|
|
remco k
|
|
|
quote: Dat vind ik wel wat overdreven, ik ben altijd achter hem blijven staan, en dit seizoen doet hij het ook gewoon goed, echter vanaf December al geen goede wedstrijd gespeeld, ik had echt gehoopt dat ie de lijn door zou trekken..
Komend seizoen mits Sulejmani vertrekt dan maar met Boerrigter en Ozbiliz op de flanken.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 17:00 schreef remco k het volgende:[..] Dat vind ik wel wat overdreven, ik ben altijd achter hem blijven staan, en dit seizoen doet hij het ook gewoon goed, echter vanaf December al geen goede wedstrijd gespeeld, ik had echt gehoopt dat ie de lijn door zou trekken.. Komend seizoen mits Sulejmani vertrekt dan maar met Boerrigter en Ozbiliz op de flanken.. Ik snap dat als je het hem goed vind doen dat je het overdreven vind, ik vind hem echt vreselijk , dat begin inderdaad in december tegen ado, en daarna doet tie zulke domme dingen, acties op eigen helft die niet kunnen, hij lijkt weer slomer en veel te veel egoisme, ik haat dar soort voetballers, sorry! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 16:12 schreef Grasmaaier het volgende:Sulejmani geeft hem tenminste nog redelijk af.. die mafkees kan hem alleen niet tussen de palen krijgen Nee hij geeft juist niet goed af hij moet wachten dat hij voor Babos staat dan kan Babos niet meer op zij lopen die Sulejmanie speelt weer als een draak. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 16:30 schreef remco k het volgende:Lodeiro moet niet meer als spits worden gebruikt, vanaf de zijkant zou nog kunnen maar liever gewoon vanaf het middenveld.. Als Boulykin dan eraf moet, dan maar de Jong weer in de punt, die kan daar in ieder geval diep spelen.. Ik denk dat we een stuk beter zijn met de Jong in de punt en Loderio naast Erikssen dan zoals de Boer het nu heeft neergezet.. Ik begrijp het niet een prima voetballende middenvelder Aisatti 2 wedstrijden en nu laat hij hem er weer uit omdat hij te veel aanvallend denkt en zet Anita daar weer neer mijngod wat een lafhartige klotezooi,Ajax die zich aanpast aan NEC drama. |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
Echt Tadic en Narsingh halen dat mis je nu in z'n wedstrijd. Vond Tadic echt geweldig tegen PSV |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 17:35 schreef AFC M&M het volgende:Echt Tadic en Narsingh halen dat mis je nu in z'n wedstrijd. Vond Tadic echt geweldig tegen PSV narsingh ben ik het mee eens, alhoewel hij de laatste wedstrijden slecht speelde, maar waarom tadic, heeft overigens het hele seizoen heel bagger gespeeld en we hebben boerrigter, dan moet je een van die 2 op de bank zetten, dat is doodzonde! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 17:04 schreef Luis_suarez_19 het volgende:[..] Ik snap dat als je het hem goed vind doen dat je het overdreven vind, ik vind hem echt vreselijk , dat begin inderdaad in december tegen ado, en daarna doet tie zulke domme dingen, acties op eigen helft die niet kunnen, hij lijkt weer slomer en veel te veel egoisme, ik haat dar soort voetballers, sorry! Ik vraag me eerder af waar het door komt.. Daarvoor was ie namelijk wel echt goed.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 17:35 schreef AFC M&M het volgende:Echt Tadic en Narsingh halen dat mis je nu in z'n wedstrijd. Vond Tadic echt geweldig tegen PSV Zou niet weten wat je daar aan mist.. we creeren meer dan voldoende kansen vandaag en ook tegen NAC |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Begin van de wedstrijd was natuurlijk prima, de eerste helft daarna was nog redelijk. Tweede helft was gewoonweg schandalig!!! Komt daar weer een blunder van Vermeer bovenop, dus WEER niet de 0.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 18:54 schreef Ajx het volgende:Begin van de wedstrijd was natuurlijk prima, de eerste helft daarna was nog redelijk. Tweede helft was gewoonweg schandalig!!! Komt daar weer een blunder van Vermeer bovenop, dus WEER niet de 0.... Vermeer moet niet uitkomen, maar zijn blunder??? Volgens mij staat onze geweldige aanvoerder samen met Alder of Siem 3 man te dekken zonder iemand erop te wijzen ook een man te pakken.. Vermeer was vandaag zeker niet goed net zoals de laatste weken al, maar Vertonghen wordt ook extreem overschat momenteel, die zit namelijk bij deze goals erg fout, en bij de goals van Utd was het ook al niet veel beter..
