BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Waarom niet Nigel de Jong terughalen naar Ajax?

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Stanley
 Stanley - maandag 13 februari 2012 - 10:20   quote  deeplink  
Nigel de Jong is inmiddels multi-multimiljonair. Dat heeft hij slim en goed gedaan.

Nigel is een technische voetballer en ijzervreter ineen. Met hem in de rol van bijvoorbeeld Enoh zou Ajax in combinatie met het talent dat we al hebben zomaar in de komende jaren een heel sterk team kunnen worden.

___________Sigthorsson?___________

Elia______________________Narshingh

_____Sneijder__________Serrero_____

_______________NIGEL?_____________

Koppers____________________van Rhijn

_________Boilesen___Aldeweireld_____

______________Cilessen______________

Ik zie deze opstelling als een mogelijkheid maar weet zeker dat ik nog andere mogelijkheden over het hoofd zie en goede spelers vergeet...

Hoe dan ook waarom zou Nigel met een goed verhaal niet te halen zijn?
Cyprioot
 Cyprioot - maandag 13 februari 2012 - 10:26   quote  deeplink  
Ik zou het een zinnig topic vinden als je de naam van Nigel de Jong zou veranderen. Nigel verdient namelijk bij Man City in een paar maanden een salaris dat hij bij Ajax nog niet in een jaar verdient, los van het feit dat hij in een mooiere competitie speelt en niet al te prettig vertrok bij Ajax, dus emotionele redenen heeft hij ook niet direct.

Kijk, we hebben een probleem op mid-mid, met Enoh en Anita (mn de eerste) die daar niet echt functioneren.

Zelf denk ik wel eens aan Donald, speelt bij Roda echt goed, zag hem laatst bijv. schitteren thuis tegen AZ, en JA van der Heijden die bij Vitesse uitblinkt.

Of, en dat klinkt mss gek, maar mss kun je Blind een keer mid-mid proberen. Opbouwend is Blind gewoon goed, wat ze ook zeggen.
Grasmaaier
 Grasmaaier - maandag 13 februari 2012 - 10:26   quote  deeplink  
Waarom niet Zlatan, Maxwell, Chivu, Sneijder en van der Vaart terug halen.. zijn toch allemaal multi-miljonair.

Zo makkelijk gaat het niet vriend ;)
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 13 februari 2012 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 10:20 schreef Stanley het volgende:
Nigel de Jong is inmiddels multi-multimiljonair. Dat heeft hij slim en goed gedaan.

Nigel is een technische voetballer en ijzervreter ineen. Met hem in de rol van bijvoorbeeld Enoh zou Ajax in combinatie met het talent dat we al hebben zomaar in de komende jaren een heel sterk team kunnen worden.

Ik zie deze opstelling als een mogelijkheid maar weet zeker dat ik nog andere mogelijkheden over het hoofd zie en goede spelers vergeet...

Omdat wij hem niet kunnen betalen misschien???
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - maandag 13 februari 2012 - 10:44   quote  deeplink  
Haha dream on!
IdiJoods
 IdiJoods - maandag 13 februari 2012 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 10:26 schreef Grasmaaier het volgende:
Waarom niet Zlatan, Maxwell, Chivu, Sneijder en van der Vaart terug halen.. zijn toch allemaal multi-miljonair.

Zo makkelijk gaat het niet vriend ;)
Anders gaan we toch 100 euro per fan ophalen.
Met 4.5 miljoen joden in Nederland moet dan toch dik 450 miljoen opgehaald worden.
Kunnen we Real Madrid, ManU, Barcelona en Milan in laten pakken.

Glorie aan Ajax de komende 15 jaar.
Halen we Messi erbij, Sjakie Swart kent hem wel.
Rogier
 Rogier - maandag 13 februari 2012 - 11:10   quote  deeplink  
Ja, we hebben vast nog wel een miljoentje of 15 liggen om zijn salaris voor 3 seizoenen te betalen.
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - maandag 13 februari 2012 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 11:08 schreef IdiJoods het volgende:

[..]

Anders gaan we toch 100 euro per fan ophalen.
Met 4.5 miljoen joden in Nederland moet dan toch dik 450 miljoen opgehaald worden.
Kunnen we Real Madrid, ManU, Barcelona en Milan in laten pakken.

