|
|
AFC M&M
|
|
|
Donderdag is het zover dan staan we tegen MU voor een plek in de volgende ronde van de Europa L. Welke opstelling zou een walk-over moeten voorkomen? Zonder die blessures heb je al geen kans laat staan met de 2 keus spelers? Maar kunnen we een 'Ac milan' scenario creeëren zoals de 1e wedstrijd van Frank? Opstelling?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 februari 2012 door AFC M&M -- |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
is denk ik niet te voorkomen , teveel blessures |
|
|
|
|
marius
|
|
|
zie je et voor je, anita tegen die valencia, koppers of boilesen tegen nani? Hou me hart vast! |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
Lekker een 2de opstellen want die verliezen we toch ( als je realistisch bent ). Dat bijvoorbeeld Daely Blind of Ebecilio zijn hamstring helemaal afscheurt maakt me niet zo veel uit. |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 10:11 schreef AFCA MARCO het volgende:Lekker een 2de opstellen want die verliezen we toch ( als je realistisch bent ). Dat bijvoorbeeld Daely Blind of Ebecilio zijn hamstring helemaal afscheurt maakt me niet zo veel uit. niet te hatent dubelle been breuk is goed genoeg
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 februari 2012 door ajaxfan lol -- |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
10 verdedigers opstellen en 2 sulejmani en lukoki als counter spitsen absoluut geen eriksen opstellen eruit counteren en veel schieten ze hebben een even veilige keeper als vermeer |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote: Nee dat gun je eigenlijk niemand he maar als je dan toch risico moet gaan lopen in een wedstrijd die je wellicht toch gaat verliezen dan maar met die stumpers in de basis. Ook zou eriksen niet laten spelen want die Ferguson houdt hem echt in de gaten. |
|
|
|
|
ajacied
|
|
|
met een beetje pech verliezen we gewoon met 0-6. |
|
|
|
|
IdiJoods
|
|
|
quote: 1-3
tenzij we voor Suarez gaan zingen.
dan wordt het 1-8 |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Lekker vrijuit spelen, we hebben niets te verliezen. |
|
|
|
|
ajacied
|
|
|
quote: euhm waarom zouden we Suarez toe zingen ? |
|
|
|
|
marius
|
|
|
man utd en suarez, niet meegekregen het nikker woord? Geen handje schudden dit weekend? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Niet te veel tegen opkijken want dan ben je bij voorbaat kansloos...idd lekker vrijuit spelen uiteraard wel de opdrachten van De boer uitvoeren... |
|
|
|
|
IdiJoods
|
|
|
quote: Gewoon.. omdat wij amsterdammers zijn en graag narren.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Gewoon het beste wat je in deze kan zeggen. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Lees net dat Valencia niet mee zal spelen tegen AJAX |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Zit nu Jong ADO - Jong Ajax te kijken en er valt me gelijk iets op. Nicolai Boilesen is terug en speelt (nu al) fantastisch. Hij durft vooruit te voetballen en elke actie lukt gewoon. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Ook Joël Veltman is een erg sterke verdediger.. John Verhoek speelt als spits bij Jong ADO en Veltman heeft hem in de zak.. Beetje het type Vertonghen.
EDIT: 0-1 van Jong Ajax afgekeurd wegens buitenspel
EDIT 2: nog een x 0-1 van Jong Ajax afgekeurd wegens buitenspel
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 februari 2012 door Grasmaaier -- |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Nu wel 0-1 voor Jong Ajax
Assist: Yener Arica
Doelpunt: Lorenzo Ebecilio |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Wat een prachtige 0-2 van Jong Ajax.. combinatie tussen van Rhijn - Rits en Joeri de Kamps en van Rhijn is doorgelopen en schiet hem fraai langs de keeper |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
0-3 Jody Lukoki .. heb gemist hoe die ging want ik zat andere dingen te doen hahah
EDIT: ik lees dat hij direct volleerde uit een lange uittrap van Cillesen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 februari 2012 door Grasmaaier -- |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
0-4 NICOLAI BOILESENNNNN
EDIT: kopgoal na voorzet Jody Lukoki
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
stippellijn is looplijn van Ricardo van Rhijn |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
0-5 Lorenzo Ebecilio ... maakt zich niet populair want wacht op de doellijn met scoren tot de verdediger erg dichtbij is om zo te provoceren
EDIT: goede loopactie door 't midden
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
dit alles in 39 minuten spelen.. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Wat heeft die Serero een techniek zeg.. niet te geloven |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Nu is t rust en het staat 0-5 voor Jong Ajax
2x Ebecilio 1x van Rhijn 1x Lukoki 1x Boilesen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Zit ook te kijken, wat me opvalt is het gemak waarmee jongens als Serrero en Rits spelen en combineren, benieuwd of we dit van deze jongens terug gaan zien in het eerste.
