|
|
|
romano
|
|
|
Moeten we het niet eens hebben over de mensen die vanaf nu, naar verwachting, gaan bepalen hoe de toekomst van Ajax eruit gaat zien? Ik heb het dan over Wim Jonk en Dennis Bergkamp. Schot voor de boeg: ik ben niet onder de indruk van dit duo. Jonk is te dom om te poepen en als Blind in zijn nadagen niet had ingegrepen was de halve jeugd inmiddels al weggeweest. En van Bergkamp begrijp ik niet wat die toevoegt. wat een zoutzak op de bank, geen greintje beleving. Godzijdank hebben we De Boer nog, dat is de enige die er volgens mij iets van kan. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Nee, daar moeten we het niet over hebben. Die mensen moeten ruimschoots de kans krijgen om hun ideeen (lees: die van Cruyff) tot uiting te brengen. Volledig andere koers en als zij net zoveel kans krijgen als de vorige koers gevaren is, zitten ze er een jaar of 15. Dat zal wel niet gebeuren maar na een paar jaar mogen ze pas afgerekend worden wat mij betreft. |
|
|
|
|
romano
|
|
|
Volgens mij worden de zogenaamde ideeën van JC al dertig jaar in de praktijk gebracht bij Ajax. En als Jonk idd idere jeugdspeler zomaar de deur uit lat lopen denk ik dat hij zelfs die par jaar niet gaat halen. |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
We moeten die jongen beoordelen als jeugdtrainers, dus als opleiders, niet als hoofdtrainers (= prestatietrainers).
Beiden missen nmm de persoonlijkheid om ooit hoofdcoach te worden, Bergkamp alleen al omdat hij niet vliegt. En laten we bij de laatste, maar ook bij de eerste, niet de fout maken die we ook bij Van Basten maakten en denken dat een wereldvoetballer ook een wereldtrainer is.
Maar dat gezegd hebbend geloof ik dat zij wel geschikte jeugdtrainers zijn. Bergkamp met name voor middenvelders en aanvallers, Jonk meer in het algemeen, want dat was altijd een speler met een groot tactisch inzicht en in staat om een wedstrijd te 'lezen', zo gezegd.
Maar belangrijk is dat zij organisatorisch gesteund worden. Daarvoor was Blind nmm geen slechte, maar hij heeft het voor zichzelf verknald.
Maar er moet wel een soort van regelneef op de toekomst komen, een manusje van alles voor de contracten etc. Bergkamp en Jonk zie ik het niet in hun eentje organisatorisch behappen.
Maar daarvoor dient de algemeen directeur ook te zorgen, toch ?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 februari 2012 door Cyprioot -- |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
Dubbel post.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 februari 2012 door Cyprioot -- |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Ik maak me ook grote zorgen over ons technisch hart.
Dennis Bergkamp is geen assistenttrainer, maar alleen geschikt als jeugdtrainer. Hennie Spijkerman heeft als trainer/keeper alleen ervaring in de Jupiler League. (Carlo L'Ami als keepers trainer.) Eigenlijk blijft alleen Frank de Boer over, maar is nog jong en onervaren. Dit is een heel matige samenstelling van een technische staf bij Ajax.
Wim Jonk is niet het figuur om leiding te geven binnen het jeugdbeleid. Wie gaat erover het vast leggen van nieuwe spelers en contractverlengingen? Eigenlijk niemand.
Medische staf is van een erbarmelijke slechte kwaliteit.
Edwin Goedhart hoofd medische zaken is tegelijkertijd werkzaam bij het VU. Zijn medische staf ondersteunt allerlei prestigeprojecten van scholen zonder dat de prestaties er bij Ajax op medische gebied beter van wordt. Geen inspanningsfysioloog in dienst.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 februari 2012 door Ztjes -- |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 10:24 schreef Ztjes het volgende:Ik maak me ook grote zorgen over ons technisch hart. Dennis Bergkamp is geen assistenttrainer, maar alleen geschikt als jeugdtrainer. Hennie Spijkerman heeft als trainer/keeper alleen ervaring in de Jupiler League. (Carlo L'Ami als keepers trainer.) Eigenlijk blijft alleen Frank de Boer over, maar is nog jong en onervaren. Dit is een heel matige samenstelling van een technische staf bij Ajax. Wim Jonk is niet het figuur om leiding te geven binnen het jeugdbeleid. Wie gaat erover het vast leggen van nieuwe spelers en contractverlengingen? Eigenlijk niemand. Medische staf is van een erbarmelijke slechte kwaliteit. Edwin Goedhart hoofd medische zaken is tegelijkertijd werkzaam bij het VU. Zijn medische staf ondersteunt allerlei prestigeprojecten van scholen zonder dat de prestaties er bij Ajax op medische gebied beter van worden. Geen inspanningsfysioloog in dienst. Waarom zorgen maken terwijl ze nog geeneens echt aan het werk hebben kunnen gaan? Hoe kun je nou zeggen dat het een matige samenstelling van de technische staf is? Wat als Ajax niet zoveel geblesseerde had gehad en gewoon bovenaan had gestaan? Je moet niet vergeten dat Ajax na 5 wedstrijden 1e in de competitie stond met uitstekend spel.
Laat die geweldige jeugdtrainers nu eens zijn gang gaan...je moet niet vergeten dat talent onder deze oud-topsporters meer willen brengen dan ze onder een Piet Snot zouden doen...het geloof bij dat soort gasten is er bij voorbaat al, dus werkt het...
Degene die men vooral onderschat is Wim Jonk...ik weet zeker dat hij een belangrijke bijdrage gaat leveren aan het herstel van Ajax...het gaat erom dat je talent ZIET en ONDERKEND..dat is het belangrijkste van alles....en over het vastleggen/contractverlengingen komt het ook wel goed...het zijn geen minkukels...
Met de medische staf en dergelijke komt het ook wel goed...het gaat erom dat de juiste mensen op de juiste plaats komen...Edwin Goedhart heeft trouwens al aangegeven te vertrekken bij Ajax...daar zullen dus vervangers voor komen en daar kun je, als je nog niet weet wie er komen, bij voorbaat negatief over zijn... |
|
|
|
|
romano
|
|
|
Sorry hoor, maar Jonk is al een jaar aan de slag. En wat mij zorgen baart is dat Adidas een geweldig complex heeft neergezet waarmee van iedere speler alle zinvolle informatie kan worden opgeslagen (iets wat elke top sportorganisatie moet doen om de concurrentie voor te blijven) en wat zegt Jonk: 'Wij meten niet om te meten'. Wat een sukkel! In zijn eentje gaat Jonk het niet redden. Zoals Cyprioot zegt: hij heeft zakelijke ondersteuning worden. Vrees met grote vrezen dat dat alsnog Ling gaat worden... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 11:30 schreef romano het volgende:Sorry hoor, maar Jonk is al een jaar aan de slag. En wat mij zorgen baart is dat Adidas een geweldig complex heeft neergezet waarmee van iedere speler alle zinvolle informatie kan worden opgeslagen (iets wat elke top sportorganisatie moet doen om de concurrentie voor te blijven) en wat zegt Jonk: 'Wij meten niet om te meten'. Wat een sukkel! In zijn eentje gaat Jonk het niet redden. Zoals Cyprioot zegt: hij heeft zakelijke ondersteuning worden. Vrees met grote vrezen dat dat alsnog Ling gaat worden... Ga in een denneboom zitten Romano Denneboom:) |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Alibabba om uit de jarenlange malaise te komen, is er meer voor nodig dan alleen een aantal goede ex-spelers als (jeugd)trainers in dient te nemen.
Er moet beleid komen om een stevig fundament te creëren.
Wat zit er zoal fout? Dennis heeft vliegangst en kan bijv. niet even snel een buitenlandse club gaan analyseren. ManU is door Tonny Bruins Slot geanalyseerd, hij is nu scout of denk je dat we geld hebben om spelers van ManU over te nemen. In de trainersstaf moet een ervaren trainer (bijv. Tonny Bruins Slot, Ruud Krol) komen om jonge(nieuwe) trainers te begeleiden en de AJAX-filosofie te bewaken.
