|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: hahahaha ja ik keek ook al raar ervan op.. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
had trouwens al lang 0-8 moeten staan met deze kansen die ze krijgen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De steekpasses vliegen je door het beeld heen... Het spel klopt aan alle kanten, kort raken, veel inzicht, veel dynamiek, veel beweging.. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
We hebben veel technische middenvelders die eraan komen: de Kamps, Serero, Lodeiro, Eriksen, Klaassen, Rits |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 19:55 schreef remco k het volgende:De steekpasses vliegen je door het beeld heen... Het spel klopt aan alle kanten, kort raken, veel inzicht, veel dynamiek, veel beweging.. de toekomst van Ajax ziet er wel erg goed uit als ik dit zo zie ... vind je niet? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Jazeker, in iedere linie loopt wel een goede speler, ben alleen bang dat er heel veel af gaat hangen van de fitheid en toekomst van Sigthorson, verder lopen er niet heel veel goede spitsen rond, Castilijon is het namelijk ook niet en Schoops vind ik ook niet bijzonder.. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 19:58 schreef remco k het volgende:[..] Jazeker, in iedere linie loopt wel een goede speler, ben alleen bang dat er heel veel af gaat hangen van de fitheid en toekomst van Sigthorson, verder lopen er niet heel veel goede spitsen rond, Castilijon is het namelijk ook niet en Schoops vind ik ook niet bijzonder.. spitsen zijn er inderdaad totaal niet.. Schoop & Castillion zijn te licht.
kijk ook regelmatig de B1, maar ook daarin geen goede spits.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Waar maakt nick de Bondt zijn minuten eigenlijk, vind ik een mooie linksbuiten om te zien.. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Wissel: Yener Arica eraf, Lesley de Sa erin |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: In de A1.. wisselt vaak af met Viktor Fischer.. beide erg grote talenten |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Die laatste aanval(buitenspel) was er een uit het boekje zeg... Imponerend. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Vind Fisher echt geniaal bij vlagen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ebecilio is fysiek wat verder dan de meeste jongens, maar technisch loopt hij zover achter bij de jongens van Jong Ajax.. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: Een linksbuiten zoals ik nog nooit bij Ajax heb gezien.. geen type Suarez, maar ook geen Sulejmani en ook geen Boerrigter.. eigenlijk alles in 1 :) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 20:04 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Een linksbuiten zoals ik nog nooit bij Ajax heb gezien.. geen type Suarez, maar ook geen Sulejmani en ook geen Boerrigter.. eigenlijk alles in 1 :) Een type Overmars.. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 20:03 schreef remco k het volgende:Ebecilio is fysiek wat verder dan de meeste jongens, maar technisch loopt hij zover achter bij de jongens van Jong Ajax.. Dacht precies hetzelfde.. fysiek komen jongens als Lukoki, de Sa en Serero nog niet helemaal mee, maar Ebecilio kan dat al wel. Voordeel van veel in Ajax 1 spelen.
Technisch vind ik dit de sterkste 3:
1. Lukoki 2. Serero 3. Rits |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: ja die heb ik nooit met eigen ogen mogen meemaken bij Ajax |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Boilesen maakte een goede indruk op me.. hebben we zeker gemist op LB.. een aanvallend ingestelde linksback is altijd fijn om te hebben. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
0-6.. Lesley de Sa (had veel weg van eigen doelpunt) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 20:05 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Dacht precies hetzelfde.. fysiek komen jongens als Lukoki, de Sa en Serero nog niet helemaal mee, maar Ebecilio kan dat al wel. Voordeel van veel in Ajax 1 spelen. Technisch vind ik dit de sterkste 3: 1. Lukoki 2. Serero 3. Rits Lukoki vind ik technisch juist nog niet zo heel erg goed, Serrero Rits en de Kamps daarentegen zijn op dit niveau echt geweldenaren met de bal. Alles klopt op dit middenveld..
Wete je wat wel grappig is, als ik Ajax1 zit te kijken zie ik heel veel openingen waar de bal uiteindelijk nooit heengaat, een gebrek aan inzicht en vertrouwen denk ik, bij zowel Jong Ajax als de A1 zie ik dezelfde openingen en ruimtes onstaan, enkelwordt die bal hier echt altijd ingespeeld, dat gaat niet altijd goed, maar veel vaker lukt het gewoon en sta je met een paar passes voor de goal.
