BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Bestuurscrisis kan nog lang gaan duren.

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - dinsdag 07 februari 2012 - 19:49   quote  deeplink  
Hoop onduidelijkheid: 'Vereniging moet BAVA anders uitschrijven'
07-02-12

Mag de BAVA wel of niet gecanceld worden? Dat is de vraag waar juristen en advocaten zich dinsdagmiddag over buigen. Peter Wakkie staat namens AFC Ajax N.V. lijnrecht tegenover het bedrijf Baker & McKenzie. Volgens Wakkie mag de BAVA van vrijdag wel geannuleerd worden, volgens Baker & McKenzie niet.
AjaxF-side.NL
AjaxShowtime.com belde Harro Knijff van De Brauw, Blackstone en Westbroek-advocaten dinsdagmiddag om uitleg te vragen.

Meneer Knijff. Er is onduidelijkheid over het wel dan niet cancelen van de BAVA. Weet u hoe het zit?

'Een vergadering die je uitschrijft kan je intrekken. De vergadering is uitgeschreven door de RvC en de directie. Het punt is dat het vonnis van de Haarlemse voorzieningsrechter eistte dat er een agendapunt zou komen waarin men zich zou uitlaten over de RvC. Echter, dit vonnis is vernietigt door het Hof vandaag. De vraag is of er nog voldoende grondslag is voor dat agendapunt en of Ajax dus nog verplicht is om dat uit te schrijven'.

Wat als Wakkie en de zijnen woensdag besluiten de BAVA te annuleren?

'Dan zullen de aandeelhouders, dus de vereniging met als bestuursorgaan de bestuursraad, een aandeelhoudersvergadering moeten uitschrijven. Hiervoor staan wel 60 dagen. Dat betekent dat de RvC dan nog 60 dagen blijft zitten'.

bron
remco k
 remco k - dinsdag 07 februari 2012 - 19:50   quote  deeplink  
Zoals ik dus al wel dacht, de RVC is nog lang niet uitgespeeld en het zou me dan ook verbazen als ze deze week wel opstappen..
echte ajaxfan!
 echte ajaxfan! - dinsdag 07 februari 2012 - 19:55   quote  deeplink  
Waar ze eerst nog vol konden houden dat ze het in het belang van Ajax deden, kunnen ze nu toch niet meer volhouden om te blijven zitten? Willen ze dat er doden gaan vallen of zo? Wat drijft deze mensen..? Iedereen wil ze weg hebben....zelfs de rechter en toch blijven zitten? Ik denk dat ze vrijdag gewoon door laten gaan en daarna opstappen.
Herman1983
 Herman1983 - dinsdag 07 februari 2012 - 20:17   quote  deeplink  
Mij zal niks meer verbazen. Overigens, als ze het met een omweg alsnog weer gaan proberen, dan kun je als Van Gaal zijnde toch ook snappen dat inmiddels elk draagvlak voor je komst verdwenen is? Maar ook dat zou me niks verbazen, als Louis doodleuk aan de slag gaat als ze hem via een omweg toch binnen krijgen.
Die Sturkenboom zal als interim ook wel weer blijven zitten...
alibabba
 alibabba - dinsdag 07 februari 2012 - 20:22   quote  deeplink  
Die ELLENDELINGEN maken zich zó belachelijk dat ze de rest van hun leven met de nek worden aangekeken..die gaan door tot het bittere einde tot heel het land ze uitkotst....het kan niet anders dat er mensen binnen Ajax zitten die buiten Ajax via Ajax enorm veel geld verdienen..dat willen ze niet zomaar uit handen geven, maar ze gaan voor de bijl. Dan zitten we weer met Hennie HenniKs opgescheept....het gaat maar door en door...dus het kan idd nog lang gaan duren..
yngwie
 yngwie - dinsdag 07 februari 2012 - 20:34   quote  deeplink  
Ten Have en co, ze hebben gegokt en verloren. Lijkt me sterk dat ze nog door gaan. Dus daar hebben we geen last van. De vraag is of de rest bij Ajax nu achter Cruijff gaat staan. That's the question. Maar het ziet er wel gunstig uit voor het kamp Cruijff.
Subaru
 Subaru - dinsdag 07 februari 2012 - 21:01   quote  deeplink  
Als ze weer opnieuw willen proberen van gaal aan te stellen zal dat niet lukken want cruijf zal tegen stemmen en om zoiets te benoemen heb je steun nodig van alle rvc leden en niet een paar dus mij lijkt dat het over en uit is met die rotzooi daar
Herman1983
 Herman1983 - dinsdag 07 februari 2012 - 21:09   quote  deeplink  
Een meerderheid is genoeg Cruiff mag wat hun betreft dus best tegen stemmen...
Ajx
 Ajx - dinsdag 07 februari 2012 - 21:15   quote  deeplink  
Ze zullen het spel zo goed mogelijk blijven spelen, alleen ze rekken al tijden en ze gaan echt weg vrijdag, dat gevoel heb ik gewoon!! Het komt goed!!!! Maar kan dat ook wel zo kort voor de vergadering zelf?? Het zou op minder dan 2 dagen zijn!!
remco k
 remco k - dinsdag 07 februari 2012 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 februari 2012 - 21:01 schreef Subaru het volgende:
Als ze weer opnieuw willen proberen van gaal aan te stellen zal dat niet lukken want cruijf zal tegen stemmen en om zoiets te benoemen heb je steun nodig van alle rvc leden en niet een paar dus mij lijkt dat het over en uit is met die rotzooi daar
Als dat zo was zou het een uitgemaakte zaak zijn, enkel zit je helaas fout, het gaat namelijk niet om alle stemmen, maar om een meerderheid aan stemmen..
baco74
 baco74 - woensdag 08 februari 2012 - 00:18   quote  deeplink  
Ajax-Showtime.com meldt uit monde van Sjoerd Mossou (Algemeen Dagblad).