Glorie aan Ajax de komende 15 jaar.
Halen we Messi erbij, Sjakie Swart kent hem wel.
Als ik zeker wist dat ze dat geld niet zouden verneuken dan betaalde ik graag 100 mee
Breijan
 Breijan - maandag 13 februari 2012 - 11:23   quote  deeplink  
Nigel zal eerder naar een andere rijke club verkassen. Maar wat dacht je van de clubloze Guti? Volgens mij mag je een clubloze speler aantrekken en over spelers gesproken die al binnen zijn :-)
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - maandag 13 februari 2012 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 11:23 schreef Breijan het volgende:
Nigel zal eerder naar een andere rijke club verkassen. Maar wat dacht je van de clubloze Guti? Volgens mij mag je een clubloze speler aantrekken en over spelers gesproken die al binnen zijn :-)
Wel ja joh koop nog een paar van die ouwe gasten. Volgens mij willen we dat juist net niet meer. En denk je dat Guti voor een appel en ei komt spelen? Die zal meer willen verdienen dan El hamlap lijkt me
Eide
 Eide - maandag 13 februari 2012 - 12:51   quote  deeplink  
Heel simpel. Ajax kan Nigel de Jong niet betalen.

Nigel legde een contract a 150.000 euro per week naast zich neer. Dat is 8.000.000 (ongeveer) per jaar. Dat kan Ajax gewoon niet betalen.
JOOD
 JOOD - maandag 13 februari 2012 - 12:57   quote  deeplink  
Is de ideale speler voor ajax op dit moment. Maar... Totaal niet haalbaar :)
remco k
 remco k - maandag 13 februari 2012 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 10:20 schreef Stanley het volgende:

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt als je zegt dat het de ideale speler is voor deze plek, hij heeft ook het talent om deze positie in zijn eentje aan te kunnen, zeker in de ED, enkel moet je wel oppassen voor zijn toch vaak harde optreden, zeker omdat hij daar alleen staat zal hij af en toe eerder aan de noodrem gaan trekken, dit zal hij dan moeten aanpassen.

Ik denk trouwens dat de Jong flink spijt heeft van zijn beslissing om niet bij te tekenen, hij speelt nu nog maar weinig en ik dekn niet dat er heel veel clubs in hem zijn geïnteresseerd.

Ondanks dat ik denk dat ie onhaalbaar is, is het zeker een mogelijkheid om te proberen, niet geschoten is altijd mis..

Wat zou je trouwens vinden van Maduro, ik denk namelijk dat hij hier ook prima zou passen op die plek. En is allicht een stuk goedkope aangezien die transfervrij is na dit seizoen.
Ajx
 Ajx - maandag 13 februari 2012 - 20:43   quote  deeplink  
een nettosalaris van 6 miljoen misschien???
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 13 februari 2012 - 22:31   quote  deeplink  
Maduro is gewoon een hele goede voetballer...de Jong speelt toch al bij ons....is genoeg...mannen heel eenvoudig zijn salaris is niet te betalen voor Ajax!!!!
Ik zou zeggen volle bak gaan voor Maduro!!!
remco k
 remco k - maandag 13 februari 2012 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 22:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Maduro is gewoon een hele goede voetballer...de Jong speelt toch al bij ons....is genoeg...mannen heel eenvoudig zijn salaris is niet te betalen voor Ajax!!!!
Ik zou zeggen volle bak gaan voor Maduro!!!
Je kan op zijn minst bij hem informeren, hij begint uit beeld te raken bij de bondscoach plus dat ie al aardig wat stuivertjes heeft gemaakt.. Misschien heeft ie er wel oren na om de "nieuwe rijkaard" te worden.. Nooit geschoten is altijd mis..
Sander111
 Sander111 - maandag 13 februari 2012 - 22:40   quote  deeplink  
Mijn god, deze zag ik niet aankomen! Gaat nooit gebeuren natuurlijk...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 13 februari 2012 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 22:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Je kan op zijn minst bij hem informeren, hij begint uit beeld te raken bij de bondscoach plus dat ie al aardig wat stuivertjes heeft gemaakt.. Misschien heeft ie er wel oren na om de "nieuwe rijkaard" te worden.. Nooit geschoten is altijd mis..
Hij wou niet terug in salaris bij City...maar goed proberen staat vrij???...zelf ben ik meer gecharmeerd van Maduro...De jong is wel een bikkel maar pakt net als Enoh veel kaarten...
remco k
 remco k - maandag 13 februari 2012 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 22:49 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hij wou niet terug in salaris bij City...maar goed proberen staat vrij???...zelf ben ik meer gecharmeerd van Maduro...De jong is wel een bikkel maar pakt net als Enoh veel kaarten...
Wel apart, de Jong werd in zijn begintijd bij Ajax 1 gezien als de nieuwe rechtshalf, aan de bal deed hij echt goede dingen en had hij veel overzicht, een hoge handelingssnelheid en meer van dat soort bij Ajax belangrijke dingen. Nu is wordt hij gezien als een ordinaire schoffelaar, misschien dat hij bij Ajax wat van zijn voetballerskwaliteiten wil gaan laten zien..

