|
|
jodocus
|
|
|
aangezien dit seizoen alweer over is gaan we aan het volgende seizoen maar weer alvast beginnen van mij mogen weg : buly aisatti siem de jong ebecilio anita blind vermeer lodeiro janssen hamlap
en komen : luuk de jong narshing elm assaidi en een paar goede verdedigers |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
jullie een paar verdedigers die haalbaar zijn ? |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Ervaring is er op het trainingsveld, met Ooijer, Bergkamp, Jonk, de Boer, Grim, Stam etc. Echter moet er niet alleen ervaring op het trainingsveld staan, maar ook op het veld. Ajax moet ervaren leiders halen, spelers waar de jonkies tegenop kijken. Seedorf en Chivu zouden hier uitermate voor geschikt zijn. Het beste zou een ervaren verdedigende middenvelder zijn, a la Edgar Davids. Is die positie meteen opgevuld, en heb je iemand die het middenveld goed neerzet. Kan niet meteen een routinier voor de geest halen die deze plek zou kunnen opvullen, behalve Maduro of De Zeeuw (hadden ze niet weg moeten doen). |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
VD Wiel en Vertonghen moeten van mij niet om sportieve maar wel om financiele reden weg (1 jaar contract).
Ebecilio mag weg, Ooijer mag weg, Ozbiliz zwaar twijfelgeval, Janssen mag weg (wil wschl ook weg), Blind mag weg.
Narsingh mag komen, en verder zou het geweldig zijn als Seedorf en Chivu zouden komen, maar beiden lijken onhaalbaar. Je zou denken dat Seedorf nog wel een mogelijkheid is gezien zijn leeftijd, maar hij heeft zelf aangegeven niet meer terug te willen naar NL. Dan houdt het op.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 februari 2012 door Cyprioot -- |
|
|
|
|
PS25
|
|
|
Een slecht resultaat qua uitslag en direct komt er dag daarna een lijstje met spelers die moeten vertrekken en moeten komen. Het is een leuk lijstje met spelers van wie je graag ziet komen, alleen is dat lijstje veeeeel te duur. Ik schat dat dit lijstje ongeveer 25 miljoen kost, zonder die paar goede verdedigers. Daar kan en gaat Ajax niet aan beginnen. Bovendien wat ga je doen met Boerigter en Sulejmani als je Narsingh en Assaidi wil halen? Buly hoeft van mij niet weg, prima pinchitter. Zodra het Ajax-spel meer diepte gaat krijgen, gaat Janssen de pannen van het dak spelen. Daar ben ik nog steeds van overtuigd.
Voordat er reacties komen op de positie van de Boer zeg ik alvast dat je die moet laten zitten. De Boer is een trainer die zich wil ontwikkelen, een trainer die zijn eigen functioneren reflecteert en zich ook kwetsbaar durft op te stellen. volgens mij is de Boer een pure perfectionist. Een trainer hoeft niet weg, omdat hij een keer een fout maakt. Trainers die vinden dat ze nooit fouten maken (bijv. Van Gaal, Adriaanse) die moet je wegsturen. die zijn namelijk een beetje eng. De Boer doet het onder de omstandigheden prima. Gewoon lekker laten zitten en geloof me dat we daar allemaal profijt van hebben. |
|
|
|
|
Blade85
|
|
|
volgend jaar moet je gewoon deze opstelling hebben:
--------------------Cilissen
Ligeon-----Alderweireld--Chivu--------Boilessen
--------------------Seedorf
------------Eriksen---------de Jong
Narsingh----------Sigthorson-------Boerrigter
Bank: Vermeer, Van rhijn, Gouweleeuw, Blind, Anita, Aissati, Enoh, Serrero, Sneijder, Lukoki, Ebecillio, Bulykin, Klaasen en Fischer...
Sulejmani, Verthongen, v/d Wiel en janssen kunnen weg Seedorf en Chivu kun je nu vrij goedkoop ophalen alleen voor Narsingh en Gouweleeuw zal geld op tafel moeten komen...
op rechtsback kan je ook van rhijn zetten en ligeon op de bank... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Komen die namen weer hoor. Hoe denk je dat Ajax Seedorf en Chivu moet gaan betalen? Transferkosten is 1 ding, salariskosten (nu weer even actueel) moeten ook opgebracht worden. Al die opportunistische lijstjes met zijn allemaal schitterende wenslijstjes met soms fantastische namen, maar feit is dat ze qua realiteit zich ongunstig verhouden met een gemiddelde Disney film.