Vertonghen speelt wederom een hele goede wedstrijd met 1 of twee fouten die afgestraft worden.. |
|
|
|
|
Gruber
|
|
|
Vanaf het moment dat Bulykin er uit gaat gaat Ajax slechter voetballen. Geen aanspeel punt meer voorin. Wel blij met Bulykin, wat sommige hier ook al tijden roepen! Bal vast, kaatsen en scoren. In mijn ogen toch de spits van Ajax op dit moment. Vermeer heeft al zn credits nu wel een keer verbruikt. Natuurlijk pakt hij wel eens een mooie bal, maar daarvoor staat een keeper toch ook in de goals? Die moet ballen tegen houden, en na zoveel blunders verdient Cilissen gewoon een kans. bij elke hoge bal of terugspeel bal siddert de hele Arena. Zijn positie is simpelweg niet meer te houden en moet maar een tijdje op de bank gaan zitten. 1e helft met Buli Ajax goed 2e helft Ajax zeer matig. Kan iemand de flankspelers vertellen dat hoge crosses met Lodeiro in de spits geen zin hebben.. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 13:37 schreef Stanley het volgende:Ik ga voor 4 - 0 ! onder voorbehoud dat Bulykin speelt. Behalve zijn aanwezigheid zelve, vind ik Siem daarachter ook direct veel dreigender. ......................... bulykin..................... Mickey...................................... Ozbiliz .......................... Siem.......................... ........Aisatti........................Eriksen........ Koppers..................................van Rhijn ....................Jan & Toby......................... ......................Cilessen............................. Ali op basis van je stukjes: Ali Magistrali ;-) fijne wedstrijd mannen! Buly en Siem!!!!!!!
Ik hoop dat het nu voor iedereen duidelijk is.... Buly in de spits en Siem oo het middenveld erachter. Zodra Buly uitviel was de dreiging weg en bovendien kwam er weer ouderwets gebrei, door sommigen meer voetbal in het team genoemd!!!!
Frank blijft googelen en is dus nog steeds niet tevreden... Had hij maar zo'n helder zicht op de keeperspositie ;-).
Maar het blijft een uitstekend weekend....
Siem is eigenlijk de nieuwe Litmanen, alleen moet dat kwartje nog bij iedereen vallen... |
|
|
|
|
Gruber
|
|
|
Stanley helemaal met je eens. Ben benieuwd wat de Boer gaat doen als Janssen weer fit is... Zal Bulykin dan weer gewoon op de bank moeten gaan zitten en wordt het weer tikkie tikkie zonder kansen. |
|
|
|
|
alphenaar1951
|
|
|
Weer dramatisch. Hoe lang blijft de boer nog geloven in Vermeer en sulejami. Vermeer is telkens schuldig aan Reve doelpunten en spelhervattingen dramatisch. En waarom sulejami er in staat is mij een raadsel |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 19:51 schreef alphenaar1951 het volgende:Weer dramatisch. Hoe lang blijft de boer nog geloven in Vermeer en sulejami. Vermeer is telkens schuldig aan Reve doelpunten en spelhervattingen dramatisch. En waarom sulejami er in staat is mij een raadsel Als je de naam van Sulejmani niet eens normaal kan spellen dan neem ik je al niet serieus |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 19:51 schreef alphenaar1951 het volgende:Weer dramatisch. Hoe lang blijft de boer nog geloven in Vermeer en sulejami. Vermeer is telkens schuldig aan Reve doelpunten en spelhervattingen dramatisch. En waarom sulejami er in staat is mij een raadsel Misschien omdat het onze topscoorder is?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 19:08 schreef Stanley het volgende:[..] Buly en Siem!!!!!!! Ik hoop dat het nu voor iedereen duidelijk is.... Buly in de spits en Siem oo het middenveld erachter. Zodra Buly uitviel was de dreiging weg en bovendien kwam er weer ouderwets gebrei, door sommigen meer voetbal in het team genoemd!!!! Frank blijft googelen en is dus nog steeds niet tevreden... Had hij maar zo'n helder zicht op de keeperspositie ;-). Maar het blijft een uitstekend weekend.... Siem is eigenlijk de nieuwe Litmanen, alleen moet dat kwartje nog bij iedereen vallen... Boulykin is ondanks dat het een ordinaire houthakker is die ik liever niet zie spelen nu wel de beste oplossing in de punt van de aanval, ook Siem doet het goed achter hem... Vergeet vandaag de rol van Anita ook niet, die was echt heel goed en zat tussen iedere bal, zette heel veel druk en leed zelden balverlies, Erikssen speelde naast de Jong en deed dat prima, hij was vandaag niet geweldig maar een voldoende..
