|
|
Booya4Afca
|
|
|
Ajax: Alsnog gedwongen vertrek RvC bij getreuzel
De aftredende RvC van Ajax. © anp UPDATE De club Ajax zet zijn commissarissen onder druk, ze wil vandaag antwoord op de vraag waarom het vijftal niet snel in één keer vertrekt. Komt dat antwoord er niet, dan forceert de vereniging Ajax (grootaandeelhouder binnen de NV Ajax) alsnog een gedwongen vertrek van zijn commissarissen. Dat meldt AD Sportwereld.
© anp Het aftreden van de raad van commissarissen (RvC) bij Ajax verloopt daarmee dus minder vloeiend dan eind vorige week leek. Het persbericht waarin de rvc een gefaseerd vrijwillig aftreden aankondigde en toelichtte, is verkeerd gevallen bij de grootaandeelhouder. Dat blijkt uit een brief die in de nacht van donderdag op vrijdag naar de advocaat van de rvc, mr. Peter Wakkie, is gemaild door de raadsman van de vereniging Ajax, mr. Harm-Jan de Kluiver.
De zittende rvc wil gefaseerd opstappen om lopende contracten, zoals dat met de firma Aegon, niet in gevaar te brengen. De aandeelhouders zien daar de noodzaak niet van in en vragen om opheldering.
'In de visie van de vereniging is het niet aanvaardbaar en onverantwoord dat de impasse die nu al maanden Ajax verlamt nog langer dan strikt noodzakelijk voortduurt', citeert het AD uit de brief. Indien nodig zou de vereniging Ajax een gedwongen vertrek van de voltallige rvc, inclusief Cruijff die daarna als topadviseur zijn fluwelen revolutie alsnog kan afronden, kunnen forceren.
bron : http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/3175663/2012/02/13/Ajax-Alsnog-gedwongen-vertrek-RvC-bij-getreuzel.dhtml
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 februari 2012 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote: Dit is toch alleen maar positief? Hoe eerder we van de RvC af zijn, hoe beter. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
Zeker hoop ik dat deze figuren zo snel mogelijk oprotten, maar ik word er ondertussen zo strontziek van he. Word tijd dat er nu gas word gegeven! |
|
|
|
|
Nummer 14
|
|
|
De laatste stuiptrekkingen van de Coronel clan ... |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote: Dat vind ik misschien nog wel de ergste samen met die diknek van ene van der Aat. OPZOUTE DIE GOZERS!!!! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Let wel; Bij gedwongen vertrek van de huidige RvC zaal de Raadskamer (dacht ik, of rechtbank) een nieuwe RvC aanwijzen. Lijkt me niet dat dit is wat we willen..
Kortom; Het is wel over, maar nog niet voorbij.....
Wordt vervolgd....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 februari 2012 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 12:59 schreef Ronald 1960 het volgende:Let wel; Bij gedwongen vertrek van de huidige RvC zaal de Raadskamer (dacht ik, of rechtbank) een nieuwe RvC aanwijzen. Lijkt me niet dat dit is wat we willen.. Kortom; Het is wel over, maar nog niet voorbij..... Wordt vervolgd.... Niet helemaal juist. Dat was enkel het geval op het moment dat de RvC zou worden weggestemd op de BAVA.
Ajax wil in dezen alleen dat de RvC tempo maakt bij het aftreden, zo niet dan zetten zij er zelf tempo achter. (Hoe ze dat gaan doen, weet ik echter niet.)
Vorig RvC (Coronel) trad ook vrijwillig af waarop de Ledenraad (nu bestuursraad) een commissie samenstelde om een nieuwe RvC aan te wijzen.
Kortom, de RvC kan makkelijk zeggen, "en nu stoppen wij". Echter, Ten Have denkt dat hij nog enig invloed heeft op wie zijn opvolgers zijn. Wat indirect ook zo is, hij mag namen naar voren schuiven.. Op het moment dat hij zegt, " en nu stoppen we direct" komt die mogelijkheid te vervallen natuurlijk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 februari 2012 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 13 februari 2012 - 14:23 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Niet helemaal juist. Dat was enkel het geval op het moment dat de RvC zou worden weggestemd op de BAVA. Ajax wil in dezen alleen dat de RvC tempo maakt bij het aftreden, zo niet dan zetten zij er zelf tempo achter. (Hoe ze dat gaan doen, weet ik echter niet.) Vorig RvC (Coronel) trad ook vrijwillig af waarop de Ledenraad (nu bestuursraad) een commissie samenstelde om een nieuwe RvC aan te wijzen. Kortom, de RvC kan makkelijk zeggen, "en nu stoppen wij". Echter, Ten Have denkt dat hij nog enig invloed heeft op wie zijn opvolgers zijn. Wat indirect ook zo is, hij mag namen naar voren schuiven.. Op het moment dat hij zegt, " en nu stoppen we direct" komt die mogelijkheid te vervallen natuurlijk. Maar wat als Ten Have & Co. niet snel vertrekken, wordt er dan alsnog een BAVA georganiseerd? dan heb je namelijk het zelfde probleem. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Nee, want ze zijn officieel al afgetreden. Er is dus geen BAVA meer nodig.
Wat het bestuursraad wel zou kunnen doen is zo snel mogelijk een AVA organiseren. En zelf gaan zoeken naar kandidaten voor de RvC. Zo kan je als vereniging de Ten Have een deadline geven;
"Je hebt tot ..... om je kandidaten kenbaar te maken" |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ok, duidelijk. In dat geval heb ik er al een stuk meer vertrouwen in dat de nieuwe RvC dan ook echt bestaat uit een leeuwendeel aan 'Cruijff gezinde' personen.
Maar ben wel benieuwd of Edwin v/d Sar (hoewel ik niet weet wat zijn achtergrond is, behalve voetbal know how) en Theo van Duivenbode nu ook daadwerkelijk gekozen zullen worden. |
|
|
|