Wat ook grappig is, is dat Ebecilio hier echt goed speelt.. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 19:18 schreef remco k het volgende:Zit ook te kijken, wat me opvalt is het gemak waarmee jongens als Serrero en Rits spelen en combineren, benieuwd of we dit van deze jongens terug gaan zien in het eerste. Wat ook grappig is, is dat Ebecilio hier echt goed speelt.. Ebecilio begon matig vond ik.. maar speelde daarna wel redelijk
Rits vind ik echt een supertalent.. combinaties zijn altijd goed en heeft een spelinzicht waar je U tegen zegt. |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote: Met een beetje pech...nee we zijn kansloos...man is alleen te pakken op de counter....fysiek zijn ze te sterk...het moet met snel combi voetbal...en ja...dat is een tijd geleden....ik vrees met grote vreze.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 19:24 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Ebecilio begon matig vond ik.. maar speelde daarna wel redelijk Rits vind ik echt een supertalent.. combinaties zijn altijd goed en heeft een spelinzicht waar je U tegen zegt. Zeker, zelfde geldt voor Sererro, ik schakelde pas in na de 20e minuut, begin dus niet gezien.. Blijft leuk om die gasten aan de gang te zien.. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Ben ookonder de indruk van het voetballende vermogen van Joeri de Kamps.. is een Verdedigende Middenvelder. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 19:33 schreef remco k het volgende:[..] Zeker, zelfde geldt voor Sererro, ik schakelde pas in na de 20e minuut, begin dus niet gezien.. Blijft leuk om die gasten aan de gang te zien.. Jody Lukoki speelt ook met lekker veel flair in Jong Ajax.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Weet jij de opstelling van Jong Ajax?? |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Jazeker: Cillesen, Ligeon, van Rhijn, Veltman, Boilesen, de Kamps, Serero, Rits, Arica, Ebecilio, Lukoki |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Kerel die had je mogen maken Lorenzo... prachtige pass van Serero en Rits geeft goed af , maar onze grote vriend Imbecilio mist |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 19:38 schreef Grasmaaier het volgende:Jazeker: Cillesen, Ligeon, van Rhijn, Veltman, Boilesen, de Kamps, Serero, Rits, Arica, Ebecilio, Lukoki De Kamps speelt op 6 toch? |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: Ja en Rits - Serero daarvoor |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
dat had ook een doelpunt mogen zijn (lukoki) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Vind hem nu goed spelen, Ebecilio speelt tot nu toe een belabberde tweede helft.'
Vind vooral het oplossend vermogen in balbezit erg mooi om te zien, veel 1 keer raken en ze vinden elkaar bij vlagen makkelijk. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 19:45 schreef remco k het volgende:[..] Vind hem nu goed spelen, Ebecilio speelt tot nu toe een belabberde tweede helft.' Vind vooral het oplossend vermogen in balbezit erg mooi om te zien, veel 1 keer raken en ze vinden elkaar bij vlagen makkelijk. Ja klopt.. ik verbaas me hoe snel ze aan de andere kant van t veld zijn .. 1 pass van Veltman/van Rhijn/de Kamps is vaak genoeg |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Mooie aanval hoor, al had Ebecilio ook deze bal wel mogen maken.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 19:46 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Ja klopt.. ik verbaas me hoe snel ze aan de andere kant van t veld zijn .. 1 pass van Veltman/van Rhijn/de Kamps is vaak genoeg Volgende keer maar even een apart topic voor maken...:-) |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Kun je zien hoe belangrijk technische voetballers op t middenveld zijn met deze tactiek van Ajax. de Kamps - Serero - Rits tegenover Enoh - Janssen - Eriksen
Veel meer techniek bij Jong Ajax op t middenveld |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 19:47 schreef Grasmaaier het volgende:Kun je zien hoe belangrijk technische voetballers op t middenveld zijn met deze tactiek van Ajax. de Kamps - Serero - Rits tegenover Enoh - Janssen - Eriksen Veel meer techniek bij Jong Ajax op t middenveld Klopt, daarom ook Janssen en Enoh niet in dit systeem laten spelen. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Wissels:
Boilesen eraf - Toivomaki erin
Rits eraf - Kip erin
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: Nee klopt helemaal.. volgend jaar de Kamps - Eriksen - Klaassen
lijkt me een mooi middenveld |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Jezus wat is Lukoki snel zeg.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 19:50 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Nee klopt helemaal.. volgend jaar de Kamps - Eriksen - Klaassen lijkt me een mooi middenveld Ik denk te ligt, vergeet niet dat ook jongens als Lodeiro en Serrero dit spelletje goed kunnen spelen.. |
|
|
|