BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: UEFA maakt A-lijst en B-lijst bekend. (Europa League)

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Grasmaaier
 Grasmaaier - zondag 12 februari 2012 - 14:43   quote  deeplink  
AjaxF-side.NL:

A-lijst: Kenneth Vermeer, Jasper Cillessen, Jeroen Verhoeven, Gregory van der Wiel, Toby Alderweireld, Jan Vertonghen, Vurnon Anita, Andre Ooijer, Nicolai Boilesen, Daley Blind, Eyong Enoh, Christian Eriksen, Siem de Jong, Theo Janssen, Nicolas Lodeiro, Thulani Serero, Ismail Aissati, Mats Rits, Miralem Sulejmani, Kolbeinn Sigthorsson, Lorenzo Ebecilio, Dimitri Bulykin, Derk Boerrigter, Mounir El Hamdaoui en Viktor Fischer.

B-lijst: Hahn, Ruben Ligeon, Stefano Denswil, Joeri De Kamps, Dico Koppers, Aras Ozbiliz, Ricardo Van Rhijn, Jody Lukoki, Yener Arica, Davy Klaassen en Lesley de Sa.

De A-lijst bestaat uit 25 spelers, waarvan de criteria zijn 8 Nederlanders en 4 zelf opgeleide mensen.
Grasmaaier
 Grasmaaier - zondag 12 februari 2012 - 14:44   quote  deeplink  
Wat mij opvalt is dat Viktor Fischer op de A-lijst staat. Iemand die dat kan uitleggen?
Sander111
 Sander111 - zondag 12 februari 2012 - 14:51   quote  deeplink  
Wat mij opvalt is dat Aras Özbiliz op de B-lijst staat, terwijl hij gister in de basis startte en de wedstrijd uitgespeeld heeft!
Grasmaaier
 Grasmaaier - zondag 12 februari 2012 - 14:57   quote  deeplink  
Denk dat ik het trouwens al wel weet.. Mats Rits en Viktor Fischer mogen niet op de B-lijst omdat het geen spelers uit eigen kweek zijn.
baco74
 baco74 - zondag 12 februari 2012 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2012 - 14:51 schreef Sander111 het volgende:
Wat mij opvalt is dat Aras Özbiliz op de B-lijst staat, terwijl hij gister in de basis startte en de wedstrijd uitgespeeld heeft!
quote:
Op zondag 12 februari 2012 - 14:44 schreef Grasmaaier het volgende:
Wat mij opvalt is dat Viktor Fischer op de A-lijst staat. Iemand die dat kan uitleggen?
Zoals de openings-post ook meldt: De A-lijst bestaat uit 25 spelers, waarvan de criteria zijn 8 Nederlanders en 4 zelf opgeleide mensen.
Wat betekend dat de A-lijst niet louter uit eerste-elftal spelers bestaat noch de B-lijst uit reserve-spelers.
Door de criteria die de UEFA stelt zorgt het ervoor dat die spelers een beetje verspreid worden,
is voor ons Ajax niet zo'n ramp maar voor clubs met veel buitenlandse aankopen die daar zelden tot nooit in de jeugd hebben gespeeld wel.
46ajaxio
 46ajaxio - zondag 12 februari 2012 - 15:13   quote  deeplink  
Het is inderdaad wel opvallend dat Victor Fischer op de A-lijst staat terwijl Frank al heeft aangegeven dat hij het nog te vroeg vindt om hem bij de A-selectie te halen.HIj wil hem dit jaar kennelijk nog niet in het diepe gooien en hem laten rijpen in de A1 en volgend seizoen direct bij de A-selectie.Dus Grasmaaier ik snap het ook niet helemaal, mar er zal ongetwijfeld een reden voor zijn,misschien dat iemand anders het wel weet????Wat Aras betreft, die speelt momenteel beter, of minder slecht, dan de andere buitenspelers en kan Mickey op links spelen. afwisselend met Aras.
baco74
 baco74 - zondag 12 februari 2012 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2012 - 15:13 schreef 46ajaxio het volgende:
Het is inderdaad wel opvallend dat Victor Fischer op de A-lijst staat terwijl Frank al heeft aangegeven dat hij het nog te vroeg vindt om hem bij de A-selectie te halen.HIj wil hem dit jaar kennelijk nog niet in het diepe gooien en hem laten rijpen in de A1 en volgend seizoen direct bij de A-selectie.Dus Grasmaaier ik snap het ook niet helemaal, mar er zal ongetwijfeld een reden voor zijn,misschien dat iemand anders het wel weet????Wat Aras betreft, die speelt momenteel beter, of minder slecht, dan de andere buitenspelers en kan Mickey op links spelen. afwisselend met Aras.
A-lijst en B-lijst zegt nix over basis-/reservespeler en omdat je 35 spelers mag inschrijven, als je dan spelers als Fischer daar niet bijzet dan blijft er weing over.....B-junioren dan maar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 februari 2012 door baco74 --
46ajaxio
 46ajaxio - zondag 12 februari 2012 - 15:39   quote  deeplink  