Ik weet dat Edwin Goedhart gaat vertrekken, maar ook de rest van de medische staf is bezig met allerlei medische schoolprojecten. De opbouw en trainingsintensiteit moet een gezamenlijke verantwoording zijn van trainersstaf, medische staf en inspanningsfysioloog (niet aanwezig).
Het vertrouwen van de clubs uit de buurt zijn we al lang kwijt, want die clubs leveren hun talenten al lang niet meer bij Ajax af, maar bij de Noordelijke clubs (AZ, Heerenveen). Daarom worden de talenten tegenwoordig bij de Scandinavische landen gehaald! En zo kan ik nog wel even doorgaan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 februari 2012 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 11:15 schreef alibabba het volgende:[..] Waarom zorgen maken terwijl ze nog geeneens echt aan het werk hebben kunnen gaan? Hoe kun je nou zeggen dat het een matige samenstelling van de technische staf is? Wat als Ajax niet zoveel geblesseerde had gehad en gewoon bovenaan had gestaan? Je moet niet vergeten dat Ajax na 5 wedstrijden 1e in de competitie stond met uitstekend spel. Helemaal mee eens. Opportunisme heerst toch al in het voetbal wereldje, maar de oude garde heeft de hielen nog niet gelicht en de nieuwe garde die nog geen enkele kans om te functioneren heeft gehad ligt al onder vuur? Lijkt me wel heel erg voorbarig. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 13:13 schreef Ztjes het volgende:Alibabba om uit je jarenlange malaise te komen, is er meer voor nodig dan alleen een aantal goede ex-spelers als (jeugd)trainers in dient te nemen. Er moet beleid komen om een stevig fundament te creëren. Wat zit er zoal fout? Dennis heeft vliegangst en kan bijv. niet even snel een buitenlandse club gaan analyseren. ManU is door Tonny Bruins Slot geanalyseerd, hij is nu scout of denk je dat we geld hebben om spelers van ManU over te nemen. In de trainersstaf moet een ervaren trainer (bijv. Tonny Bruins Slot, Ruud Krol) komen om jonge(nieuwe) trainers te begeleiden en de AJAX-filosofie te bewaken. Ik weet dat Edwin Goedhart gaat vertrekken, maar ook de rest van de medische staf is ook bezig met allerlei medische schoolprojecten. De opbouw en trainingsintensiteit moet een gezamenlijke verantwoording zijn van trainersstaf, medische staf en inspanningsfysioloog (niet aanwezig). Het vertrouwen van de clubs zijn we in de buurt al lang kwijt, want die clubs leveren hun talenten al lang niet meer bij Ajax af, maar bij de Noordelijke clubs (AZ, Heerenveen). Daarom worden de talenten tegenwoordig bij de Scandinavische landen gehaald! En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat de scouting en dergelijke niet goed zit, is algemeen bekend. Dat is jarenlang in handen geweest van nobody's die er werkelijk een puinhoop van hebben gemaakt...tijd dus voor nieuwe gezichten, want dat is hard nodig...natuurlijk zal dat alles geperfectioneerd moeten worden, maar ze zijn net aan de gang...de boel is alleen maar VERSTIERD door de gevestigde orde onder leiding van ten HaTe en Schurkenboom..
Omdat Dennis vliegangst heeft kan het al niets worden?? Ik heb thuis enkele schotels hangen en kan zowat elke competitie ontvangen...een ervaren iemand zeg je...is Johan Cruijff niet ervaren en weet hij de kneepjes van het trainersvak niet??
Wat je zegt over gezamenlijke verantwoording over opbouw en trainingsintensiteit ben ik het wel met je eens. Frank de Boer heeft daar de plank volledig misgeslagen en van fouten leert men...ik weet zeker dat hem dat geen 2e keer overkomt.
En het vertrouwen van clubs zijn we idd kwijtgeraakt...dat is iets wat ik al jaren roep, maar weet je ook hoe dat komt?? Omdat er steeds mensen aan het roer zitten bij Ajax waarmee men totaal geen binding heeft...talentjes gaan niet graag aan tafel zitten met Slob, vd.ZaaT, CoroneP, vd.Loog en weet ik allemaal met wat voor shit Ajax BESMEURD is...talentjes willen met JONK, BERGKAMP, DE BOERS, KREEK, BOSMAN, STAM, OVERMARS aan de slag...dat is het grootste gewin van de laatste maanden...Ajax word weer met VOETBAL geasocieerd....over een tijdje is de kans aanzienlijk groter dat ze weer naar Ajax willen, want wie wil er nou niet werken onder het beleid van JOHAN CRUIJFF... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 13:38 schreef alibabba het volgende:[..] Dat de scouting en dergelijke niet goed zit, is algemeen bekend. Dat is jarenlang in handen geweest van nobody's die er werkelijk een puinhoop van hebben gemaakt...tijd dus voor nieuwe gezichten, want dat is hard nodig...natuurlijk zal dat alles geperfectioneerd moeten worden, maar ze zijn net aan de gang...de boel is alleen maar VERSTIERD door de gevestigde orde onder leiding van ten HaTe en Schurkenboom.. Omdat Dennis vliegangst heeft kan het al niets worden?? Ik heb thuis enkele schotels hangen en kan zowat elke competitie ontvangen...een ervaren iemand zeg je...is Johan Cruijff niet ervaren en weet hij de kneepjes van het trainersvak niet?? Wat je zegt over gezamenlijke verantwoording over opbouw en trainingsintensiteit ben ik het wel met je eens. Frank de Boer heeft daar de plank volledig misgeslagen en van fouten leert men...ik weet zeker dat hem dat geen 2e keer overkomt. En het vertrouwen van clubs zijn we idd kwijtgeraakt...dat is iets wat ik al jaren roep, maar weet je ook hoe dat komt?? Omdat er steeds mensen aan het roer zitten bij Ajax waarmee men totaal geen binding heeft...talentjes gaan niet graag aan tafel zitten met Slob, vd.ZaaT, CoroneP, vd.Loog en weet ik allemaal met wat voor shit Ajax BESMEURD is...talentjes willen met JONK, BERGKAMP, DE BOERS, KREEK, BOSMAN, STAM, OVERMARS aan de slag...dat is het grootste gewin van de laatste maanden...Ajax word weer met VOETBAL geasocieerd....over een tijdje is de kans aanzienlijk groter dat ze weer naar Ajax willen, want wie wil er nou niet werken onder het beleid van JOHAN CRUIJFF... Ik ben het volstrekt me je eens, alibabba. Zeker ook wat je laatste opmerking betreft. Kijk naar sc Heerenveen: Marco van Basten wordt gepresenteerd en de volledige voorhoede (Narsingh, Dost en Aissadi) waar veel clubs interesse in hebben, heeft al aangekondigd zeer waarschijnlijk bij Heerenveen te blijven. Zij willen het meemaken om onder Marco te trainen. Datzelfde effect zul je dus bij Ajax hebben! |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Alibabba,
Onze visies verschillen niet zoveel van mekaar. Maar een trainingsstaf met Hennie, alleen ervaring in de pintjes-competitie is geen trainer die voldoende tegengewicht kan geven tegen jonge onervaren trainers met veel internationale ervaring en hij heeft ook geen AJAX-verleden op niveau en is ook niet het figuur om een trainer bij te staan bij de soort problematieken als van Hamlap, vandaar mijn alternatieven. Dennis heeft voor mij gewoon een handicap en het analyseren van andere clubs moet je toch echt vanuit een stadion doen, anders zie je alleen de actie rond de bal en niet hoe er buiten het zicht van de camera word bewogen. En als assistent gaat hij dus ook niet mee naar verre trainingskampen of internationale wedstrijden in verweggiestan. Dennis neemt wel stelling t.a.v. Arsenal, maar over Ajax heb ik hem zijn mond nog niet zien roeren. En Johan zit niet in de dagelijkse trainingsstaf. Blijft eigenlijk alleen Frank de Boer over en dit is in mijn ogen toch iets te weinig.