De RvC (Raad van Commissarissen) van Ajax bereidt momenteel haar aftocht voor. Dat meldde AD-journalist en columnist Sjoerd Mossou dinsdagavond tijdens Pauw en Witteman.

Volgens de bronnen van Mossou wil de voltallige RvC Ajax binnen een paar dagen verlaten. Dit zou men onder meer doen om de eer aan zichzelf te kunnen houden en te vermijden dat men aanstaande vrijdag op de BAVA (bijzondere aandeelhouders vergadering Ajax) de laan uitgestuurd wordt.

In dat geval mag de rechtbank immers een nieuwe RvC aanstellen, buiten de macht van Ajax om. Indien er een RvC buiten de macht van de club zelf samengesteld wordt dreigt hoofdsponsor AEGON het contract met Ajax te verbreken en zal Ajax miljoenen mislopen.

Zal dan voor het eerst zijn dat deze 4, iets beslissen in het belang van ons aller Ajax
of zullen ze bang zijn voor de financiele gevolgen, die na de uitspraak op hun te verhalen valt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 februari 2012 door baco74 --
ijsfijn
 ijsfijn - woensdag 08 februari 2012 - 10:38   quote  deeplink  
wat ik apart vind is de stelling van AEGON. waarom zouden hun het contract op willen zeggen als de rechtbank RVC aanstelt? wat hebben hun daar nu voor baat bij?
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - woensdag 08 februari 2012 - 10:43   quote  deeplink  
Mocht Ten Have hiermee door blijven gaan dan verwacht ik dat er binnenkort een gek opstaat en hem voor zijn kop schiet.
En nee daar zou ik niet rouwig om zijn.
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 08 februari 2012 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 februari 2012 - 10:38 schreef ijsfijn het volgende:
wat ik apart vind is de stelling van AEGON. waarom zouden hun het contract op willen zeggen als de rechtbank RVC aanstelt? wat hebben hun daar nu voor baat bij?
Zowel Aegon als Adidas hebben al lang laten weten Ajax 'trouw' te blijven. Ongeacht wat de rechter zou hebben besloten gister.