Ja dat begrijp ik Baco, maar waarom zet je hem dan niet op de B-lijst of is dit een hele domme vraag??? Je zou bv van Rhijn op de Alijst kunnen zetten.Ik heb het niet ovr B-junioren,maar A-junioren die tege selectie aanzitten.
baco74
 baco74 - zondag 12 februari 2012 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2012 - 15:39 schreef 46ajaxio het volgende:
Ja dat begrijp ik Baco, maar waarom zet je hem dan niet op de B-lijst of is dit een hele domme vraag??? Je zou bv van Rhijn op de Alijst kunnen zetten.Ik heb het niet ovr B-junioren,maar A-junioren die tege selectie aanzitten.
Het zal om het even zijn, feit is dat De Boer ze beide mag gebruiken en de A lijst al voldoet aan 8 Nederlandse spelers,
anders zou ik het ook niet weten.
46ajaxio
 46ajaxio - zondag 12 februari 2012 - 18:27   quote  deeplink  
Dat is me duidelijk dat De Boer uit beide lijsten mag putten.Misschien heeft het te maken dat het een aankoop is, anders zou ik het ook niet weten maar hij zal er wel een verklaring voor hebben.Een andere vraag: hebben de eerste 6 recht op europaleuqueplaatsen of de eerste 5.Wie weet dat????????????????
baco74
 baco74 - zondag 12 februari 2012 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2012 - 18:27 schreef 46ajaxio het volgende:
Dat is me duidelijk dat De Boer uit beide lijsten mag putten.Misschien heeft het te maken dat het een aankoop is, anders zou ik het ook niet weten maar hij zal er wel een verklaring voor hebben.Een andere vraag: hebben de eerste 6 recht op europaleuqueplaatsen of de eerste 5.Wie weet dat????????????????
351hjt4.jpg
Bron: Wikipedia
46ajaxio
 46ajaxio - zondag 12 februari 2012 - 18:59   quote  deeplink  
Dank je Baco
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 12 februari 2012 - 19:05   quote  deeplink  
Die play-off is het meest nutteloze! Maar dat vind ik al vanaf het begin! Gewoon zorgen dat je bij de eerste 5 eindigt of de beker wint om mee te mogen doen in Europa!!
baco74
 baco74 - zondag 12 februari 2012 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2012 - 18:59 schreef 46ajaxio het volgende:
Dank je Baco
yw
remco k
 remco k - zondag 12 februari 2012 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2012 - 19:05 schreef amsterdammer113 het volgende:
Die play-off is het meest nutteloze! Maar dat vind ik al vanaf het begin! Gewoon zorgen dat je bij de eerste 5 eindigt of de beker wint om mee te mogen doen in Europa!!
Ook altijd zo gevonden, nu kun je als 9e soms nog Europees voetbal halen..
46ajaxio
 46ajaxio - zondag 12 februari 2012 - 20:56   quote  deeplink  
Wat ik van Baco begrijp hoef je geen play-off t spelen als je 6e zou worden.Het liefst 1e of 2e maar dat zit er lijkt mij niet meer in,alhoewel je het bij ajax nooit weet natuurlijk als iedereen weer fit is en vrij is van blessures. Bovendien denk ik niet dat ze het gaan redden tegen MU omdat die met hun sterkste team komen zeggen ze en dan kan je je focussen op de competitie hopelijk in je sterkste formatie.2 lastige uitwedstrijden heerenveen,twente en Psv thuis.Dus je weet het maar nooit, zeker als de boven je staande clubs nog tegen elkaar moeten.
remco k
 remco k - zondag 12 februari 2012 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2012 - 20:56 schreef 46ajaxio het volgende:
Wat ik van Baco begrijp hoef je geen play-off t spelen als je 6e zou worden.Het liefst 1e of 2e maar dat zit er lijkt mij niet meer in,alhoewel je het bij ajax nooit weet natuurlijk als iedereen weer fit is en vrij is van blessures. Bovendien denk ik niet dat ze het gaan redden tegen MU omdat die met hun sterkste team komen zeggen ze en dan kan je je focussen op de competitie hopelijk in je sterkste formatie.2 lastige uitwedstrijden heerenveen,twente en Psv thuis.Dus je weet het maar nooit, zeker als de boven je staande clubs nog tegen elkaar moeten.
Volgens mij juist wel, alleen de 3e en 4e spelen geen playoff, de nrs 5 t/m 9 wel..
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 12 februari 2012 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2012 - 20:56 schreef 46ajaxio het volgende:
Toch even beter lezen en de grafiek bekijken! Staat toch echt dat je als nummer 6 play-offs moet spelen!
46ajaxio
 46ajaxio - zondag 12 februari 2012 - 21:30   quote  deeplink  
