BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De inhaalrace van 2012

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
IdiJoods
 IdiJoods - maandag 13 februari 2012 - 08:47   quote  deeplink  
Is de jaarlijkse inhaal race weer begonnen? Ik denk van wel.....komende wedstrijden zijn wel bepalend:

Ajax-Nec
Excelsior-Ajax
Ajax-Roda
Ajax-Rkc
Ado-Ajax

daarna de kraker thuis tegen Psv

Psv heeft 8 punten voorsprong, moet de komende weken

Groningen-Psv
Psv-Feyenoord
Psv-Twente
Nac-Psv
Psv-Heerenveen

Az (die hebben ook 8 punten voorsprong) heeft in deze periode:

Utrecht-Az
Az-Heerenveen
Az-Heracles
De Graafschap-Az
Az-Nac

Twente (2 punten voorsprong en 1 wedstrijd minder)

Vitesse-Twente
Twente-Utrecht
Psv-Twente
Nec-Twente
Twente-Feyenoord
De Graafschap-Twente

Nou ja Heerenveen en Feyenoord laat ik ff buiten want die gaan het toch nooit volhouden

Mijn mening is dat als Ajax gewoon de komende 5 wedstrijden wint, die relatief makkelijk zijn, en dan de topper tegen psv weet te winnen, ze gewoon mee gaan doen voor de titel ! Laten we hopen dat we dan de eindsprint met een fitte selectie kunnen maken, dan kan er echt van alles weer gebeuren !!!
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 13 februari 2012 - 08:52   quote  deeplink  
Hah, hoezo is de voetballerij optimistisch. Een week geleden moest de Boer nog weg...

Laten we nu niet te hard van stapel lopen. Wat betreft het programma ziet het er gunstig uit (voorloplig). Maar we zijn er nog lang niet.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 13 februari 2012 - 09:01   quote  deeplink  
Sorry, maar er staan nog vele ploegen boven ons! En ook die draaien goed! Die kakkies, maar ook Heerenveen, hebben een goede ploeg! Net als AZ, Twente en PSV. Dus denk dat we dit jaar als verloren moeten beschouwen! Echter direct uitsluiten doe ik niet, want inderdaad kan voetbal heel raar lopen! Maar we moeten wel realistisch blijven. Het voetbal van Ajax is nou ook niet echt om over naar huis te schrijven!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 februari 2012 door amsterdammer113 --
IdiJoods
 IdiJoods - maandag 13 februari 2012 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 08:52 schreef Booya4Afca het volgende:
Hah, hoezo is de voetballerij optimistisch. Een week geleden moest de Boer nog weg...

Laten we nu niet te hard van stapel lopen. Wat betreft het programma ziet het er gunstig uit (voorloplig). Maar we zijn er nog lang niet.
Van welke eikel moest de Boer weg dan?
IdiJoods
 IdiJoods - maandag 13 februari 2012 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 09:01 schreef amsterdammer113 het volgende:
Sorry, met respect voor Ajax, maar er staan nog vele ploegen boven ons! En ook die draaien goed! Die kakkies, maar ook Heerenveen, hebben een goede ploeg! Net als AZ, Twente en PSV. Dus denk dat we dit jaar als verloren moeten beschouwen! Echter direct uitsluiten doe ik niet, want inderdaad kan voetbal heel raar lopen! Maar we moeten wel realistisch blijven. Het voetbal van Ajax is nou ook niet echt om over naar huis te schrijven!
Wat zeg jij nou.. met respect voor Ajax.
Dus eigenlijk normaal gesproken bijna nooit altijd en te nimmer?

Kutclubjes boven ons kunnen er niet tegen joh.
Net zoals afgelopen 2 seizoenen.
Alleen Twente kon de druk aan door net dat ene puntje 2 seizoenen geleden niet te verliezen.
Dit seizoen gaan we gewoon de titel binnenslepen.
Is ook nodig voor het broodnodige geld om van de beurs af te geraken.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 13 februari 2012 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 09:10 schreef IdiJoods het volgende:

[..]

Wat zeg jij nou.. met respect voor Ajax.
Dus eigenlijk normaal gesproken bijna nooit altijd en te nimmer?

Kutclubjes boven ons kunnen er niet tegen joh.
Net zoals afgelopen 2 seizoenen.
Alleen Twente kon de druk aan door net dat ene puntje 2 seizoenen geleden niet te verliezen.
Dit seizoen gaan we gewoon de titel binnenslepen.
Is ook nodig voor het broodnodige geld om van de beurs af te geraken.
Ja, maar dit jaar gaan we echt niet meer inhalen hoor! Maar vorig jaar geloofde ik er na het debacle in Den Haag ook niet meer in en konden we uiteindelijk ook juichen! Dus het is beter dat ik nu pessimistisch blijf omtrent een eventueel kampioenschap, zodat we uiteindelijk kunnen juichen! ;-)

Maar uiteindelijk hoop ik natuurlijk net als jouw dat Ajax uiteindelijk toch kampioen word! Misschien in de eerste post een beetje verkeerd geformuleerd! Vond dat zinnetje met respect eigenlijk ook niet echt klinken! Dus verwijderd

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 februari 2012 door amsterdammer113 --
Cyprioot
 Cyprioot - maandag 13 februari 2012 - 09:19   quote  deeplink  
Hoewel ietwat opportunistisch (1 overwinning en meteen weer over het kampioenschap praten) vind ik het toch een goed topic. Ik maak namelijk al jaren achter elkaar mee dat we na de winterstop worden afgeschereven, maar bijna altijd wordt het nog spannend.