Ten tweede heeft Ajax een redelijke selectie als iedereen fit is. Investeringen in de selectie moeten we toch wel met name zoeken in de richting van het creëren van concurrentie voor de eerste 11. Dus een dubbele bezetting van bijna gelijkwaardige spelers.
Om dat te realiseren heeft Ajax (op basis van de huidige selectie) een linksbuiten nodig ter vervanging van Ebecilio, een goede verdedigende centrale middenvelder en een linksback. Twijfelgeval is eventueel ook nog een rechtsback. Verder heeft Ajax die dubbele bezetting redelijk voor elkaar.
Dan moet er toch nadrukkelijk worden gekeken naar vervangingen als bepaalde jongens vertrekken, met name Vertonghen en v.d. Wiel. Greg zie ik trouwens niet vertrekken, Jantje wel. Daar zijn een aantal mogelijkheden, afhankelijk van kosten en de wil natuurlijk. Eerst even kijken naar oud spelers: Heitinga wil nog even door in Engeland, laat over Chivu en Maduro. Beiden zouden mooi zijn. Maduro is wat jonger en zou dus nog langer mee kunnen, Chivu is de betere verdediger denk ik.
En verder is er niet veel nodig. Wat nodig is is rust en tijd om aan een stabiele formatie te werken. En dat krijg je niet als je 10 man weg stuurt en evenzoveel mensen terug haalt. Dat krijg door verder te bouwen op het fundament wat aanwezig is, en daar te investeren waar veel winst behaald kan worden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 februari 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Voor mij moeten er eigenlijk 3 spelers worden gekocht nl. Chivu, Maduro en Narsingh en verkopen we alle spelers die veel te veel voor Nederlandse normen verdienen, dan maar een tijdje met een veredeld A1 gaan spelen. Het geld dat vrij komt aan transfergelden en salarissen gebruiken voor de ervaren spelers mee te betalen en de jeugdspelers met potentie een verbeterd contract aanbieden, zodat we ze langer in eigen huis houden.
Eigenlijk verdienen er maar 2 een topsalaris en dat zijn Jan en Eriksen. De rest is grijze middelmaat.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 februari 2012 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 - 13:19 schreef Ztjes het volgende:Voor mij moeten er eigenlijk 3 spelers worden gekocht nl. Chivu, Maduro en Narsingh en verkopen we alle spelers die veel te veel voor Nederlandse normen verdienen, dan maar een tijdje met een veredeld A1 gaan spelen. Het geld dat vrij komt aan transfergelden en salarissen gebruiken voor de ervaren spelers mee te betalen en de jeugdspelers met potentie een verbeterd contract aanbieden, zodat we ze langer in eigen huis houden. Eigenlijk verdienen er maar 2 een topsalaris en dat zijn Jan en Eriksen. De rest is grijze middelmaat. Maduro?? Dat is en blijft een slappe zak en is zoooo traag als dikke stromnt |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 - 11:21 schreef jodocus het volgende:aangezien dit seizoen alweer over is gaan we aan het volgende seizoen maar weer alvast beginnen van mij mogen weg : buly aisatti siem de jong ebecilio anita blind vermeer lodeiro janssen hamlap en komen : luuk de jong narshing elm assaidi en een paar goede verdedigers Van Rhijn heeft alles in zich om een echte Ajax-verdediger te worden. denswil indem dito. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Maduro oogt door zijn gestalte langzaam, maar is dat eigenlijk helemaal niet. En als je kan handhaven bij Spanje's vaste nr. 3 na Barca en Real zit er volgens mij iets meer potentie in als bij de top van de Eredivisie.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 februari 2012 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 - 13:41 schreef Ztjes het volgende:[..] Maduro oogt door zijn gestalte langzaam, maar is dat eigenlijk helemaal niet. En als je kan handhaven bij Spanje's vaste nr. 3 na Barca en Real zit er volgens mij iets meer potentie in als bij de top van de Eredivisie. Ten eerste hij is altijd geblesseerd en heeft niet eens een vaste basisplaats. Ten tweede oogt hij niet langzaam hij IS langzaam. Type Engelaar dus hebben wij niks aan |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 - 13:41 schreef Ztjes het volgende:[..] Maduro oogt door zijn gestalte langzaam, maar is dat eigenlijk helemaal niet. En als je kan handhaven bij Spanje's vaste nr. 3 na Barca en Real zit er volgens mij iets meer potentie in als bij de top van de Eredivisie. Mee eens. De vergelijking met Engelaar is natuurlijk onzin. Engelaar is niet goed genoeg voor Nederland, Maduro is wel goed genoeg voor Spanje. Zegt meer dan voldoende over het niveau verschil tussen die twee. Qua speelstijl trouwens wel vergelijkbaar.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 februari 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Laat eerst die tegenwerkers van de mensen op de Toekomst maar eens verdwijnen en dan bedoel ik allemaal...hoe meer eensgezind de mensen bij Ajax worden des te beter het resultaat..