Vond ook van Rhijn goed spelen vandaag net zoals Ozbiliz.. Vond eigenlijk alleen Vermeer en Sulejmani heel slecht, ook Lodeiro viel niet goed in..
Maar Siem de nieuwe Litmanen?? Teveel drank gehad ofzo?? Speelt ook in een heel andere rol doordat Erikssen ernaast speelt.. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 18:58 schreef remco k het volgende:[..] Vermeer moet niet uitkomen, maar zijn blunder??? Volgens mij staat onze geweldige aanvoerder samen met Alder of Siem 3 man te dekken zonder iemand erop te wijzen ook een man te pakken.. Vermeer was vandaag zeker niet goed net zoals de laatste weken al, maar Vertonghen wordt ook extreem overschat momenteel, die zit namelijk bij deze goals erg fout, en bij de goals van Utd was het ook al niet veel beter.. Vertonghen speelt wederom een hele goede wedstrijd met 1 of twee fouten die afgestraft worden.. Vermeer moet wel komen. En pakken of stompen die bal. Is binnen de 5 meter. Had nog een paar momenten waar hij de bal naar de zijkant weg moet stompen. Wat me opvalt is dat ie vaak bij de eerste paal gaat staan en dan naar achteren moet lopen. Ben je veel langer onderweg dan andersom. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
nee Remco, ik heb niet teveel drank gehad. Ook niet toen ik samen met Nora stelling voor Bulykin innam.
Siem is in de basis vergelijkbaar met Litamanen. Geen spits, geen sierlijke middenvelder, maar toch regelmatig aangever en scorend als aanvallende middenvelder. Functionele techniek, geen sprinter maar wel groot loopvermogen en kwa inzet altijd een voorbeeld.
Zeg niet dat hij even goed is, maar wel dat hij de kwaliteiten heeft voor een vergelijkbare rol. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 19:08 schreef Stanley het volgende:[..] Buly en Siem!!!!!!! Ik hoop dat het nu voor iedereen duidelijk is.... Buly in de spits en Siem oo het middenveld erachter. Zodra Buly uitviel was de dreiging weg en bovendien kwam er weer ouderwets gebrei, door sommigen meer voetbal in het team genoemd!!!! Frank blijft googelen en is dus nog steeds niet tevreden... Had hij maar zo'n helder zicht op de keeperspositie ;-). Maar het blijft een uitstekend weekend.... Siem is eigenlijk de nieuwe Litmanen, alleen moet dat kwartje nog bij iedereen vallen... Kom op Stanley Siem de nieuwe Jari hij mag zijn schoenen niet eens poetsen,hij heeft vandaag een redelijke wedstrijd gespeeld en dan vinden een aantal mensen dat hij weer op 10 moet spelen,ik vind nog steeds dat hij te traag is en zijn handelingssnelheid niet goed is en teweinig scorend vermogen dit alles had Jari wel. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Samen met Bully alleen die heeft er 1000 speelminuten minder voor nodig gehad. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 20:50 schreef Oceanu het volgende:[..] Vermeer moet wel komen. En pakken of stompen die bal. Is binnen de 5 meter. Had nog een paar momenten waar hij de bal naar de zijkant weg moet stompen. Wat me opvalt is dat ie vaak bij de eerste paal gaat staan en dan naar achteren moet lopen. Ben je veel langer onderweg dan andersom. Heel goed hij stompt weer de bal naar het midden waardoor NEC bijna weer scoorde,het is geen keeper maar een ballen stopper. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 21:23 schreef nora het volgende:[..] Kom op Stanley Siem de nieuwe Jari hij mag zijn schoenen niet eens poetsen,hij heeft vandaag een redelijke wedstrijd gespeeld en dan vinden een aantal mensen dat hij weer op 10 moet spelen,ik vind nog steeds dat hij te traag is en zijn handelingssnelheid niet goed is en teweinig scorend vermogen dit alles had Jari wel. Wie vinden er dat ie op 10 moet spelen dan?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 20:50 schreef Oceanu het volgende:[..] Vermeer moet wel komen. En pakken of stompen die bal. Is binnen de 5 meter. Had nog een paar momenten waar hij de bal naar de zijkant weg moet stompen. Wat me opvalt is dat ie vaak bij de eerste paal gaat staan en dan naar achteren moet lopen. Ben je veel langer onderweg dan andersom. Hij had niet bij die bal gekund omdat ie inderdaad verkeerd stond, maar dan moet ie wel blijven staan want uitkomen als je weet dat het zinloos is kan natuurlijk niet..