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 13:46 schreef Pietje het volgende:[..] Ik ben het volstrekt me je eens, alibabba. Zeker ook wat je laatste opmerking betreft. Kijk naar sc Heerenveen: Marco van Basten wordt gepresenteerd en de volledige voorhoede (Narsingh, Dost en Aissadi) waar veel clubs interesse in hebben, heeft al aangekondigd zeer waarschijnlijk bij Heerenveen te blijven. Zij willen het meemaken om onder Marco te trainen. Datzelfde effect zul je dus bij Ajax hebben! Inderdaad een uitstekend voorbeeld Pietje!! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 13:55 schreef Ztjes het volgende:Alibabba, Onze visies verschillen niet zoveel van mekaar. Maar een trainingsstaf met Hennie, alleen ervaring in de pintjes-competitie is geen trainer die voldoende tegengewicht kan geven tegen jonge onervaren trainers met veel internationale ervaring en hij heeft ook geen AJAX-verleden op niveau en is ook niet het figuur om een trainer bij te staan bij de soort problematieken als van Hamlap, vandaar mijn alternatieven. Dennis heeft voor mij gewoon een handicap en het analyseren van andere clubs moet je toch echt vanuit een stadion doen, anders zie je alleen de actie rond de bal en niet hoe er buiten het zicht van de camera word bewogen. Dennis neemt wel stelling t.a.v. Arsenal, maar over Ajax heb ik hem zijn mond nog niet zien roeren. En Johan zit niet in de dagelijkse trainingsstaf. Blijft eigenlijk alleen Frank de Boer over en dit is in mijn ogen toch iets te weinig. Ik kan echt niet oordelen over Hennie Spijkerman. Ik weet wel dat hij trainer van VVV is geweest en dat VVV in die tijd aantrekkelijk voetbal speelde, omdat ik er toen veel ging kijken. Ik vind het eerlijk gezegd ook overdreven om zoveel aandacht te geven aan mensen naast een hoofdtrainer. Ik denk dat zoiets niet zoveel meerwaarde heeft namelijk..een hoofdtrainer is erbij gebaat dat die ondersteuning heeft waardoor een trainer zich lekker gaat voelen..Frank heeft veel vertrouwen in Hennie en Dennis en dat vind ik het allerbelangrijkste.
Bergkamp is ook niet puur op de scouting gericht...nogmaals, dat aspect moet ook duidelijk verbeterd worden..ik weet ook nog steeds niet wat Hans vd.Zee doet...er zal intern nog veel moeten gebeuren, maar ik heb echt vertrouwen in deze mensen en Johan Cruijff...het gaat er in eerste instantie om dat Ajax weer uitstraling krijgt en dat krijg je door pure VOETBALMENSEN neer te zetten op plaatsen waar de jeugd zich onder wil scharen...alleen dan haal je daar het optimale rendement uit en dat is de basis...als er over een aantal jaar weer echt wat doorbreekt, is dat een sein naar alles in Nederland en dan krijgt Ajax zijn gezicht weer terug. Dat is de basis voor PLEZIER en GOCHME....iets wat er bij Ajax al meer dan 10 jaar ontbreekt... |
|
|
|
|
Danielson 1448
|
|
|
Jonk en co hebben hun nek uitgestoken en zijn ongelovelijk gemotiveerd en worden ondersteund door de man die het Nederlandse voetbal op de kaart heeft gezet.Ik weet zeker dat het nu gaat lukken geduld het komt goed. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Allibabba, Ik ben het echt wel voor het grote deel met je eens. Maar een prof-club moet zeker niet afhankelijk zijn van de hoofdtrainer. Het moet net andersom zijn en mag eigenlijk weinig uitmaken wie er hoofdtrainer is. Kijk naar ManU, Sir Alex komt allang bijna niet meer op het trainingsveld. Of zelfs bij Twente wordt het spelletje bewaakt door de assistenten. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 09:32 schreef Cyprioot het volgende:We moeten die jongen beoordelen als jeugdtrainers, dus als opleiders, niet als hoofdtrainers (= prestatietrainers). Beiden missen nmm de persoonlijkheid om ooit hoofdcoach te worden, Bergkamp alleen al omdat hij niet vliegt. En laten we bij de laatste, maar ook bij de eerste, niet de fout maken die we ook bij Van Basten maakten en denken dat een wereldvoetballer ook een wereldtrainer is. Maar dat gezegd hebbend geloof ik dat zij wel geschikte jeugdtrainers zijn. Bergkamp met name voor middenvelders en aanvallers, Jonk meer in het algemeen, want dat was altijd een speler met een groot tactisch inzicht en in staat om een wedstrijd te 'lezen', zo gezegd. Maar belangrijk is dat zij organisatorisch gesteund worden. Daarvoor was Blind nmm geen slechte, maar hij heeft het voor zichzelf verknald. Maar er moet wel een soort van regelneef op de toekomst komen, een manusje van alles voor de contracten etc. Bergkamp en Jonk zie ik het niet in hun eentje organisatorisch behappen. Maar daarvoor dient de algemeen directeur ook te zorgen, toch ? Misschien van Gaal ??? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik hoop dat ik het mis heb maar een Voetbalclub als Ajax red je niet alleen met jeugdtrainers er zal ook een sterk beleid moeten komen door sterke mensen,en met alle respect Jonk en Bergkamp zijn nou niet bepaald mensen met een sterke persoonlijkheid,dus ik vind dat de AD een man met persoonlijkheid en uitstraling moet komen ,dat zijn in mijn ogen Molenaar-van Duijvenbode-van Gaal ,maar die zie ik niet komen bij Ajax,dus over die leiding maak ik mij wel zorgen,alleen met dat zg techn.hart redt je het ook niet vrees ik. |
|
|
|
|
Danielson 1448
|
|
|
Bergkamp en Jonk hebben voor mij al bewezen een persoonlijkheid te zijn, als je de laatste tijd neemt hebben ze heel wat moeten doorstaan en zijn recht op blijven.Er zijn door hun doorzettingsvermogen heelwat louche types bij Ajax de laan uitgestuurd.Als je een grote bek hebt wil nog niet zeggen dat je een persoonlijkheid bent. Ik sta achter Bergkamp en Jonk met op de achtergrond koning voetbal himself Jopie Cruyff.Niemand moet meer twijfelen geloof hierin,kom op nou. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 14:44 schreef Ztjes het volgende:Allibabba, Ik ben het echt wel voor het grote deel met je eens. Maar een prof-club moet zeker niet afhankelijk zijn van de hoofdtrainer. Het moet net andersom zijn en mag eigenlijk weinig uitmaken wie er hoofdtrainer is. Kijk naar ManU, Sir Alex komt allang bijna niet meer op het trainingsveld. Of zelfs bij Twente wordt het spelletje bewaakt door de assistenten. Dat ben ik ook absoluut met je eens. Daarom is het ook belangrijk dat er een strak fundament staat waarbij welke trainer dan ook goed kan werken. Als je alleen al kijkt naar het aantal trainers wat de afgelopen jaren gesneuveld is, is dat fundament bij lange na niet goed. Ik wilde duidelijk maken dat een desbetreffende trainer zich lekker moet voelen bij de mensen die hij het liefste naast zich heeft, maar het algehele fundament moet in eerste instantie wel goed zijn. Ik vind het dan niet zo belangrijk als een trainer hem of die naast zich heeft...als het algehele fundament goed is, zul je zien dat iedereen goed kan werken, dat de scouting beter draait en dat alles beter word...puur omdat er bij Ajax weer éénsgezindheid heerst waarbij het VOETBAL voorop staat.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 14:57 schreef nora het volgende:Ik hoop dat ik het mis heb maar een Voetbalclub als Ajax red je niet alleen met jeugdtrainers er zal ook een sterk beleid moeten komen door sterke mensen,en met alle respect Jonk en Bergkamp zijn nou niet bepaald mensen met een sterke persoonlijkheid,dus ik vind dat de AD een man met persoonlijkheid en uitstraling moet komen ,dat zijn in mijn ogen Molenaar-van Duijvenbode-van Gaal ,maar die zie ik niet komen bij Ajax,dus over die leiding maak ik mij wel zorgen,alleen met dat zg techn.hart redt je het ook niet vrees ik. Er is nog geeneens een AD en er moet nog een nieuwe RvC komen...als de neuzen allemaal de juiste richting opstaan, kunnen we pas oordelen... |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
ignore kijke eens aan de fans van ten hate en coronel bah |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 16:19 schreef Danielson 1448 het volgende:Bergkamp en Jonk hebben voor mij al bewezen een persoonlijkheid te zijn, als je de laatste tijd neemt hebben ze heel wat moeten doorstaan en zijn recht op blijven.Er zijn door hun doorzettingsvermogen heelwat louche types bij Ajax de laan uitgestuurd.Als je een grote bek hebt wil nog niet zeggen dat je een persoonlijkheid bent. Ik sta achter Bergkamp en Jonk met op de achtergrond koning voetbal himself Jopie Cruyff.Niemand moet meer twijfelen geloof hierin,kom op nou. Precies en het is heel normaal dat de mensen nogal sceptisch zijn...ook mensen als Bergkamp en Jonk moeten zich op dit gebied nog bewijzen, maar slechter dan druiloren als vd.Loog, CoroneP, ten HaTe kan het nooit gaan...