Ik zie het zelf trouwens ook niet gebeuren hoor en ik vind Maduro ook een hele goede optie (denk dat ik hier de eerste was die zijn naam weer opperde) maar ben echt altijd fan geweest van de Jong.. Wel een echte winnaar en die kunnen we goed gebruiken..
Stanley
 Stanley - maandag 13 februari 2012 - 23:03   quote  deeplink  
geld en eerzucht drijven mensen en dus ook voetballers. Geld heeft hij in overvloed. Met het juiste verhaal en mix van overig talent en een paar mogelijke aankopen zoals Narsingh en Elia zouden best kans moeten kunnen maken. Een prijs met Barca halen ligt voor de hand of soortgelijke clubs, maar dat behalen met Ajax geeft pas echt eeuwige roem. Creatief en out of the box denken... Gebroeders Sneijder samen in een team voetballen dat zijn zaken die geld overstijgend zijn voor mensen die toch al schathemeltjerijk zijn.... Met Cruijff en al die oudvoetballers aan het roer bij Ajax moet je het onmogelijke mogelijk maken en hierbij gebruik maken van een alternatieve insteek. Nogmaals voor het geld hoeven ze echt niet meer te ballen. Je moet ze iets geven dat een ander niet kan en dan valt extreem veel verdienen inderdaad af...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 13 februari 2012 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 22:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Wel apart, de Jong werd in zijn begintijd bij Ajax 1 gezien als de nieuwe rechtshalf, aan de bal deed hij echt goede dingen en had hij veel overzicht, een hoge handelingssnelheid en meer van dat soort bij Ajax belangrijke dingen. Nu is wordt hij gezien als een ordinaire schoffelaar, misschien dat hij bij Ajax wat van zijn voetballerskwaliteiten wil gaan laten zien..

Ik zie het zelf trouwens ook niet gebeuren hoor en ik vind Maduro ook een hele goede optie (denk dat ik hier de eerste was die zijn naam weer opperde) maar ben echt altijd fan geweest van de Jong.. Wel een echte winnaar en die kunnen we goed gebruiken..
Mee eens ook wat betreft Maduro dat jij hem opperde...ik wist overigens niet dat hij weleens transfervrij ging vertrekken van de zomer...even afwachten..
remco k
 remco k - maandag 13 februari 2012 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 23:03 schreef Stanley het volgende:
geld en eerzucht drijven mensen en dus ook voetballers. Geld heeft hij in overvloed. Met het juiste verhaal en mix van overig talent en een paar mogelijke aankopen zoals Narsingh en Elia zouden best kans moeten kunnen maken. Een prijs met Barca halen ligt voor de hand of soortgelijke clubs, maar dat behalen met Ajax geeft pas echt eeuwige roem. Creatief en out of the box denken... Gebroeders Sneijder samen in een team voetballen dat zijn zaken die geld overstijgend zijn voor mensen die toch al schathemeltjerijk zijn.... Met Cruijff en al die oudvoetballers aan het roer bij Ajax moet je het onmogelijke mogelijk maken en hierbij gebruik maken van een alternatieve insteek. Nogmaals voor het geld hoeven ze echt niet meer te ballen. Je moet ze iets geven dat een ander niet kan en dan valt extreem veel verdienen inderdaad af...
Ik meen het echt dat ik dit een hele mooie post vind..

