BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - RKC (zaterdag 18 februari, 18:45 uur): 1-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Dit topic is een vervolg op het topic:  Het is de schuld van al die mensen die dit forum in de steek hebben gelaten..
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 12 februari 2012 - 21:14   quote  deeplink  
images?q=tbn:ANd9GcT9vOmns2Q9zVZfHwTMT-pwSYAOQI3bWr54qPyQf-UPahM93zgHZQm3NOXaJQ 021.gif

Datum: zaterdag 18 februari
Tijdstip: 18:45 uur
Plaats: Rotterdam
Scheidsrechter: Makkelie

Afwezigen:
9f13a1e9-1a06-486d-aaeb-8d018e2a2f8c_fey.gif:
Ramsteijn (kruisband knie), van Haaren (twijfel, enkel) Clasie (lies), Cisse (enkel)
RKC:
Sno (geschorst), Auassar (twijfel, knie)

Vorm:
WVWWW
RKC:
WVWWV

Topscorers:
Guidetti (17)
RKC:
Ten Voorde (6)

Laatste 5 ontmoetingen in Rotterdam:

Seizoen Wedstrijd Uitslag
03/10/2009 Feyenoord RKC Waalwijk 3-0
28/01/2007 Feyenoord RKC Waalwijk 3-1
12/03/2006 Feyenoord RKC Waalwijk 1-1
24/10/2004 Feyenoord RKC Waalwijk 4-0
21/03/2004 Feyenoord RKC Waalwijk 1-0

Laatste 5 ontmoetingen in Waalwijk:
Seizoen Wedstrijd Uitslag
27/11/2011 RKC Waalwijk Feyenoord 1-2
04/02/2010 RKC Waalwijk Feyenoord 0-1
08/11/2006 RKC Waalwijk Feyenoord 3-2
15/10/2006 RKC Waalwijk Feyenoord 2-2
23/10/2005 RKC Waalwijk Feyenoord 2-1

Historisch beeldmateriaal:


05-10-2009 FEYENOORD RKC WAALWIJK IN DE MEDIA

Feyenoord.nl blikt na elke speelronde terug op de wedstrijd van Feyenoord, aan de hand van verslagen en reacties in de media. Een overzicht uit dagbladen en van websites, plus een samenvatting en reacties van Eredivisie Live. Deze keer: Feyenoord tegen RKC Waalwijk, eindstand: 3-0.

ANP:
Het spel van Feyenoord hield niet over. Van een aanhoudend overwicht was geen sprake, ook al omdat RKC goed gegroepeerd speelde. De brigade van Been bouwde traag op en kwam op het middenveld creativiteit te kort. Vormgever Jonathan de Guzman speelde als schaduwspits achter Jon- Dahl Tomasson te diep om het spel te maken. Karim El Ahmadi en Giovanni van Bronckhorst waren nauwelijks aanspeelbaar en toonden te weinig initiatief om de Rotterdammers naar voren te sturen.

RKCWaalwijk.nl:
RKC Waalwijk kan vrijwel de gehele wedstrijd goed partij bieden aan het Feyenoord van trainer Mario Been. De eerste grote mogelijkheden van het duel zijn zelfs voor de brutaal beginnende geelblauwen. Na een vrije trap van de zeer ijverige linkerspits Derk Boerrigter wordt aanvoerder Wouter Gudde van RKC Waalwijk in het strafschopgebied onderuit getrokken door captain Giovanni van Bronckhorst van Feyenoord. Een penalty levert het de Brabanders helaas niet op, maar de toon is gezet.

Voetbalprimeur.nl:
Feyenoord miste de finesse om de bezoekers te declasseren. De pionnen die de defensie van RKC Waalwijk moesten ontregelen, stonden in de herfstachtige Kuip vastgepind aan de grond. De rake schuiver van Slory in de 28ste minuut was een verrijking van de verder gezichtsloze wedstrijd die Feyenoord zaterdag speelde. De thuisploeg acteerde nagenoeg foutloos, maar was ook niet bij machte het kwaliteitsverschil met de hekkensluiter op het veld aan te tonen. Op een opleving tussen de vijftiende en twintigste minuut na (Wevers moest vier keer redding brengen op dreigende inzetten) bleef het timide wat de Rotterdammers lieten zien.