Ik vind echt dat het "barcelona" spelletje bij de A1 en Jong Ajax (niet altijd, afhankelijk van de beschikbare selectie) prima gespeeld wordt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Werd ook gemeld als eigen goal toch? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vind Ebecilio echt een schandalige tweede helft spelen zeg... Pfffffffffffff |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 20:10 schreef remco k het volgende:[..] Lukoki vind ik technisch juist nog niet zo heel erg goed, Serrero Rits en de Kamps daarentegen zijn op dit niveau echt geweldenaren met de bal. Alles klopt op dit middenveld.. Wete je wat wel grappig is, als ik Ajax1 zit te kijken zie ik heel veel openingen waar de bal uiteindelijk nooit heengaat, een gebrek aan inzicht en vertrouwen denk ik, bij zowel Jong Ajax als de A1 zie ik dezelfde openingen en ruimtes onstaan, enkelwordt die bal hier echt altijd ingespeeld, dat gaat niet altijd goed, maar veel vaker lukt het gewoon en sta je met een paar passes voor de goal. Ik vind echt dat het "barcelona" spelletje bij de A1 en Jong Ajax (niet altijd, afhankelijk van de beschikbare selectie) prima gespeeld wordt.. heeft maar met 1 ding te maken.. lef
ze durven allemaal een bal in te spelen en te openen.. zelfs in lastige situaties durven e de mooie oplossing te zoeken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik heb niet geteld, maar ik denk dat we de 40 doelpogingen wel gaan halen.. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: terugzetten naar Almere City.. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: sowieso.. hadden er al 8 in moeten liggen hoor, ook Lukoki had moeten scoren hoor. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 20:12 schreef Grasmaaier het volgende:[..] heeft maar met 1 ding te maken.. lef ze durven allemaal een bal in te spelen en te openen.. zelfs in lastige situaties durven e de mooie oplossing te zoeken. Yep, en dat mist aan alle kanten bij het 1e.. een middenveld dat al vanaf dag 1 niet bij dit systeem past en dus volledig in onbalans is zorgt er ook niet bepaald voor dat spelers als Erikssen en Sulejmani beter gaan spelen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Veel kansen worden simpelweg compleet verprutst, het missen van een groot spits talent.. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 20:13 schreef remco k het volgende:[..] Yep, en dat mist aan alle kanten bij het 1e.. een middenveld dat al vanaf dag 1 niet bij dit systeem past en dus volledig in onbalans is zorgt er ook niet bepaald voor dat spelers als Erikssen en Sulejmani beter gaan spelen.. klopt.. eigenlijk hoop ik van binnen dat Eriksen en Janssen weggaan in de zomer.. dan kun je een goed middenveld met veel techniek er neer zetten. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
We hadden Tom Boere, maar die is naar AA Gent |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 20:15 schreef Grasmaaier het volgende:[..] klopt.. eigenlijk hoop ik van binnen dat Eriksen en Janssen weggaan in de zomer.. dan kun je een goed middenveld met veel techniek er neer zetten. Dan moet Erikssen juist blijven, met Serrero, Klaasen, de Kamps, Lodeiro of Rits daarbij? |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: Ja oke dat kan, maar dan moet er wel een technische speler naast spelen.. geen Siem de Jong |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 20:18 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Ja oke dat kan, maar dan moet er wel een technische speler naast spelen.. geen Siem de Jong Daarom noemde ik die ook niet......;-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 19:58 schreef remco k het volgende:[..] Jazeker, in iedere linie loopt wel een goede speler, ben alleen bang dat er heel veel af gaat hangen van de fitheid en toekomst van Sigthorson, verder lopen er niet heel veel goede spitsen rond, Castilijon is het namelijk ook niet en Schoops vind ik ook niet bijzonder.. Eens! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: ??? ben jij nog zo jong dan ?? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Leuk commentaar van twee lieve jongetjes maar dacht dat dit topic over Ajax - Manchester ging ??? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Eind vorig jaar...beter Rooney hebben.... |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 22:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Leuk commentaar van twee lieve jongetjes maar dacht dat dit topic over Ajax - Manchester ging ??? we hebben ook al samen besloten dat we voor een wedstrijd van Jong Ajax een apart topic zullen openen. |
|
|
|
|
marius
|
|
|
lok die fergusen wil aan ajax laten zien dat ze beter zijn dan barca! Wat hebbe wij daar nu weer aan dan? |
|
|
|
|
IdiJoods
|
|
|
Morgenavond allen naar The Old Sailor.