Je roept alleen dat velen afvallen, ik denk eerlijk gezegd iedereen.. Zelfs de "grote" Heitinga speelt liever bij Everton.. Ik hoorde hem laats bijvoorbeeld zeggen eerst een prijs met Everton te willen pakken..

Ik snap dat echt niet zo goed, als je nu Ajax trouw bent, en er een mooie prijs uitsleept of een mooie periode kan maken met Ajax en 15 jaar voor de club speelt, dan ben je als sportman toch veel groter dan dat een Heitinga nu is??

En als je bij Ajax 15 jaar in het eerste speelt hoef jij je wat geld betreft ook niet druk te maken, plus dat er na je carriere vast wel een baantje voor je klaar ligt..

Daarom, clubliefde is niet meer..
Guyt
 Guyt - dinsdag 14 februari 2012 - 06:04   quote  deeplink  
Nigel???? Ik zeg NEE.Wegwezen met die gozer als iets hem niet zint bezorgd hij je een dubbele beenbreuk.Om het vervolgens op een training voor de grap na te doen.Heb de pest aan zulke gasten.
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 14 februari 2012 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 23:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik meen het echt dat ik dit een hele mooie post vind..

Je roept alleen dat velen afvallen, ik denk eerlijk gezegd iedereen.. Zelfs de "grote" Heitinga speelt liever bij Everton.. Ik hoorde hem laats bijvoorbeeld zeggen eerst een prijs met Everton te willen pakken..

Ik snap dat echt niet zo goed, als je nu Ajax trouw bent, en er een mooie prijs uitsleept of een mooie periode kan maken met Ajax en 15 jaar voor de club speelt, dan ben je als sportman toch veel groter dan dat een Heitinga nu is??

En als je bij Ajax 15 jaar in het eerste speelt hoef jij je wat geld betreft ook niet druk te maken, plus dat er na je carriere vast wel een baantje voor je klaar ligt..

Daarom, clubliefde is niet meer..
Heeft weinig met clubliefde te maken...

Ajax is het Ajax van vroeger niet meer. Sjaak Swart had echt niet zn hele leven bij Ajax gezeten als Ajax een middenmoter zou zijn geweest.

Messi had ook al lang elders gespeeld als Barca niet zo succesvol zou zijn..

Wat betreft Heitinga; de keuze tussen de eredivisie en de Premier League is niet zo moeilijk. Ongeacht de salarissen die men bij Everton uitkeert, blijft het gewoon een van de betere, zo niet DE beste competities op deze aardbol.

Je kan over mensen als vd Vaart, Sneijder, Heitinga en Stekelenburg zeggen wat je wilt. Maar dat ze geen liefde voor Ajax hebben is natuurlijk onzin.

Zoals ik al zei: Behoorde Ajax tot de top van Europa, hadden ze graag nog een aantal jaartjes gebleven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 februari 2012 door Booya4Afca --
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 14 februari 2012 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2012 - 23:03 schreef Stanley het volgende:
Het probleem is echter, op het moment dat spelers terug willen komen naar Ajax, zijn ze vaak de 30 gepasseerd. Op het moment dat ze weten dat prijzen pakken in het buitenland ver weg is.

Wel ben ik het met je eens dat Cruijff met 'zijn' jongens een bepaalde aantrekkingskracht kunnen realiseren, dat het voor oud-Ajacieden aantrekkelijker wordt om ook die keuze te maken.

Echter, moet de speler in kwestie, of dat nu Sneijder is of de Jong, zich wel voor 100% kunnen inzetten voor de club.

En niet zoals menig andere door blessures, wat op die leeftijd natuurlijk vaker voor zal komen, via de achterdeur verdwijnen. Zoals Litmanen destijds.

Want dat is ontzettend zonde..