GPD:
Als Slory de turbo aanzet, kunnen weinig verdedigers hem volgen. Tegen RKC scoorde hij zaterdagavond voor de derde week op rij. Na balverlies achterin bij RKC stuurde Jon Dahl Tomasson hem diep. Uit een moeilijke hoek en via de binnenkant van de paal zette de rechtsbuiten de 1-0 op het scorebord. Natuurlijk is het mijn streven om meer te scoren, bekende Slory. Maar extra druk leg ik mezelf niet meer op. Als ik klaar ben met trainen, ben ik ook klaar. Ik zet de knop om. Tijdens wedstrijden probeer ik negentig minuten lang te gaan, zodat niemand me iets kwalijk kan nemen.

De Pers:
Het duel was niet sprankelend, maar op dit moment tellen voor Mario Been alleen de punten. Met twintig punten uit negen wedstrijden mag ik ook niet ontevreden zijn. Het is goed zo. Het zou goed kunnen dat het de komende weken alleen maar beter wordt. Op de agenda staan, naast het al gespeelde duel met RKC, wedstrijden tegen Sparta, VVV-Venlo en FC Den Bosch (beker).

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 februari 2012 door FR-Elmo --
piet de paler
 piet de paler - zondag 12 februari 2012 - 21:16   quote  deeplink  
zeer stugge ploeg.geluk zij missen sno
tomson
 tomson - zondag 12 februari 2012 - 21:17   quote  deeplink  
5-0
piet de paler
 piet de paler - zondag 12 februari 2012 - 21:19   quote  deeplink  
ik hoop het.
van geil
 van geil - zondag 12 februari 2012 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2012 - 21:16 schreef piet de paler het volgende:
zeer stugge ploeg.geluk zij missen sno
dat scheelt n stuk...
goede keeper....
al met al denk ik toch 4 0.
piet de paler
 piet de paler - zondag 12 februari 2012 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2012 - 21:19 schreef van geil het volgende:

[..]

dat scheelt n stuk...
goede keeper....
al met al denk ik toch 4 0.
Die Sno vind ik wel uitgeroeid tot een harde speler en een met karakter.
had ik niet achter hem gezocht
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 12 februari 2012 - 21:45   quote  deeplink  
ik denk 3-0
bjorn
 bjorn - zondag 12 februari 2012 - 21:49   quote  deeplink  
Denk ook 3-0

Kan lastig worden als je ziet dat ze zich knap staande houden met 10 tegen 11(net als tegen ons toen). Maar ze missen Sno en uit is toch wel een groot verschil dus moet goed komen
Als Clasie meedoet ga ik voor 6-0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 februari 2012 door bjorn --
tomson
 tomson - zondag 12 februari 2012 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2012 - 21:49 schreef bjorn het volgende:
Denk ook 3-0

Kan lastig worden als je ziet dat ze zich knap staande houden met 10 tegen 11(net als tegen ons toen). Maar ze missen Sno en uit is toch wel een groot verschil dus moet goed komen
Als Clasie meedoet ga ik voor 6-0
Haha verdubbelde prognose in 1 post.. Heerlijk optimisme! Niet onrealistisch trouwens.
bjorn
 bjorn - zondag 12 februari 2012 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2012 - 21:59 schreef tomson het volgende:

[..]

Haha verdubbelde prognose in 1 post.. Heerlijk optimisme! Niet onrealistisch trouwens.
Haha ja de week voor PSV moet je toch effe wat vertrouwen tanken:)
Want we hebben daar toch nog wat goed te maken.
Wim2
 Wim2 - zondag 12 februari 2012 - 22:06   quote  deeplink  
Lol, Feyenoord mag NIEMAND onderschatten. En ook RKC niet. Neem voor het gemak
even de met 3-0 uit gewonnen wedstrijd van Groningen maar eens waar wij met 6-0 verloren.

Vandaag met 10 man tegen een ploeg als Heerenveen gewoon dik de bovenliggende partij.

Als volgende week hetzelfde spelen ben ik er alles behalve gerust op. Natuurlijk geeft Guidetti vertrouwen, maar er zal ook heus wel eens een wedstrijd komen dat hij het ook niet heeft.