Ik ben altijd in Vermeer blijven geloven en denk nog steeds dat het een topkeeper kan worden, enkel pakt hij dit seizoen te weinig punten voor het team waar hij dat afgelopen seizoen en vaak als vervanger wel deed.
Ik weet alleen niet wat de Boer moet doen, op zich denk ik dat Cilissen de kans wel verdient, maar als die het ook niet goed blijkt te doen??? Wat dan?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 21:08 schreef Stanley het volgende:nee Remco, ik heb niet teveel drank gehad. Ook niet toen ik samen met Nora stelling voor Bulykin innam. Siem is in de basis vergelijkbaar met Litamanen. Geen spits, geen sierlijke middenvelder, maar toch regelmatig aangever en scorend als aanvallende middenvelder. Functionele techniek, geen sprinter maar wel groot loopvermogen en kwa inzet altijd een voorbeeld. Zeg niet dat hij even goed is, maar wel dat hij de kwaliteiten heeft voor een vergelijkbare rol. Jou stelling over Boulykin klopt, dat heb ik ook nooit ontkent, enkel blijf ik erbij dat ik het een type speler vind dat niet in een Ajax shirt hoort te spelen..
ik houd nu eenmaal niet van dat soort type houthakkers, maar dat neemt niet weg dat ik blij ben met zijn aanwezigheid en de goals die hij maakt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Boulykin heeft er nog geen 11 gemaakt dit seizoen.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Bij wijs van spreken ze hebben de meeste doelpunten gemaakt bij Ajax alleen als je het omrekend in minuten is Buly wel even doeltreffender als Sulejmanie. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Jari heeft ook de nodige aanlooptijd nodig gehad voordat hij de succesvolle Jari was. En had hij bovendien een geweldig team om zich heen.
Ik beweer niet dat beide evengoed zijn, maar dat Siem de individuele kwaliteiten heeft om de Litmanenachtige rol binnen Ajax te vervullen.
Teveel mensen vergelijken de Jari op zijn top met de Siem van nu. Ik kijk naar de Siem die hij straks is... Maarja zoveel mensen, zoveel meningen en dit is de mijne.
We zijn overigens welsnel negatief over spelers. En niet alleen Siem. Ook Koppers wordt door sommigen alweer afgebrandt, terwijl ik hem best goed vind voor een jonge speler die pas net komt kijken in een niet draaiend en niet ingespeeld team. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 22:25 schreef remco k het volgende:[..] Hij had niet bij die bal gekund omdat ie inderdaad verkeerd stond, maar dan moet ie wel blijven staan want uitkomen als je weet dat het zinloos is kan natuurlijk niet.. Ik ben altijd in Vermeer blijven geloven en denk nog steeds dat het een topkeeper kan worden, enkel pakt hij dit seizoen te weinig punten voor het team waar hij dat afgelopen seizoen en vaak als vervanger wel deed. Ik weet alleen niet wat de Boer moet doen, op zich denk ik dat Cilissen de kans wel verdient, maar als die het ook niet goed blijkt te doen??? Wat dan?? Ook ik denk dat hij nog steeds een topkeeper in wording is. Ik wil alleen nog verder gaan als je zegt dat ie te weinig punten gepakt heeft. Hij heeft onze club punten gekost is mijn mening. Aleen de 2 wedstrijden tegen Utrecht al.