Al blijft Jari mijn held!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 februari 2012 door Booya4Afca --
nora
 nora - dinsdag 14 februari 2012 - 09:27   quote  deeplink  
Volgens mij stond Sneijder vorige week nog te juichen dat Ajax van Utrecht verloor ??? Dus zoveel clubliefde hebben deze gasten !!! vergeet het maar
Cyprioot
 Cyprioot - dinsdag 14 februari 2012 - 09:35   quote  deeplink  
Zoals ik al eerder heb aangehaald vind ik dit een onzinnig topic. Je kunt net zo goed zeggen; Sneijder, VDV, Zlatan en Huntelaar terughalen. Er zijn drie redenen waarom Nigel de Jong kansloos is; geld, competitie en leeftijd.

Ajax kan niet opboksen tegen het geld uit Engeland, de competitie is daar veel interessanter (door hetzelfde geld) en De Jong is nog te jong om terug te keren naar Ajax. Als hij 33 was zou het een ander verhaal zijn maar hij is 28 oid.

Dus, wat ik al eerder aangaf, vervang de naam De Jong door haalbare alternatieven zoals VD Heijden, Donald of wie dan ook en start daar een discussie over.
Guyt
 Guyt - dinsdag 14 februari 2012 - 09:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2012 - 09:27 schreef nora het volgende:
Volgens mij stond Sneijder vorige week nog te juichen dat Ajax van Utrecht verloor ??? Dus zoveel clubliefde hebben deze gasten !!! vergeet het maar
Idd die gozer hoef ik ook niet meer bij AJAX te zien.Dat je juicht voor je broertje kan ik inkomen maar dat je het nog laat filmen ook snap ik niet.En dan ten overstane van heel nederland juichen voor Utrecht.Dag Wesley.Kansloos figuur.
afcadavid
 afcadavid - dinsdag 14 februari 2012 - 09:45   quote  deeplink  
waarom niet suarez terug halen?

De gebeurtenissen van afgelopen zaterdag kunnen verstrekkende gevolgen hebben voor Luis Suárez. De spits van Liverpool weigerde voor aanvang van het duel met Manchester United de hand van tegenstander Patrice Evra te schudden en daar ontstond tijdens en na afloop van de wedstrijd veel ophef over. Naar verluidt zou het incident zelfs het einde van Suárez periode bij the Reds kunnen inluiden. (Daily Mirror)

Niet voor de hand liggend en ik verwacht het ook niet maar Suarez Bij Ajax ben je ALTIJD welkom
Guyt
 Guyt - dinsdag 14 februari 2012 - 09:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2012 - 09:45 schreef afcadavid het volgende:
waarom niet suarez terug halen?

De gebeurtenissen van afgelopen zaterdag kunnen verstrekkende gevolgen hebben voor Luis Suárez. De spits van Liverpool weigerde voor aanvang van het duel met Manchester United de hand van tegenstander Patrice Evra te schudden en daar ontstond tijdens en na afloop van de wedstrijd veel ophef over. Naar verluidt zou het incident zelfs het einde van Suárez periode bij the Reds kunnen inluiden. (Daily Mirror)

Niet voor de hand liggend en ik verwacht het ook niet maar Suarez Bij Ajax ben je ALTIJD welkom
Om vervolgens iemand de neus af te bijten zeker ghehehehehe.
corvermeer
 corvermeer - dinsdag 14 februari 2012 - 10:07   quote  deeplink  
geloof je nou echt dat dit soort voetballers terug naar ajax komen nee hoor gaat niet gebeuren maar laten we ons nou eens bezig houden met wat voor ajax wel binnen de mogelijkheden ligt bv narsing en mmisshien dost van h veen dan zou ik al heel tevreden zijn
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 14 februari 2012 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2012 - 10:07 schreef corvermeer het volgende:
geloof je nou echt dat dit soort voetballers terug naar ajax komen nee hoor gaat niet gebeuren maar laten we ons nou eens bezig houden met wat voor ajax wel binnen de mogelijkheden ligt bv narsing en mmisshien dost van h veen dan zou ik al heel tevreden zijn
Waarom is het niet mogelijk om ervaren (transvrije) spelers te contracteren?
Neem bijv. Maduro, Chivu, als clubleiding weet je dat je hiermee geen transferklapper meer gaat maken.
Koop een jonge speler voor 5 miljoen en een salaris van 0,7 miljoen, dan kost dit voor 3 jaar: 5 + (3 x 0,7) = 7,1 miljoen en misschien een leuk transferbedrag. Contracteer een ervaren speler voor een salaris van 2,3 miljoen en dit is goedkoper en is een investering voor de ontwikkeling van jonge spelers, die je wel met winst kunt verkopen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 februari 2012 door Ztjes --
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 14 februari 2012 - 10:54   quote  deeplink  
Zie ook de reactie van VDV.
Hij geeft ook aan, dat er in zijn tijd ervaring in het team zat om te ontwikkelen en dat is nu gewoon niet aanwezig.
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/10406