We moeten natuurlijk gewoon winnen, maar ik zou helemaal niemand onderschatten en ook RKC dus niet.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 februari 2012 - 22:10   quote  deeplink  
piet de paler
stuur prive bericht
sinds 13-06-2010 , 2440 posts
piet de paler - zondag 12 februari 2012 - 21:16 quote deeplink

zeer stugge ploeg.geluk zij missen sno

meld dit bericht

tomson
stuur prive bericht
sinds 05-12-2011 , 1448 posts
tomson - zondag 12 februari 2012 - 21:17 quote deeplink

5-0

meld dit bericht
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 februari 2012 - 22:10   quote  deeplink  
hahahahahaha
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 12 februari 2012 - 22:11   quote  deeplink  
Begin zal alles bepalend zijn. Beginnen we goed en maken we de 1-0 dan zie ik ons niet gauw punten verspelen. Maar RKC is een karakterploeg en wel aardige spelers rondlopen. Goede keeper, Zoet, en die nieuwe spits van ze, Nemeth, die zag ik zowel tegen Groningen als Heerenveen goede dingen doen.

RKC zeker niet onderschatten. Ze winnen terecht met 0-3 uit bij Groningen en verdienen een punt tegen Heerenveen, terwijl ze een uur met een man minder spelen. Hun backs zijn zeer kwetsbaar dus Schaken en Cabral (als die laatste speelt) gaan een belangrijke rol vervullen. Hopelijk is Clasie erbij, maar geen risico nemen. Mokotjo speelde na een onwennig eerste gedeelte van zijn invalbeurt een prima tweede gedeelte.

2-0.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 februari 2012 - 22:22   quote  deeplink  
3-0
TheMenace
 TheMenace - zondag 12 februari 2012 - 22:27   quote  deeplink  
4-0
JanM
 JanM - zondag 12 februari 2012 - 23:29   quote  deeplink  
4-1
Sensi
 Sensi - zondag 12 februari 2012 - 23:32   quote  deeplink  
Hmm, word een lastige pot denk ik. RKC kan zeker gevaarlijk uit de hoek komen. Maar wij hebben Guidetti. Wij hebben Mulder. Wij hebben Clasie. Ach, ik kan wel het hele team wel gaan opnoemen, wij zijn FEYENOORD. 2-0, 1 keer Guidetti en 1 keer El Ahmadi. Kijk nou alweer naar volgende week uit!
hotjumper
 hotjumper - maandag 13 februari 2012 - 04:25   quote  deeplink  
1-0
Kut tijd kut dag ben er niet.
boes
 boes - maandag 13 februari 2012 - 10:23   quote  deeplink  
Ik verwacht weer een hatrick van Guidetti, misschien in de 2e helft nog een hatrick!
Sensi
 Sensi - maandag 13 februari 2012 - 10:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 10:23 schreef boes het volgende:
Ik verwacht weer een hatrick van Guidetti, misschien in de 2e helft nog een hatrick!
Alsjeblieft niet zeg, is 1tje niet meer dan zat? Dalijk zit Barcelona hier ook te kijken.
EdjeNL
 EdjeNL - maandag 13 februari 2012 - 10:27   quote  deeplink  
4-1
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 13 februari 2012 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 10:23 schreef boes het volgende:
Ik verwacht weer een hatrick van Guidetti, misschien in de 2e helft nog een hatrick!
hahahaha, ik bewaar mijn hattrick dan wel voor de derde helft ;)
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 13 februari 2012 - 10:31   quote  deeplink  
3-2
Suijltje
 Suijltje - maandag 13 februari 2012 - 10:37   quote  deeplink  
7-1!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 13 februari 2012 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 10:37 schreef Suijltje het volgende:
7-1!
Zuinig!
Sensi
 Sensi - maandag 13 februari 2012 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 10:37 schreef Suijltje het volgende:
7-1!
Haha zou lekker zijn voor het doelsaldo. Wie gaan er scoren dan volgens jou? 3detti natuurlijk maar niet alle 7!?
plannetje
 plannetje - maandag 13 februari 2012 - 10:40   quote  deeplink  
wederom een overwinning Guidetti zal er ditmaal 4 scoren... 5-1
tomson
 tomson - maandag 13 februari 2012 - 10:52   quote  deeplink  
Hopen dat de blessure van Clasie meevalt.
Zou vandaag duidelijkheid over komen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 13 februari 2012 - 12:28   quote  deeplink  
274-2 denk ik. Feyenoord wint met 8 Wickets.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 februari 2012 - 12:42   quote  deeplink  
Ghehe zuinig!
FR-D@@N
 FR-D@@N - maandag 13 februari 2012 - 12:44   quote  deeplink  
Sno vier duels geschorst
ZEIST - RKC Waalwijk moet het de komende vier duels zonder Evander Sno stellen. De middenvelder ging maandag akkoord met het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal. Hij is voor vier duels uitgesloten na zijn rode kaart zondag in de thuiswedstrijd tegen sc Heerenveen (0-1). Sno kwam met een onbesuisde tackle in op het scheenbeen van Viktor Elm.
Bij de vaststelling van de schorsing is rekening gehouden met de strafkaart van Sno, die begin deze maand in de bekerwedstrijd tegen Heracles Almelo eveneens uit het veld werd gestuurd. ( bron telegraaf.nl )
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 februari 2012 - 12:49   quote  deeplink  
Hmmmm is dat zo dan kan Stylzz misschien toch gelijk gaan krijgen
boes
 boes - maandag 13 februari 2012 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 10:26 schreef Sensi het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet zeg, is 1tje niet meer dan zat? Dalijk zit Barcelona hier ook te kijken.
Hoe groot acht jij de kans dat Guidetti volgend jaar nog voor Feyenoord voetbalt, laten we reeel blijven, die is natuurlijk eind van dit seizoen weg.
Maximus
 Maximus - maandag 13 februari 2012 - 12:54   quote  deeplink  
4-0
het wonder van ..
 het wonder van .. - maandag 13 februari 2012 - 13:58   quote  deeplink  
ik denk 4-1
gebaseerd op:

Feyenoord-speler John Guidetti maakte zondag in de thuiswedstrijd tegen Vitesse zijn derde hattrick van het seizoen. De vorige twee maakte de Zweed in de afgelopen twee thuisduels met respectievelijk FC Twente en Ajax. In de geschiedenis van de Eredivisie lukte het één persoon ook om in drie opeenvolgende thuiswedstrijden een hattrick te scoren.

Cees Groot was in het seizoen 1960/1961 ook drie opeenvolgende wedstrijden drie keer trefzeker. Twee seizoenen later deed de inmiddels overleden Groot, deze prestatie nog eens dunnetjes over. In beide seizoenen kwam hij uit voor Ajax.

Guidetti kan aanstaande zaterdag, wanneer Feyenoord in eigen huis speelt tegen RKC Waalwijk, geschiedenis schrijven. Indien de aanvaller opnieuw een hattrick scoort, is hij de enige met vier hattricks op rij in thuiswedstrijden in de Eredivisie.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 februari 2012 - 14:22   quote  deeplink  
Het is nog onzeker of Jordy Clasie volgende week inzetbaar is voor Feyenoord in de thuiswedstrijd tegen RKC. De middenvelder viel zondag in de met 3-1 gewonnen wedstrijd tegen Vitesse uit met liesklachten.
Maandag heeft Clasie niet kunnen meetrainen en is hij binnen behandeld. Woensdag moet duidelijk zijn of de jeugdinternational kan spelen tegen de ploeg uit Brabant.
Sensi
 Sensi - maandag 13 februari 2012 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 12:52 schreef boes het volgende:

[..]

Hoe groot acht jij de kans dat Guidetti volgend jaar nog voor Feyenoord voetbalt, laten we reeel blijven, die is natuurlijk eind van dit seizoen weg.
Dat bedoel ik dus ook. Werd een opmerking gemaakt over twee hattricks in een wedstrijd van Guidetti. Ik acht de kans dat hij volgend seizoen voor Feyenoord voetbalt wel klein maar zéker niet uitgesloten.
kuipje
 kuipje - maandag 13 februari 2012 - 15:10   quote  deeplink  
5-0.. word een lekkere zaterdag avond.!

4e hattrick van Guidetti, ik denk alleen dat hij Cabral moet laten spelen.. die komt tenminste zijn mannetje voorbij en die fernandez was echt schandalig slecht afgelopen zondag.. Ik dacht dat hij hem erin had gezet wegens zijn snelheid!?! Hij werd echt door iedereen eruit gelopen.. Zal wel een unox broodje voor de wedstrijd gegeten hebben ofzo..