Ik heb de grafiek bekeken en volgens mij zijn we een plaats gestegen vanwege de reultaten van het seizoen 2011/2012.Het kan zijn dat ik het verkeerd begrijp,maar ik interpreteer het zo dat we er een europalqueplek bij hebben voor het sizoen 2012/2013. Je moet wel playoff wedstrijden spelen om in de gropepsfase terecht te komen maar volgens mij geen playoff om daar voor in aanmerking te komen.
46ajaxio
 46ajaxio - zondag 12 februari 2012 - 21:52   quote  deeplink  
Amsterdammer, of we begrijpen elkaar verkeerd.Dat zou kunnen.Dan ben ik iin de war gebracht door Remco omdat die zegt gewoon 4e worden dan hoef je geen playoffs te spelen en 5tm 9 wel. Dat het een raar systeem is dat ben ik volkomen met je eens, maar wij hebben er ook een keer van geprofiteerd een aantal jaren terug toen we Feyenoord uitschakelden.Dus dat het een belachelijk systeem is dat klopt, maar het kan een klote seizoen wel redden, maar je mag het zover niet laten komen.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 12 februari 2012 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2012 - 21:52 schreef 46ajaxio het volgende:
Amsterdammer, of we begrijpen elkaar verkeerd.Dat zou kunnen.Dan ben ik iin de war gebracht door Remco omdat die zegt gewoon 4e worden dan hoef je geen playoffs te spelen en 5tm 9 wel. Dat het een raar systeem is dat ben ik volkomen met je eens, maar wij hebben er ook een keer van geprofiteerd een aantal jaren terug toen we Feyenoord uitschakelden.Dus dat het een belachelijk systeem is dat klopt, maar het kan een klote seizoen wel redden, maar je mag het zover niet laten komen.
En daar ben ik het dus mee oneens! Als je niet via de reguliere competitie je veilig kan stellen voor Europees voetbal dan verdien je het gewoon niet! Al die achterlijke extra wedstrijden maken het gewoon geen echte competitie! Ploegen gaan zich sparen in de laatste wedstrijden om klaar te zijn voor de play-offs! En of Ajax nou profiteert of niet, blijf het gewoon een krom systeem vinden!
46ajaxio
 46ajaxio - zondag 12 februari 2012 - 22:13   quote  deeplink  
Daar heb je volkomen gelijk in.Het is leuk voor die provincieclubjes die zo wat extra centen binnen krijgen, maar voor de topclubs die ook nog eens veel international moeten afstaan i.v.m. ek is het een drama.Daar zijn we het wel over eens en clubs gaan zich sparen die geen kans meer maken voor el plaats/ch l plaats.Sorry vvor de afkortingen maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.Kortom competitievervalsing werk je in de hand.Dus gaan voor die eerste 4 plaatsen.
remco k
 remco k - maandag 13 februari 2012 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2012 - 21:52 schreef 46ajaxio het volgende:
Ik zeg toch niks raars hier??
46ajaxio
 46ajaxio - maandag 13 februari 2012 - 18:17   quote  deeplink  
Nee Remco, je bracht mij op een dwaalspoor door te stellen dat 3 en 4 geen payoffs spelen en de nrs 5 t/m 9 wel.Ik interpreteerde dat verkeerd door te denken dat 5 t/9 ook el spelen.Maar dat is dus een foute interpretatie van mij.Je hebt gelijk 3 en 4 spelen el en 5 t/m 9 playoff voor 1 of 2 plaatsen.Sorry, het is een foutje van mij en niet van jou.
remco k
 remco k - maandag 13 februari 2012 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 18:17 schreef 46ajaxio het volgende:
Nee Remco, je bracht mij op een dwaalspoor door te stellen dat 3 en 4 geen payoffs spelen en de nrs 5 t/m 9 wel.Ik interpreteerde dat verkeerd door te denken dat 5 t/9 ook el spelen.Maar dat is dus een foute interpretatie van mij.Je hebt gelijk 3 en 4 spelen el en 5 t/m 9 playoff voor 1 of 2 plaatsen.Sorry, het is een foutje van mij en niet van jou.
Ok... Wort in ieder geval nog een pittige klus o 3e te worden..
46ajaxio
 46ajaxio - maandag 13 februari 2012 - 18:57   quote  deeplink  
Maar 4e is ook genoeg.Aangezien Ajax nog 2 lastige uitwedstrijden heeft en thuis tegen PSV,dat zijn dus 3 hele lastige wedstrijden en de rest ook nog tegen elkaar moet gevoegd bij het gegeven dat iedereen fit begint te worden en je geen dubbel programma meer hebt met twee wedstrijden in de week omdat MU een maatje te groot is denk ik moet die minimaal 4e plaats haalbaar zijn.Alhoewel Vitesse uit ook nog lastig kan zijn. Verder vraag ik me af hoe Feyenoord en Heerenveen en Twente en A zivch houden.We zullen zien.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: UEFA maakt A-lijst en B-lijst bekend. (Europa League)

0.0053949