In eerste instantie moet Ajax zijn gezicht weer terugkrijgen, dat is het allerbelangrijste...Ajax moet weer VOETBAL uitademen en Ajax moet voor voetballertjes weer aantrekkelijk worden, want de uitstraling is helemaal verpest de laatste jaren...als dat al is verbeterd, zul je zien dat alles zijn beloop gaat geven in de juiste richting...de tijden van de Meer met Litmanen, Pettersson, Bergkamp en al die sterren met die fantastische techniek moet weer terugkomen waarvoor mensen naar het publiek komen...techniek die bijgebracht kan worden door Bosman, Overmars, Stam, Roy, de Boer en al die andere fantastische jeugdtrainers waarvoor elk jeugdig talent wil spelen...de supporters gaan er weer achter staan en zo kan Ajax weer eens echt AJAX worden.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 16:37 schreef alibabba het volgende:[..] Precies en het is heel normaal dat de mensen nogal sceptisch zijn...ook mensen als Bergkamp en Jonk moeten zich op dit gebied nog bewijzen, maar slechter dan druiloren als vd.Loog, CoroneP, ten HaTe kan het nooit gaan... In eerste instantie moet Ajax zijn gezicht weer terugkrijgen, dat is het allerbelangrijste...Ajax moet weer VOETBAL uitademen en Ajax moet voor voetballertjes weer aantrekkelijk worden, want de uitstraling is helemaal verpest de laatste jaren...als dat al is verbeterd, zul je zien dat alles zijn beloop gaat geven in de juiste richting...de tijden van de Meer met Litmanen, Pettersson, Bergkamp en al die sterren met die fantastische techniek moet weer terugkomen waarvoor mensen naar het publiek komen...techniek die bijgebracht kan worden door Bosman, Overmars, Stam, Roy, de Boer en al die andere fantastische jeugdtrainers waarvoor elk jeugdig talent wil spelen...de supporters gaan er weer achter staan en zo kan Ajax weer eens echt AJAX worden.. Klopt helemaal, alibabba. Maar ook op het veld moet Ajax weer "smoel" krijgen. Iets uitstralen zoals het ooit was: toen was bijna elke tegenstander bang om tegen Ajax te moeten voetballen, waardoor Ajax voor de wedstrijd begon, min of meer al met 1-0 voorstond. Tegenwoordig is het snotverdrie precies omgekeerd. Bijna elke tegenstander denkt dat er wat te halen valt tegen Ajax. En helaas lukt ze dat nog vaak ook... |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Ten eerste vind ik het heerlijk dat mensen als Jonk en Bergkamp bij Ajax rondlopen en daar trainen met de jonge gasten. Zij zullen ongetwijfeld erg veel bij kunnen brengen aan de spelers voor de toekomst. Toch zijn er wel twee dingen betreffende deze personen waarover ik me toch zorgen maak.
1. Ze moeten het technische hart gaan vormen, wat betekent dat ze ook de verantwoordelijkheden van bijvoorbeeld een technisch directeur en een hoofd opleidingen moeten gaan overnemen. Op dit gebied hebben de beide heren geen enkele ervaring en hebben ze nog niets bewezen. Ik snap daarom ook niet dat er niet gewoon een technisch directeur bij mag zoals Blind, die toch ervaring heeft op dat gebied. Nu lees je bijvoorbeeld dat Boilesen wel wil verlengen, maar dat hij eigenlijk niet weet wie dat nu gaat regelen. Dat is toch amateuristisch. Bovendien heb ik ook interviews gelezen met Bergkamp waarin hij aangeeft dat hij vooral niet teveel uren wil maken en veel tijd aan zijn gezin wil besteden. Een nobel streven natuurlijk en ook primaals je dat wilt. Ik vraag me dan alleen wel af waarom hij niet gewoon jeugdtrainer wil zijn, maar ook onderdeel wil uitmaken van het technisch hart. Ik weet niet of dat goed gaat. Het klinkt allemaal mooi met de voetbalmensen, maar er is geen club ter wereld waar er ook uitsluitend voetbalmensen op die posities zitten. Er zijn altijd beleidsmakers en technisch uitvoerende mensen voor dit soort posities en dat lijkt mij ook goed. We worden vaak vergeleken met Bayern waar ze Rummenige, Beckenbauer enz. hebben. Maar dat zijn toch mensen die eerst na hun voetbalcarriere de nodige ervaring hebben opgedaan op bestuurlijk niveau. Dat gebrek aan ervaring kan ze in mijn ogen wel op gaan breken.
2. De verwachtingen en ambities zijn veel te hoog. Iedereen kan wel mooi zeggen dat spelers onder dit soort mensen willen spelen en trainen, maar spelers willen maar voor 1 ding spelen en trainen en dat is geld. Ik ben bezorgd over de 'Cruijff-beweging', omdat ik denk dat zij dingen willen die gewoon simpelweg niet haalbaar zijn. Bouy is het meest recente voorbeeld. Ondanks dat hij dus al met al die voetbalmensen op het veld stond, koos hij toch voor het geld. Ajax in zijn voormalige glorie herstellen is een illusie, een utopie. Het doet pijn in mijn hart, maar wij zullen nooit meer de glorietijden beleven. Als ik hoor dat Cruijff zegt dat Ajax weer structureel bij de beste 16 van Europa moet gaan horen denkt mijn Ajaxhart: Heerlijk!! YES!!! Dat moet!! Maar als je er als een verstandig mens over nadenkt moet je concluderen dat dat eigenlijk nergens op slaat. Het is volkomen onmogelijk. En ik maak me wel zorgen over het feit dat er te hoog wordt ingezet. En we weten uit het verleden allemaal wat dat voor financiele gevolgen kan hebben. We hebben hier allemaal hard lopen zeiken op mensen als van den Boog, maar dat zijn wel de mensen die Ajax in ieder geval weer financieel gezond hebben gemaakt. Dat er veel mis is en veel moet veranderen klopt. Dat veel oud-voetballers bij onze club een goede ontwikkeling is klopt. Maar het technisch plan van Cruijff gaat hierin te ver in mijn ogen en dat kan wel eens heel slecht uitpakken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 februari 2012 door ktotheb -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 11:30 schreef romano het volgende:Sorry hoor, maar Jonk is al een jaar aan de slag. En wat mij zorgen baart is dat Adidas een geweldig complex heeft neergezet waarmee van iedere speler alle zinvolle informatie kan worden opgeslagen (iets wat elke top sportorganisatie moet doen om de concurrentie voor te blijven) en wat zegt Jonk: 'Wij meten niet om te meten'. Wat een sukkel! In zijn eentje gaat Jonk het niet redden. Zoals Cyprioot zegt: hij heeft zakelijke ondersteuning worden. Vrees met grote vrezen dat dat alsnog Ling gaat worden... En wat is er mis mee om niet te meten enkel om te meten?? Helemaal niks volgens mij, het moet een doel hebben anders kun je het beter laten.. Goeie taal dus van Jonk.. Misschien ene open deur, maar die mogen er bij Ajax soiezo wel eens wat vaker open getrapt worden.