongen of eventueel het middenveld |
|
|
|
|
yngwie
|
|
|
quote: we hadden het over het systeem wat Barca speelt. Ook al zijn er spelers geblesseerd dan worden die door de reserve spelers moeiteloos ingepast in het team. Behalve als een Iniesta of Xavi uitvalt.Die zijn niet te vervangen. Messi uiteraard ook, maar die jongen schijnt nooit geblesseerd te zijn. De Nederlandse competitie is natuurlijk zwakker. Maar het blijkt nu dat Ajax ook voor deze competitie geen noemenswaardige vervangers heeft. Hoewel het nu wel extreem is met zoveel geblesseerden |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 21:09 schreef remco k het volgende:[..] Dat is inderdaad een hele belangrijke positie die nu extreem slecht bezet is met Enoh, en dat is niet omdat Enoh niet goed genoeg is, maar omdat hij simpelweg niet in dit systeem past. Ajax wil met 1 controleur spelen ala Barcelona, en daar is de positie van Busquets echt een van de belangrijkste van het elftal. Wie zou je daar willen zien spelen dan die ook nog eens haalbaar zou zijn.. Persoonlijk denk ik dat Maduro een optie zou kunnen zijn, die is ervoor geschikt en heeft een aflopend contract. Ik zal wel voor gek worden verklaart maar ik vind Clasie(ja komt nooit) echt een fenomeen. Die jongen levert strijdt en kan ook nog eens goed voetballen. Zo'n speler heeft DIT Ajax nodig. Maduro heeft niet mijn voorkeur. Ik blijf het een slappe zak vinden. Als ik aan hedwiges denk krijg ik meteen weer het beeld voor mij van de berkerwdstrijd tegen Roda. Hij heeft dus niet MIJN voorkeur. Verder zou ik nog steeds Douglas proberen te halen. Hij is transfervrij en volgens mij valt het met de belangstelling best mee. Voorin met Narsingh(Waarom wacht men nu weer met hem??!!!. Nu gewoon alsnog halen voor de zomer) erbij zou je klaar zijn. Voor de linksback wellicht Poulsen want met alleen Boilessen is de spoeling te dun. Ik hoor hier steeds dat die onhaalbaar is en die gaat daar naar toe. Als we gvd niks proberen zal je er nooit achterkomen!! Wie had destijds verwacht dat japie stam zou komen?????? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 21:33 schreef echte ajaxfan! het volgende:[..] Mee eens! Daar tegenover staat wel dat Ajax bij echt goede spelers (Strootman, Mertens) vaak te laat is of het op een half miljoen laat schieten Strootman en Mertens hebben 18 miljoen gekost. Wij halen Boerrigter voor veeeel minder en die is, mits fit, niks minder dan die vervelende belgische smurf |
|
|
|
|
Ajax-Fan020
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 18:34 schreef remco k het volgende:[..] Inderdaad, en een Fisher die vanaf links speelt, een Lukoki, de Sa en meer van dat soort gasten.. nee hoor er moeten twee goede buitenspelers staan, als er daar 1 van vertrekt moet er een nieuwe komen, maar de bank heb ik liever jeugdspelers voor die twee plekken, Ozbiliz vind ik trouwens heerlijk om naar te kijken, als hij de ontwikkeling gaat doormaken waarvan ik denk dat hij die kan maken, dan hebben we daar een heel mooi diamantje aan. Remco, jij wilt alleen maar jeugdspelers. Je moet nu toch ook wel inzien dat we het alleen met jeugdspelers als 2e keus niet redden, anders deden we het op dit moment wel iets beter. Er zullen hier en daar 2 basiswaardige spelers tegen elkaar moeten concurreren zodat je altijd een goede vervanger hebt en dan kun je altijd nog jeugdspelers brengen. |
|
|
|
|
Ajax-Fan020
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 21:25 schreef remco k het volgende:[..] Koppers kan prima spelen als Boilesen er niet bij is, met Vertonghen daarnaast doet hij het prima.. Het woord pas lastig als je iedereen mist zoals de afgelopen week is het natuurlijk onmogelijk om een goede defensie op te stellen.. Dat redden ze niet eens bij een Barcelona, ook die hebben een groot probleem als ze 4 blessures achterin hebben Het gaat er gewoon om dat de bepalende spelers zoals Janssen en Vertonghen niet thuisgeven. Ben het met je eens dat er door de aantallen blessures ook een topclub als Barcelona het ook moeilijk zou krijgen. Maar je ziet dat het wel kan gebeuren dus moet je hierop voorbereid zijn en dan heb je maar een speler van enkele miljoenen op de bank zitten maar die is wel van een waardig niveau. Ook als je zoveel wedstrijden in een jaar speelt moet je af en toe iemand rust kunnen geven en dan moet er wel meteen iemand staan met alleen jeugd spelers ga je dit niet redden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 22:23 schreef yngwie het volgende:[..] we hadden het over het systeem wat Barca speelt. Ook al zijn er spelers geblesseerd dan worden die door de reserve spelers moeiteloos ingepast in het team. Behalve als een Iniesta of Xavi uitvalt.Die zijn niet te vervangen. Messi uiteraard ook, maar die jongen schijnt nooit geblesseerd te zijn. De Nederlandse competitie is natuurlijk zwakker. Maar het blijkt nu dat Ajax ook voor deze competitie geen noemenswaardige vervangers heeft. Hoewel het nu wel extreem is met zoveel geblesseerden Xavi en Iniesta worden makkelijker vervangen dan Alves, Puyol Pique en Abidal..
