BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX - NEC ( zo.19-02-2012 ): 4-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
alibabba
 alibabba - vrijdag 17 februari 2012 - 22:42   quote  deeplink  
Zondag de match tegen het NEC van Alex Pastoor. Nog nooit won NEC in Amsterdam een competitiewedstrijd en er zijn er toch al 35 gespeeld. 31x haalde Ajax de volle buit en 4x werd het gelijk. De doelcijfers zijn verreweg in ONS voordeel; 114 - 18.

De allereerste AJAX - NEC was op 05-11-1967. Het was gelijk de hoogste overwinning ooit tegen NEC in Amsterdam; 9-1. Namens Ajax scoorden Keizer, Ton Pronk, Cruijff (3x), Bennie Muller (2x) en Swart. NEC'er Koning maakte een eigen doelpunt, terwijl Venneker de spreekwoordelijke eretreffer produceerde.

Oud-Ajacied Edo Ophof was speler van NEC op 02-04-1978. Een ruime 6-1 werd geboekt door Ons Aller Ajax, waarin Geert Meijer ( aanvaller en speelde van '75 tot '79 voor Ajax ) 2 treffers voor zijn rekening nam. Ruud Krol, Lerby, Tahamata en Tscheu la Ling scoorde de andere goals.

Het scoreverloop op 07-10-1990; Bergkamp 1-0 ('8), Winter 2-0 ('21), Bergkamp 3-0 ('35), Pettersson 4-0 ('39), Pettersson 5-0 ('52), Pettersson 6-0 ('54), Bergkamp 7-0 ('87). De mooie 1-0 van Bergkamp;

Op 17-11-2002 was Mido erg belangrijk, want hij scoorde de eerste 2 treffers die dag. Vd.Meyde, vd.Vaart, de Noor Bergdolmo en Boukhari maakte het halve dozijn vol ( 6-0 ).

SUCCES!!!!!!
remco k
 remco k - vrijdag 17 februari 2012 - 22:46   quote  deeplink  
Geweldig Ali, echt leuk.. Ben eigenlijk benieuwd of NEC morgen komt om te voetballen, of dat ze op de eigen achterlijn gaan liggen slapen..

Bij het eerste denk ik dat Ajax ruim gaat winnen, bij het tweede een kleine wat gelukkige overwinning..
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 17 februari 2012 - 22:47   quote  deeplink  
2-1..

Mooi stukkie Babba!
Jouw voorspelling?
remco k
 remco k - vrijdag 17 februari 2012 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 - 22:47 schreef Hasjkoph het volgende:
2-1..