Hoe staat het eigenlijk met het klassement? Met hoeveel punten feyenoord gaat behalen?
van geil
 van geil - dinsdag 14 februari 2012 - 01:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2012 - 21:32 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Die Sno vind ik wel uitgeroeid tot een harde speler en een met karakter.
had ik niet achter hem gezocht
is inderdaad n steunpilaar(of paal:))geworden,,,,zeer nuttige speler voor rkc
als onze jongens weer lekker fel er op gaan zitten.......
4-0
legrande
 legrande - dinsdag 14 februari 2012 - 08:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 februari 2012 - 22:06 schreef Wim2 het volgende:
Lol, Feyenoord mag NIEMAND onderschatten. En ook RKC niet. Neem voor het gemak
even de met 3-0 uit gewonnen wedstrijd van Groningen maar eens waar wij met 6-0 verloren.

Vandaag met 10 man tegen een ploeg als Heerenveen gewoon dik de bovenliggende partij.

Als volgende week hetzelfde spelen ben ik er alles behalve gerust op. Natuurlijk geeft Guidetti vertrouwen, maar er zal ook heus wel eens een wedstrijd komen dat hij het ook niet heeft.

We moeten natuurlijk gewoon winnen, maar ik zou helemaal niemand onderschatten en ook RKC dus niet.
100% mee eeens hooop uiteraard ook op overwinning en reken er ook nbeetje op maar heb RKC gezien uit tegen groningen had wel 0-6 kunnen staan.
Henny
 Henny - dinsdag 14 februari 2012 - 09:31   quote  deeplink  
Wederom 3-1 en een uitstekende Mulder.
het wonder van ..
 het wonder van .. - dinsdag 14 februari 2012 - 09:38   quote  deeplink  
ik denk nog steeds 4-1.. guidetti kennende gaat er echt alles aan doen om weer een hattrick te maken. Zo'n mannetje is het wel.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 14 februari 2012 - 09:43   quote  deeplink  
9-1

4x Guidetti
1x El Ahmadi
1x Cisse
1x Fernandez
1x Schaken
1x Bakkal

Nemeth scoort tegen!
Misschien een optie voor als Guidetti weg gaat!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 februari 2012 door Feyenoord till i die --
het wonder van ..
 het wonder van .. - dinsdag 14 februari 2012 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2012 - 09:43 schreef Feyenoord till i die het volgende:
9-1

4x Guidetti
1x El Ahmadi
1x Cisse
1x Fernandez
1x Schaken
1x Bakkal

Nemeth scoort tegen!
Misschien een optie voor als Guidetti weg gaat!
haha... nou als het eenmaal 9-1 staat, weet ik zeker dat Guidetti die 10e ook wil maken
Suijltje
 Suijltje - dinsdag 14 februari 2012 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 10:39 schreef Sensi het volgende:

[..]

Haha zou lekker zijn voor het doelsaldo. Wie gaan er scoren dan volgens jou? 3detti natuurlijk maar niet alle 7!?
Hahaha.....1x Johnnie, (heeft z'n dag niet!) 2x Otmannetje, 2x Ruben, 1x Sekou en 1x Jerson (invaller voor Ruben)!!!
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 14 februari 2012 - 09:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 15:10 schreef kuipje het volgende:
5-0.. word een lekkere zaterdag avond.!

4e hattrick van Guidetti, ik denk alleen dat hij Cabral moet laten spelen.. die komt tenminste zijn mannetje voorbij en die fernandez was echt schandalig slecht afgelopen zondag.. Ik dacht dat hij hem erin had gezet wegens zijn snelheid!?! Hij werd echt door iedereen eruit gelopen.. Zal wel een unox broodje voor de wedstrijd gegeten hebben ofzo..

Hoe staat het eigenlijk met het klassement? Met hoeveel punten feyenoord gaat behalen?
Zoals het veld er tegen vitesse bij lag dan heeft een Cabral daar helemaal niks te zoeken. En kijk even het 3de doelpunt na zonder fernandez was die nooit gevallen
het wonder van ..
 het wonder van .. - dinsdag 14 februari 2012 - 10:18   quote  deeplink  
gewoon winnen, liefst beetje aan doelsaldo werken... kan nog van pas komen.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 14 februari 2012 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2012 - 09:52 schreef het wonder van .. het volgende:

[..]

haha... nou als het eenmaal 9-1 staat, weet ik zeker dat Guidetti die 10e ook wil maken
10-1 dan met 5x Guidetti!
tomson
 tomson - dinsdag 14 februari 2012 - 10:46   quote  deeplink  
De teller loopt flink op :)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - RKC (zaterdag 18 februari, 18:45 uur): 1-1









0.0074710