Ik zie PSV als voornaamse 'concurrent'. En die hebben de komende 5 wedstrijden, tot Ajax-PSV, inderdaad een lastiger programma dan wij.

Ook Twente gaat een lastig programma tegemoet, AZ heeft het het makkelijkst.

Het zou mooi zijn als we de achterstand op PSV teurg kunnen brengen tot iets van 5 punten voor de wedstrijd in de Arena. Maar wat nog belangrijker is, is dat de blessure gevallen terugkomen. Hoe sneller dat gaat des te groter de kans.

Maar normaal gesproken moeten we toch met alle spelers die nu geblesseerd zijn, behalve wschl Sigthorsson, tegen PSV thuis kunnen spelen ?

We hebben bewezen dat we gelijkwaardig kunnen zijn aan PSV als iedereen fit is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 februari 2012 door Cyprioot --
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 13 februari 2012 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 09:19 schreef Cyprioot het volgende:
Hoewel ietwat opportunistisch (1 overwinning en meteen weer over het kampioenschap praten) vind ik het toch een goed topic. Ik maak namelijk al jaren achter elkaar mee dat we na de winterstop worden afgeschereven, maar bijna altijd wordt het nog spannend.

Ik zie PSV als voornaamse 'concurrent'. En die hebben de komende 5 wedstrijden, tot Ajax-PSV, inderdaad een lastiger programma dan wij.

Ook Twente gaat een lastig programma tegemoet, AZ heeft het het makkelijkst.

Het zou mooi zijn als we de achterstand op PSV teurg kunnen brengen tot iets van 5 punten voor de wedstrijd in de Arena. Maar wat nog belangrijker is, is dat de blessure gevallen terugkomen. Hoe sneller dat gaat des te groter de kans.

Maar normaal gesproken moeten we toch met alle spelers die nu geblesseerd zijn, behalve wschl Sigthorsson, tegen PSV thuis kunnen spelen ?

We hebben bewezen dat we gelijkwaardig kunnen zijn aan PSV als iedereen fit is.
Op zich kan ik mij wel vinden in jouw post! Laten we hopen dat Ajax de komende weken de slag begint te pakken!
marius
 marius - maandag 13 februari 2012 - 10:06   quote  deeplink  
hoop het ook, maar 8 punte is veel en psv verliest niet veel de laatste tijd weinig blesures, ajax heeft een voordeel. er komen alleen maar spelers terug boilesen wss donderdag, wie weet er wat over van der wiel en boerighter?
Enigma
 Enigma - maandag 13 februari 2012 - 10:13   quote  deeplink  
Leuk topic, vind het knap dat er nog zoveel mensen positief kunnen zijn.

Ik zie Ajax dit niet meer goed maken en welom de volgende redenen:
- We hebben geen doorslaggevend middenveld en, zoals ik het zie tenminste, wordt elke wedstrijd beslist door/op het middenveld. Onze mensen zijn of te klein, of te weinig wilskracht om te overwinnen of te weinig inzicht; kortom het is niet goed genoeg en al helemaal niet op elkaar ingesteld dus er is geen interne compensatie, helaas..
- We hebben geen funtionele vleugelspitsen ( behalve Boerrigter); dus geen goede aanvoer voor onze enige spits in de selectie; de rus.
- De geblesseerden zullen niet snel genoeg hersteld zijn om echt een rol te gaan spelen.
- Meerdere spelers willen weg om verschillende redenen en zullen dus uitkijken met hun lichaam en daarmee inzet.
- De Boer durft niet/wil niet Siem opofferen voor betere alternatieven.
- De Boer blijft onze zwakste schakel in het doel niet te vervangen door de betere keeper; Cillisen
- Over de verdediging wil ik niet eens praten, gatenkaas!
- De onrust die ten Have en zijn rotzooi (Schurkenboom en Blind) hebben veroorzaakt dreunt nog erg lang na dus dat zal ook een grote weerslag houden op heel Ajax; ben bang nog wel meer dan dit seizoen alleen..

Voor alle duidelijkheid; ik blijf achter Frank de Boer staan, ondanks zijn, soms, rare opstellingen en wissels. Hij komt er wel.