Mooi stukkie Babba!
Jouw voorspelling?
Toch weer een tegengoal..
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 17 februari 2012 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 - 22:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch weer een tegengoal..
Ja.. NEC is goed bezig, en wij doen het niet best. Wij hebben overigens heel vaak een doelpunt tegen, dus verwacht dat deze keer ook.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 17 februari 2012 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 - 22:48 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Ja.. NEC is goed bezig, en wij doen het niet best. Wij hebben overigens heel vaak een doelpunt tegen, dus verwacht dat deze keer ook.
Hoewel het afgelopen 2x wél beter ging.
remco k
 remco k - vrijdag 17 februari 2012 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 - 22:48 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Zoals je in je opvolgende post al zegt, het gaat wel weer wat beter, en ik denk dat de Boer deze lijn met de ploeg moet kunnen volhouden.. Ben er in ieder geval heel erg benieuwd naar..
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 17 februari 2012 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 - 22:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Zoals je in je opvolgende post al zegt, het gaat wel weer wat beter, en ik denk dat de Boer deze lijn met de ploeg moet kunnen volhouden.. Ben er in ieder geval heel erg benieuwd naar..
Zal Bulykin spelen denk je?
remco k
 remco k - vrijdag 17 februari 2012 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 - 22:55 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Zal Bulykin spelen denk je?
Ik denk het wel ja eerlijk gezegd, of hij gaat slagen ligt een beetje aan de wedstrijd, het kan met NEC namelijk twee kanten op dit seizoen, als ze gaan voetballen dan kan hij het zomaar eens heel goed doen, en belangrijk zijn als aanspeelpunt.. Gaan ze achteruit lopen dan moet hij belangrijk zijn bij hoge ballen en voorzetten..
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 17 februari 2012 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 - 23:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk het wel ja eerlijk gezegd, of hij gaat slagen ligt een beetje aan de wedstrijd, het kan met NEC namelijk twee kanten op dit seizoen, als ze gaan voetballen dan kan hij het zomaar eens heel goed doen, en belangrijk zijn als aanspeelpunt.. Gaan ze achteruit lopen dan moet hij belangrijk zijn bij hoge ballen en voorzetten..
Helaas zijn de voorzetten niet goed.. Want Sulejmani moet dan met z'n verkeerde been. En heb gelezen (Want heb de wedstrijd niet kunnen kijken) dat Özbiliz het niet goed deed en ook dat de voorzetten niet goed waren. Dus bij optie nr. 2 heb je dan een probleem.
remco k
 remco k - vrijdag 17 februari 2012 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 - 23:16 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Helaas zijn de voorzetten niet goed.. Want Sulejmani moet dan met z'n verkeerde been. En heb gelezen (Want heb de wedstrijd niet kunnen kijken) dat Özbiliz het niet goed deed en ook dat de voorzetten niet goed waren. Dus bij optie nr. 2 heb je dan een probleem.
Ik vond vooral Sulejmani niet goed spelen, ik vond Ozbiliz juist wel aardig spelen.. En die vind ik zoiezo de laatste weken beter gaan spelen.. Jongen krijgt langzaam aan wat meer vertrouwen..
amsterdammer113
 amsterdammer113 - vrijdag 17 februari 2012 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 - 23:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vond vooral Sulejmani niet goed spelen, ik vond Ozbiliz juist wel aardig spelen.. En die vind ik zoiezo de laatste weken beter gaan spelen.. Jongen krijgt langzaam aan wat meer vertrouwen..
Ik vond ze beiden dramatisch! Heb niet echt veel goede acties gezien voor een buitenspeler! En die voorzetten zijn ook drama! Maar zou dat met andere buitenspelers ineens beter gaan???
remco k
 remco k - vrijdag 17 februari 2012 - 23:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 - 23:34 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Ik vond ze beiden dramatisch! Heb niet echt veel goede acties gezien voor een buitenspeler! En die voorzetten zijn ook drama! Maar zou dat met andere buitenspelers ineens beter gaan???
Mijn mening is dat buitenspelers van Ajax onderschat worden, en die van andere clubs overschat worden.. Neem een Narsingh (die vandaag en vorige week echt heel slecht speelde).

Ik zit vandaag H'veen te kijken, en dat doe ik de laatste tijd zoiezo met plezier, maar die spelen zo goed omdat ze met snelle buitenspelers spelen, en gewoon de ruimte krijgen omdat NAC wil voetballen tegen Hveen.... Hveen speelt dus altijd met ruimte achter de defensie van de tegenstander.. Hier zijn spelers als Sulejmani en Narsingh perfect voor te gebruiken..

Neem nu Ajax.. Als wij vanaf het middenveld aan de bal zijn en enigzins kunnen drukken, dan is er geen ruimte en zal iedere buitenspeler een actie moeten kunnen maken op maximaal 5 meter.. dit met dank aan Luis van Gaal trouwens, zijn manier van voetballen is namelijk niet alleen maar domineren maar ook 100% van de tijd vooruit drukken.. Dit in tegenstelling tot de Generaal en Cruijff die wouden domineren, maar zo af en toe moet je ook de tegenstander uit de tent lokken door bepaalde dingen te doen.. de tegenstander het idee geven dat het uitverdedigen vandaag niet zo makkelijk gaat als anders is iets wat Cruijff zijn spelers bij Barca met grote regelmaat deden.. En dan zijn buitenspelers ala Sulejmani wel weer heel erg nuttig..

Ga de goals en assists van Sulejmani maar terug kijken, vrijwel alles is uit een counter of een moment dat de organisatie niet goed staat..