Om Cillisen erin te zetten is idd een risico. Als die er een bende van maakt heb je 2 angsthazen om onder de lat te zetten. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Vermeer is een leuke keeper voor een club als Roda JC, maar niet Ajax-waardig. Hij heeft ook te lang stilgestaan in zijn ontwikkeling door genoegen te moeten nemen met de rol van reservegoalie. Gaat 'm niet worden gasten. |
|
|
|
|
Gruber
|
|
|
Waarom zijn toch veel mensen tegen een type Bulykin? Sterk aanspeelpunt die zeer makkelijk goals maakt. Met hem in de spits gaan de andere spelers ook gelijk beter spelen. Hij loopt goed, creeerd ruimte en is veel aanspeelbaar. En kan bovendien een voorzet binnen koppen. Ok hij is niet de snelste, maar ik vindhem voetbal technish helemaal zo slecht nog niet. Kaatst vaak goed en zn passing is ookmeer dan ok. Ben er van overtuigd dat Bulykin gewoon topscoorder van Nederland was geworden als hij elke pot speelt. Huntelaar en pantelic zijn ook niet de beste voetballers, maar wel goede spitsen. En ajax kan juist een beetje body wel gebruiken in de voorhoede. Vandaag in de 2de helft was het toch net Afc Smurf met Micky, Lodeiro, Ozbiliz, Serero, eriksen, anita. Begrijp uberhaupt niet waarom er dan nog crosses hoog worden gegeven. Alleen siem zou die er in kunnen koppen. Met Bulykin in de spits krijg ik iig weer wat hoop op misschien toch nog wat moois de komende potten. |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 17:25 schreef nora het volgende:[..] Ik begrijp het niet een prima voetballende middenvelder Aisatti 2 wedstrijden en nu laat hij hem er weer uit omdat hij te veel aanvallend denkt en zet Anita daar weer neer mijngod wat een lafhartige klotezooi,Ajax die zich aanpast aan NEC drama. Anita speelde daar anders een super pot, net als aan het einde van vorig seizoen. Eindelijk wordt Anita van de back positie afgehaald en neergezet waar hij hoort. Hopelijk blijft hij staan. Van Rhijn en Koppers lekker op de backpositie laten spelen, deden ze vandaag prima. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Gruber, ik weet wel waarom zoveel tegen het type Bulykin zijn.... Omdat ze niet verder kijken dan hun neus lang is. Blijkbaar heeft iemand ergens bepaald dat het huidige voetbal anders is waarbij de spits geen spits meer hoort te zijn maar een een zeer technische voetballer waarmee je zo lekker kunt combineren....
Het is allemaal grote onzin want Ajax heeft zonder Bulykin grote problemen met scoren.
Ook met Sigthorsson speelde Ajax fantastisch voetbal... We speelden bijvoorbeeld Twente in de eerste helft om de JC schaal echt helemaal van de mat. Ik zat te genieten, maar de doelpunten bleven uit. Resultaat....verlies!!!
Wij zijn geen Barcelona!!!!!!!!!!! En hebben een spits nodig!!!!!!!!!!!!!!
Wakker worden!!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 18:54 schreef Ajx het volgende:Begin van de wedstrijd was natuurlijk prima, de eerste helft daarna was nog redelijk. Tweede helft was gewoonweg schandalig!!! Komt daar weer een blunder van Vermeer bovenop, dus WEER niet de 0.... Volgens mij pakt Vermeer deze pot anders ook weer een heel aantal ballen heel erg goed. Ik ben de laatste die roept dat Vermeer een topper is, maar veel dan de kritiek die velen uiten is ook wel gewoon zoeken naar negatieve uitschieters terwijl Vermeer gister gewoon best een prima pot stond te keepen.
quote:Op maandag 20 februari 2012 - 00:57 schreef Gruber het volgende:Waarom zijn toch veel mensen tegen een type Bulykin? Sterk aanspeelpunt die zeer makkelijk goals maakt Ik niet dat de mensen hier iets tegen het type Bulykin hebben. Bijvoorbeeld KJH is ook zo'n type. Bulykin zelf daarentegen is vrij beperkt. Ja, hij scoort makkelijk, is groot en sterk maar mist wel wat loopvermogen. Bovendien, en daar knijpt het met name denk ik, mist Ajax momenteel spelers om optimaal gebruik te maken van Bulykin. Mickey en Aras komen nauwelijks hun mannetje voorbij en als dat lukt komt er een voorzet waar je 6 meter 93 voor moet zijn om erbij te kunnen.
Als de voorzet van de zijkant van Siem de Jong of Ricardo van Rhijn moet komen mag je echt wel vraagtekens zetten bij het functioneren van de vleugelspelers, want ook Ozbiliz weet nog geen moment te overtuigen. Tegen een zwakke tegenstander als NEC kom je dan leuk weg met 2 goals uit standaard situaties 1 en 2 uitgespeelde goals maar tegen ManU was prima te zien hoe onmachtig Ajax is als de vleugelspelers lamgelegd worden en je aanspeelpunt diep speelt. Je mist dan de aansluiting en Bulykin kan dat niet overbruggen.