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 17:10 schreef Pietje het volgende:[..] Klopt helemaal, alibabba. Maar ook op het veld moet Ajax weer "smoel" krijgen. Iets uitstralen zoals het ooit was: toen was bijna elke tegenstander bang om tegen Ajax te moeten voetballen, waardoor Ajax voor de wedstrijd begon, min of meer al met 1-0 voorstond. Tegenwoordig is het snotverdrie precies omgekeerd. Bijna elke tegenstander denkt dat er wat te halen valt tegen Ajax. En helaas lukt ze dat nog vaak ook... Je haalt me de woorden uit de mond Pietje. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 17:20 schreef ktotheb het volgende:Ten eerste vind ik het heerlijk dat mensen als Jonk en Bergkamp bij Ajax rondlopen en daar trainen met de jonge gasten. Zij zullen ongetwijfeld erg veel bij kunnen brengen aan de spelers voor de toekomst. Toch zijn er wel twee dingen betreffende deze personen waarover ik me toch zorgen maak. 1. Ze moeten het technische hart gaan vormen, wat betekent dat ze ook de verantwoordelijkheden van bijvoorbeeld een technisch directeur en een hoofd opleidingen moeten gaan overnemen. Op dit gebied hebben de beide heren geen enkele ervaring en hebben ze nog niets bewezen. Ik snap daarom ook niet dat er niet gewoon een technisch directeur bij mag zoals Blind, die toch ervaring heeft op dat gebied. Nu lees je bijvoorbeeld dat Boilesen wel wil verlengen, maar dat hij eigenlijk niet weet wie dat nu gaat regelen. Dat is toch amateuristisch. Bovendien heb ik ook interviews gelezen met Bergkamp waarin hij aangeeft dat hij vooral niet teveel uren wil maken en veel tijd aan zijn gezin wil besteden. Een nobel streven natuurlijk en ook primaals je dat wilt. Ik vraag me dan alleen wel af waarom hij niet gewoon jeugdtrainer wil zijn, maar ook onderdeel wil uitmaken van het technisch hart. Ik weet niet of dat goed gaat. Het klinkt allemaal mooi met de voetbalmensen, maar er is geen club ter wereld waar er ook uitsluitend voetbalmensen op die posities zitten. Er zijn altijd beleidsmakers en technisch uitvoerende mensen voor dit soort posities en dat lijkt mij ook goed. We worden vaak vergeleken met Bayern waar ze Rummenige, Beckenbauer enz. hebben. Maar dat zijn toch mensen die eerst na hun voetbalcarriere de nodige ervaring hebben opgedaan op bestuurlijk niveau. Dat gebrek aan ervaring kan ze in mijn ogen wel op gaan breken. 2. De verwachtingen en ambities zijn veel te hoog. Iedereen kan wel mooi zeggen dat spelers onder dit soort mensen willen spelen en trainen, maar spelers willen maar voor 1 ding spelen en trainen en dat is geld. Ik ben bezorgd over de 'Cruijff-beweging', omdat ik denk dat zij dingen willen die gewoon simpelweg niet haalbaar zijn. Bouy is het meest recente voorbeeld. Ondanks dat hij dus al met al die voetbalmensen op het veld stond, koos hij toch voor het geld. Ajax in zijn voormalige glorie herstellen is een illusie, een utopie. Het doet pijn in mijn hart, maar wij zullen nooit meer de glorietijden beleven. Als ik hoor dat Cruijff zegt dat Ajax weer structureel bij de beste 16 van Europa moet gaan horen denkt mijn Ajaxhart: Heerlijk!! YES!!! Dat moet!! Maar als je er als een verstandig mens over nadenkt moet je concluderen dat dat eigenlijk nergens op slaat. Het is volkomen onmogelijk. En ik maak me wel zorgen over het feit dat er te hoog wordt ingezet. En we weten uit het verleden allemaal wat dat voor financiele gevolgen kan hebben. We hebben hier allemaal hard lopen zeiken op mensen als van den Boog, maar dat zijn wel de mensen die Ajax in ieder geval weer financieel gezond hebben gemaakt. Dat er veel mis is en veel moet veranderen klopt. Dat veel oud-voetballers bij onze club een goede ontwikkeling is klopt. Maar het technisch plan van Cruijff gaat hierin te ver in mijn ogen en dat kan wel eens heel slecht uitpakken. Wat jou eerste punt betreft; Bergkamp, Jonk en de Boer zijn verantwoordelijk voor het aan en verkoopbeleid...daar zitten natuurlijk een hoop mensen omheen die hun moeten assisteren...er is nog geeneens een AD en een nieuwe RvC...wellicht word Hiddink wel AD en komt v.Duivenbode in de RvC...dat zijn mensen met een schat aan ervaring plus JC is er ook om te adviseren...eerlijk gezegd heb ik ook wel enige twijfels bij Bergkamp...ik vind hem te timide, maar in aanwezigheid van Jonk en de rest denk ik dat het wel goedkomt...vooral in Jonk heb ik veel vertrouwen en wellicht dat Bergkamp ons verrast...het kan alleen maar beter gaan tov de laatste pakweg 10 jaar..in het verleden is gebleken dat een TD totaal niet werkt...hoeveel keer moet je nog je kop stoten om tot die conclusie te komen??? Ga het verleden gewoon na...
Je 2e punt; spelers willen voetballen voor geld, maar een leuke bijkomstigheid is EER....als je moet voetballen voor een stel onbenullen, is die eer er totaal niet en wil je snel naar het buitenland...als Ajax weer puur VOETBAL ademt word dat al anders...trainen onder deze jeugdtrainers is het mooiste wat er is en als er straks weer talenten uit voortkomen, is de kans op vroegtijdig vertrek minder, zeker als Ajax weer meedoet om de titels..met Bouy heeft Ajax zelf al weer flink liggen kloten;
"Bouy kwam er 2 jaar geleden achter dat hij 4x zo weinig verdiende als zijn ploeggenoten. Toen had AC Milan al interesse en dreigde hij met een vertrek. Vervolgens werd hem een plek bij de Beloften aangeboden en besloot Bouy te blijven. Toen Milan weg was, bleek Ajax zich deze belofte niet te herinneren en vorig seizoen werd Bouy teruggezet naar de A-junioren. Zijn geduld leek beloond te worden toen Bouy mee ging naar Brazilië, maar het contractvoorstel leidde tot grote teleurstelling. Bouy voelde te weinig vertrouwen en Chelsea, Inter Milan en AC Milan hadden net als Juventus miljoenenaanbiedingen klaarliggen. Er worden nu krokodillentranen in Amsterdam gehuild, maar Ajax mag zich het vertrek van het toptalent vooral zelf aanrekenen", concludeert Van der Velde in het weekblad VI.....
Wederom een bevestiging dat Ajax zelf WAARDELOOS bezig is...hier zijn de directeuren Slob en vd.ZaaT verantwoordelijk voor en zij moeten per direct de KEIEN op..