Het Cruijff verhaal is trouwens precies zoals Barcelona nu speelt (overigens nu ook wat midner goed dan de afgelopen 2 jaar)
alibabba
 alibabba - zaterdag 18 februari 2012 - 08:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 februari 2012 - 22:47 schreef Hasjkoph het volgende:
2-1..

Mooi stukkie Babba!
Jouw voorspelling?
Ik denk een 3-0..
jodocus
 jodocus - zaterdag 18 februari 2012 - 09:43   quote  deeplink  
ik hou t op 2-1
baco74
 baco74 - zaterdag 18 februari 2012 - 10:10   quote  deeplink  
ALI FOR PRESIDENT!!!!!!!

2quqc90.png

Weer een heerlijke voorbeschouwing en mooie historische beelden/feiten,
ik heb er gelijk zin in.

Ik zeg 3-1.
hippy
 hippy - zaterdag 18 februari 2012 - 10:16   quote  deeplink  
Met het zelfde team als tegen man u....3-0 minimaal....maar dan moeten ze met de zelfde concetratie spelen....
nora
 nora - zaterdag 18 februari 2012 - 11:52   quote  deeplink  
Inderdaad als ze met de zelfde inzet en concentratie spelen tegen United dan is NEC geen probleem en winnen ze zeker,maar dat is ook het probleem ze willen tegen deze clubs het altijd op 70% doen en daarom hebben wij het tegen deze clubs altijd moeilijker dan eigenlijk nodig is,maar met Aisatti en Bully er in zit er veel meer voetbal en dreiging in,en als Frank ze goed kan motiveren dan moet de wedstrijd morgen geen probleem zijn.
Met dit United team wordt het morgen 3-0
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zaterdag 18 februari 2012 - 12:28   quote  deeplink  
3-1! Zo luidde mijn voorspelling in Sportpooler ook, dus ga uit van een positief resultaat! Hopelijk laten ze eindelijk zien dat ze weer eens echt kunnen domineren!!
Ajx
 Ajx - zaterdag 18 februari 2012 - 19:05   quote  deeplink  
Als we tenminste dezelfde passie op kunnen brengen, dan ziet het er erg goed uit. Kunnen we vanaf nu beginnen met de terugkomst aan de top die moet leiden tot minstens een CL plaats! Want hierna hebben we nog 3 makkelijke wedstrijden, daarna Ado uit en dan Pisvee thuis, als we dan eerst 12 punten halen, dan zijn we terug en kunnen we pisvee afslachten en zijn we helemaal terug!
remco k
 remco k - zondag 19 februari 2012 - 13:34   quote  deeplink  
Ajax speelt vanmiddag vanaf 14:30 uur de thuiswedstrijd tegen NEC Nijmegen. Bekijk hier de opstellingen van beide elftallen en volg het duel live vanaf de aftrap op Twitter @AFCAjax.
Scheidsrechter: Ruud Bossen

Opstelling Ajax: Vermeer; Van Rhijn, Alderweireld, Vertonghen, Koppers; De Jong, Anita, Eriksen; Özbiliz, Bulykin, Sulejmani.
Wissels: Cillessen, Ebecilio, Blind, Lodeiro, Serero, Aissati, Lukoki.

Opstelling NEC: Babos; Cmovs, Nuytinck, Van Eijden, Conboy; Van der Velden, Koolwijk, Schone, Vadocz; George, Zeefuik.
Wissels: Van Duin, Szelesi, Amieux, Platje, Nijland, Goossens, Foor.

Anita op de plek van Enoh en Aissati op de bank?????
Stanley
 Stanley - zondag 19 februari 2012 - 13:37   quote  deeplink  
Ik ga voor 4 - 0 !

onder voorbehoud dat Bulykin speelt. Behalve zijn aanwezigheid zelve, vind ik Siem daarachter ook direct veel dreigender.

......................... bulykin.....................

Mickey...................................... Ozbiliz

.......................... Siem..........................

........Aisatti........................Eriksen........

Koppers..................................van Rhijn

....................Jan & Toby.........................

......................Cilessen.............................