ManU gappies denken de stad te kunnen beheersen |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ajax speelde slechts 1x een dubbele confrontatie tegen Manchester United en dat was in het seizoen 76'77. Het was een strijd in de 1e ronde van de UEFA-Cup.
De 1e wedstrijd was in Amsterdam op 15-09-1976. Onze coach was Tomislav Ivic en dit was zijn opstelling; Piet Schrijvers, Josko Gluic ( Kroaat en 1 seizoen Ajax ), Barry Hulshoff, Johnny Dusbaba ( verdediger en speelde 4 interlands ), Ruud Krol, Pim van Dord, René Notten ( werd slechts 45 jaar ), Hans Erkens ( Limburger ), Dick Schoenaker, Frank Arnesen en Ruud Geels. Ajax zou die match met 1-0 winnen door een doelpunt van Ruud Krol in de 42e minuut.
Op 29-09-1976 was de return en in Manchester gingen WE met 2-0 de boot in. We speelde met dezelfde 11, met uitzondering van Tscheu la Ling, die in het veld stond voor Dick Schoenaker. Manchester zou in de 2e ronde uitgeschakeld worden door Juventus en Juventus won uiteindelijk het toernooi.
|
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
Kenneth Vermeer Jasper Cillessen Toby Alderweireld Jan Vertonghen Vurnon Anita Miralem Sulejmani Christian Eriksen Siem de Jong Nicolai Boilesen Daley Blind Nicolas Lodeiro Dmitry Bulykin Aras Özbiliz Ismaïl Aissati Thulani Serero Ricardo van Rhijn Dico Koppers Jody Lukoki
Selectie ajax vind het raar dat er met boilesen, blind en koppers drie linksback's bij staan. Doe dan Ligeon i.p.v Koppers |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
Zal dan zo spelen
Cillessen Anita Alderweireld Vertonghen Boilesen Aisatti Eriksen-De Jong Sulejmani-Bulykin-Serero
Bank: Vermeer, Blind, Koppers, Van Rhijn, Lodeiro, Özbiliz, Lukoki
Wel zwakke bank hoor, om nog iets te forceren dan zie je de kwetsbaarheid in de breedte van ajax
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 februari 2012 door AFC M&M -- |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 15:30 schreef AFC M&M het volgende:Zal dan zo spelen Cillessen Anita Alderweireld Vertonghen Boilesen Aisatti Eriksen-De Jong Sulejmani-Bulykin-Serero/Lodeiro Mocht boilesen nog niet kunnen spelen dan:
Van Rhijn-Alderweireld-Vertonghen-Anita |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 15:29 schreef AFC M&M het volgende:Kenneth Vermeer Jasper Cillessen Toby Alderweireld Jan Vertonghen Vurnon Anita Miralem Sulejmani Christian Eriksen Siem de Jong Nicolai Boilesen Daley Blind Nicolas Lodeiro Dmitry Bulykin Aras Özbiliz Ismaïl Aissati Thulani Serero Ricardo van Rhijn Dico Koppers Jody Lukoki Selectie ajax vind het raar dat er met boilesen, blind en koppers drie linksback's bij staan. Doe dan Ligeon i.p.v Koppers Blind is een middenvelder.. (van oorsprong) |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 15:30 schreef AFC M&M het volgende:Zal dan zo spelen Cillessen Anita Alderweireld Vertonghen Boilesen Aisatti Eriksen-De Jong Sulejmani-Bulykin-Serero/Lodeiro Frankie gaat zo spelen denk ik:
Vermeer Anita - Jantje - Toby - Nicolai Aissati Eriksen - Lodeiro Sulejmani - Siem - Özbiliz
Hij heeft al aangegeven waarschijnlijk geen basisplaats aan Bulykin te zullen geven |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 15:33 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Frankie gaat zo spelen denk ik: Vermeer Anita - Jantje - Toby - Nicolai Aissati Eriksen - Lodeiro Sulejmani - Siem - Özbiliz Hij heeft al aangegeven waarschijnlijk geen basisplaats aan Bulykin te zullen geven Vermeer Anita-Alderweireld-Vertonghen-Boilesen Aisatti Eriksen-Serero Sulejmani-De Jong-Lodeiro |
|
|
|