En waarom is het onmogelijk om weer tot de top van Europa te horen....deze mensen hebben nog geeneens de kans gehad en zijn alleen maar tegengewerkt door ONBENULLEN van het ergste soort..op de 1e plaats moet er gezorgd worden voor een betere uitstraling want die is ver te zoeken door WANBELEID..het moet weer een feest worden om voor Ajax te voetballen en de supporters moeten weer GELOOF krijgen in Ajax...het gevoel voor Ajax is enorm BESMEURD door akelige gasten...tijd dus voor nieuwe gezichten die een duidelijke kant op willen met Ajax...en vd.Boog heeft alleen maar gelogen en heeft een wit voetje gehaald door spelers te verkopen...anders heeft ie niets gedaan die MINKUKEL... |
|
|
|
|
Danielson 1448
|
|
|
@alibabba Spelers goed opleiden en op juiste waarde inschatten dat hoort allebei te kloppen.Als Bouy door deze reden vertrokken is dan moeten er altijd mensen verantwoordelijk voor gesteld worden. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 19:28 schreef alibabba het volgende:[..] Wat jou eerste punt betreft; Bergkamp, Jonk en de Boer zijn verantwoordelijk voor het aan en verkoopbeleid...daar zitten natuurlijk een hoop mensen omheen die hun moeten assisteren...er is nog geeneens een AD en een nieuwe RvC...wellicht word Hiddink wel AD en komt v.Duivenbode in de RvC...dat zijn mensen met een schat aan ervaring plus JC is er ook om te adviseren...eerlijk gezegd heb ik ook wel enige twijfels bij Bergkamp...ik vind hem te timide, maar in aanwezigheid van Jonk en de rest denk ik dat het wel goedkomt...vooral in Jonk heb ik veel vertrouwen en wellicht dat Bergkamp ons verrast...het kan alleen maar beter gaan tov de laatste pakweg 10 jaar..in het verleden is gebleken dat een TD totaal niet werkt...hoeveel keer moet je nog je kop stoten om tot die conclusie te komen??? Ga het verleden gewoon na... Je 2e punt; spelers willen voetballen voor geld, maar een leuke bijkomstigheid is EER....als je moet voetballen voor een stel onbenullen, is die eer er totaal niet en wil je snel naar het buitenland...als Ajax weer puur VOETBAL ademt word dat al anders...trainen onder deze jeugdtrainers is het mooiste wat er is en als er straks weer talenten uit voortkomen, is de kans op vroegtijdig vertrek minder, zeker als Ajax weer meedoet om de titels..met Bouy heeft Ajax zelf al weer flink liggen kloten; "Bouy kwam er 2 jaar geleden achter dat hij 4x zo weinig verdiende als zijn ploeggenoten. Toen had AC Milan al interesse en dreigde hij met een vertrek. Vervolgens werd hem een plek bij de Beloften aangeboden en besloot Bouy te blijven. Toen Milan weg was, bleek Ajax zich deze belofte niet te herinneren en vorig seizoen werd Bouy teruggezet naar de A-junioren. Zijn geduld leek beloond te worden toen Bouy mee ging naar Brazilië, maar het contractvoorstel leidde tot grote teleurstelling. Bouy voelde te weinig vertrouwen en Chelsea, Inter Milan en AC Milan hadden net als Juventus miljoenenaanbiedingen klaarliggen. Er worden nu krokodillentranen in Amsterdam gehuild, maar Ajax mag zich het vertrek van het toptalent vooral zelf aanrekenen", concludeert Van der Velde in het weekblad VI..... Wederom een bevestiging dat Ajax zelf WAARDELOOS bezig is...hier zijn de directeuren Slob en vd.ZaaT verantwoordelijk voor en zij moeten per direct de KEIEN op.. En waarom is het onmogelijk om weer tot de top van Europa te horen....deze mensen hebben nog geeneens de kans gehad en zijn alleen maar tegengewerkt door ONBENULLEN van het ergste soort..op de 1e plaats moet er gezorgd worden voor een betere uitstraling want die is ver te zoeken door WANBELEID..het moet weer een feest worden om voor Ajax te voetballen en de supporters moeten weer GELOOF krijgen in Ajax...het gevoel voor Ajax is enorm BESMEURD door akelige gasten...tijd dus voor nieuwe gezichten die een duidelijke kant op willen met Ajax...en vd.Boog heeft alleen maar gelogen en heeft een wit voetje gehaald door spelers te verkopen...anders heeft ie niets gedaan die MINKUKEL... Als Bergkamp en Jonk idd ondersteund gaan worden door mensen als Hiddink denk ik dat mijn eerste punt van zorg idd verdwijnt. Mijn punt is ook niet dat Jonk en Bergkamp weg moeten, maar ze zullen wel veel ervaren ondersteuning nodig hebben. Daarom vind ik het zo vreemd dat er per se dat technische hart van 3 man moet zijn. Waarom kan Blind daar niet bij in om uit te voeren wat de rest wil.
Mijn tweede punt probeer je te weerleggen met een heerlijk ideologisch verhaal. Ik wou dat ik erin kon geloven, maar ik ben helaas wat cynischer aangelegd en geloof dat de enige eer die voetballers nog willen de eer is die komt van grote huizen, dure auto's en gouden rolexen. Als je kijkt waar we staan qua begroting, komen we niet eens in de buurt van de eerste 16 ploegen en omdat ik zo'n negatieve zeikerd ben vind ik dus dat het absoluut niet mogelijk is om de doelen die ze stellen te behalen. Ik denk dat Ajax wel beter kan dan het de laatste tien jaar gegaan is, maar ik denk niet dat het zoveel beter kan als de meesten hier. De meesten hebben nogal de neiging om een roze bril op te zetten zodra de naam Cruijff valt. Ik hoop dat jij gelijk hebt, maar ik geloof er helemaal niks van. Als al zijn plannen erdoor zijn gaan nog steeds onze beste talenten weg en zullen we nog steeds elke keer onze beste spelers moeten verkopen. Dat is nu eenmaal het lot van de eredivisie tegenwoordig. En het lijkt mij beter om een beleid te schrijven op de realiteit dan op een ideologisch verhaal, waar verder weinig achter zit. Ik heb zoveel mogelijk gelezen over het technische plan van Cruijff, maar dat is ook maar een simpel ongefundeerd verhaal. Maar goed, we zullen het allemaal gaan zien. Ik hoop in ieder geval wel dat 1 partij het voor het zeggen krijgt, of dat nu JC is of niet. Want de grootste schade aan onze club komt niet van 1 persoon, of van 1 partij, maar die schade komt omdat er zoveel verdeling is binnen de club. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 19:50 schreef Danielson 1448 het volgende:@alibabba Spelers goed opleiden en op juiste waarde inschatten dat hoort allebei te kloppen.Als Bouy door deze reden vertrokken is dan moeten er altijd mensen verantwoordelijk voor gesteld worden. Als je nagaat hoe Ajax heeft liggen te knoeien met een juist contract...ik heb Bouy een aantal keren zien spelen...dat is echt een geweldig talent dus leg je hem ook een juist contract voor....men moet eens bij Ajax niet zo achterbaks handelen en proberen geld te verdienen aan spelers...een speler moet warmte voelen bij een bepaalde club en dat is bij Ajax ver te zoeken...Slob en vd.ZaaT zijn directeuren die ik voor geen 5 cent vertrouw en hun zou ik zelf het liefste een kegel geven.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 20:53 schreef ktotheb het volgende:[..] Als Bergkamp en Jonk idd ondersteund gaan worden door mensen als Hiddink denk ik dat mijn eerste punt van zorg idd verdwijnt. Mijn punt is ook niet dat Jonk en Bergkamp weg moeten, maar ze zullen wel veel ervaren ondersteuning nodig hebben. Daarom vind ik het zo vreemd dat er per se dat technische hart van 3 man moet zijn. Waarom kan Blind daar niet bij in om uit te voeren wat de rest wil. Mijn tweede punt probeer je te weerleggen met een heerlijk ideologisch verhaal. Ik wou dat ik erin kon geloven, maar ik ben helaas wat cynischer aangelegd en geloof dat de enige eer die voetballers nog willen de eer is die komt van grote huizen, dure auto's en gouden rolexen. Als je kijkt waar we staan qua begroting, komen we niet eens in de buurt van de eerste 16 ploegen en omdat ik zo'n negatieve zeikerd ben vind ik dus dat het absoluut niet mogelijk is om de doelen die ze stellen te behalen. Ik denk dat Ajax wel beter kan dan het de laatste tien jaar gegaan is, maar ik denk niet dat het zoveel beter kan als de meesten hier. De meesten hebben nogal de neiging om een roze bril op te zetten zodra de naam Cruijff valt. Ik hoop dat jij gelijk hebt, maar ik geloof er helemaal niks van. Als al zijn plannen erdoor zijn gaan nog steeds onze beste talenten weg en zullen we nog steeds elke keer onze beste spelers moeten verkopen. Dat is nu eenmaal het lot van de eredivisie tegenwoordig. En het lijkt mij beter om een beleid te schrijven op de realiteit dan op een ideologisch verhaal, waar verder weinig achter zit. Ik heb zoveel mogelijk gelezen over het technische plan van Cruijff, maar dat is ook maar een simpel ongefundeerd verhaal. Maar goed, we zullen het allemaal gaan zien. Ik hoop in ieder geval wel dat 1 partij het voor het zeggen krijgt, of dat nu JC is of niet. Want de grootste schade aan onze club komt niet van 1 persoon, of van 1 partij, maar die schade komt omdat er zoveel verdeling is binnen de club. Ervaring is zeker een leuke bijkomstigheid, dat zal er ook ongetwijfeld komen....Blind heeft een bepaald wiel gekozen en was nu niet meer te handhaven...Bergkamp en Jonk konden niet meer door 1 deur met Blind, dus dat was een gepasseerd station...ik kies zelf overduidelijk voor Bergkamp en Jonk, omdat ik meermalen Blind met Schurkenboom, vd.Zaat en Slob heb zien zitten en aan dat soort gasten heeft Ajax NIETS..