Ali op basis van je stukjes: Ali Magistrali ;-)

fijne wedstrijd mannen!
Stanley
 Stanley - zondag 19 februari 2012 - 13:39   quote  deeplink  
Jaja ik zie voor Siem een Litmanenachtige rol die hem naar mijn overtuiging goed past.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 19 februari 2012 - 13:42   quote  deeplink  
Pfffffffffffffffff weer Sulejmani! Nog een paar wedstrijden zullen we maar zeggen! Hopelijk levert hij in de zomerstop een miljoen of 4 op! En ik weet dat de statistieken aanduiden dat hij een goed gemiddelde heeft, maar dat zie ik niet terug in zijn spel!
dege
 dege - zondag 19 februari 2012 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2012 - 13:34 schreef remco k het volgende:
Ajax speelt vanmiddag vanaf 14:30 uur de thuiswedstrijd tegen NEC Nijmegen. Bekijk hier de opstellingen van beide elftallen en volg het duel live vanaf de aftrap op Twitter @AFCAjax.
Scheidsrechter: Ruud Bossen

Opstelling Ajax: Vermeer; Van Rhijn, Alderweireld, Vertonghen, Koppers; De Jong, Anita, Eriksen; Özbiliz, Bulykin, Sulejmani.
Wissels: Cillessen, Ebecilio, Blind, Lodeiro, Serero, Aissati, Lukoki.

Opstelling NEC: Babos; Cmovs, Nuytinck, Van Eijden, Conboy; Van der Velden, Koolwijk, Schone, Vadocz; George, Zeefuik.
Wissels: Van Duin, Szelesi, Amieux, Platje, Nijland, Goossens, Foor.

Anita op de plek van Enoh en Aissati op de bank?????
Las ik dus ook met grote verbazing, weet De Boer nu ondertussen wat hij wil of niet, iedere week weer iemand anders op een andere positie, 1e helft tegen Man Utd deed Aisatti het helemaal niet slecht en nu weer bankzitter, onbegrijpelijk.
dege
 dege - zondag 19 februari 2012 - 14:09   quote  deeplink  
dat ajax maar eens kijkt hoe de stand in groningen is, 3-0 tegen psv dus grote kans om 3 punten in te lopen. hopenlijk motiveert dat ze nou eens!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 19 februari 2012 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2012 - 14:09 schreef dege het volgende:
dat ajax maar eens kijkt hoe de stand in groningen is, 3-0 tegen psv dus grote kans om 3 punten in te lopen. hopenlijk motiveert dat ze nou eens!
Tja........ heb daar normaliter slechte ervaringen mee! Het gebeurde wel vaker dat Ajax wist dat concurrenten punten hadden verspeeld en dan vervolgens een zaadpartij op de mat legden! Ze moeten niet kijken naar anderen op dit moment, enkel naar zichzelf!!
dennis s
 dennis s - zondag 19 februari 2012 - 14:18   quote  deeplink  
Aissati weer op de bank echt onbegrijpelijk van helemaal niets van frank de boer lijkt wel of hij het zich zelf moeilijk wil maken begin ondertussen tog echt zorgen temaken over wat mr de boer nu allemaal uitspookt want ajax is een voetballende ploeg en met Aissati hebje voetbal alle respect voor anita maar die brengt voetballend heel weinig
maar meschien komt het wel omdat frank de boer een hekel heeft aan marokaanse voetballers want Aissati is geen moeilijke jongen en wel een goeie voetballer en ten tweede onder van basten speelde Aissati wel inde basis en speelde altijd wel goed dus ik begin echt te twijfelen aan frank de boer hoe jammer ik dat ook vind want ben wel een groot fan van de boer
ktotheb
 ktotheb - zondag 19 februari 2012 - 14:29   quote  deeplink  
Ik snap ook niet veel van de beslissing van Frank om Anita nu weer op het middenveld te zetten. Door alle blessures heb je al zo weinig automatismen, waarom dan ook nog dit, terwijl Aissati het toch goed deed de laatste wedstrijden. Maar goed, ben wel blij dat Anita van de rechtsback af is, want ik vond hem al tijden de zwakste. Hij kan heel goed voetballen, maar hij is gewoon absoluut geen verdediger.
baco74
 baco74 - zondag 19 februari 2012 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2012 - 14:18 schreef dennis s het volgende:

.....maar meschien komt het wel omdat frank de boer een hekel heeft aan marokaanse voetballers.....
Is geen discussie waard, de groeten.
baco74
 baco74 - zondag 19 februari 2012 - 14:31   quote  deeplink  
Balletje rolt.
baco74
 baco74 - zondag 19 februari 2012 - 14:34   quote  deeplink  
Yes 1-0
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 19 februari 2012 - 14:34   quote  deeplink  
Goalllllllllllllllllllllllllllllllllll BULY!!!!
ktotheb
 ktotheb - zondag 19 februari 2012 - 14:34   quote  deeplink  
jajajajajaaaaaaaaaa eindelijk eens snel voor
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 19 februari 2012 - 14:35   quote  deeplink  
Goede actie van Siem!
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - zondag 19 februari 2012 - 14:35   quote  deeplink  
jaaaaaaaaaaaa
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - zondag 19 februari 2012 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2012 - 14:35 schreef amsterdammer113 het volgende:
Goede actie van Siem!
jij wou hem toch weg bij Ajax?? ;-)
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 19 februari 2012 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2012 - 14:35 schreef Ajax Is The Best het volgende:

[..]

jij wou hem toch weg bij Ajax?? ;-)
Ja inderdaad, vind hem maar een matige voetballer maar dan mag ik het nog wel een goede actie vinden!
Ztjes
 Ztjes - zondag 19 februari 2012 - 14:37   quote  deeplink  
Volgens mij maakt het niet uit bij Frank op welke positie je speelt. Hij stelt gewoon op in rangvolgorde van spelers!!!!!!!
ktotheb
 ktotheb - zondag 19 februari 2012 - 14:37   quote  deeplink  
lekkerrrrrrrrrrrrrrrr!!!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 19 februari 2012 - 14:38   quote  deeplink  
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!! GOAL en Litmanen in beeld!!!!!
ktotheb
 ktotheb - zondag 19 februari 2012 - 14:38   quote  deeplink  
en nu niet inzakken en rustig aan gaan doen, maar doordrukken
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - zondag 19 februari 2012 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2012 - 14:37 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Ja inderdaad, vind hem maar een matige voetballer maar dan mag ik het nog wel een goede actie vinden!
whahahah....ik maak een geintje man ;-)
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 19 februari 2012 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2012 - 14:38 schreef Ajax Is The Best het volgende:

[..]

whahahah....ik maak een geintje man ;-)
Ach kleintje, geef je gewoon antwoord! Er zijn veel spelers die ik weg wil hebben bij Ajax, maar ze luisteren in Amsterdam toch niet naar mij! ;-)
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - zondag 19 februari 2012 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2012 - 14:40 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Ach kleintje, geef je gewoon antwoord! Er zijn veel spelers die ik weg wil hebben bij Ajax, maar ze luisteren in Amsterdam toch niet naar mij! ;-)
gelukkig maar ;-)
ktotheb
 ktotheb - zondag 19 februari 2012 - 14:43   quote  deeplink  
Nou het is meteen al duidelijk, Anita is een middenvelder. Hopen dat Frank het ook inziet en hem vanaf nu ver van de back posities houdt
baco74
 baco74 - zondag 19 februari 2012 - 14:45   quote  deeplink  
AZ met 10 man en een pingel tegen.
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - zondag 19 februari 2012 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2012 - 14:45 schreef baco74 het volgende:
AZ met 10 man en een pingel tegen.
en AZ staat met 1-0 achter ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 februari 2012 door Ajax Is The Best --
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 19 februari 2012 - 14:46   quote  deeplink  
Menen jullie serieus dat AZ achter staat?? Pfffffff zou wel eens een goed weekend kunnen worden in Amsterdam!!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - zondag 19 februari 2012 - 14:46   quote  deeplink  
Sulejmani, pffffffffffffffffff!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5925
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX - NEC ( zo.19-02-2012 ): 4-1

0.0061268