Wat ik me wel afvraag; Is er een termijn voor het 'cancelen' van een BAVA?

Ik kan me goed voorstellen dat de aandeelhouders hier niet al te blij mee zullen zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 februari 2012 door Booya4Afca --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 08 februari 2012 - 10:54   quote  deeplink  
IN HET BELANG VAN AJAX***

Ten Have & Co. incl Sturkenboom& Co

NU OPROTTEN en NOOIT meer terug. Voor het te laat is....

dit is geen dreigement, maar een waarschuwing; DIKKE GELE KAART!!!
soccer
 soccer - woensdag 08 februari 2012 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 februari 2012 - 10:43 schreef AFCA MARCO het volgende:
Mocht Ten Have hiermee door blijven gaan dan verwacht ik dat er binnenkort een gek opstaat en hem voor zijn kop schiet.
Dat zegt dan genoeg over je geestelijke vermogens.
Brandje
 Brandje - woensdag 08 februari 2012 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 februari 2012 - 19:50 schreef remco k het volgende:
Zoals ik dus al wel dacht, de RVC is nog lang niet uitgespeeld en het zou me dan ook verbazen als ze deze week wel opstappen..
Die zijn wel degelijk uitegspeeld. Niet als ze willen blijven zieken maar ze weten dat het nooit meer kunnen winnen van JC, ASD, trainers op de toekomst, ledenraad, supporters, publieke opinie. Ze staan echt helemaal alleen binnen de club.
Ik denk dat ze voor de BAVA zelf opgestapt zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 februari 2012 door Brandje --
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 08 februari 2012 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 februari 2012 - 11:10 schreef Brandje het volgende:

[..]

Die zijn wel degelijk uitegspeeld. Niet als ze willen blijven zieken maar ze weten dat het nooit meer kunnen winnen van JC, ASD, trainers op de toekomst, ledenraad, supporters, publieke opinie. Ze staan echt helemaal alleen binnen de club.
Inderdaad, en al helemaal nu beide sponsoren de club trouw blijven.
baco74
 baco74 - woensdag 08 februari 2012 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 februari 2012 - 10:43 schreef AFCA MARCO het volgende:
Ik wel.

Ik vind het nogal een opruiende post van je Marco, zonde en niet nodig.

Ajax gaat me aan me hart en een persoon als Ten Have doet met zijn manier van werken dat hart pijn.
Ik ben er alleen altijd rouwig om als iemand door zijn kopgeschoten word, heeft verder geen uitleg nodig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 februari 2012 door baco74 --
Pietje
 Pietje - woensdag 08 februari 2012 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 februari 2012 - 12:46 schreef baco74 het volgende:

[..]

Ik wel.

Ajax gaat me aan me hart en een persoon als Ten Have doet met zijn manier van werken dat hart pijn.
Ik ben er alleen altijd rouwig om als iemand door zijn kopgeschoten word, heeft verder geen uitleg nodig.
Helemaal mee eens!
MBB
 MBB - woensdag 08 februari 2012 - 12:57   quote  deeplink  
Laten we hopen dat de RVC eindelijk eens verstandig gaat doen, en uit zichzelf zal opstappen... Dan kunnen we eindelijk verder gaan en voortbouwen. Dat hebben we nu meer dan ooit tevoren nodig!
Cyprioot
 Cyprioot - woensdag 08 februari 2012 - 13:07   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik wel.

+1, ik vind die Ten Have ook een klootzak, maar dood schieten, om voetbal, mijn hemel, dat gaat veel te ver. Die man heeft jonge kinderen, kan jou het schelen joh dat die zonder vader opgroeien, als Ajax maar wint ...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 februari 2012 door Cyprioot --
remco k
 remco k - woensdag 08 februari 2012 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 februari 2012 - 11:10 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik hoop zo dat je gelijk krijgt..
remco k
 remco k - woensdag 08 februari 2012 - 19:00   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik wel.

+1..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Bestuurscrisis kan nog lang gaan duren.

0.0048229