Zodra een ploeg als Barcelona 5 of 6 spelers moet inpassen loopt dat ook voor geen meter.. Dat kon je de afgelopen weken duidelijk zien. Ajax heeft prima vervangers als er 1 of 2 geblesseerd zijn, worden dat er meer heeft Ajax een probleem net zoals iedere ploeg in de wereld dat probleem dan heeft. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 23:48 schreef Brandje het volgende:[..] Ik zal wel voor gek worden verklaart maar ik vind Clasie(ja komt nooit) echt een fenomeen. Die jongen levert strijdt en kan ook nog eens goed voetballen. Zo'n speler heeft DIT Ajax nodig. Maduro heeft niet mijn voorkeur. Ik blijf het een slappe zak vinden. Als ik aan hedwiges denk krijg ik meteen weer het beeld voor mij van de berkerwdstrijd tegen Roda. Hij heeft dus niet MIJN voorkeur. Ik vind Clasie ook een goede speler, een fenomeen vind ik wat ver gaan, maar ik denk niet dat dit de geschikte speler is voor op die positie. Vergeet niet dat Feyenoord met twee controlerende spelers speelt zonder bal en dat Ajax probeert druk te zetten met twee aanvallende middenvelders (lukt nu overigens voor geen meter maar dat terzijde)
Zal de kleine Clasie goed genoeg zijn om in zijn eentje de controlerende middenvelder te zijn??
Zoals je trouwens al zei echt een geweldige voetballer, maar zal ie nooit in een Ajax shirt spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 23:58 schreef Ajax-Fan020 het volgende:[..] Remco, jij wilt alleen maar jeugdspelers. Je moet nu toch ook wel inzien dat we het alleen met jeugdspelers als 2e keus niet redden, anders deden we het op dit moment wel iets beter. Er zullen hier en daar 2 basiswaardige spelers tegen elkaar moeten concurreren zodat je altijd een goede vervanger hebt en dan kun je altijd nog jeugdspelers brengen. Nee dat wil ik helemaal niet, heb ik ook nog nooit gezegd. |
|
|
|
|
amsterdam123
|
|
|
waarom zou ajax 20 mil gaan uit geven voor spellers nu die 4 raaren mensen byna weg zijn gaat ajax gewoon weer de goede kant op en handelen ze weer zo als vroeger want wat er nu zit is echt om te janke blind die is gewoon echt blind zijn naam liegt niet over hem en sturkenboom die hadden ze nooit moete hallen want dat is gewoon het paardje van tenhaven en die anderen lui echt om van te kotsen |
|
|
|
|
amsterdam123
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 februari 2012 - 22:20 schreef remco k het volgende:[..] Xavi en Iniesta worden makkelijker vervangen dan Alves, Puyol Pique en Abidal.. Zodra een ploeg als Barcelona 5 of 6 spelers moet inpassen loopt dat ook voor geen meter.. Dat kon je de afgelopen weken duidelijk zien. Ajax heeft prima vervangers als er 1 of 2 geblesseerd zijn, worden dat er meer heeft Ajax een probleem net zoals iedere ploeg in de wereld dat probleem dan heeft. dit is niet hellemaal waar wat je zeg de boer zet niet de juiste spellers er voor in de plek want hy zet de jong in de spits en de jong is gewoon geen spits en jansen die kan gewoon echt niet meer voetballen of hy het er gewoon geen zin meer in maar ik denk als de boer anderen mensen is de kans gaf en niet telkens jansen en de jong en vermeer dat ajax nu veel hooger hat gestaan |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 06 februari 2012 - 18:17 schreef remco k het volgende:[..] Inderdaad man, en dan hebben we weer dusdanig veel aankopen op de bank zitten dat de jeugd helemaal geen kans meer krijgt.. Welke jeugd? Die knoeiers zoals inmbecilio en ozbiliz? |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
Eerst grote schoonmaak houden van ajax-onwaardige spelers. Dan haal je Narsingh en Tadic maar mooi op! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Naast het feit dat we
A) vast zitten aan contracten B) er hoogstwaarschijnlijk een stuk minder geld zal binnenkomen komend seizoen (mislopen CL)
verwacht ik dat, mocht er uberhaupt al een speler worden aangetrokken, het bij 1 blijft.