Daarbij zal in ieder geval PSV en ook Twente niet meer zo falen dat we ze echt kunnen voorbij streven, zie ook ons doelsaldo..

En ja, ook al is het voor ons minder leuk, Feijenoord heeft een erg goed seizoen met een superspits die wij allemaal wel in ons team willen hebben. Ik vraag mij echter af hoe het kan dat Twente hem eigenlijk al binnen had en Ajax niet eens in beeld is geweest.. Dat zijn blunders die niet mogen gebeuren; zwakke scouting. Evenzo Texeira, Ajax heeft het in de winter geprobeerd maar kwam niet verder dan informeren. Zie Feijenoord dit jaar hoog eindigen en ergens vind ik dat wel weer fijn omdat Ajax en Feijenoord de echte clubs zijn van Nederland en niet Lampenkappencity of Twente. Gun Feijenoord alles als ze maar onder ons blijven, haha.

Als wij vierde worden is het denk ik, in deze situatie, helaas, terecht.

Op naar zonnige tijden met El Salvador aan het roer! Europa; we komen er straks weer aan! Even geduld nog..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 februari 2012 door Enigma --
ajacied
 ajacied - maandag 13 februari 2012 - 13:48   quote  deeplink  
het blijft geen feest , er zijn teveel club's om in te halen.
bollebeer
 bollebeer - maandag 13 februari 2012 - 14:35   quote  deeplink  
ze worden kampioen,,,, van het rechterrijtje
IdiJoods
 IdiJoods - maandag 13 februari 2012 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 14:35 schreef bollebeer het volgende:
ze worden kampioen,,,, van het rechterrijtje
En van het linkerrijtje..
joduh
 joduh - maandag 13 februari 2012 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 10:13 schreef Enigma het volgende:
Leuk topic, vind het knap dat er nog zoveel mensen positief kunnen zijn.

Ik zie Ajax dit niet meer goed maken en welom de volgende redenen:
- We hebben geen doorslaggevend middenveld en, zoals ik het zie tenminste, wordt elke wedstrijd beslist door/op het middenveld. Onze mensen zijn of te klein, of te weinig wilskracht om te overwinnen of te weinig inzicht; kortom het is niet goed genoeg en al helemaal niet op elkaar ingesteld dus er is geen interne compensatie, helaas..
- We hebben geen funtionele vleugelspitsen ( behalve Boerrigter); dus geen goede aanvoer voor onze enige spits in de selectie; de rus.
- De geblesseerden zullen niet snel genoeg hersteld zijn om echt een rol te gaan spelen.
- Meerdere spelers willen weg om verschillende redenen en zullen dus uitkijken met hun lichaam en daarmee inzet.
- De Boer durft niet/wil niet Siem opofferen voor betere alternatieven.
- De Boer blijft onze zwakste schakel in het doel niet te vervangen door de betere keeper; Cillisen
- Over de verdediging wil ik niet eens praten, gatenkaas!
- De onrust die ten Have en zijn rotzooi (Schurkenboom en Blind) hebben veroorzaakt dreunt nog erg lang na dus dat zal ook een grote weerslag houden op heel Ajax; ben bang nog wel meer dan dit seizoen alleen..

Voor alle duidelijkheid; ik blijf achter Frank de Boer staan, ondanks zijn, soms, rare opstellingen en wissels. Hij komt er wel.

Daarbij zal in ieder geval PSV en ook Twente niet meer zo falen dat we ze echt kunnen voorbij streven, zie ook ons doelsaldo..

En ja, ook al is het voor ons minder leuk, Feijenoord heeft een erg goed seizoen met een superspits die wij allemaal wel in ons team willen hebben. Ik vraag mij echter af hoe het kan dat Twente hem eigenlijk al binnen had en Ajax niet eens in beeld is geweest.. Dat zijn blunders die niet mogen gebeuren; zwakke scouting. Evenzo Texeira, Ajax heeft het in de winter geprobeerd maar kwam niet verder dan informeren. Zie Feijenoord dit jaar hoog eindigen en ergens vind ik dat wel weer fijn omdat Ajax en Feijenoord de echte clubs zijn van Nederland en niet Lampenkappencity of Twente. Gun Feijenoord alles als ze maar onder ons blijven, haha.

Als wij vierde worden is het denk ik, in deze situatie, helaas, terecht.

Op naar zonnige tijden met El Salvador aan het roer! Europa; we komen er straks weer aan! Even geduld nog..
Meer dan 1000 Proc. Mee eens!!!!!goeie post!!!!
remco k
 remco k - maandag 13 februari 2012 - 17:56   quote  deeplink  
Leuk om het positieve naar boven te halen, en afgelopen seizoen hebben we gezien dat niks onmogelijk is, enkel heb ik dit jaar toch echt het gevoel dat het wel zon beetje voorbij is..

Hoe mooi had het kunnen zijn als we Utrecht en AZ wel hadden gewonnen in 2012..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6015
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De inhaalrace van 2012

0.0046451