Dit is overigens niet bedoelt als kritiek op Bulykin, het is helaas de realiteit van Ajax als team dat niet rendeert en niet is staat is om tot goed voetbal te komen. Verder lijkt me wel dat als je 3 goals in 3 wedstrijden scoort, dat Bulykin moet blijven staan en voorlopig even de kans moet krijgen (als de blessure dat toelaat). Ik denk dat er tegenstanders gaan komen waar hij niet de meest ideale spits gaat zijn maar goed, presteren = spelen en op basis daarvan verdient hij het momenteel wel.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 februari 2012 door Eide -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 20:50 schreef Oceanu het volgende:[..] Vermeer moet wel komen. En pakken of stompen die bal. Is binnen de 5 meter. Had nog een paar momenten waar hij de bal naar de zijkant weg moet stompen. Wat me opvalt is dat ie vaak bij de eerste paal gaat staan en dan naar achteren moet lopen. Ben je veel langer onderweg dan andersom. Dit komt ook omdat bij ballen van de zijkant Vermeer ALTIJD te dicht bij de eerste paal staat en achteruit moet lopen wat al diverse keren mis is gegaan ook nu weer hij moet achteruit lopen en springt weer onder de bal door,met alle respect voor Frank en zijn keeperstrainer maar Vermeer is gewoon niet goed. |
|
|
|
|
Gruber
|
|
|
Vermeer staat in de goal om ballen tegen te houden. Dat hoort een keeper nu eenmaal te doen!! Dat hij gister wat reddingen verricht is de notmaalste zaak van de wereld, dat doet namelijk elke keeper. Echter houdt Ajax zelden de nul omdat onze keeper 1 brok onrust is. Elke wedstrijd maakt hij fouten, dan moet je hem Er toch eens naast gaan zette . Vermeer kost Ajax punten en dat kunnen we nu jet niet gebruiken komende wedstrijden. Begrijp niet dat mensen Vermeer nog steeds verdedigen. Zet hem wissel en laat hem zich terug knoklen. Zal Ajax en Vermeer alleen maar ten goede komen! |
|
|
|
|
Gruber
|
|
|
BulykIn heeft in het beperkt aantal minuten dat hij herft gespeelt ook al wat goals gemaakt waarbij hij een cross van de zijkant goed afmaakt. Vorige week kwam hij bijv bij een cross van rechts goed voor zn man en schoot de bal snoeihard onderkant kruising. Dat was pech maar de klasse van Bulykin droop er van af. Wat betreft zn loopvermogen speelt Ajax dusdanig lasg tempo dat hij dat toch wel dik 75 min moet vol kunnen houden. Ik hoop echt dat hij blijft staan komende potten en vertrouwen krijgt. De productiviteit van dit alAjax zal dan erg toenemen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 20 februari 2012 - 09:39 schreef Gruber het volgende:Vermeer staat in de goal om ballen tegen te houden. Dat hoort een keeper nu eenmaal te doen!! Dat hij gister wat reddingen verricht is de notmaalste zaak van de wereld, dat doet namelijk elke keeper. Maar Vermeer pakte gister toch wel weer wat moeilijke ballen.
quote: Oh? Voorbeelden aub? Even voor de duidelijkheid, nee Vermeer is geen geweldige keeper, maar dit is volgens mij gewoon feitelijk onjuist. Daar waar Ajax punten laat liggen, gaat daar eigenlijk altijd een collectieve wanprestatie mee gepaard. En dat kan en mag je Vermeer niet kwalijk namen.
Ja, hij is onrustig, en ja, hij is niet goed bij hoge ballen, en ja, ik zou best weer eens Cillisen willen zien maar volgens mij zoek je nu naar een stok om mee te slaan, want dit verhaal lijkt me niet op feiten gebaseerd. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 23:20 schreef Stanley het volgende:Jari heeft ook de nodige aanlooptijd nodig gehad voordat hij de succesvolle Jari was. En had hij bovendien een geweldig team om zich heen. Ik beweer niet dat beide evengoed zijn, maar dat Siem de individuele kwaliteiten heeft om de Litmanenachtige rol binnen Ajax te vervullen. Teveel mensen vergelijken de Jari op zijn top met de Siem van nu. Ik kijk naar de Siem die hij straks is... Maarja zoveel mensen, zoveel meningen en dit is de mijne. We zijn overigens welsnel negatief over spelers. En niet alleen Siem. Ook Koppers wordt door sommigen alweer afgebrandt, terwijl ik hem best goed vind voor een jonge speler die pas net komt kijken in een niet draaiend en niet ingespeeld team. de Jong in een adem noemen met Litmanen is natuurlijk de grootste onzin en daarnaast erg respectloos jegens Litmanen en wat hij voor ons heeft betekent.
Natuurlijk speelde Litmanen in een iets beter elftal, echter had Litmanen daar een enorm aandeel in.
In tegenstelling tot Litmanen mist de Jong het loopvermogen , spelinzicht (zonder bal) en spelinzicht (in balbezit).
Siem doet het aardig, en is tegenover Janssen een verademing om naar te kijken. Al ligt dat meer aan de onkunde van Janssen dan aan de kwaliteiten van de Jong. de Jong mist namelijk handelingssnelheid om goed op het middenveld uit de voeten te kunnen.