Verder zullen we idd zien wat het allemaal gaat brengen...ik denk dat de invloed van Cruijff meer zal zijn dan iedereen denkt, puur omdat het Cruijff is...mensen hebben bij voorbaat al een geloof in hem en dat is de 1e stap al...resultaat zal er moeten komen en hoe sneller dat gebeurd des te groter de sneeuwbal zal worden...ik geloof echt in een herstel...als dat niet zo is, mag je me aliblabla gaan noemen, al zal je dat waarschijnlijk al doen;) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
sorry gappies.....verkeerde topic
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 februari 2012 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 15 februari 2012 - 17:20 schreef ktotheb het volgende:Ten eerste vind ik het heerlijk dat mensen als Jonk en Bergkamp bij Ajax rondlopen en daar trainen met de jonge gasten. Zij zullen ongetwijfeld erg veel bij kunnen brengen aan de spelers voor de toekomst. Toch zijn er wel twee dingen betreffende deze personen waarover ik me toch zorgen maak. 1. Ze moeten het technische hart gaan vormen, wat betekent dat ze ook de verantwoordelijkheden van bijvoorbeeld een technisch directeur en een hoofd opleidingen moeten gaan overnemen. Op dit gebied hebben de beide heren geen enkele ervaring en hebben ze nog niets bewezen. Ik snap daarom ook niet dat er niet gewoon een technisch directeur bij mag zoals Blind, die toch ervaring heeft op dat gebied. Nu lees je bijvoorbeeld dat Boilesen wel wil verlengen, maar dat hij eigenlijk niet weet wie dat nu gaat regelen. Dat is toch amateuristisch. Bovendien heb ik ook interviews gelezen met Bergkamp waarin hij aangeeft dat hij vooral niet teveel uren wil maken en veel tijd aan zijn gezin wil besteden. Een nobel streven natuurlijk en ook primaals je dat wilt. Ik vraag me dan alleen wel af waarom hij niet gewoon jeugdtrainer wil zijn, maar ook onderdeel wil uitmaken van het technisch hart. Ik weet niet of dat goed gaat. Het klinkt allemaal mooi met de voetbalmensen, maar er is geen club ter wereld waar er ook uitsluitend voetbalmensen op die posities zitten. Er zijn altijd beleidsmakers en technisch uitvoerende mensen voor dit soort posities en dat lijkt mij ook goed. We worden vaak vergeleken met Bayern waar ze Rummenige, Beckenbauer enz. hebben. Maar dat zijn toch mensen die eerst na hun voetbalcarriere de nodige ervaring hebben opgedaan op bestuurlijk niveau. Dat gebrek aan ervaring kan ze in mijn ogen wel op gaan breken. 2. De verwachtingen en ambities zijn veel te hoog. Iedereen kan wel mooi zeggen dat spelers onder dit soort mensen willen spelen en trainen, maar spelers willen maar voor 1 ding spelen en trainen en dat is geld. Ik ben bezorgd over de 'Cruijff-beweging', omdat ik denk dat zij dingen willen die gewoon simpelweg niet haalbaar zijn. Bouy is het meest recente voorbeeld. Ondanks dat hij dus al met al die voetbalmensen op het veld stond, koos hij toch voor het geld. Ajax in zijn voormalige glorie herstellen is een illusie, een utopie. Het doet pijn in mijn hart, maar wij zullen nooit meer de glorietijden beleven. Als ik hoor dat Cruijff zegt dat Ajax weer structureel bij de beste 16 van Europa moet gaan horen denkt mijn Ajaxhart: Heerlijk!! YES!!! Dat moet!! Maar als je er als een verstandig mens over nadenkt moet je concluderen dat dat eigenlijk nergens op slaat. Het is volkomen onmogelijk. En ik maak me wel zorgen over het feit dat er te hoog wordt ingezet. En we weten uit het verleden allemaal wat dat voor financiele gevolgen kan hebben. We hebben hier allemaal hard lopen zeiken op mensen als van den Boog, maar dat zijn wel de mensen die Ajax in ieder geval weer financieel gezond hebben gemaakt. Dat er veel mis is en veel moet veranderen klopt. Dat veel oud-voetballers bij onze club een goede ontwikkeling is klopt. Maar het technisch plan van Cruijff gaat hierin te ver in mijn ogen en dat kan wel eens heel slecht uitpakken. He he eindelijk iemand die ook realistich is ,het zal volgens mij een schier onmogelijke taak worden om weer aan de top te komen want op dit moment kiest elke jonge speler al voor het geld dus als je jeugd steeds beter wordt is dat geen garantie dat je een sterk eerste krijgt,want ze worden tegenwoordig al voor hun seniorentijd al weg gekocht en zelfs Cruijff houd dat niet tegen,en wat ik ook al eerder aangaf op deze topic en gelukkig ben ik niet alleen daar in,ik vrees dat Jonk en Bergkamp nog te weinig ervaring hebben om een heel techn.beleid te managen,ik hoop dat daar een oplossing voor komt,want ik herhaal het nog maar eens Ajax is niet alleen een voetbalclub maar ook een bedrijf met heel veel mensen in dienst en dat moet ook geleid worden door een sterke man maar die heb ik nog niet gezien. |
|
|
|
|
romano
|
|
|
quote:Op donderdag 16 februari 2012 - 09:27 schreef nora het volgende:[..] He he eindelijk iemand die ook realistich is ,het zal volgens mij een schier onmogelijke taak worden om weer aan de top te komen want op dit moment kiest elke jonge speler al voor het geld dus als je jeugd steeds beter wordt is dat geen garantie dat je een sterk eerste krijgt,want ze worden tegenwoordig al voor hun seniorentijd al weg gekocht en zelfs Cruijff houd dat niet tegen,en wat ik ook al eerder aangaf op deze topic en gelukkig ben ik niet alleen daar in,ik vrees dat Jonk en Bergkamp nog te weinig ervaring hebben om een heel techn.beleid te managen,ik hoop dat daar een oplossing voor komt,want ik herhaal het nog maar eens Ajax is niet alleen een voetbalclub maar ook een bedrijf met heel veel mensen in dienst en dat moet ook geleid worden door een sterke man maar die heb ik nog niet gezien. Zeer juist gesproken, vooral de laatste zin. Jonk en Bergkamp zijn geen managers en die heb je in een bedrijf heel hard nodig. En als een voetbalbedrijf perse gerund moet worden door oud-voetballers zoals JC wil (ik zou niet weten waarom dat nodig is, maar goed), dan ga je dus op zoek naar oud-voetballers die bewezen kwaliteiten hebben als manager. Dus niet Ling, niet van Basten. Maar wel een Marc Overmars, een Arnesen, een Hiddink... |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Dit is Topic is net zo onzinnig als de topic waar men oppert voor een nieuwe trainer.
Hoe kan je in godsnaam een groep van mensen beoordelen, die al sinds de dag dat zij begonnen zijn worden tegengewerkt.
Specialisten die door hen zijn gevraagd hen te helpen (omdat ook zij inzien dat zij bij lange na niet de ervaring hebben die nodig is) worden of niet betaald of worden de deur gewezen door Blind/Sturkenboom/Aat en Slop.
Beslissingen die door het Technisch Hart genomen zijn worden binnen 1 week teruggedraaid door diezelfde mensen.
Hoe durf je hen af te rekenen op het feit dat je nog weinig van ze merkt? Dat zij de ervaring missen?
Dat is net zoiets als die van Hanegem die de Boer verwijdt van het tonen van 'trekjes van een beginnende trainer'.
Ik zou zeggen, kom eens op de Toekomst. En bekijk eens wat het Technisch Hart, ondanks directeuren die hen tegenwerk(t)en, hebben neegezet. Luister eens naar ouders van die kleintjes, die spreken niets maar dan ook niets meer dan lof uit voor de huidige werkwijze.
Overigens beweerd hier niemand dat Jonk, Bergkamp en de Boer over alle ervaring beschikken die nodig is om alles in goede banen te lijden (ook Cruijff niet).
