BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het technisch hart van Ajax

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
alibabba
 alibabba - donderdag 16 februari 2012 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 februari 2012 - 16:57 schreef romano het volgende:

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 februari 2012 door alibabba --
alibabba
 alibabba - donderdag 16 februari 2012 - 17:04   quote  deeplink  
quote:

Als dat het enige was had ik er geen probleem mee dat Jonk en Bergkamp daar zitten waar ze zitten. Maar Jonk gaat bv ook over het verlengen van contarcten van jeugdspelers. Als Blind daar de afgelopen periode niet in was gedoken, waren er nu heel wat meer jeugdspelers vertrokken. Het is al erg genoeg dat het eerste van Ajax een leerschool is geworden voor voetballers in plaats van een topclub, maar voor het management ook van een voetbalclub gelden natuurlijk andere criteria en normen.
Je oordeelt over iets wat nog niet eens bestaat....er is nog geen AD en geen RvC, dus wat lul je eigenlijk????
Eide
 Eide - donderdag 16 februari 2012 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Als dat het enige was had ik er geen probleem mee dat Jonk en Bergkamp daar zitten waar ze zitten. Maar Jonk gaat bv ook over het verlengen van contarcten van jeugdspelers. Als Blind daar de afgelopen periode niet in was gedoken, waren er nu heel wat meer jeugdspelers vertrokken.
Omdat dat nu eenmaal een taak was die aan Blind was gegeven. Er is natuurlijk geen enkele basis om aan te nemen dat Bergkamp, Blind en de Boer dat in hun taak als TH dat niet hadden gedaan. Dat is ook verder een zinloze discussie aangezien het pure speculatie is.

Het enige dat jij feitelijk zegt is dat het fijn is dat blind contracten heeft verlengd. Daar ben ik het ook zondermeer mee eens, maar het contracteren van spelers is een primair process binnen een prof club en was zonder Blind ook wel gebeurd.

Wat ik wel onderschrijf is day het TH de steun zal moeten hebben van een directie die nu alleen uit een ivoren toren regeert, maar ook is om mee te denken met de uitvoerders.
ktotheb
 ktotheb - donderdag 16 februari 2012 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 februari 2012 - 22:59 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ervaring is zeker een leuke bijkomstigheid, dat zal er ook ongetwijfeld komen....Blind heeft een bepaald wiel gekozen en was nu niet meer te handhaven...Bergkamp en Jonk konden niet meer door 1 deur met Blind, dus dat was een gepasseerd station...ik kies zelf overduidelijk voor Bergkamp en Jonk, omdat ik meermalen Blind met Schurkenboom, vd.Zaat en Slob heb zien zitten en aan dat soort gasten heeft Ajax NIETS..

Verder zullen we idd zien wat het allemaal gaat brengen...ik denk dat de invloed van Cruijff meer zal zijn dan iedereen denkt, puur omdat het Cruijff is...mensen hebben bij voorbaat al een geloof in hem en dat is de 1e stap al...resultaat zal er moeten komen en hoe sneller dat gebeurd des te groter de sneeuwbal zal worden...ik geloof echt in een herstel...als dat niet zo is, mag je me aliblabla gaan noemen, al zal je dat waarschijnlijk al doen;)
Alibabba, ik vind je een heerlijke idealist en ik hoop echt dat je gelijk gaat krijgen. Toch ben ik er voor mezelf wel van overtuigd dat het totaal onrealistisch is wat Cruijff met zijn mannen wil.
Booya4Afca
 Booya4Afca - vrijdag 17 februari 2012 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 februari 2012 - 20:01 schreef ktotheb het volgende:

[..]

Alibabba, ik vind je een heerlijke idealist en ik hoop echt dat je gelijk gaat krijgen. Toch ben ik er voor mezelf wel van overtuigd dat het totaal onrealistisch is wat Cruijff met zijn mannen wil.
Waar doel je op?

Op het feit dat Cruijff zei Ajax weer terug aan de europese top te willen brengen?

Daarin heb je natuurlijk volledig gelijk. In de huidige situatie, waar clubs schuld op schuld kunnen stapelen en de KNVB een kort lijntje vasthoud (en terrecht), zullen wij nooit de top bereiken. Incidenteel heb je altijd kans. Het moet echter allemaal op zijn plaats vallen, en heb je hier en daar wat geluk nodig.

Echter, moeten we eerst maar eens zien dat we jaar in jaar uit:

- Meedoen om de titel Eredivisie.
- De jeugdopleiding benutten

Op het moment dat je als club 2 keer in de 3 jaar weet te kwalificeren voor de CL, gaat niet alleen de kwaliteit van je A-selectie omhoog, maar dat heeft ook een invloed op de jeugdopleiding.

Alles valt of staat met het niveau van de A-selectie.

Daar heb je uiteindelijk ook goede scouts voor nodig die de talenten bij de amateurverenigingen weten weg te plukken.
alibabba
 alibabba - vrijdag 17 februari 2012 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 februari 2012 - 20:01 schreef ktotheb het volgende:

[..]

Dan zeg jij maar eens wat je dan wil zien...is het de laatste 12 jaar goed gegaan??? Jaaaaaaa, we worden heel vaak kampioen, er sneuvelen geen trainers, geen TD's, het imago is alleen maar opgeprikt, er is geen enkele oud-Ajacied geschaad, de supporters zijn allemaal tevree, we worden enorm gevreesd door andere clubs, in Europa worden we gevreesd en de Jeugdopleiding is prima in orde.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 februari 2012 door alibabba --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5925
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het technisch hart van Ajax

0.0086560