|
uitnoord
|
|
|
Ajax kent tot op heden een zeer teleurstellend seizoen. De regerend landskampioen staat op een zesde plaats en kampt met een grote blessuregolf. Doelman Kenneth Vermeer baalt van de matige prestaties van de Amsterdammers. "Ik had ons als team hoger ingeschat dit seizoen."
De blessuregolf waar Ajax momenteel mee te maken heeft is ongekend, realiseert ook Vermeer zich. Tegen FC Utrecht vormden Dico Koppers, Daley Blind, Ricardo van Rhijn en Vurnon Anita de defensie. "Dat was extreem, ik denk de jongste verdediging ooit. Dan ben je constant bezig met coachen. Het is anders dan met Jan Vertonghen of Toby Alderweireld voor je."
"Die hebben maar een paar woorden nodig. Toch denk ik dat we tegen Utrecht als team hebben gefaald", aldus Vemeer, die niet vindt dat hij een fout maakte bij de eerste tegentreffer. "Ik vond dat geen fout. Ik tik die bal weg, maar zie niet wat er achter mijn rug gebeurt en plotseling staat hij daar. Geloof me, als ik die bal kon klemmen, had ik het heus wel gedaan."
was het niet Vermeer zelf die nogal noncheland omging met bepaalde situaties, verkeerde inschattingen etc. Vermeer zoekt nu een zondebok voor zijn misstappen en geeft de jonkies de schuld, hier blijkt dat hij dus niet kapabel genoeg is |
|
|