Nee.... Jonk, Bergkamp en de Boer afrekenen op het feit dat je nog weinig van hun ziet, is net als zoals het van een net afgestudeerde student (hoe hoog de cijfers ook zijn) verwachten dat hij/zij de fijne kneepjes van bedrijfsleven kent.. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
het technische hart Jonk en Bergkamp zijn een belangrijk onderdeel van de plannen van Cruijff waar we met zijn allen moord en brand over hebben geschreeuwd. En nu er eindelijk vorm gegeven kan worden gaan we alweer twijfelen over hen capaciteiten voordat ze goed en wel aan de slag zijn. Pas nu de tegenwerkende krachten weg zijn kunnen zij zonder tegenwerking in hun rol komen en groeien. Laten we ze deze kans dan ook gunnen... |
|
|
|
|
romano
|
|
|
Nee.... Jonk, Bergkamp en de Boer afrekenen op het feit dat je nog weinig van hun ziet, is net als zoals het van een net afgestudeerde student (hoe hoog de cijfers ook zijn) verwachten dat hij/zij de fijne kneepjes van bedrijfsleven kent.. Net afgestudeerde studenten krijgen in de regel niet een leidinggevende functie bij een beursgenoteerd bedrijf |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 16 februari 2012 - 12:39 schreef romano het volgende:Nee.... Jonk, Bergkamp en de Boer afrekenen op het feit dat je nog weinig van hun ziet, is net als zoals het van een net afgestudeerde student (hoe hoog de cijfers ook zijn) verwachten dat hij/zij de fijne kneepjes van bedrijfsleven kent.. Net afgestudeerde studenten krijgen in de regel niet een leidinggevende functie bij een beursgenoteerd bedrijf Daar gaat het niet om. Mijn vergelijking ging meer om het feit dat hoewel Jonk, Bergkamp en de Boer in alle grote competities gewerkt hebben, en dus het een en ander afweten van Managen, nog niet de fijne kneepjes van het werk weten.
Dat kan je hen moeilijk kwalijk nemen. Dat komt vanzelf.
Als je ze NU gaat beoordelen, terwijl ze vanaf dag 1 werden (en nog steeds worden) tegengewerkt, dan vraag ik me toch echt af of je de afgelopen tijd hebt opgelet, en of je niet TE hoge verwachtingen van ze hebt.
Overigens is het niet zo dat Jonk en Bergkamp leiding geven aan Ajax NV.. Laten we de VOETBALCLUB AFC Ajax en Ajax NV aub gescheiden houden. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Ik begrijp niet, waarom Ajax geen normaal zakenmodel heeft voor een professionele sportvereniging. Met de verantwoordingen in principe van boven naar beneden en horizontaal. V.b.:
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 februari 2012 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 16 februari 2012 - 13:15 schreef Booya4Afca het volgende:Overigens is het niet zo dat Jonk en Bergkamp leiding geven aan Ajax NV.. Laten we de VOETBALCLUB AFC Ajax en Ajax NV aub gescheiden houden. Hele terechte opmerking natuurlijk, en meteen duidelijk dat de vergelijk van romano volslagen krom is. Bergkamp en jonk moeten zich bezighouden met waar zij verstand van hebben, namelijk voetbal. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 16 februari 2012 - 13:15 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Net afgestudeerde studenten krijgen in de regel niet een leidinggevende functie bij een beursgenoteerd bedrijf //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Daar gaat het niet om. Mijn vergelijking ging meer om het feit dat hoewel Jonk, Bergkamp en de Boer in alle grote competities gewerkt hebben, en dus het een en ander afweten van Managen, nog niet de fijne kneepjes van het werk weten.
Dat kan je hen moeilijk kwalijk nemen. Dat komt vanzelf.
Als je ze NU gaat beoordelen, terwijl ze vanaf dag 1 werden (en nog steeds worden) tegengewerkt, dan vraag ik me toch echt af of je de afgelopen tijd hebt opgelet, en of je niet TE hoge verwachtingen van ze hebt.
Overigens is het niet zo dat Jonk en Bergkamp leiding geven aan Ajax NV.. Laten we de VOETBALCLUB AFC Ajax en Ajax NV aub gescheiden houden. /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// De een kan niet zonder de ander ,niemand maakt zich zorgen over het techn.gedeelte maar daar komt meer voor kijken dan alleen een goede training geven het managen van spelers het onderhandelen met ouders en contracten bekijken en afsluiten enz enz en volgens zijn er een aantal dingen dingen in die materie die waar zij nog geen ervaring mee hebben dus een goede steun had Blind daar wel in kunnen betekenen denk ik.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 februari 2012 door nora -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 16 februari 2012 - 16:40 schreef nora het volgende:[..] Daar gaat het niet om. Mijn vergelijking ging meer om het feit dat hoewel Jonk, Bergkamp en de Boer in alle grote competities gewerkt hebben, en dus het een en ander afweten van Managen, nog niet de fijne kneepjes van het werk weten. Dat kan je hen moeilijk kwalijk nemen. Dat komt vanzelf. Als je ze NU gaat beoordelen, terwijl ze vanaf dag 1 werden (en nog steeds worden) tegengewerkt, dan vraag ik me toch echt af of je de afgelopen tijd hebt opgelet, en of je niet TE hoge verwachtingen van ze hebt. Overigens is het niet zo dat Jonk en Bergkamp leiding geven aan Ajax NV.. Laten we de VOETBALCLUB AFC Ajax en Ajax NV aub gescheiden houden. De een kan niet zonder de ander ,niemand maakt zich zorgen over het techn.gedeelte maar daar komt meer voor kijken dan alleen een goede training geven het managen van spelers het onderhandelen met ouders en contracten bekijken en afsluiten enz enz en volgens zijn er een aantal dingen dingen in die materie die waar zij nog geen ervaring mee hebben dus een goede steun had Blind daar wel in kunnen betekenen denk ik. Zij zullen niet alleen de onderhandelingen doen. Er zal een financieel directeur komen, die wordt bijgestaan door een lid in de RvC die verstand heeft van financien. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 16 februari 2012 - 11:15 schreef Booya4Afca het volgende:Dit is Topic is net zo onzinnig als de topic waar men oppert voor een nieuwe trainer. Hoe kan je in godsnaam een groep van mensen beoordelen, die al sinds de dag dat zij begonnen zijn worden tegengewerkt. Specialisten die door hen zijn gevraagd hen te helpen (omdat ook zij inzien dat zij bij lange na niet de ervaring hebben die nodig is) worden of niet betaald of worden de deur gewezen door Blind/Sturkenboom/Aat en Slop. Beslissingen die door het Technisch Hart genomen zijn worden binnen 1 week teruggedraaid door diezelfde mensen. Hoe durf je hen af te rekenen op het feit dat je nog weinig van ze merkt? Dat zij de ervaring missen? Dat is net zoiets als die van Hanegem die de Boer verwijdt van het tonen van 'trekjes van een beginnende trainer'. Ik zou zeggen, kom eens op de Toekomst. En bekijk eens wat het Technisch Hart, ondanks directeuren die hen tegenwerk(t)en, hebben neegezet. Luister eens naar ouders van die kleintjes, die spreken niets maar dan ook niets meer dan lof uit voor de huidige werkwijze. Overigens beweerd hier niemand dat Jonk, Bergkamp en de Boer over alle ervaring beschikken die nodig is om alles in goede banen te lijden (ook Cruijff niet). Nee.... Jonk, Bergkamp en de Boer afrekenen op het feit dat je nog weinig van hun ziet, is net als zoals het van een net afgestudeerde student (hoe hoog de cijfers ook zijn) verwachten dat hij/zij de fijne kneepjes van bedrijfsleven kent.. EENS |
|
|
|
|
romano
|
|
|
Hele terechte opmerking natuurlijk, en meteen duidelijk dat de vergelijk van romano volslagen krom is. Bergkamp en jonk moeten zich bezighouden met waar zij verstand van hebben, namelijk voetbal. Als dat het enige was had ik er geen probleem mee dat Jonk en Bergkamp daar zitten waar ze zitten. Maar Jonk gaat bv ook over het verlengen van contarcten van jeugdspelers. Als Blind daar de afgelopen periode niet in was gedoken, waren er nu heel wat meer jeugdspelers vertrokken. Het is al erg genoeg dat het eerste van Ajax een leerschool is geworden voor voetballers in plaats van een topclub, maar voor het management ook van een voetbalclub gelden natuurlijk andere criteria en normen. |
|
|
|
|
|