Tenzij er basiskrachten verkocht worden zoals en Vertonghen, vd Wiel etc..
Toch zitten er spelers op de bank die normaal gesproken te kort komen voor Ajax 1 :
- Ebecilio - Blind
Zowel Lodeiro als Ozbilliz hebben mij nog niet weten te bekoren, en zijn voor mij niets meer en minder dan twijfelgevalletjes.
Van Rhijn heeft ondanks de 2 nederlagen, mij een goede indruk achter gelaten. En ook Koppers deed het zeer behoorlijk.
Nee, ik denk dat we niet al te veel kunnen en mogen verwachten wat betreft het aantrekken van nieuwe spelers. Simpelweg omdat er een stuk minder Euros binnen komen dan op dit moment het geval is geweest door het spelen van de CL. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 februari 2012 - 22:24 schreef remco k het volgende:[..] Ik vind Clasie ook een goede speler, een fenomeen vind ik wat ver gaan, maar ik denk niet dat dit de geschikte speler is voor op die positie. Vergeet niet dat Feyenoord met twee controlerende spelers speelt zonder bal en dat Ajax probeert druk te zetten met twee aanvallende middenvelders (lukt nu overigens voor geen meter maar dat terzijde) Zal de kleine Clasie goed genoeg zijn om in zijn eentje de controlerende middenvelder te zijn?? Zoals je trouwens al zei echt een geweldige voetballer, maar zal ie nooit in een Ajax shirt spelen. Ik vind de termen controleur en aanvallende middenvelders ook zoiets.... Kijk naar het Ajax onder Van Gaal. Middenveld was Litmanen, Ronald de Boer en Davids. Daar had je helemaal geen controleur. De Boer speelde echt als rechtshalf. Davids echt als linkshalf en Jari ervoor. Nu worden spelers meteen weer in een hokje gedrukt. Het moet een wisselwerking zijn. Neem bijvoorbeeld Nigel de Jong bij Oranje. Die speelt echt als controleur. Voegt daarom helemaal niks toe. Een middenvelder moet kunnen aanvallen EN verdedigen. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op woensdag 08 februari 2012 - 09:36 schreef Brandje het volgende:[..] Ik vind de termen controleur en aanvallende middenvelders ook zoiets.... Kijk naar het Ajax onder Van Gaal. Middenveld was Litmanen, Ronald de Boer en Davids. Daar had je helemaal geen controleur. De Boer speelde echt als rechtshalf. Davids echt als linkshalf en Jari ervoor. Nu worden spelers meteen weer in een hokje gedrukt. Het moet een wisselwerking zijn. Neem bijvoorbeeld Nigel de Jong bij Oranje. Die speelt echt als controleur. Voegt daarom helemaal niks toe. Een middenvelder moet kunnen aanvallen EN verdedigen. Je gaat nu het AJAX van 95-96 vergelijken met nu? Ook in de andere linies stonde wat betere spelers volgens mij. Dan is het ook makkelijker voetballen als je zelf 80% bb hebt natuurlijk en zeker als je weet dat je een keeper hebt die WEL ballen tegen kan houden en verdedigers hebt die ook mee kunnen voetballen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Niks mis mee zolang ze maar niet in een compleet jeugdelftal spelen. Overigens zijn er ook nog andere jongens in de jeugd dan de twee spelers die je noemt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 08 februari 2012 - 09:36 schreef Brandje het volgende:[..] Ik vind de termen controleur en aanvallende middenvelders ook zoiets.... Kijk naar het Ajax onder Van Gaal. Middenveld was Litmanen, Ronald de Boer en Davids. Daar had je helemaal geen controleur. De Boer speelde echt als rechtshalf. Davids echt als linkshalf en Jari ervoor. Nu worden spelers meteen weer in een hokje gedrukt. Het moet een wisselwerking zijn. Neem bijvoorbeeld Nigel de Jong bij Oranje. Die speelt echt als controleur. Voegt daarom helemaal niks toe. Een middenvelder moet kunnen aanvallen EN verdedigen. Ben ik mee eens, maar de Boer wil zo spelen, dus zul je dat soort spelers moeten hebben.. |
|
|
|