Is in tegenstelling tot Eriksen wel iets doelgerichter, en heeft tegenover onze Deen zijn fysiek mee.
Ik zou de Jong wel eens als verdedigende middenvelder willen zien, met Eriksen en Sererro/Lodeiro ervoor. Of hij dit goed zal invullen? Geen idee, als Anita en Aisattie het kunnen (fysiek een stuk minder) dan zie ik de Jong geen problemen hebben.
Wat betreft Koppers;
Verdedigend heel sterk, aanvallend/opbouwend ontzettend zwak. Wat nadelig is voor het voetbal gezien het feit dat we op links totaal geen diepgang hebben. Ik hoop dan ook dat Boilesen zo snel mogelijk weer fit is en weer terug in zijn ritme kan komen. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 22:25 schreef remco k het volgende:[..] Hij had niet bij die bal gekund omdat ie inderdaad verkeerd stond, maar dan moet ie wel blijven staan want uitkomen als je weet dat het zinloos is kan natuurlijk niet.. Ik ben altijd in Vermeer blijven geloven en denk nog steeds dat het een topkeeper kan worden, enkel pakt hij dit seizoen te weinig punten voor het team waar hij dat afgelopen seizoen en vaak als vervanger wel deed. Ik weet alleen niet wat de Boer moet doen, op zich denk ik dat Cilissen de kans wel verdient, maar als die het ook niet goed blijkt te doen??? Wat dan?? Vermeer zal nooit een topkeeper worden. Is veel te onrustig. Zowel in zijn spelhervattingen als in zijn coaching. |
|
|
|
|
Gruber
|
|
|
quote:Op maandag 20 februari 2012 - 09:51 schreef Eide het volgende:[..] Maar Vermeer pakte gister toch wel weer wat moeilijke ballen. Een keeper moet ballen pakken!! Niks bijzonders aan! [..] Oh? Voorbeelden aub? Even voor de duidelijkheid, nee Vermeer is geen geweldige keeper, maar dit is volgens mij gewoon feitelijk onjuist. Daar waar Ajax punten laat liggen, gaat daar eigenlijk altijd een collectieve wanprestatie mee gepaard. En dat kan en mag je Vermeer niet kwalijk namen. Uit mn hoofd: NAC thuis. 2-0 voor, 2 houdbare afstandschoten in laatste 5 min. Bam 2-2 (2 punten) Utrecht uit. Natuurlijk collectieve wanprestatie maar scoort wel 4x. Iig 2 blunders van vermeer 2x zo in voeten van tegenstander. (1 punt) Utrecht thuis. De 1-0 fout van Vermeer. Ook wanprestatie Ajax maar zo makkelijk goals tegen krijgen kost je iig weer 1 punt. Als ik even rustig na zal denken zijn er nog wel meer voorbeelden. Zo veel onrust in de goal straalt ook door op de hele verdediging. Het is nu al zo dat bij elke terugspeelbal de hele Arena zn hart vasthoudt en soms oei roept. Duidelijk een erg zwakke schakel op dit moment en verandering (cilissen) kan Ajax alleen maar ten goede komen. Met Vermeer gaat het iig niet meer langer. |
|
|
|
|
Gruber
|
|
|
Excuus voor het verkeerd quoten. Komt door iphone. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: No worries, ik snap em. Blijf erbij dat dit wel een beetje makkelijk is hoor want op deze manier kan ik ook wel gelegenheden gaan noemen waar Vermeer excellerend was door zijn kwaliteiten als lijnkeeper.
We zijn het wel eens over de kwaliteiten en zwakheden van Vermeer. Ik vind het alleen te simpel om dan maar te roepen dat hij eruit moet. Cillisen wist ook niet te overtuigen in de beker bijvoorbeeld. Bovendien, Jelle ten Rouwelaar daargelaten is er geen enkele keeper in de eredivisie op dit moment die niet regelmatig steekjes laat vallen (zie bijvoobeeld Issakson en Esteban dit weekend).