Laat Theo v.Duivenbode maar eens komen aangevuld met goeie commisarissen. Daarbij een goeie AD en dan pas moeten we oordelen over wat er moet komen aan spelers en wat er weg moet.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Weg moeten .De Jong-Jansen-Vermeer-Vertongen(contract)Greg (contract)Blind Ebicilio-Ozbiliz (twijfel evt verhuur) Castillon (twijfel evt,weer verhuur.)Anita .
Halen een goede rechterspits en een sterke middenvelder . |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Ik ga het nogmaals roepen. Na langdurige slechte periodes, klom Ajax uit het dal, doordat ervaren spelers zijn (terug)gehaald of zijn teruggekomen. In 1965 zijn dat Co Prins, Henk Groot en Gert Bals. In 1986 zijn dat Danny Blind en Jan Wouters en in 1994 Frank Rijkaard en wat gaat het in 2012 worden? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 - 20:35 schreef Ztjes het volgende:Ik ga het nogmaals roepen. Na langdurige slechte periodes, klom Ajax uit het dal, doordat ervaren spelers zijn (terug)gehaald of zijn teruggekomen. In 1965 zijn dat Co Prins, Henk Groot en Gert Bals. In 1986 zijn dat Danny Blind en Jan Wouters en in 1994 Frank Rijkaard en wat gaat het in 2012 worden? LLLLLLLLIIIIIIITTTTTTTMMMMMMMAAAAAANNNNEEEEENNNNNN.......hehehehehehehhe |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Hij was op de Toekomst vandaag!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Vertel....hoe weet je dat????....jij mag namenlijk 1x per jaar weg zonder je vrouwtje,en die moest werken vandaag |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 - 20:43 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Vertel....hoe weet je dat????....jij mag namenlijk 1x per jaar weg zonder je vrouwtje,en die moest werken vandaag Ehm inside information! ;-) |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Sorry Nenam, Ik ben 2002 met Jari Litmanen vergeten. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Sorry Ztjes.....die Ajacied zal ik nooit meer vergeten |
|
|
|
|
hippy
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 - 11:21 schreef jodocus het volgende:aangezien dit seizoen alweer over is gaan we aan het volgende seizoen maar weer alvast beginnen van mij mogen weg : buly aisatti siem de jong ebecilio anita blind vermeer lodeiro janssen hamlap en komen : luuk de jong narshing elm assaidi en een paar goede verdedigers Meer spelers die gaan dan komen...goed beleid...er moeten alleen spelers bij...in elke linie een directe versterking....dat heeft ajax nodig....van mij mag janssen weg. Heb het idee dat ie liever in arnhem is.... |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Nenam, Ik ook niet, alleen die periode hadden we niet zo' n groot herstel, doordat Jari zo vaak geblesseerd was. Maar alle wedstrijden die Jari meespeelde was hij weer zo vreselijk belangrijk. En ook ik heb van mijn vrouw op mijn donder gekregen, hij is haar grootste idool.