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 februari 2012 door Ztjes --
lereeeen
 lereeeen - dinsdag 14 februari 2012 - 14:18   quote  deeplink  
waar wil je het geld vandaan halen xd
Elia en de jong
echte Ajaxfan
 echte Ajaxfan - dinsdag 14 februari 2012 - 14:51   quote  deeplink  
weet je wat die verdiend?
rikkie12345445
 rikkie12345445 - dinsdag 14 februari 2012 - 15:15   quote  deeplink  
We kunnen ook gewoon zo spelen
steek
van der wiel-heitinga-vertonghen-chivu
sneijder-de jong-van der vaart
narsingh-zlatan-elia

verkopen we eriksen suljemani en blind
remco k
 remco k - dinsdag 14 februari 2012 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2012 - 08:54 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Heeft weinig met clubliefde te maken...

Ajax is het Ajax van vroeger niet meer. Sjaak Swart had echt niet zn hele leven bij Ajax gezeten als Ajax een middenmoter zou zijn geweest.

Messi had ook al lang elders gespeeld als Barca niet zo succesvol zou zijn..

Wat betreft Heitinga; de keuze tussen de eredivisie en de Premier League is niet zo moeilijk. Ongeacht de salarissen die men bij Everton uitkeert, blijft het gewoon een van de betere, zo niet DE beste competities op deze aardbol.

Je kan over mensen als vd Vaart, Sneijder, Heitinga en Stekelenburg zeggen wat je wilt. Maar dat ze geen liefde voor Ajax hebben is natuurlijk onzin.

Zoals ik al zei: Behoorde Ajax tot de top van Europa, hadden ze graag nog een aantal jaartjes gebleven.
Dat betwijfel ik dus, volgens mij ging Sneijder bijvoorbeeld ook weg na een vrij succesvol seizoen in de CL.
Rikkert
 Rikkert - dinsdag 14 februari 2012 - 16:51   quote  deeplink  
tuurlijk man !!!
samen met Enoh helemaalm super,
dan speekt ajax na 5 minuten met 9 man verder !
De Jong is leuke speler, maar moet zich leren in te houden, anders heeft Ajax niet al te veel aan hem terwijl je Enoh (een speler zoals de jong, even aggresief en aardig in de verdedigende rol)op de bank hebt zitten

en ik denk dat hij onhaalbaar is omdat ie nog onder de 30 is en een belangrijke rol speelt bij Man City.....
remco k
 remco k - dinsdag 14 februari 2012 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2012 - 16:51 schreef Rikkert het volgende:
tuurlijk man !!!
samen met Enoh helemaalm super,
dan speekt ajax na 5 minuten met 9 man verder !
De Jong is leuke speler, maar moet zich leren in te houden, anders heeft Ajax niet al te veel aan hem terwijl je Enoh (een speler zoals de jong, even aggresief en aardig in de verdedigende rol)op de bank hebt zitten