Ik denk niet dat Vermeer ons punten kost. ik denk wel dat hij verstorend is in de verdediging. Maar om nu te zeggen dat Vermeer daarom meteen naar de bank moet? Neuh, tenzij Cillisen op de training laat zien de betere keuze te zijn, want die kans heeft hij in wedstrijden nog niet gepakt. |
|
|
|
|
Gruber
|
|
|
Dan zijn we het daar niet over eens. Vermeer mist op het moment het vertrouwen en een onzekerheid in de goal straalt door op een heel team. Cilissen straalt toch meer rust uit, en het kan denk ik geen kwaad om Vermeer wat rust te geven zodat hij alles eens op een rijtje kan krijgen. Hij wordt met de week onrustiger. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 23:12 schreef nora het volgende:[..] Bij wijs van spreken ze hebben de meeste doelpunten gemaakt bij Ajax alleen als je het omrekend in minuten is Buly wel even doeltreffender als Sulejmanie. En Suk de meest doeltreffende speler van de ED... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 23:20 schreef Stanley het volgende:Jari heeft ook de nodige aanlooptijd nodig gehad voordat hij de succesvolle Jari was. En had hij bovendien een geweldig team om zich heen. Ik beweer niet dat beide evengoed zijn, maar dat Siem de individuele kwaliteiten heeft om de Litmanenachtige rol binnen Ajax te vervullen. Teveel mensen vergelijken de Jari op zijn top met de Siem van nu. Ik kijk naar de Siem die hij straks is... Maarja zoveel mensen, zoveel meningen en dit is de mijne. We zijn overigens welsnel negatief over spelers. En niet alleen Siem. Ook Koppers wordt door sommigen alweer afgebrandt, terwijl ik hem best goed vind voor een jonge speler die pas net komt kijken in een niet draaiend en niet ingespeeld team. Wat Koppers betreft helemaal eens.. Zou niet inzien waarom die jongen nu al afgebrand wordt, speelde een prima pot tegen Nani.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 20 februari 2012 - 00:06 schreef Ikke_tikkie het volgende:Vermeer is een leuke keeper voor een club als Roda JC, maar niet Ajax-waardig. Hij heeft ook te lang stilgestaan in zijn ontwikkeling door genoegen te moeten nemen met de rol van reservegoalie. Gaat 'm niet worden gasten. Ik denk dat je helaas gelijk gaat krijgen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 20 februari 2012 - 08:07 schreef Stanley het volgende:Gruber, ik weet wel waarom zoveel tegen het type Bulykin zijn.... Omdat ze niet verder kijken dan hun neus lang is. Blijkbaar heeft iemand ergens bepaald dat het huidige voetbal anders is waarbij de spits geen spits meer hoort te zijn maar een een zeer technische voetballer waarmee je zo lekker kunt combineren.... Het is allemaal grote onzin want Ajax heeft zonder Bulykin grote problemen met scoren. Ook met Sigthorsson speelde Ajax fantastisch voetbal... We speelden bijvoorbeeld Twente in de eerste helft om de JC schaal echt helemaal van de mat. Ik zat te genieten, maar de doelpunten bleven uit. Resultaat....verlies!!! Wij zijn geen Barcelona!!!!!!!!!!! En hebben een spits nodig!!!!!!!!!!!!!! Wakker worden!!! Je kijkt naar het nu, veel van de mensen waaronder ikzelf die Boulykin liever niet zien, kijken naar waar we Ajax willen zien, en dan wil ik zo'n type speler gewoon liever niet bij de eerste 11 zien..
dat heeft niks met wakker worden te maken.. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op zondag 19 februari 2012 - 18:58 schreef remco k het volgende:[..] Vermeer moet niet uitkomen, maar zijn blunder??? Volgens mij staat onze geweldige aanvoerder samen met Alder of Siem 3 man te dekken zonder iemand erop te wijzen ook een man te pakken.. Vermeer was vandaag zeker niet goed net zoals de laatste weken al, maar Vertonghen wordt ook extreem overschat momenteel, die zit namelijk bij deze goals erg fout, en bij de goals van Utd was het ook al niet veel beter.. Vertonghen speelt wederom een hele goede wedstrijd met 1 of twee fouten die afgestraft worden.. Vertonghen speelde een prima wedstrijd, de Jong ook. Vermeer kwam uit en ging zomaar onder de bal door, waardoor hij kon koppen, dus een blunder Vermeer |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 20 februari 2012 - 20:29 schreef Ajx het volgende:[..] Vertonghen speelde een prima wedstrijd, de Jong ook. Vermeer kwam uit en ging zomaar onder de bal door, waardoor hij kon koppen, dus een blunder Vermeer Wacht even hoor. Dus de verdedigers laten een vent lopen, die ongedekt naar de tweede paal mag, juist daar waar de bal komt als de OVER de keeper heen gaat... en dan is het de fout van de keeper? Uhm. Nee, gewoon nee. Dat is zoeken naar een stok om mee te slaan. Maar het klopt niet. De goal was gewoon een verdedigingsfout. |
|
|
|