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 - 20:56 schreef Ztjes het volgende:Nenam, Ik ook niet, alleen die periode hadden we niet zo' n groot herstel, doordat Jari zo vaak geblesseerd was. Maar alle wedstrijden die Jari meespeelde was hij weer zo vreselijk belangrijk. En ook ik heb van mijn vrouw op mijn donder gekregen, hij is haar grootste idool. Whahahahahaaha......hoor ik vaker man,maar gaat mij om zijn voetbal capaciteiten gap en niet zijn looks...... |
|
|
|
|
dege
|
|
|
wat wel duidelijk is dat er niet alleen bestuurlijk een schoonmaak moet komen, waar men nu dus mee bezig is, maar ook binnen de selectie dienen er een aantal spelers te vertrekken, want met de huidige selectie schiet je gewoon te kort, dat is wel gebleken. Ook als iedereen fit zou zijn heb je nog te weinig, want je mist toch echt enkele ervaren spelers die het team op sleeptouw kunnen nemen. Ik las eerder de naam van Seedorf en Chivu, als je Chivu had willen halen had ajax al toe moeten slaan, nu mengt Bayern zich ook nog in de strijd om hem en weet je dat het heel erg moeilijk zal gaan worden om hem binnen te halen. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 10:25 schreef dege het volgende:wat wel duidelijk is dat er niet alleen bestuurlijk een schoonmaak moet komen, waar men nu dus mee bezig is, maar ook binnen de selectie dienen er een aantal spelers te vertrekken, want met de huidige selectie schiet je gewoon te kort, dat is wel gebleken. Ook als iedereen fit zou zijn heb je nog te weinig, want je mist toch echt enkele ervaren spelers die het team op sleeptouw kunnen nemen. Ik las eerder de naam van Seedorf en Chivu, als je Chivu had willen halen had ajax al toe moeten slaan, nu mengt Bayern zich ook nog in de strijd om hem en weet je dat het heel erg moeilijk zal gaan worden om hem binnen te halen. Sowieso denk ik dat namen als Chivu en Seedorf zinloos zijn! Deze jongens kunnen nog bij diverse grote clubs aan de bak en zullen dus niet zo maar terugkeren naar de Eredivisie! Die tijd is gewoon voorbij! Ajax moet zelf slim inkopen of opleiden en niet hopen op terugkeer van oud-spelers! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 13:27 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Sowieso denk ik dat namen als Chivu en Seedorf zinloos zijn! Deze jongens kunnen nog bij diverse grote clubs aan de bak en zullen dus niet zo maar terugkeren naar de Eredivisie! Die tijd is gewoon voorbij! Ajax moet zelf slim inkopen of opleiden en niet hopen op terugkeer van oud-spelers! Mee eens, nu wordt er min of meer op gerekend dat er bepaalde spelers terug komen, dat gebeurt niet en gaat niet gebeuren ook.. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 13:31 schreef remco k het volgende:[..] Mee eens, nu wordt er min of meer op gerekend dat er bepaalde spelers terug komen, dat gebeurt niet en gaat niet gebeuren ook.. Niemand komt terug, en als het wel gebeurd is het een wonder! |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 13:27 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Sowieso denk ik dat namen als Chivu en Seedorf zinloos zijn! Deze jongens kunnen nog bij diverse grote clubs aan de bak en zullen dus niet zo maar terugkeren naar de Eredivisie! Die tijd is gewoon voorbij! Ajax moet zelf slim inkopen of opleiden en niet hopen op terugkeer van oud-spelers! als we het over inkopen hebben kan ajax misschien wel eens in de keuken van heereveen of groningen kijken, blijkbaar kopen zij toch een heel stuk beter in, dat is wel gebleken de afgelopen jaren en dat mag de scouting van ajax zich aanrekenen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Inderdaad, dus moet Ajax het beleid daar ook op aanpassen.. Mocht het om welke reden dan ook gebeuren dat er wel een speler terugkomt, dan moet dat de kers op de taart zijn.. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 - 11:21 schreef jodocus het volgende:aangezien dit seizoen alweer over is gaan we aan het volgende seizoen maar weer alvast beginnen van mij mogen weg : buly aisatti siem de jong ebecilio anita blind vermeer lodeiro janssen hamlap en komen : luuk de jong narshing elm assaidi en een paar goede verdedigers Zou je niet gelijk het hele elftal op transferlijst zetten?? Daarnaast zijn de aankopen waarschijnlijk niet haalbaar, op Narsingh na |
|
|
|
|
alphenaar1951
|
|
|
Zo zie je maar waar Ajax mee bezig is. Poulsen, gouweleeuw en Narsingh zijn voor een prikjes te halen (aflopende contracten). Waar Feijenoord al spelers contacteert 'slapen de Ajax beleidsmakers |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 19:35 schreef alphenaar1951 het volgende:Zo zie je maar waar Ajax mee bezig is. Poulsen, gouweleeuw en Narsingh zijn voor een prikjes te halen (aflopende contracten). Waar Feijenoord al spelers contacteert 'slapen de Ajax beleidsmakers Precies, Poulsen en Schöne transfervrij contracteren. Verder Narsingh, Gouweleeuw en Tadic binnenhalen er moet inmiddels nog geld zijn. Bovendien kan tadic ook op 10 of op lm spelen. En met de blessuregevoeligheid van deze selectie is het echt nodig. Ten slotte nog een cvm type elm halen Tadic speelde echt geweldig tegen PSV!