en ik denk dat hij onhaalbaar is omdat ie nog onder de 30 is en een belangrijke rol speelt bij Man City.....
Snap niet waarom je dat zegt, kijk voor de grap eens na hoe vaak Enoh of de Jong een rode kaart heeft gehad in hun complete carriere.... Ik ga je vast verklappen dat het voor beiden bij elkaar opgeteld minder dan 5 keer is..
Rikkert
 Rikkert - dinsdag 14 februari 2012 - 17:01   quote  deeplink  
ahahahahahahahhahahaha, ik zoek het gelijk op vriend, maar ik denk het niet, en anders vind ik ze allebij tog nog veel te ruw, met de jong weet je wel wat ik bedoel denk ik (zie WK finale en overtreding waardoor de jong ui Nl elftal is gezet !), en enoh pakt bijna elke wedstrijd wel een gele kaart.
Weet nog wel dat comentator zei over ajax:
''Ajax heeft vandaag een top dag, overwinning, clean sheat en geen gele kaart enoh.
dat bewijst wel weer dat enoh ook veel te ruw is ( ookal vind in ze allebij, wat ik al eerder zei, verdedigend aardig en allebij een goede bal veroveraar. )
remco k
 remco k - dinsdag 14 februari 2012 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2012 - 17:01 schreef Rikkert het volgende:
ahahahahahahahhahahaha, ik zoek het gelijk op vriend, maar ik denk het niet, en anders vind ik ze allebij tog nog veel te ruw, met de jong weet je wel wat ik bedoel denk ik (zie WK finale en overtreding waardoor de jong ui Nl elftal is gezet !), en enoh pakt bijna elke wedstrijd wel een gele kaart.
Weet nog wel dat comentator zei over ajax:
''Ajax heeft vandaag een top dag, overwinning, clean sheat en geen gele kaart enoh.
dat bewijst wel weer dat enoh ook veel te ruw is (ook al vind in ze allebij, wat ik al eerder zei, verdedigend aardig en allebij een goede bal veroveraar. )
Toch was de Jong bij Ajax juist aan de bal erg goed, dat harde had hij toen totaal niet over zich..

Vind het harde verhaal van de Jong trouwens ook echt opgeblazen door de pers.. Die overtreding waardoor hij uit het NL elftal is geknikkerd vond ik namelijk helemaal niet zo hard. Hij heeft een gebogen been en speelt in eerste instantie zelfs de bal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 februari 2012 door remco k --
swennos
 swennos - dinsdag 14 februari 2012 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2012 - 17:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch was de Jong bij Ajax juist aan de bal erg goed, dat harde had hij toen totaal niet over zich..

Vind het harde verhaal van de Jong trouwens ook echt opgeblazen door de pers.. Die overtreding waardoor hij uit het NL elftal is geknikkerd vond ik namelijk helemaal niet zo hard. Hij heeft een gebogen been en speelt in eerste instantie zelfs de bal.

[ filmpje ]
Ik vind zijn overtredingen over het algemeen wel correct,spijker hard maar over het algemeen op de bal
En ja het gaat ook wel eens mis .
Ook heeft hij natuurlijk de schijn tegen net zoals edgar davids in zijn tijd
Stanley
 Stanley - dinsdag 14 februari 2012 - 19:52   quote  deeplink  
Voorlopig is hij nog niet benaderd met een goed plan dus is het niet te zeggen of hij warm valt te maken voor Ajax. Verder moeten we niet alleen kijken wat iemand kost, maar wat hij oplevert! Nigel of type Nigel had een gemakzuchtig eerste seizoenhelft voorkomen! En CL is een verzekering van ... Nu hebben we veel van hetzelfde en zelfs uitblinker Jan kan soms een zetje in de goede richting gebruiken. Theo is niet dat type. Fysiek, dynamiek en kunnen voetballen is wat we nodig hebben. Theo komt een aardig eind maar mist dynamiek en toch ook een beetje persoonlijkheid.
remco k
 remco k - dinsdag 14 februari 2012 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2012 - 19:52 schreef Stanley het volgende:
Voorlopig is hij nog niet benaderd met een goed plan dus is het niet te zeggen of hij warm valt te maken voor Ajax. Verder moeten we niet alleen kijken wat iemand kost, maar wat hij oplevert! Nigel of type Nigel had een gemakzuchtig eerste seizoenhelft voorkomen! En CL is een verzekering van ... Nu hebben we veel van hetzelfde en zelfs uitblinker Jan kan soms een zetje in de goede richting gebruiken. Theo is niet dat type. Fysiek, dynamiek en kunnen voetballen is wat we nodig hebben. Theo komt een aardig eind maar mist dynamiek en toch ook een beetje persoonlijkheid.
Vergeet dat stukje fysiek ook niet..:-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Waarom niet Nigel de Jong terughalen naar Ajax?

0.0055489