Verkopen: Blind, Enoh, Janssen, El Hamdaoui, Ebecilio,(Sulejmani?) Mochten V/D Wiel en Vertonghen ook vertrekken daar vervangers voor aantrekken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 februari 2012 door AFC M&M -- |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
Kan iemand ook bevestigen dat ajax nog met spelers bezig is zoals Tadic of Narsingh? BRON? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Je hebt zelf toch ook headliner?? Daar staat alles op.. |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
quote: Klopt, bedoel van buitenaf |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dan kun je hier van helemaal niemand op aan.. Heb hier al een stuk of 10 mensen voorbij zien komen die wel van inside wisten hoe het zat.. EN nog nooit hebben ze het goed gehad.. |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 20:12 schreef remco k het volgende:[..] Dan kun je hier van helemaal niemand op aan.. Heb hier al een stuk of 10 mensen voorbij zien komen die wel van inside wisten hoe het zat.. EN nog nooit hebben ze het goed gehad.. Klopt weinig mensen die je nog kunt geloven! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Alsof je sowieso iemand moet geloven die claimt inside info te hebben! Alles omtrent transfers word niet naar buiten gebracht via personen! En al helemaal niet via vaders, moeders, opa's en oma's! Dit soort zaken worden gewoon intern besproken en als het al naar buiten word gebracht wordt dat echt niet bekend gemaakt via een forum, maar via landelijke media! |
|
|
|
|
schapio
|
|
|
sascha riether van . fc koeln als verdedigende middenvelder halen, is goedin de duels en kan ook nog voetballen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 21:35 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Alsof je sowieso iemand moet geloven die claimt inside info te hebben! Alles omtrent transfers word niet naar buiten gebracht via personen! En al helemaal niet via vaders, moeders, opa's en oma's! Dit soort zaken worden gewoon intern besproken en als het al naar buiten word gebracht wordt dat echt niet bekend gemaakt via een forum, maar via landelijke media! Wat spelers betreft heb je helemaal gelijk.. Dat wordt namelijk gewoon met niemand anders besproken dan de betrokken personen.. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Ja jongens laten we Bulykin wegdoen.. de man die ons in de titelrace houd |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 22:28 schreef remco k het volgende:[..] Wat spelers betreft heb je helemaal gelijk.. Dat wordt namelijk gewoon met niemand anders besproken dan de betrokken personen.. Toch hebben enkele mensen het heel vaak bij het rechte eind.. Misschien heel veel mazzel, of toch echt inside informatie? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Goed voor backup, maar niet voor basis. Past niet bij het Ajaxsysteem. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: bullshit.. Pantelic paste ook niet, maar maakt er wel veel |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Ja, maar dat voetbal was ook troep. Men is fan van Ajax geworden vanwege het voetbal dat ze spelen, daar horen mensen als Bulykin niet in de basis. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 23:45 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Ja, maar dat voetbal was ook troep. Men is fan van Ajax geworden vanwege het voetbal dat ze spelen, daar horen mensen als Bulykin niet in de basis. als je op dit moment moet gaan kijken naar de spelers die ajax-waardig zijn vrees ik dat je er heel erg veel moet wegsturen. Denk eerder dat je nu heel blij moet zijn met Bulykin |
|
|
|